abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179283870
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 14:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Welk leed?
Ik denk dat we veilig kunnen veronderstellen dat de haan liever met zijn hennetjes op zijn erf blijft scharrelen dan midden in de nacht door een paar jochies in een zak gepropt te worden en 3 dagen eenzaam in de volle zon in een mandje te moeten zitten (hoewel.. 3 dagen geen gekakel aan zijn kop..)

En ja, er is de afgelopen paar jaren veel verbeterd. Cameratoezicht, grotere mand, eten voor de haan etc. Maar dat is allemaal opgelegd door de overheid. De lokale bevolking vindt nog steeds dat men niet moet zeuren - het is maar een dier en daar mag je mee doen wat je wil als het lol oplevert.

Ik denk dat dat laatste idee is waar de activisten werkelijk tegen strijden. En dat is best slim - de haan als symbool van dierenleed en het achteloze omgaan van mens met dieren. Als men stopt met dieren als voorwerpen te zien zal de liefde voor de bio-industrie immers misschien ook verminderen.

Al hadden ze wellicht beter de doodgetrapte zwanen uit Den Haag kunnen nemen. Daar vallen meer mensen over.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 20 mei 2018 @ 14:06:47 #52
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_179283882
Onnodig inderdaad, maar het zou meer impact hebben als we onze energie richten op de vee-industrie.
  zondag 20 mei 2018 @ 14:13:20 #53
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_179284010
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 13:39 schreef Yreal het volgende:
Maar wel straks lekker bij de kfc hotwings gaan halen zeker?
Mhh goed idee tijd om wat te gaan halen! :D
pi_179284016
Die haan heeft het die 3 dagen beter dan menig andere haan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 20 mei 2018 @ 14:34:27 #55
28033 Pek
je moet wat
pi_179284371
Wat zijn dat voor achterlijke downies op dat kuteiland joh, kunnen we het niet beter afduwen naar Noorwegen ofzo? 8)7

Katslingeren was ook ooit tof, ja. Nu niet meer.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 20 mei 2018 @ 15:02:17 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179287073
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zelfverzonnen "leed" van de dierenactivisten neem ik niet heel erg serieus.
:')
"Pools are perfect for holding water"
pi_179287139
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 15:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zelfverzonnen "leed" van de dierenactivisten neem ik niet heel erg serieus.
Maar ben je het eens of oneens met hun doelstelling om dieren niet voor menselijk vermaak te laten gebruiken ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 20 mei 2018 @ 17:29:09 #59
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179287477
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:07 schreef probeer het volgende:

[..]

:')
Er komt een hoop gewauwel uit die activisten:

quote:
De haan werd zonder redelijk doel weggehouden bij zijn soortgenoten,
Ik zal die haan eens opsluiten bij wat soortgenoten van hem en maar eens kijken wie er de volgende ochtend nog leeft... :')

quote:
werd ernstig beperkt in zijn bewegingsvrijheid en is hierdoor langdurig blootgesteld aan stress.
Oh, dus die organisatie weet hoeveel vierkante meter die haan normaliter tot zijn beschikking heeft? Of roepen ze maar wat?

quote:
,,Hij kon niet scharrelen, geen zandbad nemen, niet op stok gaan, zich niet terugtrekken of zich verschuilen voor gevaar.’’ Verder bood de mand volgens de organisaties te weinig bescherming tegen de weersomstandigheden.
Als ik die haan loslaat in de duinen wordt hij ook nat als het regent... :')
In die bak heeft hij nog een dak boven zijn hoofd.

Alles wordt gemonitord door een dierenarts, de rechter vond het allemaal prima en er is sinds 1492 nog nooit een haan doodgegaan door dit evenement... Dus ja, richt je pijlen maar ergens anders op.
  zondag 20 mei 2018 @ 17:32:13 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179287513
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 11:53 schreef Anthonie1 het volgende:
Dat linkse randstedelijke tuig doet onze soort een gunst wat dat betreft, want het geeft een extra stimulans op nog harder vast te houden aan traditie...
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 20 mei 2018 @ 17:32:30 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179287518
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:10 schreef Aanstootgevend het volgende:

Maar ben je het eens of oneens met hun doelstelling om dieren niet voor menselijk vermaak te laten gebruiken ?
Huisdieren, aquaria, volières, duiventillen, konijnenrennen etc. dan ook maar verbieden? Het is niet dat die beesten ter vermaak van zichzelf gehouden worden.
  zondag 20 mei 2018 @ 17:37:15 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179287594
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 13:39 schreef Yreal het volgende:
Maar wel straks lekker bij de kfc hotwings gaan halen zeker?
Vooral hard janken over dit onderwerp en dinsdag weer naar de winkel. En wat pakken ze? Een bak kip met alleen maar linkse poten.

En nu weer verder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179288199
Ik dacht dat haan in de mand een gerecht was.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_179288716
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Huisdieren, aquaria, volières, duiventillen, konijnenrennen etc. dan ook maar verbieden? Het is niet dat die beesten ter vermaak van zichzelf gehouden worden.
Mooie ontwijking van de vraag ;)
Zij vinden overigens vast dat het antwoord ja moet zijn.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_179288748
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Huisdieren, aquaria, volières, duiventillen, konijnenrennen etc. dan ook maar verbieden? Het is niet dat die beesten ter vermaak van zichzelf gehouden worden.
Nu je het zegt. Ik zag laatst bij een programma (volgens mij was het Steenrijk en Straatarm ofzoiets) twee grote konijnen, ieder in een heel klein kooitje. En dan die twee kooien ook nog gestapeld. Dat mogen ze wat mij betreft best verbieden.
  zondag 20 mei 2018 @ 19:00:01 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179288784
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:54 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Mooie ontwijking van de vraag ;)
Nee, ik vond het een vraag naar de bekende weg. Ik heb ook geen moeite met huisdieren dus ik kan me ook niet vinden in dat menselijk vermaak verhaal van Soeters en co.

quote:
Zij vinden overigens vast dat het antwoord ja moet zijn.
Ongetwijfeld, maar daar hoef ik het niet mee eens te zijn.
pi_179289002
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 18:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nu je het zegt. Ik zag laatst bij een programma (volgens mij was het Steenrijk en Straatarm ofzoiets) twee grote konijnen, ieder in een heel klein kooitje. En dan die twee kooien ook nog gestapeld. Dat mogen ze wat mij betreft best verbieden.
Die activisten is het dan ook alleen maar om 1 woordje te doen, 'traditie'.

Tolerantie voor onschuldige tradities is hen volkomen vreemd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179289379
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Huisdieren, aquaria, volières, duiventillen, konijnenrennen etc. dan ook maar verbieden? Het is niet dat die beesten ter vermaak van zichzelf gehouden worden.
Nee, al zou ik wettelijke regels mbt verzorging en ruimte best steunen.

En een van die regels zou dan zijn 'stop het dier niet in een mandje en bind het aan een vlaggenmast'.

Wel erg jammer dat jij en je medestanders in dit topic niet veel verder komen dan 'ja maar iets anders is ook verkeerd/erger!'. Intellectuele armoede van jewelste.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179289462
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 17:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er komt een hoop gewauwel uit die activisten:

[..]

Ik zal die haan eens opsluiten bij wat soortgenoten van hem en maar eens kijken wie er de volgende ochtend nog leeft... :')

[..]

Oh, dus die organisatie weet hoeveel vierkante meter die haan normaliter tot zijn beschikking heeft? Of roepen ze maar wat?

[..]

Als ik die haan loslaat in de duinen wordt hij ook nat als het regent... :')
In die bak heeft hij nog een dak boven zijn hoofd.

Alles wordt gemonitord door een dierenarts, de rechter vond het allemaal prima en er is sinds 1492 nog nooit een haan doodgegaan door dit evenement... Dus ja, richt je pijlen maar ergens anders op.
Je denkt serieus dat dat dier het in die mand niet slechter heeft dan wanneer het zich niet in de mand zou bevinden?

Die dierenarts, ja OK daar geef ik je wel een puntje. Opzich zou die prima in staat moeten zijn om te beoordelen of er sprake is van dierenleed.

Ben ik alleen wel benieuwd of hij/zij bij vaststelling van dierenleed ook de bevoegdheid heeft om het gedoe af te blazen. Of dat die persoon er alleen maar is als hanen-EHBO-er, waarna dat dier nog steeds de mand in verdwijnt.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 20-05-2018 19:53:48 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 20 mei 2018 @ 19:46:22 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179289481
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 19:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Nee, al zou ik wettelijke regels mbt verzorging en ruimte best steunen.

En een van die regels zou dan zijn 'stop het dier niet in een mandje en bind het aan een vlaggenmast'.

Wel erg jammer dat jij en je medestanders in dit topic niet veel verder komen dan 'ja maar iets anders is ook verkeerd/erger!'. Intellectuele armoede van jewelste.
Nee, "dierenmishandeling" blijven brullen omdat die activistenvereniging dat vindt en gezegd heeft laat zeker zien dat je zelf een beetje nadenkt...
  zondag 20 mei 2018 @ 20:02:16 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179289793
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 19:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat dat dier het in die mand niet slechter heeft dan wanneer het zich niet in de mand zou bevinden?
Een hok blijft een hok, of dat hok zich nou op 20 meter hoogte bevindt of op de begane grond. Het is niet een mandje van het formaat sinaasappelkistje...

quote:
Die dierenarts, ja OK daar geef ik je wel een puntje. Opzich zou die prima in staat moeten zijn om te beoordelen of er sprake is van dierenleed.

Ben ik alleen wel benieuwd of hij/zij bij vaststelling van dierenleed ook de bevoeging heeft om het gedoe af te blazen. Of dat die persoon er alleen maar is als hanen-EHBO-er, waarna dat dier nog steeds de mand in verdwijnt.
Er hangt zelfs een webcam in die mand om die haan 24/7 te monitoren...
pi_179290000
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een hok blijft een hok, of dat hok zich nou op 20 meter hoogte bevindt of op de begane grond. Het is niet een mandje van het formaat sinaasappelkistje...

[..]

Bovendien heeft die haan een uitzicht die de andere hanen nooit zullen hebben. :')

Laat die activisten eens naar een willekeurig Afrikaans land gaan en zien hoe ze daar met hun kippen omgaan.

Examen of in het huwelijk willen stappen? Kip of haan pakken, nog levend de keel doorsnijden en sproeien maar.

Allemaal voor het goede geluk. Chapeau! :Y)
pi_179290592
er zit toch wel water en wat voer in die mand neem ik aan?
There are only 151 Pokémon.
pi_179290764
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:47 schreef Eenskijken het volgende:
er zit toch wel water en wat voer in die mand neem ik aan?
Nogmaals, die haan heeft het beter dan menig andere haan.

Die activisten zijn gewoon een tikkeltje verward.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_179290814
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 11:44 schreef halfway het volgende:
Ben helemaal niet links ofzo maar dit is idd nergens voor nodig.
Slaat nergens op inderdaad, aschaffen.

Hijs elkaar maar op of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')