ik rijd in de auto meestal óf 20-30 te hard als dat kan (met pieken naar boven), óf ik blijf juist expres uit de verkeersstroom weg, en dan zit ik er meestal 20 ofzo onder.. Ik háát dat achterlijke treintjes rijden op links.quote:Op zondag 10 juni 2018 12:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ook. Ik lees vaak over bekende wegen waar ik regelmatig te vinden ben.
Maar als ik een keer onderwerp ben van een irritatie, dan zal het vast wel om het gebrek aan snelheid zijn. Ook op stukken waar je 130 mag rij ik vaak ergens tussen de 115 en 120. (op de teller dan, dus het zal vast nóg langzamer zijn.)
Neh, ik rijd zoals ik rijd, en dat is 'asociaal' genoeg.quote:
Obvious troll is obvious.quote:
Gevalletje EMG dusquote:Op zondag 10 juni 2018 13:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik rijd in de auto meestal óf 20-30 te hard als dat kan (met pieken naar boven), óf ik blijf juist expres uit de verkeersstroom weg, en dan zit ik er meestal 20 ofzo onder.. Ik háát dat achterlijke treintjes rijden op links.
Op de motor trek ik mijn eigen plan, dan rijd ik overal waar daar ruimte voor is, en dat is dus vaak rechts.
Met de kraan probeer ik meestal om zo min mogelijk in de weg te rijden, maar ik ga niet harder rijden als 80 bij hogere temperaturen, klapbanden zuigen. In de ochtend stamp ik hem dus de begrenzer in, en op de terugweg is het mak an.
nee hoor, gewoon defensief rijden. Het is niet dat ik als een wezenloze alles rechts inhaal; maar die treintjes staan vaak elke paar honderd meter om niks op de rem, en als ik rechts rijd op hun snelheid haal ik ze op dat moment dus automagisch in.. Ik doe niks, zij remmen, wat moet ik dan? In de ankers voor Jean Pipe? Daggutnie.quote:
Nee, veelrijder, geen zin in boetes en zoveel mogelijk op de cc.quote:
BS, hij had gewoon gelijk..quote:Op maandag 11 juni 2018 19:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, veelrijder, geen zin in boetes en zoveel mogelijk op de cc.
Op 100km snelwegen is 108-109 op de teller echt de max bij mij. Je komt vaak genoeg in de randstad om te weten hoe we rollen. Niemand geeft een moer tegenwoordig.quote:
op snelwegen met 100 als max rij ik streep honderd. Is het zo dat ik iets in moet halen dat 98 rijdt, dan geef ik een beetje gas bij of blijf ik erachter hangen met diezelfde 98.quote:Op maandag 11 juni 2018 20:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Op 100km snelwegen is 108-109 op de teller echt de max bij mij. Je komt vaak genoeg in de randstad om te weten hoe we rollen. Niemand geeft een moer tegenwoordig.
Ik probeer weleens te varieren, dan is het vaak 103-105 en dan naar 109 om in te halen, of een tikkie terug. Maar soms heb ik er gewoon even geen zin in en dan knal ik gelijk op 109. Waar ik woon is bijna alles 100km overdag he, ook door spitsstroken enzo.quote:Op maandag 11 juni 2018 20:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
op snelwegen met 100 als max rij ik streep honderd. Is het zo dat ik iets in moet halen dat 98 rijdt, dan geef ik een beetje gas bij of blijf ik erachter hangen met diezelfde 98.
Ging niet om de snelheid, maar om je '3km' opmerking.quote:Op maandag 11 juni 2018 20:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Op 100km snelwegen is 108-109 op de teller echt de max bij mij. Je komt vaak genoeg in de randstad om te weten hoe we rollen. Niemand geeft een moer tegenwoordig.
Precies. Iemand die mij klem rijdt achter een vrachtwagen, doordat hij met minimaal snelheidsverschil inhaalt en gewoon niet om zich heen kijkt, mag er vanuit gaan dat hij bij de eerstvolgende vrachtwagen door mij wordt klemgereden om hem er even aan te herinneren waarom je een lul bent als je met minimaal snelheidsverschil inhaalt.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
Ging niet om de snelheid, maar om je '3km' opmerking.
Heb ik laatst nog gedaan. Ik wil inhalen maar de knakker op de rechterbaan gaf gas bij. Op een gegeven moment reden we 140.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Precies. Iemand die mij klem rijdt achter een vrachtwagen, doordat hij met minimaal snelheidsverschil inhaalt en gewoon niet om zich heen kijkt, mag er vanuit gaan dat hij bij de eerstvolgende vrachtwagen door mij wordt klemgereden om hem er even aan te herinneren waarom je een lul bent als je met minimaal snelheidsverschil inhaalt.
Ik snap je volkomen.quote:Op maandag 11 juni 2018 21:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Precies. Iemand die mij klem rijdt achter een vrachtwagen, doordat hij met minimaal snelheidsverschil inhaalt en gewoon niet om zich heen kijkt, mag er vanuit gaan dat hij bij de eerstvolgende vrachtwagen door mij wordt klemgereden om hem er even aan te herinneren waarom je een lul bent als je met minimaal snelheidsverschil inhaalt.
Dat betwijfel ik.quote:
quote:Op maandag 11 juni 2018 22:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Als ik gewoon met een gangetje van 110 op de meest rechter baan van een rustige snelweg rol, en ik word door een figuur als Fer op de cruisecontrol ingehaald, dan kan ik er donder op zeggen dat als ik zelf geen actie onderneem, ik door die persoon word klemgereden achter de vrachtwagen die op het moment van het aanvangen van de inhaalactie nog op honderden meters afstand is. Ik kan dan toeteren, gebaren van "geef eens een beetje gas, jong", maar ga er maar vanuit dat de bestuurder links van mij stoïcijns naar voren blijft staren en ik vervolgens voor de vrachtwagen op de rem moet.
Zoals ik zeg, ik rij in principe geen mensen klem. Maar het blijft een interesant vraagstuk, waarom ben ik degene die moet versnellen, terwijl jij net zo goed kan vertragen?quote:Op maandag 11 juni 2018 22:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Als ik gewoon met een gangetje van 110 op de meest rechter baan van een rustige snelweg rol, en ik word door een figuur als Fer op de cruisecontrol ingehaald, dan kan ik er donder op zeggen dat als ik zelf geen actie onderneem, ik door die persoon word klemgereden achter de vrachtwagen die op het moment van het aanvangen van de inhaalactie nog op honderden meters afstand is. Ik kan dan toeteren, gebaren van "geef eens een beetje gas, jong", maar ga er maar vanuit dat de bestuurder links van mij stoïcijns naar voren blijft staren en ik vervolgens voor de vrachtwagen op de rem moet.
Dat is niet wat je zegt, je zegt dat je met 3km verschil inhaalt.quote:Op maandag 11 juni 2018 23:43 schreef Fer het volgende:
Wat overigens nog het meest voorkomt, is dat ik de inhaalactie aanvang met 10km verschil en dit nog maar 3km is zodra ik er naast zit, aangezien mensen nogal regelmatig gas bijgeven als er iemand links van ze rijden.
Ik ga dan een beetje eerder naar links. Geloof me, automobilisten als Fer zien ze al van verre dat de rechtsrijder met de vrachtauto voor hen niet met dezelfde snelheid kan blijven rijden. Die snappen (als het goed is) ook wel dat de doorstroming anders ook niet vlot is. Het enige dat irritatie kan opwekken is de snelheid (of het gebrek daaraan)quote:Op maandag 11 juni 2018 22:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Als ik gewoon met een gangetje van 110 op de meest rechter baan van een rustige snelweg rol, en ik word door een figuur als Fer op de cruisecontrol ingehaald, dan kan ik er donder op zeggen dat als ik zelf geen actie onderneem, ik door die persoon word klemgereden achter de vrachtwagen die op het moment van het aanvangen van de inhaalactie nog op honderden meters afstand is. Ik kan dan toeteren, gebaren van "geef eens een beetje gas, jong", maar ga er maar vanuit dat de bestuurder links van mij stoïcijns naar voren blijft staren en ik vervolgens voor de vrachtwagen op de rem moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |