SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Waarschijnlijk Ouwehands, misschien Amersfoort. Ligt eraan of Kruidvat op tijd de kortingscoupons mailt (kun je bestellen als je genoeg punten hebt). Als het Amersfoort wordt kijk ik naar jullie uit.quote:Op zondag 13 mei 2018 20:12 schreef FlyingFish het volgende:
Welke dierentuin gaan jullie naar toe pkm? Wij gaan morgen onderweg naar huis naar Amersfoort. Jaren geleden tijdens ons eerste weekendje weg met z'n tweeen geweest en nu gaan we er met een heel gezin naar toe
Lieve Lemijn, gefeliciteerd met moederdag! En dat je komende jaren maar veel mooie knutsels zal krijgen!quote:Op zondag 13 mei 2018 13:46 schreef Lemijn het volgende:
Wat grappig LDG!
Wij hebben heerlijk op een terras gezeten vanmorgen. Ik met koffie en croissant en hij met een bruine boterham. Dat maakte alles goed!
Oh ja, FF interessant wat je zei over de relatie tussen overdag al dan niet goed slapen en hoe het ‘s avonds gaat. Ik ga daar even extra op letten. Gelukkig heeft Jacob vanmorgen bijna anderhalf uur in de drager liggen tukken in de drukte.
Minder vaak de borst aanbieden want hij is geen newborn meer, elke drie uur voeden anders ben je er maar druk mee (snel afgeleide baby kent ze niet), baby in de wagen laten slapen in plaats van de draagzak, baby niet dragen voorbij drie maanden, hond die baby aflebbert is gezond, hij moet de hele ochtend wakker kunnen zijn en de middag slapen, buikslapen (grote teleurstelling toen ik zei dat hij er niet van houdt) en alleen geprakt eten geven.quote:Op maandag 14 mei 2018 09:01 schreef rena het volgende:
PKM, wat knap van Banaan dat hij in zijn bedje slaaptBen wel benieuwd naar de slechte adviezen van je schoonmoeder eigenlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kuch.
Oh, en eenvoor Lemijn.
Let me see you stripped down to the bone
Klopt. Ik ben zelf erg klein (althans, kortquote:
Goed!we hebben een redelijke nacht geslapen, en nu knuffelen O en ik op de bank, terwijl de robotstofzuiger z'n werk doet en de duutser en T naar een speeltuin zijn. Het is meestal erg ontspannen hier, op het moment. Ik voel me echt heel erg anders ook mentaal dan na de komst van T, zo fijn!quote:Op maandag 14 mei 2018 10:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben zelf erg klein (althans, kort), dus het contrast helpt ook wel mee.
Hoe gaat het met jullie vier?
Klinkt goed! Kun je een beetje omschrijven wat het verschil is?quote:Op maandag 14 mei 2018 10:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het is meestal erg ontspannen hier, op het moment. Ik voel me echt heel erg anders ook mentaal dan na de komst van T, zo fijn!
Ik was bij T enorm overweldigd, en heel erg prikkelbaar. Kon geen beslissingen nemen en kon niets hebben. Heeft denk ik deels te maken met eerste kind versus tweede kind, maar ook met de bevalling. T is vroeg zondag morgen geboren, maar had al voorzichtige weeën in de nacht van vrijdag op zaterdag. Die nacht dus slecht geslapen, de nacht van zaterdag op zondag helemaal niet, en toen hij er eindelijk was kwam ik in het ziekenhuis op een kamer van maken 10 m2 terecht met nog een andere vrouw met baby. Die vrouw had constant bezoek,dus ik kwam niet aan uitrusten toe. Nu had ik natuurlijk veel meer energie over, en was ik gewoon thuis!quote:Op maandag 14 mei 2018 10:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Klinkt goed! Kun je een beetje omschrijven wat het verschil is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5790gr, 58.6cm.
[ Bericht 24% gewijzigd door arvensis op 14-05-2018 22:06:27 ]Protège moi de mes désirs.
Zegt je man/vriend er niks van?quote:Op maandag 14 mei 2018 09:31 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Minder vaak de borst aanbieden want hij is geen newborn meer, elke drie uur voeden anders ben je er maar druk mee (snel afgeleide baby kent ze niet), baby in de wagen laten slapen in plaats van de draagzak, baby niet dragen voorbij drie maanden, hond die baby aflebbert is gezond, hij moet de hele ochtend wakker kunnen zijn en de middag slapen, buikslapen (grote teleurstelling toen ik zei dat hij er niet van houdt) en alleen geprakt eten geven.
Het was weer wat. Ze wou Banaan ook niet op schoot trouwens.![]()
Banaan was vanochtend om half zes wakker. Gelukkig sliep hij na wat aandringen toch door tot kwart over zeven.
Wow, dat is wel echt advies uit de jaren 50quote:Op maandag 14 mei 2018 09:31 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Minder vaak de borst aanbieden want hij is geen newborn meer, elke drie uur voeden anders ben je er maar druk mee (snel afgeleide baby kent ze niet), baby in de wagen laten slapen in plaats van de draagzak, baby niet dragen voorbij drie maanden, hond die baby aflebbert is gezond, hij moet de hele ochtend wakker kunnen zijn en de middag slapen, buikslapen (grote teleurstelling toen ik zei dat hij er niet van houdt) en alleen geprakt eten geven.
Het was weer wat. Ze wou Banaan ook niet op schoot trouwens.![]()
Banaan was vanochtend om half zes wakker. Gelukkig sliep hij na wat aandringen toch door tot kwart over zeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door elliebell op 16-05-2018 10:22:06 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en Elliebell, wat een prachtige foto! De rest bekijk ik later vandaag.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De dierentuin was trouwens geweldig. Vooral de aquariums waren (even) fantastisch. Jaks vond hij ook mooi.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op dinsdag 15 mei 2018 10:47 schreef Flav het volgende:
Bedankt Lemijn! Ben benieuwd naar de foto, misschien leest MwCactus mee![]()
Alleen zat de tula al op zijn aller strakst, dus geen idee of hij nog hoger kan.
Onze bijdrage![]()
Hij wordt zo snel groot!Ik lees meeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb alleen de vraag gemist!
Hoi!quote:Op dinsdag 15 mei 2018 19:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik lees meeheb alleen de vraag gemist!
Fijn dat hij goed reageert!quote:Op dinsdag 15 mei 2018 10:34 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh en Duman, M. reageerde wel goed op de vaccinaties! doet ie tot nu toe (3e keer) eigenlijk altijd wel, maar is toch even afwachten. Als ik er al wat van merk dan is het dat ie wat meer slaapt die dag/nacht. Hij zal ook vast wel wat koorts hebben maar dat meet ik nooit, oorzaak is bekend en zolang hij geen pijn heeft doe ik er toch niks aan. Hoe reageerde U. erop?
Kom maar een middagje knuffelen, hoor. Dan kan ik bijslapen.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 16:48 schreef Lemijn het volgende:
Mijn hemel DUMAN wat een lekker ding. Hoe kan het dat hij nog zo'n gaaf rond hoofd heeft? Ik zou 'm platknuffelen als ik de kans kreeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!wet, sla ons ajb over.![]()
Protège moi de mes désirs.
Met jezelf of met de kleine? In ieder geval een dikke knuffelquote:Op woensdag 16 mei 2018 10:58 schreef Songeur het volgende:
Wat slaap al niet kan doen dames. Heerlijk
Hier gaat het even wat minder heb dus ook niet bijgelezen. Wel toffe BFD foto’s gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Ja, rationeel weet ik dat ook wel. Ik vind je terug trekken zo lastig, zeker omdat de duutser aangeeft het ook moeilijk te vinden met T. Maar goed, ik weet ook dat even voor mezelf zorgen nu uiteindelijk ook belangrijker is...quote:Op woensdag 16 mei 2018 16:28 schreef Franny_G het volgende:
Logisch wel, Jagar. Hormonen spelen denk ik hierin een rol. Je kunt minder 'gedoe' om je heen hebben en hebt de neiging je terug te trekken met je baby. Dat had ik ook de eerste weken. Je hebt ook gewoon rust nodig, al voel je je misschien verder goed.
jullie moeten gewoon je balans weer even hervindenquote:Op woensdag 16 mei 2018 16:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, rationeel weet ik dat ook wel. Ik vind je terug trekken zo lastig, zeker omdat de duutser aangeeft het ook moeilijk te vinden met T. Maar goed, ik weet ook dat even voor mezelf zorgen nu uiteindelijk ook belangrijker is...
Met twee kinderen (en zeker als eentje een baby is die nog veel rust/slaap/bv nodig heeft en de ander een stuiterende peuter) ontkom je er niet aan dat je zeer regelmatig allebei met eentje apart bezig zal zijn...Soms maakte ik bewust tijd voor peuter, zodat wij ook nog genoeg momentjes met z'n tweeën hadden, maar in die periode deed mijn vriend meer met haar. Dat is op zich voor de band tussen hen ook wel weer goed. Het is een beetje loslaten ook. Je kunt jezelf niet in tweeën splitsen.quote:Op woensdag 16 mei 2018 16:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, rationeel weet ik dat ook wel. Ik vind je terug trekken zo lastig, zeker omdat de duutser aangeeft het ook moeilijk te vinden met T. Maar goed, ik weet ook dat even voor mezelf zorgen nu uiteindelijk ook belangrijker is...
Wat een mooi mannetje!quote:Op woensdag 16 mei 2018 16:13 schreef Franny_G het volgende:
voor alle toffe foto's weer. Het is echt een goede traditie geworden.
.
Nou jongens, dit wordt mijn laatste keer foto plaatsen in het baby topic. Komende maandag wordt Y 1 jaar. En hij wil graag nog even aan jullie laten zien hoe groot z'n mond is en (als je goed kijkt) dat hij een heel sexy spleetje tussen z'n (inmiddels doorgekomen) voortandjes heeft..
.
Wat sneuquote:Op woensdag 16 mei 2018 21:39 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben geen sticker gekregen bij het cb vandaagGewichten waren heel netjes (7580 en 7720), maar Em had vannacht opeens koorts (vanmorgen nog verhoging) dus de inentingen gingen niet door want daarvoor moeten ze 24 uur koortsvrij zijn (voor beiden, want tegelijk vaccineren scheen handiger te zijn)
Denk dat t deels door de gebroken nachten komtquote:Op donderdag 17 mei 2018 14:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Vervelend Adrian! Ik heb ook matige nachten..
Zijn er nog meer mensen vergeetachtig na de bevalling? (misschien heb ik dit eerder gevraagd hoor). Komt dat nog weer goed?
Ja dat schijnt idd een combi van hormonen en gebroken nachten te zijn. Mijn vriendinnen zeggen dat het weer goed komt.quote:Op donderdag 17 mei 2018 14:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Denk dat t deels door de gebroken nachten komt
ik ga m opzoekenquote:Op donderdag 17 mei 2018 15:11 schreef BellaaElisa het volgende:
LDG, ik zag bij de H&M zo'n leuk pakje met "I am the Captain" ik dacht gelijk aan jou
Ja, ik ben vreselijk vergeetachtig. Voorheen had ik een heel erg goed geheugen, maar nu is één grote zeef. Zelfs dingen opschrijven helpt niet, want dan vergeet ik dat iets opgeschreven hebquote:Op donderdag 17 mei 2018 14:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Vervelend Adrian! Ik heb ook matige nachten..
Zijn er nog meer mensen vergeetachtig na de bevalling? (misschien heb ik dit eerder gevraagd hoor). Komt dat nog weer goed?
quote:Op woensdag 16 mei 2018 16:13 schreef Franny_G het volgende:
voor alle toffe foto's weer. Het is echt een goede traditie geworden.
.
Nou jongens, dit wordt mijn laatste keer foto plaatsen in het baby topic. Komende maandag wordt Y 1 jaar. En hij wil graag nog even aan jullie laten zien hoe groot z'n mond is en (als je goed kijkt) dat hij een heel sexy spleetje tussen z'n (inmiddels doorgekomen) voortandjes heeft..
.
FRanny, mooie foto en mooie trui! Alweer 1 jaar, wat vliegt de tijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overheen gelezen, sorryquote:
Nee, ik had het verkeerd, hij is op dinsdag jarig. Maar het scheelt dus maar 1 dag!quote:Op donderdag 17 mei 2018 07:13 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wat een mooi mannetje!
Maar zijn Kevin en Y. Op de zelfde dag geboren? Dat wist ik helemaal niet meer!
Zit er dan een rem op? Dat zo'n ding niet wegrolt als hij zich eraan optrekt?quote:Op donderdag 17 mei 2018 20:22 schreef Flav het volgende:
[..]
Overheen gelezen, sorry
Hebben hem gekregen met Sinterklaas, V vindt hem geweldig. Hij probeert zich eraan op te trekken en slaat op alles wat geluid maakt.
Als ik hem aanzet en de muziek begint komt hij er gillend vliegensvlug op af getijgerd haha.
Je kunt de wielen op standje zwaar zetten ja. Dan rolt 'ie niet zo snel wegquote:Op donderdag 17 mei 2018 21:29 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Zit er dan een rem op? Dat zo'n ding niet wegrolt als hij zich eraan optrekt?
We gebruiken de Medela Calma speen, die is er volgens mij niet in grotere maten. Dan zouden we ook over moeten op nieuwe flessen e.d. Als het zo blijft, dan gaan we dat misschien toch maar proberen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 11:44 schreef Nolita het volgende:
Ik weet even niet meer of de vraag van Tolstoi in dit topic was. N drinkt sinds haar verkoudheid (paar weken terug) ook minder uit de flesjes overdag. Nu gaven ze op t kdv de tip een speen maatje groter te proberen om te kijken of de flesjes dan wel weer leeg gaan. Zo niet maar accepteren dat ze gewoon minder drinkt nu. Ze ziet er verder prima uit, super vrolijk dus maak me er verder geen zorgen over gelukkig.
Speelgoed hebben wij eigenlijk vrij weinig voor N. Met sinterklaas heeft ze het laatst iets gekregen. Ze amuseert zich prima met alles eigenlijk, maar vraag me soms af of we mss iets missen wat ze helemaal te gek zou vinden nu?
Oohja, dat koffertje moet ik ook nog ophalen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 14:16 schreef minilot het volgende:
Zo. Kleine dude is bieb-lid!
[ afbeelding ]
#stash
Jeuj voor tandje, Flav!
Ik ookquote:Op vrijdag 18 mei 2018 15:17 schreef LadyS het volgende:
Hier heb ik dat koffertje volgens mij zonder waardebon meegekregen.
Nou ja, ik kreeg post erover. Dus wat en hoe weet ik niet meer. Ik kon erom in ieder geval.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 15:17 schreef LadyS het volgende:
Hier heb ik dat koffertje volgens mij zonder waardebon meegekregen.
Hier een kortere werkdag maar ook een rotnacht en een niet-vooruit-te-branden-boksquote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:22 schreef LeSage het volgende:
Tolstoi, boks met je nacht. M. was al de hele nacht onrustig, maar om 3.30 was hij wel klaar met slapengelukkig werk ik vandaag van 10 tot 10, ben niet vooruit te branden
Hoi, ik ontlurk hier even voorquote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:52 schreef minilot het volgende:
@FF, zachte en krakende boekjes die uitnodigen tot sabbelen hebben we inderdaad zelf en zou ik liever niet bij de bieb vandaan halen. Brrr.
Hehe, goeie ontlurking - dank!quote:Op vrijdag 18 mei 2018 17:58 schreef Meke het volgende:
[..]
Hoi, ik ontlurk hier even voorMijn moeder is namelijk bibliothecaresse en heeft wekelijks een rek vol dat soort boekjes te drogen nadat ze (op hoge temperatuur
) in de wasmachine zijn geweest, dus de bieb (of deze in ieder geval) heeft ook geen zin om bacillendoorgever te zijn!
Haha dat snap ik ook hoorquote:Op vrijdag 18 mei 2018 18:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Hehe, goeie ontlurking - dank!
Maar toch..![]()
![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2018 20:28 schreef minilot het volgende:
Aww, vader en zoon + Tula-draagzak doen momenteel een avond-ommetje en ik kreeg net dit:
[ afbeelding ]
Heb je Medela flesjes? Daar kan een gewone Medela speen op, of een kruidvat speen (maar die lekken wat sneller) of een Dr Brown speen. Is een iets andere speen maar veel goedkoper en bevalt hier goed.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 12:08 schreef TolstoiFan het volgende:
We gebruiken de Medela Calma speen, die is er volgens mij niet in grotere maten. Dan zouden we ook over moeten op nieuwe flessen e.d. Als het zo blijft, dan gaan we dat misschien toch maar proberen.
Volgende week ben ik in ieder geval vrij, dus de kleine man hoeft de komende anderhalve week geen fles te drinken (of misschien beter om het wel af en toe te doen voor de oefening).
Dit vind ik heel grappig. En dank voor de tip, ik ga opletten!quote:Op vrijdag 18 mei 2018 21:47 schreef elliebell het volgende:
Overigens kon vriend hier echt totaal niet bedenken waarom hij een blauwe hand zou hebben![]()
Nee, als het goed is (dat ligt wel aan zijn immuunrespons, maar dat wordt nog gecheckt), biedt het na die 2x vaccineren een blijvende bescherming. Net als wanneer hij zelf de waterpokken zou krijgen. Het is ook de verwachting dat hij op de vaccinatie ook zelf waterpokken krijgt, maar dan in verzwakte mate. We zullen het zien.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 09:13 schreef Nolita het volgende:
Interessant nanuke voor jullie dirk. Maar voor hoelang is hij dan beschermd? Omdat je dus ook op volwassen leeftijd besmet kunt raken en nòg zieker worden? Moet hij dan om de zoveel tijd weer gevaccineerd worden?
In Duitsland zit waterpokken in het standaard vaccinatie pakket. T heeft die dus gehad, zonder enig reactie erop. Geen idee eigenlijk of het in België ook gevaccineerd wordt!quote:Op zaterdag 19 mei 2018 09:54 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Nee, als het goed is (dat ligt wel aan zijn immuunrespons, maar dat wordt nog gecheckt), biedt het na die 2x vaccineren een blijvende bescherming. Net als wanneer hij zelf de waterpokken zou krijgen. Het is ook de verwachting dat hij op de vaccinatie ook zelf waterpokken krijgt, maar dan in verzwakte mate. We zullen het zien.
Kijk, dat zou helemaal fijn zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 10:26 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
In Duitsland zit waterpokken in het standaard vaccinatie pakket. T heeft die dus gehad, zonder enig reactie erop. Geen idee eigenlijk of het in België ook gevaccineerd wordt!
Ja, ik vind hem ook wel goed gelukt inderdaadquote:
Ik heb een gewoon filmpje met mijn telefoon opgenomen, en toen ik tijdens het afspelen van dat filmpje op mijn scherm drukte, kwam er de mogelijkheid om gif-jes te maken.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 17:52 schreef BellaaElisa het volgende:
LadyS wat een lekker ding is het! En die handjes![]()
hoe heb je die filmpjes zo gemaakt?
Oeh oeh filmpje?quote:Op zaterdag 19 mei 2018 19:42 schreef Flav het volgende:
LadyS![]()
Het is nu geen toeval meer, V kan zwaaien!![]()
Zodra iemand naar hem zwaait zwaait hij terug, super schattig.
Dat deed ik ook, maar op een gegeven moment stond ik op instorten, want ik was zo'n 3 keer per nacht met hem bezig, soms ging ie snel weer slapen, maar vaak niet. Nu slaapt ie in zijn eigen kamertje, slapen gaat weer beter, maar de laatste dagen weer wat minder. Als het manlief niet lukt om te troosten, gaat toch de borst weer ingezet worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 12:36 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Leuk Tolstoi, babyzwemmen.In juni gaan we naar Center Parcs, ik ben zo benieuwd hoe Banaan het zwembad vindt.
Als S. 's nachts niet te troosten is zou ik toch standaard voor de borst kiezen trouwens. Maar misschien ben ik daar te makkelijk mee.![]()
Ik weet niet of het perse 'te makkelijk is', maar ik ben wel van mening dat het goed is om bij wat oudere kindjes af en toe wat anders te proberen. Ik heb een hele tijd eerst andere dingen geprobeerd voordat ik de borst aanbood, en dat heeft nu als resultaat dat hij niet altijd de borst nodig heeft en ik nu ook beter zie wanneer het honger is, of dat er een andere reden is dat hij wakker is geworden. Al helpt het ook mee dat als hij honger heeft, hij vaak gelijk z'n speen uitspuugt als hij mij ziet.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 12:36 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Leuk Tolstoi, babyzwemmen.In juni gaan we naar Center Parcs, ik ben zo benieuwd hoe Banaan het zwembad vindt.
Als S. 's nachts niet te troosten is zou ik toch standaard voor de borst kiezen trouwens. Maar misschien ben ik daar te makkelijk mee.![]()
Ja, bizar joh!quote:Op zaterdag 19 mei 2018 12:36 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nanuke slim dat enten. Ik las eens van iemand waarvan het kindje in de VS waterpokken kreeg. Hij hoefde nog net niet in quarantaine en Nederland leek wel een derdewereldland om er niet standaard tegen te enten.![]()
Helaas upload YouTube alleen de slechte kwaliteitquote:
quote:Op zondag 20 mei 2018 12:25 schreef Flav het volgende:
Hij zwaaide net naar zichzelf in de spiegel, ohhhh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo nog even verder bijlezen
Let me see you stripped down to the bone
Peuter vertikt het om te slapen. Ik verbaas me er over hoe fit ik me voel! Zullen de hormonen wel zijn.quote:Op zondag 20 mei 2018 13:12 schreef minilot het volgende:
Vanmiddag met je peuter meedutten een optie, Jagar? Kus voor je!
Waar slaapt hij dan nu?quote:Op zondag 20 mei 2018 14:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, Mrs Peel. Zolang het naast het bed past is het goed. Wij hebben bij T tweedehands eentje gekocht. Die gaan nu prins nog een ronde mee, maar dient vooralsnog als extra nachtkastje, het voelt nog te ver weg om O dat te hebben slapen!
Bovenop me, of naast me, waar hij aan 4 borst in slaap is gevallen, het liefst met m'n tepel als kussen!quote:
Lijkt me behoorlijk pittig, kom je zelf wel aan je rust toe?quote:Op zondag 20 mei 2018 15:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Bovenop me, of naast me, waar hij aan 4 borst in slaap is gevallen, het liefst met m'n tepel als kussen!
Doet de mijne na 2 maanden nog steeds.quote:Op zondag 20 mei 2018 15:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Bovenop me, of naast me, waar hij aan 4 borst in slaap is gevallen, het liefst met m'n tepel als kussen!
K denk niet beter of slechter als wanneer hij in de cosleeper zou liggen... Slapen verandert sowieso enorm in de eerste maanden. En ik vind het verrassend wat de hormonen helpen, overdag voel ik me helemaal niet moe. I tegenstelling tot de duutser, die beduidend beter slaapt, maar overdag zo uitgeput isquote:Op zondag 20 mei 2018 15:45 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Lijkt me behoorlijk pittig, kom je zelf wel aan je rust toe?
quote:Op zondag 20 mei 2018 15:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Bovenop me, of naast me, waar hij aan 4 borst in slaap is gevallen, het liefst met m'n tepel als kussen!Jagärtrut, mooie fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Beste Tommie, van Julia Heaberlin. Goed boek tot nu toe.quote:
Bedankt voor je uitgebreide reactie en het mooie aanbod. Helaas woon ik op bijna 3 uur rijden afstand, dus testen en eventueel ophalen is net een brug te ver. Ik kan wel wat met je adviezen. Ik kijk nog even verder naar het bedje dat je noemde en soortgelijke bedjes.quote:Op zondag 20 mei 2018 20:55 schreef FlyingFish het volgende:
Mrs Peel, wij hebben een dure Troll en een goedkopere a la Petit Amélie. Voordeel van de Troll is dat de hoogte verstelbaar is (ook beperkt schuin), hij wieltjes heeft (erg fijn als je gelijkvloers woont) en hij later om te bouwen is naar bankje. Maar de goedkopere co-sleeper was in de praktijk (nu we niet meer gelijkvloers wonen dus wieltjes niet meer gebruikt worden) net zo goed.
Wij vonden het belangrijk dat er een zijkant aan zat die je met 1 hand omhoog/omlaag kon schuiven en vast kon zetten. Bij de Troll gaat dat wel wat soepeler. De chicco werd door onze kraamzorg afgeraden omdat er stof rondom zat en veilig slapen raadt spijlen aan.
Mocht je in de buurt van Zoetermeer wonen, onze goedkope co-sleeper is te koop (¤60, matrasje moet wel nieuw). De Troll evt ook maar die is een stuk duurder (¤120) en zou ik je daarom niet direct aanraden. Je mag ze komen testen om te kijken wat je fijner vindt.
En de Ikea Gulliver waar je dan een zijkant uit laat?quote:Op maandag 21 mei 2018 00:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide reactie en het mooie aanbod. Helaas woon ik op bijna 3 uur rijden afstand, dus testen en eventueel ophalen is net een brug te ver. Ik kan wel wat met je adviezen. Ik kijk nog even verder naar het bedje dat je noemde en soortgelijke bedjes.
quote:Op zondag 20 mei 2018 20:58 schreef TolstoiFan het volgende:
Adrian, gefeliciteerd en een hele fijne dag morgen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben ook de co sleeper van Petit Amelie. Bevalt heel goed! Voor ons handig qua hoogte omdat we een hoge boxspring hebben, de rest van wat ik tegen kwam was allemaal te laag. Vind het een mooi wiegje en ideaal dat 1 zijkant gemakkelijk naar beneden kan. De wieltjes hebben we er vooralsnog niet onder. We hebben laminaat en met viltjes schuift ie zo heen en weer.quote:Op zondag 20 mei 2018 14:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik val even binnen, ik heb nog geen baby, maar over zo'n 22 weken wel. Wie hier kan mij helpen? Ik zoek naar de beste cosleeper qua prijs/kwaliteit verhouding.
De reden dat ik nu een cosleeper wil, is omdat ons Stokke wiegje wel perfect naast het bed kan staan, maar ik de baby niet makkelijk kan aanraken of pakken zonder eerst op te staan.
Wie heeft welke cosleeper, waarover ben je tevreden, en waarover juist niet?
Ik heb er nu overigens 2 op het oog:
De bednest https://www.bednest.nl/, die zou ik dan gaan huren denk ik, ¤149,- voor 7 maanden.
De Chicco Next 2 me Dream Legend https://www.bol.com/nl/p/(...)nd/9200000074120346/, die moeten we denk ik kopen, kost zo'n ¤215,-
Er staat nog niets vast qua keuze, ik laat me graag adviseren door ervaringsdeskundigen!
Slik je de pil? Kan ook de boosdoener zijn, ook al had je dat eerder niet. Ik heb op mijn 24e ook ineens last gekregen van zwangerschapsmasker. Met goede creme ertegen ging het gelukkig weer over, maar kwam dus door de pil. Tijdens mijn zwangerschappen dan weer geen last van gehad.quote:Op maandag 21 mei 2018 07:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mijn zwangerschapsmasker is weer terugIk wist helemaal niet dat dat kon, bijna een jaar na de bevalling? Ik zie er in elk geval weer uit alsof ik met veel te donkere consealer heb zitten spelen
quote:Op maandag 21 mei 2018 02:11 schreef Malteser het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fischer Price. En dan zoeken op vintage.quote:Op maandag 21 mei 2018 13:25 schreef minilot het volgende:
Ziet er als tof speelgerei uit, LeSage! En mijn man kent het ook nog van vroeger, blijkbaar.Waar is het van? Ga ik ook even zoeken.
Ik heb dat ook nog steeds, dat ik het eng vind, maar heb ook het gevoel dat ik hem nu met ruim 10 maanden geen / weinig geprakt voedsel meer kan geven en eigenlijk ook niet wil geven, hij moet wel die stukjes leren eten.quote:Op maandag 21 mei 2018 12:57 schreef Flav het volgende:
Hoe geven jullie vast voedsel aan jullie baby’s?
Ik merk dat ik het eigenlijk behoorlijk eng vind![]()
Vooral omdat hij alles volledig in zijn mond duwt, zelfs maisvingers haha.
Maar kan hem natuurlijk niet eeuwig geprakt voedsel geven.
We geven Z hele kleine stukjes (als voor een kuikentjequote:Op maandag 21 mei 2018 12:57 schreef Flav het volgende:
Dat schooltje Lesage!
Daar heb ik vroeger als kind nog mee gespeeld![]()
Hoe geven jullie vast voedsel aan jullie baby’s?
Ik merk dat ik het eigenlijk behoorlijk eng vind![]()
Vooral omdat hij alles volledig in zijn mond duwt, zelfs maisvingers haha.
Maar kan hem natuurlijk niet eeuwig geprakt voedsel geven.
quote:Op maandag 21 mei 2018 12:44 schreef TolstoiFan het volgende:
Adrian, gefeliciteerd met je kleine grote Kevin![]()
![]()
Lesage, slippers zijn hier ook erg in trekWat een guitig koppie heeft ie toch!
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 mei 2018 13:45 schreef Malteser het volgende:
[..]Thanks! We wachten het af...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venco, hoe gaat het nu? Drinkt Z. al wat beter de fles? Ben je nu al weer aan het werk?quote:Op maandag 21 mei 2018 13:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
We geven Z hele kleine stukjes (als voor een kuikentje) brood met een tipje boter.
Daar hapt ze prima naar en kauwt als een pro.
Gaat goed hoor. Gewoon klein proberen. Ze leren het wel.En tuurlijk is dat even eng maar als je alert bent, kan een weinig misgaan toch?
Hoe bevalt dat?
Met Z gaat het goed. Eenkennigheid is voorbij!quote:Op maandag 21 mei 2018 13:55 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Thanks! We wachten het af...
[..]
Venco, hoe gaat het nu? Drinkt Z. al wat beter de fles? Ben je nu al weer aan het werk?
Hoe bevalt dat?
Dat klinkt goed en positief, fijn!quote:Op maandag 21 mei 2018 14:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Met Z gaat het goed. Eenkennigheid is voorbij!Ze is een stuk vrolijker en ontspannen bij anderen. Ik moet 6 juni weer beginnen.
Ik vind het wel spannend. Heb ook mijn gezicht al weer even op werk laten zien.![]()
Drinken uit de fles doet ze nog altijd niet. Heb even een pauze ingelast. Wekt alleen maar frustratie op.
Dus van de week weer proberen. Ze drinkt anders wel via een beker of dopje ofzo.
Komt goed.
En ze slaapt door! Althans, al zeker 5 á 6 nachten dat ze slaapt van zo’n 21:30 tot 5:30.
En daarna weer 2 uurtjes ofzo.
In reepjes! En dan dat hele zachte vruchtvlees eraf, want anders is vasthouden te moeilijk. Zo gaat het ook met bijv wortel en ook fruit. Boterhammen scheur ik in stukjes, bolletjes en krentenbollen krijgt hij in zijn geheel en daar scheurt hij zelf stukken af om in zijn mond te doen. En broccili/bloemkool in roosjes, aardappel en bijv tomaat in kleinere stukjes. Ik prak niets, en de kokhalsreflex vind ik niet eng. (Behalve toen met de komkommer, dat was een rond plakje en kreeg hij niet goed uit zijn mondquote:Op maandag 21 mei 2018 14:43 schreef Flav het volgende:
Dank voor de tips!
Brood gaat er hier wel prima in, ook best grote stukkenmaar dat wordt dan ook goed zacht in de mond.
Halve plakjes banaan ga ik eens proberen ipv geprakt.
Ik las laatst dat hier iemand zijn baby komkommer gaf, hoe dan?
Dik plak en dan geven. Eventueel met een duimgat in het midden zodat 'ie het makkelijker vast kan houden.quote:Op maandag 21 mei 2018 14:43 schreef Flav het volgende:
Dank voor de tips!
Brood gaat er hier wel prima in, ook best grote stukkenmaar dat wordt dan ook goed zacht in de mond.
Halve plakjes banaan ga ik eens proberen ipv geprakt.
Ik las laatst dat hier iemand zijn baby komkommer gaf, hoe dan?
Jaa!quote:Op maandag 21 mei 2018 17:07 schreef Lemijn het volgende:
Adrian, gefeliciteerd! Wat een mooie dag voor een eerste verjaardag!
Zo doen wij het ook. Een paar hapjes, stukjes. Leuk om te zien hoe ze het dan aanvalt en onze hand met het stukje naar zich toetrekt/duwt.quote:Op maandag 21 mei 2018 17:04 schreef minilot het volgende:
Wij laten O. (nu ook vierenhalve maand) elke dag wel een paar keer dingen van onze vingers afsabbelen: pindakaas, fijngewreven beetjes groenten en fruit, hummus, eidooier, vruchtensap, roomkaas, echt van alles. Gewoon omdat het leuk is om te zien hoe hij op smaken reageert.
Pas als -ie zes maanden is gaan we serieus bijvoeden naast de borstvoeding en dan Rapleyen.Tot die tijd gewoon minibeetjes voor de lol
quote:Op maandag 21 mei 2018 21:23 schreef FlyingFish het volgende:
Welkom terug DaD!
Hier is het qua variatie met eten nog drama. Ze willen vrijwel alles nog gepureerd lees: man wil het gepureerd want anders eten ze te weinig en gaan ze slecht slapen, het kost me al moeite om te voorkomen dat ze enkel maar potjes krijgen want die eten ze het makkelijkst. Alleen banaan, aardbei en brood eten ze in stukjes. Peuter at tegen deze tijd al grotendeels met de pot mee, maar dat zie ik hier voorlopig nog niet gebeuren. De meiden eten geven is hier in huis dan ook het meest gehate klusje omdat ze de helft steeds uitspugen, het overal smeren of je ermee onder spetteren.
Leuk is deze fase he Tolstoi!
Ontopic foto's:FF, die spiegelbeeld foto is geniaal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan me voorstellen dat met 2 baby's het helemaal lastig is en dan ook nog peuter.
Wij geven toch ook regelmatig potjes, helaas. Tot nu toe vind ik die potjes niets, smaakt niet, ruikt niet lekker, heeft weinig met eten te maken, maar S. eet ze wel. Dus als ie weer eens vers gemaakt eten laat staan, dan doen we weer eens 2 of 3 dagen een potje. Maar ik vind dat je aan vers gemaakt eten meer af eet dan een potje.
Deze fase is inderdaad zo leuk! Al kijk ik ook nog met weemoed naar de foto's van toen ie net geboren was![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |