Behalve dan dat schutting en heg niet bleven staan maar al tig keer in de tuin van TS beland waren.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat geldt dus ook voor die heg. Die TS zomaar heeft verwijderd, zonder dat met de eigenaar (wbv of buren) goed te overleggen.
Misschien zijn het "whatever" mensen, die buren, dat ze TS zijn gang laten gaan. Dan is het fijn dat ie geen gedonder krijgt wegens het slopen van de heg, maar verwacht dan ook geen inspanning/betaling m.b.t. de schutting. En dat kinderachtige "mijn schutting" kun je beter achterwege laten, 500 euro "boetedoening" voor het slopen van hun deel van de heg lijkt me een goede deal (gezien de prijs van 12m volwassen klimop).
De woningstichting kan TS aanklagen wegens het onrechtmatig slopen van de oude erfafscheiding. Dus niet handig naar de rechter te gaan likkt me.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:01 schreef r0binhood het volgende:
Woningstichting is eigenaar.
Lijkt me dat je die voor de rechter kan dagen en afdwingen dat ze meebetalen.
Zijn de huurders ook blij. Krijgen dan gratis nieuwe schutting
Wat hadden de buren daar aan kunnen doen? En heeft TS een hegreddende actie met de buren overlegd, of is dit een van de mensen die sowieso een pesthekel heeft aan heggen (want onderhoud, verzorging en blaadjes).quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve dan dat schutting en heg niet bleven staan maar al tig keer in de tuin van TS beland waren.
Was de erfafscheiding voor de helft van de woningstichting dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:12 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De woningstichting kan TS aanklagen wegens het onrechtmatig slopen van de oude erfafscheiding. Dus niet handig naar de rechter te gaan likkt me.
Er zijn mensen die echt nooit blij gaan zijn met een milieuonvriendelijke schutting als vervanging van een groene erfafscheiding.
Zo te lezen stond de heg die de schutting telkens deed omvallen aan de kant van de buren, dus ja, daar hadden de buren wel wat aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat hadden de buren daar aan kunnen doen? En heeft TS een hegreddende actie met de buren overlegd, of is dit een van de mensen die sowieso een pesthekel heeft aan heggen (want onderhoud, verzorging en blaadjes).
Waarom zou woningstichting geen mede eigenaar zijn? Het staat niet geheel op grond van TS. Zijn grootste fout is geweest om eerst alles te slopen en daarna pas praten met de woningstichting. Nogal wiedes dat zij zeggen; zoek het lekker uitquote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was de erfafscheiding voor de helft van de woningstichting dan?
Als die voor de helft van de woningstichting was dan hadden ze hun helft van het onderhoud ook wel eens oo zich mogen nemen, en bij een schutting die keer op keer in de tuin van de buren valt heeft men dat iig al niet gedaan.
Maar persoonlijk acht ik de kans groot dat de woningstichting geen mede-eigenaar is.
Woningbouwverenigingen zijn nooit eigenaar van een schutting, tenzij ze er zelf eentje van steen diep verankerd in de grond hebben zitten. En zij ervoor betaald hebben.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als die voor de helft van de woningstichting was dan hadden ze hun helft van het onderhoud ook wel eens oo zich mogen nemen, en bij een schutting die keer op keer in de tuin van de buren valt heeft men dat iig al niet gedaan.
Maar persoonlijk acht ik de kans groot dat de woningstichting geen mede-eigenaar is.
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:19 schreef quirina het volgende:
[..]
Woningbouwverenigingen zijn nooit eigenaar van een schutting, tenzij ze er eentje van steen diep verankerd in de grond hebben zitten.
zo is het maar net,een goede buur is beter dan een verre vriend,en 0.5k zoals hierboven waar praten we over,met een beetje sloophout kan het nog goedkoper voor zequote:Op maandag 28 mei 2018 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Je huis gaat er veel meer op vooruit door het verwijderen van de klimop en het plaatsen van een mooie schutting dan die 500 euro van je buren. Heb er schijt aan, en plaats gewoon een schutting die dan ook van jou is.
Heb hier ook aan twee kanten een schutting geplaatst in goed overleg met de buren toen ik de klimop verwijderde. Heb niet gevraagd of ze meebetaalden, maar gevraagd of ze het okay vonden dan de klimop eruit ging. Heb nu mijn zin, en drie blije buren die me helemaal te gek vinden dat ik de gruwelklimop verwijderd heb én een mooie schutting plaatste. Die paar euro’s zijn me egaal.
binnenkort kunnen ze een schutting van teruggegeven posttassen bouwenquote:Op maandag 28 mei 2018 17:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Stond die haag wel op de erfafscheiding? Dan had die niet zonder toestemming van de buren weggehaald mogen worden lijkt mij, omdat dit dan ook deels hun eigendom was. Vraag me af of je niet de verpichting hebt om dit te vervangen/herstellen? Een schutting op eigen grond plaatsen, die dan dus niet van hen is, lijkt mij daar dan niet onder vallen. Weet iemand hoe dat zit?
Los daar van snap ik wel heel goed dat dit voor een hoop irritatie en frustratie zorgt en dat je uiteindelijk een keer denkt, ik ben het zat dus ik haal alles wel gewoon weg. Al was dat waarschijnlijk niet de meest handige zet..
ook niet bepaald gunstig voor de relatie.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:18 schreef quirina het volgende:
Zet je iedere keer een windscherm neer als je in je tuin wil ztten voor je privacy.
Kost bijna niks.
Of je gaat heel opzichtig naar je buren loeren als ze in de tuin zitten. Dan worden ze het wel zat en betalen ze wel mee aan de schutting.
Relatie met die buren is al verstoord lijkt me, normale redelijke buren betalen wel mee aan een schutting. Dan kijk je samen naar een betaalbare oplossing.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
ook niet bepaald gunstig voor de relatie.
Achteraf gezien had TS misschien het beste die omgevallen zooi kunnen laten liggen. En dan lekker wachten tot de buren er zelf over beginnen.
Het kan altijd erger hè. Zeker als jíj de schutting/haag eruit trekt en daarna de buren gaat zitten treiteren door pontificaal hun tuin in te gaan zitten loeren.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Relatie met die buren is al verstoord lijkt me, normale redelijke buren betalen wel mee aan een schutting. Dan kijk je samen naar een betaalbare oplossing.
Het is mijn ervaring dat dat het beste is. Maar als het niet zo is, dan is mij persoonlijk een goede band meer waard dan een paar honderd euro.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Relatie met die buren is al verstoord lijkt me, normale redelijke buren betalen wel mee aan een schutting. Dan kijk je samen naar een betaalbare oplossing.
Ik nam aan dat de heg op de perceelscheiding stond, mede gezien de breedte van de heg, de breeđte van de tuin, en de klachten van TS. En dus van beiden was - TS en de buren/woningstichting.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar wàt? Zijn er concrete voorstellen geweest van "als jullie dit of dat doen, valt die heg niet in mijn tuin"? Stutten in de tuin van TS lijkt mij de beste optie, maar dat werkte niet (mogelijk vond TS een oplossing die wel werkte te duur).quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo te lezen stond de heg die de schutting telkens deed omvallen aan de kant van de buren, dus ja, daar hadden de buren wel wat aan kunnen doen.
Waarom zou je meebetalen? Ze hadden toch een prima heg?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou ja, die klimop groeit niet zomaar de lucht in, het blijft een klimop. Dus kennelijk stond er iets waardoor de klimop kon klimmen, een haag die werkelijk zelfstandig staat kiepert ook niet om omdat er blad aan komt, hier was het schijnbaar de ondersteunende constructie die de haag niet meer kon dragen als er blad aan kwam.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:09 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, maar wàt? Zijn er concrete voorstellen geweest van "als jullie dit of dat doen, valt die heg niet in mijn tuin"? Stutten in de tuin van TS lijkt mij de beste optie, maar dat werkte niet (mogelijk vond TS een oplossing die wel werkte te duur).
Tevens: ik las het niet zo dat TS een schutting had, maar dat er een klimopheg was met een of andere klimconstructie die TS schutting noemt. En dat die heg als erfafscheiding diende.
Die ze mogelijk niet goed onderhielden is wel key in deze hè.... daar verzaken ze behoorlijk, en niet zomaar een klein beetje, maar dusdanig dat de heg iedere keer in de tuin van de buren dondert, dan kun je er op wachten dat je buren actie ondernemen.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:14 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waarom zou je meebetalen? Ze hadden toch een prima heg?
Die ze mogelijk niet goed onderhielden, maar door die heg eruit te trekken worden de buren nu ineens op kosten gejaagd voor iets dat ze misschien helemaal niet willen (lelijke schutting die TS op een koopje heeft uitgezocht).
TS heeft het voor zichzelf verpest door zonder overleg die heg eruit te trekken.
Toch vraag ik me af wie de klimop daar heeft geplant. Kan me voorstellen dat (gezien het formaat) die er al stond toen de buren erin trokken. Vraag me dus ook af of het een issue was voor de vorige bewoners van het pand van TS.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die ze mogelijk niet goed onderhielden is wel key in deze hè.... daar verzaken ze behoorlijk, en niet zomaar een klein beetje, maar dusdanig dat de heg iedere keer in de tuin van de buren dondert, dan kun je er op wachten dat je buren actie ondernemen.
Is daar nog meer klimop? En hoezo valt die niet in de tuin vam de buren van TS?quote:Overigens zou ik ze persoonlijk die 500 ook daar laten steken waar de zon niet schijnt, en vrolijk een verse schutting neerzetten, want dit zijn duidelijk mensen die het geen ruk kan schelen, het is dan ook maar de vraag of je moeite moet doen ze te vriend te houden.
Hun buren aan de anderen kant hebben net zo goed last van hun klimop, doen ze ook niets aan.
De buren aan de andere kant.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af wie de klimop daar heeft geplant. Kan me voorstellen dat (gezien het formaat) die er al stond toen de buren erin trokken. Vraag me dus ook af of het een issue was voor de vorige bewoners van het pand van TS.
[..]
Is daar nog meer klimop? En hoezo valt die niet in de tuin vam de buren van TS?
quote:Op maandag 28 mei 2018 18:36 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Aan de andere kant van hun tuin hebben ze klimop geplant vlak voor de houten schutting, dus heel dat ding zit onder, de buren aan hun andere kant klagen ook steen en been omdat ze die haag aan de andere kant niet snoeien, en vervolgens deze man nog steeds met de klimop rotzooi zit.
Dit willen we dus voorkomen!
Dat is discutabel natuurlijk, als ik samen met de buren een schutting heb en ik laat er aan mijn kant iets tegenaan groeien dat ik niet bijhoud en jaar na jaar zwaarder wordt en de boel doet kantelen dan ligt het niet aan de schutting waar het tegenaan leunt dat de boel instort.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 10:15 schreef Lunatiek het volgende:
Ah, op die manier.
Dan nog, als de schutting in de tuin van ts zakte, dan zat daar dus het zwakke punt.
Dat is voor mij nieuwe informatie.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:13 schreef _Dizzy_ het volgende:
Nog 1 keer dan:
[...]
Tijdens het laatste gesprek ook aangeven dat wij dan de heg eruit gingen halen, vonden ze best, zolang ze niet hoefde te betalen.
[...]
Ik vind dat niet noodzakelijkerwijs in tegenspraak met elkaar.... als het ze niets interesseert dan kan ik me best voorstellen dat ze gezegd hebben; "je doet maar wat je niet laten kunt, maar we betalen er niet voor en helpen ook niet"quote:Op dinsdag 29 mei 2018 20:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is voor mij nieuwe informatie.
En gezien deze post niet geloofwaardig:
WGR / Buren willen niet meebetalen aan schutting
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |