abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juni 2018 @ 15:38:35 #151
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_179638516
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:29 schreef Sigaartje het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar wie haalt het in zijn hoofd om een krat bier achter de kiezen achter het stuur te gaan zitten? Ben je wel helemaal lekker?
Nee dat mag je niet zeggen, er zijn namelijk ook mensen die met kinderen achterin rijden... of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_179638629
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:36 schreef henkkeumus het volgende:

:D
Meer?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_179638634
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:29 schreef Sigaartje het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar wie haalt het in zijn hoofd om een krat bier achter de kiezen achter het stuur te gaan zitten? Ben je wel helemaal lekker?
Hij schreef dat hij anderhalve fles wijn ophad en speciaalbiertjes.

Dit is waarom ik niet eens begin aan een rijbewijs of autorijden, ben altijd lazarus.
pi_179638657
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee hoor, zeker niet naarmate de alcoholische aap steeds verder uit de mouw komt >:O
Hoe weet je zo zeker dat hij alcoholist is?
pi_179638717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:49 schreef Somberling het volgende:

[..]

Hij schreef dat hij anderhalve fles wijn ophad en speciaalbiertjes.

Dit is waarom ik niet eens begin aan een rijbewijs of autorijden, ben altijd lazarus.
_O-
Dat is ook een manier.
pi_179638719
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 11:37 schreef Nobu het volgende:
Oost-Europese promillages, weet je wel zeker dat je echt op het politiebureau bent geweest?
_O-
Somebody that I used to know
pi_179638734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Neen, daarvoor zat TS (veel) te hoog. Bij die hoeveelheid wordt er een medisch onderzoek gestart (nog duurder) met ongewisse uitkomst. Maar als ik alles zo lees van TS, zal de psychiater een niet-mals rapport op stellen en aan het CBR sturen. Bloed- en leveronderzoek horen daar ook bij; vandaar dat CBR vrij snel de maatregelen op zal sturen.

Waarom TS nou zo mekkert over de administratieve gang van zaken bij de politie, is mij een raadsel; dat rijbewijs gaat gewoon naar het CBR samen met het PV. Dan begint de "bal" pas echt te rollen voor TS.

Ik denk dat het totaal plaatje richting de ¤3000,- a ¤4000,- gaat lopen; incl. de strafzaak, en min. 12 maanden ORB. Plus regelmatig bezoeken van de psych.
Ik las dat bij veel minder ugls al de boete oploopt naar 1.000 euro, dus, je best wel eens gelijk kunnen hebben.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 6 juni 2018 @ 15:56:04 #158
459912 FlippingCoin
pi_179638751
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:15 schreef blomke het volgende:

[..]

Neen, daarvoor zat TS (veel) te hoog. Bij die hoeveelheid wordt er een medisch onderzoek gestart (nog duurder) met ongewisse uitkomst. Maar als ik alles zo lees van TS, zal de psychiater een niet-mals rapport op stellen en aan het CBR sturen. Bloed- en leveronderzoek horen daar ook bij; vandaar dat CBR vrij snel de maatregelen op zal sturen.

Waarom TS nou zo mekkert over de administratieve gang van zaken bij de politie, is mij een raadsel; dat rijbewijs gaat gewoon naar het CBR samen met het PV. Dan begint de "bal" pas echt te rollen voor TS.

Ik denk dat het totaal plaatje richting de ¤3000,- a ¤4000,- gaat lopen; incl. de strafzaak, en min. 12 maanden ORB. Plus regelmatig bezoeken van de psych.
Damn dat is een aardige straf.

Niet onterecht verder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_179638935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:48 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Meer?
Nee hoor, ik hoop juist dat het daarop uitvalt.

Ik ben in het verleden ook zo'n kneus geweest om op de scooter te stappen na wat pijpjes bier te hebben gehad, ben gepakt en heb met 475ugl ook flink mogen betalen (alles bij elkaar rond de 1800,-).

De cursus en de straf hebben mij niet zozeer laten realiseren, ik weet natuurlijk zelf ook donders goed dat alcohol en verkeer niet samengaan. De schrik van het niet meer mogen besturen van een auto of brommer gepaard met de geldboete hebben mij wakker geschud :P.
pi_179639019
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:54 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik las dat bij veel minder ugls al de boete oploopt naar 1.000 euro, dus, je best wel eens gelijk kunnen hebben.
Volgens de richtlijn van het OM zal voor 1000ug/L een boete van 1100euro en een OBM van 10 maanden onvoorwaardelijk geëist worden.
Voor een alcoholonderzoek bij het CBR betaal je ook iets meer dan 1100euro voor het eerste onderzoek en in de jaren daarna (als je pech hebt) ook nog enkele honderden euro's voor vervolgonderzoeken. Daarnaast is de kans groot dat je voor één jaar ongeschikt wordt verklaard en dus nog eens één jaar niet mag autorijden.

De rechter wil tegenwoordig nog wel eens rekening houden met de procedure van de het CBR, waardoor een lagere straf (boete en OBM) wordt opgelegd. Dat is dan weer een meevaller. :Y
pi_179639039
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:09 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Nee hoor, ik hoop juist dat het daarop uitvalt.

Ik ben in het verleden ook zo'n kneus geweest om op de scooter te stappen na wat pijpjes bier te hebben gehad, ben gepakt en heb met 475ugl ook flink mogen betalen (alles bij elkaar rond de 1800,-).

De cursus en de straf hebben mij niet zozeer laten realiseren, ik weet natuurlijk zelf ook donders goed dat alcohol en verkeer niet samengaan. De schrik van het niet meer mogen besturen van een auto of brommer gepaard met de geldboete hebben mij wakker geschud :P.
Heb je geen problemen ervaren met het afsluiten van een (nieuwe) voertuigverzekering na je veroordeling?
pi_179639166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:09 schreef henkkeumus het volgende:
Heb je je B-rijbewijs of ben je daarvoor bezig?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 juni 2018 @ 16:29:57 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179639220
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 15:50 schreef Somberling het volgende:

Hoe weet je zo zeker dat hij alcoholist is?
Dat zeg ik niet. Ik doel hierop:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 11:25 schreef Baso95 het volgende:
omdat ik met een slok op ben gaan rijden
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 11:34 schreef Baso95 het volgende:
schrik niet, 1000 ug/l.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 11:43 schreef Baso95 het volgende:
Heb altijd veel gedronken, is ook zo. En idd vaker gereden met alcohol wat ik nooit had moeten doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:04 schreef Baso95 het volgende:
En ja, 1000 ug/l is abnormaal veel maar kon nog functioneren.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:07 schreef Baso95 het volgende:
Ik heb deze fratsen nog nooit uitgehaald. Heb vaker gereden met wat gedronken maar niet zo extreem.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:14 schreef Baso95 het volgende:
Ik ben ten eerste niet onbetrouwbaar en ten tweede, heb dit nog nooit gedaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 12:17 schreef Baso95 het volgende:
Wel teveel om te rijden. Ik weeg 100kg, heb speciaal bier + anderhalve fles wijn op. Drink geen sterke drank.
Van een slok te veel naar bier en anderhalve fles wijn. Vaker met drank op gereden, enz. Langzamerhand steeds meer informatie dat het toch allemaal niet zo onschuldig is als het in de OP wordt gesteld.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_179639478
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Heb je geen problemen ervaren met het afsluiten van een (nieuwe) voertuigverzekering na je veroordeling?
Nope :).
Ze vroeger natuurlijk wel naar maar gezien mijn leeftijd toen en hele situatie deden ze daar niet zo heel moeilijk om.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:25 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb je je B-rijbewijs of ben je daarvoor bezig?
Ik heb mijn autorijbewijs (B) en ben over een jaartje geen beginnend bestuurder meer. Deze had ik toen ik werd aangehouden ook al. Maar het maakt niet uit of je op de scooter of auto 'gepakt' wordt. 'T geld voor beide rijbewijzen :P.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2018 16:49:46 ]
  woensdag 6 juni 2018 @ 16:54:04 #165
374096 Liftdeur
Gaat open en dicht.
pi_179639554
Jezus, wat een topic vol met moraalridders en pisvlekken dit. Iedereen wil gewoon even zijn zegje doen om TS lekker via het internet af te zeiken.

TS, hoop dat je hiervan geleerd hebt en stiekem hoop ik ook nog wel dat je er zonder al te grote shit vanaf komt, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen hier.
Ajacied.
pi_179640285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:54 schreef Liftdeur het volgende:
Jezus, wat een topic vol met moraalridders en pisvlekken dit. Iedereen wil gewoon even zijn zegje doen om TS lekker via het internet af te zeiken.

TS, hoop dat je hiervan geleerd hebt en stiekem hoop ik ook nog wel dat je er zonder al te grote shit vanaf komt, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen hier.
Zeker wel :) ik deel je mening totaal.
pi_179640303
Heel erg offtopic, maar wat ik me voornamelijk afvraag: was je niet hondsberoerd nadien? :o
pi_179640386
quote:

Dankjewel, doet me goed dat je dit zegt. Ik ben me harstikke bewust van mijn fout. Dit is absoluut de laatste keer en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
This is me
pi_179640418
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 17:43 schreef Queller het volgende:
Heel erg offtopic, maar wat ik me voornamelijk afvraag: was je niet hondsberoerd nadien? :o
Ik zal je zeggen, enorm beroerd natuurlijk. Lichamelijk maar vooral ook emotioneel. Vandaag is het woensdag en ben nog niet fit.. hoop morgen wel weer.
This is me
pi_179640483
quote:
0s.gif
Oh jawel, wil nu voor iedereen die me afzeikt laten zien dat ik het wel kan. En voor die enkele die normaal konden reageren ook laten zien dat ik mn woorden waar maak.

[ Bericht 47% gewijzigd door noodgang op 06-06-2018 19:47:40 (quote weg) ]
This is me
pi_179640543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Van een slok te veel naar bier en anderhalve fles wijn. Vaker met drank op gereden, enz. Langzamerhand steeds meer informatie dat het toch allemaal niet zo onschuldig is als het in de OP wordt gesteld.
Nee, als ik het over wel rijden hebben gaat het over die keren met net iets teveel. Zo bezopen rijden als nu is de eerste en laatste keer.
This is me
pi_179640571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 16:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Hij is wel eerlijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 juni 2018 @ 18:05:25 #173
13151 crew  Rewimo
pi_179640664
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 17:59 schreef Sigaartje het volgende:

Hij is wel eerlijk.
Hij wordt steeds eerlijker ;) Ik twijfel er niet aan dat hij meent wat hij zegt. Dat hij spijt heeft en dat hij er wat aan gaat doen. Dat ie stom is geweest weet hij zelf ook wel en dat is hem genoeg ingewreven hier. Ik hoop dat hij de kracht heeft om ook echt door te zetten.

En ik ben ook benieuwd naar hoe het verder gaat, dus ik waardeer het dat hij ons op de hoogte houdt :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 juni 2018 @ 18:09:49 #174
459912 FlippingCoin
pi_179640727
quote:

Je lult wel anders als jouw kind verrot wordt gereden door een bezopen lul,

[ Bericht 0% gewijzigd door noodgang op 06-06-2018 19:48:47 (Da's nie helemaal nodig) ]
pi_179640785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 18:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hij wordt steeds eerlijker ;) Ik twijfel er niet aan dat hij meent wat hij zegt. Dat hij spijt heeft en dat hij er wat aan gaat doen. Dat ie stom is geweest weet hij zelf ook wel en dat is hem genoeg ingewreven hier. Ik hoop dat hij de kracht heeft om ook echt door te zetten.

En ik ben ook benieuwd naar hoe het verder gaat, dus ik waardeer het dat hij ons op de hoogte houdt :)
Dankje Rewimo, keer positiviteit doet me goed. Hou jou/jullie op de hoogte.

En voor wat het waard is maar wel gemeend; 't baal er echt mega van..
This is me
pi_179641127
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 17:57 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Nee, als ik het over wel rijden hebben gaat het over die keren met net iets teveel. Zo bezopen rijden als nu is de eerste en laatste keer.
Maar voor rijden met net iets teveel niet?

Houd er rekening mee dat het voor bijvoorbeeld je autoverzekering niet uit zal maken of je 'net iets te veel' of 'veel te veel' gedronken hebt. Veel verzekeringen (afhankelijk van de polis) zullen in beiden gevallen na een ongeval het uitgekeerde bedrag terugvorderen. In beide gevallen wordt het geregistreerd en kan je er later bij het afsluiten van een verzekering problemen mee krijgen.
Het is maar een advies..
pi_179642626
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 18:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Maar voor rijden met net iets teveel niet?

Houd er rekening mee dat het voor bijvoorbeeld je autoverzekering niet uit zal maken of je 'net iets te veel' of 'veel te veel' gedronken hebt. Veel verzekeringen (afhankelijk van de polis) zullen in beiden gevallen na een ongeval het uitgekeerde bedrag terugvorderen. In beide gevallen wordt het geregistreerd en kan je er later bij het afsluiten van een verzekering problemen mee krijgen.
Het is maar een advies..
Nee nooit, dit is de eerste keer dat ik überhaupt in aanraking kom met de politie.

Hmm ja dat is waar... maar heb nu een auto van de zaak maar voor de toekomst is kan het idd nadelig zijn. Overigens mijn werkgever ook alles verteld.
This is me
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 6 juni 2018 @ 20:04:55 #178
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_179642806
Oke er staan 2 waarschuwingen in het topic dat het nu kan stoppen met melden hoe fout TS was en dergelijke. Daar is iedereen het wel mee eens.
Vanaf nu mag het echt ontopic.
Andere opmerkingen gaan vanaf nu onherroepelijk weg.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_179643274
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:55 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Nee nooit, dit is de eerste keer dat ik überhaupt in aanraking kom met de politie.

Hmm ja dat is waar... maar heb nu een auto van de zaak maar voor de toekomst is kan het idd nadelig zijn. Overigens mijn werkgever ook alles verteld.
Oke, gelukkig! Want als je met je eigen auto was staat er vanaf nu ook een spreekwoordelijk kruisje bij dat kenteken (mits de politie wel alles geregistreerd heeft), waardoor de kans groter is dat de politie je nog eens zal staande houden als ze je (in het weekend) 's nachts zien rijden.

Laat maar weten als je deze week nog het bewijs van inname in je brievenbus vindt!
pi_179643657
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Oke, gelukkig! Want als je met je eigen auto was staat er vanaf nu ook een spreekwoordelijk kruisje bij dat kenteken (mits de politie wel alles geregistreerd heeft), waardoor de kans groter is dat de politie je nog eens zal staande houden als ze je (in het weekend) 's nachts zien rijden.
Dat klinkt als een echt verjaardagskring verhaal!

Heb je daar enig aantoonbaar bewijs van?
pi_179644940
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Laat maar weten als je deze week nog het bewijs van inname in je brievenbus vindt!
Dat kan ik me inderdaad heel goed voorstellen. Ik ben wel de regelmatig bestuurder dus misschien gaan ze dat wel doen. Maar dat is prima, kan me goed voorstellen dat ze dat doen.

Doe ik! Net gekeken in de brievenbus maar niks. I keep you informed.
This is me
pi_179644961
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik heb dat ook eerder gehoord hoor. Weet ook zo snel niet waarvan maar staat me bij.
This is me
pi_179644977
quote:
4s.gif Op woensdag 6 juni 2018 20:04 schreef Nizno het volgende:
Oke er staan 2 waarschuwingen in het topic dat het nu kan stoppen met melden hoe fout TS was en dergelijke. Daar is iedereen het wel mee eens.
Vanaf nu mag het echt ontopic.
Andere opmerkingen gaan vanaf nu onherroepelijk weg.
Dankje Nizno
This is me
pi_179645203
quote:

[..]

Een strafblad op basis van art 8 komt bij een bevraging naar voren. Rara politiepet.
pi_179645411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Een strafblad op basis van art 8 komt bij een bevraging naar voren. Rara politiepet.
Dat is iets anders dan een kruisje achter een kenteken.

Sowieso zeg een kenteken niets over de bestuurder van dat moment.
pi_179645419
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Alhoewel ik niet diegene was die het claimde: Potato potato tomato tomato

Overigens als het kentekenhouder was, is het wel leuk je auto uitlenen. Ook als je rijbewijs ingevorderd is.
  woensdag 6 juni 2018 @ 22:22:50 #187
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_179645905
quote:

[..]

Nouja, wat je wel ziet gebeuren in programmas als De Meldkamer en Wegmisbruikers, is dat politiewagens een ANPR-hit krijgen op een kenteken waarvan de kentekenhouder zijn rijbewijs is ingenomen. Dan gaan ze even controleren of hij zelf aan het rijden is.

Dus er is wel mogelijkheid toe, maar ik weet niet in hoeverre dat wordt toegepast op notoire drankrijders.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_179646466
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nouja, wat je wel ziet gebeuren in programmas als De Meldkamer en Wegmisbruikers, is dat politiewagens een ANPR-hit krijgen op een kenteken waarvan de kentekenhouder zijn rijbewijs is ingenomen. Dan gaan ze even controleren of hij zelf aan het rijden is.

Dus er is wel mogelijkheid toe, maar ik weet niet in hoeverre dat wordt toegepast op notoire drankrijders.
We wachten het maar af.. zou me niks verbazen dat ze mij in de gaten gaan houden.
This is me
pi_179646583
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het kenteken is gebonden aan een eigenaar en als die van alles op zijn kerfstok heeft komt dat naar voren. Als jij je auto dan besluit uit te lenen, zal diegene heel vaak voor niets worden staande gehouden.
pi_179647006
quote:

[..]

Ik had het even nagevraagd. In het geval van rijden onder invloed is het inderdaad op persoon en niet op kenteken, maar dat is uiteraard gekoppeld. :Y

Bepaalde andere meldingen kunnen wel op kenteken worden geregistreerd en dat verdwijnt niet als een auto wordt overgeschreven op een andere kentekenhouder. Daar was ik mee in de war.
pi_179647020
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:44 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Het kenteken is gebonden aan een eigenaar en als die van alles op zijn kerfstok heeft komt dat naar voren. Als jij je auto dan besluit uit te lenen, zal diegene heel vaak voor niets worden staande gehouden.
Ik zal m'n vriendin dit ff vertellen, die rijd nu in mijn auto.
This is me
pi_179647028
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik had het even nagevraagd. In het geval van rijden onder invloed is het inderdaad op persoon en niet op kenteken, maar dat is uiteraard gekoppeld. :Y
Thanks voor het navragen!!
This is me
pi_179647059
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:44 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Maar mijn baas is in feite de eigenaar. Auto staat op zijn naam
This is me
pi_179647119
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:39 schreef Baso95 het volgende:

[..]

We wachten het maar af.. zou me niks verbazen dat ze mij in de gaten gaan houden.
Een kennis van me was nog niet zo lang geleden gepakt met rijden onder invloed en moest daarbij zijn rijbewijs inleveren. Na een zielig verhaal aan de OvJ kreeg hij diezelfde week nog zijn rijbewijs terug. Het eerstvolgende weekend werd hij op dezelfde route, door n.b. dezelfde agent, staandegehouden. Die agent dacht: nu heb ik hem, dat is die alcomobilist van vorige week, hij rijdt nu zonder rijbewijs! Maar de bestuurder kon netjes zijn rijbewijs tonen. 😅
pi_179647194
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Een kennis van me was nog niet zo lang geleden gepakt met rijden onder invloed en moest daarbij zijn rijbewijs inleveren. Na een zielig verhaal aan de OvJ kreeg hij diezelfde week nog zijn rijbewijs terug. Het eerstvolgende weekend werd hij op dezelfde route, door n.b. dezelfde agent, staandegehouden. Die agent dacht: nu heb ik hem, dat is die alcomobilist van vorige week, hij rijdt nu zonder rijbewijs! Maar de bestuurder kon netjes zijn rijbewijs tonen. 😅
en was hij weer onder invloed?
pi_179647455
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:03 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Bij een lease-auto is het bekend wie de 'eigenaar', namelijk degene die het leasecontract heeft getekend, is op dat moment en dat ben jij.
pi_179647472
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:01 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Slim. Zo heb ik het destijds ook gedaan. Ze kreeg vaak de vraag waarom zij in die auto reed, maar konden niets hardmaken.
pi_179647477
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je moest blazen, routinecontrole of zagen ze je linkom over de rotonde gaan bij wijze van spreken? Zal ook wel leuk zijn voor de OvJ om te lezen.
.
pi_179647582
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

en was hij weer onder invloed?
Nee, dat gelukkig niet! Dat zou wel echt heel dom zijn geweest..
pi_179649244
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:01 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Zo'n vaart zal dat niet lopen hoor. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ook "net iets te veel gedronken" nu/straks ook een groter risico is.
pi_179649276
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:03 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Bij een leaseauto zal dit nooit uit een bevraging komen. Dit komt er pas uit als jij persoonlijk gecontroleerd bent
pi_179649294
1000 ugl? Nodig mij de volgende keer ook uit svp.
pi_179649356
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Bij een leaseauto zal dit nooit uit een bevraging komen. Dit komt er pas uit als jij persoonlijk gecontroleerd bent
Daar had ik inderdaad geen rekening mee gehouden. Dat is dan een voordeel van een leaseauto.
pi_179650998
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zo'n vaart zal dat niet lopen hoor. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ook "net iets te veel gedronken" nu/straks ook een groter risico is.
Nee oke dat is waar.

Dat is ongetwijfeld zo, begrijp dat ook volledig.
This is me
  donderdag 7 juni 2018 @ 10:31:16 #205
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_179651016
quote:

[..]

klopt, de gemiddelde agent kent zijn pappenheimers wel en heeft over het algemeen een aardig goed geheugen als het gaat om grove overtredingen: Ondanks dat het een leaseauto is kan ook die leaseauto zonder anpr aan de kant gezet worden voor een blaascontrole. Misshien is dat in het geval van TS ook wel gebeurd. 'Hey die auto ken ik nog omdat we die vent al eerder staande hebben gehouden met alcohol op, laten we hem maar even volgen'
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_179651109
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:26 schreef Fer het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je moest blazen, routinecontrole of zagen ze je linkom over de rotonde gaan bij wijze van spreken? Zal ook wel leuk zijn voor de OvJ om te lezen.
Ik ben zondagavond naar de AH gereden, ik zal er natuurlijk niet al te fris en goed hebben uitgezien na al die drankjes. De AH of een klant heeft toe de politie gebeld. Ik verwacht dat iemand die mij dronken heeft gezien gewoon gekeken heeft of ik in de auto ben gestapt en daarna de politie gebeld met de melding dat iemand met een slok op in de auto stapt (de AH in de plaats waar ik boodschappen gedaan heb zit in een buurt met veel oudere mensen en flats).

Nadat ik mijn boodschappen gedaan had heb ik mijn auto even langs de kant gezet. Of je het gelooft of niet is aan jou maar ik baalde van mijn actie en wist niet zo goed wat ik moest doen op dat moment. Heb ongeveer 20 minuten gestaan en toen kwamen er 2 politie auto's met 4 agenten die op mijn raampje klopte, toen ging het balletje rollen. Heb een herkenbare auto dus ze zagen me zo. Op het moment van aanhouding heb ik dus niet gereden, stond wel langs de kant met een draaiende motor dus dat is voor de politie al genoeg om mij te pakken, dat is aanstalten maken tot rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Baso95 op 07-06-2018 11:03:49 (Typfout) ]
This is me
pi_179651117
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:31 schreef VleesLollie het volgende:

[..]

klopt, de gemiddelde agent kent zijn pappenheimers wel en heeft over het algemeen een aardig goed geheugen als het gaat om grove overtredingen: Ondanks dat het een leaseauto is kan ook die leaseauto zonder anpr aan de kant gezet worden voor een blaascontrole. Misshien is dat in het geval van TS ook wel gebeurd. 'Hey die auto ken ik nog omdat we die vent al eerder staande hebben gehouden met alcohol op, laten we hem maar even volgen'
Klopt helemaal..
This is me
pi_179651457
quote:

[..]

Oke:)
This is me
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:07:47 #209
33189 RM-rf
1/998001
pi_179651495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 10:38 schreef Baso95 het volgende:

[..]
Heb ongeveer 20 minuten gestaan en toen kwamen er 2 politie auto's met 2 agenten die op mijn raampje klopte, toen ging het balletje rollen.
ik vind dat serieus eerder nogal lang geduurd hebben.....
en nee, dat wat je beschrijft is helemaal geen 'best wel meevallend' iets, maar je hebt in een serieus en direkt gevaar gezeten in die twintig minuten dat je in die auto met draaiende motor zat en niet wist wat te doen omdat je kennelijk de controle verloren had, mogeljk wél te zijn gaan rijden en had dan heel makkeljk een zwaar ongeluk hebben kunnen krijgen waarbij ofwel jijzelf of mogeljk een onschuldige derde zware gevolgen van had kunnen hebben.

Het is hoopvol dat je contact opgenomen hebt met Novadic Kentron Verslavingszorg voor je alcohol-probleem.
alsjeblieft erken dat ook en zorg ervoor dat je dat laat behandelen en ga dit niet meer verder kleinpraten of proberen te beweren dat het 'eigenlijk niet zo erg was' of 'dat je best nog wel functioneerde' toen de politie je oppakte.

Los ervan of je een zware boete en lange rij-ontzegging gaat krijgen, wat vast en zeker zal gebeuren en volgens mij ook gewoon wenselijk is, moet je ook je probleem laten behandelen, Novadic Kentron kan je daarbij helpen maar ook dan moet een groo deel van jezelf komen en dat begint met je eigen erkenen van je probleem en het ophouden dat te 'klein-praten' of beweren dat het 'allemaal best meeviel'en 'dat je dit nooit doet'(wat dan in een volgende post opeens niet blijkt te kloppen en je aangeeft wel degelijk dit vaker te hebben gedaan, je dat enkel 'vroeger' noemt en zegt dat je het 'nu' niet meer zou doen; wat nu juist weer tegengesproken wordt door het feit dat je _nu_ ervoor bent opgepakt).

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 07-06-2018 11:14:10 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:09:58 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179651524

[ Bericht 54% gewijzigd door noodgang op 07-06-2018 12:04:48 (Zoals eerder aangegeven, duidelijk dát TS fout was) ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:12:09 #211
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_179651553
wat ik wel vind ik dat alcoholovertreders financieel zo hard worden aangepakt dat velen echt in de problemen worden geduwd...mss dat daar dan maar eens over nagedacht moet worden
pi_179651592
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:09 schreef Molo het volgende:

Als jij nou is begint met goed lezen. Zo gruwelijk bezopen rijden heb ik nog nooit gedaan voor zondag, wel vaker met net een biertje teveel wat zoveel mensen doen, en nee daarmee praat ik niks goed, dat is ook fout.

[ Bericht 29% gewijzigd door noodgang op 07-06-2018 12:05:15 ]
This is me
pi_179651603
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:12 schreef mrPanerai het volgende:
wat ik wel vind ik dat alcoholovertreders financieel zo hard worden aangepakt dat velen echt in de problemen worden geduwd...mss dat daar dan maar eens over nagedacht moet worden
Ben ik het mee eens! Buiten het feit dat ik vind dat het inderdaad flink bestraft moet worden kan dit ook op een andere manier. Op deze manier krijgen mensen inderdaad financiële problemen doordat het zoveel geld kost.
This is me
pi_179651616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik vind dat serieus eerder nogal lang geduurd hebben.....
en nee, dat wat je beschrijft is helemaal geen 'best wel meevallend' iets, maar je hebt in een serieus en direkt gevaar gezeten in die twintig minuten dat je in die auto met draaiende motor zat en niet wist wat te doen omdat je kennelijk de controle verloren had, mogeljk wél te zijn gaan rijden en had dan heel makkeljk een zwaar ongeluk hebben kunnen krijgen waarbij ofwel jijzelf of mogeljk een onschuldige derde zware gevolgen van had kunnen hebben.

Het is hoopvol dat je contact opgenomen hebt met Novadic Kentron Verslavingszorg voor je alcohol-probleem.
alsjeblieft erken dat ook en zorg ervoor dat je dat laat behandelen en ga dit niet meer verder kleinpraten of proberen te beweren dat het 'eigenlijk niet zo erg was' of 'dat je best nog wel functioneerde' toen de politie je oppakte.

Los ervan of je een zware boete en lange rij-ontzegging gaat krijgen, wat vast en zeker zal gebeuren en volgens mij ook gewoon wenselijk is, moet je ook je probleem laten behandelen, Novadic Kentron kan je daarbij helpen maar ook dan moet een groo deel van jezelf komen en dat begint met je eigen erkenen van je probleem en het ophouden dat te 'klein-praten' of beweren dat het 'allemaal best meeviel'en 'dat je dit nooit doet'(wat dan in een volgende post opeens niet blijkt te kloppen en je aangeeft wel degelijk dit vaker te hebben gedaan, je dat enkel 'vroeger' noemt en zegt dat je het 'nu' niet meer zou doen; wat nu juist weer tegengesproken wordt door het feit dat je _nu_ ervoor bent opgepakt).
'best wel meevallend' maak jij ervan, die woorden heb ik niet gebruikt. Ik geef helemaal nergens aan dat het meevalt wat ik voor iets ergs heb gedaan. Tevens suggereer jij nu dat ik een alcohol probleem heb. Ik weet dat ik véél te veel gezopen heb maar dit is de eerste keer dat ik met zoveel op ben gaan rijden, dat maakt je nog niet meteen een alcoholist. Ik erken dat ik gewoon niet had moeten gaan rijden en heb contact met hen gezocht omdat ik wil weten wat mij bezielde door te gaan rijden.

En wederom: heb wel eens vaker gereden met net een biertje teveel (wat idd fout is). Maar zo bezopen nog nooit (voor zondag). Lees dit nou is goed, is toch niet zo lastig?

Voor jou info: heb vanmiddag al een telefonisch gesprek waarin in ga zeggen wat er gebeurt is.
This is me
pi_179651627
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh? Waar lees ik iets verkeerd?
Had idd beter moeten vermelden dat het met zo'n grote hoeveelheid was.
This is me
pi_179651745
Voor alle duidelijkheid: had met zoveel alcohol als afgelopen zondag nog nooit gereden.
This is me
pi_179651868
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:15 schreef Baso95 het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens! Buiten het feit dat ik vind dat het inderdaad flink bestraft moet worden kan dit ook op een andere manier. Op deze manier krijgen mensen inderdaad financiële problemen doordat het zoveel geld kost.
Boete die je krijgt omzetten in een paar dagen in de cel? Is wat mij betreft ook een optie.
pi_179651879
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:35 schreef Questular het volgende:

[..]

Boete die je krijgt omzetten in een paar dagen in de cel? Is wat mij betreft ook een optie.
Buiten het feit dat ik niet graag in de cel zit, ben het hier wel mee eens.
This is me
  donderdag 7 juni 2018 @ 11:36:25 #219
33189 RM-rf
1/998001
pi_179651885

[ Bericht 100% gewijzigd door noodgang op 07-06-2018 12:06:14 (Zoals eerder aangegeven, duidelijk dát TS fout was) ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 juni 2018 @ 11:42:56 #220
13151 crew  Rewimo
pi_179651982
Feit blijft natuurlijk wel dat je zoveel gedronken had dat je niet in staat was om te bedenken dat je beter niet in de auto kon stappen en dat je later, eenmaal in je auto, blijkbaar ook echt niet meer in staat was om te rijden.

Als mij zoiets zou overkomen hoop ik toch dat ik kan toegeven dat ik een serieus probleem heb. En niet omdat het van me verwacht wordt, maar omdat ik besef dat ik er iets aan moet doen.

Ik drink al jaren geen alcohol meer, maar dat was niet echt lastig omdat ik hooguit 2 glazen per jaar dronk :+ Maar nooit als ik moest rijden. Zelfs niet eentje.
  Spellchecker donderdag 7 juni 2018 @ 12:04:22 #221
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179652372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:26 schreef Baso95 het volgende:
Voor alle duidelijkheid: had met zoveel alcohol als afgelopen zondag nog nooit gereden.
Tot zover ben je heel goed weggekomen. Qua ongelukken.
pi_179652424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 11:42 schreef Rewimo het volgende:
Feit blijft natuurlijk wel dat je zoveel gedronken had dat je niet in staat was om te bedenken dat je beter niet in de auto kon stappen en dat je later, eenmaal in je auto, blijkbaar ook echt niet meer in staat was om te rijden.

Als mij zoiets zou overkomen hoop ik toch dat ik kan toegeven dat ik een serieus probleem heb. En niet omdat het van me verwacht wordt, maar omdat ik besef dat ik er iets aan moet doen.

Ik drink al jaren geen alcohol meer, maar dat was niet echt lastig omdat ik hooguit 2 glazen per jaar dronk :+ Maar nooit als ik moest rijden. Zelfs niet eentje.
Heb je echt helemaal gelijk in.

Ik geef ook toe dat ik een probleem heb omdat je niet bezopen in de auto stapt, dat doe je gewoon niet. Dat ik dan in mijn hoofd de beslissing maak om toch te gaan rijden is aanleiding om daarvoor hulp te zoeken. Maar om mij een alcoholist te noemen na afgelopen zondag vind ik vergezocht (heb het niet over jou). Ik drink niet elke dag, zelfs niet wekelijks en soms niet eens maandelijks. Ja, toen ik jonger was wel elk weekend maar dit is de afgelopen jaren niet meer het geval.

Afgelopen zondag was een uit de hand gelopen borrel, vrienden naar huis
(lopend) en ik maak de DOMSTE beslissing van mijn leven om toch nog even naar de AH te gaan. Dit ene voorval maakt me echt geen alcoholist maar nogmaals dat ik wel de knoop doorhak ik mijn hoofd om in de auto te stappen is aanleiding tot hulp zoeken voor dit.

En om eerlijk te zijn hé, dat ik mijn rijbewijs kwijt ben vind ik echt niet het ergste. Deze krijg ik wel terug, misschien heel snel als de politie inderdaad een fout heeft gemaakt, misschien pas over lange tijd en na veel geld. Dit is dan maar zo, is de consequentie.

Het ergste vind ik dat ik in de auto ben gestapt en wat er daarna had kunnen gebeuren. Godzijdank is er niks gebeurd.

Mocht ik mijn rijbewijs dan wel snel terugkrijgen blijf ik alsnog doorgaan met de eventuele therapie zodat ik die beslissing never meer maak (wat ik sowieso niet meer ga doen). Heb voor mijzelf ook de knoop doorgehakt dat ik definitief stop met drinken, het voegt niks toe en voel me er alleen maar ellendig door.
This is me
pi_179652425
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 11:37 schreef Nobu het volgende:
Oost-Europese promillages, weet je wel zeker dat je echt op het politiebureau bent geweest?
_O-
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_179652441
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 12:04 schreef maily het volgende:

[..]

Tot zover ben je heel goed weggekomen. Qua ongelukken.
Godzijdank wel, dat besef ik me ook maar al te goed. Maar er komt geen vervolg meer, dit was 'de druppel'.
This is me
  Spellchecker donderdag 7 juni 2018 @ 12:14:53 #225
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_179652492
Jouw vrienden gingen te voet naar huis en hielden jou niet tegen? En voor zulke gevallen is er "thuisbezorgd".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')