Onzin. Dan zouden alle moslims zich bij IS hebben aangesloten.quote:Op zondag 10 juni 2018 09:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je gaat er volledig aan voorbij dat het een wereldwijd fenomeen is.
quote:Op zondag 10 juni 2018 13:22 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als je niet hoeft te vergeven kun je oordelen wat je wilt, het gaat alleen om winnen of verliezen.
Stel maar eens de vraag aan die Denk-politicus in Rotterdam: Stel het is waar wat je zegt, kun je dan ook vergeven?
'Nee, ik ben geen Christen!' 'Nee, vergeving kennen wij niet.'
Terwijl alle gewone mensen, ook niet-christenen, voortdurend vergeven want anders kun je niet samenleven.
Dit is wel een leuk stukje daarover, zie verder de link.quote:T
he best example I know that gives insights into the functioning of a complex system is with the following situation. It suffices for an intransigent minority –a certain type of intransigent minorities –to reach a minutely small level, say three or four percent of the total population, for the entire population to have to submit to their preferences. Further, an optical illusion comes with the dominance of the minority: a naive observer would be under the impression that the choices and preferences are those of the majority. If it seems absurd, it is because our scientific intuitions aren’t calibrated for that (fughedabout scientific and academic intuitions and snap judgments; they don’t work and your standard intellectualization fails with complex systems, though not your grandmothers’ wisdom).
The main idea behind complex systems is that the ensemble behaves in way not predicted by the components. The interactions matter more than the nature of the units. Studying individual ants will never (one can safely say never for most such situations), never give us an idea on how the ant colony operates. For that, one needs to understand an ant colony as an ant colony, no less, no more, not a collection of ants. This is called an “emergent” property of the whole, by which parts and whole differ because what matters is the interactions between such parts. And interactions can obey very simple rules. The rule we discuss in this chapter is the minority rule.
The minority rule will show us how it all it takes is a small number of intolerant virtuous people with skin in the game, in the form of courage, for society to function properly.
Dat zijn jouw woorden. Je kunt dit soort processen stimuleren en zorgen dat er op termijn minder behoefte ontstaat aan het binden en identificeren met religie of juist tegenwerken. Jouw fundamentalistische kijk zorgt voor dat laatste.quote:Op zondag 10 juni 2018 13:03 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat Xa1pt daar opzettelijk aan voorbij gaat, dat ondergraaft namelijk zijn standpunt dat alle zonde op de autochtone inwoners van dit land rust, en dat we boete moeten doen om het nog goed te laten komen.
Klopt, op het waarom geef je eigenlijk zelf het antwoord.quote:Op zondag 10 juni 2018 10:49 schreef Joppiez het volgende:
Ik vind het toch wel schokkend dat er tegenwoordig zo veel mensen hun toevluchtsoord zoeken in zon debiel geloof. Je hebt tegenwoordig binnen handbereik alle kennis van de wereld, waarom zou je in godsnaam nog willen geloven in AllahDan ben je toch gewoon hard gefaald of niet.
Als je dan enigszins iets nuttigs met je leven wil doen zijn er 1000 betere alternatieven.
Het is al jaren aan de gang, ik ben ook al vertrokken.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 15:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Denk dat je wat overdrijft. Per jaar gaan emigreren zo'n 150.000 personen uit Nederland. Zie onder andere deze CBS-cijfers: https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1528549241534
Voor je denkt dat dit allemaal roomblanke Nederlanders zijn, in die cijfers zitten ook Poolse klusjesmannen, Chinese studenten en allerlei andere nationaliteiten. Check deze link maar: https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1528549241534
Uiteindelijk gaan er per jaar maar zo'n 45.000 Nederlanders gemiddeld weg uit Nederland. Die cijfers zijn al jarenlang vanaf 2003 stabiel.
Wat?quote:Op zondag 10 juni 2018 14:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Dan zouden alle moslims zich bij IS hebben aangesloten.
Jouw standpunt is; verschuivingen naar een fundamentalistischere interpretatie is inherent aan de islam, toch? Maar als dat zo zou zijn zouden alle moslims zich al bij IS hebben aangesloten. Dan zou dat niet fluctueren en afhankelijk zijn van allerlei sociaaleconomische factoren.quote:Op zondag 10 juni 2018 14:27 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat?
Dus Indonesië wordt niet steeds islamitischer omdat niet alle moslims zich bij IS hebben aangesloten?
Wat is dit nu weer voor flutargument.quote:Op zondag 10 juni 2018 14:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Dan zouden alle moslims zich bij IS hebben aangesloten.
In 1932 en 1933 stemde in drie verschillende Duitse verkiezingen rond de 35-40% van het Duitse electoraat op de nazi's. Het was toen al behoorlijk duidelijk voor velen wat die ideologie inhield.quote:Op zondag 10 juni 2018 15:31 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor flutargument.
