McLaren heeft in 5 races al meer punten dan vorig jaar in het hele jaar. Dat is niet een klein stapje beter. Dat is duidelijk beter.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:28 schreef Fir3fly het volgende:
Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.
Dat klopt, maar enigszins geflatteerd. Ze zijn iets sneller op de baan, daar hadden we het over. En ook betrouwbaarder.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
McLaren heeft in 5 races al meer punten dan vorig jaar in het hele jaar. Dat is niet een klein stapje beter. Dat is duidelijk beter.
Ze zijn wel sneller met Renault. Niet veel, maar toch iets.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:52 schreef Fer het volgende:
Gasley ging best goed tot hij een stokbrood tegenkwam, die een donut aan het oefenen was.
McLaren is niet sneller met Renault, ze ontploffen alleen minder vaak.
In Baku zat Red Bull er in de kwalificatie beter bij dan in Catalunya. Door het nieuwe asfalt was het veel meer een engine circuit omdat een aantal bochten ineens makkelijk volgas zijn.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar, maar op Barcelona met zo veel medium snelheid bochten is aero veel belangrijker. Een sterke motor is belangrijker op circuits met langzame bochten en lange rechte stukken. De Red Bull heeft prima aero en mechanische grip, dat is de reden dat men er hier redelijk dicht bij zat. Dichterbij dan in Baku, waar een sterke motor veel meer invloed heeft.
Overigens heeft dit allemaal niet zo heel veel invloed, Toro Rosso was alleen relatief goed in Bahrein ten opzichte van hun concurrenten en ze weten zelf niet eens waarom. De rest van de races doen ze mee in het achterveld, met Baku als dieptepunt. Omdat men dus minder motorvermogen heeft. In Monaco maakt het allemaal weer niets uit trouwens, dat circuit is zo langzaam dat vermogen nauwelijks invloed heeft.
[..]
Nou ja niet dus. Honda komt simpelweg power te kort. Dat is al zo sinds 2015. Ze zijn dichterbij gekomen maar de Honda is nog steeds de zwakste motor in het veld. Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.
Over topsnelheid kun je het beter al helemaal niet hebben, in Baku waren beide Toro Rossos onderaan te vinden op de speed traps.
In de race niet.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:18 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In Baku zat Red Bull er in de kwalificatie beter bij dan in Catalunya.
Nee omdat ze de banden niet op temperatuur kregen, toen ze dat wel voor elkaar hadden kon Max Hamilton bijvoorbeeld makkelijk volgen op oudere banden. En in de kwalificatie is het motorverschil door de Q3 modes van Ferrari en Mercedes groter dan in de race en toch zaten ze er in Baku iets beter bij, Catalunya is net zo goed een engine circuit geworden.quote:
Tot Hamilton de banden op temperatuur kreeg en gewoon keihard wegreed.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee omdat ze de banden niet op temperatuur kregen, toen ze dat wel voor elkaar hadden kon Max Hamilton bijvoorbeeld makkelijk volgen op oudere banden.
Dat viel wel mee, het was meer dat Ricciardo toen weer kon aanvallen bij Max waardoor ze veel tijd verloren. Aan de kwalificatie kun je sowieso beter het verschil zien omdat iedereen dan vrij baan heeft en al het beschikbare vermogen gebruikt.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tot Hamilton de banden op temperatuur kreeg en gewoon keihard wegreed.
Verbruik van de Honda is idd hoger en in de kwalificatie is het verschil tussen Honda en Renault niet zo groot.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:32 schreef Fer het volgende:
Misschien dat de Renault in de race iets zuiniger is dan Honda. Vorig jaar was het toch veel lift and coast voor Alonso, dit jaar kan hij de hele race trappen lijkt het. Op zaterdag zie ik nog niks van het team met “het beste chassis” McLaren.
Nee hoor, Hamilton ging gewoon veel sneller rijden. Beide Red Bulls stonden ook onderaan de speed traps in de race.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat viel wel mee, het was meer dat Ricciardo toen weer kon aanvallen bij Max waardoor ze veel tijd verloren. Aan de kwalificatie kun je sowieso beter het verschil zien omdat iedereen dan vrij baan heeft en al het beschikbare vermogen gebruikt.
Nee dat stonden ze niet. Ricciardo stond 6e bij de speedtrap en Max 12e.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, Hamilton ging gewoon veel sneller rijden. Beide Red Bulls stonden ook onderaan de speed traps in de race.
Maar bij Red Bull wordt het gebrek aan vermogen voor een groot deel goedgemaakt door goede aero en goede mechanische grip. De verhoudingen ten opzichte van vermogen zijn al een aantal jaar zo:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Renault
4 Honda
Onderlingen verschillen zijn kleiner geworden.
Oeps, ik zat bij Bahrein te kijken .quote:Op maandag 14 mei 2018 22:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee dat stonden ze niet. Ricciardo stond 6e bij de speedtrap en Max 12e.
Daar stonden ze ook niet onderaan.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oeps, ik zat bij Bahrein te kijken .
In de kwalificatie stonden ze wel onderaan.
Ok never mind, ik zit duidelijk niet op te letten. Weer Baku and Bahrein door elkaar gehaald .quote:Op maandag 14 mei 2018 22:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Daar stonden ze ook niet onderaan.
[ afbeelding ]
Neemt niet weg dat je sector 3 in Catalunya wel als goede graadmeter kunt nemen van het chassis in de langzame bochten. Sector 1 en 2 zijn ook engine sectoren geworden door het nieuwe asfalt.
Dat is dus ook de grote update van Honda straks. Zwaar verbeterde ontstekingsmethode (cilinderkop/inlaat), minder brandstof verbruik meer vermogen.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Verbruik van de Honda is idd hoger en in de kwalificatie is het verschil tussen Honda en Renault niet zo groot.
En dat klopt. Bocht 3 en 9 zijn dit jaar beiden vol gas, tenzij je iets verkloot. Max vond hem vorig jaar beter, want dan moest je met je gas spelen, nu is het gewoon klepel omlaag en gaan.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tenzij bocht 3 en bocht 9 vorig jaar niet vol gas waren en dit jaar wel.
Niet gedeeltelijk waar, dat is simpele natuurkunde Buiten dat zijn Bahrein en Barcelona sinds de invoer van de nieuwe aero regels en bredere banden, powercircuits geworden, vanwege dit natuurkundige feit. Motor speelt hier een grote rol, downforce kan iedereen toevoegen door meer vleugel te zetten, maar dat gaat weer ten koste van motorvermogen en bandenverbruik. Chassis en motorvermogen zijn daarom essentieel op dit soort tracks en daarom worden het powercircuits genoemd.quote:
Ook niet waar, sterker nog, Verstappen en de rest van de Renaults stonden steevast onderaan op de spreedtraps in Baku, TR hing ergens rond het midden:quote:Nou ja niet dus. Honda komt simpelweg power te kort. Dat is al zo sinds 2015. Ze zijn dichterbij gekomen maar de Honda is nog steeds de zwakste motor in het veld. Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.
Over topsnelheid kun je het beter al helemaal niet hebben, in Baku waren beide Toro Rossos onderaan te vinden op de speed traps.
quote:
twitter:ChrisDuffBeatty twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 12:27:05 When the idea you had 2 years ago and presented to @F1/ FOM a year ago suddenly appears on an #F1 car... ? #F1Testing https://t.co/prPD4xgNi8 https://t.co/iaS6SuHN2I reageer retweet
Deze tabel gaat over Bahreinquote:Op dinsdag 15 mei 2018 13:48 schreef chiren het volgende:
[..]
Niet gedeeltelijk waar, dat is simpele natuurkunde Buiten dat zijn Bahrein en Barcelona sinds de invoer van de nieuwe aero regels en bredere banden, powercircuits geworden, vanwege dit natuurkundige feit. Motor speelt hier een grote rol, downforce kan iedereen toevoegen door meer vleugel te zetten, maar dat gaat weer ten koste van motorvermogen en bandenverbruik. Chassis en motorvermogen zijn daarom essentieel op dit soort tracks en daarom worden het powercircuits genoemd.
Daarmee zeg ik overigens niet dat Baku géén powercircuit is.
[..]
Ook niet waar, sterker nog, Verstappen en de rest van de Renaults stonden steevast onderaan op de spreedtraps in Baku, TR hing ergens rond het midden:
[ afbeelding ]
De motor is niet meer het probleem voor TR, de Honda is echt zo slecht niet meer. Na Canada (+20pk met mogelijke party mode) zitten ze er zelfs nog dichter bij.
Laagste plaats is 12. De rest is top 10 en dus beter als 50%?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
in Baku stonden ze dan ook zo goed als onderaan.
[ afbeelding ]
Toro Rosso, het ging over de Honda motor.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laagste plaats is 12. De rest is top 10 en dus beter als 50%?
Is dat "zo goed als onderaan"?
Ah excuus ik dacht dat het nog over RBR ging.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Toro Rosso, het ging over de Honda motor.
De FIA mag wel iets aan de consistentie van de topsnelheden doen... ik had namelijk ook ergens een tabelletje gezien (op hun Twitter) waar STR Honda veel hoger stond in Baku.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
in Baku stonden ze dan ook zo goed als onderaan.
[ afbeelding ]
Dit is gewoon niet waar. Meer kan ik er niet van maken. Powercircuits zijn circuits met lange rechte stukken en langzame bochten. Een circuit als Barcelona is dat simpelweg niet. Heeft niets met zogenaamde natuurkunde te maken. Je kunt nog zo veel pk hebben, als je aero niet in orde is ben je gewoon traag. Kijk maar naar Williams, die teerden jaren lang op het extra vermogen van de Mercedes ten opzichte van de concurrentie maar nu dat gat er bijna niet meer is wordt de belabberde kwaliteit van hun auto echt duidelijk. In vorige jaren kon Williams een beetje meedoen in de top op echte powercircuits zoals Oostenrijk, maar totaal niet op alle andere circuits.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 13:48 schreef chiren het volgende:
[..]
Niet gedeeltelijk waar, dat is simpele natuurkunde Buiten dat zijn Bahrein en Barcelona sinds de invoer van de nieuwe aero regels en bredere banden, powercircuits geworden, vanwege dit natuurkundige feit. Motor speelt hier een grote rol, downforce kan iedereen toevoegen door meer vleugel te zetten, maar dat gaat weer ten koste van motorvermogen en bandenverbruik. Chassis en motorvermogen zijn daarom essentieel op dit soort tracks en daarom worden het powercircuits genoemd.
Hah, ik had ook de nodige moeite met die plaatjes . Maar ja, dit is inderdaad Bahrein, in Baku stonden ze stijf onderaan.quote:Ook niet waar, sterker nog, Verstappen en de rest van de Renaults stonden steevast onderaan op de spreedtraps in Baku, TR hing ergens rond het midden:
[ afbeelding ]
De Honda is nog steeds de slechtste motor in het veld. En beloftes over meer pk hebben we al honderd keer gehoord. De motor is wel het probleem voor TR, vorig jaar met de Renault waren ze sneller en hadden ze op dit punt in het seizoen veel meer punten.quote:De motor is niet meer het probleem voor TR, de Honda is echt zo slecht niet meer. Na Canada (+20pk met mogelijke party mode) zitten ze er zelfs nog dichter bij.
Honda kan zich nu focussen op extra vermogen... eerst moesten ze maar gokken of die prut body van McLaren wel genoeg koeling gaf.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 16:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De Honda is nog steeds de slechtste motor in het veld. En beloftes over meer pk hebben we al honderd keer gehoord. De motor is wel het probleem voor TR, vorig jaar met de Renault waren ze sneller en hadden ze op dit punt in het seizoen veel meer punten.
In 2017 ging Honda gewoon achteruit tov 2016.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:53 schreef Fer het volgende:
De stappen die Honda maakt vanaf 2015 zijn enorm, waar de ontwikkeling van Renault soms stagneert, zeker kwa performance. Dus ik weet nog niet zo zeker of Honda de 4e motor is het najaar.
. Tja, alternatieve feiten zullen we maar zeggen. Zoals Wombcat ook al zegt het gaat met horten en stoten. Tot nu toe zijn ze gewoon zowel traag als onbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:53 schreef Fer het volgende:
De stappen die Honda maakt vanaf 2015 zijn enorm
Word je betaald door Honda ofzo om dit soort dingen te zeggen?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:02 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Honda kan zich nu focussen op extra vermogen... eerst moesten ze maar gokken of die prut body van McLaren wel genoeg koeling gaf.
Die vermogens upgrades van Renault horen we nu ook al 2 jaar aan en ze zitten nu nog steeds met dat ERS systeem uit 2016.
Ben het met Fer eens dat eind 2018 de rollen zijn omgedraaid.
quote:Op dinsdag 15 mei 2018 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Word je betaald door Honda ofzo om dit soort dingen te zeggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar misschien moet jij je oogkleppen eens afzetten.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Word je betaald door Honda ofzo om dit soort dingen te zeggen?
De 2017 (en nu 18) motor zijn compleet andere motoren, Honda heeft fouten gemaakt idd maar McLaren heeft even hard meegewerkt aan dat falen.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In 2017 ging Honda gewoon achteruit tov 2016.
Ik heb ook meer vertrouwen in Honda op de lange termijn. Zit ook meer geld achter.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 19:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee, maar misschien moet jij je oogkleppen eens afzetten.
[..]
De 2017 (en nu 18) motor zijn compleet andere motoren, Honda heeft fouten gemaakt idd maar McLaren heeft even hard meegewerkt aan dat falen.
Ja inderdaad. Vandaag ook weer de minste rondes gereden in Barcelona.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
Waar dat vertrouwen in Honda vandaan komt zal voor altijd een raadsel blijven .
De oil cooler van de nieuwe motor lag te dicht op een chassisdeel en raakte beschadigd, daarna hebben ze de oude motor weer erin gelegd.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Vandaag ook weer de minste rondes gereden in Barcelona.
Engine stranglers zijn het ook daar in Wokingquote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De oil cooler van de nieuwe motor lag te dicht op een chassisdeel en raakte beschadigd, daarna hebben ze de oude motor weer erin gelegd.
historie, mentaliteit en cultuurquote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
Waar dat vertrouwen in Honda vandaan komt zal voor altijd een raadsel blijven . Maar goed, in de tussentijd doet McLaren het alweer een stuk beter.
Is verplaatst naar juni / GP Canada.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:14 schreef THEFXR het volgende:
vandaag is de laatste dag voor de 2019 motorkeuze
Renault heeft Red Bull Racing al tot 31 mei gegeven en RBR wil pas na de upgrades in Canada beslissen, dus het is nog even afwachten.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:14 schreef THEFXR het volgende:
vandaag is de laatste dag voor de 2019 motorkeuze
denk dat ze toch voor honda gaanquote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Renault heeft Red Bull Racing al tot 31 mei gegeven en RBR wil pas na de upgrades in Canada beslissen, dus het is nog even afwachten.
Renault heeft meer historie in de F1 dan Honda. Ook meer succes gehad (meer titels, overwinningen, poles, snelste ronden, punten, podiums). En nog recent overwinningen gehaald. De laatste van Honda is van 2006. De daarvoor laatste van 1992.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |