Hij heeft toch niks gedaan? Hij probeerde de boel te sussen?quote:Op zondag 10 februari 2019 10:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Als agent weet hij dondersgoed dat een knokpartij van deze omvang een zaak voor de politie is. Nogmaals, op de vlucht slaan is crimineel gedrag en een politieagent onwaardig. Datzelfde geldt voor wat vooraf ging aan de matpartij. Die kerel hoort niet thuis bij de politie.
Hij is met zijn matties het land uitgevlucht. Dat is heel iets anders dan de situatie die jij beschrijft.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:06 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Hij heeft toch niks gedaan? Hij probeerde de boel te sussen?
Dus als ik een vechtpartij op straat zie, ik probeer de boel te sussen en loop dan weg. Moet ik ontslagen worden?
quote:Op maandag 15 april 2019 13:41 schreef SOG het volgende:
Behandeling vd mishandeling vd dag voor de dag vh kopschoppen is geweest. Zie geenstijl. Dit zijn gewoon ordinaire asociale immorele vrouwonvriendelijke islamitische ruziezoekers. Hoop echt dat ze gewoon 15 jaar krijgen ofzo. Geen toegevoegde waarde aan de maatschappij.
Vast niet. Wat moet Nederland ermee?quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:46 schreef onlogisch het volgende:
Vast al aan bod gekomen hoor, maar is er een uitleveringsverdrag? Met andere woorden ; Gaan ze hun straf straks in Nederland uitzitten?
Oi, dat is ook wel zwaar en heftigquote:Op dinsdag 30 april 2019 13:04 schreef maily het volgende:
Ik hoor net "poging tot moord" en 18 jaar cel"
respect!quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:04 schreef maily het volgende:
Ik hoor net "poging tot moord" en 18 jaar cel"
In NL waren ze er al lang van af geweest met een weekje schoffelen en een excuus van de officier van justitie dat er niet genoeg rekening gehouden is met verzachtende omstandigheden of fout in de bewijzenverzameling.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:16 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Vast niet. Wat moet Nederland ermee?
[..]
Oi, dat is ook wel zwaar en heftig![]()
In Nederland krijg je dat? Voor een driedubbele moord?
Het is een stuiptrekking van bepaalde groepen, vorige week nog een mooi voorbeeld over die criminele gelukszoekers die zonder kaartje de bus in wilden, was ook racisme. Vandaag nog rellen bij een Belgische school waarbij een kind een ontsteking had maar die honderd hoofddoekjes voor de school bleven roepen dat een kind verkracht was en natuurlijk was het weer racisme. Zo kan ik nog duizenden voorbeelden opnoemen. Het is een geuzennaam geworden voor bepaalde groepen die het als een stuiptrekking roepen zodra ze het ergens niet mee eens zijn.quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:03 schreef dagobertE6 het volgende:
[..]
Snap je de ironie in je post wel?
Wat een tegenvallertwitter:VSchildkamp twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 15:12:30De rechter veroordeelt Armin tot 6 jaar cel voor ordeverstoring en toebrengen zwaar letsel en Arash tot 5 jaar cel #oberschoppers reageer retweet
Dat gaan we het komende uur horen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:13 schreef onlogisch het volgende:
Wat een tegenvallertwitter:VSchildkamp twitterde op dinsdag 30-04-2019 om 15:12:30De rechter veroordeelt Armin tot 6 jaar cel voor ordeverstoring en toebrengen zwaar letsel en Arash tot 5 jaar cel #oberschoppers reageer retweet
Waarom niet gewoon 18 jaar?
Dat is ook wel weer zoquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:15 schreef Elfletterig het volgende:
Stevige straf, mooi zo. In Nederland hadden ze geheid nog geen jaar gekregen.
Toch wel daar uitzitten hopelijk?quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:15 schreef Elfletterig het volgende:
Stevige straf, mooi zo. In Nederland hadden ze geheid nog geen jaar gekregen.
Dat zal de toekomst uitwijzen. Vermoed dat hun advocaat sowieso een verzoek gaat indienen in Tjechie.quote:
quote:Nederland heeft een verdrag met Tsjechië; de twee zouden hun straf in Nederland kunnen uitzitten
Moet Tjechie dat wel willen. Vraag het me af.quote:
Jij vind dit aanwinsten voor de maatschappij en rolmodellen, das duidelijk.quote:
Ik vind 5 en 6 jaar een redelijk goede straf voor zo'n delict, Het is niet dat ze de intentie hadden die man te doden. Maar mensen zouden wel eens wat meer gewezen mogen worden op het feit dat geweld gewoon not done is, en daar ga je gewoon wat jaartjes voor brommen. zouden ze in Nederland ook moeten doen. Hier waren ze er waarschijnlijk af gekomen met 120 uur schoffelen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:19 schreef superniger het volgende:
Had wel een paar jaar meer mogen zijn.
Fop straf kan je toch niet echt van spreken. 5 en 6 jaar is behoorlijk fors voor zware mishandeling. Ik zou willen zien dat ze dat hier in Nederland ook invoeren, toch een behoorlijk verschil met 120 uur schoffelen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:39 schreef CoExist het volgende:
Wat een fopstraf voor deze “Nederlanders”.
Hebben ze nu ook al D’66 rechters in Tsjechië ofzo?
@GGMM is hier een zelfde mening toegedaan denk ik.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij vind dit aanwinsten voor de maatschappij en rolmodellen, das duidelijk.
Ik zou zeggen, ga de politiek in, schaf de democratie af en haal de guillotine terug.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij vind dit aanwinsten voor de maatschappij en rolmodellen, das duidelijk.
Ik lees net in een tweet van Telegraafverslaggeefster Belleman dat je in Tsjechie net als hier met tweederde vrijkomt, en dat voorarrest afgetrokken wordt. Blijft effectief 3 a 4 jaar over.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik vind 5 en 6 jaar een redelijk goede straf voor zo'n delict, Het is niet dat ze de intentie hadden die man te doden. Maar mensen zouden wel eens wat meer gewezen mogen worden op het feit dat geweld gewoon not done is, en daar ga je gewoon wat jaartjes voor brommen. zouden ze in Nederland ook moeten doen. Hier waren ze er waarschijnlijk af gekomen met 120 uur schoffelen.
Wat heeft afschaffen van de democratie en de guillotine te maken met een stel dronken asocialen die het nodig vinden om andere mensen te mishandelen omdat ze hun eigen drank gingen drinken in een restaurant. Ik vind dat erg asociaal en not done. Maar als jij dat normaal gedrag vindt prima, zegt genoeg over jouw normenquote:Op dinsdag 30 april 2019 18:53 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga de politiek in, schaf de democratie af en haal de guillotine terug.
Die gasten worden keihard aangepakt en moeten misschien hun halve leven in de cel zitten. En jij zit hier te raaskallen dat het moslims zijn, dat tuig niet welkom is en dat ze harder moeten worden aangepakt.quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat heeft afschaffen van de democratie en de guillotine te maken met een stel dronken asocialen die het nodig vinden om andere mensen te mishandelen omdat ze hun eigen drank gingen drinken in een restaurant. Ik vind dat erg asociaal en not done. Maar als jij dat normaal gedrag vindt prima, zegt genoeg over jouw normen
Jij moet eens leren lezen, want waar beweer ik dat dit moslims zijn? Ik heb het woord moslim niet in de mond genomen, daar kom jij nu mee. Ik vind dit gewoon een stel domme asocialen, die geen aanwinsten voor ongeacht welke maatschappij zijn. Ongeacht hun religie of achtergrond, daar kom jij mee . Ik niet, ik heb het enkel over hun gedrag.quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:20 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Die gasten worden keihard aangepakt en moeten misschien hun halve leven in de cel zitten. En jij zit hier te raaskallen dat het moslims zijn, dat tuig niet welkom is en dat ze harder moeten worden aangepakt.
Vandaar mijn reactie.
Daarnaast ken ik genoeg mensen van Iraanse afkomst die christelijk zijn.
Ahhh dat was SOGquote:Op dinsdag 30 april 2019 19:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij moet eens leren lezen, want waar beweer ik dat dit moslims zijn? Ik heb het woord moslim niet in de mond genomen, daar kom jij nu mee. Ik vind dit gewoon een stel domme asocialen, die niet geen aanwinsten voor ongeacht welke maatschappij zijn. Ongeacht hun religie of achtergrond, daar kom jij mee . Ik niet, ik heb het enkel over hun gedrag.
Wellicht, omdat die andere ober de ruzie weer liet oplaaien? De groep droop al af, toen hij opeens aan kwam rennen en een keiharde duw uitdeelde, hierna begon het vechten weer en toen sloegen ze die ober, waar het nu over gaat.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:13 schreef onlogisch het volgende:
Waarom niet gewoon 18 jaar?
Algemeen bekend dat de mensen uit islamitische landen uit het midden oosten en noord afrika over het algemeen een korter lontje hebben dan de gemiddelde europeaan. Bovendien hoger percentage wetovertreders.quote:
*Temperament en een lagere *sociaal-economische statusquote:Op dinsdag 30 april 2019 20:33 schreef SOG het volgende:
[..]
Algemeen bekend dat de mensen uit islamitische landen uit het midden oosten en noord afrika over het algemeen een korter lontje hebben dan de gemiddelde europeaan. Bovendien hoger percentage wetovertreders.
Ik vind vooral de schadevergoeding laag. Die ober kan wellicht nooit meer fatsoenlijk werken, dan is de inkomstenderving toch veel meer?quote:
Wie denk je dat die schadevergoeding gaat betalen, denk niet dat de gemiddelde kopschopper meer dan dat op de bank heeft staan? Lijkt mij dat het uiteindelijk weer uit de zak van de NL'se belastingbetaler moet komen. Verder ben ik het wel met je eens.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik vind vooral de schadevergoeding laag. Die ober kan wellicht nooit meer fatsoenlijk werken, dan is de inkomstenderving toch veel meer?
Jij zegt zelf dat ze wellicht hun halve leven in de cel zittenquote:Op woensdag 1 mei 2019 16:36 schreef Vollenhoven het volgende:
Mensen die 18 jaar roepen
Waarom niet gewoon de doodstraf. Dat zal ze leren.
Als ter compensatie een jaartje of vijf erbij komt en de straf volledig en in Tsjechië wordt uitgezeten kan ik prima leven met een hogere schadevergoeding op kosten van de staat.quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:24 schreef tfors het volgende:
[..]
Wie denk je dat die schadevergoeding gaat betalen, denk niet dat de gemiddelde kopschopper meer dan dat op de bank heeft staan? Lijkt mij dat het uiteindelijk weer uit de zak van de NL'se belastingbetaler moet komen. Verder ben ik het wel met je eens.
5 jaar, alle rekeningen blokkeren en helemaal kaal plukken naar wat ze hebben gedaan.quote:Op woensdag 1 mei 2019 23:07 schreef SOG het volgende:
[..]
Jij zegt zelf dat ze wellicht hun halve leven in de cel zitten![]()
Wat vindt jij een gepaste straf dan?
Ik vind een jaar of 10 en een hogere schadevergoeding wel passend. Iemand die half op de grond ligt volle bak kopschoppen met alle gevolgen van dien is gewoon te ziek voor woorden. Denkt diegene dat die vent zo ff zal opstaan en het eraf loopt
10 jaar minimaal brommen. Dag ervoor ook iemand mishandelt dus het is geen incident.
Had deze post niet eens gelezen voordat ik de mijne had geplaatst.quote:Op donderdag 2 mei 2019 00:02 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Als ter compensatie een jaartje of vijf erbij komt en de straf volledig en in Tsjechië wordt uitgezeten kan ik prima leven met een hogere schadevergoeding op kosten van de staat.
quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:21 schreef whosvegas het volgende:
Ze kunnen nog steeds 18 jaar de bak in gaan:
https://www.gelderlander.(...)-hun-straf~ae1d6771/
Zou alsnog mooi zijn!
https://www.ad.nl/buitenl(...)-hun-straf~ae1d6771/quote:‘Oberschoppers’ Armin en Arash N. in hoger beroep tegen hun straf
Armin en Arash N, de broers die vorige week werden veroordeeld tot celstraffen voor het molesteren van een ober in Praag, gaan in hoger beroep. Dat laat de advocaat van Armin weten. De twee Haagse broers kregen vorige week dinsdag in Tsjechië zes jaar en vijf jaar cel wegens zware mishandeling.
Binnen tien minuten na de uitspraak vorige week, liet ook het Openbaar Ministerie in Praag al weten in beroep te gaan. De rechter veroordeelde de broers Armin en Arash N. tot zes en vijf jaar cel wegens toebrengen zwaar lichamelijk letsel en ordeverstoring. Justitie had echter ‘poging moord’ en een celstraf van tien tot achttien jaar geëist en gaat dus niet akkoord met de uitgedeelde straffen. ,,Omdat justitie in hoger beroep gaat, moeten wij ook wel,” zegt de advocaat van Armin. ,,Omdat straks opnieuw de eis voor 'poging moord’ op tafel ligt, moeten wij terugvechten.”
Liggend
Armin N. heeft uitgebreid spijt betuigd van zijn woedeaanval op 21 april 2018 in Praag, toen hij met zijn broer en vijf vrienden een vrijgezellenfeest vierde. Een van zijn vrienden kreeg ruzie met de manager van restaurant Polpo over een gereserveerde tafel en zelf meegebrachte drank. Daarna volgde een massale knokpartij waarbij Armin en Arash de hardste klappen uitdeelden aan de al op de grond gevallen ober Miroslav ‘Mirek’ Vitek. Omdat Mirek toen al gevallen was en levensgevaarlijk gewond raakte aan zijn hoofd, ging justitie voor poging moord.
De broers zijn het daar niet mee eens. Zij hebben spijt betuigd maar vinden ook dat de vechtpartij is begonnen toen de manager van Polpo (niet de ober) een eerste duw uitdeelde aan een lid van de vriendengroep.
Arash heeft een andere advocaat dan Armin, maar volgens de advocaat van Armin gaan beide broers in hoger beroep. Wanneer dat dient, is onduidelijk. Zolang het hoger beroep nog niet heeft gediend, moeten de broers hun straf in Tsjechië uitzitten.
Morgen dient dat hoger beroep. In theorie kan het maar 3 uurtjes duren?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 22:01 schreef Enchanter het volgende:
Laten we hopen dat ze in hoger beroep 10-15 jaar cel krijgen
quote:Hoger beroep ‘oberschoppers’ morgen van start: ‘Lagere straf is niet realistisch’
Advocaat Martin Vlcek van de twee broers die anderhalf jaar geleden een ober in Praag zwaar mishandelden, vreest dat hun straf morgen in hoger beroep niet veel lager gaat uitpakken. ‘Dat is niet realistisch.’ In mei van dit jaar werden Armin en Arash veroordeeld tot respectievelijk zes en vijf jaar cel wegens zware mishandeling. Justitie gaat morgen voor ‘poging moord’.
De Haagse broers Armin en Arash N. waren vorig jaar april met een groep van zeven vrienden in de Tsjechische hoofdstad om een vrijgezellenfeest te vieren. De groep kreeg ruzie met de manager van restaurant Polpo, omdat ze op het terras bier dronken dat ze zelf hadden meegenomen. Die ruzie liep uit de hand. De toegesnelde ober Miroslav ‘Mirek’ Vitek werd door Armin en Arash zo zwaar afgetuigd dat hij onder meer een gebroken oogkas, een gebroken kaak en een verbrijzelde enkel opliep. Videobeelden van het gevecht zorgden voor veel verontwaardiging in Tsjechië en Nederland.
Lange tijd hing de broers poging moord en tien tot achttien jaar cel boven het hoofd, omdat de ober al op de grond lag toen Armin en Arash hem molesteerden. Daarmee namen ze ‘bewust’ het risico dat hij kon overlijden, redeneert de Tsjechische justitie. De broers kregen eind april van dit jaar voor zware mishandeling ‘slechts’ vijf en zes jaar cel. Voor Armin een jaartje meer omdat hij een dag eerder ook nog een klap zou hebben uitgedeeld in een andere uitgaanstent.
Justitie ging meteen in hoger beroep. Later deden beide broers dat ook. Advocaat Martin Vlcek maakt er geen geheim van dat Armin en Arash voor de zware mishandeling van de ober niet veel kans maken op strafverlaging. ,,De kwalificatie van de straf kan in theorie verlaagd worden naar straatvechten, zegt maar verstoring van de openbare orde. Maar dan zou ook de manager van het restaurant die de eerste duw gaf aangeklaagd moeten worden en dat is niet het geval”, zegt Vlcek.
,,Realistisch gezien is handhaving van zware mishandeling het best haalbare. Maar het kan ook zomaar weer poging moord worden. De jongens zijn voorbereid en houden met alles rekening. Voor Armin denk ik wel dat we die kleine mishandeling van een dag eerder niet bewezen kunnen krijgen omdat drie getuigen wijzen naar een man met geel shirt, maar op foto's draagt hij die avond geen geel.”
Aflossen per maand
Een ander akkefietje wat nog uitgevochten moet worden, is de betaling van de schadevergoeding. Ober Mirek kreeg bijna 75.000 euro schadevergoeding toegewezen, maar eist dat bedrag in één keer. ,,Dat kunnen de broers en hun familie onmogelijk betalen”, zegt advocaat Vlcek. ,,We hebben aangeboden 2000 euro per maand te betalen maar daar gaat de tegenpartij niet mee akkoord.”
Voor de behandeling van de zaak zijn morgen slechts drie uur uitgetrokken, al kan dat ook in de Tsjechische rechtbank - net als in Nederland - makkelijk uitlopen. Toch trekt Vlcek uit de planning voorzichtig de conclusie dat het Tsjechische gerechtshof niet van plan is de hele zaak compleet opnieuw te behandelen. ,,Ik vermoed dat ze vooral willen praten over de punten waar onenigheid over was. Zoals die twee medici van wie de een zei dat vooral de klappen het meeste letsel hebben veroorzaakt en de andere zei dat de val op straat vóór de klappen al voor veel letsel zorgde”, zegt Vlcek.
Op videobeelden is te zien dat de ober struikelt en met zijn hoofd op straat knalt, al voor de tien keiharde klappen van Armin (die hem daarna ook nog in het gezicht schopt) en de schoppen van Arash.
Lang genoeg.quote:Op maandag 19 augustus 2019 16:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Morgen dient dat hoger beroep. In theorie kan het maar 3 uurtjes duren?
[..]
In Nederland ook hoor, de meeste poging tot doodslag zakem gaan in paar uur.quote:Op maandag 19 augustus 2019 16:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Morgen dient dat hoger beroep. In theorie kan het maar 3 uurtjes duren?
[..]
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat het zomaar meerdere zittingsdagen konden worden. Dat zal echter enkel voor moordzaken het geval zijn?quote:Op maandag 19 augustus 2019 16:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Nederland ook hoor, de meeste poging tot doodslag zakem gaan in paar uur.
Hangt met name af of er bekent is, in dat geval gaat het meestal alleem om omstandigheden.quote:Op maandag 19 augustus 2019 16:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat het zomaar meerdere zittingsdagen konden worden. Dat zal echter enkel voor moordzaken het geval zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |