Van de week hoorde ik dat dat helemaal niet gunstig is voor KLM gezien de routes die ze nu extra hebben door AF (o.i.d)quote:Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
Ik herinner me nog de beelden van een Air France bestuurder van wie de kleren van het lijf werden gescheurd door boze werknemers.quote:Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
kutherriequote:Op zondag 13 mei 2018 13:38 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Wat mij betreft heffen we Schiphol ook maar gewoon gelijk op.
Gewoon al het Franse personeel buiten flikkeren en er mensen neer zetten die wel willen werken.quote:Op zondag 13 mei 2018 13:53 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik herinner me nog de beelden van een Air France bestuurder van wie de kleren van het lijf werden gescheurd door boze werknemers.
Wat een haatquote:Op zondag 13 mei 2018 13:38 schreef IkFokdusIkben het volgende:
Wat mij betreft heffen we Schiphol ook maar gewoon gelijk op.
ben benieuwd, lijkt me dat daar wel onderhandeld over kan worden in het voordeel van klm.quote:Op zondag 13 mei 2018 13:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Van de week hoorde ik dat dat helemaal niet gunstig is voor KLM gezien de routes die ze nu extra hebben door AF (o.i.d)
Maar hoe dan?quote:Op zondag 13 mei 2018 13:52 schreef Eenskijken het volgende:
Hopelijk straks weer een echte nederlandse luchtvaartmaatschappij, zonder gekke fransen.
en een air-france piloot krijgt al 30k meer dan zijn klm collega en mag 3 jaar eerder met pensioen.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
Ik woon hier voor mijn rust op de Veluwe maar als Schiphol zijn zin krijgt met Lelystad vliegen hier straks ook de Boeings over de huizen heenquote:Op zondag 13 mei 2018 14:03 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Wat een haat
Ga daar dan niet wonen gek
Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:58 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Ik woon hier voor mijn rust op de Veluwe maar als Schiphol zijn zin krijgt met Lelystad vliegen hier straks ook de Boeings over de huizen heen
Ik woon ook op de Veluwe en heb weinig behoefte aan laag overvliegende herrie als men in de polder wil gaan landen. Probleem is dat vliegen te goedkoop is omdat kerosine vrijwel onbelast is. Prio 1 is het belastingheffen op kero binnen de EU, dat zet tevens een rem op het aantal vliegbewegingen.quote:Op zondag 13 mei 2018 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter.
Groetjes, een Veluwenaar.
De huidige piloten hebben nog niet door dat ze veredelde buschauffeurs zijn tegenwoordig. De vliegtuigen van vandaag zijn bijna volautomatisch. Piloten hoeven bijna niks meer te doen. Ze kunnen geautomatiseerd stijgen en landen.quote:Op zondag 13 mei 2018 15:06 schreef Digi2 het volgende:
Personeelskosten zijn nu nog een groot deel van de luchtvaartkosten. De nu opgroeiende generatie heeft andere denkbeelden daarover en geen tot weinig bezwaar tegen bijvoorbeeld vliegen zonder piloot als dat goedkoper is. In de nabije toekomst gaat er vermoedelijk erg veel veranderen in de luchtvaart. Met name het vervangen van personeel door A.I. robots en machines zal hier een flinke opmars maken.
Werkt het zo niet ook hier als ik meer krijg komt er wel btw op fruit en groente!quote:Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
Hoogst waarschijnlijk gingen zijn ouders daar wonen, en is deze gedwongen de erfenis van deze te dragen.quote:
Air France is een staatsbedrijf, die denken niet op deze wijze.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
Volgend jaar gaan er volledig geautomatiseerde bemande ruimtevluchten plaatsvinden door ULA en SpaceX, dan zullen er al snel vragen naar boven komen waarom volledig geautomatiseerde vluchten met vliegtuigen nog niet plaatsvinden.quote:Op zondag 13 mei 2018 16:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
De huidige piloten hebben nog niet door dat ze veredelde buschauffeurs zijn tegenwoordig. De vliegtuigen van vandaag zijn bijna volautomatisch. Piloten hoeven bijna niks meer te doen. Ze kunnen geautomatiseerd stijgen en landen.
Ik vlieg zelf. Je hebt je ervaring niet nodig als je vliegt...je hebt je ervaring nodig als het -bijna- misgaat. Overigens worden bijna ongelukken publiekelijk niet gemeld.quote:Op zondag 13 mei 2018 18:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgend jaar gaan er volledig geautomatiseerde bemande ruimtevluchten plaatsvinden door ULA en SpaceX, dan zullen er al snel vragen naar boven komen waarom volledig geautomatiseerde vluchten met vliegtuigen nog niet plaatsvinden.
Frankrijk zit nu eenmaal vol met socialisten.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef polderturk het volgende:
Ik snap niet dat die Fransen 5% meer loon willen terwijl Air France voor het eerst in jaren een kleine winst heeft geboekt. Nu duikelt het bedrijf weer in de rode cijfers.
De lonen bij Air France liggen veel hoger dan bij de concurrenten. Ze leiden elk jaar honderden miljoenen verlies. Dan sta je als Air France niet te trappelen om de lonen nog verder te verhogen.quote:Op zondag 13 mei 2018 17:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Werkt het zo niet ook hier als ik meer krijg komt er wel btw op fruit en groente!
Het cultuurverschil van beide organisaties is te groot, staatsbedrijf versus marktbedrijf. Zie daarmee ook bv de jarenlange ellende van de Nederlandse Spoorwegen. En die blijft zo.quote:Op zondag 13 mei 2018 18:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
De lonen bij Air France liggen veel hoger dan bij de concurrenten. Ze leiden elk jaar honderden miljoenen verlies. Dan sta je als Air France niet te trappelen om de lonen nog verder te verhogen.
Je zou behoorlijk wat extra zitplaatsen kunnen creëren als je de cockpit weghaalt. Als het misgaat zou ground control de bustering over kunnen nemen. Of maak een hokje van 2 m2 waar een piloot (die helpt in de bediening) in nood nog de besturing kan overnemen. Wat mij betreft mag de co piloot nu al helpen in de bediening omdat ze urenlang geen reet uitvoeren in het vliegtuig.quote:Op zondag 13 mei 2018 18:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Volgend jaar gaan er volledig geautomatiseerde bemande ruimtevluchten plaatsvinden door ULA en SpaceX, dan zullen er al snel vragen naar boven komen waarom volledig geautomatiseerde vluchten met vliegtuigen nog niet plaatsvinden.
Lufthansa een optie?quote:Op zondag 13 mei 2018 17:33 schreef cempexo het volgende:
KLM kan als zelfstandige maatschappij economisch niet bestaan. Wie moet dan Air France vervangen als KLM partner ?
Lufthansa is te groot, de KLM is te klein. KLM heeft 119 toestellen. Moraliteit van beide culturen geven zeker slaagkansen. De Duitser is wel wat meer dominanter met zijn 'alles ist besser bei uns'.quote:Op zondag 13 mei 2018 18:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lufthansa een optie?
Denk dat je qua mentaliteit beter kan samenwerken met Duitsers.
Dit helaas.quote:Op zondag 13 mei 2018 15:57 schreef danos het volgende:
Klm en Transavia doen het goed, maar alle winst gaat naar de krater van Air France..
Bij Lufthansa is de afgelopen jaren ook veel gestaakt.quote:Op zondag 13 mei 2018 18:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lufthansa een optie?
Denk dat je qua mentaliteit beter kan samenwerken met Duitsers.
quote:Op zondag 13 mei 2018 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter.
Groetjes, een Veluwenaar.
Misschien kan de KLM samengaan met een aantal Scandinavische luchtvaartmaatschappijen.quote:Op zondag 13 mei 2018 18:39 schreef cempexo het volgende:
[..]
Lufthansa is te groot, de KLM is te klein. KLM heeft 119 toestellen. Moraliteit van beide culturen geven zeker slaagkansen. De Duitser is wel wat meer dominanter met zijn 'alles ist besser bei uns'.
Scandinavische landen zijn zeer zelfstandige landen. Ryanair heeft enkele jaren geleden in Denemarken zaken gedaan. Dat is voor Ryanair niet goed afgelopen daar de Deense arbeidsvoorwaarden niet door Ryanair werden geaccepteerd.quote:Op zondag 13 mei 2018 19:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Misschien kan de KLM samengaan met een aantal Scandinavische luchtvaartmaatschappijen.
dan zijn we veluwe(zoom hier)broedersquote:Op zondag 13 mei 2018 14:58 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Ik woon hier voor mijn rust op de Veluwe maar als Schiphol zijn zin krijgt met Lelystad vliegen hier straks ook de Boeings over de huizen heen
verhuizen is geen optie? Ik woon bv 1 uur 15 minuten van mijn oudersvandaan met de autoquote:Op zondag 13 mei 2018 17:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoogst waarschijnlijk gingen zijn ouders daar wonen, en is deze gedwongen de erfenis van deze te dragen.
Ja dus?quote:Op zondag 13 mei 2018 15:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe eerder er vluchten vertrekken vanaf Lelystad, hoe beter.
Groetjes, een Veluwenaar.
China Eastern Airlines en China Southern Airlinesquote:Op zondag 13 mei 2018 17:33 schreef cempexo het volgende:
KLM kan als zelfstandige maatschappij economisch niet bestaan. Wie moet dan Air France vervangen als KLM partner ?
Samenwerken met deze kan best zolang men doet wat ze bevelen!quote:Op zondag 13 mei 2018 18:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lufthansa een optie?
Denk dat je qua mentaliteit beter kan samenwerken met Duitsers.
Er is al over nagedacht hoor.quote:Op zondag 13 mei 2018 18:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je zou behoorlijk wat extra zitplaatsen kunnen creëren als je de cockpit weghaalt. Als het misgaat zou ground control de bustering over kunnen nemen. Of maak een hokje van 2 m2 waar een piloot (die helpt in de bediening) in nood nog de besturing kan overnemen. Wat mij betreft mag de co piloot nu al helpen in de bediening omdat ze urenlang geen reet uitvoeren in het vliegtuig.
Import heeft sowieso niets te willen.quote:Op zondag 13 mei 2018 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja dus?
Wat een stupide reactie is dit.
De familieleden die op de Veluwe zijn gaan wonen voor hun rust maar straks een vliegroute met laagvliegende Boeings boven hun hoofd krijgen moeten maar niet zeuren dan?
Onthouden Koos houdt vast, jij bent van Harderwijk toch he?quote:Op zondag 13 mei 2018 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Import heeft sowieso niets te willen.
Dat valt wel mee. Ik vlieg regelmatig naar zuid amerika en ik heb bij KLM en ook Air France alleen maar moderne toestellen gehad ( ja, de inrichting was modern)quote:Op zondag 13 mei 2018 16:58 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de vloot van KLM gesteld? De paar keer dat ik met ze heb gevlogen de afgelopen jaren, zowel binnen Europa als transcontinentaal, was het écht ruk. Oude brakke toestellen waren het. Maar goed, dat is anekdotisch.
En naar nieuw zeeland wat voor toestel toen?quote:Op zondag 13 mei 2018 22:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Ik vlieg regelmatig naar zuid amerika en ik heb bij KLM en ook Air France alleen maar moderne toestellen gehad ( ja, de inrichting was modern)
Er is een geheel andere cultuur van management. Gaat 100% mislukken.quote:Op zondag 13 mei 2018 21:04 schreef Idisrom het volgende:
[..]
China Eastern Airlines en China Southern Airlines
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |