abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:14:16 #251
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_179777695
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:09 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je zo nu en dan nieuwe oefeningen/impulsen en dus andere spieren die pijn doen.
Het is om de drie maanden een nieuwe set liedjes + oefeningen. Maar da's volgende maand pas. :+ Dus ik heb óf beter mijn best gedaan (die optie klinkt me beter in mijn oren :7 ) of ik ben gewoon een sukkel met standaard spierpijn in mijn bilspieren. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_179777712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:42 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik vind dat je overdag vrij weinig eet. Of was die aubergine en paprika in tomatensaus erg groot? Zou eventueel overdag iets meer eten. Helpt meestal tegen eetbuien. Als je voor je gevoel nu hoog zit in kcal (lijkt me niet echt als ik je lijstje zo zie) kan je eventueel s'avonds iets minder eten.
De aubergine/paprikabak was vrij fors ja. Heb het idee dat ik best hoog zit in calorieen ja, maar zal eens beginnen met tellen. Vandaag is mijn lunch drie boterhammen, dat is meer standaard.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 04:50 schreef SausDip het volgende:

[..]

Ik mis vooral vetten in je lijstje. Zou 2 pakje crackers deleten en bijvoorbeeld een halve avocado eten en een handje cashewnoten oid. In calorieën zal het niet veel uitmaken maar het is wel voedzamer.

Nou heb ik geen idee wat de voedingswaarde van kaassaus is, maar bij diner een filetlapje is ook echt een magere keuze.

Probeer rond de 0.8gram vet per kilo lichaamsgewicht te eten, waarvan maximaal 25% verzadigd vet. Denk dat je lijstje er dan al een heel stuk anders uit komt te zien met minder koolhydraten en meer vetten.
Een handje cashewnoten ga ik voorlopig niet doen. Als die zak open is gaat ie op, en die uitdaging wil ik momenteel nog even vermijden.

Qua vet: met die verzadigde vetten zit het wel goed (kaas, vet uit het vlees), onverzadigd kan inderdaad beter.

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en mijn startgewicht is 75kg. Plan voor vandaag:

O: vanilleyoghurt/griekse yoghurt met https://www.quaker.nl/pro(...)out-granola-original (lijkt een stuk minder zoet dan cruesli, maar moet nog even naar de voedingswaarde kijken)
T: automaatcappuccino, 250 gr snoeptomaatjes
L: 1 bth kaas, 2 bth houmous
T: rode paprika, met van die 'koffie'
D: flammkuchen met prei en zalm
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:20:32 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179777741
Ik zat vanmorgen keurig weer op mijn laagste gewicht dus mijn 2 dagen niet normaal doen zijn me vergeven. *O*

Ik had alleen voor vanavond pizza op de lijst staan, maar dat vind ik nu wat zonde.
Ik ga wel voor een flinke curry met heel veel groente. :Y
***
pi_179777743
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:49 schreef kwakz0r het volgende:

Nou voor je jezelf helemaal doodverklaart, het is nou ook weer niet zo dat je bij 118 kilo acuut kmvalt en bij 108 niet.

Of je gezond bent kan alleen de dokter vertellen. Je kunt best gezond zijn met dat gewicht.

Maar, als jij je er aan stoort en je hebt t gevoel geen regie over je eetgedrag te hebben dan kun je er natuurlijk wat aan doen. Een dietist of een ander soort coach?
Definieer 'best gezond' als er altijd een verhoogde kans is op hart- en vaatziekten bij obesitas, ook al is je cholesterol en je bloeddruk goed en heb je geen diabetes?

Maar 118 is geen ramp nee. Daar valt prima nog wat aan te doen. En het hoeft vooral ook niet snel. Als het maar duurzaam is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:25:22 #255
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_179777787
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:08 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik moest ineens eerder opstaan, nu snap ik mijn ritme niet meer. :')

En hoe kan het toch dat je, ook al is het de zoveelste keer, spierpijn krijgt van een sportlesje. Wennen die luie mormels van spieren nou nooit ergens aan? :')
Wennen doen ze wel, maarja, af en toe doe je net wat anders en dan voelen ze het weer.
Zelf nu ook last :+

waar ik vroeger gewoon niet meer okn lopen en doen, heb ik nu regelmatig maar klein beetje last en af en toe wat meer (Zoals nu)
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:40:53 #256
248821 Rauw.
op je bord.
pi_179777917
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:14 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het is om de drie maanden een nieuwe set liedjes + oefeningen. Maar da's volgende maand pas. :+ Dus ik heb óf beter mijn best gedaan (die optie klinkt me beter in mijn oren :7 ) of ik ben gewoon een sukkel met standaard spierpijn in mijn bilspieren. :')
Andere opties zijn slaap, stress, vochtbalans en voeding. :9
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:00:18 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_179778133
Zo, ik ga ook maar weer normaal doen nu :P

______________________________

O: yoghurt met banaan en aardbeien. Muesli was op, er was alleen nog cruesli :N
T: fruit. Heb 3 wilde perziken en 150 gram kersen bij me
L: welbekende spinazie/ sla/komkommer/ei/zalm
T: fruit, maiswafels
D: wokkie thaise groene curry met sugar snaps en paprika.
disclaimer
  Redactie Sport donderdag 14 juni 2018 @ 09:07:53 #258
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179778208
68,6 :D Zo ineens op het lichtste sinds ik begonnen ben en de achterstand op de tijd bijna helemaal ingehaald. _O-

Zo snel kan het gaan *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:12:07 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179778248
Lekker DeLuna! _O_

quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:51 schreef faptist het volgende:
Joeh! Kom ik weer eens uit de ontlurk modus.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuinaarde,
Elke dag is er weer 1 om betere keuzes te maken. misschien helpt het jou ook om een weekschema te maken? Kom op. Doorzetten hoor. O+

Oh ja.
31-05 begonnen.
-2.2 kg.
Startgewicht durf ik nog niet te delen :o
Ik voer alles in op mfp. Weeg netjes Mn eten en hou zo de controle.
Hi! :W
Hier nog een met een cryptisch gewicht en minimaal 20-30 kg te gaan.
20 tot ‘ok, dit is al een stuk beter’, 30 tot ‘in de buurt van gezond’. ;)

Succes!
***
pi_179778516
Weer halve kg eraf. Nog steeds 300 gram zwaarder dan vorige week. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:59:30 #261
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179778756
Long rant, sla vooral over als t je niet boeit. Ik zal mijn fat positive/health at every size praat verder buiten dit topic laten.


quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 08:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Definieer 'best gezond' als er altijd een verhoogde kans is op hart- en vaatziekten bij obesitas, ook al is je cholesterol en je bloeddruk goed en heb je geen diabetes?

Maar 118 is geen ramp nee. Daar valt prima nog wat aan te doen. En het hoeft vooral ook niet snel. Als het maar duurzaam is.
Dat is correlatie en geen causatie!

Ik ga hier niet de hele health at every size literatuur bijharken, maar punt is dat in de populaties (vooral in Amerika maar ook hier) waar veel overgewicht/obesitas voorkomt er ook een hogere incidentie is van:

- mensen die dokters mijden (vanwege geld of vanwege de manier waarop ze behandeld worden)
- stress veroorzakers zoals discriminatie en geldgebrek
- uberhaupt gebrek aan betaalbare zorg
- minder goede sportfaciliteiten / geen geld voor sport / angst om te sporten

Daarbij komen bij overgewicht/obesitas vaker voor:
- veel verzadigd vet eten
- hogere cholesterol
- depressie
- hoge bloeddruk
- diabetes type 2
- slechte gewrichten
-hart- en vaatziekten
-beroertes en trombose
-kanker


Veroorzaakt overgewicht deze dingen allemaal? Of veroorzaken sommige van deze dingen ook overgewicht? Sommige causaties lijken duidelijk: slechte gewrichen bijvoorbeeld krijg je wel van te zware belasting. En tegelijkertijd ga je minder sporten als je pijn hebt. Andere dingen lijken meer voedingspatroon-afhankelijk. En heus niet alle dikke mensen eten hetzelfde.

je kunt niet stellen dat een grotere kans op het hebben van iets, betekent dat je een grotere kans hebt op het krijgen ervan door het hebben van 1 van de andere factoren. Overigens wordt obesitas als most likely cause voor alles aangewezen en wordt dit er aan alle kanten ingestampt bij dokters in opleiding en bij het publiek.

Als je geen diabetes hebt, geen hoge bloeddruk, geen hoge cholesterol....dan is er geen reden aan te nemen dat je elk moment kan omkiepen door een hartaanval.

Als je een zeer plant-based eetpatroon hebt met weinig dierlijk vet, dan is de kans dat je eerder kanker krijgt door je gewicht echt niet ineens heel groot.

Ik zeg niet dat alle dikke mensen gezond zijn, ik zeg dat je prima gezond kunt zijn.

En als je af wilt vallen moet je dat vooral doen, maar niet omdat je angst wordt aangejaagd alsof je elk moment om kan vallen (been there), want dat is totaal niet realistisch noch behulpzaam voor je mindset. De obesitaskliniek verdient goud aan alle maagverkleiningen/gbp’s en die gebruiken precies zo’n angstbeeld. En als je klaar bent krijg je een beeldje van een dun persoon die uit een dik persoon stapt - alsof je als dik persoon niet meer bent dan iemand die zijn ware ik gevangen houdt. Walgelijk vond ik het.

Ik kies nu ook voor afvallen omdat ik dingen niet kan die ik wil kunnen, omdat ik er klaar voor ben, omdat ik het zat ben. Dat is motivatie. Angst niet.
Kwak
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:04:32 #262
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179778824
#fatlogic
  Redactie Sport donderdag 14 juni 2018 @ 10:06:01 #264
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179778828
Plantbased diet :9~
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:09:01 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_179778858
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:59 schreef kwakz0r het volgende:
En als je klaar bent krijg je een beeldje van een dun persoon die uit een dik persoon stapt - alsof je als dik persoon niet meer bent dan iemand die zijn ware ik gevangen houdt.

Oh wauw :') wat erg.
Ik vind het wel fijn om te lezen dat je je motivatie hebt gevonden nu! :*
disclaimer
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:13:35 #266
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_179778910
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh wauw :') wat erg.
Ik vind het wel fijn om te lezen dat je je motivatie hebt gevonden nu! :*
Ik vond het om te janken ja. Ook mooi: ik kwam naar de voorlichting met allerlei vragen. Die moest ik allemaal maar bewaren tot op de intake!
Want let wel, vanaf de intake kunnen ze bij je verzekering gaan declareren.

Dit was een vrouw die gewoon alle info van de website nog eens oplas en mensen vertelde hoe snel ze geholpen konden worden. En daarma duizend keer de vraag “hoe snel en hoeveel kan ik afvallen” “wanneer kan ik weer gewoon eten” en “helpt een gbp nog als je met een maagbandje niet bent afgevallen”.

Dus nu doe ik het maar gewoon zelf.
Kwak
pi_179778915
Ik vind de focus op gewicht en BMI wel met vlagen ongezond.

2 weken geleden was k in het ziekenhuis voor controle, en daar waar ik fitter en gezonder ben dan vorig jaar was het enige wat mevrouw de dokter zei: 'je bent wel 3 kg zwaarder dan vorig jaar'

...
Sterkheidsbaas van alles.
  Redactie Sport donderdag 14 juni 2018 @ 10:16:25 #268
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179778951
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vond het om te janken ja. Ook mooi: ik kwam naar de voorlichting met allerlei vragen. Die moest ik allemaal maar bewaren tot op de intake!
Want let wel, vanaf de intake kunnen ze bij je verzekering gaan declareren.

Dit was een vrouw die gewoon alle info van de website nog eens oplas en mensen vertelde hoe snel ze geholpen konden worden. En daarma duizend keer de vraag “hoe snel en hoeveel kan ik afvallen” “wanneer kan ik weer gewoon eten” en “helpt een gbp nog als je met een maagbandje niet bent afgevallen”.

Dus nu doe ik het maar gewoon zelf.
Pfffff. :{ Richt zoiets op gezond worden. Gezond eten. Niet afvallen.

Ik merk dat dat bij mij heel erg werkt. Inlezen over vitamines etc. Sindsdien eet ik mijn fruit wel :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:18:13 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_179778978
quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:13 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind de focus op gewicht en BMI wel met vlagen ongezond.

2 weken geleden was k in het ziekenhuis voor controle, en daar waar ik fitter en gezonder ben dan vorig jaar was het enige wat mevrouw de dokter zei: 'je bent wel 3 kg zwaarder dan vorig jaar'

...
:{ 3 kilo. Waar hebben we het over.
Het vervelendst waar ik zelf tegenaan ben gelopen was destijds de gynaecoloog bij de geboorte van mijn dochter. Ik had een probleemloze zwangerschap, geen diabaids, geen afwijkende bloedwaardes, geen pijn, geen gedoe. Ik woog alleen 110 op het laatst.
En dus werd de angstkaart getrokken. Want obese mensen lopen meer kans op complicaties en dat is er zó hard ingewreven. Alsof ik een soort ronde rampspoed op pootjes was.
Ik vond dat echt heel naar, en ik ben nog niet eens morbide obees geweest, ik kan me haast niet voorstellen hoe dat moet zijn icm medici -O-
disclaimer
pi_179779016
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:{ 3 kilo. Waar hebben we het over.
Het vervelendst waar ik zelf tegenaan ben gelopen was destijds de gynaecoloog bij de geboorte van mijn dochter. Ik had een probleemloze zwangerschap, geen diabaids, geen afwijkende bloedwaardes, geen pijn, geen gedoe. Ik woog alleen 110 op het laatst.
En dus werd de angstkaart getrokken. Want obese mensen lopen meer kans op complicaties en dat is er zó hard ingewreven. Alsof ik een soort ronde rampspoed op pootjes was.
Ik vond dat echt heel naar, en ik ben nog niet eens morbide obees geweest, ik kan me haast niet voorstellen hoe dat moet zijn icm medici -O-
Bah, naar.

Ja, 3 kg. :') Maar 3 kg. Na een depressie. Ik vind chapeau :')

Naja, ze was al veel relaxter dan de man die ik hiervoor had. Die brandde me sowieso iedere keer af. Wat niet helpt, trouwens.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179779037
Mijn bloeddruk was wel lager dan vorig jaar (is altijd prima geweesst ook) , maar hey niet intressant verder. WANT 3 KG AANGEKOMEN EINZ!!_$)*@$_)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179779094



En deze is ook van toepassing, kennelijk:
  donderdag 14 juni 2018 @ 10:26:20 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_179779117
Voor wat het waard is, hier een bmi van 36,8 momenteel en een rust-hartslag van 55 gemiddeld. En bij het plasma-doneren altijd een keurige bloeddruk.

Gezond? Vast niet, maar ook nog lang niet op sterven na dood. ;)

Maar als ik naar mezelf kijk denk ik wel: mooi is anders.
En dat is voor mij mijn voornaamste reden om af te vallen.
***
  Redactie Sport donderdag 14 juni 2018 @ 10:26:31 #274
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179779121
Dezelfde dingen voorschrijven als 'dunne' mensen vind ik wel een dingetje. De MAP werkt bijvoorbeeld minder als je boven de 75kg bent.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_179779152
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Voor wat het waard is, hier een bmi van 36,8 momenteel en een rust-hartslag van 55 gemiddeld. En bij het plasma-doneren altijd een keurige bloeddruk.

Gezond? Vast niet, maar ook nog lang niet op sterven na dood. ;)
Nou, precies.

Blegh. Ze geloofde me ook nog eens niet. Na bloeddrukmeting van 10 minuten: 'ga maar op de weegschaal staan'
'Ik kan het je ook gewoon vertellen, ik woog vanochtend'
'Ja nee, ik wil het graag zien'
*gaat staan met kleren en schoenen aan*
*gewicht van thuis + 1,3 kg*

:')
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')