Maakt dat een figuurlijke oorlog? Waarom zou Allah beschermd moeten worden tegen een oorlog met wapens? Er is toch geen wapen in handen van mensen noch een wapen wat wij ooit in handen zullen hebben wat Allah ook maar enigzins kan raken?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch wordt er in de vers een letterlijke oorlog bedoeld. Als we het een figuurlijke oorlog gaan benoemen, wat houdt ons dan tegen om het te vertalen als een figuurlijke afhakken van de handen, of een figuurlijke kruising
Israëlische en Amerikaanse atoombommen kunnen de jihadisten die Allah's Hadiths volgen wel rakenquote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maakt dat een figuurlijke oorlog? Waarom zou Allah beschermd moeten worden tegen een oorlog met wapens? Er is toch geen wapen in handen van mensen noch een wapen wat wij ooit in handen zullen hebben wat Allah ook maar enigzins kan raken?
There is an app verse for thatquote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad juist mooi ja, zodat een individu een interpretatie kan nemen waar deze zich in kan vinden.
quote:“If thy Lord had so willed, He could have made mankind One People: but they will not cease to be diverse.”
(Sura Hood, verse 118)
quote:To each among you have we have given a law and a way of life. If Allah had so wanted He would have made you a single people (professing one faith and following one law) but He wished to test you in what He has given each of you. So excel in good deeds. To Allah will you all return in the end and then He will show you the truth of the matters in which you disagreed.”
(Sura Maida, verse 48)
Het gaat nog steeds om een oorlog wat gevoerd wordt door soldaten en mensen he. Niet dat Allah persoonlijk wordt belegerd en aangevallen.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maakt dat een figuurlijke oorlog? Waarom zou Allah beschermd moeten worden tegen een oorlog met wapens? Er is toch geen wapen in handen van mensen noch een wapen wat wij ooit in handen zullen hebben wat Allah ook maar enigzins kan raken?
Pakistaanse atoombommen ook wel. maar toch is het nergens goed voor.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:40 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Israëlische en Amerikaanse atoombommen kunnen de jihadisten die Allah's Hadiths volgen wel raken
Zoiets zeggen Jezus, Paulus en de schrijver van Openbaringen ook al.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 14:12 schreef PSVCL het volgende:
[..]
fake
in de koran is aangegeven dat de profeet Mohammed de zegel der profeten is , alles wat erna komt is fraude
Ja maar waarom zou Wilders niet in de rol van soldaat passen als die oorlog voert met Allah?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het gaat nog steeds om een oorlog wat gevoerd wordt door soldaten en mensen he. Niet dat Allah persoonlijk wordt belegerd en aangevallen.
Klopt, je kan beter in discussie gaan en een spirituele oorlog ontketenen tegen de duistere machten.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Pakistaanse atoombommen ook wel. maar toch is het nergens goed voor.
Niet helemaal, Jezus moest nog een Trooster zenden.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zoiets zeggen Jezus, Paulus en de schrijver van Openbaringen ook al.
Volgens de Koran was Jezus een Palestijn, terwijl de naam Palestina pas sinds 170 na christus werd gebruikt, toen de Israëlieten door de Romeinen uit hun thuisland werden verdreven. De Romeinen hebben die naam verzonnen om de Joodse invloed uit Israël te verwijderen.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En dat was de Heilige Geest volgens het Nieuwe Testament. Niet Muhammad.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet helemaal, Jezus moest nog een Trooster zenden.
Omdat ik nog steeds Wilders niet naar de wapens zie grijpen om moslims aan te vallen.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja maar waarom zou Wilders niet in de rol van soldaat passen als die oorlog voert met Allah?
Het is dan ook een oorlog met Allah en niet met moslims toch.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat ik nog steeds Wilders niet naar de wapens zie grijpen om moslims aan te vallen.
No problem, de Heilige Geest in de Koran is een synoniem voor Gabriel. Diegene die Mohammed bijstond.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:52 schreef Firewarrior het volgende:
En dat was de Heilige Geest volgens het Nieuwe Testament. Niet Muhammad.
Dan is er geen probleem toch, dan kan Wilders met Allah oorlog voeren en blijven de moslims buiten het conflict.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is dan ook een oorlog met Allah en niet met moslims toch.
Volgens jouw voorgaande citaat moet je iemand die in oorlog is met Allah de handen en voeten afhakken.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan is er geen probleem toch, dan kan Wilders met Allah oorlog voeren en blijven de moslims buiten het conflict.
Is Wilders in oorlog met Allah en zijn boodschapper dan?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Volgens jouw voorgaande citaat moet je iemand die in oorlog is met Allah de handen en voeten afhakken.
nee hoorquote:Op zaterdag 26 mei 2018 15:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nou, nee. Het enige wat ik doe is mij afvragen of hetgeen Wilders doet te interpreteren valt als een oorlog met Allah daar ik denk dat een oorlog met een god niet gevoerd wordt met wapens.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is Wilders in oorlog met Allah en zijn boodschapper dan?
Met Allah wordt het lastig, met zijn boodschapper had het gekund als Wilders in die tijd leefde. Als je het flexibel gaat lezen, moet je ook open staan voor flexibele antwoorden. Gezien Wilders niet in een letterlijke oorlog verkeert met Allah noch de boodschapper en jezelf zegt dat het niet met moslims is, is er dus weinig aan de hand.
Met Allah en zijn boodschapper. Niet Allah of zijn boodschapper.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 16:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou, nee. Het enige wat ik doe is mij afvragen of hetgeen Wilders doet te interpreteren valt als een oorlog met Allah daar ik denk dat een oorlog met een god niet gevoerd wordt met wapens.
Die discussie is gekomen omdat er in de westerse media een beeld is geschetst van een moderne goede moslim tegenover een extremitische slechte moslimquote:Op woensdag 23 mei 2018 22:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hehe, de voorspelbare discussie over wat nu "een echte Moslim" is.Dat is natuurlijk maar net wat je gelooft. Er is daar geen juist of onjuist, en dat de meningen daarover onder Moslims uiteen lopen is niet zo verrassend.
Wat mij betreft is trouwens iedereen die zichzelf een Moslim noemt een Moslim, tamelijk onafhankelijk van wat hij/zij gelooft.Kortom: ik ga niet eens proberen om daar criteria voor te formuleren. Daar komen we nooit uit.
Dat ben ik dan wel met je eens, dat collectief denken door collectieve ervaringen en gebruiken een voordeel kán zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 12:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het een voordeel is. Ik zeg dat het ten opzichte van alle nadelen een groter voordeel is voor die mensen. Kijk naar de hedendaagse discussie over roken. Dat wordt als gigantisch schandaal afgedaan en er wordt met alle macht geprobeerd die 'meme' uit onze cultuur te filteren. En dit is over een periode van circa dertig jaar. Dingen zoals religieuze tradities blijven op een of andere manier veel langer bestaan. Blijkbaar vinden die mensen het collectief toch belangrijker dan bijvoorbeeld fysieke gezondheid. Mensen vinden een band scheppen één van de belangrijkste dingen. En dat is evolutionair helemaal niet zo gek.
quote:[..]
Heb je cijfers in plaats van alleen een anekdote?
quote:Volgens cijfers van de Nederlandse Diabetes Federatie uit 2017 nemen 70.000 moslims met diabetes in ons land toch deel aan de ramadan
Bron
Nou, hier ga ik even niet op Googelen als je het niet erg vindt, het zijn allemaal voorbeelden van niet-constructieve culturele neigingen. In delen van India is de samenleving ontwricht aan het raken door scheve verhoudingen qua het aantal mannen en vrouwen, die orde van grootte hebben we het over.quote:Ook hiervan: "lipschotels, neusbotjes, lidtekentatoeages, faraonische besnijdenissen, vitamine D-gebrek door boerka's, begraven Indiase meisjesbaby's en zulks"?
Ik heb het woord primitief nergens in de mond genomen en heb dat beeld niet bij moslims, westers of niet.quote:Je doet net alsof die mensen primitief zijn... Maar ik heb bij Westerse moslims een heel ander beeld. Ik vind de voorbeelden die jij aanhaalt niet echt representatief voor het merendeel van bijvoorbeeld moslims in het westen.
Cirkelredenering. De koran geeft aan dat Mohammed de zegel der profeten is. De koran is het woord van God omdat de koran dit aangeeft. Dus Mohammed was daadwerkelijk de laatste profeet.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 14:12 schreef PSVCL het volgende:
[..]
fake
in de koran is aangegeven dat de profeet Mohammed de zegel der profeten is , alles wat erna komt is fraude
Dan zijn er heel wat moslims die de ramadan niet volgen zo te zien.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 13:58 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Lees je voor de grap eens in over intermittent fasting. Heeft niets met religie te maken, maar is een steeds populairder wordende manier van eten. Wordt gedaan door mensen die willen afvallen, bodybuilders in cuts, en mensen die simpelweg een ander eetritme aanhouden. Steeds meer onderzoeken wijzen er op dat vasten celvernieuwing stimuleert en zeer gezonde effecten kan hebben.
Je roept weer eens wat, zonder dat het onderbouwd is met enige kennis.
je bent het niet verplicht te GELOVEN he , waar maak je jezelf druk om als atheist?quote:Op zaterdag 26 mei 2018 17:15 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Cirkelredenering. De koran geeft aan dat Mohammed de zegel der profeten is. De koran is het woord van God omdat de koran dit aangeeft. Dus Mohammed was daadwerkelijk de laatste profeet.
Probeer het nog eens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |