Het tweede.quote:Op donderdag 10 mei 2018 20:10 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ben benieuwd of het met een VPN te kijken is, of dat ze net zo snel blokkeren als Netflix en Amazon
Dat is niet waar. De Renaults waren sneller omdat ze de banden beter op temperatuur konden krijgen (ultrasoft vs supersoft). Verstappen gebruikte zijn ERS om te verdedigen tegen Sainz.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
Het ging bij RB eigenlijk al mis toen Max in de beginfase een inhaalactie op Ric deed. Ze hadden hierna iets te veel van hun ERS verbruikt, waardoor ze achter de Renaults terecht kwamen en 20 seconden inleverden.
quote:Red Bull boss Christian Horner has laid into the 2019 F1 regulations tweaks and criticises the sport for “shooting itself in the foot”
Red Bull boss Christian Horner has laid into the 2019 Formula 1 regulations changes which were passed during the build-up to the Spanish Grand Prix and criticises the sport for “shooting itself in the foot”.
Horner has been the first high-profile figure to publicly slam the 2019 rule tweaks which will see simpler front wings and front brake ducts plus wider and larger rear wings with the goal of making F1 cars easier to follow closely and therefore provide more overtaking opportunities.
The Red Bull chief feels the regulation alterations have been a rushed decision based off plans afoot for the 2021 rules shake-up and feels the changes “completely conflict” with the current F1 cars. Horner also says teams will take the burden of the tweaks by having to spend “millions and millions” to redevelop next year’s concepts.
“Sometimes this sport has the ability to shoot itself in the foot,” Horner told Sky Sports F1. “The work that has been done for 2021 is all good stuff the problem is a snapshot of that has been taken and hasn’t been fully analysed and there are no proven conclusions from it.
“It has then been rushed into a set of regulations that completely conflict with existing regulations so they are now scrapping around trying to sort that out this weekend. It completely changes the philosophy of the car because the front wing will be wider and different.
“The point that the air meets the air is the front wing and that then changes everything behind it: the suspension, the bodywork, absolutely every single component. We talk about costs and being responsible but what has just been introduced is a completely new concept which will cost millions and millions of pounds.
“It was rushed after Melbourne because there was not a lot of overtaking, when has there ever been a lot of overtaking in Melbourne, and then we’ve had three great races since then.”
Horner feels alterations to circuits should have become the area of focus to improve racing having felt the past three races in Bahrain, China and Azerbaijan have all producing exciting action after the initial fears from Australia.
“Shouldn’t we be looking at the tracks and the tyre compounds and how they influence races rather than burdening the teams with what will be hundreds of millions in costs,” he said. “If you look at the nature of the circuits, long straights with big stops and hairpins like China, Baku and Bahrain they were all good races. Those types of circuits always produce good races.
“This will probably be a boring race on Sunday [in Spain] because this track even with the slowest corner into the hairpin is still pretty quick and you’ve got a fast corner going into it.
“I find it frustrating that decisions are made on zero evidence or zero conclusions on theories and the burden of costs are passed on to the teams. Is it going to guarantee closer racing, and cars following closer next year, probably not.”
The 2019 rule changes were voted through by the F1 Commission last week which is believed to have split opinions but any proposals require a majority decision rather than unanimous backing.
Als de Bulls niet eerst met elkaar geclasht hadden denk ik dat ze misschien buiten schootsafstand van de Renaults waren gebleven. Dat ze de ERS leeggetrokken hebben hielp niet mee om goed in de race te komen. Nadat ze achter de Renaults waren gekomen waren zowel Max als Dani RIC hierover bezig op de boordradio. Het duurt een aantal ronden tot het systeem dan weer hersteld is. Beetje het idee van Hamilton in Maleisië, waardoor Max hem makkelijk kon passeren.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 16:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De Renaults waren sneller omdat ze de banden beter op temperatuur konden krijgen (ultrasoft vs supersoft). Verstappen gebruikte zijn ERS om te verdedigen tegen Sainz.
De Bulls clashten pas met elkaar toen de Renaults er al voorbij waren.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als de Bulls niet eerst met elkaar geclasht hadden denk ik dat ze misschien buiten schootsafstand van de Renaults waren gebleven. Dat ze de ERS leeggetrokken hebben hielp niet mee om goed in de race te komen. Nadat ze achter de Renaults waren gekomen waren zowel Max als Dani RIC hierover bezig op de boordradio. Het duurt een aantal ronden tot het systeem dan weer hersteld is. Beetje het idee van Hamilton in Maleisië, waardoor Max hem makkelijk kon passeren.
Max haalde Dani Ric direct na de herstart in ronde 6 in. Hierdoor verloren ze veel momentum en passeerde Sainz beiden. Ze verloren dat rondje zeker twee seconden op voorligger Bottas.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 17:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De Bulls clashten pas met elkaar toen de Renaults er al voorbij waren.
Dit is onzin. De inhaalactie was in bocht 2 en ze verloren nul tijd daardoor. Nogmaals, ze reden op de supersofts en het duurde even voordat die op temperatuur waren. De Renaults reden up ultrasofts en konden alleen daardoor inhalen. Verstappen verloor energie door te vechten tegen Sainz.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max haalde Dani Ric direct na de herstart in ronde 6 in. Hierdoor verloren ze veel momentum
Die wil ik eerdaags gaan kijken. Was op zoek naar die van Senna maar kan 'm nergens meer terug kijken voor zover ik nu heb kunnen vindenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 19:36 schreef maniack28 het volgende:
Die docu over Williams op Netflix is echt heel goed. Nooit in Frank verdiept maar wat een man zeg..
Hij was er nog ookquote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:34 schreef ondeugend het volgende:
https://twitter.com/alo_oficial/status/995343161097707520?s=19
Alonso sommeert F1 het juichende jochie morgen naar de paddock haalt.
Goed voor elkaar, een vriend van mij is vorig jaar uitgenodigd door een zakenrelatie om daar bij Hotel de Paris champagne weg te tikken, was ook niet verkeerd aan de foto’s te zienquote:Op zondag 13 mei 2018 23:04 schreef Kreator het volgende:
Nog anderhalve week. Dan vertrek ik samen met mijn maat in zijn splinternieuwe Renault Alpine naar Monaco.
Hebben een mooie route uitgezocht, airbnb op tien minuten wandelen van het circuit en zitten aan de buitenkant bij het zwembad.
Kan. Niet. Wachten.
Gaaf man!quote:Op zondag 13 mei 2018 23:04 schreef Kreator het volgende:
Nog anderhalve week. Dan vertrek ik samen met mijn maat in zijn splinternieuwe Renault Alpine naar Monaco.
Hebben een mooie route uitgezocht, airbnb op tien minuten wandelen van het circuit en zitten aan de buitenkant bij het zwembad.
Kan. Niet. Wachten.
Klopt niet helemaal wat je zegt. Circuits als Bahrein en Barcelona zijn zeker wel powercircuits, juist de hoge snelheidsbochten waar met veel downforce gereden wordt, vereisen een beresterke powerunit, omdat de motor moet vechten tegen de gigantische downforce die de auto tegenhoudt en op het circuit drukt. De motor moet dat gevecht winnen om zo snel mogelijk zo’n bocht door te kunnen.quote:Op woensdag 9 mei 2018 17:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, nee. Bahrein is geen power circuit. Integendeel juist, het aantal snelle bochten vereist een medium/hoge downforce setup.
Baku is een power circuit. Alleen maar langzame bochten en een enorm recht stuk. Waar was TR? Helemaal achteraan.
Bovendien snapt TR zelf ook helemaal niet hoe het nou kwam dat men in Bahrain genoeg snelheid had om die 4e plaats te behouden na de start.
Thanks... ik was bijna vergeten dat ik dit jaar niet op wintersport ben geweestquote:
When lambo??quote:Op zondag 13 mei 2018 23:04 schreef Kreator het volgende:
Nog anderhalve week. Dan vertrek ik samen met mijn maat in zijn splinternieuwe Renault Alpine naar Monaco.
Hebben een mooie route uitgezocht, airbnb op tien minuten wandelen van het circuit en zitten aan de buitenkant bij het zwembad.
Kan. Niet. Wachten.
En 's nachts rondjes rijden tussen de dure wagens:quote:Op zondag 13 mei 2018 23:04 schreef Kreator het volgende:
Nog anderhalve week. Dan vertrek ik samen met mijn maat in zijn splinternieuwe Renault Alpine naar Monaco.
Hebben een mooie route uitgezocht, airbnb op tien minuten wandelen van het circuit en zitten aan de buitenkant bij het zwembad.
Kan. Niet. Wachten.
Ligt er maar net aan hoeveel downforce ze moeten opofferen om die topsnelheid te halen. Haal alle aero onderdelen weg en je kunt zelfs met een gedowngrade Honda een topsnelheid rijden. Je krijgt je kar dan alleen geen bocht meer door.quote:Op maandag 14 mei 2018 00:41 schreef chiren het volgende:
Volgens mij heeft de Torro Rosso al een paar keer bovenaan gestaan in de speedtrap lijstjes van topsnelheid op een circuit in een weekend. Met de motor/het vermogen zit het wel redelijk snor dit seizoen.
Wij hebben ook een supercar. Min of meer. Maar dan goedkoop. En uit frankrijk.quote:Op maandag 14 mei 2018 09:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En 's nachts rondjes rijden tussen de dure wagens:
Clio Williams.quote:Op maandag 14 mei 2018 10:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wij hebben ook een supercar. Min of meer. Maar dan goedkoop. En uit frankrijk..
Hij is nieuw, dus er bestaat een kans dat hij de trip zonder problemen overleefd.quote:Op maandag 14 mei 2018 10:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wij hebben ook een supercar. Min of meer. Maar dan goedkoop. En uit frankrijk..
Gewoon een apart topic johquote:Op maandag 14 mei 2018 10:12 schreef Geralt het volgende:
Ow vergeet niet om foto's te schieten voor in dit topic
Is goed. Zal wel een paar foto's maken vd auto en de trip.quote:Op maandag 14 mei 2018 10:12 schreef Geralt het volgende:
Ow vergeet niet om foto's te schieten voor in dit topic
mijn Japans is niet zo goed maar geloof je meteenquote:Op maandag 14 mei 2018 10:55 schreef SnowOokami het volgende:
Lijkt erop dat Renault toch akkoord gaat met de keuze na de Canadese GP:
https://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20180514-00368992-rcg-moto
En dat Honda ook wat meer tijd heeft om te kijken of ze de samenwerking van RBR wel aan kunnen.
Volgens mij was al bekend dat ze nog maar een pk of 20 achter de Renault aanlopen.quote:Op maandag 14 mei 2018 10:03 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoeveel downforce ze moeten opofferen om die topsnelheid te halen. Haal alle aero onderdelen weg en je kunt zelfs met een gedowngrade Honda een topsnelheid rijden. Je krijgt je kar dan alleen geen bocht meer door.
Die ze er in Canada dus bij krijgen.quote:Op maandag 14 mei 2018 11:02 schreef chiren het volgende:
[..]
Volgens mij was al bekend dat ze nog maar een pk of 20 achter de Renault aanlopen.
Renault wel maar Honda ook?quote:Op maandag 14 mei 2018 11:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die ze er in Canada dus bij krijgen.
Volgens mij liep Honda zo'n 15pk achter op Renault.quote:Op maandag 14 mei 2018 11:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die ze er in Canada dus bij krijgen.
maar de benchmark is Mercedes, hoeveel liggen ze daar nog op achter?quote:Op maandag 14 mei 2018 11:31 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Volgens mij liep Honda zo'n 15pk achter op Renault.
Honda krijgt 28pk erbij in Canada en Renault zou 15pk erbij krijgen, dan zit er nog maar 2pk verschil in (die is redelijk te verwaarlozen) maar Honda heeft al een parteh mode, Renault niet.
Enige open vragen zijn... Kan Honda er voor 2019 nog (veel) meer uitpersen? En wat zijn de plannen van Renault.
En kan de ligging van de Honda motor voordeel opleveren tov. de ligging van de Renault motor.
Ik weet evenveel als jijquote:Op maandag 14 mei 2018 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar de benchmark is Mercedes, hoeveel liggen ze daar nog op achter?
Gedeeltelijk waar, maar op Barcelona met zo veel medium snelheid bochten is aero veel belangrijker. Een sterke motor is belangrijker op circuits met langzame bochten en lange rechte stukken. De Red Bull heeft prima aero en mechanische grip, dat is de reden dat men er hier redelijk dicht bij zat. Dichterbij dan in Baku, waar een sterke motor veel meer invloed heeft.quote:Op maandag 14 mei 2018 00:41 schreef chiren het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal wat je zegt. Circuits als Bahrein en Barcelona zijn zeker wel powercircuits, juist de hoge snelheidsbochten waar met veel downforce gereden wordt, vereisen een beresterke powerunit, omdat de motor moet vechten tegen de gigantische downforce die de auto tegenhoudt en op het circuit drukt. De motor moet dat gevecht winnen om zo snel mogelijk zo’n bocht door te kunnen.
