Dat jij tot nu toe altijd controle hebt gehad is toeval (of ze zien je als een risico, geen idee waarom) maar het heeft niks te maken met het afsluiten van een jaar. Zodra je je aangifte inkomstenbelasting gedaan hebt wordt dat doorgegeven aan Toeslagen. Zij leggen dat naast de gegevens van de kinderopvang (die leveren al in de eerste weken van het nieuwe jaar alles verplicht aan) en dan gaan ze rekenen of het klopt. En dat is volgens mij een klusje dat ze pas gaan doen als er niks beters meer te doen isquote:Op zondag 27 mei 2018 09:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Controlebrief? Jullie bedoelen de jaaropgaven? Krijg je die dan niet altijd na afloop van een jaar?
Mijn kinderen zijn 7 en 9, dus we maken al ruim 8 jaar gebruik van dagopvang en daarna BSO, en tot nu toe heb ik elk jaar moeten verantwoorden (alleen 2016 dus, vooralsnog, nog niet).
Overigens krijg ik elke keer nog geld terug want ik geef bij de voorlopige toeslagaanvraag altijd een iets hoger geschat inkomen op en minder opvanguren, omdat ik liever niet bijbetaal.
Dus ik verwacht van 2016 nog wel een paar honderd euro terug te krijgen.
Hm, misschien volgende week eens bellen, met die brief van 2017 heb ik een goede aanleiding om eens over 2016 te bellen.
Maar dan zou Worteltjestaart toch allang iets gehad moeten hebben voor 2016? Even aannemen dat de aangifte op tijd was dan moeten ze die goedkeuren voor 1/7. Tel daar 6 maanden bij op en je zit op 1/1 van het jaar erop.quote:Op zondag 27 mei 2018 16:09 schreef Mariposas het volgende:
Er staan wel wettelijke termijnen voor de definitieve aanslag toeslagen:
- binnen zes maanden nadat aanslag inkomstenbelasting wordt vastgesteld;
- binnen 8 weken bij een ninbi als deze is vastgesteld na de beschikking ib;
- uiterlijk 31 december van het jaar volgend op het berekeningsjaar als er geen aangifte ib wordt gedaan.
De Belastingdienst moet je een brief sturen als ze meer tijd nodig hebben om een beslissing te nemen. Als ze dat niet hebben gedaan kan je ze in gebreke stellen.
Ja, daarom zei ik ook in vorige topic, belastingdienst aanschrijven ( ingebrekestelling).quote:Op zondag 27 mei 2018 16:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Maar dan zou Worteltjestaart toch allang iets gehad moeten hebben voor 2016? Even aannemen dat de aangifte op tijd was dan moeten ze die goedkeuren voor 1/7. Tel daar 6 maanden bij op en je zit op 1/1 van het jaar erop.
Even hier nog algemeen op inhakend:quote:Op zondag 27 mei 2018 15:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
Maar ik heb nooit bankafschriften hoeven op te sturen (wat ook best lastig zou zijn in de digitale wereld).
Kijk, nuttige info!quote:Op zondag 27 mei 2018 16:09 schreef Mariposas het volgende:
Er staan wel wettelijke termijnen voor de definitieve aanslag toeslagen:
- binnen zes maanden nadat aanslag inkomstenbelasting wordt vastgesteld;
- binnen 8 weken bij een ninbi als deze is vastgesteld na de beschikking ib;
- uiterlijk 31 december van het jaar volgend op het berekeningsjaar als er geen aangifte ib wordt gedaan.
De Belastingdienst moet je een brief sturen als ze meer tijd nodig hebben om een beslissing te nemen. Als ze dat niet hebben gedaan kan je ze in gebreke stellen.
Oh ja dat mag allemaal wel, dat trek je daarna wel weer recht.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 20:15 schreef DonnaRush het volgende:
M'n vriend z'n inkomen is nooit hetzelfde, dus het leek me eigenlijk wel verstandig om het inkomen wel hoger te zetten zodat we zeker altijd wat terug krijgen. Mag je de uren niet lager inzetten of is dat onhandig?
Wij ook niet.quote:Op donderdag 14 juni 2018 11:49 schreef Aerenia het volgende:
Zijn er mensen die al iets hebben gehoord van de Belastingdienst na het opsturen van de jaaropgave? Ik heb dit twee weken geleden gedaan en zou een SMS krijgen als ze hem ontvangen hebben. Maar niks gehoord nog
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb jij in 2017 dan al gebruik gemaakt van KOT? Jouwes is toch nog niet zo oud?quote:Op donderdag 14 juni 2018 22:22 schreef Nolita het volgende:
Moet een jaaropgave worden opgestuurd dan? Heb er geen bericht over gehad dat dat moest?
Ik in zeven jaar tijd ook niet dus no worries.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:06 schreef Skittles het volgende:
Ik heb nog nooit iets hoeven opsturen?![]()
![]()
Of wel en nooit gedaan..
Ik dacht dat ik de enige wasquote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:06 schreef Skittles het volgende:
Ik heb nog nooit iets hoeven opsturen?![]()
![]()
Of wel en nooit gedaan..
De hele maand december heb ik KOT gebruikt ja.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heb jij in 2017 dan al gebruik gemaakt van KOT? Jouwes is toch nog niet zo oud?
Ik was het weer eens vergetenDit weekend maar opsturen
Dat zou me bij mij kdv niet verbazen. Antroposofen en administratie...quote:Op vrijdag 15 juni 2018 14:02 schreef Aerenia het volgende:
In de brief van de Belastingdienst staat als mogelijke reden (voor het moeten opsturen) vermeld dat ze geen jaaropgaaf van het kdv (per kind) hebben ontvangen.
Dat zou ik dus wel even terugkoppelen aan je kdv. Zij voldoen niet aan de regels voor informatie uitwisseling (dat gaat namelijk op bsn nummer van ouder(s) en kind) en dat vertraagt de hele boel. Het kan ook betekenen dat ze nieuwe aanvragen opschorten omdat het een van de speerpunten is waar ze bij het fraudebeleid naar kijken. En het is juist om deze reden (de informatieuitwisseling) dat ze verplicht zijn bsn te noteren.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 14:02 schreef Aerenia het volgende:
In de brief van de Belastingdienst staat als mogelijke reden (voor het moeten opsturen) vermeld dat ze geen jaaropgaaf van het kdv (per kind) hebben ontvangen.
Kdv zegt: hebben we wel gedaan. Maar als ik zo naar de jaaropgaaf kijk die ik altijd krijg, kan ik het mij voorstellen dat de Belastingdienst een eventueel wèl ontvangen jaaropgaaf niet aan mij als persoon (de ontvanger van de toeslag) kan koppelen. Op de jaaropgaaf staat alleen mijn adres, niet mijn sofinummer of geboortedatum. Ook niet die van A.
Dus snap wel dat ze dan willen dat ik dat opstuur met mijn sofinummer erop.
Oh dat is bij mij ook zo! De contracten staan op naam van mijn man en toeslag op mijn naam.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 14:02 schreef Aerenia het volgende:
Kdv zegt: hebben we wel gedaan. Maar als ik zo naar de jaaropgaaf kijk die ik altijd krijg, kan ik het mij voorstellen dat de Belastingdienst een eventueel wèl ontvangen jaaropgaaf niet aan mij als persoon (de ontvanger van de toeslag) kan koppelen. Op de jaaropgaaf staat alleen mijn adres, niet mijn sofinummer of geboortedatum. Ook niet die van A.
Dus snap wel dat ze dan willen dat ik dat opstuur met mijn sofinummer erop.
Dat dacht ik ook. Ik wist niet dat je dat normaal moest opsturen, toen E nog naar de gastouder ging heb ik nooit zulke dingen moeten doen.quote:
Waar heb je dat gelezen dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2018 10:53 schreef DonnaRush het volgende:
Ik was een beetje laat met toeslag aanvragen (wel voordat ze begon hoor, maar ik dacht dat ik de offerte helemaal niet had, maar die had ik gewoon, zal wel zwangerschapsdementie geweest zijn) dus ik ben benieuwd wanneer ze het verwerken. Had gelezen dat ze er 10 weken over mogen doen.
Ik heb het eind vorig jaar opgezocht en toen stond er maximaal 10 weken. Wel fijn dat het nu binnen 5 weken is, scheelt weer.quote:Op dinsdag 3 juli 2018 21:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Waar heb je dat gelezen dan?
https://www.belastingdien(...)wanneer-hoor-ik-iets
Tegenwoordig met al die geautomatiseerde systemen zijn ze er best snel bij vind ik.
Ja.quote:Op woensdag 11 juli 2018 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje: krijg je toeslag als je een naar schoolgaand kind naar een gastouder brengt?
Dank! Dan gaat het toch een gastouder worden. Wij hebben max. 2 uur opvang per dag nodig (m.u.v. woensdag) en dan wordt een BSO onnodig duur.quote:Op woensdag 11 juli 2018 21:37 schreef lunapuella het volgende:
Gastouder mag ook gewoon voor bso inderdaad. Zie https://www.belastingdien(...)oed/maximumuurtarief
Hoe doe je dat dan in de vakanties? Voor ons zou een GO ook veel aantrekkelijker zijn, maar ik heb wél vakantieopvang voor hele dagen nodig.quote:Op woensdag 11 juli 2018 21:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dank! Dan gaat het toch een gastouder worden. Wij hebben max. 2 uur opvang per dag nodig (m.u.v. woensdag) en dan wordt een BSO onnodig duur.
Ik probeer zoveel mogelijk vrij te nemen in de vakanties zelf. Ik heb 9 weken vakantie per jaar (dat is inclusief ADV). Gastouder waar we nu bij zitten is vrij flexibel en die kan ook makkelijk opeens hele dagen oppassen. Ik hoop dat we er net zo eentje gaan vindenquote:Op woensdag 11 juli 2018 22:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan in de vakanties? Voor ons zou een GO ook veel aantrekkelijker zijn, maar ik heb wél vakantieopvang voor hele dagen nodig.
Een gastouder zoeken die dat kan bieden? De voorwaarden en mogelijkheden variëren zo sterk per gastouder, er zijn er die hierin erg flexibel zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2018 22:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan in de vakanties? Voor ons zou een GO ook veel aantrekkelijker zijn, maar ik heb wél vakantieopvang voor hele dagen nodig.
Dat is zeker zo! Ik vind BSO echt verschrikkelijk duur. Natuurlijk krijg je toeslag terug, maar toch...quote:Op woensdag 11 juli 2018 22:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Misschien moet ik me er toch maar eens meer in verdiepen. Met drie kinderen drie dagen op de BSO loopt het allemaal flink in de papieren.
toen ik er 2 op de bso had was ik, na aftrek belasting, rond de 200 kwijt.quote:Op woensdag 11 juli 2018 22:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Misschien moet ik me er toch maar eens meer in verdiepen. Met drie kinderen drie dagen op de BSO loopt het allemaal flink in de papieren.
Hier zijn er ook BSO's die de optie hebben alleen vakantieopvang af te nemen. Je zou dus voor schoolweken voor de gastouder kunnen gaan, en extra dagen BSO afnemen in de vakantie?quote:Op woensdag 11 juli 2018 22:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ohja dat is waar ook, onze BSO heeft dat ook.quote:Op woensdag 11 juli 2018 22:22 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hier zijn er ook BSO's die de optie hebben alleen vakantieopvang af te nemen. Je zou dus voor schoolweken voor de gastouder kunnen gaan, en extra dagen BSO afnemen in de vakantie?
Maak er in mijn geval maar 500 euro van na aftrek teruggave.quote:Op woensdag 11 juli 2018 22:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
toen ik er 2 op de bso had was ik, na aftrek belasting, rond de 200 kwijt.
Nu met 1 op de bso is het 135 geloof ik
damnquote:Op woensdag 11 juli 2018 22:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ohja dat is waar ook, onze BSO heeft dat ook.
[..]
Maak er in mijn geval maar 500 euro van na aftrek teruggave.
Het is veel maar dat is voor 3 kids toch? Je krijgt best veel korting voor meerdere kinderen.quote:Op woensdag 11 juli 2018 22:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
[..]
Holy moly!quote:Op woensdag 11 juli 2018 22:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
[..]
Ja klopt. Ik ben inderdaad ook al lang blij dat we van het kdv af zijn. Dat kostte ons bijna het dubbele.quote:Op woensdag 11 juli 2018 22:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Het is veel maar dat is voor 3 kids toch? Je krijgt best veel korting voor meerdere kinderen.
Ja. KDV was helemaal duur. Bracht zo mijn halve salaris weg.quote:Op woensdag 11 juli 2018 23:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik ben inderdaad ook al lang blij dat we van het kdv af zijn. Dat kostte ons bijna het dubbele.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |