abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2018 @ 19:49:27 #126
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179585854
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:31 schreef Drieklank het volgende:
Prima tijd toch. Hoezo was je niet fit?
Tijd is an sich, al had ik wel op net een minuutje sneller gehoopt, wat misschien nog wel had gekund met een net iets betere krachtenverdeling.

En wat betreft niet fit, ik heb vooral heel erg veel gewerkt de afgelopen tijd en de laatste twee weken mede daardoor nog amper kunnen lopen. Gewoon niet uitgerust en vermoeid. Dat verklaart ook wel de hoge hartslag tijdens de loop, 179 gemiddeld, dat is zelfs voor mijn doen eigenlijk gewoon te hoog.
pi_179585916
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:43 schreef macondo het volgende:

[..]

Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Ik post nu vijf jaar in dit topic. Van degenen die destijds ook al postten, zit volgens mij 95% ook bij een loop/atletiekvereniging. Volgens mij doet alleen Guard dwars, maar elk dorp heeft z'n gek.
EN van de mensen die korter posten lopen er ook bewst wel wat bij een club.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179586052
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:49 schreef Vork het volgende:

[..]

Tijd is an sich, al had ik wel op net een minuutje sneller gehoopt, wat misschien nog wel had gekund met een net iets betere krachtenverdeling.

En wat betreft niet fit, ik heb vooral heel erg veel gewerkt de afgelopen tijd en de laatste twee weken mede daardoor nog amper kunnen lopen. Gewoon niet uitgerust en vermoeid. Dat verklaart ook wel de hoge hartslag tijdens de loop, 179 gemiddeld, dat is zelfs voor mijn doen eigenlijk gewoon te hoog.
Is weinig lopen voor een evenement niet gunstig voor je herstel? Ik kan me wel voorstellen dat je wat minder stress en meer slaap had gewild. Ik vraag me ook af of je je per se iets aan moet trekken van je hartslag en je pacing tijdens een evenement, dat zijn allerlei zorgen, terwijl je ook op je gevoel lopen kan lopen en je eindtijd accepteren als het beste wat voor je gevoel mogelijk was, toch?
pi_179586260
quote:

[..]

Oprechte vraag ; hoeveel mensen hier en hoeveel mensen die hardlopen zitten of zaten bij een hardloopgroep cq athletiekvereniging?
Ik heb het opgebouwd bij een loopgroep. Daarna bleek dat lopen in een groep voor mij niet werkt. Maar het rustig opbouwen en de looptrainingen waren wel erg fijn.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:04:02 #130
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_179586303
quote:
99s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik post nu vijf jaar in dit topic. Van degenen die destijds ook al postten, zit volgens mij 95% ook bij een loop/atletiekvereniging. Volgens mij doet alleen Guard dwars, maar elk dorp heeft z'n gek.
Ik sta daar echt van te kijken. Ik zal eens om mij heen kijken naar wat er hier in de buurt mogelijk is.

Wil ook beginnen met hardlopen, naast het wielrennen. (nee, zwemmen begin ik niet aan)
Overal verstand van.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:05:48 #131
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179586342
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:56 schreef Drieklank het volgende:

Is weinig lopen voor een evenement niet gunstig voor je herstel? Ik kan me wel voorstellen dat je wat minder stress en meer slaap had gewild. Ik vraag me ook af of je je per se iets aan moet trekken van je hartslag en je pacing tijdens een evenement, dat zijn allerlei zorgen, terwijl je ook op je gevoel lopen kan lopen en je eindtijd accepteren als het beste wat voor je gevoel mogelijk was, toch?
Hartslag let ik niet zo op tijdens de wedstrijd. Ik zie het, ik zie ook dat het heel hoog is en verder is dat niet de factor die bepaalt of ik harder of minder hard ga of kan lopen, dat is het gevoel en ook wel de pace, maar ik kan niet een pace blijven lopen als het gevoel me vertelt dat ik dat niet meer trek. Het illustreert een beetje hoe zo'n race verloopt.

Verder heb ik het gewoon niet beter kunnen doen dan dit onder deze omstandigheden, nouja behalve dan misschien iets langzamer starten.
pi_179586925
quote:
99s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

:D maar ik doe dan ook nauwelijks aan hardlopen :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:41:47 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179587271
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 16:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou dat heb ik vandaag zeker gemerkt.. Ik weet niet wat er precies aan de hand was maar ik had een extreem hoge hartslag bij langzame tempos, al vanaf het begin. Op de terugweg heb ik echt lopen zwalken en moest ik om de haverklap wandelen om energie te verzamelen om thuis te komen.. UIteindleijk op de parkeerplaats half in elkaar gezakt en volgens anderen redelijk in de war.

Ik was bij thuiskomst ook ruim 2kg lichter, het weer was wel erg drukkend, maar aangezien ik vanaf het begin al slecht ging weet ik niet of dat het was. Na overleg met mijn trainer ga ik binnenkort maar eens naar de sportarts om te onderzoeken wat er nu aan de hand is het laatste halfjaar. Het is steeds 1 stap vooruit en dan weer 3 stappen terug.

Nu besteed ik mijn zaterdag dus horizontaal in bed :/
WTF... misschien een lage bloeddruk?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_179587312
clubjes zijn eng.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:44:25 #135
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179587336
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:11 schreef Dirkos1987 het volgende:
Omdat ik een tijdje in het buitenland zit en hier niet echt een goede hardloopshop kan vinden waar je ook een loop test kan laten doen probeer ik het hier even met mijn oude hardloop schoenen.

Zoals je ziet is er vooral slijtage bij de hak van de schoen en dan vooral bij de linker (ik ben ook links, weet niet of dit er iets mee te maken heeft) aan de buiten kant.
Raden jullie een neutrale schoen aan?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb exact dezelfde schoenen en exact dezelfde slijtage. Je overproneert (naar buiten). Deze schoen heeft bovendien niet echt een stevige slijtvaste zool (het is ook de laatste Lunareclipse die gemaakt is). Maar de Lunareclipse ís al een neutrale schoen die alle soorten pronatie corrigeert.

Ik zou 's naar een hardloopwinkel gaan om iets anders te laten aanmeten (ik loop zelf nu op de Asics Gel nimbus 19 en dat gaat redelijk. Ff wennen aan de veters.).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Forum Admin zondag 3 juni 2018 @ 20:44:55 #136
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179587353
Ik ga ooit wel bij een clubje.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:44:57 #137
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179587354
quote:

[..]

Ik ben lid van een atletiekvereniging. Ooit lid geworden omdat ik een wedstrijdlicentie wilde. Toen bleek dat ik er ook nog wat van opstak. En die licentie heb ik nog steeds :P
Mijn huidige vereniging heeft een mooie atletiekbaan waar ik lekker gedachteloos intervalletjes kan lopen. Zij zijn ook de vereniging die mijn eerste marathontrainingen met me hebben gelopen (en daarna ben ik blijven plakken).
  zondag 3 juni 2018 @ 20:47:38 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_179587408
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:05 schreef Vork het volgende:

[..]

Hartslag let ik niet zo op tijdens de wedstrijd. Ik zie het, ik zie ook dat het heel hoog is en verder is dat niet de factor die bepaalt of ik harder of minder hard ga of kan lopen, dat is het gevoel en ook wel de pace, maar ik kan niet een pace blijven lopen als het gevoel me vertelt dat ik dat niet meer trek. Het illustreert een beetje hoe zo'n race verloopt.

Verder heb ik het gewoon niet beter kunnen doen dan dit onder deze omstandigheden, nouja behalve dan misschien iets langzamer starten.
Oh jíj bent Maarten N., je gaat lekker man!
  zondag 3 juni 2018 @ 21:13:46 #139
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179588113
quote:

[..]

Ik ga van de zomer verhuizen en wil dan wel lid worden van een atletiekvereniging in mijn nieuwe dorp :Y Denk wel dat ik er goed aan doe
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179588749
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 19:49 schreef Vork het volgende:

[..]

Wat is je maximale hartslag dan? Ik heb ook wel halve marathons nét onder mijn verzuringsdempel gelopen (rond de 194 gemiddeld)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179588969
In mijn vorige hardloopleven, een jaar of 15 geleden, ben ik een aantal jaar lid geweest van een vereniging. Na langdurige blessures even helemaal gestopt en daarna op eigen kracht weer opgebouwd (vooral de laatste 5-6 jaar). Omdat ik het gevoel had dat de vooruitgang wat minder werd train ik sinds januari weer bij de vereniging.

Ik ben erg positief. Naast de betere discipline bij specifieke trainingen en aandacht voor techniek, waardoor mijn snelheid toeneemt, is het ook gewoon gezellig met al die hardlopers. Een beetje als hier, maar dan in real life: ouwehoeren over hardlopen, ervaringen met wedstrijden delen etc.

Alleen kun je ook best een eind komen, maar dan moet je het ook leuk vinden je te verdiepen in allerlei trainingstheorie (als je het serieus wil aanpakken). Maar met een club, al is het maar 1x per week, heeft zeker voordelen.
  Moderator zondag 3 juni 2018 @ 21:54:05 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_179589077
quote:

[..]

Ik niet. Ik ben wel bij een triathlon vereniging, maar train de hardlooptrainingen eigenlijk zelden mee. Werkt niet voor mij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 3 juni 2018 @ 22:05:28 #143
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179589428
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 21:40 schreef La_Tramposa het volgende:

Wat is je maximale hartslag dan? Ik heb ook wel halve marathons nét onder mijn verzuringsdempel gelopen (rond de 194 gemiddeld)
Ik kan ongeveer tot 195. In principe loop ik een afstand zoals een hm het liefst tussen 170 en 180, verzuringsdrempel ligt gevoelsmatig ongeveer op 184 en daar zat ik nu veel langer dan normaal dus net onder.

Vermoeidheid maakte denk ik mijn hartslag sowieso hoger dan normaal. Dat is in trainingen ook al wel opgevallen.
  zondag 3 juni 2018 @ 22:06:17 #144
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179589453
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:47 schreef SEMTEX het volgende:

Oh jíj bent Maarten N., je gaat lekker man!
wie dacht je dan dat ik was?
pi_179589530
Ik ben ook lid bij een vereniging en ik vind het super, van de atletiekbaan, tot de goede trainers, tot de leuke loopmaatjes, trainingsweekenden, altijd support bij wedstrijden, en een vereniging/clubhuis wat een beetje je tweede huiskamer geweest. Vandaag de hele dag vrijwilliger geweest bij het NK meerkamp voor junioren bij ons, was vermoeiend maar ook leuk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 3 juni 2018 @ 22:15:00 #146
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179589761
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:08 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben ook lid bij een vereniging en ik vind het super, van de atletiekbaan, tot de goede trainers, tot de leuke loopmaatjes, trainingsweekenden, altijd support bij wedstrijden, en een vereniging/clubhuis wat een beetje je tweede huiskamer geweest. Vandaag de hele dag vrijwilliger geweest bij het NK meerkamp voor junioren bij ons, was vermoeiend maar ook leuk!
Dat is inderdaad leuk. In een vorig sportleven was ik ook lid van de atletiekvereniging en daar heb ik ook nog een tijdje gejureerd bij wedstrijden. Het is dat er en geen toffe vereniging in de buurt zit en ik qua tijd niet op vaste momenten kan trainen, anders zou ik dat zeker om die redenen ook zijn gaan doen.

Hoe is het trouwens nu, weer een beetje bijgekomen na gisteren?
pi_179589805
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:15 schreef Vork het volgende:

[..]

Dat is inderdaad leuk. In een vorig sportleven was ik ook lid van de atletiekvereniging en daar heb ik ook nog een tijdje gejureerd bij wedstrijden. Het is dat er en geen toffe vereniging in de buurt zit en ik qua tijd niet op vaste momenten kan trainen, anders zou ik dat zeker om die redenen ook zijn gaan doen.

Hoe is het trouwens nu, weer een beetje bijgekomen na gisteren?
Nog steeds wel moe, maar een hele dag buiten zijn maakt je ook moe.. Heb ook een beetje spierpijn in mijn schouders zoals je na griep hebt ook dus toch wel gek. Maar vandaag niet gesport, morgen eens kijken of ik weer zin heb in een rustig rondje of niet.
  zondag 3 juni 2018 @ 22:29:15 #148
3878 Vork
Manisch creatief
pi_179590162
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 22:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nog steeds wel moe, maar een hele dag buiten zijn maakt je ook moe.. Heb ook een beetje spierpijn in mijn schouders zoals je na griep hebt ook dus toch wel gek. Maar vandaag niet gesport, morgen eens kijken of ik weer zin heb in een rustig rondje of niet.
Mooi dat het weer wat beter gaat, maar vervelend natuurlijk dat het allemaal niet meewerkt. Ik hoop dat een bloedtest je wat meer duidelijkheid zal gaan geven.
pi_179593669
Geen vereniging hier. Wel over getwijfeld, maar moet dan eerst naar een ander dorp en daardoor verlies ik juist de vrijheid die lopen mij geeft. Dan maar geen toptijden hèhè.

Goed gedaan Vork! Mooie hm in het najaar opzoeken voor die 1.35?
pi_179594028
Toen ik begon met hardlopen deed ik dat altijd alleen. Ik vond het juist een uitkomst dat hardlopen een sport is die super alleen te doen is, 's morgens of 's nachts, tijdstip, welke dag, je kunt het volledig naar eigen wens invullen. Bovendien ben ik niet heel erg 'goed' in sociale contacten.

Maar ik ontdekte mijn hardloopgroep op internet en ben toch eens gaan kijken. Het is een groep vrijwilligers, geen vereniging, vaste loopdagen maar 'niets moet'.
Inmiddels loop ik 1 a 2 keer per week met hen mee en het zijn zowaar ook nog best enorm aardige mensen. :D
Zo gaan we op 23 juni met een aantal de TT-run doen. Samen op pad, ik vind het een avontuur.

Maar ik blijf het alleen lopen ook heerlijk vinden. Eigen bubble, hartstikke fijn.
Gister de Mooi Ruinen Run nog gelopen, zelf heen gegaan. Daar was ook iemand van mijn cluppie, die veel sneller binnen was dan ik. Bij de finish liep hij de laatste meters aan mijn zijde en moedigde mij aan, en heeft mij op tempo over de streep geloodst. Dat was echt heel erg leuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')