#ANONIEM | woensdag 16 mei 2018 @ 16:22 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Monte-Carlo [ Bericht 15% gewijzigd door zoem op 20-05-2018 23:02:16 ] | |
chiren | woensdag 16 mei 2018 @ 17:07 |
JA DOE DAN METEEN MONACO IN DE OP! | |
Whiskers2009 | woensdag 16 mei 2018 @ 17:11 |
Maak jij die OP ff dan? Overigens wijzigt de OP over het algemeen pas miv de raceweek. En dat is volgende week. Schreeuwert. | |
THEFXR | woensdag 16 mei 2018 @ 17:34 |
Doen ze nu vrije training op donderdag of vrijdag? | |
Sjemmert | woensdag 16 mei 2018 @ 17:35 |
Donderdag. | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2018 @ 18:08 |
| |
SnowOokami | donderdag 17 mei 2018 @ 18:03 |
Honda outlines key factors in Red Bull F1 talks https://www.motorsport.co(...)ll-f1-talks-1038387/ Ik hoop eigenlijk al volgend jaar maar hij heeft wel een punt ;D | |
Tarado | donderdag 17 mei 2018 @ 18:13 |
dan gaan ze misschien wel met een ander in zee, het gaat er nu om of het interessant is tot 2021 | |
Fir3fly | donderdag 17 mei 2018 @ 18:40 |
Enigszins offtopic, maar Button's eerste keer in een LMP1 auto: | |
#ANONIEM | donderdag 17 mei 2018 @ 18:44 |
Al post ik die al direct 5 minuten na de race. NK weigert hem te plaatsen tot raceweek Dus nog 4 dagen gedultdtdttd *En ja, hij ligt al klaar | |
trein2000 | donderdag 17 mei 2018 @ 18:47 |
Nattekrant | |
SnowOokami | donderdag 17 mei 2018 @ 19:06 |
Denk echt niet dat er 5e motor fabrikant in 2021 in gaat stappen. Wie gaat dat betalen? En dan begint de ellende weer opnieuw zoals met Renault in het begin... | |
Wombcat | donderdag 17 mei 2018 @ 19:30 |
Ik snap de logica niet om daarmee te moeten wachten. De OP van de afgelopen race is toch volstrekt niet meer relevant? Die van de volgende race daarentegen wel. Ook al is die over drie maanden. | |
Fir3fly | donderdag 17 mei 2018 @ 19:32 |
Logica is hier al heel lang uit het zicht... | |
Nattekat | donderdag 17 mei 2018 @ 19:44 |
Ik wist niet dat hier een brug was... | |
Smacked_Actor | donderdag 17 mei 2018 @ 19:46 |
Lul der maer euverheen. | |
Nattekat | donderdag 17 mei 2018 @ 19:48 |
Huh? | |
Fer | donderdag 17 mei 2018 @ 19:48 |
Porsche lijkt me de enige met resources. Toyota met een nieuwe poging? | |
Fir3fly | donderdag 17 mei 2018 @ 19:53 |
Geen van beiden hebben enige interesse. | |
trein2000 | donderdag 17 mei 2018 @ 20:00 |
OP | |
Lidl | donderdag 17 mei 2018 @ 20:21 |
- laten we het hier gewoon schoon houden (F1 / [F1-Feedback]) - [ Bericht 84% gewijzigd door Nattekat op 17-05-2018 20:32:05 ] | |
Fer | donderdag 17 mei 2018 @ 21:17 |
Porsche is serieus. Toyota misschien niet, maar hebben wel de resources als ze zouden willen. | |
Fir3fly | donderdag 17 mei 2018 @ 21:37 |
Nee hoor. Vrijwel nul interesse. | |
opgebaarde | donderdag 17 mei 2018 @ 21:48 |
Ik wilde bijna vragen waar jij deze zekerheid vandaan haalt | |
Fer | donderdag 17 mei 2018 @ 22:00 |
Zijn eigen alternatieve realiteit. | |
Fir3fly | donderdag 17 mei 2018 @ 22:04 |
Omdat er geen enkele aanwijzing is dat Porsche interesse heeft. Sterker nog, het lijkt er meer op dat men zich focust op een terugkeer naar Le Mans als daar de nieuwe LMP1 regels van kracht worden. Veel goedkoper, is het devies. Na dieselgate kan VAG zich simpelweg geen dure raceprogramma's meer veroorloven. Je kunt je beter afvragen waarom mensen zich zo laten verleiden door hun eigen wensdenken. We hadden jarenlang dat domme gezeik over Audi, bleek ook allemaal gebakken lucht. Net als dit. | |
SnowOokami | donderdag 17 mei 2018 @ 22:26 |
| |
Fer | donderdag 17 mei 2018 @ 22:33 |
I mean, am i the only one, or are you not seeing what i’m seeing? | |
daNpy | donderdag 17 mei 2018 @ 22:41 |
Bombcardo weer in full lock aan de binnenkant | |
Fir3fly | donderdag 17 mei 2018 @ 23:15 |
Echt belachelijk dat Vettel daar de schuld van kreeg door die bizarre 'Verstappen-regel' . | |
sasquatsch | donderdag 17 mei 2018 @ 23:17 |
Die daarom snel weer is afgeschaft | |
Fir3fly | donderdag 17 mei 2018 @ 23:18 |
Gelukkig maar inderdaad. | |
Nattekat | donderdag 17 mei 2018 @ 23:43 |
Eigen schuld. | |
daNpy | vrijdag 18 mei 2018 @ 07:36 |
Die regel wilde Vettel toch juist graag? Want Max deed dat en dat mag niet | |
Tarado | vrijdag 18 mei 2018 @ 09:18 |
dat is toch wel de bedoeling van die regelement verandering | |
Ener-G | vrijdag 18 mei 2018 @ 09:48 |
Ze hadden een jaar geleden al een testopstelling met een cilinder, en ontkennen ook niet dat ze bezig zijn met een F1 blok he ik sluit het in ieder geval niet uit, en van alle fabrikanten lijkt porsche mij dan de meest waarschijnlijke. Of Ford moet iets uit de hoge hoed gaan toveren, maar dat is ook grote speculaas. | |
TagForce | vrijdag 18 mei 2018 @ 09:48 |
Die is er ook niet meer... Zat bij het inrijden van de tunnel, maar daar waar de brug was staat nu een McDonalds | |
sasquatsch | vrijdag 18 mei 2018 @ 10:17 |
Zitten er dan teams op te wachten? Ik verwacht namelijk dat als er überhaupt een nieuwe leverancier komt er ook een verdwijnt. Er zijn imho in ieder geval 6 teams die niet gaan veranderen. Mercedes: Mercedes, Force India Ferrari: Ferrari, Sauber, Haas Renault: Renault Dus dan blijven Red Bull en Toro Rosso (die de komende jaren waarschijnlijk met Honda gaan rijden) en McLaren en Williams over. McLaren gaat sowieso niet met Honda rijden na het debacle van de afgelopen seizoenen en met Williams is het sowieso afwachten. Mocht er een nieuwe leveranciers (of leveranciers) instappen dan zou dat kunnen voor Red Bull en Toro Rosso en misschien voor McLaren of Williams, alhoewel ik verwacht dat een van de laatste twee wel met Renault blijft ofgaat rijden. Er is dan geen team meer voor Honda. Of er moeten nieuwe teams bijkomen, wat ik ook niet snel zie gebeuren. | |
Ener-G | vrijdag 18 mei 2018 @ 10:25 |
https://www.unracedf1.com/ mooie site over teams die de F1 niet gehaald hebben | |
Tarado | vrijdag 18 mei 2018 @ 11:16 |
maar het blijft natuurlijk afwachten wie er het beste uitkomt in 2021, nu op Honda gokken omdat ze misschien het beste zijn in 2021 lijkt me niet zinvol, de enige reden om over te stappen moet zijn dat ze volgend jaar Renault al voorbij zijn. | |
potjecreme | vrijdag 18 mei 2018 @ 22:31 |
Vandaag maar weer eens in het café "zitten". | |
potjecreme | vrijdag 18 mei 2018 @ 22:31 |
Ooohhh kak, de tandarts zit er ook.... | |
Fir3fly | vrijdag 18 mei 2018 @ 22:35 |
Dat was een testopstelling voor een nieuwe LMP1-motor. Heeft niets met F1 te maken. Ze ontkennen juist wel bezig te zijn met F1. | |
Wereldgozer | vrijdag 18 mei 2018 @ 23:09 |
SOW | |
ondeugend | vrijdag 18 mei 2018 @ 23:34 |
Die e-tuk tuk was lachen! En voor the records wil ik ff zeggen dat ik denk dat RIC blijft bij RB als Renault leverancier blijft. Eigenlijk hoop ik dat gewoon. | |
Geralt | vrijdag 18 mei 2018 @ 23:53 |
Waarom zou hij blijven als Renault blijft en weggaan als Renault niet blijft? Ik denk dat je betere kansen hebt op de middellange termijn met een Honda achter je kont dan met een Renault, want ik las vandaag alweer dat ze wéér dat ene mhgku ding (of hoe het ook mag heten) uitgesteld hebben wegens betrouwbaarheid. En ze lopen nog altijd achter. En het gat in performance wordt niet kleiner. Voor Red Bull was het wellicht beter geweest om dit jaar ook al over te zijn gestapt op de Honda. Dubbel zoveel data, minstens dubbel zoveel resources aan de kant van het F1 team(s) en dus sneller up to speed. | |
Geralt | vrijdag 18 mei 2018 @ 23:54 |
Naar welke monsieur bonjouren we eigenlijk in de TT? | |
Geralt | vrijdag 18 mei 2018 @ 23:57 |
http://www.f1-planet.com/(...)ver-betrouwbaarheid/ MGU-K dus. Dat ding had er vorig jaar al in moeten liggen en ligt er goddomme nog altijd niet in. Die is al anderhalf jaar "over due". Zegmaar in F1 jaren ongeveer 20 jaar te laat want de concurrent zit niet stil. Die Renault gaat niks worden voorlopig en ik hoop echt dat ze overstappen op Honda. Zou helemaal een giller zijn als ze over 2 jaar de te kloppen teams zijn omdat Honda zn motor op orde heeft en Toro Rosso het 2de team is | |
Fer | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:04 |
Renault was er redelijk bij in 2014, echter 2015 was een complete joke. 2016 was de motor die het in 2015 had moeten zijn, maar sindsdien gaat de ontwikkeling traag. Eind 2017 leek pas het vermogen in de race enigsinds vergelijkbaar te zijn met Mercedes/Ferrari, maar ten koste van een pasr plofs en onderdelen schaarste. Honda startte in 2015 met een complete farce. Maar maakte zelfs van dat foute concept een redelijk ding in 2016, halverwege waren ze al sneller dan de Ferrari 2015 motor. In 2017 een nieuw concept, wat natuurlijk weer de nieuwe kinderziektes oplevert, maar in 2018 is dat nieuwe concept al ontwikkeld tot een redelijk presterend blok, zeker het vermogen in de Q is er, nu nog werken aan efficientie, ERS en betrouwbaarheid. Daarna laat Honda al 2x zien dat ze van een kwakkelblok, in een jaar naar een redelijk motor kunnen gaan. Ze zijn slecht begonnen, maar maken een sterke inhaalrace. | |
Geralt | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:07 |
Precies. En dat ze slecht begonnen is niet alleen hun schuld. Die schuld ligt ook zeker voor een flink deel bij McLaren naar ik begreep. Dat was gewoon echt een ongelukkige samenwerking. | |
#ANONIEM | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:21 |
Je n'ai sais pas mais je m'appelle frikandel | |
ondeugend | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:24 |
Omdat RIC geen 2e rijder wil zijn en een winnende auto wil. Daarom | |
Geralt | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:31 |
De Red Bull met de Renault gaat voor 2021 geen winnende auto opleveren. En 1ste rijder wordt ie bij Red Bull niet, want daar zijn ze gelijk. Bij Mercedes of Ferrari kan ie 1ste rijder ook op zn buik schrijven. Dus wat wil hij dan?? Zijn beste bet is hoe dan ook bij Red Bull blijven, of ze nou met Renault verder gaan of met Honda. Misschien duurt het een jaar, maar daarna heeft ie wel mogelijk een kans op de titel als de samenwerking Red Bull / Honda goed van de grond komt. En dan vanaf 2021 kan hij kijken wat ie doet. Als ik hem was bleef ik, linksom of rechtsom tot en met 2020. | |
Geralt | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:35 |
Stel ze gaan met Honda verder, wat ik denk en hoop; waar moet hij dan naar toe als hij geen 2de rijder wil zijn? Bij Red Bull gaan ze er prat op dat men gelijk is. Hij kan nergens heen. Ja als Alonso stopt na dit jaar kan hij naar het team met het beste chassis van de grid (volgens eigen zeggen), maar wat nog niemand gezien heeft dat dat ook zo is. En waar hij ook niet zomaar races mee gaat winnen. Hij wint eerder races met een Honda achter in die Red Bull dan met een McLaren met een Renault achterin. Dat durf ik gerust te stellen. Zoals ik al zei, Mercedes en Ferrari is geen optie. Daar komt ie binnen als 2de viool. Zijn beste bet is gewoon blijven en hopen op Honda (want Renault gaat hem niet meer worden in 2019 en 2020) en dan heeft ie mogelijk in 2020 de beste kans voor zijn shot op de titel; kan hij het mooi uitmaken tussen hem en Max wie de betere is van de 2 en dan hopen dat ie voor 2021 de juiste gok weet te maken en misschien in de jaren daaropvolgend nog serieus mee kan doen voor de titel. | |
Fir3fly | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:37 |
. | |
THEFXR | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:48 |
wanneer stopt HAM? | |
THEFXR | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:50 |
Geralt | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:50 |
Eind 2020. Je las het hier het eerst.. | |
Geralt | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:50 |
Die gaat dit seizoen nog instappen las ik zojuist. Zal volgend jaar dan wel een heel seizoen afwerken. Heeft kennelijk ook aandelen in de Formule-E | |
ondeugend | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:53 |
Dat zeg ik toch pinda! Nootje van me Ik heb alleen nog minder vertrouwen in Honda... vandaar blijven met Renault | |
Geralt | zaterdag 19 mei 2018 @ 00:59 |
Dat zeg je niet. Je zegt hij blijft met Renault. Dus zeg je ook hij gaat weg indien Honda. Feit is dat hij simpelweg geen serieuze opties heeft en daar veranderd pas over een nieuw contract onderhandelen na de zomerstop niets aan. Als ie nog een shot op de titel wil hebben dan blijft ie en moet ie juist hopen op die Honda. | |
THEFXR | zaterdag 19 mei 2018 @ 01:01 |
Kan RB ook per jaar met Renault verlengen? | |
Geralt | zaterdag 19 mei 2018 @ 01:02 |
Geen idee. Zal vast. Denk ik. Als ze slim zijn doen ze dat niet en stappen ze komend jaar al op de Honda over. | |
Sjemmert | zaterdag 19 mei 2018 @ 01:17 |
Maar Ricciardo wil kampioen worden, en hij wordt steeds ouder dus de tijd begint een beetje te dringen. De kans dat Red Bull voor 2021 voor het kampioenschap kan gaan is klein denk ik, ongeacht of ze voor Honda gaan of bij Renault blijven. En 2de viool spelen hoeft ook niet persee als hij het vertrouwen heeft dat hij Hamilton of Vettel aan kan. Kwa materiaal zit er volgens mij niet echt verschil in de wagens zoals vroeger. Als hij ze aan het begin van een seizoen de baas kan promoveerd hij zichzelf gewoon naar 1e rijder lijkt me. | |
Geralt | zaterdag 19 mei 2018 @ 01:20 |
Denk je dat met een paar betere races in het begin van het seizoen hij een 4 of 5 voudig wereldkampioen zomaar even kan degraderen tot overduidelijk 2de rijder bij het team waar ze al jaren rijden? Ik acht die kans vrij klein eerlijk gezegd. Maargoed, we zulllen zien wat ie kiest uiteindelijk. Ik ben wel benieuwd [ Bericht 6% gewijzigd door Geralt op 19-05-2018 01:27:21 ] | |
Sjemmert | zaterdag 19 mei 2018 @ 01:42 |
Met een paar races niet natuurlijk maar als hij na een half seizoen of langer dik voorstaat op punten, waarom niet ? Uiteindelijk blijven de snelheid en gescoorde punten hetgene die dat bepalen voor het huidige seizoen. Wat jij zegt dat hij geen optie heeft ben ik het daarom niet mee eens. Hij heeft wel opties en dat zijn 1; Bij red bull blijven en hopen en gokken dat dat nog wat wordt, of 2; verkassen naar Ferrari of Mercedes en het gevecht aangaan met Vet of Ham. Optie 1 moet hij hopen dat hij een winnend pakket krijgt en blijft hij afhankelijk daarvan, daarnaast zal hij het nog steeds tegen Max op moeten nemen. Optie 2 moet hij het waarmaken tegen een ervaren top rijder maar heeft hij zijn kansen wel meer zelf in handen. Persoonlijk denk ik niet dat hij zomaar gaat winnen van Ham of Vet maar als hij zelf denkt van wel zou ik het heel goed snappen als die vertrekt bij Red Bull. | |
Geralt | zaterdag 19 mei 2018 @ 01:45 |
Ik zou het ook wel snappen als ie vertrekt, maar of hij het nou moet opnemen tegen Max, Lewis of Vettel; dat gaat alle drie niet makkelijk worden. Op ervaring kan hij Max kloppen. Die andere 2 denk ik van niet. We zien wel. | |
Monolith | zaterdag 19 mei 2018 @ 01:52 |
Heel lullig gezegd kan hij bij RB op gelijke voet racen, bij Ferrari of Mercedes zal hij simpelweg tweede viool moeten spelen. | |
trein2000 | zaterdag 19 mei 2018 @ 02:03 |
Bij Ferrari sowieso niet. Maar ik heb de indruk dat Mercedes hun rijders wel iets vrijer laat. | |
Sjemmert | zaterdag 19 mei 2018 @ 02:08 |
Eens. Wel een lastige keuze waar hij voor staat. | |
Geralt | zaterdag 19 mei 2018 @ 02:08 |
Nogmaals, als Vettel en Hamilton allebei volgend jaar nog rijden dan zit Ricciardo gewoon bij red bull denk ik | |
Fir3fly | zaterdag 19 mei 2018 @ 02:09 |
Er van uitgaande dat hij überhaupt een keus heeft. Ja, naar Renault misschien. | |
Sjemmert | zaterdag 19 mei 2018 @ 02:55 |
Ook dat, denk dat Mercedes wel tevreden is met Bottas op het moment. | |
ondeugend | zaterdag 19 mei 2018 @ 03:09 |
Ik voorspel de toekomst die mij zou uitkomen ook. Ik denk dat RIC blijft.. want de GP winnende auto is er. Met Honda lijkt het me vanaf bijna 0 beginnen. | |
ondeugend | zaterdag 19 mei 2018 @ 03:11 |
Beiden rijden volgend jaar sowieso | |
ondeugend | zaterdag 19 mei 2018 @ 03:19 |
Ik denk dat RB Honda zolang mogelijk in de wachtrij gaat zetten(ondanks afspraken) en zo laat mogelijk hun keuze bekend gaan maken. En dat de keuze toch Renault gaat zijn uiteindelijk. Met RIC. we zullen zien | |
Sinister-D- | zaterdag 19 mei 2018 @ 12:48 |
https://www.f1today.net/n(...)iet-om-te-verdedigen Charlie Whiting die na al die jaren nog altijd niet doorheeft dat veel inhaalacties niet gelijk staat aan goede races __! | |
Asschen_sukar | zaterdag 19 mei 2018 @ 13:03 |
heb al van het begin af aan een aversie gehad tegen het huidige DRS systeem Is nog wel het mooiste systeem als je toch drs wil. | |
truthortruth | zaterdag 19 mei 2018 @ 13:04 |
Dan krijg je alleen maar stuivertje wisselen, beetje de situatie zoals Max en Ric hadden in Baku. | |
BadderHaring | zaterdag 19 mei 2018 @ 13:49 |
En daarmee 10x zoveel crashes en SC's die de wedstrijd beïnvloeden. | |
mikieu | zaterdag 19 mei 2018 @ 14:42 |
Ik zou het mooier vinden als je een x aantal seconden je drs mag gebruiken. | |
Asschen_sukar | zaterdag 19 mei 2018 @ 15:14 |
Ja, iets in die richting. x aantal seconde per ronde, ongeacht waar. | |
THEFXR | zaterdag 19 mei 2018 @ 18:21 |
VacaLoca | zaterdag 19 mei 2018 @ 18:35 |
Max z'n eerste pole over een week | |
Gruj0 | zaterdag 19 mei 2018 @ 19:12 |
Ik vind dit nog steeds een uiterst sneue actie van Mercedes. Naast alle telemetrie en aanpassing van de banden door Pirelli hebben ze Ferrari nodig om wat over de banden te kunnen zeggen. In Monaco moet Ferrari de pitbox van Merc maar binnenwandelen. Sws, FIA is echt debiel voor woorden. Grosjean haalt zichzelf en twee andere rijders midden op de baan uit de race en krijgt 3 gridpenalties en 3 strafpunten op zijn superlicentie. Sirotkin geeft een kleine zet in Baku en krijgt bijna dezelfde straf (1 strafpunt minder).
| |
Peterselieman | zaterdag 19 mei 2018 @ 21:55 |
De verbeterde Ferrari-motor voor Canada schijnt 20 pk meer te leveren, zo meldt La Gazetta dello Sport. De nieuwe Honda zou 30 pk meer moeten leveren, terwijl Renault het met 15 pk moet stellen | |
sasquatsch | zaterdag 19 mei 2018 @ 21:58 |
Renault komt maar met een halve upgrade. Geen nieuwe MGU-K. | |
mikieu | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:07 |
Ze halen nu illegaal 20pk uit de elektromotor (gerucht) dus mocht dat waar zijn blijven ze op gelijke hoogte | |
Monolith | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:23 |
Grosjean kreeg er ook maar twee zelfs. | |
Peterselieman | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:34 |
wat natuurlijk veel te weinig was. Hij had met zijn actie het halve veld uit kunnen schakelen en had mazzel dat naast hijzelf alleen de Hülk en Gasly slachtoffer werden. | |
Peterselieman | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:35 |
dat gerucht heb ik ook gehoord, maar ook dat de FIA de vinger er niet helemaal achter kan krijgen. | |
trein2000 | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:49 |
Is daar een bron van, dan kan ik me even inlezen. | |
Peterselieman | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:52 |
Iig een Spaanstalig bericht gevonden: https://as.com/motor/2018/05/01/formula_1/1525205033_543553.html | |
trein2000 | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:54 |
Ik heb inmiddels m’n Google eens even aangeslingerd en vind niks in de gerenommeerde Nederlandse bronnen, alleen de obscure blogjes melden het. Zal wel loslopen denk ik dan. | |
Pagan | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:55 |
https://www.f1today.net/n(...)i-dreigt-voor-monaco | |
Peterselieman | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:55 |
nah, een deel van het verhaal komt van Auto Motor und Sport en die hebben het regelmatig bij het rechte eind | |
trein2000 | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:55 |
Ja, dat is ook zo’n site met een zeer hoog telegraaf-gehalte | |
sasquatsch | zaterdag 19 mei 2018 @ 22:58 |
https://www.auto-motor-un(...)-gp-spanien-ferrari/ | |
sasquatsch | zaterdag 19 mei 2018 @ 23:05 |
http://www.planetf1.com/n(...)h-protest-in-monaco/ | |
sasquatsch | zaterdag 19 mei 2018 @ 23:07 |
Verkeerd topic | |
trein2000 | zaterdag 19 mei 2018 @ 23:12 |
Blijft de vraag waarom gerenommeerde bronnen zoals motorsport.com of autosport.com het niet overnemen. Tot die tijd houd ik een flinke slag om de arm. | |
Peterselieman | zaterdag 19 mei 2018 @ 23:32 |
De Formule 1 is en blijft deels een schimmig wereldje. De teams zoeken grijpen alle mogelijkheden aan om ook maar ergens een voordeeltje te boeken. Daarom willen ze hun geheimen zo goed mogelijk bewaren en dan is het heel lastig om dingen als feiten te presenteren. In en rond de sport lopen veel knappe koppen rond die vermoedens hebben hoe iets zou kunnen werken en dan heb je journaille die hierop inspringt. Motorsport=Autosport waagt zich nauwelijks in het geruchtencircuit, maar de verhalen van met name Giorgio Piola zijn wel interessant, omdat hij allerlei technische zaken uitlegt. Een Auto Motor und Sport waagt zich bij monde van Michael Schmidt wel meer aan geruchten. Hij loopt al 35 jaar rond in het wereldje en kent het klappen van de zweep. Als hij iets brengt is het niet zomaar uit de lucht gegrepen. Het komt vaak in de buurt van de waarheid, maar helemaal duidelijk zul je het nooit kunnen krijgen. Je moet bij ieder verhaal dat je leest altijd wel even nadenken of iets logisch is of lijkt. | |
trein2000 | zaterdag 19 mei 2018 @ 23:37 |
Dank, wat denk jij? Is het waar of niet. | |
Peterselieman | zaterdag 19 mei 2018 @ 23:43 |
De teams zijn er in ieder geval slim genoeg voor om de mogelijkheid te onderzoeken en als ze een mogelijkheid hebben gevonden om een regel te kunnen omzeilen dan kunnen ze doen. Over dit gerucht ben ik sceptisch, maar sluit het tegelijkertijd niet uit. | |
SnowOokami | zondag 20 mei 2018 @ 00:45 |
Idd, dus die 15pk zal ook wel niet waar zijn. Als Honda serieus een 30pk upgrade heeft zullen we STR wel een stukje hoger gaan zien, de auto zag er in Spanje ook niet slecht meer uit. | |
THEFXR | zondag 20 mei 2018 @ 02:25 |
vandaar dat Honda een betere keus is, heeft meer potentieel en ze werken harder. | |
Fir3fly | zondag 20 mei 2018 @ 02:44 |
Oeh, dat zijn tabloids. Wat zij schrijven is zelden waar. | |
Fir3fly | zondag 20 mei 2018 @ 02:44 |
Daar hebben we de Honda PR-medewerker weer ! Vorig jaar zou er voor Canada ook een geweldige update komen voor Honda. We hebben het gezien hoor. | |
opreis | zondag 20 mei 2018 @ 09:08 |
Ik denk dat red bull gewoon met RB voor renault gaat en met honda voor TR. Als ze dan in oktober besluiten dat ze liever met honda rijden dan dumpen ze de aangevraagde renault motor gewoon bij TR, denk niet dat renault daar veel op tegen kan hebben | |
Sunri5e | zondag 20 mei 2018 @ 09:38 |
In oktober beslissen welke motor je gaat gebruiken volgend seizoen is veel te laat. Ze zijn nu al bezig met de auto van 2019. | |
BadderHaring | zondag 20 mei 2018 @ 09:44 |
Er zijn hier kennelijk nog steeds mensen die denken dat je zomaar even een andere motor in een F1 lepelt. Het past niet, karakteristieken van de auto wijzigen totaal. | |
Geralt | zondag 20 mei 2018 @ 09:46 |
Is dat wat ze nu nog altijd gebruiken nog steeds die van 2016 die een paar kilo te zwaar was? Want vorig jaar zouden ze eerst die race de upgrade krijgen, en daarna een paar races later en toen in de tweede helft en toen kwam die volgens mij uiteindelijk helemaal niet meer. Dus voor zover ik kan beoordelen rijden ze nog met de 2016 MGU-K of vergis ik me dan? Eigenlijk best wel een aanfluiting. Gewoon 2 jaar te laat met je onderdelen | |
Sunri5e | zondag 20 mei 2018 @ 09:51 |
klopt. Die van 2016 wordt nog gebruikt. | |
Geralt | zondag 20 mei 2018 @ 09:53 |
Dat dacht ik inderdaad ook. 2 jaar is een eeuwigheid in de F1. Dat ding zie ik dit jaar ook niet meer komen eerlijk gezegd, want het gaat nu hetzelfde als vorig jaar. Ja het komt eraan, ja het komt, bijna, ja bijna, ow nee toch nog niet, even wachten nog maar het komt echt, ja beloofd etc etc en uiteindelijk gewoon niks. Ik moet het nog zien of ze die er dit jaar inlepelen | |
Tarado | zondag 20 mei 2018 @ 10:11 |
echt haast hebben ze bij Renault ook niet, hun eigen auto is nog niet op het niveau wat ze willen en Red Bull zit op de schopstoel | |
Asschen_sukar | zondag 20 mei 2018 @ 10:42 |
Gaat goed bij Mclaren als ze al naar paydrivers toe moeten | |
Peterselieman | zondag 20 mei 2018 @ 10:43 |
Gaan ze Williams achterna? | |
Geralt | zondag 20 mei 2018 @ 10:44 |
Ron Dennis was een beetje een bokkelul als je de verhalen moet geloven, maar ik denk niet dat het onder zijn gezag zover had gekomen | |
Sunri5e | zondag 20 mei 2018 @ 11:45 |
Zou wat zijn zeg.... lekker samen met Williams achterhouden rijden. Waar zijn deze tijden? | |
Sunri5e | zondag 20 mei 2018 @ 11:46 |
Zou wat zijn zeg.... lekker samen met Williams achterhouden rijden. Waar zijn deze tijden? | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2018 @ 11:54 |
Fixed je link | |
KillerBee4ever | zondag 20 mei 2018 @ 12:02 |
https://nos.nl/artikel/22(...)met-spierziekte.html Het lijkt me niet meer dan gepast om óók eens de positieve kant (die hij tenslotte ook echt wel heeft) van Max te belichten, de trollen hier op dit forum zwijgen natuurlijk in alle toonaarden als er iets positiefs te melden is . Maar dit stukje mag ook best (in)gezien worden | |
Tarado | zondag 20 mei 2018 @ 12:04 |
dat bokkenlul zijn heeft ook wel een hoop (sponsor) inkomsten gekost | |
daNpy | zondag 20 mei 2018 @ 12:04 |
Mooi | |
GM78 | zondag 20 mei 2018 @ 12:14 |
Netjes van hem, en mooi om te zien dat je met zo'n klein gebaar iemand zo blij kan maken. Al denk ik eerlijk gezegd wel dat Max weinig keus had. De moeder van die jongen heeft behoorlijk de media opgezocht. Was Max niet gegaan, dan was die compleet afgebrand in de media en een smet op zijn reputatie. Waarschijnlijk krijgt die tientallen van zulke verzoeken per maand. Zo en nu ben ik klaar met azijnpissen en ga ik wat anders doen | |
bokkepoot | zondag 20 mei 2018 @ 12:30 |
Ik ben ook een beetje klaar met dat gezwam op de sociale media. Ik vind het top dat Max en andere topsporters die kinderen bezoeken, echter hoeft dat niet op de sociale media met zo'n air van "kijk ons goed bezig zijn". Gewoon bezoeken en de sociale media erbuiten houden graag | |
Tarado | zondag 20 mei 2018 @ 12:31 |
dit kwam niet van hem maar van die moeder, zo je maar hoe moeilijk het is om goed te doen want in de ogen van velen doe je het dan weer verkeerd, belangrijkste is dat dat jochie er blij mee was | |
bokkepoot | zondag 20 mei 2018 @ 12:33 |
Weet ik, maar was ook meer rant in algemeen.. | |
ondeugend | zondag 20 mei 2018 @ 13:00 |
Er stond wel wat druk op geloof ik. Die nerd uit formule1 cafe van ziggo retweette het bericht van de moeder. Hij zal wel een aardig netwerkje hebben. Je ziet dit soort verzoeken heel vaak op twitter en eigenlijk is er dus geen beginnen aan. Ik snap best dat Max ( managment) terughouden is met dit soort verzoeken. | |
KillerBee4ever | zondag 20 mei 2018 @ 13:01 |
Ja, maar dan wordt ie alsnog afgefikt, omdat niemand er vanaf weet dat ie deze jongen heeft bezocht (en er dus klakkeloos vanuit gaan dat ie niet is langs geweest) Op welke manier ook, het is eigenlijk dus gewoon nooit goed! En idd, het betreffende berichtje (social media) kwam van de moeder en niet van het management- of facebook pagina van Max. | |
opreis | zondag 20 mei 2018 @ 13:13 |
Oktober is natuurlijk overdreven. Maar wat ik wil zeggen dat die deadline van renault geen probleem is voor RB. | |
ondeugend | zondag 20 mei 2018 @ 13:16 |
Ric was als eerste de caravan kwijt net Dat was net nadat hij zijn eerste broodje kroket ooit had gegeten | |
sasquatsch | zondag 20 mei 2018 @ 13:36 |
Deden McLaren en Toro Rosso ook vorig jaar. Wel aan de late kant, maar het kan wel. | |
ondeugend | zondag 20 mei 2018 @ 13:37 |
https://www.circuitzandvoort.nl/nl/pitcam Ladies race | |
GM78 | zondag 20 mei 2018 @ 13:57 |
Al een paar keer gekeken, maar die stream is om te janken zo slecht Eigenlijk zou Ziggo dit gewoon live moeten uitzenden op hun evenementenkanaal | |
ondeugend | zondag 20 mei 2018 @ 14:51 |
Ja viel mij ook erg tegen. Het is de normale wissel cam. Niet op het evenement gefocust | |
THEFXR | zondag 20 mei 2018 @ 14:56 |
zo eet je geen broodje kroket | |
SnowOokami | zondag 20 mei 2018 @ 15:18 |
idd | |
Tarado | zondag 20 mei 2018 @ 15:31 |
begrijpelijk dat hij dat broodje niet opeet | |
potjecreme | zondag 20 mei 2018 @ 17:06 |
Parkeerdrama Verstappen-fans: 'Dit valt heel erg tegen' Wie een parkeerplek zoekt in de buurt van het Zandvoortse circuit in de duinen treft het niet. Lange files en volle parkeerplaatsen gooien roet in het eten van de Max Verstappen-fans. https://www.telegraaf.nl/(...)-valt-heel-erg-tegen | |
bokkepoot | zondag 20 mei 2018 @ 17:10 |
Zandvoort en niet genoeg weg erna toe, wat is nieuw.. | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2018 @ 17:15 |
Daarom F1 in Assen. | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2018 @ 17:19 |
Je bent ook wel compleet achterlijk als je met de auto naar zandvoort gaat | |
Nattekat | zondag 20 mei 2018 @ 17:27 |
Er is gigantisch veel voor gewaarschuwd, alles en iedereen zei erbij dat je echt vroeg moest vertrekken of gewoon niet met de auto moest komen, het werd harstikke duidelijk gemaakt wat voor ellende je in zou belanden als je eigenwijs gaat doen en wat doen ze? Ze zeiken erover omdat ze zelf zo godverdomme dom en eigenwijs zijn om al die waarschuwingen te negeren Echt, ik lach die mafklappers keihard uit. Dan verdien je het gewoon om er niks van mee te krijgen | |
Tarado | zondag 20 mei 2018 @ 17:49 |
mafklappers is ook het juiste woord | |
M.Melandri | zondag 20 mei 2018 @ 18:39 |
Lijkt me nogal logisch. Met het vertrek van Honda hebben ze een gat van 50 miljoen per jaar. Ze hebben eigenlijk hun eigen graf gegraven. Het budgetplafond van Liberty is nog de enige redding. | |
GM78 | zondag 20 mei 2018 @ 18:51 |
Auto is het probleem niet, wel het tijdstip. Gewoon zorgen dat je er een uurtje of zeven ben, parkeerplek zat dan. Vervolgens kijken of je ergens een ontbijtje kan scoren, of je gaat eerst rustig je zelf meegenomen brood en koffie nuttigen. Om vervolgens rustig naar het circuit te slenteren | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2018 @ 19:04 |
Maar dan heb je bij het verlaten van Zandvoort hetzelfde gezeik en sta je ook in de file. Of je moet heel vroeg weg gaan, of heel laat (en als je na een groot evenement eerst wat gaat eten in Zandvoort ben je ook niet de enigste). Het station is 10 minuten lopen, ik snap niet waarom je dan met de auto zou gaan klooien met grote evenementen. (als je ergens halverwege of achterin de boulevard staat met je auto ben je al snel 2 keer zo lang aan het lopen). [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2018 19:05:08 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 20 mei 2018 @ 19:06 |
Of je huurt gewoon een huisje in center parcs. Ligt naast het circuit. Heb ik vorig jaar gedaan, gewoon op je gemakje ontbijten en dan naar het circuit. Eind van de dag hobbel je weer terug naar je huisje. En op zondag zorg je ervoor dat je gaat rijden voordat het circuit leegloopt. Alles super-relaxed. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 20 mei 2018 @ 19:07 |
Maar je bent niet zo maar weg met de trein. Ik hoorde dat mensen vorig jaar 2 uur hebben moeten wachten voordat ze eindelijk in een trein zaten. Als je niet met de fiets kunt, is Zandvoort gewoon heel slecht bereikbaar met dit soort evenementen. | |
GM78 | zondag 20 mei 2018 @ 19:23 |
Een stukje kostenbesparing denk ik? In mijn geval moet ik eerst al een kleine 40km rijden naar het dichtstbijzijnde station. Vervolgens mijn auto parkeren inclusief parkeergeld. En dan ben ik ook nog eens bijna ¤60,- kwijt voor twee retourtickets. Dan ga ik persoonlijk liever vroeg weg. Ben ik ongeveer ¤20,- aan brandstofkosten kwijt en wat parkeergeld | |
GM78 | zondag 20 mei 2018 @ 19:25 |
Is ook een goed idee | |
Nattekat | zondag 20 mei 2018 @ 19:26 |
Ik heb daar nooit problemen mee gehad. | |
Nattekat | zondag 20 mei 2018 @ 19:27 |
Je hoeft toch niet het hele stuk te doen met de trein? Het enige wat je hoeft te doen is Zandvoort in met de trein. En als je een beetje slim rondkijkt zie je al heel gauw twee prachtige stations met een gratis parkeerplaats binnen 10km van Zandvoort. | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2018 @ 19:51 |
De a1gp, vanaf Haarlem, 2,5 uur met de trein. Verschrikkelijk. Dat circuit is gewoon op geen enkele mogelijkheid goed bereikbaar bij een groot evenement. Helemaal niet met weer zoals vandaag. | |
Fer | zondag 20 mei 2018 @ 19:54 |
Dat is bij bepaalde users op dit forum ook vaak het geval. | |
Nattekat | zondag 20 mei 2018 @ 20:02 |
Ja, ook met de A1GP heb ik daar geen last van gehad. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 20 mei 2018 @ 20:03 |
Dat betekent niet dat het niet zo is. | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2018 @ 22:19 |
THEFXR | zondag 20 mei 2018 @ 22:27 |
die rechtse is een paspop met 10 lagen verf? | |
tralalala | zondag 20 mei 2018 @ 22:29 |
Doe mij die meiden maar van het F1-Café | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2018 @ 23:01 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Monte-Carlo | |
zoem | zondag 20 mei 2018 @ 23:02 |
Heb het in de OP gezet | |
#ANONIEM | zondag 20 mei 2018 @ 23:03 |
Das heul snel | |
Nattekat | zondag 20 mei 2018 @ 23:29 |
Te vroeg godverdomme | |
trein2000 | zondag 20 mei 2018 @ 23:32 |
Gozer, serieus | |
Nattekat | zondag 20 mei 2018 @ 23:34 |
Ja | |
sasquatsch | maandag 21 mei 2018 @ 00:05 |
RACEWEEK! | |
zoem | maandag 21 mei 2018 @ 00:16 |
Whiskers2009 | maandag 21 mei 2018 @ 01:25 |
| |
Yashaaaaa | maandag 21 mei 2018 @ 05:39 |
Daarom ben ik nu al wakker, Wij gaan met een groep met de trein 10 euro vanaf Tiel, das geen geld. | |
Yashaaaaa | maandag 21 mei 2018 @ 07:35 |
Alleen gingen de treinen niet door een sein en wissel storing Nu rijden we dus een stuk verder om ergens de trein te pakken | |
Geralt | maandag 21 mei 2018 @ 08:48 |
Paar jaar terug ook geweest. De file begon pas voor het hek van de parkeerplaats. Wij waren de 5de auto in de rij. Gewoon op tijd vertrekken, kan prima, ook met de auto. | |
raptorix | maandag 21 mei 2018 @ 10:00 |
Vroeger veel geweest, mijn schoonouders hadden Caravan langs het circuit waar we ook in de zomer logeerden, wat niet veel mensen weten is dat de F1 auto's ook door de weeks rijden | |
SnowOokami | maandag 21 mei 2018 @ 10:14 |
Die linker zat toch bij F1 Cafe laatst? | |
ondeugend | maandag 21 mei 2018 @ 11:06 |
Hey mijn OP doet het weer!!! | |
D_A | maandag 21 mei 2018 @ 11:46 |
Het zal vast een wens zijn en geen bevestiging. | |
Nattekat | maandag 21 mei 2018 @ 11:49 |
Bevestiging | |
Ferry_76 | maandag 21 mei 2018 @ 11:56 |
ik parkeer meestal bij Haarlem-Spaarnwoude, en dan voor 2,50 het laatste kwartier met de trein. Ideaal. Al sla ik evenementen als de Jumbo dagen maar over, want dat vind ik sowieso te druk. | |
spectrumanalyser | maandag 21 mei 2018 @ 11:56 |
langs 't circuit waren banners opgehangen F1 2020. waarom toch, dat gaat nooit gebeuren. focus liever op rotterdam racing 2019. de B-artiesten Aygo/107-cup had van mij niet gehoeven. geef dan die plekken aan vrouwen die serieus willen rijden. de streams zijn vandaag overbelast vermoed ik, bijna niet door te komen. | |
GM78 | maandag 21 mei 2018 @ 12:19 |
Volgens mij is er maar 1 stream, en dat is die van het circuit zelf. Maar die is de moeite niet waard om te kijken | |
VacaLoca | maandag 21 mei 2018 @ 12:19 |
Wie wint er zondag, Max of Daniel? | |
#ANONIEM | maandag 21 mei 2018 @ 12:20 |
Daniel, Max wordt de muur ingeduwd bij de hairpin. | |
GM78 | maandag 21 mei 2018 @ 12:30 |
Max gaat te veel risico nemen, en kust vervolgens de muur Al hoop ik natuurlijk dat die pole position pakt, en de grote beker mee naar huis mag nemen | |
#ANONIEM | maandag 21 mei 2018 @ 15:11 |
Waarom zijn vt1 en 2 eigenlijk op donderdag ipv vrijdag? | |
franklop | maandag 21 mei 2018 @ 15:26 |
Omdat dat altijd zo is in Monaco. De reden; The practice session for the race is held on the Thursday preceding the race instead of Friday. This allows the streets to be opened to the public again on Friday. | |
#ANONIEM | maandag 21 mei 2018 @ 15:38 |
HamilGod | |
#ANONIEM | maandag 21 mei 2018 @ 15:38 |
Aha | |
spectrumanalyser | maandag 21 mei 2018 @ 15:43 |
hohohohoho, er is een pitcam stream en een stream die de auto's volgt over het circuit. pitcam https://live.crossmediaventures.com/pitcam/index.php circuit zandvoort live https://live.crossmediaventures.com/cz-live/index.php echter; ze mogen de Red Bull demos en TCR races niet streamen vanwege licentie-afspraken. de tweede stream is niet altijd werkend. | |
GM78 | maandag 21 mei 2018 @ 15:47 |
Oké dat wist ik niet. Dit evenement moeten ze gewoon live uitzenden. Kijkers genoeg schat ik zo | |
Sjemmert | maandag 21 mei 2018 @ 18:44 |
Vandaag zandvoort geweest. Was met de auto heen en heb welgeteld 10 minuten in de file gestaan op de terug weg, heenweg konden we zo doorrijden tot op de boulevard. Max Verstappen Jaap van Lagen Gwen van Poorten Tom Coronel | |
GM78 | maandag 21 mei 2018 @ 19:29 |
Hoe laat was je er? En kon je nog enigszins in de buurt van het circuit parkeren? | |
Sjemmert | maandag 21 mei 2018 @ 19:56 |
7:35 reed ik de boulevard op, er was toen nog zat plek dus heb vlak bij de zij ingang geparkeerd. Van daar is het een kleine 5 minuten lopen naar de duin bij de tarzan bocht waar we gezeten hebben. [ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 21-05-2018 20:03:36 ] | |
Party_P | maandag 21 mei 2018 @ 22:20 |
Niks geen file gehad, auto in Haarlem Spaarnwoude geparkeerd, voor 2.50 ben je in Zandvoort. Ruimte zat in de trein (9.26) op heenweg. Op terugweg wel wat drukker in de trein, moest staan, maar was niet proppen. Volgende keer weer op deze manier. | |
Kreator | maandag 21 mei 2018 @ 22:22 |
Nog. Twee. Dagen. Donderdag vast naar Turijn. (we slaan de vrije training over) | |
JayHovah | woensdag 23 mei 2018 @ 08:07 |
Vanmiddag 15.00 FIA persconferentie met Vettel, Hamilton, Crashjean en Leclerc. | |
Joosterd | woensdag 23 mei 2018 @ 08:14 |
Mijn voorspelling: Max staat op front row tijdens de race en verpest de race door een (slechte) pitstop waarna hij vervolgens op een onmogelijke plek wil inhalen. Daarna komt er DNF in het beeld te staan. Mocht hij de race uitrijden dan heeft hij mij vertrouwen terug 😅👍🏻. | |
JayHovah | woensdag 23 mei 2018 @ 10:10 |
Mijn voorspelling: Dan Ric op pole, Vet P2, Max P3. Max klaagt vervolgens de hele zondag dat Daniël de voorkeursbehandeling / -pitstops krijgt, maakt stomme foutjes en finished buiten podium. | |
Ener-G | woensdag 23 mei 2018 @ 10:23 |
RIC mag 'm nu eindelijk wel eens een keer winnen, Max ook op het podium zou helemaal mooi zijn (dat ie 'm uit rijdt vind ik al mooi ) | |
THEFXR | woensdag 23 mei 2018 @ 10:39 |
wanneer start de live thread? | |
Afhaalchinees | woensdag 23 mei 2018 @ 10:44 |
klinkt echt als max | |
Sjemmert | woensdag 23 mei 2018 @ 11:03 |
Ik zet Max op pole waarna hij hem foutloos en zonder echte bedreiging binnen haalt. | |
Donderkonijn | woensdag 23 mei 2018 @ 11:31 |
Ik blijf het zeggen: daar had Mclaren een grote hand in. Ze kozen steeds voor de optie die Honda nou eigenlijk NIET wilde. En je ziet het, dat ding heeft ineens een hoge stopsnelheid, is stukken betrouwbaarder dan eerst nu Honda zijn eigen plan mag trekken. Waar TR nu nog last van heeft zijn de beduidend mindere coureurs, ze zijn de laatste jaren verwend daar met Verstappen en Sainz. Hoewel Gasly verrast, staan die 2 toch wel een stukje hoger. | |
TagForce | woensdag 23 mei 2018 @ 13:02 |
Vrijdag is de bevoorrading van alle horeca in Monaco (restaurants worden op vrijdag en zaterdag het meest bezocht). Omdat de meeste restaurants aan de haven zitten en het circuit daar langs loopt, en verse vis op het menu best wel belangrijk is is het geen optie om de bevoorrading een dag naar voren te halen, en dus hebben ze dat met de vrije trainingen gedaan. Uiteraard is het ook zo dat het GP weekend eigenlijk pas op zaterdag begint. De meeste mensen komen dan pas aan, en op die dagen is ook de meeste voorraad nodig. Dus die voorraad zou dan op vrijdag middag geleverd moeten worden. Overigens is het circuit alleen op vrijdag middag weer toegankelijk. Vrijdag ochtend zijn er wel vrije trainingen van support klassen, maar vanaf 14:00u is het circuit weer open voor publiek. | |
Kreator | woensdag 23 mei 2018 @ 13:22 |
Max begint 5e. Tijdens de alternatieve pitstopstrategie, wint hij 2 plekken. Wil dan Vettel inhalen die de deur een beetje dichtdoet, ramt een muur en krijgt een DNF. Iedereen geeft Max de schuld. | |
Kreator | woensdag 23 mei 2018 @ 13:23 |
Ik kom er ook pas op vrijdag. Even door de pitstraat duwen 's middags. | |
Smacked_Actor | woensdag 23 mei 2018 @ 13:46 |
Ik denk dat max het niet aan durft en maar lekker in z'n apartementje gaat zitten mario karten totdat ie het gevoel heeft veilig naar buiten te kunnen. | |
THEFXR | woensdag 23 mei 2018 @ 14:01 |
Aston Martin sets out timeline for 2021 Formula 1 entry decision https://www.autosport.com(...)r-f1-engine-decision | |
Nattekat | woensdag 23 mei 2018 @ 14:11 |
Max pole, rijdt met twee vingers in de neus naar P1. | |
TagForce | woensdag 23 mei 2018 @ 14:26 |
Eenmaal aangekomen bij P1 stapt hij in zijn RB14 en rijdt hem kort in Rascasse... Om in P2 plek 1 te behalen, in P3 plek 3, en in de Q vrolijk op pole te komen... Hoe de race gaat verlopen laten we nog even in het midden. | |
Nattekat | woensdag 23 mei 2018 @ 14:31 |
Ik heb wel eens gekkere dingen gezien. Doen dus! | |
XL | woensdag 23 mei 2018 @ 14:58 |
Max rijdt de pole, trollt iedereen door mega langzaam zijn rondjes te rijden. Desondanks vanwege het circuit kan niemand inhalen. Ricciardo doet in de eerste ronde een pitstop, rijdt naar de staart van het veld en als iedereen banden heeft gehaald rijdt hij rustig de race uit en wint. Het hele veld haalt maar 70% race distance in 2 uur en eindigt binnen 20 seconde van elkaar. Denk ik.... | |
TagForce | woensdag 23 mei 2018 @ 16:36 |
Max rijdt pole, en Ric rijdt 2e plek... Max checkt uit na de start en Ric rijdt zijn rondjes traag als dikke str... je snapt het... Dan sluit Max achteraan het veld aan, en rijdt relaxed door, doet nog ff een pitstopje en sluit opnieuw aan, dan gaat Ric naar binnen en doet de rest ook zijn stop, en rijdt Max weer vooraan het veld, met daarachter weer Ric... Max geeft weer gas en Ric houdt de boel weer op. Max finished na 2 uur en 1 rondje, en de rest finished op een rondje + 1 minuut 20 achterstand. | |
opgebaarde | woensdag 23 mei 2018 @ 19:25 |
Deze quote heeft onze Franse vriend Abiteboul toch niet echt gezegd?
Bron | |
Fir3fly | woensdag 23 mei 2018 @ 21:21 |
Als ik naar de bron kijk lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk inderdaad. | |
Geralt | woensdag 23 mei 2018 @ 21:33 |
ik denk eigenlijk niet dat een Vettel of Lewis de deur dicht gaan gooien bij Max. Denk dat ze allebei de zomerstop in willen gaan met meer punten dan de ander en die is al niet meer zover weg. Bruusk de deur dicht smijten bij Max weten ze inmiddels wel dat hen dat punten gaat kosten. | |
Peterselieman | woensdag 23 mei 2018 @ 21:36 |
mja, inhalen op Monaco is onmogelijk, dus Max kan de auto er niet zomaar even tussen prikken | |
Geralt | woensdag 23 mei 2018 @ 21:37 |
uitkomen tunnel; geen enkel probleem | |
Geralt | woensdag 23 mei 2018 @ 21:38 |
Links ernaast smijten en maar zien. Ik zou het JUIST bij een Vettel en Lewis doen als ik Max was. Die gaan waarschijnlijk wel yielden daar. | |
Peterselieman | woensdag 23 mei 2018 @ 21:43 |
in je dromen | |
Geralt | woensdag 23 mei 2018 @ 21:45 |
Wat in je dromen? Bijna elk jaar gooit iemand hem er daar wel links naast en met hangen en wurgen er voorbij. | |
Peterselieman | woensdag 23 mei 2018 @ 21:48 |
dat is in het achterveld. Vooraan lukt het bijna niet | |
Bonobo11 | woensdag 23 mei 2018 @ 21:56 |
Loews hairpin over de stoep of beschadig je daar tegenwoordig de vloer mee? | |
Peterselieman | woensdag 23 mei 2018 @ 22:08 |
ik meen dat Trulli er een keer zijn auto sloopte. Sutil deed het daar een stuk beter | |
zoem | woensdag 23 mei 2018 @ 22:12 |
Morgen is het weer zo ver F1 / [live] Formula 1 2018 Grand Prix de Monaco #52 | |
Ener-G | woensdag 23 mei 2018 @ 22:16 |
Met de wagens van de laatste paar jaar? gaat vrijwel niet gebeuren. Slipstreamen is er gewoon niet meer bij met de huidige aero setup en vuile lucht achter de wagens. Zorgen dat je op pole komt en dan de boel heel houden tot de finishvlag. | |
Fer | woensdag 23 mei 2018 @ 22:30 |
Rijden ze Q2 op hypers of ultra’s? | |
SnowOokami | woensdag 23 mei 2018 @ 22:34 |
Gezien de bandenkeus van de meeste teams gewoon op hyper... | |
Fer | donderdag 24 mei 2018 @ 01:28 |
Hyper hyper | |
opreis | donderdag 24 mei 2018 @ 02:08 |
Enige gevaar is een over of undercut. En materiaalpech natuurlijk | |
Meike26 | donderdag 24 mei 2018 @ 08:36 |
Ik weet het niet, maar zoals op Baku waren de RB's ook erg snel op de hardere banden. Door op de ultra's te kwalificeren in Q2 kunnen ze mogelijk wel langer doorrijden en meer gebruik maken van de hypersofts in de 2e stint. | |
fathank | donderdag 24 mei 2018 @ 09:27 |
Alonso op pole. | |
JayHovah | donderdag 24 mei 2018 @ 10:11 |
Bottas rijdt dit weekend met een speciale Hakkinen helm | |
Oldground | donderdag 24 mei 2018 @ 10:47 |
Komt er nu een basketbalsamenvatting op het HD kanaal van Ziggo (Select) in plaats van FP1? | |
Tarado | donderdag 24 mei 2018 @ 10:50 |
is op 404 (racing) | |
daNpy | donderdag 24 mei 2018 @ 10:54 |
Klinkt eerder als een bombdive van bombcardo. | |
Oldground | donderdag 24 mei 2018 @ 11:00 |
Is dat tegenwoordig dan wel HD? In kon me herinneren dat er voorheen slechts 1 Ziggo kanaal van goede kwaliteit was (net zoals bij voorganger Sport 1) | |
Nattekat | donderdag 24 mei 2018 @ 11:01 |
Nee, nog altijd kutkwaliteit. | |
Oldground | donderdag 24 mei 2018 @ 11:02 |
Ik zie het, armoedig. Nou dit laat ik wel even schieten. | |
Tarado | donderdag 24 mei 2018 @ 11:04 |
ik dacht dat al hun kanalen nu HD zijn | |
heite | donderdag 24 mei 2018 @ 11:40 |
Hangt volgens mij af van je tv-aanbieder. | |
JayHovah | donderdag 24 mei 2018 @ 12:54 |
Alleen Ziggo Sport Extra 1 & 2 zijn SD, de rest allemaal HD | |
sasquatsch | donderdag 24 mei 2018 @ 13:03 |
Dit. Wel in HD bij Ziggo zelf, maar niet bij KPN bijvoorbeeld (of dat moeten ze intussen aangepast hebben). | |
spectrumanalyser | donderdag 24 mei 2018 @ 13:07 |
HD met stereo audio krijg ik op Ziggo kanaal 14. M'n surround set verzint daar diepte bij. Hoe die dat doet, geen idee. geouwehoer blijft bij de centerspeaker, racegeluiden komen ook over de achterspeakers. | |
Sunri5e | donderdag 24 mei 2018 @ 13:08 |
Rob Kamphues samen met Jos Verstappen op een foto in Monaco. Het moet niet gekker worden. | |
THEFXR | donderdag 24 mei 2018 @ 14:07 |
This week I'm lucky enough to be driving an incredible McLaren 720S to the Monaco Grand Prix. This is day 1 of my adventure | |
Ferry_76 | donderdag 24 mei 2018 @ 14:46 |
Max, Sirotkin, Stroll, Leclerc en Grosjean crashen eruit in Q1, die ruim een uur duurt door alle rode vlaggen. Hamilton pakt gewoon de pole, maar bij de start divebomben zowel Ricciardo en Bottas, waardoor er een massacrash ontstaat aan de kop. Het vijftal wat er in Q1 uitvliegt maakt er aan de achterkant een zooitje van waardoor er twintig auto's op een hoop belanden en de race snel voorbij is. | |
IBAZ | donderdag 24 mei 2018 @ 17:56 |
Via KPN kan ik alle ziggo race kanalen kiezen op SD of HD. SD is wel fijn voor de tablet of phone. Life gaat wel HD, maar nakijken lukt nog niet. De rest gaat uiteraard over HD. [ Bericht 2% gewijzigd door IBAZ op 24-05-2018 18:03:14 ] | |
THEFXR | donderdag 24 mei 2018 @ 19:42 |
is dat een apart pakket? | |
SnowOokami | donderdag 24 mei 2018 @ 20:07 |
https://www.kpn.com/televisie/pakketten/ziggo-sport-totaal.htm | |
Wereldgozer | donderdag 24 mei 2018 @ 20:19 |
cringe | |
Hanschje | donderdag 24 mei 2018 @ 23:07 |
Mijn hoop, kwalificeren op hypers. Safety car en direct naar ultra en uitrijden op de ultra. | |
Nattekat | donderdag 24 mei 2018 @ 23:34 |
Morgen vrij voor de vrije tr..... owacht | |
opreis | vrijdag 25 mei 2018 @ 02:01 |
Ze hebben slechts 1 ultrasoft en 1 supersoft. Dan gaan ze die niet riskeren in de kwalificatie | |
DaMook | vrijdag 25 mei 2018 @ 06:22 |
Of juist wel, anders doen dan de rest. | |
Tinos85 | vrijdag 25 mei 2018 @ 08:05 |
Verschil tussen ultra en hyper is wel erg groot, heb je kans dat ze het net als in Baku moeilijk krijgen met achterliggers. Plus de hyper gaat lang mee op Monaco, helemaal onder de RB14. | |
fathank | vrijdag 25 mei 2018 @ 08:07 |
- doei - [ Bericht 92% gewijzigd door Nattekat op 25-05-2018 12:38:14 ] | |
Nattekat | vrijdag 25 mei 2018 @ 12:38 |
Net ontdekt dat Frankrijk om 16u pas is... over belachelijke tijden gesproken | |
Afhaalchinees | vrijdag 25 mei 2018 @ 12:45 |
16.10 | |
sasquatsch | vrijdag 25 mei 2018 @ 13:15 |
Heeft te maken met het WK Voetbal. | |
Nattekat | vrijdag 25 mei 2018 @ 13:17 |
Wat boeit mij dat tegen een balletje aan schoppen nou? Dan verplaatsen ze dat maar. 15u is al een kutverandering, hier kan ik al helemaal niks mee. | |
Afhaalchinees | vrijdag 25 mei 2018 @ 13:28 |
hahahah stop met je act | |
Metalfreak | vrijdag 25 mei 2018 @ 13:33 |
Vind ik eigenlijk best een prima tijd, kun je van tevoren nog vanalles doen, beetje op tijd thuis zijn en dan naar de race kijken om aansluitend te gaan eten | |
sasquatsch | vrijdag 25 mei 2018 @ 14:13 |
Jou niets. Heel veel anderen wel | |
Justevo | vrijdag 25 mei 2018 @ 14:22 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Nattekat op 25-05-2018 14:55:30 ] | |
daNpy | vrijdag 25 mei 2018 @ 16:57 |
Inderdaad | |
fathank | vrijdag 25 mei 2018 @ 17:28 |
16:10... | |
Party_P | vrijdag 25 mei 2018 @ 21:37 |
Helemaal mee eens, vind 14.10 best een kuttijd eigenlijk (ja en 14.00 ook!) | |
daNpy | vrijdag 25 mei 2018 @ 22:20 |
Idd rond etenstijd is veel relaxter | |
Monolith | vrijdag 25 mei 2018 @ 22:25 |
15.00 is wel prima morgen. Even de Q en dan door naar een bierfestivalletje. Zondag beetje uitbrakken en dan om 15.10 nog even de race mee pakken. | |
#ANONIEM | vrijdag 25 mei 2018 @ 23:02 |
Niet mee eens, 14:00 is perfect, 16:00 afgelopen, vrouw terug van de vroege dienst. Kleine net weer wakker, kun je nog even ergens naar toe. | |
Radegast | vrijdag 25 mei 2018 @ 23:31 |
Ben benieuwd of we iemand de gok gaan zien wagen met hypersofts in Q2. | |
mikieu | vrijdag 25 mei 2018 @ 23:39 |
Je moet wel ultra, anders veel eerder wisselen = in het verkeer en klaar ben je. Ss is ook niet wijs ivm matige start. | |
trein2000 | vrijdag 25 mei 2018 @ 23:41 |
Verschil is een seconde he? Uitschakelingsrisico ligt op de loer. | |
Rossdale | vrijdag 25 mei 2018 @ 23:43 |
Starten op hyper, wachten op eerste SC en dan de race uitbollen op de ultra of ss | |
Monolith | vrijdag 25 mei 2018 @ 23:43 |
Ik dacht dat de hypers wel dusdanig lang meegingen dat je er rustig op kon starten. | |
Radegast | vrijdag 25 mei 2018 @ 23:50 |
Ik hoorde iets van 7 tot 10 ronden en dan zijn ze helemaal gaar. | |
DaMook | zaterdag 26 mei 2018 @ 01:29 |
En mooie tijd om aan het bier te beginnen. Vind 14:00 altijd net wat te vroeg om me vol te gieten . | |
THEFXR | zaterdag 26 mei 2018 @ 03:12 |
XL | zaterdag 26 mei 2018 @ 07:50 |
Voor iemand die op zijn hoogtepunt wilde stoppen en graag minder in de spotlights wilde staan zou Rosberg wel eens ietsje meer mogen stoppen. | |
XL | zaterdag 26 mei 2018 @ 07:52 |
Zou je op de supersoft een race afstand kunnen doen als de SC al bij het startongeluk komt | |
tja77 | zaterdag 26 mei 2018 @ 08:17 |
Wat hebben dit soort activiteiten met op zijn hoogtepunt stoppen te maken? Spotlights was toch niet de reden voor hem op te stoppen? De druk en de stress was toch de reden? En dat begon toen hij Wereldkampioen kon worden en dat in eigen hand had. | |
ShaoliN | zaterdag 26 mei 2018 @ 08:18 |
Precies dat, kan gvd geen F1 gerelateerd programma opzetten of daar staat ie weer met zijn stomme kop. | |
Tarado | zaterdag 26 mei 2018 @ 08:21 |
kut quali ook om 3 uur had even geen rekening mee gehouden | |
XL | zaterdag 26 mei 2018 @ 08:44 |
Volgens mij hoorde ik tijd voor gezin etc allemaal voorbij komen. In ieder geval waren zijn races al niet om aan te gluren. De sponsored content is zo mogelijk nog slechter en de analyses zijn zo spannend als het groeien van gras. Daarbij heeft hij zelf de uitstraling van een pak blanke vla. Ik vond het nooit wat, maar ben nu echt klaar met Rosberg | |
tja77 | zaterdag 26 mei 2018 @ 08:54 |
Ah, persoonlijke frustratie jegens de persoon. Tijd voor gezin? Dat heeft hij nu toch ook veel meer? Daar doet een rondje Monaco op een elektrische motorfiets niet aan af. Zijn races waren niet om aan te gluren vanwege de stress en druk om het persé kampioen te moeten worden. Daar kon hij niet meer tegen. Laat dat joch toch lekker, je ziet dat hij een stuk relaxter is dan in zijn F1 tijd. En is nog Wereldkampioen geworden ook, mooi toch? Ik kon soms wel lachen om hem. Altijd nog beter dan Hamilton of Bottas. | |
BadderHaring | zaterdag 26 mei 2018 @ 08:57 |
Ik snap het gezeik op Rosberg ook niet. 100x sympathieker dan Hamilton en Vettel. Ik had hem nog wel 3 titels gegund. Helaas was Hamilton gewoon een betere coureur. | |
Tarado | zaterdag 26 mei 2018 @ 08:59 |
des te knapper dat hij Hamilton toch een titeltje heeft afgesnoept, die wordt dus ook nooit the greatest of all time en dat hebben we toch aan Nico te danken | |
tja77 | zaterdag 26 mei 2018 @ 09:05 |
Eens, zoveel liever Rosberg een titel dan Hamilton. | |
THEFXR | zaterdag 26 mei 2018 @ 10:52 |
blanke vla?? als je de clips on zijn channel bekijkt, zie je dat hij geniet en erg down to earth is, gebruikt in Monaco gewoon elektrische witte huur scooters. Omdat je daar het beste mee door het verkeer komt. je zou kunnen zeggen hij is pro electric en die bike is zijn ontwerp. | |
trein2000 | zaterdag 26 mei 2018 @ 11:24 |
Het is Monaco, je kunt niet inhalen. Dus ja, dat kan | |
XL | zaterdag 26 mei 2018 @ 14:42 |
Het is niet echt frustratie, kan er wel mee leven. Het is natuurlijk wel zo dat ik subjectief ben en mijn mening laat doorschemeren. Ik heb Rosberg en fans van Rosberg/Vettel gewoon niet zo hoog zitten in aanzien. | |
Red_85 | zaterdag 26 mei 2018 @ 15:07 |
Max! Paardenlul!! | |
IBAZ | zaterdag 26 mei 2018 @ 15:10 |
Hij is er niet bij. | |
marcodej | zaterdag 26 mei 2018 @ 15:20 |
Dit is wel echt heel slecht. | |
Mexicanobakker | zaterdag 26 mei 2018 @ 15:31 |
Het enige. Het enige wat je in FP3 niet moet doen is hem in de muur zetten. En zeker niet als je weet dat de Q nog belangrijker is dan normaal. | |
MakkieR | zaterdag 26 mei 2018 @ 15:37 |
Even een aantal voordelen dat Max achteraan mag starten. 1 hij zit de toprijders niet in de weg tijdens de start. Ham en Vet hebben niks te zeuren. 2 Hij kan zijn race niet meer verknallen, want die is al verknald 3 Er zit geen druk meer op die jongen. 4 genoeg tijd om nu aan zijn auto te sleutelen, gezien grid straffen geen effect meer hebben. 5 Hij kan Riccardo zijn auto niet meer stuk rijden. 6 Auto blijft toch de snelste, misschien zien we een onmogelijke inhaalrace | |
MakkieR | zaterdag 26 mei 2018 @ 15:39 |
Wat ik vooral niet begreep, waarom de risico's als je al de snelste tijd hebt, het is elke keer vragen om ongelukken bij Max. | |
boegschroef | zaterdag 26 mei 2018 @ 23:40 |
Allemaal tactiek voorste rij knalt elkaar er in de eerste bocht uit, safety car, iedereen behalve Max naar binnen omdat die HS band het maar 5 ronden volhoud. Max aan kop! (Stopt glazen bol weer even weg) | |
Ener-G | zaterdag 26 mei 2018 @ 23:44 |
mee eens, maar meer dan P10 gaat het niet worden hier vrees ik, als ie niet crashed. Maar ik sta open voor verrassingen | |
TAV74 | zaterdag 26 mei 2018 @ 23:59 |
Die tijd is niet zo belangijk, gaat er om dat je toewerkt naar de optimale setting in de kwalificatie lijkt me? Daarbij nam hij volgens mij ook niet belachelijk veel risico, hij gaat ordinair de fout in nadat hij Sainz voorbij mpest rijden.. |