Of andersom gaan staanquote:Op donderdag 31 mei 2018 22:04 schreef BasEnAad het volgende:
Je trekt de slang zo naar de andere kant van je auto toe, dus ik ga gewoon naar de pomp die vrij is.
zo moeilijk is dat niet inderdaad.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:04 schreef BasEnAad het volgende:
Je trekt de slang zo naar de andere kant van je auto toe, dus ik ga gewoon naar de pomp die vrij is.
Er is niet echt een vaste regel voor, behalve dan dat de dop niet in het midden mag zitten ivm het gevaar bij kop-staartbotsingen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:10 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ligt aan het aantal Japanse auto's in de regio.
Allemaal heel leuk en aardig, maar dat staat in het algemeen gewoon op het dashboad waar de tankdop zich bevind.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er is niet echt een vaste regel voor, behalve dan dat de dop niet in het midden mag zitten ivm het gevaar bij kop-staartbotsingen.
De tankdop zit vaak aan de veilige kant. Dus bij auto's uit landen waar men rechts rijdt, zit de tankdop ook vaak rechts. Waar men links rijdt (zoals Japan) zit hij vaak links.
Bij auto's waarbij je de klep van de tank van binnenuit met een hendel opent, vind je deze meestal aan de kant van de hendel.
Bij bestelbussen zit de tankdop meestal niet aan de kant van de schuifdeur.
Bij Toyota zit de tankdop in de regel aan de kant van de bestuurder.
Echte tankbazen voelen dan pas lichte drang om stilletjesaan eens aan tanken te denken.quote:
Nooit geweten. Tankdop zit bij mij links, wat Japanse auto, te openen met hendel/knopje van binnenuit en nog Toyota ook. Dus 3x links zegmaar.quote:Op donderdag 31 mei 2018 23:02 schreef -niemand- het volgende:
En nog een leuk feitje, meestal zit de tankdop aan de andere kant dan de uitlaat.
Wou je beweren dat dit iets met "man" te maken had dan?quote:Op donderdag 31 mei 2018 23:32 schreef JDude het volgende:
Kortpittig kapsel en felgekleurde klompen. Da's wel een ruime definitie van het begrip vrouw, Fles.
Touché.quote:Op donderdag 31 mei 2018 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wou je beweren dat dit iets met "man" te maken had dan?
Uitlaat en tankdop beide op rechts op mijn auto.quote:Op donderdag 31 mei 2018 23:02 schreef -niemand- het volgende:
En nog een leuk feitje, meestal zit de tankdop aan de andere kant dan de uitlaat.
Bij Europese wagens kan de tankdop aan beide kanten zitten. Bij Japanse wagens zit hij altijd links.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:45 schreef JDude het volgende:
Ik heb de laatste jaren 1 auto gehad met de tankdop aan bestuurderszijde en dat was een Ford.
Klopt. Zit de slang wel aan de goede kant?quote:
Mijn ouders hebben een ‘07 Subaru Forester en daar zit ‘ie toch echt rechts (passagierskant).quote:Op vrijdag 1 juni 2018 00:55 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Bij Europese wagens kan de tankdop aan beide kanten zitten. Bij Japanse wagens zit hij altijd links.
Subaru is dan ook een fabrikant die alles anders doet. Van motoren tot tankdoppen.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 03:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben een ‘07 Subaru Forester en daar zit ‘ie toch echt rechts (passagierskant).
Haha true, maar dan gaat het stukje over Japanse auto’s niet op. Overigens heeft Mazda ook modellen met de tankklep aan de rechterkantquote:Op vrijdag 1 juni 2018 03:10 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Subaru is dan ook een fabrikant die alles anders doet. Van motoren tot tankdoppen.
dat is allemaal leuk en aardig, maar ik vul gewoon de opmerking over Japanners aan.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:54 schreef Chinless het volgende:
[..]
Allemaal heel leuk en aardig, maar dat staat in het algemeen gewoon op het dashboad waar de tankdop zich bevind.
Zie pijltje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is meer rechts-midden...quote:Op vrijdag 1 juni 2018 11:02 schreef Hyperdude het volgende:
Rechtsachter?
[ afbeelding ]
In het midden?
[ afbeelding ]
Of linksvoor?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook niet en tank zit links (Citroën).quote:
Zit de slang op het icoontje toevallig ook links?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 11:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik ook niet en tank zit links (Citroën).
Goeie vraag Dat weet ik zo uit mijn hoofd niet.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 11:11 schreef Piles het volgende:
Zit de slang op het icoontje toevallig ook links?
Waarschijnlijk wel, en dat is geen toevalquote:Op vrijdag 1 juni 2018 11:13 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Goeie vraag Dat weet ik zo uit mijn hoofd niet.
