abonnement Unibet Coolblue
pi_179782826
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:52 schreef totalvamp het volgende:
iemand hier ervaring met een spoedcursus motorrijden? Volgende keer als ik weer in NL ben wil ik mijn motor rijbeweijs gaan halen in 3 dagen.
Je hebt in principe maar 1 dag nodig. Ochtend de oefeningen doen. In de lunchpauze theorie aftikken. AVB halen na de lunch en dan meteen door naar AVD. Dan ben je nog mooi op tijd bij het gemeentehuis om je rijbewijs aan te vragen.

Succes.

Ik kan overigens leermeester Atak aanraden.
pi_179782890
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je hebt in principe maar 1 dag nodig. Ochtend de oefeningen doen. In de lunchpauze theorie aftikken. AVB halen na de lunch en dan meteen door naar AVD. Dan ben je nog mooi op tijd bij het gemeentehuis om je rijbewijs aan te vragen.

Succes.

Ik kan overigens leermeester Atak aanraden.
Heeft hij hem ondertussen al eigenlijk...
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:28:04 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179785269
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 09:15 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Wat was er eng aan
aan wat?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179785272
Dat zijn een hoop reacties, het was mijn vraag omdat ik momenteel in het buitenland woon en misschien voor maximaal 2 weken naar NL kom over een maand of 2.

Ik zag zelf deze cursus: https://www.bruinsma.nl/motor/motor-spoed-cursus/

Theorie kan ik wel van te voren leren en moet geen probleem zijn. Denk ook niet dat motorrijden zelf erg moeilijk is, behalve het leren schakelen.

Al is het niet hetzelfde, maar ik heb vaak scooter en brommer gereden en rij al 10+ jaar auto.
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:35:48 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179785495
Ik denk dat de grootste truuk zit in het jezelf heel houden in het verkeer.

3 dagen is iig niet realistisch, 10 maybe, maar ook dat vind ik eigenlijk niks.. De meeste mensen zijn gewoon op het gemakkie een half jaartje zoet met alles.

En dan meteen voor zwaar, en daarna als opstappertje een 'Busa-turbo? :Y *O*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179785508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:28 schreef totalvamp het volgende:
Dat zijn een hoop reacties, het was mijn vraag omdat ik momenteel in het buitenland woon en misschien voor maximaal 2 weken naar NL kom over een maand of 2.

Ik zag zelf deze cursus: https://www.bruinsma.nl/motor/motor-spoed-cursus/

Theorie kan ik wel van te voren leren en moet geen probleem zijn. Denk ook niet dat motorrijden zelf erg moeilijk is, behalve het leren schakelen.

Al is het niet hetzelfde, maar ik heb vaak scooter en brommer gereden en rij al 10+ jaar auto.
Ik zou een andere oplossing bedenken.

Schakelen is nog wel je minste zorg.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179785596
Waarom denken lessers (auto en motor) toch altijd dat schakelen het moeilijkste is... :?
Dat leer je de eerste les, zeker op de motor. AVB daarentegen, heeft mij de nodige lessen bezorgd, en daar rij je meestal in zn 1 :D
pi_179785618
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:35 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat de grootste truuk zit in het jezelf heel houden in het verkeer.

3 dagen is iig niet realistisch, 10 maybe, maar ook dat vind ik eigenlijk niks.. De meeste mensen zijn gewoon op het gemakkie een half jaartje zoet met alles.

En dan meteen voor zwaar, en daarna als opstappertje een 'Busa-turbo? :Y *O*
Ik heb wel goed verkeersinzicht, mag ook wel met 10 jaar lang schadevrij rijden. Daarnaast ben ik ook voorzichtig in het verkeer.

Ik dacht dat een aantal uren per dag genoeg moest zijn, 5 uur per dag of meer zelfs.

Nee gewoon een 150cc om mee te starten voor een jaartje ofzo.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik zou een andere oplossing bedenken.

Schakelen is nog wel je minste zorg.
Wat is de grootste zorg dan?
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:42:17 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179785688
Ik had gisteren een figuur in mijn berichtenbox op MP dat hij wel interesse had, hoop geloel, big bikes dit dat, veel gelezen, maar doet over 2 weken pas examen.. Dus ik nam aan dat hij naar zwaar ging verhuizen.. Not.. Wordt zijn eerste motor..

'ja, als ik straks examen heb gedaan ga ik wel een beetje proefrijden overal'

Ehh.. sla je mij effe over dan :W :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179785784
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:40 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik heb wel goed verkeersinzicht, mag ook wel met 10 jaar lang schadevrij rijden. Daarnaast ben ik ook voorzichtig in het verkeer.

Ik dacht dat een aantal uren per dag genoeg moest zijn, 5 uur per dag of meer zelfs.

Nee gewoon een 150cc om mee te starten voor een jaartje ofzo.

[..]

Wat is de grootste zorg dan?
Voor de meeste mensen is dat AVB. Voertuigbeheersing. Schakelen is daarvan de basis, maar het draait om sturen met het stuur, heupen, gewicht en zeker ook ogen. Je moet stapvoets kunnen rijden zonder te slingeren, balanceren tussen gas, koppeling en rem, etc. Ook het rijden met een motor in het verkeer is wezenlijk anders dan met een auto dus die 10 jaar auto ervaring is leuk, maar gaat je niet helpen met je plaats op de weg, licht agressief rijden, véél beter moeten anticiperen, ruimte moeten afdwingen, etc, etc.

Je krijgt wel een papiertje voor machines met een paar vierkante centimeter grip op de weg, bijkans meer pk's dan kg's en nul bescherming. Wil je dat echt in drie dagen doen ja?

Ik vind het onverstandig. In ieder geval zou ik maar eens een los proefritje nemen voor je plannen gaat maken want ik kan je nu al garanderen dat het toch niet zo makkelijk gaat als je denkt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179785912
Vergeet niet dat hij al scooter en brommer ervaring heeft he. Appeltje eitje dus
pi_179786008
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen is dat AVB. Voertuigbeheersing. Schakelen is daarvan de basis, maar het draait om sturen met het stuur, heupen, gewicht en zeker ook ogen. Je moet stapvoets kunnen rijden zonder te slingeren, balanceren tussen gas, koppeling en rem, etc. Ook het rijden met een motor in het verkeer is wezenlijk anders dan met een auto dus die 10 jaar auto ervaring is leuk, maar gaat je niet helpen met je plaats op de weg, licht agressief rijden, véél beter moeten anticiperen, ruimte moeten afdwingen, etc, etc.

Je krijgt wel een papiertje voor machines met een paar vierkante centimeter grip op de weg, bijkans meer pk's dan kg's en nul bescherming. Wil je dat echt in drie dagen doen ja?

Ik vind het onverstandig. In ieder geval zou ik maar eens een los proefritje nemen voor je plannen gaat maken want ik kan je nu al garanderen dat het toch niet zo makkelijk gaat als je denkt.
Ik denk dat de ABV me redelijk te doen is, mits de motor niet te zwaar is natuurlijk. Alhoewel ik dit niet van te voren kan weten, heb ik video's bekeken van alle oefeningen.

Plaats op de weg en inderdaad ruimte moeten afdwingen zal lastiger zijn, anticiperen doe ik al aangezien ik geen enkel krasje op mijn auto wil en voorzichtig ben ik het verkeer. Anticipatie is het minste waar ik me zorgen om maak. Agressief rijden is niet echt iets wat ik zou willen doen op een motor, blijf wel lekker met het verkeer mee sukkelen, zeker aan het begin.

Ik ga inderdaad een keer een proefles doen, maar moet dat natuurlijk van te voren regelen. Zeker als ik daarnaa gelijk echte lessen wil starten als het me goed af gaat.
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:55:36 #213
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_179786040
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:40 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik heb wel goed verkeersinzicht, mag ook wel met 10 jaar lang schadevrij rijden. Daarnaast ben ik ook voorzichtig in het verkeer.

Ik dacht dat een aantal uren per dag genoeg moest zijn, 5 uur per dag of meer zelfs.

Nee gewoon een 150cc om mee te starten voor een jaartje ofzo.

[..]

Wat is de grootste zorg dan?
Als noob 5 uur per dag op een motor lessen? Ok, sterkte..

Motorrijden is iets heel anders als in een autostoel hangen en stuurtje-draaien, maar ok.. Ik zeg niet dat het niet kan, niks is impossibru, maar onderschat het niet..

En opletten in het verkeer klinkt logisch, maar vanuit motorrijder-standpunt leren denken is een compleet andere mindset.. Je kunt stiekem meer risico nemen, maar je moet wel veel meer zekerheid hebben dat het goed gaat.. Een deuk in je been laat je niet effe uittrekken en bijspuiten. Elk foutje is liggen, en liggen is duur en niet geheel onbelangrijk; erg pijnlijk.

Ik reed gisteren lekker tussen de file door met 40 ofzo (spul stond stil).. Kom ik bij een Swift aan, pleurt één of andere bimbo gewoon effe de deur open om uit te stappen :|W o|O Kun je bakken vol inzicht hebben, maar het enige wat op dat moment telt is dat je instinctief een perfecte noodstop maakt. Ik stond met mijn voorwiel nog geen halve meter van haar knie af.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_179786136
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als noob 5 uur per dag op een motor lessen? Ok, sterkte..

Motorrijden is iets heel anders als in een autostoel hangen en stuurtje-draaien, maar ok.. Ik zeg niet dat het niet kan, niks is impossibru, maar onderschat het niet..

En opletten in het verkeer klinkt logisch, maar vanuit motorrijder-standpunt leren denken is een compleet andere mindset.. Je kunt stiekem meer risico nemen, maar je moet wel veel meer zekerheid hebben dat het goed gaat.. Een deuk in je been laat je niet effe uittrekken en bijspuiten. Elk foutje is liggen, en liggen is duur en niet geheel onbelangrijk; erg pijnlijk.

Ik reed gisteren lekker tussen de file door met 40 ofzo (spul stond stil).. Kom ik bij een Swift aan, pleurt één of andere bimbo gewoon effe de deur open om uit te stappen :|W o|O Kun je bakken vol inzicht hebben, maar het enige wat op dat moment telt is dat je instinctief een perfecte noodstop maakt. Ik stond met mijn voorwiel nog geen halve meter van haar knie af.
Ik snap wel dat het anders is, ik ben juist iemand die weinig risico neemt. Zeker met de onnozele mensen op de weg.

Dat zal schrikken zijn geweest, dat lijkt me ook lastig tussen al die auto's door rijden. Zelf hou ik mijn spiegels altijd in de gaten en laat ruimte aan de zijkant over voor motoren.
Hopelijk heb je die doos flink de waarheid verteld

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2018 16:59:07 ]
  donderdag 14 juni 2018 @ 17:02:42 #215
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179786237
Heb je niet de mogelijkheid waar je nu zit om een paar lesjes te nemen? Dan kun je alvast ervaren wat er allemaal bij komt kijken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_179786327
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

aan wat?
Op een GSX had ik trouwens weer meer het idee dat ik op iets zat waar ik op 'paste' .. Vond het trouwens ook een eng ding om op te rijden.

Om de een of andere reden quote hij verkeerd, maar dit zei je
pi_179786615
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:02 schreef fathank het volgende:
Heb je niet de mogelijkheid waar je nu zit om een paar lesjes te nemen? Dan kun je alvast ervaren wat er allemaal bij komt kijken.
Nee in Japan is het compleet verschillend, je leert daar niet op de weg rijden. Alle lessen worden gedaan in een groot park.

Daarnaast moet ik een andere visa hebben om dat te kunnen doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_179786830
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:54 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik denk dat de ABV me redelijk te doen is, mits de motor niet te zwaar is natuurlijk. Alhoewel ik dit niet van te voren kan weten, heb ik video's bekeken van alle oefeningen.
Dus jij hebt video's gekeken en concludeert dat het in drie dagen kan. Wij hier hebben allemaal het rijbewijs al, hebben die examens dus al eens gedaan en de meeste hebben ook aardig wat ervaring. Iedereen hier raadt het af.

Als je toch je eigen conclusie al getrokken hebt (op basis van wat Youtubefilmpjes), waarom vraag je het dan nog?


Er komen hier met enige regelmaat lieden voorbij die het wel even snel gaan doen. Ik heb het nog nooit een succes zien worden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179787103
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dus jij hebt video's gekeken en concludeert dat het in drie dagen kan. Wij hier hebben allemaal het rijbewijs al, hebben die examens dus al eens gedaan en de meeste hebben ook aardig wat ervaring. Iedereen hier raadt het af.

Als je toch je eigen conclusie al getrokken hebt (op basis van wat Youtubefilmpjes), waarom vraag je het dan nog?

Er komen hier met enige regelmaat lieden voorbij die het wel even snel gaan doen. Ik heb het nog nooit een succes zien worden.
Nee die site zegt dat het in 3 dagen kan, dus dan ga ik daarvan uit. Ik vroeg of iemand ervaring heeft met zo'n cursus
pi_179787281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:40 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nee die site zegt dat het in 3 dagen kan, dus dan ga ik daarvan uit. Ik vroeg of iemand ervaring heeft met zo'n cursus
Maar waarom? Je weet het toch beter.

Mijn ervaring heb ik je al gegeven. Nou heb ik gewoon normaal lessen gevolgd, maar ik ben inmiddels ook zes jaar en twee ton verder. En op basis van die ervaring kan ik je prima vertellen dat 'leren motorrijden' (niet dat daar sprake van is) in drie dagen geen goed plan is. En met die mindset van och, stelt niks voor, acht ik de kans groter dat je na drie dagen in het ziekenhuis ligt, dan dat je op het gemeentekantoor zit.

SD, is dit niet toevallig hetzelfde IP als Atak?

[ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 14-06-2018 17:50:10 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_179787398
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Maar waarom? Je weet het toch beter.

SD, is dit niet toevallig hetzelfde IP als Atak?
Als iemand zegt dat die cursus een scam is of dat er problemen mee zijn is het wat anders.

wie is Atak en waarom wordt er aangenomen dat ik er wat mee te maken heb?
pi_179787408
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:54 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik denk dat de ABV me redelijk te doen is, mits de motor niet te zwaar is natuurlijk. Alhoewel ik dit niet van te voren kan weten, heb ik video's bekeken van alle oefeningen.

Plaats op de weg en inderdaad ruimte moeten afdwingen zal lastiger zijn, anticiperen doe ik al aangezien ik geen enkel krasje op mijn auto wil en voorzichtig ben ik het verkeer. Anticipatie is het minste waar ik me zorgen om maak. Agressief rijden is niet echt iets wat ik zou willen doen op een motor, blijf wel lekker met het verkeer mee sukkelen, zeker aan het begin.

Ik ga inderdaad een keer een proefles doen, maar moet dat natuurlijk van te voren regelen. Zeker als ik daarnaa gelijk echte lessen wil starten als het me goed af gaat.
Passief motorrijden is gevaarlijk. AVB moet je beheersen om 't ook te kunnen toepassen op de weg. Nog los daarvan is motorrijden mentaal intensief, zeker als je net begint. Ik was na m'n eerste lesje van twee uur ramkapot. Iedereen vindt wel een AVB oefening heel makkelijk, en een andere bijkans onmogelijk. Ik heb nooit begrepen wat er ook maar enigszins moeilijk zou moeten zijn aan de vertragingsoefening, maar de langzame slalom heb ik nooit gekund.

Een stukje leren is ook pauzeren en laten bezinken. Herhaling. Lessen in verschillende gemoedstoestanden en ervaren wat voor effect dat heeft op jouw rijden. In de regen en als 't droog is, etc.

Ik zou zelfs de beste rijder na een driedaagse cursus niet op de weg willen tegenkomen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_179787416
laat em toch lekker, als een bedrijf denkt dat in 3 dagen te kunnen fixen ben ik best benieuwd of het zo lukt

bovenstaande nav BL's protesten :P
pi_179787549
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:49 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Passief motorrijden is gevaarlijk. AVB moet je beheersen om 't ook te kunnen toepassen op de weg. Nog los daarvan is motorrijden mentaal intensief, zeker als je net begint. Ik was na m'n eerste lesje van twee uur ramkapot. Iedereen vindt wel een AVB oefening heel makkelijk, en een andere bijkans onmogelijk. Ik heb nooit begrepen wat er ook maar enigszins moeilijk zou moeten zijn aan de vertragingsoefening, maar de langzame slalom heb ik nooit gekund.

Een stukje leren is ook pauzeren en laten bezinken. Herhaling. Lessen in verschillende gemoedstoestanden en ervaren wat voor effect dat heeft op jouw rijden. In de regen en als 't droog is, etc.

Ik zou zelfs de beste rijder na een driedaagse cursus niet op de weg willen tegenkomen.
dat klinkt idd logisch, kan me voorstellen dat extra concentreren vermoeiend is al denk ik niet dat ik meer oplet dan met autorijden.

Ik weet ook niet hoe zo'n 3daagse cursus eruit ziet qua tijdsschema, ik neem aan dat er sowieso rustpauzes tussen zitten.
pi_179787641
Vroeger toen je in diensttijd al je rijbewijzen op 1 dag kon halen tijdens uitzending op Aruba :D

Dat waten nog eens tijden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')