In '43 zat niet iedere Duitser bij de SS. Gek genoeg kunnen we wel stellen en bewijzen dat Duitsland tussen '33 en '45 behoorlijk nazificeerde. En waarom kwam dat ook alweer? Oh natuurlijk: de Duitsers werden buitengesloten door hun buren en toen moesten ze wel geweld gaan gebruiken en alle joden naar vernietigingskampen deporteren. Het was niet hun eigen schuld, ze konden er niets aan doen. Was er maar een beetje meer begrip geweest!
It's the ideology, stupid.
Als dat zo is, had de lijn van fundamentalistischer worden zich al 500 jaar geleden ingezet. Dan zaten we nu op een punt dat alle moslims al een stuk fundamentalistischer waren. Kennelijk is dat dus niet de oorzaak.quote:Op zondag 10 juni 2018 15:31 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor flutargument.
In '43 zat niet iedere Duitser bij de SS. Gek genoeg kunnen we wel stellen en bewijzen dat Duitsland tussen '33 en '45 behoorlijk nazificeerde. En waarom kwam dat ook alweer? Oh natuurlijk: de Duitsers werden buitengesloten door hun buren en toen moesten ze wel geweld gaan gebruiken en alle joden naar vernietigingskampen deporteren. Het was niet hun eigen schuld, ze konden er niets aan doen. Was er maar een beetje meer begrip geweest!
It's the ideology, stupid.
https://www.trouw.nl/reli(...)orthodoxer~a9fd3920/quote:Er zijn minder moslims in Nederland, maar de overgebleven groep wordt steeds orthodoxer
In hoeverre is FOK! representatief voor de Nederlandse samenleving? Ik heb het idee dat dit forum, en dan vooral NWS, bepaald soort figuren aantrekt.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 23:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zijn er wel wat meer dan een paar. Dan lees je niet echt wat er voor rotzooi voorbij komt. Laten we FOK! eens nemen. Vind je echt dat het maar een paar mensen zijn?
Dus dat ieder islamitisch land op 1 na fundamentalistischer wordt heeft niets met de islam te maken want iedereen had zich dan bij IS moeten aansluiten?quote:Op zondag 10 juni 2018 14:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jouw standpunt is; verschuivingen naar een fundamentalistischere interpretatie is inherent aan de islam, toch? Maar als dat zo zou zijn zouden alle moslims zich al bij IS hebben aangesloten. Dan zou dat niet fluctueren en afhankelijk zijn van allerlei sociaaleconomische factoren.
Als dat inherent was aan de islam was die verschuiving in ieder land al eeuwen te zien. Dan was het beginpunt niet nu of 10 jaar terug maar het ontstaan van de islam. Gek genoeg zijn er echter juist constant verschuivingen te zien die niet allemaal naar meer fundamentalisme neigen maar ook vice versa. Dan kan het dus niet inherent zijn aan de islam.quote:Op maandag 11 juni 2018 07:08 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dus dat ieder islamitisch land op 1 na fundamentalistischer wordt heeft niets met de islam te maken want iedereen had zich dan bij IS moeten aansluiten?
Die verschuiving is al ongeveer een eeuw aan de gang, met de oprichting van de Moslimbroederschap: https://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap#Hoofdlijnenquote:Op maandag 11 juni 2018 11:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als dat inherent was aan de islam was die verschuiving in ieder land al eeuwen te zien. Dan was het beginpunt niet nu of 10 jaar terug maar het ontstaan van de islam. Gek genoeg zijn er echter juist constant verschuivingen te zien die niet allemaal naar meer fundamentalisme neigen maar ook vice versa. Dan kan het dus niet inherent zijn aan de islam.
Je haalt een club aan die door vrij islamitische landen als terroristische organisatie wordt gezien als voorbeeld dat moslims fundamentalistischer worden? En is dat beginpunt niet wat laat als dat inherent is aan de islam?quote:Op maandag 11 juni 2018 11:17 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die verschuiving is al ongeveer een eeuw aan de gang, met de oprichting van de Moslimbroederschap: https://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap#Hoofdlijnen
Nee want het is slechts 14 jaar na de afschaffing vh Kalifaat.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je haalt een club aan die door vrij islamitische landen als terroristische organisatie wordt gezien als voorbeeld dat moslims fundamentalistischer worden? En is dat beginpunt niet wat laat als dat inherent is aan de islam?
Ja, natuurlijk zijn er bepaalde machtsgeile figuren die de strijd niet zomaar opgeven. Maar dat heeft verder weinig van doen heeft met de stelling dat de islam garant staat voor groeiend fundamentalisme en dat dat inherent is aan de islam.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee want het is slechts 14 jaar na de afschaffing vh Kalifaat.
Momenteel wel. Men gaat terug naar de fundamenten vd islam en die zijn nogal bruut.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk zijn er bepaalde machtsgeile figuren die de strijd niet zomaar opgeven. Maar dat heeft verder weinig van doen heeft met de stelling dat de islam garant staat voor groeiend fundamentalisme en dat dat inherent is aan de islam.
Dat is tegenstrijdig aan eerdere bewegingen en het kan niet 'momenteel inherent zijn aan de islam'.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:44 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Momenteel wel. Men gaat terug naar de fundamenten vd islam en die zijn nogal bruut.
In eerdere bewegingen is men wel eens luchtiger ermee omgegaan. Dat kwam oa door grotere aantallen niet-moslims in die landen. Die zijn er tegenwoordig bijna niet meer en men is nu full islam aan het gaan. Incl. alle voorgeschreven jihad-ellende.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is tegenstrijdig aan eerdere bewegingen en het kan niet 'momenteel inherent zijn aan de islam'.
Onzin, in de overwegend islamitische landen is die samenstelling niet drastisch veranderd, integendeel.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
In eerdere bewegingen is men wel eens luchtiger ermee omgegaan. Dat kwam oa door grotere aantallen niet-moslims in die landen.
Wat? https://www.nrc.nl/nieuws(...)dom-8224915-a1554895quote:Op maandag 11 juni 2018 11:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin, in de overwegend islamitische landen is die samenstelling niet drastisch veranderd, integendeel.
Ik snap even niet hoe dit überhaupt ingaat op mijn stelling.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:55 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat? https://www.nrc.nl/nieuws(...)dom-8224915-a1554895
Man, 100 jaar geleden was Turkije nog voor een kwart christelijk. Nu vrijwel niets meer. Dat geldt voor veel islamitische landen.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik snap even niet hoe dit überhaupt ingaat op mijn stelling.
Turkije heeft ze allemaal het land uitgejaagd natuurlijk. En het is nu verboden om je tot het christendom te bekeren in Turkije.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Man, 100 jaar geleden was Turkije nog voor een kwart christelijk.
Het is niet waar nee?quote:Op maandag 11 juni 2018 12:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Turkije heeft ze allemaal het land uitgejaagd natuurlijk. En het is nu verboden om je tot het christendom te bekeren in Turkije.
Het is wel goed met je.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie_in_Turkijequote:Het percentage niet-moslims in Turkije daalde van 19% in 1914 tot 2,5% in 1927[2], als gevolg van de Armeense genocide, de bevolkingsuitwisseling tussen Griekenland en Turkije, en de emigratie van niet-moslims (zoals Levantijnen, Grieken, Armeniërs en Joden) naar het buitenland (voornamelijk in Europa en de Amerika's) die daadwerkelijk begon in de late 19e eeuw, in het bijzonder tijdens de Eerste Wereldoorlog en na de Turkse Onafhankelijkheidsoorlog.
Lees nog eens terug. Ik zeg dat in overwegend islamitische landen de bevolkingssamenstelling niet drastisch is veranderd. Christenen waren daar altijd al een minderheid, moslims vormen een meerderheid.quote:Op maandag 11 juni 2018 12:04 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het is niet waar nee?
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie_in_Turkije
Ben je onwetend of lieg je gewoon?
De samenstelling is enorm veranderd, van zeer grote groepen christenen en joden tot vrijwel geheel islamitisch. Libanon was nb een in meerderheid christelijk land na WOI.quote:Op maandag 11 juni 2018 12:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lees nog eens terug. Ik zeg dat in overwegend islamitische landen de bevolkingssamenstelling niet drastisch is veranderd. Christenen waren daar altijd al een minderheid, moslims vormen een meerderheid.
Noem eens een land wat zo'n drastische verandering heeft ondergaan?quote:Op maandag 11 juni 2018 12:13 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De samenstelling is enorm veranderd, van zeer grote groepen christenen en joden tot vrijwel geheel islamitisch. Libanon was nb een in meerderheid christelijk land na WOI.
Turkije. Libanon. Algerije. Marokko. Irak. Iran. Indonesie etcquote:Op maandag 11 juni 2018 12:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Noem eens een land wat zo'n drastische verandering heeft ondergaan?
In Libanon is nog steeds zo'n 40% christelijk als ik me niet vergis.
Je vindt 10% al drastisch, ja?quote:Op maandag 11 juni 2018 12:17 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Turkije. Libanon. Algerije. Marokko. Irak. Iran. Indonesie etc
Getroll? Jij ontkent gewoon glasharde feiten. Of je kent ze niet maar doet net alsof je alles ervan af weet.quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Indonesia#Historyquote:The 20th century
In 1941, there were 1.7 million Protestants and 600.000 Catholics in a population of 60 million.[40]
According to the World Christian Encyclopedia, between 1965–1985 about 2.5 million Indonesians converted from Islam to Christianity.[41] However, these statistics have been questioned and should be viewed in context.[42][43] In the 1960s due to anti-Communist and anti-Confucian legislation, many Communists and Chinese identified as Christians. Later, many Chinese Indonesian identified as Christian when the government discontinued recognition of Confucianism as an accepted religion.
According to the Ministry of Religious Affairs, 69,703 Christian churches operated throughout Indonesia in 2014. The 2006 joint ministerial decree provided Islamic groups with leverage to force closure of, or receive protection money from, churches without permits even if established before the decree. The Indonesian government failed to enforce the Supreme Court decisions permitting churches in Java to reopen.[2]
Christendom was nooit groot in Indonesie, de islamisering is vooral ten koste van de inheemse religies gegaan.quote:Op maandag 11 juni 2018 13:33 schreef sp3c het volgende:
glasharde feiten zijn het volgens mij niet en wat Indonesie betreft klopt het sowieso niet
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Indonesia#History
in 1941 zat het schijnbaar rond de 5% terwijl het vandaag er vandaag de dag rond de 10% christenen rondlopen dus de facto is het aantal christenen verdubbeld!
en dat is ondanks het vertrek van de Nederlanders en de Indo Europeanen in 1949 en daar zal een disproportioneel aantal christenen tussen gezeten hebben logischerwijs
dus wat je zei klopt niet?quote:Op maandag 11 juni 2018 13:39 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Christendom was nooit groot in Indonesie, de islamisering is vooral ten koste van de inheemse religies gegaan.
Wat ik zei klopt wel: de samenstelling van de islamitische wereld is enorm veranderd de laatste 100 jaar. Van behoorlijk pluriform naar bijna 100% islamitisch. Het ging mij niet alleen om het christendom maar om alle niet-islamitische religies.quote:Op maandag 11 juni 2018 13:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dus wat je zei klopt niet?
als je da al weet had je het niet moeten zeggen want nu zit ik voor jan met de korte achternaam te googelen, dan vertrouw ik de rest ook niet natuurlijk
wat indonesie betreft klopt het iig niet, dat heb ik aangetoondquote:Op maandag 11 juni 2018 14:01 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat ik zei klopt wel: de samenstelling van de islamitische wereld is enorm veranderd de laatste 100 jaar. Van behoorlijk pluriform naar bijna 100% islamitisch. Het ging mij niet alleen om het christendom maar om alle niet-islamitische religies.
Volgens mij was Turkije vroeger praktisch 100% christelijk, net als Syrie, Libanon, Egypte etc etc. Wat zou daar toch gebeurd zijn dat dat nu niet meer zo is?quote:Op maandag 11 juni 2018 12:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lees nog eens terug. Ik zeg dat in overwegend islamitische landen de bevolkingssamenstelling niet drastisch is veranderd. Christenen waren daar altijd al een minderheid, moslims vormen een meerderheid.
Oeh, oeh, oeh, ik ik ik. Jihad!quote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:45 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Volgens mij was Turkije vroeger praktisch 100% christelijk, net als Syrie, Libanon, Egypte etc etc. Wat zou daar toch gebeurd zijn dat dat nu niet meer zo is?
Met name in bepaalde linkse en extreem-linkse kringen snappen mensen niet dat afkomst (dus ook: Joods-zijn) iets heel anders is dan religie (een keuze) en kritiek op de excessen van die keuze. Dat wat in dergelijke kringen "islamofobie" heet, is in werkelijkheid niks meer of minder dan kritiek op religie.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 13:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
Heb jij nou een woord veranderd in je quote van Elfletterig? Islamofobie vervangen door antisemitisme?
Zo ja: Wat denk je te bereiken met deze onzindelijke manier van discussiëren?
Ze hebben het licht gezien?quote:Op dinsdag 12 juni 2018 22:45 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Volgens mij was Turkije vroeger praktisch 100% christelijk, net als Syrie, Libanon, Egypte etc etc. Wat zou daar toch gebeurd zijn dat dat nu niet meer zo is?
Die gast rapt over de verdeeldheid en een gebrek aan secularisering maar daarvoor de term jihad gebruikt wordt door Elf gebombardeerd tot fundamentalist en misschien wel salafist.quote:Op donderdag 14 juni 2018 17:23 schreef Elfletterig het volgende:
Dezelfde figuren springen overigens graag in de bres voor jihad-rappers die "bij wijze van kritiek op de seculiere samenleving" oproepen tot het kruisigen van ongelovigen. Dat is uiteraard heel normaal en begrijpelijk; dat is kunst.
altijd een minderheid? Het is maar net wanneer je dit peilt.quote:Op maandag 11 juni 2018 12:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |