abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179187565
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:28 schreef Redefine het volgende:
Al zie je bij diverse landen wel dat er blinden rondlopen, want o.a. de Franse en Finse staging waren onhandig gekozen en niet passend bij het nummer (Mercy) en ronduit idioot (Monsters).
Oh ik vond Monsters wel tof eigenlijk, er gebeurde heel veel maar het was niet heel vervelend om naar te kijken :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:32:27 #252
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179187623
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

In Shoarma Rousse zat genoeg :P
Ja, zodanig veel dat ze jaren later (ook wel door The Voice dan) nog steeds als zogenaamde kenner mag aanschuiven bij programma's. Ze had wel goed gezien dat Moldavië een van de flops van de avond was :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:34:36 #253
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179187657
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Oh ik vond Monsters wel tof eigenlijk, er gebeurde heel veel maar het was niet heel vervelend om naar te kijken :P
Nou ja eerst dat ronddraaien alsof ze onderdeel was van een messen werp act. Haar make up.... Maar natuurlijk vooral die SS officieren die ze als dansers had meegenomen. Tros logo erbij, om het compleet te maken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179187676
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:32 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ja, zodanig veel dat ze jaren later (ook wel door The Voice dan) nog steeds als zogenaamde kenner mag aanschuiven bij programma's. Ze had wel goed gezien dat Moldavië een van de flops van de avond was :')
Dat is het probleem van al die BN'ers, die voelen zich zo verheven boven 95% van alle inzendingen, de enige die altijd het beste is volgens hen is Nederland :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 23:36:28 #255
375570 crew  Cyan9
pi_179187696
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:34 schreef Redefine het volgende:

[..]

Nou ja eerst dat ronddraaien alsof ze onderdeel was van een messen werp act. Haar make up.... Maar natuurlijk vooral die SS officieren die ze als dansers had meegenomen. Tros logo erbij, om het compleet te maken.
Volgens mij zat Brian Friedman in haar team, die doet ook de staging van de Britse X-factor. Die heeft al eerder een zangeres laten ronddraaien aan een rad.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:40:14 #256
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179187767
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat is het probleem van al die BN'ers, die voelen zich zo verheven boven 95% van alle inzendingen, de enige die altijd het beste is volgens hen is Nederland :')
Klopt. Dat zie je ook heel erg bij die voorbeschouwingen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:41:32 #257
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179187788
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:36 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Volgens mij zat Brian Friedman in haar team, die doet ook de staging van de Britse X-factor. Die heeft al eerder een zangeres laten ronddraaien aan een rad.
Dus eigenlijk draait die man iedereen een rad voor de ogen? Waardoor iedereen denkt dat hij goed is en maar ingehuurd blijft worden.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:43:33 #258
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179187809
Bij Frankrijk vond ik vooral de kleding slecht gekozen, maar met name de staging. Dat hadden ze gewoon klein moeten houden, dan was het nummer veel beter uit de verf gekomen dan nu. Dus daar mogen ze de bedenker ook wel voor bedanken (pun intended) dat ze het laatste restje potentie er nog even vakkundig uitgesloopt hebben.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 23:43:56 #259
375570 crew  Cyan9
pi_179187815
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:41 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dus eigenlijk draait die man iedereen een rad voor de ogen? Waardoor iedereen denkt dat hij goed is en maar ingehuurd blijft worden.
Tja, hij houdt wel van over the top. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179187905
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:43 schreef Redefine het volgende:
Bij Frankrijk vond ik vooral de kleding slecht gekozen, maar met name de staging. Dat hadden ze gewoon klein moeten houden, dan was het nummer veel beter uit de verf gekomen dan nu. Dus daar mogen ze de bedenker ook wel voor bedanken (pun intended) dat ze het laatste restje potentie er nog even vakkundig uitgesloopt hebben.
Frankrijk ging al de mist in in hun voorronde door dit lied te kiezen, dat bij lange na niet het beste was :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:51:28 #261
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179187936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Frankrijk ging al de mist in in hun voorronde door dit lied te kiezen, dat bij lange na niet het beste was :+
Dat kan best (heb ik niet naar gekeken). Dit liedje had inderdaad ook geen winstkansen. Maar het had wel beter uit de verf kunnen komen dan nu het geval was.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2018 @ 23:55:44 #262
368283 ato
pi_179188006
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Frankrijk ging al de mist in in hun voorronde door dit lied te kiezen, dat bij lange na niet het beste was :+
Ja er waren beter liedjes.
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 16 mei 2018 @ 00:03:35 #263
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_179188158
Israël stand in rehearsal. Vind het zo wellicht leuker haha!
  Moderator woensdag 16 mei 2018 @ 00:11:44 #264
375570 crew  Cyan9
pi_179188262
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Frankrijk ging al de mist in in hun voorronde door dit lied te kiezen, dat bij lange na niet het beste was :+
:{w
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 16 mei 2018 @ 00:21:28 #265
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179188409
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 00:03 schreef lashatumbai het volgende:
Israël stand in rehearsal. Vind het zo wellicht leuker haha!
Vooral de stand ins voor de dansers zien er een stuk minder idioot uit als de echte tegenhangers :P Die vond ik bij de echte act eigenlijk pijnlijker om naar te kijken dan Netta zelf.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179188708
Ik duik na de grande finale altijd even een paar dagen onder om weer m'n rust te kunnen pakken, want wat waren het weer 2 slopende weken. Voor m'n gevoel duurde het dit jaar veel langer en ik heb het ook veel intenser beleefd. Een ieder heeft zo op zijn of haar eigen manier een steentje bijgedragen aan de sfeer hier. GENOTEN!! *O* Ik heb de afgelopen dagen heerlijk mee zitten lurken, ook wel eens fijn.

Ik wist niet zo goed in welk topic ik mijn korte (ahem) review van de finale moest posten, dus ik doe het maar hier.

01. Israel: Terechte winnaar, al had ik net wat liever Cyprus zien winnen. Toen ik Toy voor het eerst hoorde was ik meteen onder de indruk van dit lied. Het lied zat na één luisterbeurt in mijn hoofd en nodigde me uit om naar te blijven luisteren. Ik vind dit dan ook een sterk poplied met oosterse invloeden en bijzondere toevoegingen (looper en het tokken). Haal de twee laatst genoemden weg en je hebt nog steeds een sterk poplied. In mijn ogen doen mensen deze inzending dan ook tekort door te zeggen dat er een circus-act/-lied heeft gewonnen.

02. Cyprus: Meer viel er niet uit te halen. Dit was voor dit lied pure perfectie zoals het werd gebracht. Een ander soort optreden had het verschil dan ook niet gemaakt.

03. Austria: Ik vond het verrassend dat dit in de top 3 is geëindigd. Goed lied, dat ik zeker blijf luisteren na het ESF, maar er schortte toch wel het e.a. aan het totale pakketje.

04. Germany: Twee duimen omhoog voor deze inzending. Het optreden deed me minder dan ik had verwacht.

05. Italy: Snap nog steeds niet waarom de mensen thuis dit zo enorm hebben gewaardeerd. Kan niet ontkennen dat dit kwaliteit en professionaliteit uitstraalt, maar dit lied heeft me nooit kunnen bekoren.

06. Czech Republic: Dit nummer doet me live meer dan op plaat. Live komt het meer tot leven. Leuke 3 minuten om naar te kijken. Eind klassering dik verdiend.

07. Sweden: Ik snap wel dat dit bij de jury hoog is geëindigd, al vind ik het wel wat overgewaardeerd. Benjamin heeft het publiek niet kunnen overtuigen en dat had ik zeker niet verwacht. Zweden dat elk jaar alles tot in de details uitdoktert en maar 21 punten van de kijkers ontvangt? wow.... Ja, ook ik moest wel even lachen. Deze afgang moet hard zijn aangekomen in kamp Zweden. Zal hebben gelegen aan hoe Benjamin overkwam (niet zo likeable als een Mikolas of Alexander) + het lied dat vrij vlak is.

08. Estonia: Had lang niet zoveel impact als tijdens Eesti Laul. Voor dit lied een prima klassering.

09. Denmark: De Denen doen waar ze goed in zijn. Middelmatig nummer dmv staging naar een hoger niveau brengen.

10. Moldova: Ik heb dit lied nooit bijster origineel gevonden, maar vervelend vond ik het ook niet. Respect dat ze net als de Denen dit lied zo goed weten te verkopen. AvroTros watch and learn!

In de spoiler mijn mening over een aantal andere inzendingen waar ik graag wat over kwijt wil.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
18. The Netherlands: w/ Ik had zoals velen van jullie weten een top 10 voorspeld. Dat dit niet is gelukt vind ik jammer, maar in retrospect wel te begrijpen. En daarom ben ik ook niet heel teleurgesteld. Er is al zoveel gezegd over deze inzending. Waylon wilde met dit lied naar Lissabon. Alleen wanneer een artiest voor 100% achter zijn/haar lied staat, kan de betreffende artiest er volledig voor gaan en dat heeft Waylon hoe dan ook gedaan. Daar twijfel ik geen moment aan. Waylon staat ergens voor en je weet dan ook wat je aan hem hebt. Geen onduidelijkheden, what you see is what you get. Waylon je hebt me de afgelopen twee weken 10 jaar ouder gemaakt, maar dat vergeef ik je. Je maakt muziek waar ik zeker van ga genieten. Tot ziens bij een optreden?

Weltrusten
~The present is all there is~
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:07:00 #267
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179190807
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 22:50 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik zal m'n best doen een mooie moderne zwier langs de ierse kust uit te voeren. *O*
Heb geen idee hoe het plaatsje heet waar we een huisje hebben geboekt, best een lastige naam. Het is in het noordwesten (drie jaar geleden al aan de westkust geweest, jaar daarop paar dagen Ring of Kerry). Beetje in de buurt van Sligo.
Ik kan je Donegal aanraden. Daar ligt op het strand, vlakbij het vliegveldje een schip die gebruikt is in een videoclip van Clannad. En hier moet je ook naar toe. Hier ben ik met drie vrienden geweest juli 1993

https://en.wikipedia.org/wiki/Leo%27s_Tavern
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:16:23 #268
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179190870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:21 schreef Kyran het volgende:
Mag/kan EBU beslissen om het niet in Israël te houden?

Ik vind het namelijk behoorlijk schokkend om te zien dat zij het echt in Jeruzalem willen houden, just to make a point. Dat het dan mensenlevens kan kosten lijkt een detail.

Ook las ik dat ze nu al met allerlei eisen kwamen over de tijden en dagen van de shows en rehearsals.
Ook nooit meer een ESF in Frankrijk, want Bataclan?
Nooit meer een ESF in the UK, want concert Ariana Grande?
Nooit meer een ESF in Berlijn, want kerstmarkt?
Nooit meer een ESF in Belgie, want Zaventem?
Wie zwicht voor terreur heeft de strijd al lang verloren

[ Bericht 1% gewijzigd door Trumpinator op 16-05-2018 08:26:22 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 mei 2018 @ 08:21:25 #269
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_179190913
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:16 schreef Trumpinator het volgende:

[..]

Ook nooit meer een ESF in Frankrijk, want Bataclan?
Nooit meer een ESF in the UK, want concert Oreana Grande?
Nooit meer een ESF in Berlijn, want kerstmarkt?
Nooit meer een ESF in Belgie, want Zaventem?
Wie zwicht voor terreur heeft de strijd al lang verloren
Ja, want situatie in Israël is natuurlijk zelfde als in West-Europa en de terreuraanslagen ... De tering zeg. Dat is toch niet te vergelijken man. Daar speelt veel meer dan een aanslag hier en daar.

.... en wie is Oreana?

Als ze het in Tel Aviv houden dan is het gewoon hetzelfde als in een West-Europees land, maar als ze het in Jeruzalem houden is het gewoon dom, want daar speelt veel meer dan alleen terrorisme. Daar is al decennia lang een gevecht gaande en in principe is het gewoon een oorlogsgebied, dus om nou daar een groot evenement te houden om maar een punt te maken is gewoon stom.

Sowieso, ESF mag in principe niet over politiek gaan, dus vind ik ook dat de locatie geen politiek geladen locatie mag zijn. Tel Aviv is prima, Jeruzalem is onnodig.
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:24:49 #270
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_179190937
Zometeen kaarten voor Slayer kopen :Y
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 mei 2018 @ 08:29:39 #271
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_179190970
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:24 schreef Andromache het volgende:
Zometeen kaarten voor Slayer kopen :Y
Nemen ze AWS mee als support? :P

Veel plezier! Slayer is voor mij net teveel wall of sound, maar wel super muzikanten _O_
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:33:02 #272
474869 Trumpinator
Ik Wil Zomer
pi_179190990
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:21 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, want situatie in Israël is natuurlijk zelfde als in West-Europa en de terreuraanslagen ... De tering zeg. Dat is toch niet te vergelijken man. Daar speelt veel meer dan een aanslag hier en daar.

.... en wie is Oreana?

Als ze het in Tel Aviv houden dan is het gewoon hetzelfde als in een West-Europees land, maar als ze het in Jeruzalem houden is het gewoon dom, want daar speelt veel meer dan alleen terrorisme. Daar is al decennia lang een gevecht gaande en in principe is het gewoon een oorlogsgebied, dus om nou daar een groot evenement te houden om maar een punt te maken is gewoon stom.

Sowieso, ESF mag in principe niet over politiek gaan, dus vind ik ook dat de locatie geen politiek geladen locatie mag zijn. Tel Aviv is prima, Jeruzalem is onnodig.
Ariana Grande. Net wakker en een bericht typen is niet slim. In Oekraine was na de winst van Jamala een burgeroorlog aan de gang en Rusland mocht niet meedoen. Daar trok de EBU zich ook niet veel van aan.

Punt is dat je niet zwicht voor terreur. Punt. Reken maar dat Israel met hun machtige Mosssad veel beter in staat is zo'n event in Jeruzalem te beschermen dan menig ander land in hun hoofdstad. nonchalance zoals wij dat kennen in Europa kennen ze daar niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 mei 2018 @ 08:37:39 #273
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_179191012
Daarnaast denk ik trouwens nog steeds dat het in Tel Aviv gaat worden alsnog. Dat "next year in Jeruzalem" is een bekende gezegde in Israël en was volgens mij niet echt een aanwijzing naar de locatie.

Als zou het mij dus niet verbazen als ze dat nu wel zouden doen.

Dat je niet moet zwichten voor terreur ben ik het helemaal mee eens! Laat dat aub. duidelijk zijn. Ik stond een paar dagen na Bataclan gewoon bij HMH te feesten, al zit het zeker wel in je achterhoofd.

Alleen zie ik de situatie in Jeruzalem niet als een simpele terreursituatie zoals dat het geval is in Europe en/of de VS. Er is daar meer aan de hand.

Wat betreft Oekraïne en Rusland was het ook uiterst belachelijk inderdaad. Jammer dat er toen opeens wel een politiek boodschap gebracht mocht worden. Zowel in het lied als tijdens het evenement zelf. Echter zou dat gewoon keihard afgestraft moeten worden in mijn ogen, maar goed ....
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:41:03 #274
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_179191030
Denk dat als het in Jeruzalem gehouden gaat worden er in vrijwel ieder deelnemend land een beweging gaat ontstaan om het ESF te boycotten
Same shit, different day
SC hopper present
pi_179191054
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:41 schreef Koen66 het volgende:
Denk dat als het in Jeruzalem gehouden gaat worden er in vrijwel ieder deelnemend land een beweging gaat ontstaan om het ESF te boycotten
Wat uiteindelijk nooit gebeurt omdat we ook gewoon vrolijk met z'n allen mee gaan doen aan de overduidelijk gekochte WK's van Rusland en Qatar. De laatste zelfs terwijl het overduidelijk een geld en mensenlevens verslindende operatie is.

Mensen zijn niet zo principieel in boycots als het gaat om iets wat ze leuk vinden. Dan schuiven ze de principes even opzij.

Het zal denk ik ook wel wat anders dan Jeruzalem worden, maar als dat het wel zou worden dan leidt dat alleen tot afzeggingen van landen waar de regering nog een dikke vinger in de pap heeft bij de staatsomroep. De rest komt gewoon opdraven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')