abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 12 november 2023 @ 10:48:44 #176
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_211270113
Wat @svann zegt inderdaad. Je hebt een bushalte voor de deur waarmee je in 10 minuten bij het centrum bent, fietsen ongeveer even lang.

Ik denk dat het best prima woningen zijn, maar je hebt niet de gezelligheid van in de stad wonen :s) Je woont wel dichtbij de oprit van de snelweg, wat een voordeel kan zijn.
En ik vind Park Cronesteyn als achtertuin een waanzinnig voordeel O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_211278381
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 10:48 schreef Meke het volgende:
Wat @:svann zegt inderdaad. Je hebt een bushalte voor de deur waarmee je in 10 minuten bij het centrum bent, fietsen ongeveer even lang.

Ik denk dat het best prima woningen zijn, maar je hebt niet de gezelligheid van in de stad wonen :s) Je woont wel dichtbij de oprit van de snelweg, wat een voordeel kan zijn.
En ik vind Park Cronesteyn als achtertuin een waanzinnig voordeel O+
Thanks voor de achtergrondinfo. :)

Ik woon nu in Haarlem, wel middenin het centrum, maar werk in Delft en mijn vriendin woont in Voorburg. Mits alles goed blijft lopen, hopen we tzt samen wat te gaan zoeken, dus ik zoek een tussenoplossing in huur, zonder daar veel geld tegenaan te hoeven smijten, maar nog wel redelijk goed te wonen. Voor dit project ben ik ingeloot.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_211665738
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2023 07:23 schreef nostra het volgende:
Ik woon nu in Haarlem, wel middenin het centrum, maar werk in Delft en mijn vriendin woont in Voorburg. Mits alles goed blijft lopen, hopen we tzt samen wat te gaan zoeken, dus ik zoek een tussenoplossing in huur, zonder daar veel geld tegenaan te hoeven smijten, maar nog wel redelijk goed te wonen. Voor dit project ben ik ingeloot.
Zoetermeer heeft betaalbare woningen
Graag gedaan.
pi_211665925
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 november 2023 17:48 schreef nostra het volgende:
Ligt dit https://www.hof36leiden.nl/ , wat ze helemaal aan het omturnen zijn, een beetje in een redelijke buurt van Leiden?
Wel naast het ROC.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 19:41:41 #180
2651 svann
night-hawk
pi_213609236
Morgen weer Japanmarkt op het Rapenburg! 12:00 - 17:00 uur

https://www.sieboldhuis.org/over/japanmarkt
Tijdens de markt maken de bezoekers kennis met alle facetten van de veelzijdige Japanse cultuur. Bekijk prenten, bonsaiboompjes, ikebana en de prachtigste kimono’s. Of raak geïnspireerd door de moderne Japanse cultuur met manga, anime en Cosplay. Beleef Japan in Leiden!

En weer Japanse snacks, hoop ik.

seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 5 juli 2024 @ 18:53:44 #181
2651 svann
night-hawk
pi_214169623
De Corbulo-tunnel doorgeweest, sinds vanmorgen in gebruik.
Hij is laaaaaaang.
Scheelde toch mooi een file vanuit Delft.
Meteen leek de Dr. Lelielaan / Churchilllaan minder bomvol. Toeval of het tunnel-effect?

Na zeven jaar bouwen is tunnel onder stad open: 'Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat' https://www.omroepwest.nl(...)r-dan-heb-je-ook-wat #omroepwest

Vanuit Den Haag/Voorburg.

Verdwijnt onder de grond naast de Stevenshof.

[ Bericht 20% gewijzigd door svann op 05-07-2024 19:01:11 ]
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_214204923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 18:53 schreef svann het volgende:
De Corbulo-tunnel doorgeweest, sinds vanmorgen in gebruik.
Hij is laaaaaaang.
Scheelde toch mooi een file vanuit Delft.
Meteen leek de Dr. Lelielaan / Churchilllaan minder bomvol. Toeval of het tunnel-effect?

Na zeven jaar bouwen is tunnel onder stad open: 'Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat' https://www.omroepwest.nl(...)r-dan-heb-je-ook-wat #omroepwest

Vanuit Den Haag/Voorburg.
[ afbeelding ]

Verdwijnt onder de grond naast de Stevenshof.
[ afbeelding ]
2 keer gepakt dit weekend. Vrijdag had ik ook het idee dat de Churchillaan en de Europaweg (veel) rustiger waren. Zaterdag vond ik het in de tunnel best druk. Hij wordt goed gebruikt dat is duidelijk. Ben benieuwd hoe het in de spits is komende week.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_214225722
Over enkele minuten wordt de nieuwe burgemeester bekendgemaakt.
pi_214225746
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:30 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Over enkele minuten wordt de nieuwe burgemeester bekendgemaakt.
Hup Hugo!
  dinsdag 9 juli 2024 @ 20:49:29 #186
13309 nostra
ask why
pi_214226113
Lijkt niet verkeerd.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_214226141
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 20:49 schreef nostra het volgende:
Lijkt niet verkeerd.
Hij schijnt sterk te zijn op armoedebeleid.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 21:16:44 #188
2651 svann
night-hawk
pi_214226877
Na VVD burgemeesters en als laatste een PvdA-er nu dus een sociale CDA-er (geen Wobke-type).
Ziet er op het eerste gezicht goed uit.
  zondag 14 juli 2024 @ 00:27:01 #189
2651 svann
night-hawk
pi_214279419
Beetje laat, maar zondag nog: Rembrandt dagen.
Rond de Pieterskerk allerlei tafereeltjes uit Rembrandts tijd met veel in stijl figuranten.
Het lijkt dan droog en iets warmer te zijn, dus altijd leuk voor een ommetje.

https://leidserembrandtdagen.nl

vrijdag 23 augustus 2024 @ 01:29:20 #190
2651 svann
night-hawk
pi_214781188
Vandaag was er bij het 1Vandaag-thema ruimtelijke ordening aandacht voor de buitenproportionele ruimte die er de laatste decennia ingenomen wordt voor mobiliteit ten koste van de leefbaarheid van steden.
Als positief voorbeeld werden de vrij nieuwe parkeergarages genoemd (oa bij de Valk) en de shuttle busjes van het parkeerterrein aan de Haagweg/Noordeinde, waardoor er in het centrum minder verkeers- en parkeerdruk is.
pi_214815459
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 01:29 schreef svann het volgende:
Vandaag was er bij het 1Vandaag-thema ruimtelijke ordening aandacht voor de buitenproportionele ruimte die er de laatste decennia ingenomen wordt voor mobiliteit ten koste van de leefbaarheid van steden.
Als positief voorbeeld werden de vrij nieuwe parkeergarages genoemd (oa bij de Valk) en de shuttle busjes van het parkeerterrein aan de Haagweg/Noordeinde, waardoor er in het centrum minder verkeers- en parkeerdruk is.
https://sleutelstad.nl/20(...)uw-maken-binnenstad/
Dit gaat ook wel helpen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_214862125
quote:
Eens in het jaar maakt Independer een top 10 van de gevaarlijkste fietsgemeenten in Nederland. De lijst die dit weekend werd gepubliceerd is gebaseerd op de meest recente data (2022) van Rijkswaterstaat, verzekeraars en de politie. Leiden staat op nummer 1 met 29,3 fietsongevallen per 10.000 inwoners, op de voet gevolgd door Wassenaar (28,8 ongelukken) en Texel (27,8 ongelukken). Opvallend: Leiden en Wassenaar stonden in de voorgaande top 10 (gebaseerd op de cijfers uit 2021) ook al op 1 en 2, maar toen met aanzienlijk lagere cijfers: respectievelijk 23,2 en 21,2 fietsongevallen per 10.000 inwoners. Texel stond toen op 7 met 18,3 fietsongevallen per 10.000 inwoners.

Volgens het Independer-onderzoek gebeuren er in Nederland jaarlijks zo’n 19.000 ongelukken met fietsers. De helft daarvan vindt plaats in Zuid- en Noord-Hollandse gemeenten die hiermee de onveiligste fietsprovincies van Nederland zijn. Kijk je naar het aantal ongelukken in verhouding tot het aantal inwoners, dan zijn Zuid- en Noord-Holland eveneens de onveiligste fietsprovincies met respectievelijk 15 en 12,7 fietsongevallen per 10.000 inwoners. Dit aantal ligt een stuk hoger dan het landelijk gemiddelde (10,6). Van de top 10 van gevaarlijkste fietsgemeenten liggen er acht in Zuid-Holland en twee in Noord-Holland.
Nu woon ik net pas een maand in Leiden, maar mij valt al op dat er erg veel fietspaden in dubbele richting zijn (zonder dat dat voor de kruisende automobilist wordt aangegeven). En dan ook nog eens op sowieso vrij onveilige/onverlichte wegen (Kanaalweg, Lammenschansweg). Het is dat ik nu weet, maar erg duidelijk was het allemaal niet.
Friedman on Donahue
pi_215025319
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2024 18:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Nu woon ik net pas een maand in Leiden, maar mij valt al op dat er erg veel fietspaden in dubbele richting zijn (zonder dat dat voor de kruisende automobilist wordt aangegeven). En dan ook nog eens op sowieso vrij onveilige/onverlichte wegen (Kanaalweg, Lammenschansweg). Het is dat ik nu weet, maar erg duidelijk was het allemaal niet.
Misschien wel juist vanwege het grote aantal fietspaden en doorgaande fietsroutes in Leiden en omgeving.
Ooit behoorde Leiden daardoor tot de positieve top.
Valt me op dat er geen fatbikes als factor genoemd worden.
pi_215025320
https://3october.nl/event/inschrijving-haring-wittebrood

Inschrijving Haring & Wittebrood
Vandaag, donderdag 19 september van 16:30 tot 21:00 uur in De Waag op de Aalmarkt.

Iedereen die in Leiden woont of er is getrouwd of geboren, heeft recht op haring en wittebrood
Op de derde donderdag in september vindt in de Waag traditioneel de inschrijving voor zowel Haring & Wittebrood als de Grote Hutspotmaaltijd plaats. Voor velen is dit traditioneel hét startschot voor de 3 oktoberfeesten.

Neem naar de inschrijving een identiteitsbewijs mee, zodat je je reserveringen kunt plaatsen. Daar zijn we heel ruimhartig in: je trouwboekje, rijbewijs, identiteitsbewijs, paspoort of 3 October-ledenpas volstaan!
Verwacht een gezellige rij tot buiten.

Haring & Wittebrood
De uitreiking van Haring & Wittebrood zelf is één van de oudste tradities van de 3 October Vereeniging. Iedereen die in Leiden woont of er is getrouwd of geboren, heeft recht op haring en wittebrood. Als je iets niet mag missen dan is het wel de uitreiking van Haring & Wittebrood op de vroege morgen van 3 oktober.

De gelijktijdige inschrijving voor de 'gratis' hutspot maaltijd op 2 oktober avond op de Hooglandse Kerkgracht is alleen voor 3 October leden. Ter plaatse kun je eventueel lid worden. Moet je minstens eenmaal hebben meegemaakt.
pi_215026982
Deze gekocht voor Leids Ontzet. Verschrikkelijk fout, maar bon.

Friedman on Donahue
pi_215031095
Jemig.
De rij beslaat bijna de hele Boommarkt, zelfs nog tot een eind voorbij de Kippenbrug.
Ik denk dat ik wat later terugkom.
pi_215031150
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2024 10:52 schreef nostra het volgende:
Deze gekocht voor Leids Ontzet. Verschrikkelijk fout, maar bon.

[ afbeelding ]
Zeker bon-ton op drie oktober.
pi_215033690
Om half zeven eindigde de rij nog voor de Kippenbrug.
Het verliep gesmeerd; binnen een half uur was ik voorzien van haring & geusje en hutspotbonnen.
Viel hartstikke mee.

Zo'n versierde Breestraat brengt ook al wat feeststemming, zin in. *G*
  zaterdag 21 september 2024 @ 08:12:38 #199
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_215049847
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 19:50 schreef svann het volgende:
Om half zeven eindigde de rij nog voor de Kippenbrug.
Het verliep gesmeerd; binnen een half uur was ik voorzien van haring & geusje en hutspotbonnen.
Viel hartstikke mee.

Zo'n versierde Breestraat brengt ook al wat feeststemming, zin in. *G*
Ik woon niet meer in Leiden, maar werk er nog wel. Dus lekker 2 vrije dagen.
Maar kan niet zeggen dat ik al het gedoe erom heen mis.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 11 november 2024 @ 21:54:11 #200
2651 svann
night-hawk
pi_215553979
Zoek je een tandarts in Leiden?

Mijn tandarts is (gelijkelijk aan) opgevolgd door een team van drie jonge tandartsen, zodoende is er ruimte voor nieuwe patiënten.
Het is nog steeds een erg prettige/ vriendelijke praktijk, die ook enkele avonden open is.

https://dentovolente.nl/?(...)&utm_campaign=extern
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')