Tijd is an sich, al had ik wel op net een minuutje sneller gehoopt, wat misschien nog wel had gekund met een net iets betere krachtenverdeling.quote:
Ik post nu vijf jaar in dit topic. Van degenen die destijds ook al postten, zit volgens mij 95% ook bij een loop/atletiekvereniging. Volgens mij doet alleen Guard dwars, maar elk dorp heeft z'n gek.quote:Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:
[..]
Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Is weinig lopen voor een evenement niet gunstig voor je herstel? Ik kan me wel voorstellen dat je wat minder stress en meer slaap had gewild. Ik vraag me ook af of je je per se iets aan moet trekken van je hartslag en je pacing tijdens een evenement, dat zijn allerlei zorgen, terwijl je ook op je gevoel lopen kan lopen en je eindtijd accepteren als het beste wat voor je gevoel mogelijk was, toch?quote:Op zondag 3 juni 2018 19:49 schreef Vork het volgende:
[..]
Tijd is an sich, al had ik wel op net een minuutje sneller gehoopt, wat misschien nog wel had gekund met een net iets betere krachtenverdeling.
En wat betreft niet fit, ik heb vooral heel erg veel gewerkt de afgelopen tijd en de laatste twee weken mede daardoor nog amper kunnen lopen. Gewoon niet uitgerust en vermoeid. Dat verklaart ook wel de hoge hartslag tijdens de loop, 179 gemiddeld, dat is zelfs voor mijn doen eigenlijk gewoon te hoog.
Ik heb het opgebouwd bij een loopgroep. Daarna bleek dat lopen in een groep voor mij niet werkt. Maar het rustig opbouwen en de looptrainingen waren wel erg fijn.quote:Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:
[..]
Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Ik sta daar echt van te kijken. Ik zal eens om mij heen kijken naar wat er hier in de buurt mogelijk is.quote:Op zondag 3 juni 2018 19:51 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik post nu vijf jaar in dit topic. Van degenen die destijds ook al postten, zit volgens mij 95% ook bij een loop/atletiekvereniging. Volgens mij doet alleen Guard dwars, maar elk dorp heeft z'n gek.
EN van de mensen die korter posten lopen er ook bewst wel wat bij een club.
Hartslag let ik niet zo op tijdens de wedstrijd. Ik zie het, ik zie ook dat het heel hoog is en verder is dat niet de factor die bepaalt of ik harder of minder hard ga of kan lopen, dat is het gevoel en ook wel de pace, maar ik kan niet een pace blijven lopen als het gevoel me vertelt dat ik dat niet meer trek. Het illustreert een beetje hoe zo'n race verloopt.quote:Op zondag 3 juni 2018 19:56 schreef Drieklank het volgende:
Is weinig lopen voor een evenement niet gunstig voor je herstel? Ik kan me wel voorstellen dat je wat minder stress en meer slaap had gewild. Ik vraag me ook af of je je per se iets aan moet trekken van je hartslag en je pacing tijdens een evenement, dat zijn allerlei zorgen, terwijl je ook op je gevoel lopen kan lopen en je eindtijd accepteren als het beste wat voor je gevoel mogelijk was, toch?
quote:Op zondag 3 juni 2018 19:51 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik post nu vijf jaar in dit topic. Van degenen die destijds ook al postten, zit volgens mij 95% ook bij een loop/atletiekvereniging. Volgens mij doet alleen Guard dwars, maar elk dorp heeft z'n gek.
EN van de mensen die korter posten lopen er ook bewst wel wat bij een club.
WTF... misschien een lage bloeddruk?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 16:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou dat heb ik vandaag zeker gemerkt.. Ik weet niet wat er precies aan de hand was maar ik had een extreem hoge hartslag bij langzame tempos, al vanaf het begin. Op de terugweg heb ik echt lopen zwalken en moest ik om de haverklap wandelen om energie te verzamelen om thuis te komen.. UIteindleijk op de parkeerplaats half in elkaar gezakt en volgens anderen redelijk in de war.
Ik was bij thuiskomst ook ruim 2kg lichter, het weer was wel erg drukkend, maar aangezien ik vanaf het begin al slecht ging weet ik niet of dat het was. Na overleg met mijn trainer ga ik binnenkort maar eens naar de sportarts om te onderzoeken wat er nu aan de hand is het laatste halfjaar. Het is steeds 1 stap vooruit en dan weer 3 stappen terug.
Nu besteed ik mijn zaterdag dus horizontaal in bed :/
Ik heb exact dezelfde schoenen en exact dezelfde slijtage. Je overproneert (naar buiten). Deze schoen heeft bovendien niet echt een stevige slijtvaste zool (het is ook de laatste Lunareclipse die gemaakt is). Maar de Lunareclipse ís al een neutrale schoen die alle soorten pronatie corrigeert.quote:Op zondag 3 juni 2018 17:11 schreef Dirkos1987 het volgende:
Omdat ik een tijdje in het buitenland zit en hier niet echt een goede hardloopshop kan vinden waar je ook een loop test kan laten doen probeer ik het hier even met mijn oude hardloop schoenen.
Zoals je ziet is er vooral slijtage bij de hak van de schoen en dan vooral bij de linker (ik ben ook links, weet niet of dit er iets mee te maken heeft) aan de buiten kant.
Raden jullie een neutrale schoen aan?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben lid van een atletiekvereniging. Ooit lid geworden omdat ik een wedstrijdlicentie wilde. Toen bleek dat ik er ook nog wat van opstak. En die licentie heb ik nog steedsquote:Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:
[..]
Oh jíj bent Maarten N., je gaat lekker man!quote:Op zondag 3 juni 2018 20:05 schreef Vork het volgende:
[..]
Hartslag let ik niet zo op tijdens de wedstrijd. Ik zie het, ik zie ook dat het heel hoog is en verder is dat niet de factor die bepaalt of ik harder of minder hard ga of kan lopen, dat is het gevoel en ook wel de pace, maar ik kan niet een pace blijven lopen als het gevoel me vertelt dat ik dat niet meer trek. Het illustreert een beetje hoe zo'n race verloopt.
Verder heb ik het gewoon niet beter kunnen doen dan dit onder deze omstandigheden, nouja behalve dan misschien iets langzamer starten.
Ik ga van de zomer verhuizen en wil dan wel lid worden van een atletiekvereniging in mijn nieuwe dorpquote:Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:
[..]
Wat is je maximale hartslag dan? Ik heb ook wel halve marathons nét onder mijn verzuringsdempel gelopen (rond de 194 gemiddeld)quote:Op zondag 3 juni 2018 19:49 schreef Vork het volgende:
[..]
Tijd is an sich, al had ik wel op net een minuutje sneller gehoopt, wat misschien nog wel had gekund met een net iets betere krachtenverdeling.
En wat betreft niet fit, ik heb vooral heel erg veel gewerkt de afgelopen tijd en de laatste twee weken mede daardoor nog amper kunnen lopen. Gewoon niet uitgerust en vermoeid. Dat verklaart ook wel de hoge hartslag tijdens de loop, 179 gemiddeld, dat is zelfs voor mijn doen eigenlijk gewoon te hoog.
Ik niet. Ik ben wel bij een triathlon vereniging, maar train de hardlooptrainingen eigenlijk zelden mee. Werkt niet voor mijquote:Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik kan ongeveer tot 195. In principe loop ik een afstand zoals een hm het liefst tussen 170 en 180, verzuringsdrempel ligt gevoelsmatig ongeveer op 184 en daar zat ik nu veel langer dan normaal dus net onder.quote:Op zondag 3 juni 2018 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat is je maximale hartslag dan? Ik heb ook wel halve marathons nét onder mijn verzuringsdempel gelopen (rond de 194 gemiddeld)
Dat is inderdaad leuk. In een vorig sportleven was ik ook lid van de atletiekvereniging en daar heb ik ook nog een tijdje gejureerd bij wedstrijden. Het is dat er en geen toffe vereniging in de buurt zit en ik qua tijd niet op vaste momenten kan trainen, anders zou ik dat zeker om die redenen ook zijn gaan doen.quote:Op zondag 3 juni 2018 22:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben ook lid bij een vereniging en ik vind het super, van de atletiekbaan, tot de goede trainers, tot de leuke loopmaatjes, trainingsweekenden, altijd support bij wedstrijden, en een vereniging/clubhuis wat een beetje je tweede huiskamer geweest. Vandaag de hele dag vrijwilliger geweest bij het NK meerkamp voor junioren bij ons, was vermoeiend maar ook leuk!
Nog steeds wel moe, maar een hele dag buiten zijn maakt je ook moe.. Heb ook een beetje spierpijn in mijn schouders zoals je na griep hebt ook dus toch wel gek. Maar vandaag niet gesport, morgen eens kijken of ik weer zin heb in een rustig rondje of niet.quote:Op zondag 3 juni 2018 22:15 schreef Vork het volgende:
[..]
Dat is inderdaad leuk. In een vorig sportleven was ik ook lid van de atletiekvereniging en daar heb ik ook nog een tijdje gejureerd bij wedstrijden. Het is dat er en geen toffe vereniging in de buurt zit en ik qua tijd niet op vaste momenten kan trainen, anders zou ik dat zeker om die redenen ook zijn gaan doen.
Hoe is het trouwens nu, weer een beetje bijgekomen na gisteren?
Mooi dat het weer wat beter gaat, maar vervelend natuurlijk dat het allemaal niet meewerkt. Ik hoop dat een bloedtest je wat meer duidelijkheid zal gaan geven.quote:Op zondag 3 juni 2018 22:16 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nog steeds wel moe, maar een hele dag buiten zijn maakt je ook moe.. Heb ook een beetje spierpijn in mijn schouders zoals je na griep hebt ook dus toch wel gek. Maar vandaag niet gesport, morgen eens kijken of ik weer zin heb in een rustig rondje of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |