abonnement Unibet Coolblue
pi_179215401
Topic voor ervaringen van medewerkers bij de grote accountantskantoren, of voor mensen met vragen over kansen/activiteiten en de verschillende vakgebieden binnen een accountants/advieskantoor etc.

De grootste 4 accountantskantoren zijn alfabetisch:

Deloitte (merknaam van Deloitte Touche Tohmatsu):



EY (Ernst & Young)



KPMG (formeel afkorting van Klynveld, Peat, Marwick Goerdeler)



PwC (PriceWaterhouseCoopers)



Laatste post:

quote:
7s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
https://fd.nl/ondernemen/(...)l-door-hoge-werkdruk

Dus 80 uur in de week werken komt dus echt voor..

Hier mensen die zelf ook ervaring hebben met de massale uitbuiting van veelal jonge mensen bij deze waardeloze werkgevers? :)
Tsja dat is meestal op M&A en strategy afdelingen. Kies je zelf voor, geen medelijden mee.
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_179215483
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:31 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Topic voor ervaringen van medewerkers bij de grote accountantskantoren, of voor mensen met vragen over kansen/activiteiten en de verschillende vakgebieden binnen een accountants/advieskantoor etc.

De grootste 4 accountantskantoren zijn alfabetisch:

Deloitte (merknaam van Deloitte Touche Tohmatsu):

[ afbeelding ]

EY (Ernst & Young)



KPMG (formeel afkorting van Klynveld, Peat, Marwick Goerdeler)

[ afbeelding ]

PwC (PriceWaterhouseCoopers)

[ afbeelding ]

Laatste post:

[..]

Tsja dat is meestal op M&A en strategy afdelingen. Kies je zelf voor, geen medelijden mee.
Het is toch gek dat je iemand 38 uur betaalt maar continu veel meer laat werken. Nog afgezien van de negatieve effecten op het gebied van gezondheid, sociaal leven, en algemeen welbevinden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_179215619
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

KPMG (formeel afkorting van Klynveld, Peat, Marwick Goerdeler)

[ afbeelding ]

PwC (PriceWaterhouseCoopers)

[ afbeelding ]

Laatste post:

[..]

Tsja dat is meestal op M&A en strategy afdelingen. Kies je zelf voor, geen medelijden mee.
Het is toch gek dat je iemand 38 uur betaalt maar continu veel meer laat werken. Nog afgezien van de negatieve effecten op het gebied van gezondheid, sociaal leven, en algemeen welbevinden.
[/quote]Extra uren zijn verwerkt in het loon en big 4 bieden doorgroeimogelijkheden binnen kantoor en elders die je bij een normale werkgever niet hebt. En prestige.
pi_179215926
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:42 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Het is toch gek dat je iemand 38 uur betaalt maar continu veel meer laat werken. Nog afgezien van de negatieve effecten op het gebied van gezondheid, sociaal leven, en algemeen welbevinden.
Extra uren zijn verwerkt in het loon en big 4 bieden doorgroeimogelijkheden binnen kantoor en elders die je bij een normale werkgever niet hebt. En prestige.
[/quote]
Haha, als je dat omrekent zitten sommige onder het WML. Lol
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_179216646
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:42 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Het is toch gek dat je iemand 38 uur betaalt maar continu veel meer laat werken. Nog afgezien van de negatieve effecten op het gebied van gezondheid, sociaal leven, en algemeen welbevinden.
Klopt, maar ik geloof niet dat deze mensen elke week zo veel werken. Meestal heeft het z'n periodes, bijv. bij accountant begin van het kalenderjaar, elk kwartaal. Als consultant verschilt het ook heel erg per sector / bedrijf.

Maar dit neemt niet weg dat je, als je aan het werk bent zelf je grenzen aan moet geven. Misschien past veel werken niet bij je. Ik zou het zelf niet willen / accepteren, dus zou er ook niet gaan werken.

Een bedrijf komt er vanzelf wel achter of mensen massaal weg gaan of niet. De meeste accountants smeren hem ook na hun RA opleiding, om ergens te gaan werken waar het rustiger is.
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_179220284
Afgelopen week breedte interview gehad bij PwC, ging voor mijn gevoel erg goed en ik meende ook wel een click te hebben met beide gesprekspartners. Nu hopen dat ik door ben naar het diepte interview. Ik neem aan dat ik dit bericht (wel/niet) binnen een week a twee weken kan verwachten?
  donderdag 17 mei 2018 @ 15:32:48 #7
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_179221248
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 14:44 schreef SavageBrother het volgende:
Afgelopen week breedte interview gehad bij PwC, ging voor mijn gevoel erg goed en ik meende ook wel een click te hebben met beide gesprekspartners. Nu hopen dat ik door ben naar het diepte interview. Ik neem aan dat ik dit bericht (wel/niet) binnen een week a twee weken kan verwachten?
Waarom heb je het niet gevraagd?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_179221720
Omdat ik op dat moment niet nog meer vragen wilde stellen :) en er hier best wat ervaringsdeskundigen zitten. Anyways, net contact gehad en ik ben door naar de laatste ronde.
pi_179227599
Zie hier het wetenschappelijke rapport: https://www.nyenrode.nl/d(...)sberoep-mei-2018.pdf
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_179351210
Vroeg me af wat momenteel de bekende klanten (audit) zijn van de 4 kantoren. Er is niet echt een overzicht beschikbaar. Wel heb ik uit nieuws items overstappen gelezen. En in hoeverre veranderen de klanten van big four eerder dan de wettelijke 8 jaar.
Pwc: Akzo
Kpmg: nn, ing, schiphol
Deloitte: Heineken
Ey: Philips, Abn, shell
pi_179353639
Volgende week diepte interview bij PwC, zeer benieuwd. Breedte interview was echt ontzettend prettig, zelfs 'gezellig'. Heb steeds meer zin om hier aan de slag te gaan.
pi_179354049
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 08:57 schreef Biancoazzuro het volgende:
Vroeg me af wat momenteel de bekende klanten (audit) zijn van de 4 kantoren. Er is niet echt een overzicht beschikbaar. Wel heb ik uit nieuws items overstappen gelezen. En in hoeverre veranderen de klanten van big four eerder dan de wettelijke 8 jaar.
Pwc: Akzo
Kpmg: nn, ing, schiphol
Deloitte: Heineken
Ey: Philips, Abn, shell
https://www.businessinsid(...)lk-aex-fonds-548008/

Vergeet niet dat bedrijven als Rabobank, Achmea etc hier dus niet onder vallen
pi_179627516
Weet iemand of je een oat ook behaald hebt met bijvoorbeeld een 5,3 en een 5,7?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_179629974
Gesprek ging goed afgelopen week, diezelfde middag nog contact gehad met het bericht dat beide gesprekspartners positief waren! Deze week ontvang ik mijn contract :)!.
pi_179743471
Iemand ervaring met de functie: Analyst Forensic (Deloitte) of Consultant Forensic Investigation (KPMG)? Zou graag de Forensic Auditor kant op willen gaan. Vroeg me alleen af hoe de werkdruk hier is vergeleken met de Audit.
pi_179743907
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:14 schreef karelspil het volgende:
Iemand ervaring met de functie: Analyst Forensic (Deloitte) of Consultant Forensic Investigation (KPMG)? Zou graag de Forensic Auditor kant op willen gaan. Vroeg me alleen af hoe de werkdruk hier is vergeleken met de Audit.
Volgens mij zijn dat als startersfuncties zeer shit vergeleken met de audit.
pi_179744437
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 13:40 schreef xminator het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat als startersfuncties zeer shit vergeleken met de audit.
Leg uit :)
pi_179749541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 14:09 schreef karelspil het volgende:

[..]

Leg uit :)
Vooral heeeeel veeeeel data handmatig “verwerken”.
pi_179759092
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

KPMG (formeel afkorting van Klynveld, Peat, Marwick Goerdeler)

[ afbeelding ]

PwC (PriceWaterhouseCoopers)

[ afbeelding ]

Laatste post:

[..]

Tsja dat is meestal op M&A en strategy afdelingen. Kies je zelf voor, geen medelijden mee.
Het is toch gek dat je iemand 38 uur betaalt maar continu veel meer laat werken. Nog afgezien van de negatieve effecten op het gebied van gezondheid, sociaal leven, en algemeen welbevinden.
[/quote]
Maar de mensen die daar komen werken weten zelf dat ze zoveel uren zullen gaan maken. Dus het is niet dat ze gedwongen zo een baan nemen. Dat 'hoort' er nou eenmaal bij. En constant 80 uur lijkt me wat overdreven voor een big4 baan. Ik werkte mijn eerste jaren bij een elite boutique in London 70 uur per week (manmanman, 70 uur... :') )
I would never lie, young forever, I ain't ever gonna die<br />Told me grow up, but I went and showed 'em why<br />I could make it, I showed 'em the power in youth, power in truth<br />The younger you stay the closer you are to your
pi_179759111
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:42 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Het is toch gek dat je iemand 38 uur betaalt maar continu veel meer laat werken. Nog afgezien van de negatieve effecten op het gebied van gezondheid, sociaal leven, en algemeen welbevinden.
Extra uren zijn verwerkt in het loon en big 4 bieden doorgroeimogelijkheden binnen kantoor en elders die je bij een normale werkgever niet hebt. En prestige.
[/quote]
Het loon dat je krijgt als je daar werkt is best slecht bij m&a en s&o.
I would never lie, young forever, I ain't ever gonna die<br />Told me grow up, but I went and showed 'em why<br />I could make it, I showed 'em the power in youth, power in truth<br />The younger you stay the closer you are to your
pi_179759185
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:23 schreef FGAbstract het volgende:

[..]

Extra uren zijn verwerkt in het loon en big 4 bieden doorgroeimogelijkheden binnen kantoor en elders die je bij een normale werkgever niet hebt. En prestige.
Het loon dat je krijgt als je daar werkt is best slecht bij m&a en s&o.
[/quote]Deloitte s&o? Hoeveel en hoe weet je dat?
pi_179759651
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 09:23 schreef FGAbstract het volgende:

[..]

Extra uren zijn verwerkt in het loon en big 4 bieden doorgroeimogelijkheden binnen kantoor en elders die je bij een normale werkgever niet hebt. En prestige.
Het loon dat je krijgt als je daar werkt is best slecht bij m&a en s&o.
[/quote]
Houd toch op om te stellen dat die overuren op 'vrijwilligheid' geschiedt. 95% van de instroom bij al die kantoren zijn onzekere uitblinkers die je maximaal kunt gebruiken. Er is geen arbeidsinspectie of vakbond die voor de rechten van deze knaapjes opkomt. En de werkgevers weten dat.

En jouw suggesties dat de overuren verdisconteerd zitten in het loon is natuurlijk helemaal potsierlijk. Als je 30 uur overwerkt op een arbeidscontract van 38/40 uur en je hebt 2500 bruto in de maand (maximaal) dan is er iets goed mis. Zelfs het wml wordt ontdoken.

Ik kots op deze bedrijfstak.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_179759747
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het loon dat je krijgt als je daar werkt is best slecht bij m&a en s&o.
Houd toch op om te stellen dat die overuren op 'vrijwilligheid' geschiedt. 95% van de instroom bij al die kantoren zijn onzekere uitblinkers die je maximaal kunt gebruiken. Er is geen arbeidsinspectie of vakbond die voor de rechten van deze knaapjes opkomt. En de werkgevers weten dat.

En jouw suggesties dat de overuren verdisconteerd zitten in het loon is natuurlijk helemaal potsierlijk. Als je 30 uur overwerkt op een arbeidscontract van 38/40 uur en je hebt 2500 bruto in de maand (maximaal) dan is er iets goed mis. Zelfs het wml wordt ontdoken.

Ik kots op deze bedrijfstak.
[/quote]
1) Misschien beter lezen, ik quote alexandrier die dat zei. Ik reageerde erop dat het loon slecht was.
2) Doe nou niet net alsof de medewerkers zulke slachtoffers zijn. Ze weten heel goed waar ze aan beginnen.
I would never lie, young forever, I ain't ever gonna die<br />Told me grow up, but I went and showed 'em why<br />I could make it, I showed 'em the power in youth, power in truth<br />The younger you stay the closer you are to your
pi_179761166
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 19:03 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Vooral heeeeel veeeeel data handmatig “verwerken”.
Zat zelf te denken eerst 3 jaar bij audit mee te lopen om mijn master te halen en ervaring op te doen en dan de overstap te maken. Kom je dan ook nog binnen als starters functie? En is alleen de startersfunctie heel veel data hadnmatig verwerken of alle? Dacht zelf dat het meer onderzoeken doen en mensen interviewen was.
pi_179767722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:32 schreef karelspil het volgende:

[..]

Zat zelf te denken eerst 3 jaar bij audit mee te lopen om mijn master te halen en ervaring op te doen en dan de overstap te maken. Kom je dan ook nog binnen als starters functie? En is alleen de startersfunctie heel veel data hadnmatig verwerken of alle? Dacht zelf dat het meer onderzoeken doen en mensen interviewen was.
Als je een beetje goed bent zou ik lekker 5 jaar werken, dan word je manager. Daarna pas overstappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door xminator op 13-06-2018 18:51:53 ]
pi_179767942
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:32 schreef karelspil het volgende:

[..]

Zat zelf te denken eerst 3 jaar bij audit mee te lopen om mijn master te halen en ervaring op te doen en dan de overstap te maken. Kom je dan ook nog binnen als starters functie? En is alleen de startersfunctie heel veel data hadnmatig verwerken of alle? Dacht zelf dat het meer onderzoeken doen en mensen interviewen was.
Hoe ik het begrijp zie je als starter weinig mensen. Later is het meer een onderzoek leiden en mensen interviewen. Of 3 jaar genoeg is om dat grotendeels te ontlopen - geen idee.
pi_179773130
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:02 schreef phpmystyle het volgende:
Houd toch op om te stellen dat die overuren op 'vrijwilligheid' geschiedt. 95% van de instroom bij al die kantoren zijn onzekere uitblinkers die je maximaal kunt gebruiken. Er is geen arbeidsinspectie of vakbond die voor de rechten van deze knaapjes opkomt. En de werkgevers weten dat.

En jouw suggesties dat de overuren verdisconteerd zitten in het loon is natuurlijk helemaal potsierlijk. Als je 30 uur overwerkt op een arbeidscontract van 38/40 uur en je hebt 2500 bruto in de maand (maximaal) dan is er iets goed mis. Zelfs het wml wordt ontdoken.

Ik kots op deze bedrijfstak.
De mensen die 2500 bruto verdienen, krijgen hun overuren gewoon uitbetaald.
Prima als je werkdruk of cultuur wilt aankaarten, maar zorg dan dat je de juiste voorbeelden gebruikt.
pi_179774221
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het loon dat je krijgt als je daar werkt is best slecht bij m&a en s&o.
Houd toch op om te stellen dat die overuren op 'vrijwilligheid' geschiedt. 95% van de instroom bij al die kantoren zijn onzekere uitblinkers die je maximaal kunt gebruiken. Er is geen arbeidsinspectie of vakbond die voor de rechten van deze knaapjes opkomt. En de werkgevers weten dat.

En jouw suggesties dat de overuren verdisconteerd zitten in het loon is natuurlijk helemaal potsierlijk. Als je 30 uur overwerkt op een arbeidscontract van 38/40 uur en je hebt 2500 bruto in de maand (maximaal) dan is er iets goed mis. Zelfs het wml wordt ontdoken.

Ik kots op deze bedrijfstak.
[/quote]

Wat een BS :')

In M&A en bij de big4 etc. werken juist mensen die slim zijn want anders kom je bij dat soort bedrijven gewoon niet binnen. Mensen die daar aan het werk gaan weten precies waar ze aan beginnen. Je komt er echt niet op je eerste dag achter van ooh ze werken hier 12 uur per dag ipv 8 :') Daarnaast leer je er superveel en krijg je er goed voor betaald dus het is een goede investering.
Play hard, go pro.
pi_179777230
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:25 schreef snabbi het volgende:

[..]

De mensen die 2500 bruto verdienen, krijgen hun overuren gewoon uitbetaald.
Prima als je werkdruk of cultuur wilt aankaarten, maar zorg dan dat je de juiste voorbeelden gebruikt.
Want er is ook absoluut geen druk om uren te maken en die niet te schrijven
pi_179777293
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 07:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Want er is ook absoluut geen druk om uren te maken en die niet te schrijven
Ik heb bovenstaande eigenlijk nooit ervaren.
pi_179779661
Maar waar gaat deze hele discussie nu over? Ik heb 't idee dat er eens in de zoveel tijd een paar zuurpruimen even hun gal komen spuwen hier zonder dat we er iets mee opschieten.
pi_179789530
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 07:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Want er is ook absoluut geen druk om uren te maken en die niet te schrijven
Dat dus.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:04 schreef SavageBrother het volgende:
Maar waar gaat deze hele discussie nu over? Ik heb 't idee dat er eens in de zoveel tijd een paar zuurpruimen even hun gal komen spuwen hier zonder dat we er iets mee opschieten.
Bewustzijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_179790795
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 07:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Want er is ook absoluut geen druk om uren te maken en die niet te schrijven
Nee. De druk binnen de big4 om uren te schrijven is wel anders dan in het bedrijfsleven, doordat koffiepauzes eerder niet als gewerkte tijd beschouwd wordt, maar ik heb nog niet meegemaakt dat gewerkte tijd niet geschreven kan worden.

Het is wel zo dat een aantal startende mensen dit gevoel zouden kunnen hebben. Het is altijd moeilijk om te zien wat men verwacht dat een probleem kan zijn ten opzichte van of het echt een probleem is. Zelf wijs ik mijn collega's juist op het feit het wel te schrijven voor een aantal redenen:
- Facturatie naar de klant
- Planning van de activiteiten naar de toekomst
- Voorkomen dat ze zichzelf benadelen.
pi_179792202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 20:19 schreef snabbi het volgende:

[..]

Nee. De druk binnen de big4 om uren te schrijven is wel anders dan in het bedrijfsleven, doordat koffiepauzes eerder niet als gewerkte tijd beschouwd wordt, maar ik heb nog niet meegemaakt dat gewerkte tijd niet geschreven kan worden.

Het is wel zo dat een aantal startende mensen dit gevoel zouden kunnen hebben. Het is altijd moeilijk om te zien wat men verwacht dat een probleem kan zijn ten opzichte van of het echt een probleem is. Zelf wijs ik mijn collega's juist op het feit het wel te schrijven voor een aantal redenen:
- Facturatie naar de klant
- Planning van de activiteiten naar de toekomst
- Voorkomen dat ze zichzelf benadelen.
Helemaal eens hoor. Dat laatste benadruk ik ook. Ik vind het motto ‘ze krijgen ervoor betaald dus moeten niet zeiken’ alleen wat kort door de bocht.
pi_179792492
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 20:19 schreef snabbi het volgende:

[..]

Nee. De druk binnen de big4 om uren te schrijven is wel anders dan in het bedrijfsleven, doordat koffiepauzes eerder niet als gewerkte tijd beschouwd wordt, maar ik heb nog niet meegemaakt dat gewerkte tijd niet geschreven kan worden.

Het is wel zo dat een aantal startende mensen dit gevoel zouden kunnen hebben. Het is altijd moeilijk om te zien wat men verwacht dat een probleem kan zijn ten opzichte van of het echt een probleem is. Zelf wijs ik mijn collega's juist op het feit het wel te schrijven voor een aantal redenen:
- Facturatie naar de klant
- Planning van de activiteiten naar de toekomst
- Voorkomen dat ze zichzelf benadelen.
Wat bedoel je met bedrijfsleven dan? En hoe is de druk om uren te schrijven daar dan?
pi_179793289
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat bedoel je met bedrijfsleven dan? En hoe is de druk om uren te schrijven daar dan?
Met bedrijfsleven bedoelt hij een functie als controller of iets dergelijks. Daar bestaat dat urenschrijverij niet.
pi_179794581
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:27 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Helemaal eens hoor. Dat laatste benadruk ik ook. Ik vind het motto ‘ze krijgen ervoor betaald dus moeten niet zeiken’ alleen wat kort door de bocht.
Oke prima. Ik reageerde alleen op de 2500 euro met 30 overuren op basis van de uitbuiting. Als je overwerkt krijg je betaald. Is er druk om over te werken, ja die is er zeker. Sommige zijn er beter in om het af te houden dan anderen en in de ene werkgroep is de druk groter etc.

Bedrijfsleven bedoel ik inderdaad dat er genoeg andere beroepen zijn waarbij tijdschrijven of bepaalde aanwezigheid is, waarbij er minder naar de productiviteitselementen daarvan gekeken wordt.
pi_179801053
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:52 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Hoe ik het begrijp zie je als starter weinig mensen. Later is het meer een onderzoek leiden en mensen interviewen. Of 3 jaar genoeg is om dat grotendeels te ontlopen - geen idee.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:36 schreef xminator het volgende:

[..]

Als je een beetje goed bent zou ik lekker 5 jaar werken, dan word je manager. Daarna pas overstappen.
Bedankt voor jullie reactie en tips!

Wat is het verschil in het overuren schrijven tussen de 'big four'? Heb verhalen gehoord dat, ik dacht bij PWC of KPMG, de eerste 100 overuren voor jezelf zijn. Klopt dit? Of is dit alleen voor de junior managers en up? of is dit sws een broodje aap verhaal?
pi_179805362
Bij PWC is het zo dat je (als beginner) ieder uur na 9 uur werken mag schrijven als overwerken en ieder uur dat je werkt na het eerste uur werken op een dag dat je normaal niet werkt (weekend, vrije dag etc). Dus als jij iedere dag dag 2 uur overwerkt (5x2 = 10) en op zaterdag 5 uur werkt, krijg je in totaal 5x(2-1) + 4 = in totaal 9 overuren in een week. Alles boven SA krijgt volgens mij geen overuren.
pi_179807323
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:03 schreef SavageBrother het volgende:
Bij PWC is het zo dat je (als beginner) ieder uur na 9 uur werken mag schrijven als overwerken en ieder uur dat je werkt na het eerste uur werken op een dag dat je normaal niet werkt (weekend, vrije dag etc). Dus als jij iedere dag dag 2 uur overwerkt (5x2 = 10) en op zaterdag 5 uur werkt, krijg je in totaal 5x(2-1) + 4 = in totaal 9 overuren in een week. Alles boven SA krijgt volgens mij geen overuren.
Daarbij aangetekend dat in dit geval geen 5x9 geschreven zou worden in praktijk, maar bijv 2x10,1x9 en 2x8, om zo alsnog wat meer uren te krijgen.
pi_179811024
Bij EY wordt gewoon elk overuur betaald / tijd-voor-tijd aangeboden.
Manager en up zijn hun overuren kwijt.
pi_179821562
Hoelang duurt het voordat iemand gemiddeld een partner wordt en wat is de 'track'?
I would never lie, young forever, I ain't ever gonna die<br />Told me grow up, but I went and showed 'em why<br />I could make it, I showed 'em the power in youth, power in truth<br />The younger you stay the closer you are to your
pi_179843445
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:04 schreef FGAbstract het volgende:
Hoelang duurt het voordat iemand gemiddeld een partner wordt en wat is de 'track'?
15 jaar is wel het minimale

2 jaar trainee/associate
4 jaar in totaal senior / supervisor / jr manager
3 jaar Manager
3 jaar SM
3 jaar Director
pi_179844159
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 11:04 schreef FGAbstract het volgende:
Hoelang duurt het voordat iemand gemiddeld een partner wordt en wat is de 'track'?
In aanvulling op Underdoggy die het beschrijft aan de Assurance kant, hierbij een Advisory beeld
3 jaar consultant
2 jaar senior consultant
3 jaar manager
4 jaar sr manager
2 jaar director
---------
14 jaar minimaal
  zondag 17 juni 2018 @ 11:11:18 #45
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_179844288
Dat is allemaal wel het ideale beeld :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_179844652
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:11 schreef KaBuf het volgende:
Dat is allemaal wel het ideale beeld :+
Jup, dat wordt ook bedoeld met Minimaal :)
pi_179844692
Ach, 99% van de mensen die starten worden toch nooit partner. De een haakt vrijwillig eerder af en de ander heeft niet voldoende competenties.
  zondag 17 juni 2018 @ 11:43:58 #48
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_179844817
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:35 schreef snabbi het volgende:

[..]

Jup, dat wordt ook bedoeld met Minimaal :)
I know :+
Maar omdat FGAbstract om gemiddelden vroeg.
Denk dat je hier niet veel aan gemiddelden hebt namelijk, of minimum. Heb nog niet veel mensen gezien die het traject ook als dusdanig doorlopen.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_179845087
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:43 schreef KaBuf het volgende:

[..]

I know :+
Maar omdat FGAbstract om gemiddelden vroeg.
Denk dat je hier niet veel aan gemiddelden hebt namelijk, of minimum. Heb nog niet veel mensen gezien die het traject ook als dusdanig doorlopen.
Fair point. Gemiddelde weet ik inderdaad niet. Alleen minimaal.
Ook inhakend op de andere post, inderdaad er worden maar weinig mensen echt partner. Vroeger dacht ik dat het vooral was dat mensen afhaken omdat ze denken niet de competentie te hebben. Gedurende de jaren zie je echter wel in dat dit zeker niet het geval is.
pi_180095729
Klaar met mijn master fiscaal recht aan de UvA. Moet alleen maar mijn scriptie bijschaven that's it.

Kleine vraagje aan jullie, had al recent vragen gesteld over de Big 4 over het algemeen hebben ze ongeveer dezelfde voorwaarden, hetzelfde salaris e.d. maar hoe zit het bijvoorbeeld met Mazars, BDO etc? Zijn die organisaties ook vergelijkbaar met de Big 4?
  dinsdag 3 juli 2018 @ 12:02:54 #51
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_180208024
Wat voor kleding dragen vrouwen bij deloitte? Ik ga binnenkort misschien naar een soort inhousedag van de analytics afdeling. Dus geen accountancy, maar wel consultancy dus klantcontact (als je daar werkt natuurlijk, niet op die inhousedag). Hoe kan ik me dan het beste kleden? Moet ik maar meteen een pak kopen? (vrouwenpak). Of ben ik dan juist overdressed? Naar andere inhousedagen droeg ik een zwarte jeans met nette schoenen en een leuk jasje (gewoon over een t-shirt) maar dat is waarschijnlijk niet net genoeg dit keer. Wie heeft tips?
pi_180209444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 12:02 schreef Gentianella het volgende:
Wat voor kleding dragen vrouwen bij deloitte? Ik ga binnenkort misschien naar een soort inhousedag van de analytics afdeling. Dus geen accountancy, maar wel consultancy dus klantcontact (als je daar werkt natuurlijk, niet op die inhousedag). Hoe kan ik me dan het beste kleden? Moet ik maar meteen een pak kopen? (vrouwenpak). Of ben ik dan juist overdressed? Naar andere inhousedagen droeg ik een zwarte jeans met nette schoenen en een leuk jasje (gewoon over een t-shirt) maar dat is waarschijnlijk niet net genoeg dit keer. Wie heeft tips?
Consulting, zeker Technology waar AIM (Analytics & Information Management) onder valt is niet zo formeel. Wat je naar andere inhousedagen droeg kan prima.
  dinsdag 3 juli 2018 @ 13:27:29 #53
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_180209530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2018 13:21 schreef Weird- het volgende:

[..]

Consulting, zeker Technology waar AIM (Analytics & Information Management) onder valt is niet zo formeel. Wat je naar andere inhousedagen droeg kan prima.
ah mooi, bedankt! ^O^
pi_180905961
Hebben de Big four een up-or-out-beleid of kun je zodra je bijvoorbeeld manager bent dat gewoon blijven tot je pensioen? Iemand enig idee wat een senior manager tax ongeveer binnenhaalt?
pi_180906445
Inderdaad up-or-out, maar senior manager bestaat wel als eindfunctie. Salaris bruto circa 5.5-6k bruto denk ik.
pi_180907285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:08 schreef ikwordra het volgende:
Inderdaad up-or-out, maar senior manager bestaat wel als eindfunctie. Salaris bruto circa 5.5-6k bruto denk ik.
6k?! Voor een fucking SENIOR manager?! Hoelang doet men er normaliter over om senior manager te worden? Wat zit er allemaal nog tussen senior manager en partner in? Vraag het voor de zekerheid toch maar vanwege je usernaam: Is dat van toepassing op zowel de accounting als de tax-afdeling?
pi_180907293
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:08 schreef ikwordra het volgende:
Inderdaad up-or-out, maar senior manager bestaat wel als eindfunctie. Salaris bruto circa 5.5-6k bruto denk ik.
Hoe ziet dat out-proces er eigenlijk uit? Outplacement traject, transitievergoeding, wegpesten (werknemer overspannen maken)?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_180907558
6K voor sr. manager lijkt me weinig, ik had toch wel 7.5 verwacht eigenlijk.
pi_180908352
Op 6k zit je na ongeveer 3 tot 4 jaar sr mngr.
pi_180908861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 23:49 schreef snabbi het volgende:
Op 6k zit je na ongeveer 3 tot 4 jaar sr mngr.
Dus als je begint als senior manager zit je er zelfs nog onder?! Is senior manager wel zo'n hoge functie dan of impliceert de titel dat onterecht?
pi_180909029
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 00:13 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Dus als je begint als senior manager zit je er zelfs nog onder?! Is senior manager wel zo'n hoge functie dan of impliceert de titel dat onterecht?
Ik kom uit een organisatie dat je op 60% van je eindsalaris in een functie begint. Eerste jaars sr mngr ligt rond de 5300. Dus ja je kan rond de 8400 voor de eeuwige sr mngr verwachten.
De oude sr mngr is gewoon in zijn rol gerold op basis van zijn ervaring. De nieuwe sr mngr komt alleen in zijn rol wanneer er potentie in zit.
In hoeverre het een hoge functie is kan ik moeilijk zeggen. Dat ligt een beetje aan je referentiekader. Ik heb zelf als sr mngr bijvoorbeeld wel een HR verantwoordelijkheid over een groep van mensen, een sales verantwoordelijkheid,(of noem het een bezigheidstherapie naar de collega's), onderhandelingen, vertalen van beleid naar iets wat geslikt wordt door de collega's etc.

Ik ben alleen niet zo hierrarisch ingesteld, dus of het iets voorstelt of niet kan ik moeilijk zeggen. Het is gewoon leuk om te doen.
(zelf 3e jaar sr mngr)
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 01:23:41 #62
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_180910211


[ Bericht 100% gewijzigd door knokkels op 03-08-2018 01:25:31 ]
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_180912626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:45 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

6k?! Voor een fucking SENIOR manager?! Hoelang doet men er normaliter over om senior manager te worden? Wat zit er allemaal nog tussen senior manager en partner in? Vraag het voor de zekerheid toch maar vanwege je usernaam: Is dat van toepassing op zowel de accounting als de tax-afdeling?
De range van salaris voor sr manager gaat van 5.5~ tot 8.5~. Dit vind ik vrij redelijk gezien de snelheid dat iemand sr manager kan worden (7-9 jaar).

Tussen sr manager en partner zit nog de director functie. Hier zit je meestal nog wel een aantal jaar voordat je uiteindelijk partner kan worden.

Met grote lijnen zijn functies / salarisen hetzelfde tussen accounting - tax etc.. ook tussen de big 4. Je zal niet een wereld van verschil gaan zien iig.
pi_180913196
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:45 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

6k?! Voor een fucking SENIOR manager?! Hoelang doet men er normaliter over om senior manager te worden? Wat zit er allemaal nog tussen senior manager en partner in? Vraag het voor de zekerheid toch maar vanwege je usernaam: Is dat van toepassing op zowel de accounting als de tax-afdeling?
Sorry denk ik :P
Vanaf WO duurt het nominaal 9 jaar om SM te worden. Dat geldt inderdaad ook voor tax.
pi_180913235
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe ziet dat out-proces er eigenlijk uit? Outplacement traject, transitievergoeding, wegpesten (werknemer overspannen maken)?
Je zal met name zien dat toch hogere eisen gesteld worden, dus dat je toch als een volgende functie moet functioneren. Als je geen promotir wil, wil je ook die extra verantwoordelijkheden niet en ga je vaak dus vanzelf weg.
Wegpesten behoort eventueel ook tot de mogelijkheden helaas.
pi_180913262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:35 schreef naniyokore het volgende:

[..]

De range van salaris voor sr manager gaat van 5.5~ tot 8.5~. Dit vind ik vrij redelijk gezien de snelheid dat iemand sr manager kan worden (7-9
9 jaar bovengemiddeld hard werken om 5.5 bruto te verdienen is geen superdeal eigenlijk. Die 8.5k (als dat al mogelijk is bij elke organisatie) is pas haalbaar als je 10+ jaar SM bent.
pi_180916022
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:15 schreef ikwordra het volgende:

[..]

9 jaar bovengemiddeld hard werken om 5.5 bruto te verdienen is geen superdeal eigenlijk. Die 8.5k (als dat al mogelijk is bij elke organisatie) is pas haalbaar als je 10+ jaar SM bent.
Eens. Het is zeker geen superdeal, maar het is ook niet super slecht. Maar we werken natuurlijk ook niet bij de B4 om flinke centen te verdienen.
pi_180916259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:28 schreef naniyokore het volgende:

[..]

Eens. Het is zeker geen superdeal, maar het is ook niet super slecht. Maar we werken natuurlijk ook niet bij de B4 om flinke centen te verdienen.
Waar werken we dan wel voor? 8)7
pi_180916469
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:35 schreef naniyokore het volgende:
De range van salaris voor sr manager gaat van 5.5~ tot 8.5~. Dit vind ik vrij redelijk gezien de snelheid dat iemand sr manager kan worden (7-9 jaar).
7-9 jaar na het behalen van je master? Dus je bent op z'n vroegst senior manager op je 18+4+7=29e maar realistisch gezien rond je 33e?

Je verdient dan 5.5k bruto oftewel 3.5k netto oftewel een netto uurloon van
ongeveer ¤25. Hiervoor heb je een jarenlange investering gedaan in de vorm van het volgen van een pittige opleiding waar je niet zomaar fulltime naast kunt werken en geld moet besteden aan allerlei zaken die niet nodig zouden zijn als je niet ging studeren en daarnaast nog minimaal 7 jaar hard werken?
quote:
Tussen sr manager en partner zit nog de director functie. Hier zit je meestal nog wel een aantal jaar voordat je uiteindelijk partner kan worden.
Vanaf welke functie begint vakinhoud er minder toe te doen en gaat het vooral om kantoorpolitiek en acquisitie?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 12:54:05 ]
pi_180916813
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:51 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

7-9 jaar na het behalen van je master? Dus je bent op z'n vroegst senior manager op je 18+4+7=29e maar realistisch gezien rond je 33e?

*knip*

Vanaf welke functie begint vakinhoud er minder toe te doen en gaat het vooral om kantoorpolitiek en acquisitie?
33 is inderdaad een realistische leeftijd om sr mngr te kunnen zijn.
Vergeet niet dat er ook nog een hele lichting is die het niet haalt of het er niet voor over heeft.

In de advisory sector krijg je acquisitie verwachtingen tussen senior consultant en manager.
Binnen audit mag het formeel niet vanuit de beroepsregels. Sales werkt daar ook gewoon heel anders dan bij tax of advisory. Daar zal het tussen de sr mngr en non-equity partner in liggen.

Overigens heb je altijd mensen die meer sales-begaafd zijn en anderen die vaktechnisch sterker zijn. Je kan op verschillende eigenschappen naar bepaalde posities toegroeien. Al zie ik een promotie naar een partner-vorm zonder commerciele vaardigheden niet voor me.
pi_180917541
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:51 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

7-9 jaar na het behalen van je master? Dus je bent op z'n vroegst senior manager op je 18+4+7=29e maar realistisch gezien rond je 33e?

Je verdient dan 5.5k bruto oftewel 3.5k netto oftewel een netto uurloon van
ongeveer ¤25. Hiervoor heb je een jarenlange investering gedaan in de vorm van het volgen van een pittige opleiding waar je niet zomaar fulltime naast kunt werken en geld moet besteden aan allerlei zaken die niet nodig zouden zijn als je niet ging studeren en daarnaast nog minimaal 7 jaar hard werken?

[..]

Vanaf welke functie begint vakinhoud er minder toe te doen en gaat het vooral om kantoorpolitiek en acquisitie?
¤25?

3500/ (55 uren x 4.3)= nog geen ¤15..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_180917573
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Je zal met name zien dat toch hogere eisen gesteld worden, dus dat je toch als een volgende functie moet functioneren. Als je geen promotir wil, wil je ook die extra verantwoordelijkheden niet en ga je vaak dus vanzelf weg.
Wegpesten behoort eventueel ook tot de mogelijkheden helaas.
Lekkere werkgever dan....
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_180918704
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 10:12 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Je zal met name zien dat toch hogere eisen gesteld worden, dus dat je toch als een volgende functie moet functioneren. Als je geen promotir wil, wil je ook die extra verantwoordelijkheden niet en ga je vaak dus vanzelf weg.
Wegpesten behoort eventueel ook tot de mogelijkheden helaas.
Wegpesten heb ik in 11 jaar nog niet gezien.
Uiteindelijk heb je best veel motivatie nodig om het werk te doen in de druk die er is. De mensen die de motivatie kwijt raken, zoeken eigenlijk altijd zelf wel een andere baan waarin het aspect zit wat ze wel leuk vonden (of vanwege work-life hetzelfde doen bij een andere firma). Er is slechts een enkeling die blijft hangen en dat laat men ook gewoon zo..
pi_180918764
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:19 schreef snabbi het volgende:

[..]

Wegpesten heb ik in 11 jaar nog niet gezien.
Uiteindelijk heb je best veel motivatie nodig om het werk te doen in de druk die er is. De mensen die de motivatie kwijt raken, zoeken eigenlijk altijd zelf wel een andere baan waarin het aspect zit wat ze wel leuk vonden (of vanwege work-life hetzelfde doen bij een andere firma). Er is slechts een enkeling die blijft hangen en dat laat men ook gewoon zo..
Eens. Wegpesten gebeurt ook niet vaak, maar het gebeurt weleens. Overigens is dat meestal niet omdat medewerkers vrijwillig in hun functie blijven hangen, maar wegens wanprestaties.
pi_180919492
Heeft iemand ervaring of weet iemand hier meer over werken op de Legal-afdeling van Big Four-kantoren? Ik heb me altijd georiënteerd op advocatuur maar kwam vanochtend een vacature voor een junior Legal consultant tegen. Zal het qua startsalaris hetzelfde zijn als Zuidas-advocatenkantoren (als ik in m’n vriendenkring kijk tussen de ¤2900 en ¤3400)?
Mijn specialisatie is IP of in goed Nederlands intellectuele eigendom :)
pi_180921452
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:06 schreef snabbi het volgende:
33 is inderdaad een realistische leeftijd om sr mngr te kunnen zijn.
Vergeet niet dat er ook nog een hele lichting is die het niet haalt of het er niet voor over heeft.
Waarom halen die hele lichtingen de functie van SM niet?
quote:
Overigens heb je altijd mensen die meer sales-begaafd zijn en anderen die vaktechnisch sterker zijn. Je kan op verschillende eigenschappen naar bepaalde posities toegroeien. Al zie ik een promotie naar een partner-vorm zonder commerciele vaardigheden niet voor me.
Waar moet ik naast acquisitie zoal aan denken bij het begrip commerciële vaardigheden en is het mogelijk/komt het vaak voor dat iemand het tot director weet te schoppen puur vanwege zijn vakinhoudelijke sterkte?
pi_180921475
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

¤25?

3500/ (55 uren x 4.3)= nog geen ¤15..
Dat ook nog eens ja. Ik ging uit van 4 weken.
pi_180921552
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 12:28 schreef naniyokore het volgende:

[..]

Eens. Het is zeker geen superdeal, maar het is ook niet super slecht. Maar we werken natuurlijk ook niet bij de B4 om flinke centen te verdienen.
Ligt aan je referentiekader. Als je het in je hebt om senior manager te worden had je waarschijnlijk ook wel op je 17e kunnen beginnen met fulltime werken bij de lokale Domino's om vervolgens na twee jaar manager te worden en vijf jaar daarna franchisenemer en drie jaar daarna een tweede vestiging etcetera. Werk je net zo hard maar ben je veel vrijer en houd je veel meer over.

Vraag me verder af waar je dan wel voor werkt als het niet vanwege de financiën zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2018 16:27:48 ]
pi_180921617
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Waarom halen die hele lichtingen de functie van SM niet.
Veel mensen stappen zelf uit. Ik ben na aantal jaar ook weggegaan. Had me leerschool gehad en zag betere mogelijkheden intern.

[..]
quote:
Waar moet ik naast acquisitie zoal aan denken bij het begrip commerciële vaardigheden en is het mogelijk/komt het vaak voor dat iemand het tot director weet te schoppen puur vanwege zijn vakinhoudelijke sterkte?
Mogelijk: ja
Komt het vaak voor: nee, zeker niet aan de advies kant
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_180921629
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:26 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Ligt aan je referentiekader. Als je het in je hebt om senior manager te worden had je waarschijnlijk ook wel op je 17e kunnen beginnen met fulltime werken bij de lokale Domino's om vervolgens na twee jaar manager te worden en vijf jaar daarna franchisenemer en drie jaar daarna een tweede vestiging etcetera. Werk je net zo hard maar ben je veel vrijer en houd je veel meer over.

Vraag me verder af waar je dan wel voor werkt als het niet vanwege de financiën zijn.
Plezier in je werk is belangrijker dan wat dan ook.

Plus vergeet niet de extra's als auto en telefoon bv. Zo goedkoop kan je normaal gezien niet autorijden

[ Bericht 5% gewijzigd door Steven184 op 03-08-2018 16:38:00 ]
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_180922634
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:21 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Waarom halen die hele lichtingen de functie van SM niet?
Manager kan je nog worden door (echt) goed te zijn in 1 ding. Wat dat ding is, kan vanalles zijn. Of het nu people-skills is (mensen om je heen motiveren), project management door tijdige delivery, vaktechnische kennis, marktkennis, acquisite etc etc.

Voor sr mngr zal je op meerdere terreinen goed moeten presteren. Er zijn mensen die niet aan de vereisten voldoen. Aangezien het ook gaat over een traject van jaren hebben veel mensen in hun leven verandering van prioriteit en hebben daarom geen zin meer. Uiteindelijk is het model ook gebaseerd op een piramide, dus het is ook een gewenst effect dat er minder mensen doorstromen naar die posities.

In andere bedrijven zie je natuurlijk ook dat in hogere functies minder ruimte is. Ik vind dat dit type bedrijven wel veel meer mogelijkheden biedt om een dergelijke functie te halen dan andere branches. Hier kan je met een nieuwe niche-markt je eigen positie creëren.
Als jij die niche kan vinden, een team om je heen weet te bouwen met mensen die door het vuur gaan voor je en je weet het zo te brengen dat je niemand op de tenen staat, dan kan je sr mngr worden.

quote:
Waar moet ik naast acquisitie zoal aan denken bij het begrip commerciële vaardigheden en is het mogelijk/komt het vaak voor dat iemand het tot director weet te schoppen puur vanwege zijn vakinhoudelijke sterkte?
Ik bedoelde eig wel acquisitie, maar je mag commerciele activiteiten best uitsplitsen in verschillende handelingen:
- koude acquisitie
- verlenging en vergroting van huidige opdrachten
- factureren van meerwerk in een bestaande opdracht
- hogere tarieven weten te realiseren op bestaande opdrachten
- aanvullende opdrachten
- als communicatie persoon optreden op een bepaald vaktechnisch onderwerp in seminars, lezingen en media uitingen, waarbij je anderen in staat stelt de opdrachten af te sluiten
etc.
pi_180922762
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:32 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Plezier in je werk is belangrijker dan wat dan ook.

Plus vergeet niet de extra's als auto en telefoon bv. Zo goedkoop kan je normaal gezien niet autorijden
Ik wilde me eerder niet laten verleiden om puur op financiën te reageren, maar de focus was inderdaad vooral op primair loon. Als je de verschillende looncomponenten bij elkaar telt mag je rekenen met een loon van 80-85k voor een eerste jaars sr mngr..
Krijg je nog steeds dezelfde discussie van dat mensen het hard werken vinden voor dat geld. Dat is gewoon waar. Je moet ook je plezier halen uit de vaktechnische scenario's, de politieke situaties, de positieve energie van de mensen om je heen etc.
Als je puur naar financien kijkt, dan zijn er meer interessante business cases te maken.
pi_180923037
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 14:49 schreef underground1009 het volgende:
Heeft iemand ervaring of weet iemand hier meer over werken op de Legal-afdeling van Big Four-kantoren? Ik heb me altijd georiënteerd op advocatuur maar kwam vanochtend een vacature voor een junior Legal consultant tegen. Zal het qua startsalaris hetzelfde zijn als Zuidas-advocatenkantoren (als ik in m’n vriendenkring kijk tussen de ¤2900 en ¤3400)?
Mijn specialisatie is IP of in goed Nederlands intellectuele eigendom :)
Volgens mij zijn PWC en EY de enige kantoren die ook echt rechtszaken mogen leiden. Zij zijn ook degene in het verleden de juridische dienstverlening niet gestopt waren. Daarbij zie ik PWC meer de strategiekant en M&A kant opgaan en EY middels het kantoor Holland van Gijzen de meest brede onderwerpen uitvoeren. Waarbij ik weet dat er ook een partner de focus heeft op IP.
KPMG is zeer beperkt aanwezig en heb ik eigenlijk nog nooit externe dienstverlening zien doen. Deloitte heeft in 2014 de strategie gezet om ook weer actief te worden.
pi_180982468
Hebben jullie enig idee waardoor veel high potentials zich aangetrokken voelen tot de advocatuur en de financiële sector?

Sociale klasse lijkt weinig uit te maken aangezien zowel eerste generatie studenten als nazaten van personen met oud geld een zelfde carrière lijken te ambiëren.

Is het de status? De kleding? Oprechte interesse in de desbetreffende vakgebieden?

Want een vriend van me werkt in de financiële dienstverlening en vertelde me over een manager (dus niet eens een partner) die de schrik is voor iedereen die onder hem in de hiërarchie staat. Dat trok me wel aan tot ik er achter kwam dat dat soort gasten 6k bruto per maand verdienen. Na een jarenlange investering in een studie en grinden als associate.
pi_180982955
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:55 schreef ThePrinceTWP het volgende:

Want een vriend van me werkt in de financiële dienstverlening en vertelde me over een manager (dus niet eens een partner) die de schrik is voor iedereen die onder hem in de hiërarchie staat. Dat trok me wel aan tot ik er achter kwam dat dat soort gasten 6k bruto per maand verdienen. Na een jarenlange investering in een studie en grinden als associate.
Dus jij wilde ook graag de schrik zijn van mensen onder je? :X

Verder kan je zeggen dat 6K misschien onderbetaald is, maar daar kan je heel goed mee rondkomen.
Ik denk dat de aantrekkingskracht is dat je werkt met mensen van je leeftijd en veel kan leren / veel nieuwe dingen ziet. Dat drukt zich dus niet uit in geld.
pi_181096792
Ik vind het wel interessant de discussies hierboven over salaris, doorgroeien, onderbetaald zijn etc. Uiteindelijk is voor mij, werkzaam op een corporate/international tax afdeling, het werken bij een big four kantoor voornamelijk een enorm goede leerschool en een springplank voor de verdere carrière. Wellicht binnen je big four kantoor tot eventueel partner, maar wellicht ook in het bedrijfsleven. Je krijgt enorm veel kansen (al moet je deze wel vaak zelf creëren), doet veel internationale ervaringen op, hebt al snel klantcontact en je kan vrij snel groeien waardoor je je ook al snel leidinggevende kwaliteiten kan gaan aanmeten. Het salaris dat daarbij komt kijken wat mij betreft is verder gewoon prima, zeker in je beginjaren.
pi_181101398
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:57 schreef Harmankardon het volgende:
6K voor sr. manager lijkt me weinig, ik had toch wel 7.5 verwacht eigenlijk.
Ik krijg 6.5 als nieuwe SM
pi_181102720
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:53 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik krijg 6.5 als nieuwe SM
Dat valt dan ook flink tegen... ik dacht dat de bigfour (zeker in de huidige marktomstandigheden) iets competitiever zou worden met salaris.
pi_181103911
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:04 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat valt dan ook flink tegen... ik dacht dat de bigfour (zeker in de huidige marktomstandigheden) iets competitiever zou worden met salaris.
Ik zat wat om me heen te kijken maar als je alles
optelt (bonus, tesla, salaris, rest secundair) moet je het vergelijken met andere banen van 100k+, waardoor ik denk dat het redelijk competitief is in vergelijking met corporates. Veel hoger zal je daar ook niet vanuit big4 instromen - of wel?
  woensdag 22 augustus 2018 @ 17:03:39 #90
165633 eriksd
The grand facade...
pi_181375708
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 08:00 schreef Lavezzi het volgende:
Ik vind het wel interessant de discussies hierboven over salaris, doorgroeien, onderbetaald zijn etc. Uiteindelijk is voor mij, werkzaam op een corporate/international tax afdeling, het werken bij een big four kantoor voornamelijk een enorm goede leerschool en een springplank voor de verdere carrière. Wellicht binnen je big four kantoor tot eventueel partner, maar wellicht ook in het bedrijfsleven. Je krijgt enorm veel kansen (al moet je deze wel vaak zelf creëren), doet veel internationale ervaringen op, hebt al snel klantcontact en je kan vrij snel groeien waardoor je je ook al snel leidinggevende kwaliteiten kan gaan aanmeten. Het salaris dat daarbij komt kijken wat mij betreft is verder gewoon prima, zeker in je beginjaren.
Corporate tax, daar zit toch niet veel toekomst in?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_181465355
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 17:03 schreef eriksd het volgende:

[..]

Corporate tax, daar zit toch niet veel toekomst in?
Zou je dit even kunnen toelichten?
pi_181465512
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:40 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Zou je dit even kunnen toelichten?
Ik denk dat het ook wat overtrokken is. De trend is natuurlijk wel dat corporate tax daalt tov indirect tax. Daarnaast lijkt de overheid een eerste beweging te maken om specifieke belastingdeals minder vaak toe te passen. Ook zijn er signalen dat bedrijven de reputatieschade beginnen mee te wegen van een efficiente tax positie.
In hoeverre dit nu echt een grote verandering gaat geven of dat het toch vooral smoke screens zijn.. Voorlopig blijft de berekening van de vennootschapsbelasting, gebruik van uitzonderingen en constructies over landen heen en juridische entiteiten nog wel bestaan. Ook in de toekomst.
  zondag 26 augustus 2018 @ 11:27:33 #93
165633 eriksd
The grand facade...
pi_181467304
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:40 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Zou je dit even kunnen toelichten?
Op praktisch niveau zit je voor wat betreft Europa binnen 3-5 jaar wel naar een gemeenschappelijke winstbelasting te kijken. Voor non-EU zit je voor de klassieke investeringsstructuren via NL denk ik ook steeds vaker slecht nieuws te verkopen (grofmazige wetgeving, substance die moeilijk toepasbaar is op fonds- en investeringsstructuren, onduidelijke CFC regelgeving, afkalvende zekerheid belastingverdragen) en dan laat ik eventuele bronheffing op rente en royalty's nog maar buiten beschouwing.

Dit heeft trouwens ook een enorm uitstralend effect op niet-fiscale maar wel juridische werkgelegenheid in NL: denk aan banking&finance waar vaak een losse NL financieringsmaatschappij de enige nexus met NL vormt. Ook voor wat betreft M&A heb je behoorlijk vaak slechts NL houdsters die de band met NL vormen. Als ik zo op de Zuidas kijk lijken mensen zich hier overigens nog weinig rekenschap van te geven.

Dan op een wat meer rechtstheoretisch niveau: ik denk dat je een (nog snellere) beweging gaat zien naar belasting op consumptie. Een winstbelasting (en overwinstbelasting zoals dividendbelasting) is met steeds mobieler kapitaal en winstrealisatie zonder "voet aan de grond" (digitale economie) wat mij betreft een redelijk achterhaald concept. De publieke opinie denkt er duidelijk anders over momenteel, maar ik vrees dat na 5-10 jaar onduidelijkheid en gerommel met overheden dit inzicht ook wel komt.

Kortom: het zal wel blijven bestaan maar niet meer zoveel NL monden kunnen voeden. Wat werk zal er altijd blijven maar ik zie het toch minstens halveren op klassieke "international tax" praktijken. Bedrijven hebben denk ik gewoon geen zin meer in eindeloze verhalen met onduidelijke regels en dubbeltellingen, dan maar straightforward met minder tussenlagen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_181620405
Maandag is mijn eerste stagedag bij PwC, überhaupt mijn eerste stagedag ooit. Tijdens het sollicitatiegesprek al besproken dat ik eigenlijk alleen in pak hoef wanneer er klanten komen. Dagelijkse kleding zal dus bestaan uit chino + overhemd en nette schoenen.

Tijdens de eerste stagedag wil je natuurlijk een goede indruk maken, dus die dag een pak aantrekken? Waarom wel/niet
pi_181621187
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:12 schreef Frankicks het volgende:
Maandag is mijn eerste stagedag bij PwC, überhaupt mijn eerste stagedag ooit. Tijdens het sollicitatiegesprek al besproken dat ik eigenlijk alleen in pak hoef wanneer er klanten komen. Dagelijkse kleding zal dus bestaan uit chino + overhemd en nette schoenen.

Tijdens de eerste stagedag wil je natuurlijk een goede indruk maken, dus die dag een pak aantrekken? Waarom wel/niet
Eerste paar weken gewoon iedere dag een pak aandoen. Komt veel professioneler over en het laat zien dat je het serieus neemt. Een eerste indruk op nieuwe collega's kun je maar 1 keer maken.
Ik zou de eerste dag(en) ook gewoon een stropdas omdoen. Die kun je daarna eventueel wel weglaten.

Uiteindelijk zul je in de praktijk wel merken wat voor kleding wel kan en wat er absoluut niet kan. Dat verschilt echt per kantoor, afdeling en locatie.
Groet, Niels
pi_181623017
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 14:53 schreef Niels_vdakker het volgende:

[..]

Eerste paar weken gewoon iedere dag een pak aandoen. Komt veel professioneler over en het laat zien dat je het serieus neemt. Een eerste indruk op nieuwe collega's kun je maar 1 keer maken.
Ik zou de eerste dag(en) ook gewoon een stropdas omdoen. Die kun je daarna eventueel wel weglaten.

Uiteindelijk zul je in de praktijk wel merken wat voor kleding wel kan en wat er absoluut niet kan. Dat verschilt echt per kantoor, afdeling en locatie.
Ik heb 1 pak, dus ik kan niet de eerste paar weken een pak aan doen. Tijdens het sollicitatiegesprek is mij verteld dat ik er maar 1 nodig heb. Dat komt omdat hun niet van stagiaires (kunnen) verwachten dat ze elke dag in pak komen.
pi_181624560
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 16:28 schreef Frankicks het volgende:

[..]

Ik heb 1 pak, dus ik kan niet de eerste paar weken een pak aan doen. Tijdens het sollicitatiegesprek is mij verteld dat ik er maar 1 nodig heb. Dat komt omdat hun niet van stagiaires (kunnen) verwachten dat ze elke dag in pak komen.
Je hebt ook niet heel veel pakken nodig, maar 1 is mijn inziens wel te weinig. Met verschillende kleuren overhemden kun je ook al prima combineren.

Als jij niet in pak wil gaan en dat is ook gewoon geaccepteerd binnen het kantoor, dan moet je het zeker doen. Maar ik ben tijdens stageperiodes nooit (semi-)casual naar kantoor gegaan en dat leverde me vaker complimenten op, dan dat ik raar werd aangekeken.

Op welke afdeling ga je precies stage lopen bij PwC?
Groet, Niels
pi_181624684
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 17:39 schreef Niels_vdakker het volgende:

[..]

Je hebt ook niet heel veel pakken nodig, maar 1 is mijn inziens wel te weinig. Met verschillende kleuren overhemden kun je ook al prima combineren.

Als jij niet in pak wil gaan en dat is ook gewoon geaccepteerd binnen het kantoor, dan moet je het zeker doen. Maar ik ben tijdens stageperiodes nooit (semi-)casual naar kantoor gegaan en dat leverde me vaker complimenten op, dan dat ik raar werd aangekeken.

Op welke afdeling ga je precies stage lopen bij PwC?
1 is ook wel te weinig, dat ben ik met je eens. Zodra ik me eerste 'salaris' heb ga ik er ook zeker 1 bijkopen. Overhemden heb ik gelukkig wel genoeg.

Ik ga werken op de data extraction afdeling. IT'ers staan erom bekend meer casual rond te lopen op kantoor, ik weet niet of dat bij PwC ook zo is?
pi_181665366
Afgelopen week op gesprek geweest bij een van de kantoren voor een startersfunctie binnen Finance Advisory, en uitgenodigd voor een tweede gesprek. Uiteraard wilde ik niet te gretig overkomen en heb ik niet naar een evt starterssalaris en secundaire arbeidsvoorwaarden gevraagd, aangezien het pas de eerste ronde was. Ik vraag me echter wel af wat ong. het gemiddelde starterssalaris is voor een Finance consultant bij de big 4 voor iemand met een WO-master op zak en 0 relevante werkervaring. Daarnaast kwam er kort een lease-auto ter sprake, en weet ik van kennissen dat dit optioneel is, maar is dit altijd het geval of verschilt dat ook per tak/functie/afdeling?

Daarnaast zal mijn tweede gesprek een case-opdracht zijn. Iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? Dank!
pi_181669596
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 16:32 schreef HansBalletje83 het volgende:
Afgelopen week op gesprek geweest bij een van de kantoren voor een startersfunctie binnen Finance Advisory, en uitgenodigd voor een tweede gesprek. Uiteraard wilde ik niet te gretig overkomen en heb ik niet naar een evt starterssalaris en secundaire arbeidsvoorwaarden gevraagd, aangezien het pas de eerste ronde was. Ik vraag me echter wel af wat ong. het gemiddelde starterssalaris is voor een Finance consultant bij de big 4 voor iemand met een WO-master op zak en 0 relevante werkervaring. Daarnaast kwam er kort een lease-auto ter sprake, en weet ik van kennissen dat dit optioneel is, maar is dit altijd het geval of verschilt dat ook per tak/functie/afdeling?

Daarnaast zal mijn tweede gesprek een case-opdracht zijn. Iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik ongeveer kan verwachten? Dank!
Een auto om bij klanten te kunnen komen lijkt mij wel handig, als je zelf al een auto hebt kun je ervoor kiezen het normleasebedrag uit te laten betalen.

Qua startsalaris in de Advisory praktijk zal de Big4 redelijk op één lijn liggen, vermoed zo rond 2500/2600 bruto
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')