Warmte heb ik ook geen probleem mee.quote:Op maandag 28 mei 2018 22:47 schreef Aoibhin het volgende:
Ben ik nou echt de enige hier die deze warmte echt heerlijk vindt?
Lekker buiten in een tuinstoel liggen, alle deuren open, ijsjes eten, zomergevoel![]()
Helaas niet echt een felle zon vandaag, want dat is nog heerlijker; lekker urenlang in de zon een boek lezen en ondertussen bruin bakken. Ik hou óók van de winter trouwens, en de herfst is misschien wel mijn favoriete seizoen. Maar ik kan echt genieten van de warmte nu.
Ook kan ik genieten van de zomerstorm die ons morgen te wachten staat. Alles ruikt altijd zo lekker dan
De manier waarop je er soms over praat leek jouw werk mij vaak best leuk, maar als ik deze beschrijving lees denk ik:quote:Op maandag 28 mei 2018 23:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je gewoon moet werken onder een plat dak zonder airco is het niks hoor. Misschien dat ik er ook anders over zou denken languit onder een parasol met een ijsje
Mijn vorige werk was ik met dit soort weer echt blij dat ik kon gaan werken.quote:Het is je héél erg gegund als je lekker vrij hebt en ervan kunt genieten, begrijp me ajb niet verkeerd! Maar tis niet te vergelijken toch met als je gewoon aan de slag moet met deze temperaturen? Als heel dit topic in een tuinstoel zat vandaag was je wrs lang niet de enige die het lekker vindt bedoel ik.Dan had ik mss wel meegejubeld zelfs.
Behalve dan 's avonds. Dan klaag ik hoe dan ook. Ook indien vrij. Want slapen met dit weer lukt me niet en aangezien het nog wel een tijd duurt waarschuw ik vast voor het slaapgebrekmonster waarin ik transformeer binnenkort. Kan nooit lang meer duren nu
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:31 schreef Cee het volgende:
Ik hou van dit weer maar ik kán er gewoon niks mee. Vannacht tot half twee wakker gelegen. Dat wordt koffie-bingen op m’n werk.En van bakken in de zon word ik heel onrustig, en ik word ook niet bruin, wat ik ook doe, alle warmte van de wereld gaat net onder m’n huid zitten, dat wordt een oven, ik vlieg na een kwartier al in de fik en word vreselijk kribbig.
Ik... ik ben een vampier.![]()
Ach ik werk er al rond de twintig jaar (niet in dat pand maar bij die werkgever) en alles heeft z'n eigen nadelen toch? Ik vind het alsnog heel fijn daar. Zo heel vaak komt het niet voor dat het vrij lang vrij heet is. Maar áls, dan is het puffen jaquote:Op dinsdag 29 mei 2018 02:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
De manier waarop je er soms over praat leek jouw werk mij vaak best leuk, maar als ik deze beschrijving lees denk ik:
"Nope. No, no... Nohoho way.
Dat lijkt me nu ook heerlijk jaquote:Mijn vorige werk was ik met dit soort weer echt blij dat ik kon gaan werken.
Maar toen werkte ik in een grote koelcel waar het continue 2°C was, Heerlijk was dat.
Ik 'verdedigde' puur de warmweer-klagers/zeikerds zoals ikquote:Op maandag 28 mei 2018 23:42 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh daar heb je zeker gelijk in! Zelf heb ik het geluk voornamelijk thuiswerk te hebben (grootste bron van inkomsten van mij - alsnog geen vetpot - zit in vertaalwerk en heel af en toe wat redactiewerk via sites), maar het is lastig daarmee het hoofd boven water te houden. Wel heerlijk om niet dagelijks de deur uit te hoeven (heb ook een postwijkje, maar voor een paar uur per week en dat is pas vanaf 12 uur 's middags), hoewel het ook eenzaam maakt, want direct contact met collega's heb ik dan weer niet.
Overigens zou ik qua inkomsten een moord doen voor binnenwerk hoor, maar krijg geen voet tussen de deur. Het liefst geef ik les op een universiteit, maar daar moet ik eerst een doctoraat voor halen en ik leen liever niet teveel geld voor verdere studie.
Dan zou je prompt veel minder klagers hebben. Dat bedoel ikquote:Op maandag 28 mei 2018 19:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We zouden gewoon allemaal rond een groot zwembad moeten verzamelen en wat gaan drinken om het leed te verzachten.
Ja dit zo ongeveerquote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:31 schreef Cee het volgende:
Ik hou van dit weer maar ik kán er gewoon niks mee. Vannacht tot half twee wakker gelegen. Dat wordt koffie-bingen op m’n werk.En van bakken in de zon word ik heel onrustig, en ik word ook niet bruin, wat ik ook doe, alle warmte van de wereld gaat net onder m’n huid zitten, dat wordt een oven, ik vlieg na een kwartier al in de fik en word vreselijk kribbig.
Ik... ik ben een vampier.
Dat lijkt mij dan weer dikke horrorquote:Op dinsdag 29 mei 2018 02:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
De manier waarop je er soms over praat leek jouw werk mij vaak best leuk, maar als ik deze beschrijving lees denk ik:
"Nope. No, no... Nohoho way.
[..]
Mijn vorige werk was ik met dit soort weer echt blij dat ik kon gaan werken.
Maar toen werkte ik in een grote koelcel waar het continue 2°C was, Heerlijk was dat.
Is het gelukt met de koffie?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 07:31 schreef Cee het volgende:
Ik... ik ben een vampier.
90% van het werk moest bij die temperatuur gebeuren, dus ja in de winter ook.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 08:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ach ik werk er al rond de twintig jaar (niet in dat pand maar bij die werkgever) en alles heeft z'n eigen nadelen toch? Ik vind het alsnog heel fijn daar. Zo heel vaak komt het niet voor dat het vrij lang vrij heet is. Maar áls, dan is het puffen ja
[..]
Dat lijkt me nu ook heerlijk jaMaar in de winter mss weer niet... Of hoefde je dan die koelcel niet in of was dat niet erg?
Verrassend onderwerp weerquote:Op maandag 28 mei 2018 22:47 schreef Aoibhin het volgende:
Ben ik nou echt de enige hier die deze warmte echt heerlijk vindt?
Lekker buiten in een tuinstoel liggen, alle deuren open, ijsjes eten, zomergevoel![]()
Helaas niet echt een felle zon vandaag, want dat is nog heerlijker; lekker urenlang in de zon een boek lezen en ondertussen bruin bakken. Ik hou óók van de winter trouwens, en de herfst is misschien wel mijn favoriete seizoen. Maar ik kan echt genieten van de warmte nu.
Ook kan ik genieten van de zomerstorm die ons morgen te wachten staat. Alles ruikt altijd zo lekker dan
Dat lijkt me geen pretje nee. Hoe hou je het vol? Volgens mij zit je daar met 10 ventilatoren om je heen en je voeten in een bak met water of niet?quote:Op maandag 28 mei 2018 23:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je gewoon moet werken onder een plat dak zonder airco is het niks hoor. Misschien dat ik er ook anders over zou denken languit onder een parasol met een ijsje
Behalve dan 's avonds. Dan klaag ik hoe dan ook. Ook indien vrij. Want slapen met dit weer lukt me niet en aangezien het nog wel een tijd duurt waarschuw ik vast voor het slaapgebrekmonster waarin ik transformeer binnenkort. Kan nooit lang meer duren nu
Van die droge warmte op vakantie is vaak zo veel beter uit te houden!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 13:33 schreef grazz het volgende:
[..]
Verrassend onderwerp weerOok maar ff een duit in het zakkie doen.
Vroeger meer een wintertype, maar tegenwoordig 50/50 denk ik wel, al heb ik een voorkeur voor de winter. Geef mij maar een dik pak sneeuw (met name tijdens de Kerst), liefst blauwe lucht en zon en vervolgens heerlijk wandelen. Prachtig vind ik dat! Je kan je er goed tegen kleden itt de zomers in NL. Dat gezweet vind ik het vervelendst en ben ook absoluut geen strandtype. Ik snap niet dat mensen uren in de zon kunnen liggen bakken. Luieren doe ik lekker op de bank of in bed, maar op het strand of in een park in de zon liggen? Pff, na 10 minuten heb ik het al gehad. Dan begint de verveling en al snel de irritatie. Oh en laten we die*** wespen en neefjes (muggen, voor de niet-noordelingen) niet vergeten.
Wel ziet NL er een stuk prachtiger uit met dit weer, net als in de winter. Ik mis alleen nog palmbomen om het af te maken. Ik zou zo in Spanje kunnen wonen, maar daar is de warmte ook draaglijker. Een paar jaar geleden een rondreis gemaakt in Spanje. Die 40 graden? Hmmm heerlijk! Het buiten leven daar
Hardop lachen om dat laatstequote:Ik zie nu al op tegen vanavond. Heb een hekel aan zo'n zomerstorm. En ik heb ook altijd het gevoel dat wanneer ik op de fiets zit, er uitgerekend dan regen en al naar beneden moet komen. Nou, dat zal vandaag wel niet zo zijn verwacht ik. Heb gisteren namelijk een straatverkoper geld gegeven!
Heel veel zelfmedelijden hebben en me daarna hard schamen als ik denk aan mensen die met deze temperaturen daadwerkelijk zwaar lichamelijke arbeid moeten verrichten en ik dan niet moet jankenquote:Dat lijkt me geen pretje nee. Hoe hou je het vol? Volgens mij zit je daar met 10 ventilatoren om je heen en je voeten in een bak met water of niet?
Zo erg nietquote:Hmm slaapgebrekmonster, verstandig om nog ff te wachten met een nieuwe meeting?
Ja!quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:48 schreef Guanabana het volgende:
Oja en ik wil met dit soort weer altijd heel graag een bijbaantje in de supermarkt
Ja dat! Als ik eenmaal buiten zit is het in de schaduw en met dit windje best te doen! Maar zelfs even snel een rondje stofzuigen beneden nu is niet te doen. Voor jankerd-ik tenminste.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 15:48 schreef Pisces29 het volgende:
Van die koude supermarkten waar je het bijna fris krijgt![]()
Ik vind deze warmte heerlijk (buiten). Alleen in huis (boven) niet.
Ik zat net gewoon in het zonnetje, HEET dat welquote:Op dinsdag 29 mei 2018 15:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat! Als ik eenmaal buiten zit is het in de schaduw en met dit windje best te doen! Maar zelfs even snel een rondje stofzuigen beneden nu is niet te doen. Voor jankerd-ik tenminste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |