abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2018 @ 19:04:37 #1
368283 ato
pi_179181784
Hier weer brainstormen over wie in 2019 Nederland op het Eurovisie zou kunnen/moeten vertegenwoordigen. ROEPTUMAARRRRRRRRRRR.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 19:07:14 #2
163650 Greys
pi_179181847
Nog even na vorige topic:

Ik snap het 'moeten we dan niet willen streven naar winst' van je ook echt niet, Elfletterig. Dat doen ze toch vaak juist wél? :) Dat het niet lukt omdat anderen meer gewaardeerd worden wil toch niet zeggen dat er niet naar gestreefd is? Behalve Trijntje dan de laatste jaren, die ging voor de leuk. Als er iemand bv overduidelijk voor de winst ging is het Waylon. Dat het totaal anders uitpakte is een tweede, maar hij GING er vol voor. En Og3ne ook op hun manier. En Douwe. Als je zijn teleurstelling zag na plek 11, hij ging voor veel meer. Etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179181858
Geen idee hoe goed Ayden live is ... maar wel een mooie meid om te zien! :)

pi_179181983
Nog even een feitje na snelle berekening tussendoor: we zijn België en Armenië voorbij als het gaat om eindgemiddelden tussen 2013-2018 (dus ook periode van de huidige manier van selecteren), wat betekent dat we nu plek 9 staan van beste landen, en dat met inclusief 1 flop! We staan nog vlak achter landen als Hongarije en Noorwegen.
Geen reden om de selectieprocedure aan te passen dus.
pi_179181992
Ik roep het eigenlijk ieder jaar
ik vond zijn album uit 2014 een stuk beter maar ach.
hij noemt zich inmiddels weer Boris

studio versie
pi_179182042
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:43 schreef Greys het volgende:
Jammer dat iemand die slechts een andere mening heeft dan de jouwe direct kortzichtig is. Beetje een zwaktebod.
Ik noem jou niet kortzichtig, ik noem de opmerking/mening kortzichtig.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:43 schreef Greys het volgende:
Zie je me ook maar érgens zeggen dat het alleen maar glorie hallelujah was dan? Dat maak je er toch echt weer eens helemaal zelf van :) Het is wel zo dat sinds men de artiest selecteert en die een nummer laat kiezen 'we' het weer stukken beter doen dan daarvoor. Is het al goed genoeg, nee dat niet. Maar het is sowieso een grote stap naar meer succes en meer finales geweest.
Je gaat eraan voorbij - nog steeds - dat we het verschillende keren helemaal niet goed hebben gedaan met nummers waarop het publiek nul invloed of slechts een schijn-invloed had. Want naast 2008, 2010 en 2015 geldt dat eigenlijk ook voor 2007 (zo klaar als een klontje welk nummer het moest worden), 2009 (idem) en 2011 (idem). Ik vind dus dat je een zwaar vertekend beeld schetst; volgens mij weet je als trouw ESF-volger zelf ook wel beter.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:43 schreef Greys het volgende:
Mjah dit zijn slechts vermoedens van je natuurlijk. Ik was erbij toen bij de 3Js en volgens mij (dus ook een vermoeden..) was het gewoon iemand van het publiek die vlakbij waar de camera stond zijn/haar vermoeden uitsprak tijdens de fragmenten welke het zou gaan worden.. De 3Js hebben later ook gezegd dat het gekozen nummer niet hun voorkeur had, dus het is in elk geval niet richting HUN voorkeur geduwd.
Geen vermoeden, het is gewoon een feit dat het in de uitzending te horen was: dit wordt 'm.
Wie het zei, weet ik niet. Maar dat het werd gezegd, ligt gewoon vast:

Op 0:02 - 0:03 seconden in het filmpje, wanneer Yolanthe "alleen" zegt.

Dat de 3JS een andere voorkeur hadden, zal best. Feit is dat Je Vecht Nooit Alleen bewust als laatste werd opgevoerd, zoals dat in 2009 ook gebeurde met Shine. Deze nummers moesten winnen, met de rest van de liedjes voor de vorm eromheen als opvulling. Stem van het publiek, uhuh...

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:43 schreef Greys het volgende:
Waarom wat? Waarom hij die andere nummers überhaupt liet horen bedoel je? Omdat ie die kans kreeg van DWDD, om z'n album te promoten waar al die nummers op staan en misschien ook wel omdat vele ESF fans het vaak jammer vinden dat ze eventuele andere keuze-opties nooit hebben mogen horen. Bij Og3ne had ik bv ook graag de andere nummers gehoord die NIET door paps waren geschreven. Niet dat je er echt iets aan hebt maar het is toch leuk om te weten zodat je lekker kunt miepen of iemand de juiste keuze heeft gemaakt. Zoals je zelf hierboven terecht zegt, bij CATS wisten we ook niet welke andere liedjes in de race waren. Jammer. Nu wel. Ik vind dat leuk. Anderen niet maar die hebben niet echt last van lijkt me. :D Als iemand het hier wilde horen hoefde diegene de tv maar op een ander net te zetten.
Ik zie niet in waarom een artiest 5 dagen op rij zijn aanstaande album mag promoten, want een ander doel het had laten horen van die vier andere liedjes niet. Er viel immers toch niks te kiezen. Je kunt het hooguit nog een positieve draai geven door te zeggen dat Waylon open kaart speelde, maar het was verder nergens goed voor.

quote:
12s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit zinnetje zit al een tijdje onder je knip en plak, of niet? :P
Ja, het verschijnt de laatste jaren automatisch in beeld zo gauw ik Nederland en Songfestival in één regel typ.
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 19:21:54 #7
375570 crew  Cyan9
pi_179182157
Grappig dat Elfletterig bijzonder selectief en repetitief op mensen reageert.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179182217
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:48 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zal je enlighten want ik merk dat je moeite hebt met andere meningen.
- Lees allereest gewoon wat ik bedoel. Ik zeg dat iedereen z'n eigen lied zou moeten schrijven en uitvoeren, nergens zeg ik dat dit het zelfde moet zijn als wat jij conservatieve meuk noemt.

Eigenlijk was dit alles wat ik qua enlightment aan je wil geven. Nee wacht. Nog even iets.
- Houd eens op met telkens weer dat ambetante KUTtoontje van je. Ik kan het niet anders omschrijven. Serieus, als ik met jou in een restaurant zou zitten en ik bestel een pizza (en jij ongetwijfeld een gefrementeerd haute cuisine oester op een bedje van sla-foam) en ik zeg dat de pizza lekker is, dan zit je me de rest van de avond op de meest onsympathieke wijze te overtuigen dat die pizza ranzig is, ik geen smaak heb en me toch echt eens moet wagen aan wat voor driesterrenkwakje op jouw bord ligt.

Het zal me jeuken wat je vindt maar zie dit als een tip. Ik scroll voortaan lekker door bij je posts.
Volgens mij is het precies andersom en ben jij degene die moeite heeft met andere meningen. Je slotzin bevestigt dat beeld nog eens.

Even terug. Wuwwa schrijft:
We staan voor eigenzinnigheid, een persoonlijk verhaal, 'echte' muziek.
Dat betekent dus dat je artiesten ZELF een nummer moet laten schrijven/brengen.


Jij reageert daar instemmend op:
Ik vind het echt goed dat we daarvoor staan, en eigenlijk zou ieder land dit verplicht moeten doen, maar dat gaat niet gebeuren. En het brengt zoals ik eerder zei wel een risico met zich mee.

Sorry, maar als jij "daarvoor staan" schrijft, kan ik niet anders dan concluderen dat je doelt op "staan voor eigenzinnigheid, een persoonlijk verhaal, 'echte' muziek". Want dat schrijft Wuwwa immers.

Ik stel verder vast dat je geen antwoord geeft op de vragen die ik stelde. En ik zou je tot slot nog willen meegeven dat je beeldspraak net andersom een stuk zinniger was: jij doet elitair met je pleidooi voor "echte muziek", kortom het driesterrenkwakje. Ik ben wel klaar met die kwakjes en heb zo onderhand zin in een pizza.
pi_179182234
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:21 schreef Cyan9 het volgende:
Grappig dat Elfletterig bijzonder selectief en repetitief op mensen reageert.
Ik sta erom bekend. Reageren kost tijd, sorry.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 19:25:12 #10
163650 Greys
pi_179182254
Ik ga er maar geen tijd en moeite meer in steken om weer mobiel een enorme lap tekst aan je te typen want je probeert niet eens een beetje andermans goedbedoelde schrijfsels op de juiste manier te interpreteren. Als ik nu namelijk weer ga reageren moet ik ongeveer 95 procent van m'n vorige post herhalen en tsja..

We worden het niet eens.
Hoeft ook niet, maar jammer dat je nooit ook maar een beetje open lijkt te kunnen staan voor andere inzichten of opties dan zoals ze in jouw hoofd zitten als De Waarheid. Zoals dit bv:

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het nummer was helemaal niet prima. Echt niet. Je kunt dit amper nog smaak noemen, want zowel het publieksoordeel als de positie van Waylon in de Nederlandse hitlijsten spreekt boekdelen. Vrijwel niemand zit op zijn nummer te wachten; het is niet geliefd. En dat komt niet omdat hij het slecht zong - integendeel - of door gebrek aan passie/inzet. Het nummer zelf was gewoon te zwak.
De optie 'het was een prima nummer maar men had gewoon een andere smaak omdat nou eenmaal láng niet iedereen van countryrock houdt en omdat de act teveel afleidde' is gewoon geen optie in jouw boekje. Het nummer is gewoon te zwak. Punt.

Dan valt er ook weinig meer te discussiëren met je voor anderen. En dat is best jammer op een forum. Maar je mening is genoteerd, als dat de bedoeling is. Al een keer of twintig. Dezelfde. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:25:18 #11
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179182257
Maar het valt me op Elfletterig, dat je nog steeds zo enorm focust op de jaren vóór 2013. Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat het toen een zooitje was, maar persoonlijk zie ik 2013 met Anouk als een schone lei en een nieuw begin waarna dingen een heel stuk beter gingen.

Waarom heb jij het nog steeds over die mislukte jaren dan? Dat ligt toch achter ons nu?
Koel en donker bewaren
pi_179182270
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:16 schreef Elfletterig het volgende:.

[..]

Je gaat eraan voorbij - nog steeds - dat we het verschillende keren helemaal niet goed hebben gedaan met nummers waarop het publiek nul invloed of slechts een schijn-invloed had. Want naast 2008, 2010 en 2015 geldt dat eigenlijk ook voor 2007 (zo klaar als een klontje welk nummer het moest worden), 2009 (idem) en 2011 (idem). Ik vind dus dat je een zwaar vertekend beeld schetst; volgens mij weet je als trouw ESF-volger zelf ook wel beter.

De jaren die je noemt behoren inmiddels alweer tot een heel ander Eurovisie-tijdperk. Het ESF was een ander festival dan recente jaren, en dat maakt dit argument erg kortzichtig.
Er is sinds Anouk een selectieprocedure ontstaan die ons bij de beste 10 landen van Europa zet, inclusief losse flodder. Dan kun je uit de vergaarbak van missers uit de periode daarvoor gaan heulen, maar Eurovisie verandert, en bovenal staat het festival nu nationaal hoger in aanzien dan eind 00's.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 19:27:26 #13
163650 Greys
pi_179182309
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:21 schreef Cyan9 het volgende:
Grappig dat Elfletterig bijzonder selectief en repetitief op mensen reageert.
Tsja. Ik noem bv duidelijk wat anderen wél leuk vonden aan het mogen horen van andere afgevallen keuze opties van de nummers bij DWDD maar hij wil het gewoon niet lezen of weten. Hij heeft er gewoon nul boodschap aan wat anderen vinden of leuk vinden lijkt wel. Geen idee. Ik bespaar me voortaan de moeite maar gewoon. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179182331
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:48 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Dit zijn nogal wat verschillende vragen en bijbehorende assumpties.
De commissie kiest nu gewoon artiesten met ervaring (of een uniek talent zoals Og3ne), plus een eigen geluid en laten hen zelf een lied maken zodat het in ieder geval geloofwaardig overkomt, ze hun best moeten doen om hun eigen imago/uitgebrachte album te verkopen. Dat daar kennelijk in jouw ogen generieke oude meuk uitkomt, dat is dan jammer. Ik zie vooral goede songs die het in de afgelopen jaren erg goed doen (finale halen is gewoon goed.4/6 linkerrijtje finale is uitstekend in een groot veld).
De juiste formule om een 'winnend liedje/topsong' te maken, daar zoekt elk land naar. Ik vind vooralsnog de huidige manier van het selecteren nog steeds de beste vorm (tenzij je goede unieke ervaren eigenzinnige mensen niet meer kan krijgen, dan moet er iets anders komen).
Ik vroeg niet om een uitleg over hoe het de laatste jaren gaat; dat weet ik zelf ook wel. Ik vraag waarom er in Nederland zo'n breed gedeelde opvatting heerst - ook door Waylon uitgesproken - dat we "echte muziek" moeten sturen.

Kennelijk kan niemand mij vertellen wat "echte muziek" precies inhoudt. Het winnende nummer van Israël viel er in elk geval *niet* onder, want dat was maar een rariteitenkabinet. Dat het gekakel en de gekke bekken functioneel waren voor het nummer én het verhaal - volgens sommigen is het verhaal ook heel belangrijk - doet er dan ineens niet meer toe.

Angst voor een moderne sound? Alle muziek waar een computer aan te pas komt is onecht?
pi_179182345
Yo, eigenlijk wil ik er niet over beginnen omdat het een zwarte bladzijde uit het ESF geschiedenis is, maar een zeker persoon die heel erg Maan fan was is nu opeens helemaal anti Maan en haat haar verschrikkelijke en wil haar absoluut niet op het songfestival zien :+

(PS: als deze reactie te ver gaat verwijder ik 'm wel)
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 19:29:29 #16
163650 Greys
pi_179182348
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik sta erom bekend. Reageren kost tijd, sorry.
Dit geldt dus ook voor de mensen die de moeite nemen uitgebreid op jou te reageren. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:30:43 #17
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_179182370
Ik ben voor Famke Louise zij ziet er mooi uit en kan ook aardig zingen.
Kan een mooi liedje zingen met een boodschap als kind is zij ook veel gepest.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 19:30:53 #18
163650 Greys
pi_179182373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:29 schreef Nexum het volgende:
Yo, eigenlijk wil ik er niet over beginnen omdat het een zwarte bladzijde uit het ESF geschiedenis is, maar een zeker persoon die heel erg Maan fan was is nu opeens helemaal anti Maan en haat haar verschrikkelijke en wil haar absoluut niet op het songfestival zien :+

(PS: als deze reactie te ver gaat verwijder ik 'm wel)
Oh dat verbaast niemand denk ik want zelfs in die periode hier is diegene al een keer of zesentwintig van mening veranderd geloof ik daarover ;) Maar laten we het er verder idd niet te veel over hebben want diegene kan geen weerwoord geven hier.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 19:31:19 #19
163650 Greys
pi_179182381
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:30 schreef KingRadler het volgende:
Ik ben voor Famke Louise zij ziet er mooi uit en kan ook aardig zingen.
Kan een mooi liedje zingen met een boodschap als kind is zij veel gepest geworden.
Dezelfde boodschap als de winnares van dit jaar? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179182384
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:29 schreef Nexum het volgende:
Yo, eigenlijk wil ik er niet over beginnen omdat het een zwarte bladzijde uit het ESF geschiedenis is, maar een zeker persoon die heel erg Maan fan was is nu opeens helemaal anti Maan en haat haar verschrikkelijke en wil haar absoluut niet op het songfestival zien :+

(PS: als deze reactie te ver gaat verwijder ik 'm wel)
Ik heb dit zekere persoon ook op een ander forum voorbij zien komen, daar schreef hij eerst: 'Yesss Waylon, Amsterdam 2019!' Een week later was het 'I hate Waylon, I hope we finish last....'
Ook daar zijn ze horendol van die persoon.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:31:50 #21
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_179182393
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Dezelfde boodschap als de winnares van dit jaar? :@
Ja je kan er mee winnen als je een boodschap hebt.
pi_179182396
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:31 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Ik heb dit zekere persoon ook op een ander forum voorbij zien komen, daar schreef hij eerst: 'Yesss Waylon, Amsterdam 2019!' Een week later was het 'I hate Waylon, I hope we finish last....'
Ook daar zijn ze horendol van die persoon.
Zit je op ESF forum? GEZELLUG! Wat is je username?

EDIT: Oeps, dit gaat een beetje offtopic. Ik zal het wel vervolgen in Slowchat :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179182401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:49 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Nastreven is iets anders dan het mislukt en problematisch vinden als het niet lukt. Nauurlijk streef je elk jaar een hoge score na, maar dat valt niet af te dwingen.

Jij lijkt het te benaderen als een soort wiskunde. x + y = gegarandeerde top 10 of winst. Zo werkt het toch niet? Hoe je scoort op het ESF is afhankelijk van zoveel variabelen. Het nummer zelf, de artiest, de act, smaak van mensen, is er vooraf een hype, heeft het nummer momentum, hoe staat de pet van Europa, etc.
Ik benader het niet als wiskunde, ik geef gewoon een andere invalshoek. En dat is een andere invalshoek dan het tamelijk zelfgenoegzame toontje van onder meer Cornald Maas: "kijk ons eens goed presteren sinds het publiek geen invloed meer heeft".

Je hebt nooit garanties; dat kun je wel zien aan Zweden dit jaar. Veel moeite gedaan, zoals altijd. Beloning van de jury, maar totaal niet van het publiek. Ik vind gewoon dat er bijzonder bekrompen en kortzichtig gedacht wordt; er zijn de nodige kanttekeningen te plaatsen bij het "succes" van Nederland, de manier waarop we onze inzendingen selecteren en de genres die steeds aan bod komen of juist worden genegeerd.

Iemand moet die kritiek uiten en dat doe ik dus, want ik ben het totaal niet eens met de huidige gang van zaken. Kun je leuk vinden of niet, maar dit is een discussieforum. En dan wil je soms weleens een mening tegenkomen die niet strookt met de jouwe. Sorry.
pi_179182406
Waylon is dit jaar ook behoorlijk veel gepest. Misschien volgend jaar sturen?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 19:33:22 #25
163650 Greys
pi_179182423
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vroeg niet om een uitleg over hoe het de laatste jaren gaat; dat weet ik zelf ook wel. Ik vraag waarom er in Nederland zo'n breed gedeelde opvatting heerst - ook door Waylon uitgesproken - dat we "echte muziek" moeten sturen.

Kennelijk kan niemand mij vertellen wat "echte muziek" precies inhoudt. Het winnende nummer van Israël viel er in elk geval *niet* onder, want dat was maar een rariteitenkabinet. Dat het gekakel en de gekke bekken functioneel waren voor het nummer én het verhaal - volgens sommigen is het verhaal ook heel belangrijk - doet er dan ineens niet meer toe.

Angst voor een moderne sound? Alle muziek waar een computer aan te pas komt is onecht?
Wat maakt jou eigenlijk zo zeker dat er voor volgend jaar niet al lang iets heel moderns vastgelegd is? En dat dat volgens ons/hen niet onder echte muziek valt? Misschien wilde de commissie dat al veel eerder maar was diegene niet eerder beschikbaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179182447
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat maakt jou eigenlijk zo zeker dat er voor volgend jaar niet al lang iets heel moderns vastgelegd is? Maar dat diegene eerder niet kon en dan wel?
Ik weet al wat we gaan sturen:
EEN COMMON FRAMEWORK *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179182459
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:32 schreef Nexum het volgende:

[..]

Zit je op ESF forum? GEZELLUG! Wat is je username?

EDIT: Oeps, dit gaat een beetje offtopic. Ik zal het wel vervolgen in Slowchat :P
Oh geen usernaam daar, af en toe kijken naar buitenlandse reacties op artiest/lied in aanloop.
pi_179182487
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:53 schreef Guanabana het volgende:
Maar ik snap niet zo goed dat jij dit onderwerp zo enorm problematiseert, Elfletterig. Je doet alsof het allemaal een grote schande is, terwijl we ons afgelopen jaren, met uitzondering van 2015, helemaal nergens voor hebben hoeven schamen.

Maar dit is duidelijk je stokpaardje waar je alleen nog maar in termen van verontwaardigdheid over kan praten ofzo.
De vraag was waarom we moeten evalueren. Sommigen vinden dat totaal niet nodig, gezien de huidige "ongekende succesreeks". Ik plaats kanttekeningen. Ik kijk ook wat langer terug dan de afgelopen paar jaar en vind dat er meer dan genoeg is om ons voor te schamen; eigenlijk al sinds 2006.

En verder wijs ik gewoon op een goed artikel in het AD dat ingaat tegen de teneur van "wie sturen we volgend jaar" en die nadruk legt op het selecteren van een goede song. Het festival in kwestie is namelijk al heel wat jaartjes een Songfestival.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:36:28 #29
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179182494
Ik snap inmiddels niet meer wat het punt nu precies is van Elfletterig. Dat er niks 'moderns' gestuurd wordt en dat het publiek geen invloed heeft?

Dat laatste lijkt me vooralsnog alleen maar goed te hebben uitgepakt. Nederland (en dan vooral de Henk en Ria's die mogen stemmen tijdens een programma!) is maar een smakeloos landje.

Dat eerste, wie zegt inderdaad dat het volgend jaar niet iets moderns wordt?
Koel en donker bewaren
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 19:36:46 #30
375570 crew  Cyan9
pi_179182500
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vroeg niet om een uitleg over hoe het de laatste jaren gaat; dat weet ik zelf ook wel. Ik vraag waarom er in Nederland zo'n breed gedeelde opvatting heerst - ook door Waylon uitgesproken - dat we "echte muziek" moeten sturen.

Kennelijk kan niemand mij vertellen wat "echte muziek" precies inhoudt. Het winnende nummer van Israël viel er in elk geval *niet* onder, want dat was maar een rariteitenkabinet. Dat het gekakel en de gekke bekken functioneel waren voor het nummer én het verhaal - volgens sommigen is het verhaal ook heel belangrijk - doet er dan ineens niet meer toe.

Angst voor een moderne sound? Alle muziek waar een computer aan te pas komt is onecht?
Grappig (opnieuw) dat je hier iets verklaart als een breed gedragen opinie, terwijl er hier op het forum toch heel wat mensen zijn die dat niet vinden. En zo zijn er ook veel mensen in Nederland die dat niet vinden, want er is veel op gestemd. En de jury vindt dat ook niet, want die hebben er ook punten aan gegeven.

Het lijkt erop dat je dit baseert op een uitspraak van Waylon zelf (die ook recht heeft op zijn eigen mening), en een groot deel van de Nederlandse media die toch al bekend staat om z'n zeer karige en foutieve verslaglegging van het songfestival.

En dan nog een ps-je: het zou misschien helpen als je niet elke user hier tegen de schenen aan schopt, en elke mening die afwijkt van de jouwe afdoen als een ondoordacht en onzinnig gedachtespinsel.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179182502
Waarom gaan we volgend jaar niet gewoon voor de gay vote en sturen we mij verkleed als drag queen?

Niet dat ik kan zingen maar dat heeft Zhana ook niet gestopt!!!!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 19:38:16 #32
163650 Greys
pi_179182537
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:36 schreef Nexum het volgende:
Waarom gaan we volgend jaar niet gewoon voor de gay vote en sturen we mij verkleed als drag queen?

Niet dat ik kan zingen maar dat heeft Zhana ook niet gestopt!!!!
Sia pruik op, rode lippenstift en gáán! _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:38:33 #33
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179182544
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:35 schreef Elfletterig het volgende:

De vraag was waarom we moeten evalueren. Sommigen vinden dat totaal niet nodig, gezien de huidige "ongekende succesreeks". Ik plaats kanttekeningen. Ik kijk ook wat langer terug dan de afgelopen paar jaar en vind dat er meer dan genoeg is om ons voor te schamen; eigenlijk al sinds 2006.

Oh evalueren mag best. Tuurlijk. Maar niet vanuit de gedachte 'het gaat helemaal mis, het is een grote schande, wat moeten we doen, het moet helemaal anders'.

En ik vind eigenlijk niet nodig om verder terug te kijken dan 2013, aangezien we allang van die ellende afgestapt zijn. (Nou ja, alleen om te kijken hoe het ook alweer níet moest).
Koel en donker bewaren
pi_179182549
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:01 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja en wat ik al eerder zei, het is net alsof het onze schuld is _O-
Ik heb niemand schuld gegeven. Ik ageer gewoon tegen een bepaalde houding die overal in het land, maar ook hier in dit forum volop zichtbaar is.

Schuld ligt bij de NPO, die het Songfestival verwaarloost. Het had nooit bij de NOS vandaan mogen worden gehaald. Er moet ook een ruimer budget voor komen. Dit heb ik gelukkig pas 5.462 keer op dit forum geschreven.
pi_179182567
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Sia pruik op, rode lippenstift en gáán! _O-
YES GOED IDEE BEN HELEMAAL VOOR! *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179182572
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:36 schreef Nexum het volgende:
Waarom gaan we volgend jaar niet gewoon voor de gay vote en sturen we mij verkleed als drag queen?

Niet dat ik kan zingen maar dat heeft Zhana ook niet gestopt!!!!
_O-
  dinsdag 15 mei 2018 @ 19:39:52 #37
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179182579
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:38 schreef Elfletterig het volgende:

Schuld ligt bij de NPO, die het Songfestival verwaarloost
Ik snap dit echt nog steeds niet.

Wanneer ben jij tevreden dan? Als we elk jaar top 5 halen in de finale? Jij weet toch ook dat dat niet haalbaar is en niet af te dwingen valt?
Koel en donker bewaren
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 19:40:07 #38
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179182585
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb niemand schuld gegeven. Ik ageer gewoon tegen een bepaalde houding die overal in het land, maar ook hier in dit forum volop zichtbaar is.

Schuld ligt bij de NPO, die het Songfestival verwaarloost. Het had nooit bij de NOS vandaan mogen worden gehaald. Er moet ook een ruimer budget voor komen. Dit heb ik gelukkig pas 5.462 keer op dit forum geschreven.
Nog ruimer? Avrotros is de afgelopen jaren. Al 2 ton meer uit gaan geven...
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 19:40:54 #39
375570 crew  Cyan9
pi_179182604
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:40 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Nog ruimer? Avrotros is de afgelopen jaren. Al 2 ton meer uit gaan geven...
Hoe kan je dat nou zeggen, twee ton is niks joh.. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 19:44:27 #40
163650 Greys
pi_179182715
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb niemand schuld gegeven. Ik ageer gewoon tegen een bepaalde houding die overal in het land, maar ook hier in dit forum volop zichtbaar is.

Schuld ligt bij de NPO, die het Songfestival verwaarloost. Het had nooit bij de NOS vandaan mogen worden gehaald. Er moet ook een ruimer budget voor komen. Dit heb ik gelukkig pas 5.462 keer op dit forum geschreven.
Dat toontje weer van die laatste zin :D Ik geloof dat 99 procent van de mensen hier dat van dat budget namelijk gewoon met je eens is hoor. Maar je mag het gerust nog 5.462 keer typen alleen is men dát hier gewoon al met je eens.

Maar hoe weet je nou zo zeker dat er niet al lang iets heel anders en moderns is vastgelegd en dat ze dat gewoon al eerder wilden maar diegene(n) toen niet kon(den)? Jij doet steeds maar alsof men daar gewoon heel erg tegen is. Waarom is dat dan? Cornald heeft bv ook al duizend keer gezegd dat oa alle beetje goede en/of bekende DJ's al eens gepolst zijn maar ze steevast nee krijgen. Wat maakt dan toch dat jij steeds maar roept dat 'ze' niks met andere muziek te maken willen hebben of ver willen blijven van alles met computers? :? Want dat is dus niet zo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 19:44:36 #41
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179182720
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb niemand schuld gegeven. Ik ageer gewoon tegen een bepaalde houding die overal in het land, maar ook hier in dit forum volop zichtbaar is.

Schuld ligt bij de NPO, die het Songfestival verwaarloost. Het had nooit bij de NOS vandaan mogen worden gehaald. Er moet ook een ruimer budget voor komen. Dit heb ik gelukkig pas 5.462 keer op dit forum geschreven.
Verwaarloosd? Really? Het is ook echt zwart wit bij je hè? We halen verdorie in de afgelopen 5 jaar 4 keer de finale en daarvan 3 keer het linkerrijtje en daarvan 1 keer 2e. Dat lukt gewoonweg niet al het verwaarloosd wordt.

En die opmerking over Cornald, tja ik ben niet zijn grootste fan, maarreh wie de schoen past trekke 'm aan zou ik tegen je willen zeggen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_179182730
Zouden wij trouwens wel de juiste middelen hebben voor een goeie staging voor een dancenummer?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179182769
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:13 schreef Wuwwa het volgende:
Nog even een feitje na snelle berekening tussendoor: we zijn België en Armenië voorbij als het gaat om eindgemiddelden tussen 2013-2018 (dus ook periode van de huidige manier van selecteren), wat betekent dat we nu plek 9 staan van beste landen, en dat met inclusief 1 flop! We staan nog vlak achter landen als Hongarije en Noorwegen.
Geen reden om de selectieprocedure aan te passen dus.
Nee, we moeten immers niet willen dat het Nationaal Songfestival uitgroeit tot een echt muziekfeest of dat "we" een nummer naar het Songfestival sturen dat écht de steun van de bevolking heeft. Liever blijft het een onderonsje tussen een handvol mensen en een artiest die een nieuw album wil promoten, of iemand die bij wijze van uitje "best wel" een keer namens Nederland wil meedoen.

Ik vind de hele manier van denken een beetje jammer. Temeer omdat de tegenwoordige "selectieprocedure" muzikaal gezien steevast dezelfde kant op dwarrelt. Met als gemene deler dat modern een vies woord is.
pi_179182771
Budget moet ook bij de muziek/act passen, ik denk dat geen van de songs er flink voordeel van had gehad als er veel meer geld in staging zou zitten. Ja misschien had Douwe Bob in plaats van de goedkoopste gimmick zich in een 65.000 euro kostend pak moeten hijsen. En dan...?
pi_179182804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb niemand schuld gegeven. Ik ageer gewoon tegen een bepaalde houding die overal in het land, maar ook hier in dit forum volop zichtbaar is.

Schuld ligt bij de NPO, die het Songfestival verwaarloost. Het had nooit bij de NOS vandaan mogen worden gehaald. Er moet ook een ruimer budget voor komen. Dit heb ik gelukkig pas 5.462 keer op dit forum geschreven.
Serieuze vraag, waarom mail je de NPO/AVROTROS niet gewoon?

Ik bedoel ik denk dat iedereen hier op het forum wel wil dat er veel meer budget is _O- _O-
pi_179182827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:47 schreef Em31 het volgende:

[..]

Serieuze vraag, waarom mail je de NPO/AVROTROS niet gewoon?

Ik bedoel ik denk dat iedereen hier op het forum wel wil dat er veel meer budget is _O- _O-
Beter idee: we beginnen een Kickstarter. *O*
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 mei 2018 @ 19:48:31 #47
163650 Greys
pi_179182830
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:46 schreef Elfletterig het volgende:
Temeer omdat de tegenwoordige "selectieprocedure" muzikaal gezien steevast dezelfde kant op dwarrelt. Met als gemene deler dat modern een vies woord is.
Ja daarom polsen ze dus al jaren elke beetje goede en/of bekende DJ. Omdat modern en vies woord is.
^O^

Ik ga hiermee inmiddels ook al aardig naar de 5.462 keer. Potver. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179182847
Het hoeft echt niet terug naar de NPO hoor. Al het budget is alweer op aan voetbalrechten. Maakt geen donder uit.
pi_179182868
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, we moeten immers niet willen dat het Nationaal Songfestival uitgroeit tot een echt muziekfeest of dat "we" een nummer naar het Songfestival sturen dat écht de steun van de bevolking heeft. Liever blijft het een onderonsje tussen een handvol mensen en een artiest die een nieuw album wil promoten, of iemand die bij wijze van uitje "best wel" een keer namens Nederland wil meedoen.

Ik vind de hele manier van denken een beetje jammer. Temeer omdat de tegenwoordige "selectieprocedure" muzikaal gezien steevast dezelfde kant op dwarrelt. Met als gemene deler dat modern een vies woord is.
Wees blij dat we in een situatie zitten dat gevestigde namen bereid zijn om mee te doen. Dat Eurovisie niet een vies woord is zoals in de UK.
Het enige waar je gelijk in hebt is dat we de laatste jaren vaak richting de country zitten. Maar kennelijk zijn de beste mensen op dance/elektronisch gebied minder bereid om zich in te zetten voor het land. En ik vind dat je het beste moet kiezen in welk genre dat is. En niet moet gaan voor nummer 10 omdat we zo nodig dance willen leveren.
pi_179182880
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:46 schreef Wuwwa het volgende:
Budget moet ook bij de muziek/act passen, ik denk dat geen van de songs er flink voordeel van had gehad als er veel meer geld in staging zou zitten. Ja misschien had Douwe Bob in plaats van de goedkoopste gimmick zich in een 65.000 euro kostend pak moeten hijsen. En dan...?
Volgens mij kunnen ze een beetje vuurwerk al niet betalen. Je ziet ook dat steeds meer landen augmented reality enzo gebruiken. In 2014 moesten Ilse en Waylon zelf bijbetalen geloof ik (Voor wat eigenlijk, sepia filter?). De afgelopen jaren zijn die eerste dingen niet echt nodig geweest bij onze acts, maar wat Nexum zich ook afvraagt, kunnen we wel wat maken van een dance-nummer?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')