abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 juli 2019 @ 14:18:11 #276
207727 Smallish
Kleintje!
pi_187794037
Die pork crackling ziet er echt geweldig uit! :9

Leuk, weer wat foto’s. *O*
Is dat zo?
pi_187794042
Godsallejezus 3 keer klaargekomen tijdens het bekijken van alle foto's van dit goddelijke voedsel.
pi_187798337
Die pizza's en aardappels O+
Bedankt Maikuull! Op naar het heerlijke voedsel (foto's) uit HK :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 8 juli 2019 @ 12:16:45 #279
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187810749
De Hongkong$ doet ongeveer 8.5 op 1 euro (om het makkelijk te houden reken gewoon 10HK$=1.10¤)

Pas aangekomen in HongKong naar een Peruaans restaurant gegaan. Vrij duur en de portie was aan de kleine kant. Dit deeggerecht was bijv 140HK$ hadden 3 gerechtjes (helaas van 1 een pic gemaakt



Smaak was prima, maar geef toch de voorkeur aan de Aziatische keuken.

Na deze snackjes nog maar even cocktails drinken in een bar die in de top50 van beste bars van Azie staat. Cocktails 120-150HK$ smaakten prima, echter wel maar bij 2 gelaten omdat het nogal laat begon te worden. Tevens stonk de plee naar pis, mocht wel wat beter onderhouden worden.

Ik had een cocktail met gember :9 altijd goed






Prijzen van alcohol in bars ligt erg fors vooral in Mong Kok. Een van de redenen is de maffia die hier nog steeds de dienst uitmaakt. Dit heb ik mij althans laten vertellen door een Fransman die al 25 jaar in HK woont. Huis kopen in HK? Met een half miljoen Euro heb je een klein appartement. HK is 2e jaar op rij de duurste stad om in te wonen:

https://www.cnbc.com/2019(...)orld-for-expats.html

We gaan door naar Macau. Omdat Bo haar ouders punten verzamelen bij het gokken kunnen ze deze omzetten voor gratis verblijf. The Parisian was het hotel naar keuze



Buffet in het Marriot, helaas maar 2 foto's gemaakt omdat ik teveel aan het genieten was. O.a kreeft, oesters, heerlijk verse sashimi. 400HK$ p.p voor 3 uur. Maar omdat mijn schoonbroer een bepaalde cijfercombinatie in zijn telefoonnummer had kregen we 30% korting. Ideaal



Portugese eggtart en eenochi met in het midden zwart sesamzaad :9



Macau classic pork chop bun 55HK$



Nog meer eggtarts :9



Pilsje op de terugweg, bij ferry ticket prijs inbegrepen



Gedroogd zeewier zoals in Korea maar dan de Thaise variant. Sterke vissmaak



De verpakkingen in Azie spreken mij altijd aan.



Hotpot in Hongkong 150HK$ p.p. de variatie qua dingen die je kan bestellen zijn eindeloos, op de fotos: beef, lam, pork, kippen, ingewanden, gestold eendenbloed :9 kaasworstjes, de ballen van hanen (al vond ik deze wel erg groot? Heel apart smaak was okay), vissenhuid 2sec in de hotpot dopen (lekker knapperig), fish/beef/squid balls etc etc.













De ballen van de haan. Zijn wel erg groot voor zo'n klein beest?






Morgen de rest van de foto's :) ik wil iedereen nog bedanken voor het stemmen op dot topic. Om deze reden heb ik eem mooie Fizzler pan mogen ontvangen O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Maikuuul op 08-07-2019 13:01:06 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 8 juli 2019 @ 12:38:58 #280
16715 Mylene
*schatje*
pi_187811056
Toevallig, ook al eens hond, kat, krokodil of slang (of anders vreemd vlees) gegeten?
pi_187811132
Pics van Bo mogelijk?
U MAD?
  dinsdag 9 juli 2019 @ 09:36:12 #282
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187825483
@Mylene jawel, in Vietnam had ik perongeluk hond gegeten. Hier kwamen we tijdens het eten pas achter. Ik denk dat de bereiding slecht was en daardoor het vlees vrij weinig smaak had. Krokodil had ik Kaapstad gegeten, was prima te doen beetje kip achtig maar dan meer knapperig/chunky qua vlees.

@de_boswachter op sommige fotos zijn delen van Bo zichtbaar :p zoals Mcdonalds ontbijt hieronder.

Ontbijtje in Cafe de Coral 35HK$. Scrambled eggs en krokante kipfilet



Klein lokaal tentje, smaak van de boullion was heerlijl O+ ben alleen niet zo'n fan van lever







Weer een fijn lokaal tentje, 5 gerechten 600HK$
Ze waren niet zuinig met de knoflook :9



Sesame chicken



Zoete spareribs, beetje teveel ui



Deze tofu was geweldig, bijna vloeibaar aan de binnenkant.



Broccoli, pasta & cheese





Ontbijt bij Mcdonalds, kipfilet was lekker sappig, de pasta en soep zelf vond ik niet veel smaak hebben



Voor lunch scrambled egg met truffel, satay beef noodles en fish ball noodle samen 150HK$. In mijn eerste bezoek aan HongKong bij dit tentje geweest. Presentatie van de scrambled egg was toen iets beter, smaak was wel weer heerlijk :9







Honey chicken wings :9



Lekker gaan dineren met de schoonfamilie. Vooraan bbq pork en daarachter een volledige kreeft met cheese noodles, heerlijk maar wel machtig. Prijs geen idee Bo's oom betaalde, goedkoop was het zeer zeker niet.





Ik geloof dat dit coquilles waren



De peking eend is de meest smaakvolle die ik ooit heb gegeten. Zo heerlijk krokant en sappig van binnen O+ krijg er honger van







Spicy noodles





Vrienden hadden een restaurant geopend met de Italiaanse keuken. Wat dan weer bijzonder is is dat het menu enkel in het Chinees was. Steak uit Australie, niks bijzonders voor 150HK$ (ik mijdt de Westerse keuken het liefst in HK)



Als ontbijt voordat ik weer naar Australie ging dit lekker lokaal tentje gevonden :9 spicy pork en beef satay noodles totaal 78HK$. Een mooie afsluiter van dit fijne tripje





[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_187825548
Ik krijg potdomme elke keer honger als ik dit topic open baas.
Kom je wel ooit nog terug naar Mestreech? Noa d'n Aambie.
U MAD?
  dinsdag 9 juli 2019 @ 14:45:50 #284
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187829338
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 09:41 schreef de_boswachter het volgende:
Ik krijg potdomme elke keer honger als ik dit topic open baas.
Kom je wel ooit nog terug naar Mestreech? Noa d'n Aambie.
Eind augustus kom ik voor een maandje of 3 terug. Dan door naar Canada.

Woon jij in Amby?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  dinsdag 9 juli 2019 @ 15:22:12 #285
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_187829772
Als je nog in HK moet je ff deze straat checken.

https://www.google.com/ma(...)266869!4d114.1623071

en hier heb je slangensoep :P

https://www.google.com/ma(...)329516!4d114.1632693
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_187829901
Ben je nooit bang dat je voedsel krijgt opgediend wat niet goed klaar is gemaakt; of wat überhaupt niet goed klaar is ofzo? Ik vind het nogal wat om in zulke landen maar random eetkraampjes langs te gaan, lijkt me bijna een garantie voor een voedselvergiftiging vroeg of laat.
pi_187829952
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:29 schreef nickhguitar het volgende:
Ben je nooit bang dat je voedsel krijgt opgediend wat niet goed klaar is gemaakt; of wat überhaupt niet goed klaar is ofzo? Ik vind het nogal wat om in zulke landen maar random eetkraampjes langs te gaan, lijkt me bijna een garantie voor een voedselvergiftiging vroeg of laat.
Dan kots je een keertje....als je je daar door tegen laat houden mis je een hoop.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 15:35:20 #288
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_187829982
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:29 schreef nickhguitar het volgende:
Ben je nooit bang dat je voedsel krijgt opgediend wat niet goed klaar is gemaakt; of wat überhaupt niet goed klaar is ofzo? Ik vind het nogal wat om in zulke landen maar random eetkraampjes langs te gaan, lijkt me bijna een garantie voor een voedselvergiftiging vroeg of laat.
Die mensen doen hun hele leven niets anders dan eten koken,,,
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 9 juli 2019 @ 15:43:15 #289
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187830108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:22 schreef One_conundrum het volgende:
Als je nog in HK moet je ff deze straat checken.

https://www.google.com/ma(...)266869!4d114.1623071

en hier heb je slangensoep :P

https://www.google.com/ma(...)329516!4d114.1632693
Kan me herinneren de eerste keer Hongkong een plek waar je inderdaad slang kon eten. Je zag zelfs de levende slang in een kooitje zitten. Niet gegeten toen, kan best zijn dat het daar was.

@nickhguitar daar ben ik totaal niet bang voor bij lokale tentjes. De turnover van hun voedsel is hoog, het staat ook uren te pruttelen op het vuur. Ik zou eerder bang zijn in tenten die Westers eten verkopen, je weet immers nooit wanneer de laatste steak of hamburger is verkocht. In de afgelopen 3 jaar ben ik 1x ziek geworden. Toen ik een chicken burger at in mijn hostel in Phnom Phen. Even kotsen en voelde mij alweer beter. Dat is echt het enige wat me is overkomen.

Ga waar de locals gaan, kans op voedselvergiftiging is minimaal, vooral bij tentjes waar het druk is. In Azie eet de meerderheid van de mensen buiten de deur. In tegenstelling tot Nederland waar uiteten gaan toch wat minder vaak voorkomt.

Ben trouwens ook naar een Chinese dokter gegaan. Niet omdat ik ziek was maar gewoon voor de ervaring. Consult was 250HK$. Men voelt je pols, checkt je tong van boven en onder. En maakt dan een drankje met Chinese kruiden. Smaakte erg smerig, dat kan ik je wel zeggen. Prima ervaring moest de dag erna nogmaals langs voor het drankje. Men is zelfs zo ervaren dat er aan de pols gevoeld kan worden of een vrouw zwanger is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maikuuul op 09-07-2019 15:49:54 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_187830370
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:43 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Kan me herinneren de eerste keer Hongkong een plek waar je inderdaad slang kon eten. Je zag zelfs de levende slang in een kooitje zitten. Niet gegeten toen, kan best zijn dat het daar was.

@:nickhguitar daar ben ik totaal niet bang voor bij lokale tentjes. De turnover van hun voedsel is hoog, het staat ook uren te pruttelen op het vuur. Ik zou eerder bang zijn in tenten die Westers eten verkopen, je weet immers nooit wanneer de laatste steak of hamburger is verkocht. In de afgelopen 3 jaar ben ik 1x ziek geworden. Toen ik een chicken burger at in mijn hostel in Phnom Phen. Even kotsen en voelde mij alweer beter. Dat is echt het enige wat me is overkomen.

Ga waar de locals gaan, kans op voedselvergiftiging is minimaal, vooral bij tentjes waar het druk is. In Azie eet de meerderheid van de mensen buiten de deur. In tegenstelling tot Nederland waar uiteten gaan toch wat minder vaak voorkomt.

Ben trouwens ook naar een Chinese dokter gegaan. Niet omdat ik ziek was maar gewoon voor de ervaring. Consult was 250HK$. Men voelt je pols, checkt je tong van boven en onder. En maakt dan een drankje met Chinese kruiden. Smaakte erg smerig, dat kan ik je wel zeggen. Prima ervaring moest de dag erna nogmaals langs voor het drankje. Men is zelfs zo ervaren dat er aan de pols gevoeld kan worden of een vrouw zwanger is.
Krijg je stinky tofu af?
Dat is nou iets dat ik écht niet afkrijg vanwege de geur.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 16:16:04 #291
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187830679
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:58 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Krijg je stinky tofu af?
Dat is nou iets dat ik écht niet afkrijg vanwege de geur.
Heb het 2x geprobeerd. Een keer bewust de andere keer perongeluk besteld.
Eerste keer 3 happen gehad en daarna laten staan.

2e keer omdat het er erg lekker uitzag 1 hap genomen en weggegooid. Niet smakelijk en de geur is idd smerig.

Wat ik wel te doen vond qua raat eten was het 16 dagen ei (Balut) in de Filipijnen. Je eet dan dus de embryo van de kip. Ziet er smerig uit maar qua smaak was het zeker niet vies.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_187830703
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 16:16 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Heb het 2x geprobeerd. Een keer bewust de andere keer perongeluk besteld.
Eerste keer 3 happen gehad en daarna laten staan.

2e keer omdat het er erg lekker uitzag 1 hap genomen en weggegooid. Niet smakelijk en de geur is idd smerig.

Wat ik wel te doen vond qua raat eten was het 16 dagen ei (Balut) in de Filipijnen. Je eet dan dus de embryo van de kip. Ziet er smerig uit maar qua smaak was het zeker niet vies.
Is idd niet vies. Kippentongetjes en kwal als snacks ^O^

Wat ik China altijd vervelend vind is dat het drinken (nagenoeg) nooit gekoeld is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2019 16:18:25 ]
  zondag 14 juli 2019 @ 12:53:52 #293
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_187914190
Vandaag lekker Thais :9 de smaken waren ontzettend goed.

Pork skewers, de saus was O+



Thai fried rice



Phad Thai



Spicy beef met Thaise aubergine. Gevraagd voor extra spicy, want spicy voor Australiers is vaak erg mild.



Totale schade 46AU$ nog geen 30 Euro
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 13:11:52 #294
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_187914427
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:22 schreef One_conundrum het volgende:
Als je nog in HK moet je ff deze straat checken.

https://www.google.com/ma(...)266869!4d114.1623071

en hier heb je slangensoep :P

https://www.google.com/ma(...)329516!4d114.1632693
Goede tips!

Toen ik in Macau woonde heb ik een aantal keer slang gegeten. Heerlijk! Wat nog lekkerder is, zijn gefrituurde eendetongetjes. :9~
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_187915187
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2019 13:11 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Goede tips!

Toen ik in Macau woonde heb ik een aantal keer slang gegeten. Heerlijk! Wat nog lekkerder is, zijn gefrituurde eendetongetjes. :9~
Ik heb daar ook heerlijk gegeten toen ik daar woonde en vrat veel meer dan hier en viel keihard af.
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 14:17:29 #296
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_187915504
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 14:01 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik heb daar ook heerlijk gegeten toen ik daar woonde en vrat veel meer dan hier en viel keihard af.
Waar woonde je? Ik woonde op Taipa, Avenida Sun Yat Sen, nabij de rotonde naar de universiteit.

Het vele afvallen lag vooral aan het klimaat, denk ik.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_187915591
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2019 14:17 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Waar woonde je? Ik woonde op Taipa, Avenida Sun Yat Sen, nabij de rotonde naar de universiteit.

Het vele afvallen lag vooral aan het klimaat, denk ik.
Taipa ik
  maandag 2 september 2019 @ 21:33:31 #298
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188761246
Net terug van een citytripje naar Zagreb

Niet heel veel foto's maar toch weer lekker genoten van de grote hoeveelheid vlees die er in dit land geserveerd werd :9

Vega platter


Rotisserie pork


Polenta met een stoofpotje van berenvlees. Had nog nooit beer gegeten dus dit was een smakelijke verrassing




Dubbele cheeseburger, zeer smakelijk en goed gekruid. Zaakje heette Pengvin en is tot laat open, vooral goed als je gezopen hebt.




[ Bericht 3% gewijzigd door Maikuuul op 02-09-2019 21:43:22 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator maandag 2 september 2019 @ 21:45:31 #299
9859 crew  Karina
Woman
pi_188761460
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 21:33 schreef Maikuuul het volgende:
Net terug van een citytripje naar Zagreb

Niet heel veel foto's maar toch weer lekker genoten van de grote hoeveelheid vlees die er in dit land geserveerd werd :9

Vega platter
[ afbeelding ]

Rotisserie pork
[ afbeelding ]

Polenta met een stoofpotje van berenvlees. Had nog nooit beer gegeten dus dit was een smakelijke verrassing
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dubbele cheeseburger, zeer smakelijk en goed gekruid. Zaakje heette Pengvin en is tot laat open, vooral goed als je gezopen hebt.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit. Is Zagreb een beetje leuk verder? Ga er volgend jaar naar toe dus ben wel benieuwd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 24 september 2019 @ 11:11:39 #300
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_189095824
quote:
99s.gif Op maandag 2 september 2019 21:45 schreef Karina het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Is Zagreb een beetje leuk verder? Ga er volgend jaar naar toe dus ben wel benieuwd.
Heel leuke stad, ook genoeg te zien. Wij waren ook nog naar het national park Plitvice geweest. Ook de moeite waard. 3/4 dagen is prima vol te krijgen.

Van Split ook goede dingen gehoord, helaas geen tijd voor gehad. Ik combineer het liefst strand met een stedentripje als het gaat.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')