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 00:55 schreef oranjevogel1 het volgende:
Bij Europese wagens kan de tankdop aan beide kanten zitten. Bij Japanse wagens zit hij altijd links.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And so is the past
Daar zal de plaatsing van de tankdop dan ook meer mee te maken hebben dan met het land van herkomst.quote:
Denk ik ook. Al moet ik toegeven dat mijn Suzuki de dop links heeft.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 13:02 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daar zal de plaatsing van de tankdop dan ook meer mee te maken hebben dan met het land van herkomst.
Denk dat dat reuze meevalt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er is niet echt een vaste regel voor, behalve dan dat de dop niet in het midden mag zitten ivm het gevaar bij kop-staartbotsingen.
Slang rechts, tankdop ook. Geen idee of dat de correcte kant is... Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 01:00 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Klopt. Zit de slang wel aan de goede kant?
Het punt is dat de vulopening en pijp kwetsbare delen van een brandstoftank zijn en dat als die aan de achterkant zitten, er dus maar een relatief klein bupsje nodig is om daar een scheur in te creëren. Benzine lekt weg, hallo uitlaat en *woef* vuurbal.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 17:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat dat reuze meevalt.
Zoek bijvoorbeeld maar eens naar Ford Pinto icm brand na een aanrijding.
Was letterlijk een hot item omdat de tanks veel te makkelijk scheurden bij een aanrijding en dat was na een tijdje ook het einde van de productie van de Pinto.
Maar de TransAm die ik heb gehad had de vulopening aan de achterkant. In het midden achter de kantelbare kentekenplaat. (1e keer tanken was kut, kon de vuldop niet vinden )
Denk dus ook niet dat het om de plaats van de vulopening gaat qua veiligheid maar alleen maar voor het eventuele gemak.
Als de tank scheurt bij een aanrijding (waar de Pinto dus berucht om was) maakt het niets meer uit aan welke kant de vulopening zit.
Ik denk persoonlijk dat het puur om gebruiksgemak gaat en dat veiligheid niet heeft bijgedragen in de keuze om links of rechts of ergens anders te tanken.
Nou kee dan.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 18:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het punt is dat de vulopening en pijp kwetsbare delen van een brandstoftank zijn en dat als die aan de achterkant zitten, er dus maar een relatief klein bupsje nodig is om daar een scheur in te creëren. Benzine lekt weg, hallo uitlaat en *woef* vuurbal.
Ja, dit zijn de resultaten van het TNO-onderzoek uit 2016quote:Op vrijdag 1 juni 2018 18:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nou kee dan.
Maar gebeuren er meer kop/staartbotsingen of aanrijdingen aan de zijkant dat je weet?
Thanks!quote:Op vrijdag 1 juni 2018 18:54 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, dit zijn de resultaten van het TNO-onderzoek uit 2016
1. Achter-aanrijding 51%
2. Voor-aanrijding 19%
3. Zij-aanrijding 14%
4. Kettingbotsing 15%
5. Onbekend / anders 1%
Dus tweederde van de aanrijdingen (achter-aanrijding + kettingbotsing) betreft kop-staartbotsingen.
Zucht....... Leest iemand nog wel eens bovenstaande reacties?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:36 schreef Jordy-B het volgende:
Het boeit ook niet of ik jou overtuigd heb, jij maakt de wetgeving niet.
Die wetgeving is al lang rond.
Verwacht je nou serieus dat ik een totale case-studie ga houden over de ford pinto, omdat jij dat toevallig aanhaalt in een forumdiscussie?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zucht....... Leest iemand nog wel eens bovenstaande reacties?
Al op Pinto gezocht waar ik mijn verhaal op baseer?
Waarschijnlijk niet, anders was je niet met zo'n kutreactie terug gekomen.
Eerst lezen, dan pas reageren. Hoe moeilijk kan dat zijn.
Onzin. Ik heb voldoende auto's gereden waarbij ik echt aan de kant van de klep bij de pomp moest gaan staan. Zeker wat oudere pompen waar je de slang er niet uit trekt, maar deze er al los bij hangt, zijn kort. Voorbeelden: Nieuwe XC90, nieuwste model Q7, V90, de XJ kan ook lastig worden, de Galaxy, S Max en nieuwe Espace zijn ook een behoorlijke uitdaging.quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:05 schreef Piles het volgende:
Slang is lang genoeg om aan beide kanten te komen. Gewoon de kortste rij pakken dus.
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 11:11 schreef Piles het volgende:
Zit de slang op het icoontje toevallig ook links?
Mijn handrem zit op de voorwielen...quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Achteruit er in rijden.
Bij afrit snelweg met circa 80 km/u handrem aantrekken en tegelijk stuur 180 graden draaien, koppeling ingedrukt houden en in zijn achteruit zetten. Koppeling los als je denkt dat het kan en dan als een baas naar je pompje rijden.
bij alle andere vrachtwagens ookquote:Op zaterdag 2 juni 2018 01:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb voldoende auto's gereden waarbij ik echt aan de kant van de klep bij de pomp moest gaan staan. Zeker wat oudere pompen waar je de slang er niet uit trekt, maar deze er al los bij hangt, zijn kort. Voorbeelden: Nieuwe XC90, nieuwste model Q7, V90, de XJ kan ook lastig worden, de Galaxy, S Max en nieuwe Espace zijn ook een behoorlijke uitdaging.
Ik verwachtte al niks en dat blijkt dus terecht te zijn.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Verwacht je nou serieus dat ik een totale case-studie ga houden over de ford pinto, omdat jij dat toevallig aanhaalt in een forumdiscussie?
Het is een gedane zaak, tankdoppen mogen niet aan de achterkant. Of dat terecht is of niet, doet er niet toe, het is zoals het is.
Ga nu maar in een hoekje zitten huilen.
Neen. Tankdop verandert eigenlijk nooit van locatie op hetzelfde model.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 13:02 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daar zal de plaatsing van de tankdop dan ook meer mee te maken hebben dan met het land van herkomst.
quote:Op dinsdag 5 juni 2018 07:47 schreef Rewimo het volgende:
Zowel onze C3 Picasso als Berlingo hebben de dop links. Dus dat Citroën de dop "altijd" rechts heeft, is wel wat sterk uitgedrukt
Wat denk je waar 'muv' voor staat?quote:Rechts: Vrijwel alle Koreaanse, Europese en Amerikaanse auto's muv die in Engeland getekend zijn, en Citroen..
Ik had je muv effe gemistquote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat denk je waar 'muv' voor staat?
Citroën heeft hem vrijwel altijd links.
Das de cassettespeler.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 17:37 schreef t-star het volgende:
[..]
Waarom staat jouw auto op pauze? Is dat de cruise control?
Cruise control inderdaad, als ik hem nog niet gebruikt heb Als hij wel gebruikt is en op pauze staat, zie je bij km/h een getal staan. Maar hier stond ik stil, had nog niet gereden.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 17:37 schreef t-star het volgende:
Waarom staat jouw auto op pauze? Is dat de cruise control?
Heb ik dan de uitzondering? Bij mijn Saxo zit de tankdop rechts.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
Citroën heeft hem vrijwel altijd links.
Citroëns van de laatste jaren dan.. een Saxo is niet veel meer dan een ietwat veranderde 106, die gedeeltelijk iets mooier en gedeeltelijk iets minder was.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 19:29 schreef oldford het volgende:
[..]
Heb ik dan de uitzondering? Bij mijn Saxo zit de tankdop rechts.
Dat maakt het dus niet meer "vrijwel altijd".
Je hebt die trut toch wel 726 zegeltjes laten uittellen?quote:Op dinsdag 5 juni 2018 21:19 schreef Sounddragon het volgende:
Nah, daarstraks was ik de Sjaak, tanken met de kraan bij een pompstation in Moerdijk.. Needed; onderwagen, bovenwagen, en smurfenpis in de onderwagen.. Alle vuldoppen links, AdBlue pomp staat rechts.. Naja, tis een vrachtwagenpomp, dus slang zal wel lang zat zijn.. Nee, want de kraan is 3 meter breed, dus de zooi was gewoon precies 25 cm te kort
Oplossing; 3 pionnen achter de kraan. Instappen, pomp uitrijden, op de parking een 180, en terug het station in.
Bonusklacht; Had de onderwagen afgetankt (dop zit links achterop het dek) dus malle Eppie klimt met dikke vieze stinkslang onder zijn arm via de pomp op het dek om apekooiend de bovenwagen te bereiken om die ook af te tanken.. Ik stop het pistool in de vulopening, zet die stomme doos binnen de pomp uit; ze vond het zó lang duren allemaal
Vrachtwagens zijn maximaal 2,55 breed of 2,60 als het een koelwagen betreft.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 21:19 schreef Sounddragon het volgende:
Nee, want de kraan is 3 meter breed, dus de zooi was gewoon precies 25 cm te kort
Wat een nonsens. Ik heb een of meerdere CX, BX, 2CV, C4, Saxo en XM modellen gehad en die zaten allemaal rechts.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
Citroën heeft hem vrijwel altijd links.
Oude meuk dus. Zoals ik al zei sinds de C2 en de C3 gelanceerd waren hebben ze het vrijwel allemaal links. Alleen de C4 van de eerste generatie dus niet, lijkt het op.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 22:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Ik heb een of meerdere CX, BX, 2CV, C4, Saxo en XM modellen gehad en die zaten allemaal rechts.
Prima, maar dat is dus niet 'vrijwel altijd'. Overigens heeft de C4 Picasso en Grand Picasso hem ook rechts zitten, ook recente modellen van na 2011.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 23:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Oude meuk dus. Zoals ik al zei sinds de C2 en de C3 gelanceerd waren hebben ze het vrijwel allemaal links. Alleen de C4 van de eerste generatie dus niet, lijkt het op.
Ook de cactus heeft het links
Ik heb ‘m in het midden zitten. Van wie ‘mag’ het niet?quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er is niet echt een vaste regel voor, behalve dan dat de dop niet in het midden mag zitten ivm het gevaar bij kop-staartbotsingen.
De tankdop zit vaak aan de veilige kant. Dus bij auto's uit landen waar men rechts rijdt, zit de tankdop ook vaak rechts. Waar men links rijdt (zoals Japan) zit hij vaak links.
Bij auto's waarbij je de klep van de tank van binnenuit met een hendel opent, vind je deze meestal aan de kant van de hendel.
Bij bestelbussen zit de tankdop meestal niet aan de kant van de schuifdeur.
Bij Toyota zit de tankdop in de regel aan de kant van de bestuurder.
In het midden buiten de wielen mag niet. Dwz, daar is wetgeving voor.quote:Op woensdag 6 juni 2018 11:15 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb ‘m in het midden zitten. Van wie ‘mag’ het niet?
Dus nieuwe auto’s mogen het niet meer maar bij bestaande auto’s nog wel?quote:Op woensdag 6 juni 2018 12:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
In het midden buiten de wielen mag niet. Dwz, daar is wetgeving voor.
Het kan zijn dat je een oude auto hebt (Firebird) die het nog heeft.
niet zoveel, klein kraantje, iets van 250 liter en 24 liter smurfenzooi. 460 eur ofzo..quote:Op dinsdag 5 juni 2018 22:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je hebt die trut toch wel 726 zegeltjes laten uittellen?
Hoeveel kuub heb je getankt?
Want oude auto's zijn niet ontheven van de gordelplicht?quote:Op woensdag 6 juni 2018 12:47 schreef D. het volgende:
[..]
Dus nieuwe auto’s mogen het niet meer maar bij bestaande auto’s nog wel?
Want als de wet zegt dat het niet mag, zou ie ook niet op kenteken, en door de apk kunnen komen, lijkt me.
dank je voor de info, dat wist ik natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 22:33 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Vrachtwagens zijn maximaal 2,55 breed of 2,60 als het een koelwagen betreft.
Hmm.. een VAG met de filler aan de linkerkant van de laatste 20jaar?quote:Op woensdag 6 juni 2018 08:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Prima, maar dat is dus niet 'vrijwel altijd'. Overigens heeft de C4 Picasso en Grand Picasso hem ook rechts zitten, ook recente modellen van na 2011.
‘Vrijwel geen enkel merk’ heeft een vaste plek naar mijn weten.
Qua liters valt dat nog mee ja. ¤460 vind ik best veel, waar was je?quote:Op woensdag 6 juni 2018 18:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet zoveel, klein kraantje, iets van 250 liter en 24 liter smurfenzooi. 460 eur ofzo..
Vaak zat gedaan (want pomp rechts een rij en pomp links vrij) en eigenlijk nooit moeite mee gehad. Kwestie van de auto goed neerzetten. Boeiend dat er dan een druppeltje morstquote:Op woensdag 6 juni 2018 20:59 schreef Fer het volgende:
Vandaag maar de verkeerde kant geprobeerd, aangezien een knakker zijn voertuig zowat tussen de voorste en achterste rechter pompen had gezet en daarna gezellig een broodje ging halen.
Extra handschoen om de slang te geleiden en gaan. Texaco pomp, die dus bovenaan de pomp aangesloten was, zonder katrol systeem. Het paste net, met als nadeel dat ik het vulpistool horizontaal moest draaien, met de kans dat er een restje diesel uitloopt, gelukkig ging het goed.
Echt handig is het nog steeds niet.
ZZ plaat erop en gaan met die banaan .quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dank je voor de info, dat wist ik natuurlijk niet.
Kranen zijn soms ook 2.55, maar meestal 2,75 of 3 meter, ex spiegels uiteraard.
#66, regel 1.quote:Op woensdag 6 juni 2018 19:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qua liters valt dat nog mee ja. ¤460 vind ik best veel, waar was je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |