Ik denk dat het beter is als jij de theorie opnieuw leert. Als de ruimte er niet is om rechts te rijden gaat het niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dan kun je beter je theorie opnieuw leren. Bij mijn weten is het de bedoeling rechts te rijden.
Het gaat er toch om de rechtsinhaler klem te rijden? Dus voordat deze rechtsinhaler begon in te halen was er niets te bekennen op de rechter rijstrook. Dat was het moment dat je weer naar rechts zou kunnen gaan.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:38 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is als jij de theorie opnieuw leert. Als de ruimte er niet is om rechts te rijden gaat het niet.
Goede ninja-edit, en als je links wordt klemgereden rijdt je in ieder geval niet links.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je rechts ingehaald wordt rij je in ieder geval niet rechts.
Het feit dat je hem klem kunt rijden geeft aan dat er zeer binnenkort weer een vrachtwagen rechts zitquote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het gaat er toch om de rechtsinhaler klem te rijden? Dus voordat deze rechtsinhaler begon in te halen was er niets te bekennen op de rechter rijstrook. Dat was het moment dat je weer naar rechts zou kunnen gaan.
het feit dat je ingehaald wordt geeft al aan dat je al een tijdje onnodig links aan het rijden bent met een lagere snelheid dan het maximum.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:47 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het feit dat je hem klem kunt rijden geeft aan dat er zeer binnenkort weer een vrachtwagen rechts zit
Het gaat hier al een tijdje over rijden met de maximumsnelheid en dan rechts ingehaald worden.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
het feit dat je ingehaald wordt geeft al aan dat je al een tijdje onnodig links aan het rijden bent met een lagere snelheid dan het maximum.
quote:Op zondag 17 juni 2018 23:10 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
Niet als ik de maximumsnelheid aanhoud. Dan wacht je maar totdat ik naar rechts ga.
Dat zijn helemaal geen voorwaarden waaraan voldaan moet zijnquote:Op dinsdag 19 juni 2018 21:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
het feit dat je ingehaald wordt geeft al aan dat je al een tijdje onnodig links aan het rijden bent met een lagere snelheid dan het maximum.
Natuurlijk, iemand maakt een overtreding en moet maar dood. Debiel.quote:Op woensdag 20 juni 2018 07:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
Motorrijders die tussen de twee rijstroken rijden terwijl de autos 110 rijden
Dat ze zich maar om een boom mogen vouwen
Hey, ik ben gespot geloof ikquote:Op woensdag 20 juni 2018 07:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
Motorrijders die tussen de twee rijstroken rijden terwijl de autos 110 rijden
Dat ze zich maar om een boom mogen vouwen
niet schelden, nergens voor nodig.quote:Op woensdag 20 juni 2018 07:56 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Natuurlijk, iemand maakt een overtreding en moet maar dood. Debiel.
Daar heb jij weer gelijk in. Maar vind dat altijd zo achterlijk. Mensen moeten nadenken voor ze een ander de dood in wensen.quote:Op woensdag 20 juni 2018 08:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
niet schelden, nergens voor nodig.
ik zou het waarderen als je me gewoon in mijn waarde laat en niet gaat lopen schelden.quote:
en de oplossing is dus maar om aan te raden dat iedereen links gaat rijden?quote:[..]
Dat klopt, dat verwacht je zelf:
[..]
[..]
Zeker niet. De ziekte is dat ik moet remmen om weer op de linkerstrook te komen.
als ik of wie dan ook je rechts kan inhalen had je rechts moeten rijden. simpel. dat iemand anders het risico wil lopen dat hij een boete krijgt voor te hard rijden is wat anders. en dat doe ik niet omdat ik zie dat jij achter het stuur zit, dat doe ik bij iedereen.quote:[..]
Jazeker, daarom probeer ik dat wanneer het in mijn ogen mogelijk is.
[..]
Ik moet rechts houden maar harder rijden dan de maximumsnelheid en rechts inhalen mag wel.
Als je niet inhaalt, moet je gewoon naar rechts, ongeacht welke snelheid je rijdt. En een vrachtwagen die 500 meter voor je rijdt, ben je niet aan het inhalen.quote:Op zondag 17 juni 2018 22:41 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Gewoon de linkerbaan aanhouden. Heb je er geen last van. Anders is het naar rechts, afremmen omdat je niet meer naar links kan en terug naar rechts voor hetzelfde verhaaltje.
Dus liever de rest van de wereld ophouden. Daar is een woord voor: asociaal.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:24 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Zeker niet. De ziekte is dat ik moet remmen om weer op de linkerstrook te komen.
Dat is het probleem denk ik niet, maar je kan andere fietsers niet veilig inhalen op dat miezerige fietspad, dus hier snap ik het wel.quote:Op woensdag 20 juni 2018 10:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik snap best dat je geen zin hebt om dat fietspad op te gaan omdat je dan achter elkaar moet gaan rijden, maar doe het maar wel. Stelletje achterlijken.
Onverplicht fietspad.quote:Op woensdag 20 juni 2018 10:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het is niet mijn bedoeling om de 'wielrennersdiscussie' op te rakelen maar wel even een ergernis.
Zie deze streetviewlink: https://www.google.com/ma(...)BaxA38hejqqM9cpg!2e0
Deze weg is tweerichtingsverkeer maar te smal voor twee auto's naast elkaar. Daarom zie je aan de rechterkant uitwijkhaventjes zodat je het tegemoetkomende verkeer kan laten passeren. Links is een berm met daarnaast een fietspad. Afgelopen week heb ik deze weg een aantal keren gereden en vaker wel dan niet heb ik groepjes wielrenners voor me gehad. Ik heb één keer een groepje er op gewezen dat er een fietspad is en dat ze het autoverkeer hinderen en dat werd beantwoord met een (mislukte) poging om mijn spiegel eraf te slaan.
Ik snap best dat je geen zin hebt om dat fietspad op te gaan omdat je dan achter elkaar moet gaan rijden, maar doe het maar wel. Stelletje achterlijken.
disclaimer: Niet alle wielrenners zijn k*t. Ik zie ook vaak genoeg wielrenners die wel over het fietspad rijden.
Ik wielren zelf ook regelmatig en over het algemeen rijd ik braaf op het fietspad wanneer deze beschikbaar zijn. Let wel: Ik ben niet roomser dan de paus en dus ik mis ook wel eens een oprit naar een fietspad, of ik fiets ook weleens op de weg omdat om wat voor reden dan ook het fietspad mij niet bevalt. Vaak probeer ik mijn routes zo te kiezen dat ik weinig last heb van anderen en dat anderen weinig last hebben van mij. Als ik heel eerlijk ben is er vaak een boel onbegrip tussen wielrenners en de overige weggebruikers. Het onbegrip komt mijns inziens van beide kanten.quote:Op woensdag 20 juni 2018 10:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het is niet mijn bedoeling om de 'wielrennersdiscussie' op te rakelen maar wel even een ergernis.
Zie deze streetviewlink: https://www.google.com/ma(...)BaxA38hejqqM9cpg!2e0
Deze weg is tweerichtingsverkeer maar te smal voor twee auto's naast elkaar. Daarom zie je aan de rechterkant uitwijkhaventjes zodat je het tegemoetkomende verkeer kan laten passeren. Links is een berm met daarnaast een fietspad. Afgelopen week heb ik deze weg een aantal keren gereden en vaker wel dan niet heb ik groepjes wielrenners voor me gehad. Ik heb één keer een groepje er op gewezen dat er een fietspad is en dat ze het autoverkeer hinderen en dat werd beantwoord met een (mislukte) poging om mijn spiegel eraf te slaan.
Ik snap best dat je geen zin hebt om dat fietspad op te gaan omdat je dan achter elkaar moet gaan rijden, maar doe het maar wel. Stelletje achterlijken.
disclaimer: Niet alle wielrenners zijn k*t. Ik zie ook vaak genoeg wielrenners die wel over het fietspad rijden.
De rijbaan is daar zo smal dat dat miezerige fietspad veiliger is dan de rijbaan. Maar dan moet je niet in peloton met 30km/h willen doorjakkeren. Daar is de situatie niet geschikt voor.quote:Op woensdag 20 juni 2018 10:56 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat is het probleem denk ik niet, maar je kan andere fietsers niet veilig inhalen op dat miezerige fietspad, dus hier snap ik het wel.
[ afbeelding ]
Alleen wel zo netjes om op de rijbaan dan achter elkaar te blijven en normaal te reageren op andere mensen.
Tegenliggers zijn op dat fietspad al tricky, zou oma Bep daar niet graag passeren. Dat iemand ff 1 km de rijbaan kiest ipv dat fietspad vind ik niet heel raar.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De rijbaan is daar zo smal dat dat miezerige fietspad veiliger is dan de rijbaan. Maar dan moet je niet in peloton met 30km/h willen doorjakkeren. Daar is de situatie niet geschikt voor.
Twee wielrenners die keurig netjes achter elkaar rijden (dus niet in peloton) moet je daar toch wel kunnen inhalen als er geen tegenliggers zijn?quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is geen vrijbrief om het overige verkeer te hinderen.
quote:Op woensdag 20 juni 2018 07:56 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Natuurlijk, iemand maakt een overtreding en moet maar dood. Debiel.
Ik kan nog wel iemand noemenquote:Op woensdag 20 juni 2018 08:12 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Daar heb jij weer gelijk in. Maar vind dat altijd zo achterlijk. Mensen moeten nadenken voor ze een ander de dood in wensen.
Wie zegt dat zo'n groep met wielrenners aan het racen is. Is dat omdat een groep wielrenners met gemak de 30 haalt? Dat is nog steeds geen racen. Als ik race rijd ik >40 km/h. Meestal tijdens georganiseerde wedstrijden waar vrijwilligers het parcours beveiligen. Toch moet ik opletten, want meestal zijn deze niet verkeersvrij en toch wordt hiervoor een vergunning verleend. Als ik als vrijwilliger het verkeer regel, kom ik ook regelmatig mensen tegen die weinig begrip op kunnen brengen voor de situatie. Waardoor er soms gevaarlijke situaties ontstaan. Wielrenners zijn normale weggebruikers net als jij. Zij maken op dat moment en keuze om die weg in te gaan, om te wat voor reden dan ook. Het is voor zover ik weet niet verboden om in groepen te fietsen. De keuze om niet om dat fietspad te fietsen begrijp ik volledig.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:15 schreef daNpy het volgende:
En als je wil racen ga je maar naar het circuit. Geen reden om met een vol peloton op de openbare weg te gaan rijden imo.
Het probleem is dat wielrenners vaak zichzelf bijzonder vinden en dat de verkeersregels niet altijd even belangrijk zijn. Dat wordt alleen maar erger naarmate de groepsgrootte toeneemt.quote:Op woensdag 20 juni 2018 12:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wie zegt dat zo'n groep met wielrenners aan het racen is. Is dat omdat een groep wielrenners met gemak de 30 haalt? Dat is nog steeds geen racen. Als ik race rijd ik >40 km/h. Meestal tijdens georganiseerde wedstrijden waar vrijwilligers het parcours beveiligen. Toch moet ik opletten, want meestal zijn deze niet verkeersvrij en toch wordt hiervoor een vergunning verleend. Als ik als vrijwilliger het verkeer regel, kom ik ook regelmatig mensen tegen die weinig begrip op kunnen brengen voor de situatie. Waardoor er soms gevaarlijke situaties ontstaan. Wielrenners zijn normale weggebruikers net als jij. Zij maken op dat moment en keuze om die weg in te gaan, om te wat voor reden dan ook. Het is voor zover ik weet niet verboden om in groepen te fietsen. De keuze om niet om dat fietspad te fietsen begrijp ik volledig.
Het blijft soms een beetje geven en nemen.
Volgens mij hebben automobilisten dezelfde gedachten. Anders was dit topic niet levensvatbaar.quote:Op woensdag 20 juni 2018 13:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het probleem is dat wielrenners vaak zichzelf bijzonder vinden en dat de verkeersregels niet altijd even belangrijk zijn. Dat wordt alleen maar erger naarmate de groepsgrootte toeneemt.
En nee, dat is geen generalisatie, maar gewoon realiteit.
Al zit er wel een flink verschil in percentages. Het aantal irritante mobilisten is in verhouding natuurlijk veel lager.quote:Op woensdag 20 juni 2018 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben automobilisten dezelfde gedachten. Anders was dit topic niet levensvatbaar.
Te hard rijden, links plakken, rechts inhalen, bumperkleven, afsnijden, enz...
Ik scheld je niet uit. Ik gebruik een synoniem voor persoon, net zoals jij een synoniem voor auto gebruikte.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:00 schreef Martijn137 het volgende:
ik zou het waarderen als je me gewoon in mijn waarde laat en niet gaat lopen schelden.
ik maak jou ook niet uit voor *noem eens wat*
dat je blijkbaar op je pik tenen getrapt ben omdat ik je heilige koe een barrel noem is fijn maar ik scheld je niet uit.
een verontschuldiging zou je sieren.
En dat werkt ook de andere kant op. Met dat rechts inhalen ben je misschien 5 seconden sneller. Gut wat erg, blijkbaar wel want jij acht het nodig om rechts in te halen.quote:en de oplossing is dus maar om aan te raden dat iedereen links gaat rijden?
ik heb er zelden last van dat ik achter een vrachtwagen kom te hangen. ik hoef niet te remmen om op de linker strook te komen want ik anticipeer van te voren, zie een gaatje, pas mijn snelheid aan en voeg in op links. het komt wel eens voor dat ik even het gas eraf moet gooien maar ja... kost me 5 seconden. gut wat erg.
Nee hoor. Dat je er rechts langs kan, betekent niet gelijk dat het veilig is om rechts te rijden.quote:als ik of wie dan ook je rechts kan inhalen had je rechts moeten rijden. simpel. dat iemand anders het risico wil lopen dat hij een boete krijgt voor te hard rijden is wat anders. en dat doe ik niet omdat ik zie dat jij achter het stuur zit, dat doe ik bij iedereen.
Klopt.quote:als jij, doet zoals jij zegt te doen, naar rechts te gaan wanneer er ruimte is, is er toch ook helemaal geen probleem?
Alle wielrenners die ik vandaag ben tegen gekomen gedroegen zich keurig, in tegenstelling tot automobilisten.quote:Op woensdag 20 juni 2018 14:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Al zit er wel een flink verschil in percentages. Het aantal irritante mobilisten is in verhouding natuurlijk veel lager.
Aangezien bijna elke wielrenner die ik tegenkom zichzelf koning van de weg waant, daar waar ik meer normaal rijdende automobilisten dan aso's tegenkom.
Dit zijn dingen die wielrenners ook doenquote:Op woensdag 20 juni 2018 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Te hard rijden, links plakken, rechts inhalen, bumperkleven, afsnijden
Mijn bron is gewoon mijn eigen ervaringquote:Op woensdag 20 juni 2018 17:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Alle wielrenners die ik vandaag ben tegen gekomen gedroegen zich keurig, in tegenstelling tot automobilisten.
Dus kom maar eens op met bronnen dat wielrenners vaker hufterig zijn dan automobilisten.
Het zou eens verdomme fijn zijn als alle verkeersdeelnemers eens wat minder opgefokt zijn. Meer geven dan nemen.
Tja soms kan je overal voorprikken en inhalen en al dat gehaast levert vaak niet meer dan een minuutje tijdswinst op. Maar ik vind wel dat we allemaal vlot maar soepel moeten rijdenquote:Op woensdag 20 juni 2018 18:04 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mijn bron is gewoon mijn eigen ervaring
Laatste ben ik het geheel mee eens. Ben het ook op mijzelf toe gaan passen. Maakt het autorijden een stuk leuker.
En dan inhalen vlak voor die stopplek die halverwege zit, draait er een auto de weg op.quote:Op donderdag 21 juni 2018 00:10 schreef DieselTank het volgende:
Ik ga trouwens al een jaar dagelijks over de houtribdijk en allemachtig wat proberen veel mensen in te halen, ze zien wrs. niet dat er voor die vrachtwagen die je inhaalt nog 3 vrachtwagens rijden met steeds 200 meter ertussen. Voordat je die 4 vrachtwagens hebt ingehaald is die dijk al voorbij.
Mja, 's nachts als het rustig is kan je heel makkelijk tegenliggers zien. Dan haal ik best wel eens in bij een doorgetrokken streep. Overdag, heel soms. Maar dat is vooral in die eerste lange bocht vanaf Lelystad. Met helder en weer 's nachts kan je die complete bocht zien.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 20:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Die dijk is inderdaad heerlijk om op in te halen, uiteraard niet bij de doorgetrokken strepen. Kan me daar altijd wel op vermaken.
3 minuten over een paar vrachtwagens?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:36 schreef Anne het volgende:
Echt... sommige mensen..
Ik reed op de motor, op de snelweg achter nog 3 auto's aan om een partij vrachtwagens in te halen. We reden 125-130 km/h.
En toen had ik ineens een bumperklever. Met de auto zou ik denken, fuck it, maar op de motor vind ik dat oprecht niet fijn.
Na 3 minuten was ik het wel beu en maak ik een "ga eens een stukje terug"-gebaar (enkel met mijn handje wapperend naar achteren, niks geen middelvinger, gewoon netjes). Meneer vond het nodig om daarna zijn claxon blijvend in te drukken om zich vervolgens naast mij te duwen (ik moest een stukje uitwijken, anders had ie mij geraakt) op de linkerrijstrook. Ik werd boos, heb 3 seconden nagedacht en ben afgetaaid naar rechts zodra ik kon. Geen zin om hiervoor 'mijn leven' op het spel te zetten.
Wat. Een. Eikel. Daarna zag ik hem vervolgens nog bij iedereen bumperkleven en een rijstijl hebben van een egocentrisch-"de weg is van mij"-persoon. Toen ik op mijn bestemming kwam heb ik SD nog even gebeld om stoom af te blazen, want van woede stond ik te trillen op mijn benen.
Zulke mensen snap ik gewoon écht écht écht niet. Die mogen van mij iets doen wat ik hier niet mag zeggen van de FAQ.
Is dat serieus je reactie op mijn hele post? Goede bijdrage.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:39 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
3 minuten over een paar vrachtwagens?
Met een snelheidsverschil van 10 m/s heb je het over een onafgebroken trein van bijna 2 kilometer aan vrachtwagens.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:44 schreef Anne het volgende:
[..]
Is dat serieus je reactie op mijn hele post? Goede bijdrage.
Ik zei daarnaast "partij" geen "paar". Als je wel eens op de A73 rijdt weet je beter.
Denk altijd maar misschien ligt zijn vrouw/moeder/kind in het ziekenhuis. Naar rechts en laten gaan.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:36 schreef Anne het volgende:
Echt... sommige mensen..
Ik reed op de motor, op de snelweg achter nog 3 auto's aan om een partij vrachtwagens in te halen. We reden 125-130 km/h.
En toen had ik ineens een bumperklever. Met de auto zou ik denken, fuck it, maar op de motor vind ik dat oprecht niet fijn.
Na 3 minuten was ik het wel beu en maak ik een "ga eens een stukje terug"-gebaar (enkel met mijn handje wapperend naar achteren, niks geen middelvinger, gewoon netjes). Meneer vond het nodig om daarna zijn claxon blijvend in te drukken om zich vervolgens naast mij te duwen (ik moest een stukje uitwijken, anders had ie mij geraakt) op de linkerrijstrook. Ik werd boos, heb 3 seconden nagedacht en ben afgetaaid naar rechts zodra ik kon. Geen zin om hiervoor 'mijn leven' op het spel te zetten.
Wat. Een. Eikel. Daarna zag ik hem vervolgens nog bij iedereen bumperkleven en een rijstijl hebben van een egocentrisch-"de weg is van mij"-persoon. Toen ik op mijn bestemming kwam heb ik SD nog even gebeld om stoom af te blazen, want van woede stond ik te trillen op mijn benen.
Zulke mensen snap ik gewoon écht écht écht niet. Die mogen van mij iets doen wat ik hier niet mag zeggen van de FAQ.
Wat een eikel... Blij dat je niks is overkomenquote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:36 schreef Anne het volgende:
Echt... sommige mensen..
Ik reed op de motor, op de snelweg achter nog 3 auto's aan om een partij vrachtwagens in te halen. We reden 125-130 km/h.
En toen had ik ineens een bumperklever. Met de auto zou ik denken, fuck it, maar op de motor vind ik dat oprecht niet fijn.
Na 3 minuten was ik het wel beu en maak ik een "ga eens een stukje terug"-gebaar (enkel met mijn handje wapperend naar achteren, niks geen middelvinger, gewoon netjes). Meneer vond het nodig om daarna zijn claxon blijvend in te drukken om zich vervolgens naast mij te duwen (ik moest een stukje uitwijken, anders had ie mij geraakt) op de linkerrijstrook. Ik werd boos, heb 3 seconden nagedacht en ben afgetaaid naar rechts zodra ik kon. Geen zin om hiervoor 'mijn leven' op het spel te zetten.
Wat. Een. Eikel. Daarna zag ik hem vervolgens nog bij iedereen bumperkleven en een rijstijl hebben van een egocentrisch-"de weg is van mij"-persoon. Toen ik op mijn bestemming kwam heb ik SD nog even gebeld om stoom af te blazen, want van woede stond ik te trillen op mijn benen.
Zulke mensen snap ik gewoon écht écht écht niet. Die mogen van mij iets doen wat ik hier niet mag zeggen van de FAQ.
lees de topicpointer eens net zo goed en begrijpend als je kunt rekenen, tis maar een tip.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:48 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Met een snelheidsverschil van 10 m/s heb je het over een onafgebroken trein van bijna 2 kilometer aan vrachtwagens.
Gedaan, en nu?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
lees de topicpointer eens net zo goed en begrijpend als je kunt rekenen, tis maar een tip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |