Whut, wat is dit voor crap? Het IMF is een vereniging van landen.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Economische oorlogvoering, je neemt een land in principe over door ze leningen te verstrekken die onmogelijk zijn om terug te betalen.
Je moet niet vergeten dat het IMF niets meer is dan een clubje privebanken.
Net zoals Amerika, het machtigste land ooit maar met ook de grootste schulden ooit.
Vreemde tegenstelling maar enfin, wie beheerd die schulden? De fed.. niets dan een bdrijf beheerd door privebanken.
Er is immers niets federaals aan de FED, ze hebben aandeelhouders, dezelfde bankenclub als het IMF.
Volgens peilingen zal Macri de verkiezingen in oktober gaan verliezen en verwacht men een protectionistische regering die gaat defaulten op uitstaande leningen en opnieuw zijn schulden wil herstructureren. Het land is niet meer economisch te redden, corruptie is er zodanig genormaliseerd en allomtegenwoordig dat het de norm is geworden voor succes.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Argentinië weer op het randje
Tja als ze niks met het IMF te maken willen hebben moeten ze misschien eens stoppen met hun slechte gewoontenquote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:57 schreef Ali_boo het volgende:
In Argentinië is de IMF niet erg geliefd ( dan druk ik me nog veel voorzichtig uit )
Eh nee, het IMF is gewoon een landenvereniging die schuldsanering doet.quote:Op zondag 11 november 2018 16:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Goede post. Het klinkt een beetje afgezaagd maar dat is de reden waarom rijken steeds rijker worden. De bankenclub IMF faciliteert die machinatie.
Dat zie je dan een beetje verkeerd..... het IMF wordt geleid door (vertegenwoordigers naar rato van inbreng van) landsbanken en heeft niets te maken met regeringen van landen. Eerder het omgekeerde.quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Whut, wat is dit voor crap? Het IMF is een vereniging van landen.
Totdat je beseft dat je in de schulden bent gezogen....... en dan kennelijk dankbaar mag zijn dat je nog jaren fungeert als afbetalingsslaaf. Niets is mooier dan een slachtoffer die zichzelf ziet als schuldig.quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh nee, het IMF is gewoon een landenvereniging die schuldsanering doet.
Het is een beetje als kankeren op de WSNP terwijl je zelf jarenlang schulden hebt gemaakt.
quote:
Ik lees hier toch echt een samenwerkingsverband van landen. En centrale banken zijn ook overheidsinstellingen. Ook al hebben regeringen er geen directe macht over.quote:https://www.europa-nu.nl/(...)l_monetair_fonds_imf
Internationaal Monetair Fonds (IMF) - Hoofdinhoud
IMF
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) is de VN-organisatie die de stabiliteit van het internationale monetaire systeem in de gaten houdt. Om deze stabiliteit te behouden en financiële crises te voorkomen, analyseert het IMF nationale, regionale en mondiale economische en financiële ontwikkelingen. Ook biedt het IMF hulp bij het beteugelen van economische crises.
Het IMF adviseert haar lidstaten over het te voeren financieel beleid. Daarnaast biedt het IMF tijdelijke financiële hulp om tekorten op de betalingsbalans van de lidstaten te corrigeren. Ook zorgt het IMF voor technische assistentie en training aan landen die hulp nodig hebben bij het opbouwen van betrouwbare financiële organisaties.
Bij het IMF zijn 189 landen aangesloten. Het secretariaat is gevestigd in Washington. Daarnaast heeft het IMF enkele regionale kantoren. Bij het IMF werken meer dan 2600 mensen, afkomstig uit zo'n 150 landen.
Gezogen door wie. Het IMF dwingt Argentinie om boven hun stand te leven?quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Totdat je beseft dat je in de schulden bent gezogen....... en dan kennelijk dankbaar mag zijn dat je nog jaren fungeert als afbetalingsslaaf. Niets is mooier dan een slachtoffer die zichzelf ziet als schuldig.
Je zegt het zelf al..... regeringen hebben er geen macht over... laat staan hun kiezers.... of de slachtoffers in de schuldenlanden. Verder zijn het vooral mooie nietszeggende woorden en zal je weinig tegendraadse informatie vinden die door "Google's" ergens onderop worden afgeranked.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik lees hier toch echt een samenwerkingsverband van landen. En centrale banken zijn ook overheidsinstellingen. Ook al hebben regeringen er geen directe macht over.
Van wie/door wie krijgen ze die leningen toegeschoven met welke (makkelijke) condities....... ? En als het fout gaat, wie komt er dan het geld, (terug)innen ?quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezogen door wie. Het IMF dwingt Argentinie om boven hun stand te leven?
De leiders van die landen zijn toch geen zwakbegaafde tokkies die lekker makkelijk bij Becam een kredietje afsluiten zonder de gevolgen te overzien?quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Van wie/door wie krijgen ze die leningen toegeschoven met welke (makkelijke) condities....... ? En als het fout gaat, wie komt er dan het geld, (terug)innen ?
Je kan lang en kort discussieren maar het (be)leningssysteem is er niet voor de inwoners van die noodruftige landen maar voor de globale opererende "leiders" die zo hun mondiale belangen (samen)stellen. Het is meer een soort glibberige steeds veranderende "levensvorm" die zo als kanker ons doen en laten bestuurd.
De bazen van centrale banken worden altijd door die gekozen regeringen/parlementen benoemd. Dus in die zin gewoon democratisch.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al..... regeringen hebben er geen macht over... laat staan hun kiezers.... of de slachtoffers in de schuldenlanden. Verder zijn het vooral mooie nietszeggende woorden en zal je weinig tegendraadse informatie vinden die door "Google's" ergens onderop worden afgeranked.
Waar hun burgers voor moeten bloeden....... die nergens voor gekozen hebben.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De leiders van die landen zijn toch geen zwakbegaafde tokkies die lekker makkelijk bij Becam een kredietje afsluiten zonder de gevolgen te overzien?
Dus nee, het zijn geen zielige slachtoffers van het IMF. Ze maken er echt zelf een puinhoop van.
....en hun burgers die hun (incestueus opgekweekte) leiders kiezen, hebben dus al helemaal geen (in)directe macht over die banken. Sterker nog, burgers worden gedwongen van die banksystemen gebruik te maken.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De bazen van centrale banken worden altijd door die gekozen regeringen/parlementen benoemd. Dus in die zin gewoon democratisch.
Maar heel goed dat de regering geen directe macht heeft over de centrale bank. Je moet er bij bepaalde leiders niet aan denken.
Voor zover ik weet is Argentinie geen dictatuur dus die incompetente leiders worden door de bevolking zelf voorgedragen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:59 schreef Vallon het volgende:
Heerlijk.
[..]
Waar hun burgers voor moeten bloeden....... die nergens voor gekozen hebben.
De zg "investeringen" zijn rechtstreeks afkomstig van diezelfde financiële (bank)instellingen die alleen "leningen" verstrekken voor zaken die zij nutbaar achten. Je krijgt dan een haven, vliegveld of spoorlijn die niemand gebruikt etc.etc.
[..]
....en hun burgers die hun (incestueus opgekweekte) leiders kiezen, hebben dus al helemaal geen (in)directe macht over die banken. Sterker nog, burgers worden gedwongen van die banksystemen gebruik te maken.
Maar goed, we gaan de herhalingen van zetten wel weer tegemoet zien.
Niemand dwingt jou of mij, een huis te moeten kopen om in te wonen... dat doe je echt zelf en het is dan ook je eigen schuld dat je later misschien je kutbaan verliest of een duur pensioen waardeloos wordt en zo in de soresmolen terecht komt.... get real please.....quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is Argentinie geen dictatuur dus die incompetente leiders worden door de bevolking zelf voorgedragen.
En het is niet alsof een buitenlandse macht ze dwingt schulden te maken. Dat doen ze echt zelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Het is dan misschien niet jouw schuld maar nog altijd jouw verantwoordelijkheid, je kunt moeilijk je hypotheekschuld doorschuiven naar de bank of je ex-werkgever.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niemand dwingt jou of mij, een huis te moeten kopen om in te wonen... dat doe je echt zelf en het is dan ook je eigen schuld dat je later misschien je kutbaan verliest of een duur pensioen waardeloos wordt en zo in de soresmolen terecht komt.... get real please.....
Wat dus in het geval van Argentinië gebeurd.... voor de oninbare schuld krijgen ze in volledig eigen verantwoordelijkheid een nieuwe lening (en dito voorwaarden) opgedrongen. De enige manier hoe Argentinië haar economie op orde kan krijgen is die conform mondiale eisen, concurrerend in te richten. Waarna het afbetalen van een onbetaalbare schuld verder kan gaan.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het is dan misschien niet jouw schuld maar nog altijd jouw verantwoordelijkheid, je kunt moeilijk je hypotheekschuld doorschuiven naar de bank of je ex-werkgever.
Tja ik weet niet hoe jij de ideale wereld ziet? Een waar je vrolijk de ene lening na de andere kan afsluiten en wanneer je die niet kunt betalen is dat de schuld van de bank dus moeten die niet zeuren?quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:54 schreef Vallon het volgende:
Blijft altijd wel interessant jezelf af te vragen waar precies men ongeveer de verkeerde afslag nam..... toegegeven dat je ook als "een blij kind" goed op weg kunt zijn zolang je maar niet tegen een onverhoeds opgeworpen muur aanloopt.
Wat ik zelf nog het interessantst vind is dat je als "individu" altijd risico loopt maar de verstrekkende geldinstelling nooit zal verliezen.
IMF en Wereldbank zijn Westers-gedomineerde internationale tools. Er is ook een stille afspraak dat de leider van Wereldbank een Amerikaan en die van het IMF een Europeaan zal zijn. Vaak krijgen landen wel geld toegestopt maar moeten daarna hun economie langs neo-liberale scheidslijnen hervormen (staatsbedrijven-eigendom privatiseren, kleine teruggetrokken overheid dat zich niet met de economie bemoeit, markten opengooien voor internationale competitie, importtarieven verlagen, het is letterlijk economische verkrachting etc).quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:56 schreef Digi2 het volgende:
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de "gulheid" van het IMF te maken heeft met de vrees voor toenemende invloed van China als geldschieter/investeerder in latijns amerika. Angst is echter een slechte raadgever.
Wat ik alleen maar stel dat de uitlener wel degelijk verantwoordelijkheid moet hebben, die in ons systeem volledig bij de "bank" is weggehaald. We leven in een eco-systeem waarin we het doodnormaal vinden dat we verplichtingen (moeten) aangaan die je niet kunt voldoen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 22:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ik weet niet hoe jij de ideale wereld ziet? Een waar je vrolijk de ene lening na de andere kan afsluiten en wanneer je die niet kunt betalen is dat de schuld van de bank dus moeten die niet zeuren?
Verstrekkende instellingen kunnen wel degelijk hun geld verliezen bij een default en herstructurering. Voor zover mij bekend is dat niet mogelijk met IMF leningen en deze heeft ook de macht dat uiteindelijk af te dwingen. Wat mij betreft schaft men het IMF af, er zijn zoveel dollars en euros beschikbaar dat landen die de verleiding van de valutapers niet kunnen weerstaan deze kunnen dumpen en op euros en of dollars kunnen overgaan.quote:Op maandag 12 augustus 2019 21:54 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik zelf nog het interessantst vind is dat je als "individu" altijd risico loopt maar de verstrekkende geldinstelling nooit zal verliezen.
Het is simpel een één-tweetje .... bij de (Wereld)Bank namen landen een (staats)lening die ze niet kunnen (af)betalen waarna ze - verplicht - "hulp" krijgen van het IMF die in hetzelfde gebouw zit.quote:Op maandag 12 augustus 2019 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Het IMF predikt inderdaad economisch beleid dat hip is binnen westerse landen. Dat sijpelt namelijk door in de besluitvorming in zo'n vereniging.
Er is genoeg kritiek op het IMF mogelijk. Maar landen komen daar niet aankloppen omdat ze het zelf zo geweldig goed deden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |