Inderdaad. Aan de hoeveelheid taalfouten te zien zal dit wel niet het geval zijn.quote:Op maandag 30 april 2018 20:07 schreef Enchanter het volgende:
Had je maar beter je best moeten doen op school
quote:Op maandag 30 april 2018 20:08 schreef Vanillekwark het volgende:
Heb ik ook jarenlang gedaan, harstikke chill
Als je in die situatie zit, en je kunt het doen, ben je haast achterlijk als je het niet doet. Goed kunnen sparen toenquote:
Ja oke, maar na 7 jaar heb je toch wel genoeg gespaard?quote:Op maandag 30 april 2018 20:16 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als je in die situatie zit, en je kunt het doen, ben je haast achterlijk als je het niet doet. Goed kunnen sparen toen
Je hebt nooit genoeg gespaard.quote:Op maandag 30 april 2018 20:19 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Ja oke, maar na 7 jaar heb je toch wel genoeg gespaard?
En niks afgunst die mensen moeten gewoon gaan kopen.
Ja, ok. Maar om er nou mee te pronken dat je scheefwoont.quote:Op maandag 30 april 2018 20:16 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als je in die situatie zit, en je kunt het doen, ben je haast achterlijk als je het niet doet. Goed kunnen sparen toen
Volgens de nieuwe wet wel.quote:Op maandag 30 april 2018 20:20 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Je hebt nooit genoeg gespaard.
En dat is nu net het punt. Dat 'moeten' die mensen helemaal niet.
90k per jaarquote:Op maandag 30 april 2018 20:20 schreef Mojo.jojo het volgende:
In deze tijd huren terwijl je 60k of meer aan inkomen hebt
woonde*quote:Op maandag 30 april 2018 20:20 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar om er nou mee te pronken dat je scheefwoont.
Lang genoeg gespaard om je huis handje contantje af te rekenen?
En terecht, je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.quote:Op maandag 30 april 2018 20:21 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Volgens de nieuwe wet wel.
Dus als je vroeger in een huurwoning zat niet nee en die mensen blijven juist zitten.
Waarom? Een hypotheek van een huis van 2 ton is net zo duur of goedkoper zelfs.quote:Op maandag 30 april 2018 20:22 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
woonde*
En nee, niet geheel contant, het is belastingtechnisch handiger om wel een hypotheek te hebben
[..]
En terecht, je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.
Er komen meer kosten bij een koophuis kijken dan alleen de hypotheek.quote:Op maandag 30 april 2018 20:23 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Waarom? Een hypotheek van een huis van 2 ton is net zo duur of goedkoper zelfs.
Meeste die rond die hypotheek zitten komen al vanaf een huisje en liggen de kosten veel lager, je hoeft maar 15k in te leggen en je hypotheek gaat stukken omlaag.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef DeadWorld het volgende:
Een huis van ¤213.000 betaal je 730 netto.
Terwijl je voor een huurhuis 630 netto betaald.
Klopt maar die kosten heb je allang bij elkaar gespaardquote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Er komen meer kosten bij een koophuis kijken dan alleen de hypotheek.
Het is heel simpel: voor zolang je in een goedkope huurwoning je kunt blijven (kijkend naar je situatie), des te meer je kunt sparen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:27 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Klopt maar die heb je allang bij elkaar gespaard
Van die 730 krijg je een flink deel of wellicht wel alles weer terug. Die 630 is puur verlies. Elke maand weer.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef DeadWorld het volgende:
Een huis van ¤213.000 betaal je 730 netto.
Terwijl je voor een huurhuis 630 netto betaald.
Oke maar ik ken mensen van tussen de 30-40 die al 10 jaar of meer in een huurwoning blijvenquote:Op maandag 30 april 2018 20:28 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Het is heel simpel: voor zolang je in een goedkope huurwoning je kunt blijven (kijkend naar je situatie), des te meer je kunt sparen.
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen of wel dan. Dus ik heb dat zolang mogelijk gedaan, waardoor ik mijn 'volwassen' leven in een koophuis met mijn gezin met een gezonde financiële buffer kon beginnen.
Ja daarom juist.quote:Op maandag 30 april 2018 20:28 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Van die 730 krijg je een flink deel of wellicht wel alles weer terug. Die 630 is puur verlies. Elke maand weer.
Tsja, als die mensen in hun situatie het fijner vinden, zolang ze er niet uitgedwongen worden kan je het ze niet kwalijk nemen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:30 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Oke maar ik ken mensen van 37 die al 10 jaar of meer in een huurwoning blijven
Dat je in je voor je volwassen leven wilt sparen is logisch maar hun zijn al dik 'volwassen'
Snap ik maar ja sommige verdienen ook 40k per jaar. Dan snap ik het nog enigzins maar met 80k per jaar en dan nog in een huurwoning zitten?quote:Op maandag 30 april 2018 20:31 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Tsja, als die mensen in hun situatie het fijner vinden, zolang ze er niet uitgedwongen worden kan je het ze niet kwalijk nemen.
Je moet eerst voor jezelf zorgen, niemand anders die het voor je doet.
In de regio Amsterdam zorgen de veranderingen mbt erfpacht wel voor een zachte landingquote:Op maandag 30 april 2018 20:32 schreef MichaelScott het volgende:
Gezien de oververhitting van de koopmarkt lijkt me daar niets mis mee.
Kwestie van tijd voor de bubbel weer barst.
Tsja, als die mensen dat prettig vinden. Die mensen hun huis uit mieteren omdat andere mensen het geld niet hebben vind ik pas onmenselijk.quote:Op maandag 30 april 2018 20:35 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Snap ik maar ja sommige verdienen ook 40k per jaar. Dan snap ik het nog enigzins maar met 80k per jaar en dan nog in een huurwoning zitten?
Klinkt wel goed eigenlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 20:28 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Het is heel simpel: voor zolang je in een goedkope huurwoning je kunt blijven (kijkend naar je situatie), des te meer je kunt sparen.
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen of wel dan. Dus ik heb dat zolang mogelijk gedaan, waardoor ik mijn 'volwassen' leven in een koophuis met mijn gezin met een gezonde financiële buffer kon beginnen.
Ja enorm prettig. Huisje was 470 euro per maand ofzo, en best vercracked, maar het boeite ons niet. Voor dat bedrag kan je dan OF een kuthuisje kopen waar je ook niet gaat blijven, OF je spaart verder en maakt dan de stap naar een koophuis waar je eigenlijk de rest van je leven wel kunt blijven (dus ook genoeg uitbreidingsruimte voor eventuele gezinsuitbreidingen enzo)quote:
Dit snap ik nooit. Misschien ben ik niet geheel op de hoogte van alle in en outs hoor, maar waarom is het voordeliger om rente te gaan betalen en daar een klein beetje van terug te ktijgen? Per saldo betaal je toch gewoon? Weliswaar niet aan de belastingdienst maar aan de bank,maar toch....quote:Op maandag 30 april 2018 20:22 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
woonde*
En nee, niet geheel contant, het is belastingtechnisch handiger om wel een hypotheek te hebben
[..]
Je hebt, zonder hypotheek, minder aftrekposten bij de belastingaangifte. Ik weet de 'ins en outs' verder ook niet 100%, daar bekommert de accountant zich maar omquote:Op maandag 30 april 2018 20:41 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dit snap ik nooit. Misschien ben ik niet geheel op de hoogte van alle in en outs hoor, maar waarom is het voordeliger om rente te gaan betalen en daar een klein beetje van terug te ktijgen? Per saldo betaal je toch gewoon? Weliswaar niet aan de belastingdienst maar aan de bank,maar toch....
Of niet dan, fiscus betaalt toch alles terug van wat je voor je hypotheek betaalt!quote:Op maandag 30 april 2018 20:28 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Van die 730 krijg je een flink deel of wellicht wel alles weer terug. Die 630 is puur verlies. Elke maand weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn dat toevallig ook de financiele adviseurs die een hypotheek in de aanbieding hadden?quote:Op maandag 30 april 2018 20:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Je hebt, zonder hypotheek, minder aftrekposten bij de belastingaangifte. Ik weet de 'ins en outs' verder ook niet 100%, daar bekommert de accountant zich maar omMaar dat advies van meerdere financiële adviseurs gekregen.
Nee, uiteraard onafhankelijke, anders ben je achterlijkquote:Op maandag 30 april 2018 21:00 schreef Joppy het volgende:
[..]
Zijn dat toevallig ook de financiele adviseurs die een hypotheek in de aanbieding hadden?
Zoveel aftrekposten behalve je hypotheekrente zijn er toch niet? Alleen in het jaar dat je de woning koopt en de hypotheek afsluit is er een hoop af te trekken. Of je moet rijksmonument met erfpacht hebben.
Let niet op dit topic stikt van de onzin. Alleen de betaalde rente is aftrekbaar. AFlossingen etc zijn dat niet. En de meeste zullen een annuïteiten hypotheek nemen wat betekent dat zij in de eerste paar jaar wel is waar naar verhouding veel rente betalen en dus aftrek hebben maar in de laatste paar jaar nauwelijks.quote:Op maandag 30 april 2018 21:00 schreef Joppy het volgende:
[..]
Zijn dat toevallig ook de financiele adviseurs die een hypotheek in de aanbieding hadden?
Zoveel aftrekposten behalve je hypotheekrente zijn er toch niet? Alleen in het jaar dat je de woning koopt en de hypotheek afsluit is er een hoop af te trekken. Of je moet rijksmonument met erfpacht hebben.
Niet echt je kan zelf kijken waar de rente het goedkoopste is via vergelijkingswebsites vervolgens sluit je het af bij die geldverstrekker. Onafhankelijke kosten makkelijk tussen de 2k en 3k terwijl je bij een geldverstrekker vaak al voor 1,5k inclusief alles klaar bentquote:Op maandag 30 april 2018 21:01 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Nee, uiteraard onafhankelijke, anders ben je achterlijk
En dus is zonder hypotheek toch vrijwel altijd voordeliger? (Als je de mogelijkheid hebt).quote:Op maandag 30 april 2018 21:03 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Let niet op dit topic stikt van de onzin. Alleen de betaalde rente is aftrekbaar. AFlossingen etc zijn dat niet. En de meeste zullen een annuïteiten hypotheek nemen wat betekent dat zij in de eerste paar jaar wel is waar naar verhouding veel rente betalen en dus aftrek hebben maar in de laatste paar jaar nauwelijks.
Nope. Met huren heb je alleen maar kosten. Met hypotheek heb je uiteindelijk een woning als eigendom.quote:Op maandag 30 april 2018 21:08 schreef Joppy het volgende:
[..]
En dus is zonder hypotheek toch vrijwel altijd voordeliger? (Als je de mogelijkheid hebt).
quote:Op maandag 30 april 2018 20:10 schreef Anthonie1 het volgende:
En dan ook nog in de veronderstelling zijn dat ze er recht op hebben, want ze hebben het ow zo slecht als tweeverdieners...
Beschouw het maar als een soort bekrompenheid.
Zonder hypotheek kopen......quote:Op maandag 30 april 2018 21:14 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Nope. Met huren heb je alleen maar kosten. Met hypotheek heb je uiteindelijk een woning als eigendom.
quote:Op maandag 30 april 2018 20:28 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Dat is idd de gedachtegang van sommigen. Om vervolgens alsnog een hypotheek te nemen omdat je dan HRA terug krijgt.......quote:Op maandag 30 april 2018 21:22 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Dan heb je wel jaren lang huur betaald, om ernaast te kunnen sparen?
quote:Op maandag 30 april 2018 20:07 schreef Enchanter het volgende:
Dat bedoel ik dus, hehe iemand die het eindelijk snapt.quote:Op maandag 30 april 2018 21:19 schreef Sapstengel het volgende:
Als je met zo'n inkomen huurt ben je gewoon dom. Jarenlang geld weggooien en er niks voor terug krijgen.
Maar misschien kunnen ze daarna het huis wel *meteen* afbetalen.quote:Op maandag 30 april 2018 21:19 schreef Sapstengel het volgende:
Als je met zo'n inkomen huurt ben je gewoon dom. Jarenlang geld weggooien en er niks voor terug krijgen.
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 1 mei 2018 01:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Met de wetenschap dat er hoogstwaarschijnlijk na jou toch een kansloze asielschooier de woning zal gaan betrekken zullen veel mensen ook geen haast hebben om ruimte vrij te maken.
niet iedereen kan zomaar 'gewoon' kopen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 06:56 schreef tja77 het volgende:
Gewoon kopen, sparen en aflossen, dan heb je een beter rendement dan met sparen en huren.
Voor het bedrag dat je huurt vandaag de dag, heb je een nette hypotheek die je (deels) aflost. Van het geld dat je in je huur propt, zie je geen flikker terug.
En nee, ik zit niet op 90k per jaar.
Het gaat hier toch om mensen met een salaris die dat wel kunnen?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 07:26 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
niet iedereen kan zomaar 'gewoon' kopen.
In veel gevallen zal je bij koop toch ook met 2 moeten zijn?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 07:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het gaat hier toch om mensen met een salaris die dat wel kunnen?
Je zult wellicht een lager bedrag kunnen hypotheken.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 08:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
In veel gevallen zal je bij koop toch ook met 2 moeten zijn?
Als je alleen bent gaat kopen een stuk lastiger
Groetjes uit m'n cheapo huurwoning in De Baarsjes en fijne salarisquote:Op maandag 30 april 2018 20:04 schreef DeadWorld het volgende:
Klacht: terring leiers met een goede baan en die blijven zitten in hun huurwoning terwijl ze makkelijk kunnen kopen. Waardoor de wachttijd langer wordt.
Omstandigheden?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 09:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Maat van mij verdient meer dan een ton per jaar. Krijgt helemaal geen hypotheek wegens "omstandigheden". Die zit dus ook voor 400 euro gehuurd.
Jij kan nog niet eens zelfstandig poepen. Dusquote:Op maandag 30 april 2018 20:12 schreef Anthonie1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Aan de hoeveelheid taalfouten te zien zal dit wel niet het geval zijn.
Ken er ook zoeen. Altijd de nieuwste iPhone en voor 450 gebeiteld.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 09:50 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Maat van mij verdient meer dan een ton per jaar. Krijgt helemaal geen hypotheek wegens "omstandigheden". Die zit dus ook voor 400 euro gehuurd.
Terechte klacht. Ik vind ook dat dit soort huurders eruit moeten, desnoods pas je de regelgeving er maar voor aan met terugwerkende kracht, want niemand is hier bij gebaat buiten deze huurders alleen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:04 schreef DeadWorld het volgende:
Ik ken mensen die hebben een goede baan (60,000-80.000 per jaar) en hebben een huurwoning van ¤589 euro. Die mensen behoren tot de oude regelgeving en mogen dus blijven zitten in hun woning.
Terwijl mensen die nu met dat salaris zouden willen huren amper in aanmerking zouden komen zelfs voor woningen van 630 tot 1200 euro niet.
Door hun worden de wachttijden ook langer en hun profiteren lekker met hun giga salaris lekker makkelijk huren terwijl je zo kan kopen.
Klacht: terring leiers met een goede baan en die blijven zitten in hun huurwoning terwijl ze makkelijk kunnen kopen. Waardoor de wachttijd langer wordt.
Natuurlijk. Maar dit soort mensen verpesten het wel voor de rest. Er zijn mensen die meer behoefte hebben aan een goedkope woning dan de mensen met een hoog inkomen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:16 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Met een salaris van 80.000 euro lig je natuurlijk ook niet meer wakker van 500 euro per maand.quote:Op maandag 30 april 2018 21:19 schreef Sapstengel het volgende:
Er niets voor terug krijgen is natuurlijk ook gelul van de bovenste plank.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 12:02 schreef KosterT het volgende:
[..]
Met een salaris van 80.000 euro lig je natuurlijk ook niet meer wakker van 500 euro per maand.
Het gekke is dat je met zo'n in komen niet in aanmerking komt voor een huurwoning, maar als je eenmaal een huurwoning hebt mag je ineens wel meer verdienen? Rare wetgeving hebben wij hier.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Terechte klacht. Ik vind ook dat dit soort huurders eruit moeten, desnoods pas je de regelgeving er maar voor aan met terugwerkende kracht, want niemand is hier bij gebaat buiten deze huurders alleen.
Weet je waar mij dit ene heel klein beetje aan doet denken?
Rechter blijkt net zo laks als Van Aartsen en Amsterdamse raad: tuigkrakers mogen nu tot 1 juni blijven.
Zou dat zelf ook doen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:04 schreef DeadWorld het volgende:
Ik ken mensen die hebben een goede baan (60,000-80.000 per jaar) en hebben een huurwoning van ¤589 euro. Die mensen behoren tot de oude regelgeving en mogen dus blijven zitten in hun woning.
Terwijl mensen die nu met dat salaris zouden willen huren amper in aanmerking zouden komen zelfs voor woningen van 630 tot 1200 euro niet.
Door hun worden de wachttijden ook langer en hun profiteren lekker met hun giga salaris lekker makkelijk huren terwijl je zo kan kopen.
Ook alleenstaand zonder partner?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:19 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Ken er ook zoeen. Altijd de nieuwste iPhone en voor 450 gebeiteld.
In deze tijd is dat natuurlijk wel slim, even wachten totdat er een huizencrisis komt en een dik huis cash betalen van iemand die zijn schulden niet meer kan aflossen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:20 schreef Mojo.jojo het volgende:
In deze tijd huren terwijl je 60k of meer aan inkomen hebt
Tot die tijd wel netjes de belasting betalen over je kapitaal, of was je van plan het zwart te betalen met het geld uit een oude sok?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:06 schreef ITrade het volgende:
[..]
In deze tijd is dat natuurlijk wel slim, even wachten totdat er een huizencrisis komt en een dik huis cash betalen van iemand die zijn schulden niet meer kan aflossen.
Maar dat is och niet fair voor vele mensen met woningnood. Ze hadden per die regeling ook bestaande "scheef" huurders moeten dwingen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:28 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedachtquote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:18 schreef loginwithyournoggin het volgende:
[..]
Maar dat is och niet fair voor vele mensen met woningnood. Ze hadden per die regeling ook bestaande "scheef" huurders moeten dwingen.
Ooit wordt de wet nog wel aangepast denk ik voor bestaande huurders met veel geld.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:18 schreef loginwithyournoggin het volgende:
[..]
Maar dat is och niet fair voor vele mensen met woningnood. Ze hadden per die regeling ook bestaande "scheef" huurders moeten dwingen.
Wat trekt er niet aan op de huizenmarkt?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:16 schreef loginwithyournoggin het volgende:
Kopen. Echt? Waar en waar denk je dan aan?
Ligt aan je wensen maar huizenmarkt trekt nog niet echt aan hoor. Oude uitgeleefde rotappartementen worden nu voor dik verkocht.
Ik zou makelaars bellen en vragen. Niet alles gooien ze op funda om vage redenen. Ik weet dit uit ervaring.
De overheid creëert zelf de woningnood door een oneindige stroom aan kansloze Afrikanen een gratis huurhuis te willen geven. Daar moet je niet de huurders met fatsoenlijke baan op aankijken.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:18 schreef loginwithyournoggin het volgende:
[..]
Ken jij de situatie van DeadWorld goed? Zoniet, vind ik dergelijke reacties ontzettend dom en respectloos. Er kunnen genoeg redenen zijn waarom iemand niet in aanmerking komt voor zo'n zwaar betaalde baan, en doorgaans heeft die ook níet zelf voor deze redenen gekozen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:07 schreef Enchanter het volgende:
Uhh, onderdak?quote:Op maandag 30 april 2018 21:19 schreef Sapstengel het volgende:
Ik snap niet waarom goedvereieners willen wonen in een flat met mensendie minder betalen voor eenzelfde ruimte.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De overheid creëert zelf de woningnood door een oneindige stroom aan kansloze Afrikanen een gratis huurhuis te willen geven. Daar moet je niet de huurders met fatsoenlijke baan op aankijken.
Is niet waar.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De overheid creëert zelf de woningnood door een oneindige stroom aan kansloze Afrikanen een gratis huurhuis te willen geven.
Op zich prima, maar sociale huurwoningen zijn gereguleerd, en niet voor niets. Dus als je het zelf wilt bepalen, ga dan niet in een sociale huurwoning zitten.quote:Op woensdag 2 mei 2018 08:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Laat mensen lekker zelf bepalen hoe en waar ze hun geld aan uitgeven.,
Ja, prima, maar in de OP wordt nergens over sociale huurwoningen gesproken.quote:Op woensdag 2 mei 2018 09:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Op zich prima, maar sociale huurwoningen zijn gereguleerd, en niet voor niets. Dus als je het zelf wilt bepalen, ga dan niet in een sociale huurwoning zitten.
Mag ik vragen waarvoor je spaart/spaarde? En hoe veel dat dan ongeveer is... 10K? 100K?quote:Op maandag 30 april 2018 20:16 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
o.a. kapitaal voor eigen onderneming & aanschaf van (ironisch genoeg, gezien de context van dit topic) koophuizen (kamers/studio's) die ik ben gaan uithurenquote:Op woensdag 2 mei 2018 10:17 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarvoor je spaart/spaarde? En hoe veel dat dan ongeveer is... 10K? 100K?
Persoonlijk zie ik het nut van enorm veel sparen niet in. Ja, een potje van 5K voor noodgevallen (kapotte apparaten in het huishouden, appeltje voor de dorst mocht je ineens ontslagen worden) en een potje voor geplande aankopen zoals vakantie/nieuwe tv o.i.d.
Maar dat je 50K op een bankrekening hebt (als je geen huis wil kopen of al hebt gekocht), en die zijn er denk ik genoeg, snap ik niet.
Ja ok, daar kan ik nog wel inkomen idd. Doelde ook meer op mensen die sparen zonder doel (heb zo'n maat die tig duizend euro op een spaarrekening heeft staan maar er al jaren niks mee doet).quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:17 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
o.a. kapitaal voor eigen onderneming & aanschaf van (ironisch genoeg, gezien de context van dit topic) koophuizen (kamers/studio's) die ik ben gaan uithuren
Tsja, ook dat kan ik begrijpen. Misschien heb je er nu niks aan, maar als je het geld niet uit hoeft te geven, omdat je content bent, waarom dan meer uitgeven dan benodigd? In de toekomst vind je misschien wel iets waar dat spaargeld goed van pas komt.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:19 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja ok, daar kan ik nog wel inkomen idd. Doelde ook meer op mensen die sparen zonder doel (heb zo'n maat die tig duizend euro op een spaarrekening heeft staan maar er al jaren niks mee doet).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |