abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 31 mei 2018 @ 20:58:09 #226
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179521438
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 20:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

DL heeft al gedreigd met een inval. :')

https://m.huffingtonpost.(...)-litalia_a_23447000/

“A German CSU Member of the European Parliament, Markus Ferber, raised the possibility of an invasion of Rome by the Troika in the event of Italy's financial rescue caused by the current political situation and tensions on the markets. "The worst scenario would be Italy's insolvency, and then the troika would have to invade Rome and take over the Ministry of Finance," Ferber told German television Zdf.

Ferber, however, seemed to exclude that the ESM (European Stability Mechanism) savings fund has sufficient resources to save Italy. "Italian debt is beyond our European capabilities," said the CSU MEP.”
Bullseye.
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:02:19 #227
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179521595
Als ze het ESM voor die klucht gaan misbruiken, dan zijn de rapen helemaal gaar. ESM was meer een buffer om een brede crisis (2008-2012) op te vangen. Meer bedoelt voor meerdere landen. Niet om 1 verkeerd zwemmende visje op het droge te krijgen.
pi_179521746
Ze moeten gewoon hervormen, of eruit stappen.
Maar het zou beter zijn als het gewoon open voor de It. kiezer gelegd wordt. Beter dan die idiote beloften over pensioenen vervroegen en basisinkomens.
Laat het volk zelf kiezen, maar geef wel eerlijke voorlichting.
pi_179522274
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:02 schreef Drugshond het volgende:
Als ze het ESM voor die klucht gaan misbruiken, dan zijn de rapen helemaal gaar. ESM was meer een buffer om een brede crisis (2008-2012) op te vangen. Meer bedoelt voor meerdere landen. Niet om 1 verkeerd zwemmende visje op het droge te krijgen.
Als de toegang tot de kapitaalmarkt wordt afgesloten vanwege een sterk oplopende rente dan is 1st nog de ECB aan zet middels het verstrekken van ELA kredieten. Hopelijk zijn ze daar erg voorzichtig mee want naar die kredieten kan je fluiten als Italië uit de EU&euro treedt. Het vergroot de schade voor de overige euro-lidstaten. Voor Italië is er echter geen weg terug vermoed ik zoals dat bij Griekenland nog wel kon omdat het ESM nooit zulke diepe zakken zal hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:45:32 #230
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:50:57 #231
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179523411
Maar goed het verdrag van Maastricht was ook het zogenaamde stabiliteitspact. Aangezien dat landen hier stelselmatrig liever hun reet mee afvegen krijgen we nu een neue welle.
Dan is de vergelijking dat de EU totaal niet zorgt voor vrede en stabiliteit voor hun onderdanen niet al te ver gezocht.
pi_179523535
Er zijn blijkbaar genoeg italianen die denken dat het er beter op wordt voor hen zonder de euro. Dat ze daarvoor uit de EU moeten treden weten ze blijkbaar niet.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:18:06 #233
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179524238
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:55 schreef Digi2 het volgende:
Er zijn blijkbaar genoeg italianen die denken dat het er beter op wordt voor hen zonder de euro. Dat ze daarvoor uit de EU moeten treden weten ze blijkbaar niet.

Ik weet niet in 150 jr tijd is Griekenland al 5x failliet gegaan. Hun stenen aan de kust liggen er nog steeds. Maar of M. Draghi het nog voor het einde gaat redden betwijfel ik. Zeker nu met de handelsoorlog aan de voordeur. Duitsland gaat in mijn optiek dit spel veel en veel harder spelen.
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:21:36 #234
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179524336
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 21:20 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Als de toegang tot de kapitaalmarkt wordt afgesloten vanwege een sterk oplopende rente dan is 1st nog de ECB aan zet middels het verstrekken van ELA kredieten. Hopelijk zijn ze daar erg voorzichtig mee want naar die kredieten kan je fluiten als Italië uit de EU&euro treedt. Het vergroot de schade voor de overige euro-lidstaten. Voor Italië is er echter geen weg terug vermoed ik zoals dat bij Griekenland nog wel kon omdat het ESM nooit zulke diepe zakken zal hebben.
ESM = pakweg 500 miljard.
Steun pakket Italie = 3-4x ESM. Dat gaat geen hont goedkeuren.
pi_179524386
Wat een grote bek hadden die twee debielen van Lega en M5S :') Mattarella was ondemocratisch en moest afgezet worden en weet ik wat allemaal, maar uiteindelijk heeft hij wel gekregen wat hij wilde; geen Savone als minister van financiën. Gaan nog mooie onderhandelingen worden in de EU met zo'n begin, een hoop drama voor de buhne maar uiteindelijk toch inbinden 8)7
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:24:55 #236
104871 remlof
Europees federalist
pi_179524405
Gelukkig toch een populistische regering. Die gaat binnen een paar maanden keihard falen en haar kiezers teleurstellen en dan is het gewoon weer back to business onder leiding van de PS of desnoods FI.
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:26:37 #237
104871 remlof
Europees federalist
pi_179524443
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:24 schreef J.B. het volgende:
Wat een grote bek hadden die twee debielen van Lega en M5S :') Mattarella was ondemocratisch en moest afgezet worden en weet ik wat allemaal, maar uiteindelijk heeft hij wel gekregen wat hij wilde; geen Savone als minister van financiën. Gaan nog mooie onderhandelingen worden in de EU met zo'n begin, een hoop drama voor de buhne maar uiteindelijk toch inbinden 8)7
Deze regering valt gewoon voor natale hoor, no worries met al die egootjes die populistische partijen altijd herbergen,
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:31:07 #238
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179524539
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:24 schreef remlof het volgende:
Gelukkig toch een populistische regering. Die gaat binnen een paar maanden keihard falen en haar kiezers teleurstellen en dan is het gewoon weer back to business onder leiding van de PS of desnoods FI.
Die back to business as usual kun je op je buik schrijven. Tegen die tijd gaat Duitsland heel harde garanties afdwingen. De tijd van het blikje vooruit te trappen is voorbij. Italië kan en mag niet meer op deze voet verder. Eerst daadwerkelijk hervormen dan pas praten.

Spanje en Griekenland zijn al zoveel verder in deze curve.
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:36:49 #239
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179524667
Poll:Is Italië voldoende rijp voor de Eu/Euro ?.
Ja
Nee
Weet niet.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 67% gewijzigd door Drugshond op 31-05-2018 22:53:38 ]
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:47:54 #240
104871 remlof
Europees federalist
pi_179524972
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:31 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die back to business as usual kun je op je buik schrijven. Tegen die tijd gaat Duitsland heel harde garanties afdwingen. De tijd van het blikje vooruit te trappen is voorbij. Italië kan en mag niet meer op deze voet verder. Eerst daadwerkelijk hervormen dan pas praten.

Spanje en Griekenland zijn al zoveel verder in deze curve.
Nee hoor, want Duitsland weet dat er pas echt grote problemen komen als Italië niet binnenboord wordt gehouden.

Er zullen hervormingen nodig zijn inderdaad, maar vooral aan de structuur van de EU, die moet gefederaliseerd worden.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 22:50:35 #241
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179525025
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, want Duitsland weet dat er pas echt grote problemen komen als Italië niet binnenboord wordt gehouden.

Er zullen hervormingen nodig zijn inderdaad, maar vooral aan de structuur van de EU, die moet gefederaliseerd worden.
.
Dat laatste, dat lijkt me dan ook the endgame van de EU, maar ook erg onrealistisch. Zeker in de huidige tijd met dito sentimenten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:04:53 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_179525390
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

.
Dat laatste, dat lijkt me dan ook the endgame van de EU, maar ook erg onrealistisch. Zeker in de huidige tijd met dito sentimenten.
Natuurlijk niet, we moeten wel.
En het gaat stap voor stap, net als de vorige 70 jaar.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 31 mei 2018 @ 23:08:10 #243
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_179525455
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, we moeten wel.
En het gaat stap voor stap, net als de vorige 70 jaar.
Maar hoe zie je dat voor je dan? Want dat gaat gepaard met het overdragen van soevereiniteit. Stukje bij beetje, allicht, maar dan kom je vanzelf op een punt waarbij je daadwerkelijk diezelfde federatie uitroept.

Zoiets zal ongetwijfeld gepaard gaan met een volksraadpleging omdat het zo'n zware beslissing is. Met de huidige sentimenten gaat daar nooit een ja op komen. De EU heeft echt nog een bak met werk te verzetten voordat dat werkelijkheid kan worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:15:44 #244
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179525637
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, want Duitsland weet dat er pas echt grote problemen komen als Italië niet binnenboord wordt gehouden.

Er zullen hervormingen nodig zijn inderdaad, maar vooral aan de structuur van de EU, die moet gefederaliseerd worden.
Duitsland laat zich niet chanteren, zeker niet door zo'n vazalstaat anno 2018.
Qua federatie lopen onze meningen uiteens, soms vreemd genoeg ook weer parallel.
Maar de eerste vraag die ik gelijk heb, waarom federatie als je het fundament totaal niet op orde krijgt. Als je de simpelste verdragen niet kunt controleren/afdwingen, Is dan juist meer EU de oplossing ?! Die gedachte gaat er bij mij totaal niet in (op korte termijn).

Beter was het geweest om een politieke unie op te richten en dan pas een muntunie. Maar de val van het ijzeren gordijn was ook een zeer bijzondere splijtzwam.

Ik ga met de duitsers mee, regel maar iemand van het IMF, passeer de ECB en zet Italië het mes op de keel. Weet zeker dat de Duitsers een hele grote troefkaart hebben.

Of denk je soms dat Duitsland hun bankensector/motor omver laat blazen (vanwege Chantage) ?

Er gaan nog bijzonder veel dingen veranderen. Soms in jouw straatje soms in mijn straatje.

Feit voor mij is... Leef godverdomme dat verdrag van Maastricht eens na. Snap best dat er een woelige periode achter de rug is (2008-2012). Beloon landen die hun best doen, straf landen die er bewust een klerenzooi van maken. Hoe fucking simpel is dat. Italie heeft altijd vrij baan gekregen (Bijzonder zeer ongewenst gedrag van de EU).

Als bovengenoemde op de rails is, dan lijkt me een Federatie redelijk doenlijk,. Zonder diezelfde bovengenoemde stap (dan is de EU ten dode opgeschreven). Dan is goedkeuring bijzonder ver te zoeken.
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:17:43 #245
104871 remlof
Europees federalist
pi_179525682
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Maar hoe zie je dat voor je dan? Want dat gaat gepaard met het overdragen van soevereiniteit. Stukje bij beetje, allicht, maar dan kom je vanzelf op een punt waarbij je daadwerkelijk diezelfde federatie uitroept.

Zoiets zal ongetwijfeld gepaard gaan met een volksraadpleging omdat het zo'n zware beslissing is. Met de huidige sentimenten gaat daar nooit een ja op komen. De EU heeft echt nog een bak met werk te verzetten voordat dat werkelijkheid kan worden.
Ik denk dat het geleidelijk zal gaan, dat kan ook als er geen grote crises zijn.

Maar als je Drugshond’s doomvoorspellingen gelooft zou het op een gegeven moment ook wel eens heel snel kunnen gaan. Noodmaatregelen binnen een paar weken om onze welvaart en vrede en veiligheid te waarborgen.

Want je kan nog wel zo tegen federalisatie van de EU zijn, maar als het alternatief is dat je volgende week geen baan meer hebt en je geld niets meer waard is lijkt het me niet zo moeilijk om te kiezen.
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:20:14 #246
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179525737
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor, want Duitsland weet dat er pas echt grote problemen komen als Italië niet binnenboord wordt gehouden.

Er zullen hervormingen nodig zijn inderdaad, maar vooral aan de structuur van de EU, die moet gefederaliseerd worden.
Niet door chantage, Dan laat maar klappen. EU == Chantage mist elke voedingsbodem om welk gesprek dan ook te hervatten.
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:22:02 #247
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179525763
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:17 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat het geleidelijk zal gaan, dat kan ook als er geen grote crises zijn..
Na 2013-2018 was er genoeg tijd die Italië bijzonder vakkundig heeft verpest. Met Draghi bij het ECB.
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:27:12 #248
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179525845
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat het geleidelijk zal gaan, dat kan ook als er geen grote crises zijn.

Maar als je Drugshond’s doomvoorspellingen gelooft zou het op een gegeven moment ook wel eens heel snel kunnen gaan. Noodmaatregelen binnen een paar weken om onze welvaart en vrede en veiligheid te waarborgen.

Want je kan nog wel zo tegen federalisatie van de EU zijn, maar als het alternatief is dat je volgende week geen baan meer hebt en je geld niets meer waard is lijkt het me niet zo moeilijk om te kiezen.
Je kunt niet eeuwig onnodige schulden maken. Op een zeker moment komt er een man met een hamer. Nu zitten we in een zowat in een drive dat Italië niet te redden is. Hoe zijn we zover kunnen komen vraag ik me op de eerste plaats af ?
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:36:04 #249
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179526020
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat het geleidelijk zal gaan, dat kan ook als er geen grote crises zijn.

Maar als je Drugshond’s doomvoorspellingen gelooft zou het op een gegeven moment ook wel eens heel snel kunnen gaan. Noodmaatregelen binnen een paar weken om onze welvaart en vrede en veiligheid te waarborgen.

Want je kan nog wel zo tegen federalisatie van de EU zijn, maar als het alternatief is dat je volgende week geen baan meer hebt en je geld niets meer waard is lijkt het me niet zo moeilijk om te kiezen.
Welvaart voor N-Europa omdat de munt relatief laag staat (leuk voor onze export). Daar is het Zuiden totaal niet mee geholpen. Ik zou willen dat mensen die praten over de EU hun focus ver buiten Nederland kwakken en dan pas eens goed nadenken. Spreekwoordelijk is voor Jan Modaal in Z-Europa is de euro een drama. (Soms leuk voor toerisme)
Maar omgekeerd is het ook een kennisdrain, dat mensen hun heil ergens anders zoeken. Dat is geen economie/welvaart dat is vluchtgedrag.

PS : Enig idee hoeveel Spanjaarden en nu in Eindhoven wonen. Best veel. Voor dit kut klimaat ?!
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:39:00 #250
104871 remlof
Europees federalist
pi_179526076
Op alle posts van Dh hierboven is het antwoord: een Europese Federatie.

Je zou toch denken dat ie dat zelf ook wel weet :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')