Nou ja niet dus. Honda komt simpelweg power te kort. Dat is al zo sinds 2015. Ze zijn dichterbij gekomen maar de Honda is nog steeds de zwakste motor in het veld. Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.quote:Volgens mij heeft de Torro Rosso al een paar keer bovenaan gestaan in de speedtrap lijstjes van topsnelheid op een circuit in een weekend. Met de motor/het vermogen zit het wel redelijk snor dit seizoen.
McLaren heeft in 5 races al meer punten dan vorig jaar in het hele jaar. Dat is niet een klein stapje beter. Dat is duidelijk beter.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:28 schreef Fir3fly het volgende:
Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.
Dat klopt, maar enigszins geflatteerd. Ze zijn iets sneller op de baan, daar hadden we het over. En ook betrouwbaarder.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
McLaren heeft in 5 races al meer punten dan vorig jaar in het hele jaar. Dat is niet een klein stapje beter. Dat is duidelijk beter.
Ze zijn wel sneller met Renault. Niet veel, maar toch iets.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:52 schreef Fer het volgende:
Gasley ging best goed tot hij een stokbrood tegenkwam, die een donut aan het oefenen was.
McLaren is niet sneller met Renault, ze ontploffen alleen minder vaak.
In Baku zat Red Bull er in de kwalificatie beter bij dan in Catalunya. Door het nieuwe asfalt was het veel meer een engine circuit omdat een aantal bochten ineens makkelijk volgas zijn.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar, maar op Barcelona met zo veel medium snelheid bochten is aero veel belangrijker. Een sterke motor is belangrijker op circuits met langzame bochten en lange rechte stukken. De Red Bull heeft prima aero en mechanische grip, dat is de reden dat men er hier redelijk dicht bij zat. Dichterbij dan in Baku, waar een sterke motor veel meer invloed heeft.
Overigens heeft dit allemaal niet zo heel veel invloed, Toro Rosso was alleen relatief goed in Bahrein ten opzichte van hun concurrenten en ze weten zelf niet eens waarom. De rest van de races doen ze mee in het achterveld, met Baku als dieptepunt. Omdat men dus minder motorvermogen heeft. In Monaco maakt het allemaal weer niets uit trouwens, dat circuit is zo langzaam dat vermogen nauwelijks invloed heeft.
[..]
Nou ja niet dus. Honda komt simpelweg power te kort. Dat is al zo sinds 2015. Ze zijn dichterbij gekomen maar de Honda is nog steeds de zwakste motor in het veld. Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.
Over topsnelheid kun je het beter al helemaal niet hebben, in Baku waren beide Toro Rossos onderaan te vinden op de speed traps.
In de race niet.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:18 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In Baku zat Red Bull er in de kwalificatie beter bij dan in Catalunya.
Nee omdat ze de banden niet op temperatuur kregen, toen ze dat wel voor elkaar hadden kon Max Hamilton bijvoorbeeld makkelijk volgen op oudere banden. En in de kwalificatie is het motorverschil door de Q3 modes van Ferrari en Mercedes groter dan in de race en toch zaten ze er in Baku iets beter bij, Catalunya is net zo goed een engine circuit geworden.quote:
Tot Hamilton de banden op temperatuur kreeg en gewoon keihard wegreed.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee omdat ze de banden niet op temperatuur kregen, toen ze dat wel voor elkaar hadden kon Max Hamilton bijvoorbeeld makkelijk volgen op oudere banden.
Dat viel wel mee, het was meer dat Ricciardo toen weer kon aanvallen bij Max waardoor ze veel tijd verloren. Aan de kwalificatie kun je sowieso beter het verschil zien omdat iedereen dan vrij baan heeft en al het beschikbare vermogen gebruikt.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tot Hamilton de banden op temperatuur kreeg en gewoon keihard wegreed.
Verbruik van de Honda is idd hoger en in de kwalificatie is het verschil tussen Honda en Renault niet zo groot.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:32 schreef Fer het volgende:
Misschien dat de Renault in de race iets zuiniger is dan Honda. Vorig jaar was het toch veel lift and coast voor Alonso, dit jaar kan hij de hele race trappen lijkt het. Op zaterdag zie ik nog niks van het team met “het beste chassis” McLaren.
Nee hoor, Hamilton ging gewoon veel sneller rijden. Beide Red Bulls stonden ook onderaan de speed traps in de race.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat viel wel mee, het was meer dat Ricciardo toen weer kon aanvallen bij Max waardoor ze veel tijd verloren. Aan de kwalificatie kun je sowieso beter het verschil zien omdat iedereen dan vrij baan heeft en al het beschikbare vermogen gebruikt.
Nee dat stonden ze niet. Ricciardo stond 6e bij de speedtrap en Max 12e.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, Hamilton ging gewoon veel sneller rijden. Beide Red Bulls stonden ook onderaan de speed traps in de race.
Maar bij Red Bull wordt het gebrek aan vermogen voor een groot deel goedgemaakt door goede aero en goede mechanische grip. De verhoudingen ten opzichte van vermogen zijn al een aantal jaar zo:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Renault
4 Honda
Onderlingen verschillen zijn kleiner geworden.
Oeps, ik zat bij Bahrein te kijkenquote:Op maandag 14 mei 2018 22:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee dat stonden ze niet. Ricciardo stond 6e bij de speedtrap en Max 12e.
Daar stonden ze ook niet onderaan.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oeps, ik zat bij Bahrein te kijken.
In de kwalificatie stonden ze wel onderaan.
Ok never mind, ik zit duidelijk niet op te letten. Weer Baku and Bahrein door elkaar gehaaldquote:Op maandag 14 mei 2018 22:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Daar stonden ze ook niet onderaan.
[ afbeelding ]
Neemt niet weg dat je sector 3 in Catalunya wel als goede graadmeter kunt nemen van het chassis in de langzame bochten. Sector 1 en 2 zijn ook engine sectoren geworden door het nieuwe asfalt.
Dat is dus ook de grote update van Honda straks. Zwaar verbeterde ontstekingsmethode (cilinderkop/inlaat), minder brandstof verbruik meer vermogen.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Verbruik van de Honda is idd hoger en in de kwalificatie is het verschil tussen Honda en Renault niet zo groot.
En dat klopt. Bocht 3 en 9 zijn dit jaar beiden vol gas, tenzij je iets verkloot. Max vond hem vorig jaar beter, want dan moest je met je gas spelen, nu is het gewoon klepel omlaag en gaan.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tenzij bocht 3 en bocht 9 vorig jaar niet vol gas waren en dit jaar wel.
Niet gedeeltelijk waar, dat is simpele natuurkundequote:
Ook niet waar, sterker nog, Verstappen en de rest van de Renaults stonden steevast onderaan op de spreedtraps in Baku, TR hing ergens rond het midden:quote:Nou ja niet dus. Honda komt simpelweg power te kort. Dat is al zo sinds 2015. Ze zijn dichterbij gekomen maar de Honda is nog steeds de zwakste motor in het veld. Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.
Over topsnelheid kun je het beter al helemaal niet hebben, in Baku waren beide Toro Rossos onderaan te vinden op de speed traps.
quote:
twitter:ChrisDuffBeatty twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 12:27:05When the idea you had 2 years ago and presented to @F1/ FOM a year ago suddenly appears on an #F1 car... ? #F1Testing https://t.co/prPD4xgNi8 https://t.co/iaS6SuHN2I reageer retweet
Deze tabel gaat over Bahreinquote:Op dinsdag 15 mei 2018 13:48 schreef chiren het volgende:
[..]
Niet gedeeltelijk waar, dat is simpele natuurkundeBuiten dat zijn Bahrein en Barcelona sinds de invoer van de nieuwe aero regels en bredere banden, powercircuits geworden, vanwege dit natuurkundige feit. Motor speelt hier een grote rol, downforce kan iedereen toevoegen door meer vleugel te zetten, maar dat gaat weer ten koste van motorvermogen en bandenverbruik. Chassis en motorvermogen zijn daarom essentieel op dit soort tracks en daarom worden het powercircuits genoemd.
Daarmee zeg ik overigens niet dat Baku géén powercircuit is.
[..]
Ook niet waar, sterker nog, Verstappen en de rest van de Renaults stonden steevast onderaan op de spreedtraps in Baku, TR hing ergens rond het midden:
[ afbeelding ]
De motor is niet meer het probleem voor TR, de Honda is echt zo slecht niet meer. Na Canada (+20pk met mogelijke party mode) zitten ze er zelfs nog dichter bij.
Laagste plaats is 12. De rest is top 10 en dus beter als 50%?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
in Baku stonden ze dan ook zo goed als onderaan.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |