Thanks voor de achtergrondinfo.quote:Op zondag 12 november 2023 10:48 schreef Meke het volgende:
Wat @:svann zegt inderdaad. Je hebt een bushalte voor de deur waarmee je in 10 minuten bij het centrum bent, fietsen ongeveer even lang.
Ik denk dat het best prima woningen zijn, maar je hebt niet de gezelligheid van in de stad wonenJe woont wel dichtbij de oprit van de snelweg, wat een voordeel kan zijn.
En ik vind Park Cronesteyn als achtertuin een waanzinnig voordeel
Zoetermeer heeft betaalbare woningenquote:Op maandag 13 november 2023 07:23 schreef nostra het volgende:
Ik woon nu in Haarlem, wel middenin het centrum, maar werk in Delft en mijn vriendin woont in Voorburg. Mits alles goed blijft lopen, hopen we tzt samen wat te gaan zoeken, dus ik zoek een tussenoplossing in huur, zonder daar veel geld tegenaan te hoeven smijten, maar nog wel redelijk goed te wonen. Voor dit project ben ik ingeloot.
Wel naast het ROC.quote:Op zaterdag 11 november 2023 17:48 schreef nostra het volgende:
Ligt dit https://www.hof36leiden.nl/ , wat ze helemaal aan het omturnen zijn, een beetje in een redelijke buurt van Leiden?
2 keer gepakt dit weekend. Vrijdag had ik ook het idee dat de Churchillaan en de Europaweg (veel) rustiger waren. Zaterdag vond ik het in de tunnel best druk. Hij wordt goed gebruikt dat is duidelijk. Ben benieuwd hoe het in de spits is komende week.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 18:53 schreef svann het volgende:
De Corbulo-tunnel doorgeweest, sinds vanmorgen in gebruik.
Hij is laaaaaaang.
Scheelde toch mooi een file vanuit Delft.
Meteen leek de Dr. Lelielaan / Churchilllaan minder bomvol. Toeval of het tunnel-effect?
Na zeven jaar bouwen is tunnel onder stad open: 'Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat' https://www.omroepwest.nl(...)r-dan-heb-je-ook-wat #omroepwest
Vanuit Den Haag/Voorburg.
[ afbeelding ]
Verdwijnt onder de grond naast de Stevenshof.
[ afbeelding ]
Hup Hugo!quote:Op dinsdag 9 juli 2024 20:30 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Over enkele minuten wordt de nieuwe burgemeester bekendgemaakt.
https://sleutelstad.nl/20(...)uw-maken-binnenstad/quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 01:29 schreef svann het volgende:
Vandaag was er bij het 1Vandaag-thema ruimtelijke ordening aandacht voor de buitenproportionele ruimte die er de laatste decennia ingenomen wordt voor mobiliteit ten koste van de leefbaarheid van steden.
Als positief voorbeeld werden de vrij nieuwe parkeergarages genoemd (oa bij de Valk) en de shuttle busjes van het parkeerterrein aan de Haagweg/Noordeinde, waardoor er in het centrum minder verkeers- en parkeerdruk is.
Nu woon ik net pas een maand in Leiden, maar mij valt al op dat er erg veel fietspaden in dubbele richting zijn (zonder dat dat voor de kruisende automobilist wordt aangegeven). En dan ook nog eens op sowieso vrij onveilige/onverlichte wegen (Kanaalweg, Lammenschansweg). Het is dat ik nu weet, maar erg duidelijk was het allemaal niet.quote:Eens in het jaar maakt Independer een top 10 van de gevaarlijkste fietsgemeenten in Nederland. De lijst die dit weekend werd gepubliceerd is gebaseerd op de meest recente data (2022) van Rijkswaterstaat, verzekeraars en de politie. Leiden staat op nummer 1 met 29,3 fietsongevallen per 10.000 inwoners, op de voet gevolgd door Wassenaar (28,8 ongelukken) en Texel (27,8 ongelukken). Opvallend: Leiden en Wassenaar stonden in de voorgaande top 10 (gebaseerd op de cijfers uit 2021) ook al op 1 en 2, maar toen met aanzienlijk lagere cijfers: respectievelijk 23,2 en 21,2 fietsongevallen per 10.000 inwoners. Texel stond toen op 7 met 18,3 fietsongevallen per 10.000 inwoners.
Volgens het Independer-onderzoek gebeuren er in Nederland jaarlijks zo’n 19.000 ongelukken met fietsers. De helft daarvan vindt plaats in Zuid- en Noord-Hollandse gemeenten die hiermee de onveiligste fietsprovincies van Nederland zijn. Kijk je naar het aantal ongelukken in verhouding tot het aantal inwoners, dan zijn Zuid- en Noord-Holland eveneens de onveiligste fietsprovincies met respectievelijk 15 en 12,7 fietsongevallen per 10.000 inwoners. Dit aantal ligt een stuk hoger dan het landelijk gemiddelde (10,6). Van de top 10 van gevaarlijkste fietsgemeenten liggen er acht in Zuid-Holland en twee in Noord-Holland.
Misschien wel juist vanwege het grote aantal fietspaden en doorgaande fietsroutes in Leiden en omgeving.quote:Op zondag 1 september 2024 18:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Nu woon ik net pas een maand in Leiden, maar mij valt al op dat er erg veel fietspaden in dubbele richting zijn (zonder dat dat voor de kruisende automobilist wordt aangegeven). En dan ook nog eens op sowieso vrij onveilige/onverlichte wegen (Kanaalweg, Lammenschansweg). Het is dat ik nu weet, maar erg duidelijk was het allemaal niet.
Zeker bon-ton op drie oktober.quote:Op donderdag 19 september 2024 10:52 schreef nostra het volgende:
Deze gekocht voor Leids Ontzet. Verschrikkelijk fout, maar bon.
[ afbeelding ]
Ik woon niet meer in Leiden, maar werk er nog wel. Dus lekker 2 vrije dagen.quote:Op donderdag 19 september 2024 19:50 schreef svann het volgende:
Om half zeven eindigde de rij nog voor de Kippenbrug.
Het verliep gesmeerd; binnen een half uur was ik voorzien van haring & geusje en hutspotbonnen.
Viel hartstikke mee.
Zo'n versierde Breestraat brengt ook al wat feeststemming, zin in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |