Ik geloof het wel. Heb genoeg live gezien maar ik vind dat soort sensatieporno voor het publiek niet zoveel toevoegen.quote:
Zal niet snel gebeuren, tenzij de filmer de beelden al had doorgestuurd voordat hij met de krant afsprak dat ze niet zullen worden getoond.quote:
Amenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 17:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik geloof het wel. Heb genoeg live gezien maar ik vind dat soort sensatieporno voor het publiek niet zoveel toevoegen.
Het is in principe geen onveilige overweg. Ja, soms is het er wat druk en dan moet je natuurlijk zorgen dat je de overweg pas op rijdt als je in één keer door kunt rijden naar de overkant. Het kan er wel druk zijn met fietsers (scholieren van het Vituscollege) op de relatief smalle Herenstraat waardoor autoverkeer niet echt kan doorrijden, maar het is nu meivakantie dus dat zal vandaag wel zijn meegevallen.quote:
Nou nee, als je op een overweg staat en de motor slaat af, dan is de normale reactie de motor weer starten en wegrijden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar als een auto op het spoor stil staat, dan stap je toch meteen uit?
Ah, op die manier. Ik vond het al zo gek dat jij het me ook nog een keer onder mijn neus wreef waardoor ik nu maar eens reageerde (vond het zelf in het artikel ook al gek staan). Maar jij vond het dus ook een aparte opmerking.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Weet ik maar het stond zo in het artikel omschreven en vond het wel apart om het zo te omschrijven.
In sommige gevallen heb je maar 7 tot 10 sec. de tijd zodra de bomen gedaald zijn. Zeker op trajecten waar je te maken hebt met baanvaksnelheden van 130 tot 140 km/U op de vrije baan.quote:Op woensdag 2 mei 2018 02:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nou nee, als je op een overweg staat en de motor slaat af, dan is de normale reactie de motor weer starten en wegrijden.
Maar ik kan me best voorstellen dat een leerling dat niet kan in zo'n situatie. Starten is nog geen automatisme, ze moeten erbij nadenken, als ze in paniek raken weten ze niet meer welk pedaal ze moeten induwen, of willen ze het te snel doen en slaat de motor weer af.
Hypothetisch scenario:
Voor de instructeur was het nog geen noodsituatie toen de spoorbomen neerdaalden, hij wilde waarschijnlijk overnemen, met de dubbele bediening kan hij de motor starten en schakelen, zij moest enkel gas geven. Als het niet meteen lukte zou hij zich in veiligheid brengen voordat de trein arriveerde.
Zij daarentegen heeft maar één gedachte als ze die spoorbomen ziet neerdalen: "ik moet weg of ik sterf". Ze maakt haar gordel los en stapt uit, en hij denkt "@%#?!". Zonder haar kan hij het niet doen, want hij heeft geen gaspedaal. In plaats van zelf meteen uit te stappen zijn z'n gedachten nog bij de "oorzaak" van het probleem: haar weglopen. Z'n eerste reactie is roepen dat ze moet terugkomen, zij weigert, dan verliest ie nog een seconde of 2, 3 aan het zoeken naar een andere oplossing, een manier om het gaspedaal in te drukken, en dan denkt ie pas aan het echte probleem, en hij heeft z'n gordel nog om..
Ja, beetje veel speculatie, verveelde me..quote:Op woensdag 2 mei 2018 08:56 schreef Postbus100 het volgende:
Er rijzen bij mij allemaal vragen en aanvullingen over je hypothetische scenario, maar misschien kunnen we gewoon beter het onderzoek afwachten.
Dat is inderdaad snel. Was vooral het feit dat zij wel de wagen kon verlaten dat me deed speculeren. Genoeg redenen te bedenken waarom een bestuurder te laat reageert (gevaar te laat opgemerkt, snelheid van de trein verkeerd ingeschat), maar een passagier die in de auto blijft nadat de bestuurder wegvlucht?quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
In sommige gevallen heb je maar 7 tot 10 sec. de tijd zodra de bomen gedaald zijn. Zeker op trajecten waar je te maken hebt met baanvaksnelheden van 130 tot 140 km/U op de vrije baan.
Ik zie de bomen dalen vanuit de cabine. En zo nu en dan loopt het net goed af als personen toch nog denken over te steken.
Ik kan helaas geen filmpje maken(verboden) om het te laten zien hoe weinig tijd je hebt. Een trein is een sluipmoordenaar. Zeker de moderne treinen die je amper hoort.
Ongelooflijk dat nog zoveel mensen het proberen. Daar kan ik echt met m'n verstand niet bij.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
In sommige gevallen heb je maar 7 tot 10 sec. de tijd zodra de bomen gedaald zijn. Zeker op trajecten waar je te maken hebt met baanvaksnelheden van 130 tot 140 km/U op de vrije baan.
Ik zie de bomen dalen vanuit de cabine. En zo nu en dan loopt het net goed af als personen toch nog denken over te steken.
Ik kan helaas geen filmpje maken(verboden) om het te laten zien hoe weinig tijd je hebt. Een trein is een sluipmoordenaar. Zeker de moderne treinen die je amper hoort.
Zijn ze ook wel mee bezig gelukkig.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:40 schreef Cherni het volgende:
Een spoorwegovergang waar dan ook is altijd levensgevaarlijk. Saneren die ondingen waar het mogelijk is. Maar dat moet technisch en mbt de kosten ook mogelijk zijn.
Mag je dan wel de claxon gebruiken? Doe je dat dan ook?quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
In sommige gevallen heb je maar 7 tot 10 sec. de tijd zodra de bomen gedaald zijn. Zeker op trajecten waar je te maken hebt met baanvaksnelheden van 130 tot 140 km/U op de vrije baan.
Ik zie de bomen dalen vanuit de cabine. En zo nu en dan loopt het net goed af als personen toch nog denken over te steken.
Ik kan helaas geen filmpje maken(verboden) om het te laten zien hoe weinig tijd je hebt. Een trein is een sluipmoordenaar. Zeker de moderne treinen die je amper hoort.
Weet niet of dat de boel verbetert. Ja, misschien als de persoon de overkant heeft gehaald, ter waarschuwing ofzo. Maar als hij nog aan het oversteken is kan je hem er ook mee verlammen, en zit je zelf met de brokken (no pun intended).quote:Op woensdag 2 mei 2018 22:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Mag je dan wel de claxon gebruiken? Doe je dat dan ook?
Gewoon doen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:45 schreef Cherni het volgende:
Ik kan helaas geen filmpje maken(verboden) om het te laten zien hoe weinig tijd je hebt.
Menige nieuwerwetse auto geeft dan de melding: trap de koppeling in om te starten...quote:Op donderdag 3 mei 2018 15:20 schreef Eenskijken het volgende:
als het goed is krijg je tijdens rijles ook te leren dat je altijd nog van een spoorweg kan komen door alleen de auto te starten (sleutel omdraaien) terwijl die in zn 1 staat. Dan schok je een stukje vooruit, genoeg om van de rails te komen. maarja het was nog een lesauto....
Ja dat mag. En ik gebruik die tyfoon als ik vind dat er een gevaar ontstaat. Ik gebruik zelfs zo heel af en toe de tyfoon als ik een tussenstation passeer waar ik geen stop hoef te maken maar zie dat mensen te dicht bij de rand staan. Tik ik toch even de tyfoon aan.quote:Op Ja woensdag 2 mei 2018 22:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Mag je dan wel de claxon gebruiken? Doe je dat dan ook?
Nee. Ik weet dat op YouTube hele cabineritten staan. Maar van mij zul je niets terug vinden. Zeker niet in deze tijd. 20 tot 15 jaar geleden zou dat geen enkel probleem zijn geweest. Ik krijg nog geen cabinekaart meer geregeld om iemand mee te nemen.quote:
Komt bij dat moderne auto's ook gewoon niet starten (startmotor gaat gewoon niet draaien) als je niet aan een hele rij voorwaarden voldoet, zoals koppeling intrappen, in de vrij, rem ingetrapt etc.quote:Op woensdag 2 mei 2018 02:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nou nee, als je op een overweg staat en de motor slaat af, dan is de normale reactie de motor weer starten en wegrijden.
Maar ik kan me best voorstellen dat een leerling dat niet kan in zo'n situatie. Starten is nog geen automatisme, ze moeten erbij nadenken, als ze in paniek raken weten ze niet meer welk pedaal ze moeten induwen, of willen ze het te snel doen en slaat de motor weer af.
Inderdaad.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Komt bij dat moderne auto's ook gewoon niet starten (startmotor gaat gewoon niet draaien) als je niet aan een hele rij voorwaarden voldoet, zoals koppeling intrappen, in de vrij, rem ingetrapt etc.
Old school auto's zet je in de versnelling en starten maar, dan hobbel je op de startmotor de overgang wel af.
Dat betreffende stukje (ik woon in Bussum) rijden ze zeker geen 130, eerder 60 kilometer per uur.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
In sommige gevallen heb je maar 7 tot 10 sec. de tijd zodra de bomen gedaald zijn. Zeker op trajecten waar je te maken hebt met baanvaksnelheden van 130 tot 140 km/U op de vrije baan.
Ik zie de bomen dalen vanuit de cabine. En zo nu en dan loopt het net goed af als personen toch nog denken over te steken.
Ik kan helaas geen filmpje maken(verboden) om het te laten zien hoe weinig tijd je hebt. Een trein is een sluipmoordenaar. Zeker de moderne treinen die je amper hoort.
Hier een mooi voorbeeldquote:Op donderdag 3 mei 2018 17:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat betreffende stukje (ik woon in Bussum) rijden ze zeker geen 130, eerder 60 kilometer per uur.
Gezien die marge begrijp ik niet waarom die kerel niet is uitgestapt, vast druk met zijn auto proberen te redden. Of onwel geworden, kan me amper voorstellen dat je verrast bent door een trein op dat specifieke stuk gezien de relatief lage snelheid. Die machinist schijnt ook nog volop getoeterd te hebben volgens getuigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |