Inderdaad. Aan de hoeveelheid taalfouten te zien zal dit wel niet het geval zijn.quote:Op maandag 30 april 2018 20:07 schreef Enchanter het volgende:
Had je maar beter je best moeten doen op school
quote:Op maandag 30 april 2018 20:08 schreef Vanillekwark het volgende:
Heb ik ook jarenlang gedaan, harstikke chill
Als je in die situatie zit, en je kunt het doen, ben je haast achterlijk als je het niet doet. Goed kunnen sparen toenquote:
Ja oke, maar na 7 jaar heb je toch wel genoeg gespaard?quote:Op maandag 30 april 2018 20:16 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als je in die situatie zit, en je kunt het doen, ben je haast achterlijk als je het niet doet. Goed kunnen sparen toen
Je hebt nooit genoeg gespaard.quote:Op maandag 30 april 2018 20:19 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Ja oke, maar na 7 jaar heb je toch wel genoeg gespaard?
En niks afgunst die mensen moeten gewoon gaan kopen.
Ja, ok. Maar om er nou mee te pronken dat je scheefwoont.quote:Op maandag 30 april 2018 20:16 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Als je in die situatie zit, en je kunt het doen, ben je haast achterlijk als je het niet doet. Goed kunnen sparen toen
Volgens de nieuwe wet wel.quote:Op maandag 30 april 2018 20:20 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Je hebt nooit genoeg gespaard.
En dat is nu net het punt. Dat 'moeten' die mensen helemaal niet.
90k per jaarquote:Op maandag 30 april 2018 20:20 schreef Mojo.jojo het volgende:
In deze tijd huren terwijl je 60k of meer aan inkomen hebt
woonde*quote:Op maandag 30 april 2018 20:20 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar om er nou mee te pronken dat je scheefwoont.
Lang genoeg gespaard om je huis handje contantje af te rekenen?
En terecht, je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.quote:Op maandag 30 april 2018 20:21 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Volgens de nieuwe wet wel.
Dus als je vroeger in een huurwoning zat niet nee en die mensen blijven juist zitten.
Waarom? Een hypotheek van een huis van 2 ton is net zo duur of goedkoper zelfs.quote:Op maandag 30 april 2018 20:22 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
woonde*
En nee, niet geheel contant, het is belastingtechnisch handiger om wel een hypotheek te hebben
[..]
En terecht, je bent een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.
Er komen meer kosten bij een koophuis kijken dan alleen de hypotheek.quote:Op maandag 30 april 2018 20:23 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Waarom? Een hypotheek van een huis van 2 ton is net zo duur of goedkoper zelfs.
Meeste die rond die hypotheek zitten komen al vanaf een huisje en liggen de kosten veel lager, je hoeft maar 15k in te leggen en je hypotheek gaat stukken omlaag.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef DeadWorld het volgende:
Een huis van ¤213.000 betaal je 730 netto.
Terwijl je voor een huurhuis 630 netto betaald.
Klopt maar die kosten heb je allang bij elkaar gespaardquote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Er komen meer kosten bij een koophuis kijken dan alleen de hypotheek.
Het is heel simpel: voor zolang je in een goedkope huurwoning je kunt blijven (kijkend naar je situatie), des te meer je kunt sparen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:27 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Klopt maar die heb je allang bij elkaar gespaard
Van die 730 krijg je een flink deel of wellicht wel alles weer terug. Die 630 is puur verlies. Elke maand weer.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef DeadWorld het volgende:
Een huis van ¤213.000 betaal je 730 netto.
Terwijl je voor een huurhuis 630 netto betaald.
Oke maar ik ken mensen van tussen de 30-40 die al 10 jaar of meer in een huurwoning blijvenquote:Op maandag 30 april 2018 20:28 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Het is heel simpel: voor zolang je in een goedkope huurwoning je kunt blijven (kijkend naar je situatie), des te meer je kunt sparen.
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen of wel dan. Dus ik heb dat zolang mogelijk gedaan, waardoor ik mijn 'volwassen' leven in een koophuis met mijn gezin met een gezonde financiële buffer kon beginnen.
Ja daarom juist.quote:Op maandag 30 april 2018 20:28 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Van die 730 krijg je een flink deel of wellicht wel alles weer terug. Die 630 is puur verlies. Elke maand weer.
Tsja, als die mensen in hun situatie het fijner vinden, zolang ze er niet uitgedwongen worden kan je het ze niet kwalijk nemen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:30 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Oke maar ik ken mensen van 37 die al 10 jaar of meer in een huurwoning blijven
Dat je in je voor je volwassen leven wilt sparen is logisch maar hun zijn al dik 'volwassen'
Snap ik maar ja sommige verdienen ook 40k per jaar. Dan snap ik het nog enigzins maar met 80k per jaar en dan nog in een huurwoning zitten?quote:Op maandag 30 april 2018 20:31 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Tsja, als die mensen in hun situatie het fijner vinden, zolang ze er niet uitgedwongen worden kan je het ze niet kwalijk nemen.
Je moet eerst voor jezelf zorgen, niemand anders die het voor je doet.
In de regio Amsterdam zorgen de veranderingen mbt erfpacht wel voor een zachte landingquote:Op maandag 30 april 2018 20:32 schreef MichaelScott het volgende:
Gezien de oververhitting van de koopmarkt lijkt me daar niets mis mee.
Kwestie van tijd voor de bubbel weer barst.
Tsja, als die mensen dat prettig vinden. Die mensen hun huis uit mieteren omdat andere mensen het geld niet hebben vind ik pas onmenselijk.quote:Op maandag 30 april 2018 20:35 schreef DeadWorld het volgende:
[..]
Snap ik maar ja sommige verdienen ook 40k per jaar. Dan snap ik het nog enigzins maar met 80k per jaar en dan nog in een huurwoning zitten?
Klinkt wel goed eigenlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 20:28 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Het is heel simpel: voor zolang je in een goedkope huurwoning je kunt blijven (kijkend naar je situatie), des te meer je kunt sparen.
Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen of wel dan. Dus ik heb dat zolang mogelijk gedaan, waardoor ik mijn 'volwassen' leven in een koophuis met mijn gezin met een gezonde financiële buffer kon beginnen.
Ja enorm prettig. Huisje was 470 euro per maand ofzo, en best vercracked, maar het boeite ons niet. Voor dat bedrag kan je dan OF een kuthuisje kopen waar je ook niet gaat blijven, OF je spaart verder en maakt dan de stap naar een koophuis waar je eigenlijk de rest van je leven wel kunt blijven (dus ook genoeg uitbreidingsruimte voor eventuele gezinsuitbreidingen enzo)quote:
Dit snap ik nooit. Misschien ben ik niet geheel op de hoogte van alle in en outs hoor, maar waarom is het voordeliger om rente te gaan betalen en daar een klein beetje van terug te ktijgen? Per saldo betaal je toch gewoon? Weliswaar niet aan de belastingdienst maar aan de bank,maar toch....quote:Op maandag 30 april 2018 20:22 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
woonde*
En nee, niet geheel contant, het is belastingtechnisch handiger om wel een hypotheek te hebben
[..]
Je hebt, zonder hypotheek, minder aftrekposten bij de belastingaangifte. Ik weet de 'ins en outs' verder ook niet 100%, daar bekommert de accountant zich maar omquote:Op maandag 30 april 2018 20:41 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dit snap ik nooit. Misschien ben ik niet geheel op de hoogte van alle in en outs hoor, maar waarom is het voordeliger om rente te gaan betalen en daar een klein beetje van terug te ktijgen? Per saldo betaal je toch gewoon? Weliswaar niet aan de belastingdienst maar aan de bank,maar toch....
Of niet dan, fiscus betaalt toch alles terug van wat je voor je hypotheek betaalt!quote:Op maandag 30 april 2018 20:28 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Van die 730 krijg je een flink deel of wellicht wel alles weer terug. Die 630 is puur verlies. Elke maand weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn dat toevallig ook de financiele adviseurs die een hypotheek in de aanbieding hadden?quote:Op maandag 30 april 2018 20:42 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Je hebt, zonder hypotheek, minder aftrekposten bij de belastingaangifte. Ik weet de 'ins en outs' verder ook niet 100%, daar bekommert de accountant zich maar omMaar dat advies van meerdere financiële adviseurs gekregen.
Nee, uiteraard onafhankelijke, anders ben je achterlijkquote:Op maandag 30 april 2018 21:00 schreef Joppy het volgende:
[..]
Zijn dat toevallig ook de financiele adviseurs die een hypotheek in de aanbieding hadden?
Zoveel aftrekposten behalve je hypotheekrente zijn er toch niet? Alleen in het jaar dat je de woning koopt en de hypotheek afsluit is er een hoop af te trekken. Of je moet rijksmonument met erfpacht hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |