Geef eens jouw top vijf van keiharde linkse indoctrinatie. Wat kan volgens jou nu écht niet door de beugel?quote:
Het is niet zo dat informatie neutraal is als er feiten op tafel liggen. Door het bewust gebruiken van bepaalde feiten en het weglaten van anderen creeër je betogen, i.p.v. neutrale leerboeken.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:56 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Deze voorbeelden allemaal prima te verdedigen, niks mis mee
Dat wordt dus een groot boek waarin alle feiten en nuances worden benoemd.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:58 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Het is niet zo dat informatie neutraal is als er feiten op tafel liggen. Door het bewust gebruiken van bepaalde feiten en het weglaten van anderen creeër je betogen, i.p.v. neutrale leerboeken.
Misschien kan je een neutralere selectie maken?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat wordt dus een groot boek waarin alle feiten en nuances worden benoemd.
Jammer dat die "beïnvloeding" niet werktquote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:00 schreef Mr.Major het volgende:
Het punt is niet dat er één tekst staat van de orde van "Deutschland siegt an allen fronten", het gaat erom dat er systematisch sprake is van een gekleurde formulering. Het is dus geen fullblown propaganda, maar subtiele beïnvloeding.
Oei, religieuze indoctrinatie, laat het Thierry maar niet horen.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:35 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Er kan vast wel eens een zinnetje in voorkomen waar mensen over kunnen vallen. Maar kunnen we alsjeblieft tenminste proberen een 5,5 te halen? Zoals mijn geschiedenislerares zei: een 10 is voor God. Alsof jij dan zou zeggen: oke dan leer ik wel niet.
Want?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:02 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Jammer dat die "beïnvloeding" niet werkt
Subtiele beïnvloeding, dit.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:02 schreef Mr.Major het volgende:
Ik had gehoopt dat zelfs jullie dit onwenselijk zouden vinden. Schijnbaar schat ik jullie te hoog in.
Oh, dus omdat 60% nu rechts stemt, is er geen sprake van beïnvloeding? Jij weet namelijk dat zonder die boeken alsnog 60% rechts had gestemd, en niet 70%. Lesje logisch redeneren is ook niet blijven hangen.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:04 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Ik moet de dag nog meemaken dat we een linksig kabinet zien
Maak je dan toch niet zo drukquote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:05 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Oh, dus omdat 60% nu rechts stemt, is er geen sprake van beïnvloeding? Jij weet namelijk dat zonder die boeken alsnog 60% rechts had gestemd, en niet 70%. Lesje logisch redeneren is ook niet blijven hangen.
Tuurlijk wel! Er is sprake van gekleurde lesstof, en er zijn tal van redenen om aan te nemen dat dat invloed heeft, en 0 dat het dat niet heeft.quote:
Wat een dom kutidee is dit ook weer. Men kan die boeken zelf gewoon lezen, en een oordeel vellen. Nee, men gaat aan ouders vragen of zij in de schoolboeken van hun kinderen (want kinderen kunnen dat zelf niet) politiek gekleurde opvattingen willen opzoeken. Kost klauwen met geld, en er komen geen resultaten binnen, terwijl je die resultaten voor een paar honderd euro uitgeprint en ingebonden (je hoeft het enkel nog even te kaften) op je bureau kan laten bezorgen.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe het nu anders is zou ik je niet kunnen zeggen. Misschien kunnen we het Ryon vragen, de VVD had in 2006 immers een uiterst succesvol Meldpunt Misleidende Schoolboeken (), dus daar zal wel flink wat politiek kapitaal in zijn gaan zitten.
Kinderen stemmer overigens regelmatig rechtser dan in de normale verkiezingen.quote:
Dus je weet niet om hoeveel invloed het gaat, hoeveel nadelige impact dat heeft weet je ook niet. Maar toch is het absurd. Ok dan.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:11 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Tuurlijk wel! Er is sprake van gekleurde lesstof, en er zijn tal van redenen om aan te nemen dat dat invloed heeft, en 0 dat het dat niet heeft.
Ik vind het schandalig dat mensen dat oke vinden.
Ik had tot m'n 19e wel enige sympathie voor de pvv. Maar ja, toen voelde ik mij een verongelijkte tiener en de wereld was tegen mij. Beetje zoals Wilders en al die andere populisten dusquote:
Alsof als je 20 schoolboeken leest zoals in dat artikeltje je niet minstens evenveel rechtse indoctrinatie ziet.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:11 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Tuurlijk wel! Er is sprake van gekleurde lesstof, en er zijn tal van redenen om aan te nemen dat dat invloed heeft, en 0 dat het dat niet heeft.
Ik vind het schandalig dat mensen dat oke vinden.
Nee dat ga je inderdaad niet vinden. (Uitzondering waarvan ik tegen chicken al heb gezegd dat een 10 niet mogelijk is daargelaten). In het artikel staat dan ook dat er systematisch vanuit een bepaald wereldbeeld wordt geformuleerd.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 15:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof als je 20 schoolboeken leest zoals in dat artikeltje je niet minstens evenveel rechtse indoctrinatie ziet.
Sowieso is het bizar dat als het over media gaat (zoals fake news) je zegt dat de publiek zich er niet mee moet bemoeien.
Maar dit onderwerp is opeens wel geschikt om de politiek zich mee te laten bemoeien? Dit is toch gewoon een super doorzichtig plan om rechtse propaganda in leerboeken te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee het is een super doorzichtig plan om linkse propaganda te verwijderen. Vandaar dat sommigen zo lopen te stijgeren. Vandaar dat we ook laten zien wat eruit moet, i.p.v. dat we komen met dingen die erin moeten.
[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 26-06-2018 15:51:29 ]
Hoe bedoel je 'incidenten'?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:00 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.hpdetijd.nl/2(...)wereld-schoolboeken/
Dit zijn natuurlijk allemaal incidenten... Hoeveel leerlingen lezen deze boeken?
Ik heb in een reactie aan ludachrist al geschreven waarom de beschrijving van het partijprogramma van de VVD onvolledig is.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 15:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'incidenten'?
Ik probeer dit nauwkeurig door te lezen, maar ik heb nog niet 1 tekst gezien die daadwerkelijk onjuist is, of zelfs maar gekleurd.
Waar heb je het over? Kun je misschien 1 quote eruit halen die wat jou betreft ofwel onjuist is, ofwel politiek gekleurd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |