abonnement Unibet Coolblue
pi_179126267
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:13 schreef Moira. het volgende:

[..]

Toevallig eerder vannacht nog wat over gezegd:

[..]

Maar zie nu dat het al 4 uur is geweest dus misschien moet ik maar eens gaan slapen :')
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:13 schreef Wup2 het volgende:

[..]

niet mijn ding. Al dat soort ballads vind ik niks.
Die uithalen waren wel mooi vond ik hoor, alleen daar tussen vond ik het dan weer minder. Daar kon ik iig wel aardig leven met de gimmick alleen dan jammer dat Nederland 2e werd.
  zondag 13 mei 2018 @ 04:15:42 #102
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179126269
quote:
7s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:11 schreef skysherrif het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk toen van Rise like a phoenix?
Wat Moira zegt. Daar ook al wat over gezegd. Het nummer vind ik zelf goed, goed gezongen en de visuals erg sterk. Had het zonder het vrouw met baard verhaal gewonnen? Dat denk ik niet. Zou het wel heel hoog geëindigd zijn? Ja dat denk ik wel.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 13 mei 2018 @ 04:18:53 #103
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179126272
quote:
7s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:11 schreef skysherrif het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk toen van Rise like a phoenix?
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 02:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
Maar dat is eigenlijk hetzelfde punt. De reden dat Conchita dit nummer zo goed bracht is omdat de tekst zo perfect bij zo iemand past. Als ik het had gezongen zou ik idd niet winnen, omdat het nummer bij mij nergens op zou slaan.
OK en omdat ik niet kan zingen. :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 13 mei 2018 @ 04:19:03 #104
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179126273
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:14 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

En zelfs van hun kon ik het hebben, omdat ze (als band) zichzelf waren en ik het toen zelfs wel een prima nummer vond. :@
Ze zijn altijd zo inderdaad, nu nog. Maar als geheel was het gewoon een gimmick. Mensen stemden op die act met die monsterpakken. En ja dat nummer was eigenlijk ook best leuk. Maar net zoals de andere nummers die we al hebben besproken, had deze never nooit niet gewonnen als ze in hun gewone kloffie hadden opgetreden (want rock scoort zelden echt goed).

Het probleem voor mij bij dat nummer is het stempel wat het op het festival heeft gedrukt. Het songfestival? Dat is toch waar die in monsterpakken wonnen? En hetzelfde geldt voor Conchita. Het festival? Met die vrouw met die baard.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 13 mei 2018 @ 04:20:10 #105
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179126277
Ik had een yt aan staan, maar zat hier te posten.
Volgende filmpje was blijkbaar:


_O_ _O_ _O_
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  PR en moderator zondag 13 mei 2018 @ 04:21:06 #106
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_179126278
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik had een yt aan staan, maar zat hier te posten.
Volgende filmpje was blijkbaar:


_O_ _O_ _O_
Dit was een perfecte interval-act _O_

En een betere gids om een ESF-liedje te schrijven dan de tips van Rybak :D

Ohja, slapen :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_179126279
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:19 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ze zijn altijd zo inderdaad, nu nog. Maar als geheel was het gewoon een gimmick. Mensen stemden op die act met die monsterpakken. En ja dat nummer was eigenlijk ook best leuk. Maar net zoals de andere nummers die we al hebben besproken, had deze never nooit niet gewonnen als ze in hun gewone kloffie hadden opgetreden (want rock scoort zelden echt goed).

Het probleem voor mij bij dat nummer is het stempel wat het op het festival heeft gedrukt. Het songfestival? Dat is toch waar die in monsterpakken wonnen? En hetzelfde geldt voor Conchita. Het festival? Met die vrouw met die baard.
En dit jaar ghehe.
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik had een yt aan staan, maar zat hier te posten.
Volgende filmpje was blijkbaar:


_O_ _O_ _O_
Petra is een veel leukere host dan deze 4 waar totaal niets aan was.

Ofgoed dat was mijn mening.
pi_179126280
quote:
10s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:20 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik had een yt aan staan, maar zat hier te posten.
Volgende filmpje was blijkbaar:
_O_ _O_ _O_
ze werden gemist vanavond
  zondag 13 mei 2018 @ 04:24:30 #109
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179126281
Om nog even een laatste puntje los te laten in dit topic, voordat ik eindelijk eens ga slapen.

Ik had het er al over dat je niet veel een concept moet bedenken van wat je stuurt, maar vooral niet een succes van vorig jaar moet gaan benaderen. Want dat werkt gewoon niet. Daarbij hoeft het vaak niet eens een kopie te zijn, maar kan ook het overnemen van een globale sfeer van een nummer al funest zijn.

Portugal dit jaar en vorig jaar. Het is weliswaar best wel een ander nummer, maar als globale idee is het toch wel het succes van het jaar ervoor herhalen.

België dit jaar en vorig jaar. Verschillende nummers. Maar wel twee muizig uitziende jonge zangeressen die een beetje breekbaar overkomen als ze zingen met een nummer die een bepaalde sfeer moet neerzetten.

Glorious (Cascada) en Euporia. De nummers leken weinig op elkaar. Maar het Glorious in het refrein voelde toch wel aan als een Euphoria kloon.

Stay van Tooij en Popular van Eric Saade. Ook weer verschillende nummers, maar het hele idee van de act en van een macho ogende zanger die een bepaald genre liedje zingt, zorgde toch voor wat vergelijkingen.

En zo zijn er nog wel meer op te noemen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 13 mei 2018 @ 04:26:36 #110
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179126282
quote:
7s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:23 schreef skysherrif het volgende:

[..]

En dit jaar ghehe.

[..]

Petra is een veel leukere host dan deze 4 waar totaal niets aan was.

Ofgoed dat was mijn mening.
Petra _O_ En ook samen met Mans. Van de vier van dit jaar vond ik alleen die in de greenroom het wel goed doen. Daniela Ruah mag weer lekker terug naar NCIS:LA, al deed zij het nog wel acceptabel. Sowieso schreeuwden ze allemaal zo, vooral tijdens de finale.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 13 mei 2018 @ 04:27:02 #111
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179126283
Maar tijd om eens mijn nest op te zoeken. Trusten iedereen :W
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 13 mei 2018 @ 04:28:01 #112
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179126284
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:19 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ze zijn altijd zo inderdaad, nu nog. Maar als geheel was het gewoon een gimmick. Mensen stemden op die act met die monsterpakken. En ja dat nummer was eigenlijk ook best leuk. Maar net zoals de andere nummers die we al hebben besproken, had deze never nooit niet gewonnen als ze in hun gewone kloffie hadden opgetreden (want rock scoort zelden echt goed).
Ja, maar dat is toch dat totaalplaatje waar we het zo vaak over hebben.

Als indertijd Loreen Euphoria precies zo had gezongen, met dezelfde dans, maar in een tuinbroek en de krulspelden nog in het haar had ze misschien ook niet gewonnen. (misschien, zullen we nooit weten)
quote:
Het probleem voor mij bij dat nummer is het stempel wat het op het festival heeft gedrukt. Het songfestival? Dat is toch waar die in monsterpakken wonnen? En hetzelfde geldt voor Conchita. Het festival? Met die vrouw met die baard.
Daar ben ik het wel mee eens. Mijn oud-tante is na Lordi ook definitief gestopt met kijken. Mijn moeder heeft haar dit jaar weer eens weten over te halen toch te kijken, wint er een Israëlische kip. :{
Die kijkt waarschijnlijk nooit meer. :|W
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_179126285
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:24 schreef Redefine het volgende:
Om nog even een laatste puntje los te laten in dit topic, voordat ik eindelijk eens ga slapen.

Ik had het er al over dat je niet veel een concept moet bedenken van wat je stuurt, maar vooral niet een succes van vorig jaar moet gaan benaderen. Want dat werkt gewoon niet. Daarbij hoeft het vaak niet eens een kopie te zijn, maar kan ook het overnemen van een globale sfeer van een nummer al funest zijn.

Portugal dit jaar en vorig jaar. Het is weliswaar best wel een ander nummer, maar als globale idee is het toch wel het succes van het jaar ervoor herhalen.

België dit jaar en vorig jaar. Verschillende nummers. Maar wel twee muizig uitziende jonge zangeressen die een beetje breekbaar overkomen als ze zingen met een nummer die een bepaalde sfeer moet neerzetten.

Glorious (Cascada) en Euporia. De nummers leken weinig op elkaar. Maar het Glorious in het refrein voelde toch wel aan als een Euphoria kloon.

Stay van Tooij en Popular van Eric Saade. Ook weer verschillende nummers, maar het hele idee van de act en van een macho ogende zanger die een bepaald genre liedje zingt, zorgde toch voor wat vergelijkingen.

En zo zijn er nog wel meer op te noemen.
Nah, dit vind ik niet zo erg, hoewel Nederland de komende 5 jaar geen country meer kan sturen.
Het is vervelender als je een succesformule van de winnaar het voorgaande jaar probeert te kopieren.
pi_179126287
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:27 schreef Redefine het volgende:
Maar tijd om eens mijn nest op te zoeken. Trusten iedereen :W
ja, ik :W haak ook af nu
  zondag 13 mei 2018 @ 04:30:44 #115
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179126289
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:27 schreef Redefine het volgende:
Maar tijd om eens mijn nest op te zoeken. Trusten iedereen :W
Welterusten. :W
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_179126301
Ik begin me eigenlijk steeds meer te realiseren hoe lomp wij Europeanen zijn. We zijn met zijn allen getuige geweest van een aanval op een artieste en sommige artiesten zingen over terrorisme. Maar de gemiddelde Europeaan kan het niet schelen dat SuRie die avond is aangevallen, tenminste niet als je de uitslagen ziet ( een trieste 24e plaats voor de UK )

Hoe denken jullie daarover?
  zondag 13 mei 2018 @ 04:51:39 #118
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179126307
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:43 schreef MakkieR het volgende:
Ik begin me eigenlijk steeds meer te realiseren hoe lomp wij Europeanen zijn. We zijn met zijn allen getuige geweest van een aanval op een artieste en sommige artiesten zingen over terrorisme. Maar de gemiddelde Europeaan kan het niet schelen dat SuRie die avond is aangevallen, tenminste niet als je de uitslagen ziet ( een trieste 24e plaats voor de UK )

Hoe denken jullie daarover?
Het was een klote actie, daar zijn de meeste het wel over eens denk ik.
Maar Mensen gaan niet voor een nummer stemmen enkel omdat dit gebeurde.

Sowieso komt de helft van die score van de jury en toen was dit nog niet gebeurd.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 13 mei 2018 @ 04:54:08 #119
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179126308
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 13 mei 2018 @ 06:48:00 #120
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_179126389
Wat we hebben geleerd..

-bookies zeggen buiten de top 3 nog steeds helemaal niets.
-acts in de 1e helft kunnen goed scoren als ze potentiele top 10 kandidaten zijn. Dus dat fabel kunnen we nu weggooien. Volgend jaar kan ik dit jaar als bewijs tonen. Ohja oekraine was geen kanshebber en spanje ook niet. Paar unlucky zoals litouwen, maar oostenrijk en estland hebben het uitstekend gedaan. En daar ging dat hele 1e helft gedoe over dat iedereen heel slecht zou scoren.


Dus wanneer iemand met de bookies volgend jaar komt of een vraag heeft over de 1e helft en 2e helft van de finale of dat het verschil maakt dan verwijs je ze gewoon door naar dit jaar waar er eindelijk veel voor ESF begrippen goede acts waren en dat een goed lied niet per definitie kansloos is in de 1e helft.
pi_179126428
Ik was in slaap gevallen na Waylon :') En nu lees ik vol ongeloof dat Israël gewonnen heeft... Ik had zo Cyprus verwacht. Ik vond het optreden van Netta zeker niet goed, erg rommelig en chaotisch. Ik snap het niet... Ik ben serieus verbouwereerd... Dat Waylon zo laag eindigde had ik wel verwacht. Mensen snappen dat optreden gewoon niet en ik vind dat wel een beetje terecht.

Hoeveelste is Engeland nu geworden? Kan ik ergens de lijst vinden met de landen wat betreft hoeveelste ze zijn geworden?
pi_179126514
Ik snap echt dat hele Oostenrijk nummer niet, waarom dat zo goed zou zijn ?

Vond het echt niet bijzonder, maar kom op, derde in de eindraking en zelfs winnaar bij de jury ? :')

Ach, smaken verschillen he
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_179126531
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:58 schreef TLC het volgende:
Ik snap echt dat hele Oostenrijk nummer niet, waarom dat zo goed zou zijn ?

Vond het echt niet bijzonder, maar kom op, derde in de eindraking en zelfs winnaar bij de jury ? :')

Ach, smaken verschillen he
Dit. Ik snap er ook geen drol van.. Maargoed, ik snap van heel de uitslag geen drol :)
pi_179126558
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 04:43 schreef MakkieR het volgende:
Ik begin me eigenlijk steeds meer te realiseren hoe lomp wij Europeanen zijn. We zijn met zijn allen getuige geweest van een aanval op een artieste en sommige artiesten zingen over terrorisme. Maar de gemiddelde Europeaan kan het niet schelen dat SuRie die avond is aangevallen, tenminste niet als je de uitslagen ziet ( een trieste 24e plaats voor de UK )

Hoe denken jullie daarover?
Ik denk eerder dat er weinig aandacht aan besteed is om die gek zo min mogelijk in de schijnwerpers te zetten. Hij verdient geen podium. Als je zoiets aandacht gaat geven, dan komen er meer en hebben we binnen de kortste keren elk jaar meerdere idioten die dat podium op stormen.

Wat het stemmen betreft: het gaat om de liedjes. Ik weet dat in vroeger tijden nog wel eens politiek gestemd werd, maar dat wordt minder en minder gelukkig. Het is een liedjesfestijn. Waarom zouden mensen moeten stemmen op een liedje waar ze niks aan vinden?
pi_179126586
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 07:58 schreef TLC het volgende:
Ik snap echt dat hele Oostenrijk nummer niet, waarom dat zo goed zou zijn ?

Vond het echt niet bijzonder, maar kom op, derde in de eindraking en zelfs winnaar bij de jury ? :')

Ach, smaken verschillen he
Meer dan terecht dat Oostentrijk zo hoog eindigde bij de vakjury's. Ik ga het niet eens uitleggen.
Maakt dropkrullen mogelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')