In Appendix L. Pagina 24quote:Op maandag 30 april 2018 19:38 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hebben ze net die pagina aangepast ofzo? Ik zie die regel niet meer staan
Connolly beslist niet in zijn eentjequote:Op maandag 30 april 2018 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Context: de grootste Verstappenhater was steward en de beslissing slaat objectief nergens op.
quote:Op maandag 30 april 2018 19:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In Appendix L. Pagina 24
https://www.fia.com/file/66613/download/12831?token=-BWJjhY3
Misschien dat Geralt volgende keer het hele addendum kan posten ipv alleen wat hem bevaltquote:b) Overtaking, according to the circumstances, may be carried out
on either the right or the left.
A driver may not deliberately leave the track without justifiable
reason.
More than one change of direction to defend a position is not
permitted.
Any driver moving back towards the racing line, having earlier
defended his position off-line, should leave at least one car
width between his own car and the edge of the track on the
approach to the corner.
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or
any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Any driver who appears guilty of any of the above offences will
be reported to the Stewards.
Verstappen liet te weinig ruimte na zijn beweging terug en Ricciardo was te laat met zijn actie, wat hij ook zelf heeft toegegeven. Gevolg: beide een waarschuwing.quote:Op maandag 30 april 2018 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Context: de grootste Verstappenhater was steward en de beslissing slaat objectief nergens op.
Wel of geen crash maakt niks uit. De FIA zou wegvliegende dingen moeten monitoren. Dit stukje kan door de wind of een andere auto naar achteren zijn gevoerd na de crash van RIC en Max of gewoon van een andere wagen zijn gevlogen. Vooral daar bij de start/finish zou het extra in de gaten gehouden moeten worden.quote:Op zondag 29 april 2018 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar Bottas zijn lekke band opliep, was volgens mij geen crash oid geweest. Dus daar kan de wedstrijdleiding niet veel aan doen imo
Dat zeg ik al tijden.quote:Op maandag 30 april 2018 19:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Connolly beslist niet in zijn eentje
Alleen doet dat vetgedrukte deel hier niet ter zake want dat was niet het geval.quote:Op maandag 30 april 2018 20:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
[..]
Misschien dat Geralt volgende keer het hele addendum kan posten ipv alleen wat hem bevalt
True... Ricciardo was te laat voor een move die niet meer kon werken.quote:Op maandag 30 april 2018 20:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen doet dat vetgedrukte deel hier niet ter zake want dat was niet het geval.
Dat was eerder de reden van de straf van Magnussen.
USA vorig jaar met Bottas twee keer, Barcelona met Vettel die nog maar net kon uitwijken, Rosberg Hongarije 2016... genoeg voorbeelden.quote:Op maandag 30 april 2018 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ricciardo doet dit toch regelmatig en ik kan mij van de laatste paar jaar geen geval herinneren waar het mislukte
Dat is zwarte vlag waardig gedrag, levensgevaarlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 20:13 schreef Gezicht het volgende:
Tering jantje ik zie dit net pas voor het eerst voorbij komen
https://www.instagram.com/p/BiM8IfuBzOC/?taken-by=f1
En dan durven mensen nog te zeggen dat Verstappen gevaarlijk rijdt
Niet zo overdrijven dramaqueen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat is zwarte vlag waardig gedrag, levensgevaarlijk.
beter hadden ze de strategie gesplitst.quote:Op maandag 30 april 2018 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Red Bull had discussed clash prospect before the race
https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032120/
Ik zie toch liever teamorders dan nutteloze battles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op maandag 30 april 2018 20:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Uitleg over de man met snor die elke week bij Rondo zit.Gaat bij de publieke omroep al jaaaaaaaren zo hoor. Wie heeft er dan ook zin om in zo'n studio naar dat domme gelul te zitten luisteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Ligt ook een beetje aan het circuit gok ik. Lange rechte stukken en/of hoog snelheids circuits zullen ze niet kunnen winnen, tenzij er een mazzeltje voorbij komt.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is?
De winst in China was puur geluk. Maar op race pace, die op de vrijdag zo goed lijkt, leggen ze het echt af!
Ik denk dat dat voor elk circuit geldt dit jaar.quote:Op maandag 30 april 2018 20:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan het circuit gok ik. Lange rechte stukken en/of hoog snelheids circuits zullen ze niet kunnen winnen, tenzij er een mazzeltje voorbij komt.
Komt dit jaar ook nog bij dat ze elkaar niet teveel tegen moeten komenquote:Op maandag 30 april 2018 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor elk circuit geldt dit jaar.
Natuurlijk niet, maar zoals het argument naar voren werd gebracht, dat is niet echt overtuigend.quote:Op maandag 30 april 2018 19:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet alsof de mensen die op dergelijke platformen reageren heel erg objectief en genuanceerd zijn natuurlijk.
Kan het ook zijn dat Renault aan een ander team gaat leveren? ik bedoel dus, dat het niet beperkt blijft tussen renault of Honda?quote:Op maandag 30 april 2018 18:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De leveranciers moeten op 15 mei bij de FIA aangeven aan wie ze gaan leveren, maar er kan daarna nog van afgeweken worden, zoals Toro Rosso en McLaren vorig jaar lieten zien.
Die datum is er alleen maar om er voor te zorgen dat alle teams een motor hebben voor het jaar erop om problemen zoals in 2015 met Red Bull Racing te voorkomen.
Dus zelfs als Renault 15 mei bekend maakt aan RBR te leveren hoeft dat volgend jaar nog niet zo te zijn.
RBR heeft al aangegeven pas in de zomer een beslissing te maken.
https://www.formule1.nl/n(...)-motor-en-ricciardo/
Mensen die het niet met je eens zijn haters noemen is ook een beetje afgezaagd.quote:Op maandag 30 april 2018 19:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is foutief. Net zoals jij hebben haters het vrijwel altijd fout.
Ziggo en verstappen hebben een commercile overeenkomt, dus daar zal het nooit objectief worden. iedereen vreet uit dezelfde ruif, daarzoquote:Op maandag 30 april 2018 20:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Max gaat z'n pa achterna. De appel 🍎 valt niet ver van de Boom 🌴
Hij heeft het in ieder geval niet van een vreemde.
Nu bij Ziggo peptalk zal hij het hele incident weglachen. Hoe voel je je dan als je bij RBR werkt
Ik verzon het niet, die rest van de wereld. Ik reageer er alleen maar op.quote:Op maandag 30 april 2018 19:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
De rest van de wereld? Ja joh....
Op fora heb je tal van fanboys van 1 bepaalde coureur, als een concurent van die coureur iets discutabels doet, grijpen ze dat masaal aan om die cuncurent aan te pakken. Daarbij is weinig objectiviteit.
Niemand?quote:Op maandag 30 april 2018 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Heeft iemand trouwens die onboard van Verstappen's inhaalactie op Ricciardo? Die was erg fijn trouwens. Geeft nog maar weer eens aan dat er niets mis is met zijn 'racecraft'.
Verslaggever die Rici-ardo zegt en Blekemolen die zegt dat er nu teamorders komen. Kan het niet serieus nemen.quote:Op maandag 30 april 2018 21:25 schreef VEM2012 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-een-beetje-intomen
Welke? Die in lap 6 of die latere waarbij RIC max voorbij komt , ze wielbumpen en dan weer terug pakt?quote:
Die eerste.quote:Op maandag 30 april 2018 21:35 schreef CrashO het volgende:
[..]
Welke? Die in lap 6 of die latere waarbij RIC max voorbij komt , ze wielbumpen en dan weer terug pakt?
Thanks, maar heb je de onboard ook?quote:
Die inhaalactie is niet onboard uitgezonden op de normale TV voor zover ik weet.quote:
Volgens mij bij Davidson's analyse.quote:Op maandag 30 april 2018 21:40 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die inhaalactie is niet onboard uitgezonden op de normale TV voor zover ik weet.
En dat speciale onboard-only kanaal heb ik niet
Bleekemolen zegt naar mijn idee niets verkeerd. hij lijkt objectief en legt het in ieder geval tot in detail uit.quote:Op maandag 30 april 2018 21:30 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Verslaggever die Rici-ardo zegt en Blekemolen die zegt dat er nu teamorders komen. Kan het niet serieus nemen.
Jep, dank u.quote:
In het begin van de race hadden beiden problemen met de batterij, waardoor de Renaults voorbij kwamen, maar later in de race was de racepace imho wel in orde. Verstappen en Ricciardo waren bijvoorbeeld sneller dan Hamilton. Beiden reden toen ook een keer de snelste raceronde, die later weer verbeterd werd door Bottas.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is?
De winst in China was puur geluk. Maar op race pace, die op de vrijdag zo goed lijkt, leggen ze het echt af!
Uit hetzelfde artikel:quote:Op maandag 30 april 2018 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Red Bull had discussed clash prospect before the race
https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032120/
Ik zie toch liever teamorders dan nutteloze battles.
Tamelijk dom lijkt mij omdat Vettel en anderen duidelijk niet mee konden komen na hun stop, veroorzaakt door het lastig bandenwarmen verhaal. Red bull stopte zo laat, dat hadden ze eenvoudig kunnen analyseren. Maar ja, het team was te hard bezig met het managen van de rijders waarschijnlijk.. ahumquote:Horner also confirmed that the team hadn't expected Verstappen to jump ahead of Ricciardo at the pitstops, an outcome that led to the crash as it left the Australia behind on tyres that had got up to temperature faster.
Hier bewwegt RIC ook naar rechts tijdens het remmen. Max kon dit blijkbaar voorspellen em zorgt dat hij beide opties heeft tot het laatste moment.quote:
Ik denk het niet. Toro Rosso blijft bij Honda en Red Bull kiest voor Renault of Honda. Andere veranderingen zie ik niet.quote:Op maandag 30 april 2018 20:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Kan het ook zijn dat Renault aan een ander team gaat leveren? ik bedoel dus, dat het niet beperkt blijft tussen renault of Honda?
Niet helemaal, de Renaults hadden betere banden op dat moment (ultrasoft). Die kwamen beter op temperatuur dan de supersoft. Verstappen gebruikte al zijn energie om Sainz af te houden, daarna gebruikte Ricciardo al zijn energie om Verstappen (onsuccesvol) in te halen. