Dus voor het leveren en ondersteunen van de separatisten kun je Rusland verder niet verantwoordelijk houden en daar voor straffen?quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg ja vanaf het begin toch?
Maar de hoofdverantwoordelijke is nog niet bekend. En dat is volgens mij het belangrijkste doel om dit soort gevallen te voorkomen. Wie weet is het wel een Rus. Nou dan moet Rusland hangen.
Maar enige wat ik zeg is dat er nog geen bewijs is daarvoor.
Maar mensen denken hier dus dat de zaak gesloten is zodra we een Russische generaal kunnen berechten die opdracht heeft gegeven om die BUK te sturen naar dat gebied, maar vinden het blijkbaar prima als de mannen die die raket (doelbewust?!) hebben afgeschoten nog vrij rondlopen?!
Dit dus.quote:Op donderdag 24 mei 2018 11:32 schreef Monopoly het volgende:
Er gaat niemand voor de cel in. Het blijft bij vinger wijzen en iedereen die alles afkeurt en vervolgens gaan we over tot de orde van de dag.
Okee meneer de Kippenman, ik hap. Waarom, in godsnaam, zou Rusland - of een pro-Russische groep seperatisten - expres een Westers burgervliegtuig met Nederlandse inwoners uit de lucht schieten? Hoe helpt dat bij het annexeren van Oekraïne?quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:31 schreef ChickenMan het volgende:
En nu, neergehaald door Russische BUK maar ze hebben het niet expres gedaan, hoor.
Ook dat laatste niet eens. Het bewijst alleen dat het voertuig (op enig moment) onder bewind stond van de Russen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
En dat is onomstotelijk bewijs dat de Russen de raket hebben afgeschoten?
Echt juridisch is hier zo makkelijk doorheen te prikken. Het bewijst (helaas) niks. Ja dat ze mede verantwoordelijk zijn.
Dat zeg ik dus nergens. Je kunt ze alleen (vooralsnog zonder bewijs) niet verantwoordelijk houden voor de daad zelf.quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus voor het leveren en ondersteunen van de separatisten kun je Rusland verder niet verantwoordelijk houden en daar voor straffen?
Het conflict in Oost-Oekraïne is in principe geen conflict tussen twee landen, Oekraïne en Rusland hebben elkaar niet de oorlog verklaard. In theorie heeft Rusland er zelfs helemaal niks mee te maken, maar dat de praktijk anders is is natuurlijk overduidelijk.quote:Op donderdag 24 mei 2018 13:17 schreef Voszje het volgende:
[..]
Een conflict tussen twee landen, waarbij het Oekraïense leger net zo hard meedeed (en doet). Oekraïne is verantwoordelijk voor het luchtruim, dat is geen hogere wiskunde.
Ik bedoelde niet dat ze expres een burgervliegtuig hebben neergeschoten...quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Okee meneer de Kippenman, ik hap. Waarom, in godsnaam, zou Rusland - of een pro-Russische groep seperatisten - expres een Westers burgervliegtuig met Nederlandse inwoners uit de lucht schieten? Hoe helpt dat bij het annexeren van Oekraïne?
Het enige wat je krijgt is een shitstorm waarbij Nederland, de EU, de UN, en weet ik veel wat voor instanties nog meer zich er tegenaan gaan bemoeien en op jouw grondgebied gaan rondbanjeren.
Denk je dat Putin verstandelijk gehandicapt is, ofzo?
Dat de Russen (mede)verantwoordelijk zijn, daar twijfelt bijna niemand aan. Maar dat idiote alu-hoedjes gezeik dat Poetin met opzet graag 300 Nederlanders wilden doden omdat hij Nederland haat - of whatever - dat slaat gewoon nergens op. Die raket is gewoon afgevuurd door een of andere oetlul die dacht dat Oekraine eraan kwam.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik doelde inderdaad op de praktijk, waar er officieel inderdaad geen conflict is. Helaas gaat het in de praktijk nog steeds helemaal mis in Oost-Oekraïne.quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:48 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het conflict in Oost-Oekraïne is in principe geen conflict tussen twee landen, Oekraïne en Rusland hebben elkaar niet de oorlog verklaard. In theorie heeft Rusland er zelfs helemaal niks mee te maken, maar dat de praktijk anders is is natuurlijk overduidelijk.
Wie zegt dat het met opzet is gedaan dan?quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Okee meneer de Kippenman, ik hap. Waarom, in godsnaam, zou Rusland - of een pro-Russische groep seperatisten - expres een Westers burgervliegtuig met Nederlandse inwoners uit de lucht schieten? Hoe helpt dat bij het annexeren van Oekraïne?
Uhh, misschien moet je met andere mensen omgaan ofzo.quote:Dat de Russen (mede)verantwoordelijk zijn, daar twijfelt bijna niemand aan. Maar dat idiote alu-hoedjes gezeik dat Poetin met opzet graag 300 Nederlanders wilden doden omdat hij Nederland haat - of whatever - dat slaat gewoon nergens op. Die raket is gewoon afgevuurd door een of andere oetlul die dacht dat Oekraine eraan kwam.
Inderdaad, zolang Rusland er niet officieel bij betrokken is, is er geen sprake van een oorlog, en kan het neerhalen van MH17 ook niet afgedaan worden als 'collateral damage' bij een legitieme oorlogshandeling.quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:48 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het conflict in Oost-Oekraïne is in principe geen conflict tussen twee landen, Oekraïne en Rusland hebben elkaar niet de oorlog verklaard. In theorie heeft Rusland er zelfs helemaal niks mee te maken, maar dat de praktijk anders is is natuurlijk overduidelijk.
Heb werkelijk nog niemand iets dergelijks horen roepen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 14:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat de Russen (mede)verantwoordelijk zijn, daar twijfelt bijna niemand aan. Maar dat idiote alu-hoedjes gezeik dat Poetin met opzet graag 300 Nederlanders wilden doden omdat hij Nederland haat - of whatever - dat slaat gewoon nergens op. Die raket is gewoon afgevuurd door een of andere oetlul die dacht dat Oekraine eraan kwam.
Dom rechts heeft die frame nodig om hun held Putin te kunnen blijven beschermen.quote:Op donderdag 24 mei 2018 15:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb werkelijk nog niemand iets dergelijks horen roepen.
Je begrijpt toch hopelijk dat de mannen aan de knoppen van een BUK hun doelen niet met een verrekijker zoeken?quote:
Het vliegtuig van Putin was eerder in de buurt gespot hequote:Op donderdag 24 mei 2018 16:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je begrijpt toch hopelijk dat de mannen aan de knoppen van een BUK hun doelen niet met een verrekijker zoeken?
Nou ja, het erge is, dat het idd vaker gebeurd dan je zou willenquote:Op donderdag 24 mei 2018 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja. En als Noord-Korea een atoombom *kuch* "verliest" *kuch* en die ontploft toevallig in de haven van Los Angeles neemt de VS Kim niets kwalijk. Kan gebeuren. Foutje. Niet moeilijk over doen. Zo gaat het nu eenmaal in de grote-mensen-wereld. Net als met die BUK. Je let effe niet op, en ineens is zo'n ding foetsie. Elk leger verliest tenslotte regelmatig de controle over zware wapens. Hoort bij het vak.
Oh god niet deze onzin weer.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Het vliegtuig van Putin was eerder in de buurt gespot he
En die BUK-raketten beschikken naast radardetectie ook over een telescoopsysteem.
quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh god niet deze onzin weer.
Kom je zo dadelijk weer met een SU25 aanzetten?
quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je begrijpt toch hopelijk dat de mannen aan de knoppen van een BUK hun doelen niet met een verrekijker zoeken?
Klopt, door die Carlos. Je weet wel, die Spaanse luchtverkeersleider.quote:Op donderdag 24 mei 2018 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Het vliegtuig van Putin was eerder in de buurt gespot he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |