Maar voor rijden met net iets teveel niet?quote:Op woensdag 6 juni 2018 17:57 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Nee, als ik het over wel rijden hebben gaat het over die keren met net iets teveel. Zo bezopen rijden als nu is de eerste en laatste keer.
Nee nooit, dit is de eerste keer dat ik überhaupt in aanraking kom met de politie.quote:Op woensdag 6 juni 2018 18:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar voor rijden met net iets teveel niet?
Houd er rekening mee dat het voor bijvoorbeeld je autoverzekering niet uit zal maken of je 'net iets te veel' of 'veel te veel' gedronken hebt. Veel verzekeringen (afhankelijk van de polis) zullen in beiden gevallen na een ongeval het uitgekeerde bedrag terugvorderen. In beide gevallen wordt het geregistreerd en kan je er later bij het afsluiten van een verzekering problemen mee krijgen.
Het is maar een advies..
Oke, gelukkig! Want als je met je eigen auto was staat er vanaf nu ook een spreekwoordelijk kruisje bij dat kenteken (mits de politie wel alles geregistreerd heeft), waardoor de kans groter is dat de politie je nog eens zal staande houden als ze je (in het weekend) 's nachts zien rijden.quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:55 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Nee nooit, dit is de eerste keer dat ik überhaupt in aanraking kom met de politie.
Hmm ja dat is waar... maar heb nu een auto van de zaak maar voor de toekomst is kan het idd nadelig zijn. Overigens mijn werkgever ook alles verteld.
Dat klinkt als een echt verjaardagskring verhaal!quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oke, gelukkig! Want als je met je eigen auto was staat er vanaf nu ook een spreekwoordelijk kruisje bij dat kenteken (mits de politie wel alles geregistreerd heeft), waardoor de kans groter is dat de politie je nog eens zal staande houden als ze je (in het weekend) 's nachts zien rijden.
Dat kan ik me inderdaad heel goed voorstellen. Ik ben wel de regelmatig bestuurder dus misschien gaan ze dat wel doen. Maar dat is prima, kan me goed voorstellen dat ze dat doen.quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oke, gelukkig! Want als je met je eigen auto was staat er vanaf nu ook een spreekwoordelijk kruisje bij dat kenteken (mits de politie wel alles geregistreerd heeft), waardoor de kans groter is dat de politie je nog eens zal staande houden als ze je (in het weekend) 's nachts zien rijden.
Laat maar weten als je deze week nog het bewijs van inname in je brievenbus vindt!
Ik heb dat ook eerder gehoord hoor. Weet ook zo snel niet waarvan maar staat me bij.quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat klinkt als een echt verjaardagskring verhaal!
Heb je daar enig aantoonbaar bewijs van?
Dankje Niznoquote:Op woensdag 6 juni 2018 20:04 schreef Nizno het volgende:
Oke er staan 2 waarschuwingen in het topic dat het nu kan stoppen met melden hoe fout TS was en dergelijke. Daar is iedereen het wel mee eens.
Vanaf nu mag het echt ontopic.
Andere opmerkingen gaan vanaf nu onherroepelijk weg.
Een strafblad op basis van art 8 komt bij een bevraging naar voren. Rara politiepet.quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan een kruisje achter een kenteken.quote:Op woensdag 6 juni 2018 21:58 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Een strafblad op basis van art 8 komt bij een bevraging naar voren. Rara politiepet.
Alhoewel ik niet diegene was die het claimde: Potato potato tomato tomatoquote:Op woensdag 6 juni 2018 22:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan een kruisje achter een kenteken.
Sowieso zeg een kenteken niets over de bestuurder van dat moment.
Nouja, wat je wel ziet gebeuren in programmas als De Meldkamer en Wegmisbruikers, is dat politiewagens een ANPR-hit krijgen op een kenteken waarvan de kentekenhouder zijn rijbewijs is ingenomen. Dan gaan ze even controleren of hij zelf aan het rijden is.quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We wachten het maar af.. zou me niks verbazen dat ze mij in de gaten gaan houden.quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nouja, wat je wel ziet gebeuren in programmas als De Meldkamer en Wegmisbruikers, is dat politiewagens een ANPR-hit krijgen op een kenteken waarvan de kentekenhouder zijn rijbewijs is ingenomen. Dan gaan ze even controleren of hij zelf aan het rijden is.
Dus er is wel mogelijkheid toe, maar ik weet niet in hoeverre dat wordt toegepast op notoire drankrijders.
Het kenteken is gebonden aan een eigenaar en als die van alles op zijn kerfstok heeft komt dat naar voren. Als jij je auto dan besluit uit te lenen, zal diegene heel vaak voor niets worden staande gehouden.quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan een kruisje achter een kenteken.
Sowieso zeg een kenteken niets over de bestuurder van dat moment.
Ik had het even nagevraagd. In het geval van rijden onder invloed is het inderdaad op persoon en niet op kenteken, maar dat is uiteraard gekoppeld.quote:Op woensdag 6 juni 2018 20:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zal m'n vriendin dit ff vertellen, die rijd nu in mijn auto.quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het kenteken is gebonden aan een eigenaar en als die van alles op zijn kerfstok heeft komt dat naar voren. Als jij je auto dan besluit uit te lenen, zal diegene heel vaak voor niets worden staande gehouden.
Thanks voor het navragen!!quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik had het even nagevraagd. In het geval van rijden onder invloed is het inderdaad op persoon en niet op kenteken, maar dat is uiteraard gekoppeld.
Maar mijn baas is in feite de eigenaar. Auto staat op zijn naamquote:Op woensdag 6 juni 2018 22:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het kenteken is gebonden aan een eigenaar en als die van alles op zijn kerfstok heeft komt dat naar voren. Als jij je auto dan besluit uit te lenen, zal diegene heel vaak voor niets worden staande gehouden.
Een kennis van me was nog niet zo lang geleden gepakt met rijden onder invloed en moest daarbij zijn rijbewijs inleveren. Na een zielig verhaal aan de OvJ kreeg hij diezelfde week nog zijn rijbewijs terug. Het eerstvolgende weekend werd hij op dezelfde route, door n.b. dezelfde agent, staandegehouden. Die agent dacht: nu heb ik hem, dat is die alcomobilist van vorige week, hij rijdt nu zonder rijbewijs! Maar de bestuurder kon netjes zijn rijbewijs tonen. 😅quote:Op woensdag 6 juni 2018 22:39 schreef Baso95 het volgende:
[..]
We wachten het maar af.. zou me niks verbazen dat ze mij in de gaten gaan houden.
en was hij weer onder invloed?quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:05 schreef Physsic het volgende:
[..]
Een kennis van me was nog niet zo lang geleden gepakt met rijden onder invloed en moest daarbij zijn rijbewijs inleveren. Na een zielig verhaal aan de OvJ kreeg hij diezelfde week nog zijn rijbewijs terug. Het eerstvolgende weekend werd hij op dezelfde route, door n.b. dezelfde agent, staandegehouden. Die agent dacht: nu heb ik hem, dat is die alcomobilist van vorige week, hij rijdt nu zonder rijbewijs! Maar de bestuurder kon netjes zijn rijbewijs tonen. 😅
Bij een lease-auto is het bekend wie de 'eigenaar', namelijk degene die het leasecontract heeft getekend, is op dat moment en dat ben jij.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:03 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Maar mijn baas is in feite de eigenaar. Auto staat op zijn naam
Slim. Zo heb ik het destijds ook gedaan. Ze kreeg vaak de vraag waarom zij in die auto reed, maar konden niets hardmaken.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:01 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Ik zal m'n vriendin dit ff vertellen, die rijd nu in mijn auto.
Nee, dat gelukkig niet! Dat zou wel echt heel dom zijn geweest..quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
en was hij weer onder invloed?
Zo'n vaart zal dat niet lopen hoor. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ook "net iets te veel gedronken" nu/straks ook een groter risico is.quote:Op woensdag 6 juni 2018 23:01 schreef Baso95 het volgende:
[..]
Ik zal m'n vriendin dit ff vertellen, die rijd nu in mijn auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |