Toro Rosso, het ging over de Honda motor.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laagste plaats is 12. De rest is top 10 en dus beter als 50%?
Is dat "zo goed als onderaan"?
Ah excuus ik dacht dat het nog over RBR ging.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Toro Rosso, het ging over de Honda motor.
De FIA mag wel iets aan de consistentie van de topsnelheden doen... ik had namelijk ook ergens een tabelletje gezien (op hun Twitter) waar STR Honda veel hoger stond in Baku.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
in Baku stonden ze dan ook zo goed als onderaan.
[ afbeelding ]
Dit is gewoon niet waar. Meer kan ik er niet van maken. Powercircuits zijn circuits met lange rechte stukken en langzame bochten. Een circuit als Barcelona is dat simpelweg niet. Heeft niets met zogenaamde natuurkunde te maken. Je kunt nog zo veel pk hebben, als je aero niet in orde is ben je gewoon traag. Kijk maar naar Williams, die teerden jaren lang op het extra vermogen van de Mercedes ten opzichte van de concurrentie maar nu dat gat er bijna niet meer is wordt de belabberde kwaliteit van hun auto echt duidelijk. In vorige jaren kon Williams een beetje meedoen in de top op echte powercircuits zoals Oostenrijk, maar totaal niet op alle andere circuits.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 13:48 schreef chiren het volgende:
[..]
Niet gedeeltelijk waar, dat is simpele natuurkundeBuiten dat zijn Bahrein en Barcelona sinds de invoer van de nieuwe aero regels en bredere banden, powercircuits geworden, vanwege dit natuurkundige feit. Motor speelt hier een grote rol, downforce kan iedereen toevoegen door meer vleugel te zetten, maar dat gaat weer ten koste van motorvermogen en bandenverbruik. Chassis en motorvermogen zijn daarom essentieel op dit soort tracks en daarom worden het powercircuits genoemd.
Hah, ik had ook de nodige moeite met die plaatjesquote:Ook niet waar, sterker nog, Verstappen en de rest van de Renaults stonden steevast onderaan op de spreedtraps in Baku, TR hing ergens rond het midden:
[ afbeelding ]
De Honda is nog steeds de slechtste motor in het veld. En beloftes over meer pk hebben we al honderd keer gehoord. De motor is wel het probleem voor TR, vorig jaar met de Renault waren ze sneller en hadden ze op dit punt in het seizoen veel meer punten.quote:De motor is niet meer het probleem voor TR, de Honda is echt zo slecht niet meer. Na Canada (+20pk met mogelijke party mode) zitten ze er zelfs nog dichter bij.
Honda kan zich nu focussen op extra vermogen... eerst moesten ze maar gokken of die prut body van McLaren wel genoeg koeling gaf.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 16:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De Honda is nog steeds de slechtste motor in het veld. En beloftes over meer pk hebben we al honderd keer gehoord. De motor is wel het probleem voor TR, vorig jaar met de Renault waren ze sneller en hadden ze op dit punt in het seizoen veel meer punten.
In 2017 ging Honda gewoon achteruit tov 2016.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:53 schreef Fer het volgende:
De stappen die Honda maakt vanaf 2015 zijn enorm, waar de ontwikkeling van Renault soms stagneert, zeker kwa performance. Dus ik weet nog niet zo zeker of Honda de 4e motor is het najaar.
quote:Op dinsdag 15 mei 2018 17:53 schreef Fer het volgende:
De stappen die Honda maakt vanaf 2015 zijn enorm
Word je betaald door Honda ofzo om dit soort dingen te zeggen?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:02 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Honda kan zich nu focussen op extra vermogen... eerst moesten ze maar gokken of die prut body van McLaren wel genoeg koeling gaf.
Die vermogens upgrades van Renault horen we nu ook al 2 jaar aan en ze zitten nu nog steeds met dat ERS systeem uit 2016.
Ben het met Fer eens dat eind 2018 de rollen zijn omgedraaid.
quote:Op dinsdag 15 mei 2018 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Word je betaald door Honda ofzo om dit soort dingen te zeggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, maar misschien moet jij je oogkleppen eens afzetten.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 19:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Word je betaald door Honda ofzo om dit soort dingen te zeggen?
De 2017 (en nu 18) motor zijn compleet andere motoren, Honda heeft fouten gemaakt idd maar McLaren heeft even hard meegewerkt aan dat falen.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In 2017 ging Honda gewoon achteruit tov 2016.
Ik heb ook meer vertrouwen in Honda op de lange termijn. Zit ook meer geld achter.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 19:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee, maar misschien moet jij je oogkleppen eens afzetten.
[..]
De 2017 (en nu 18) motor zijn compleet andere motoren, Honda heeft fouten gemaakt idd maar McLaren heeft even hard meegewerkt aan dat falen.
Ja inderdaad. Vandaag ook weer de minste rondes gereden in Barcelona.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
Waar dat vertrouwen in Honda vandaan komt zal voor altijd een raadsel blijven.
De oil cooler van de nieuwe motor lag te dicht op een chassisdeel en raakte beschadigd, daarna hebben ze de oude motor weer erin gelegd.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:14 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Vandaag ook weer de minste rondes gereden in Barcelona.
Engine stranglers zijn het ook daar in Wokingquote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De oil cooler van de nieuwe motor lag te dicht op een chassisdeel en raakte beschadigd, daarna hebben ze de oude motor weer erin gelegd.
historie, mentaliteit en cultuurquote:Op dinsdag 15 mei 2018 20:13 schreef Fir3fly het volgende:
Waar dat vertrouwen in Honda vandaan komt zal voor altijd een raadsel blijven. Maar goed, in de tussentijd doet McLaren het alweer een stuk beter.
Is verplaatst naar juni / GP Canada.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:14 schreef THEFXR het volgende:
vandaag is de laatste dag voor de 2019 motorkeuze
Renault heeft Red Bull Racing al tot 31 mei gegeven en RBR wil pas na de upgrades in Canada beslissen, dus het is nog even afwachten.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:14 schreef THEFXR het volgende:
vandaag is de laatste dag voor de 2019 motorkeuze
denk dat ze toch voor honda gaanquote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Renault heeft Red Bull Racing al tot 31 mei gegeven en RBR wil pas na de upgrades in Canada beslissen, dus het is nog even afwachten.
Renault heeft meer historie in de F1 dan Honda. Ook meer succes gehad (meer titels, overwinningen, poles, snelste ronden, punten, podiums). En nog recent overwinningen gehaald. De laatste van Honda is van 2006. De daarvoor laatste van 1992.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |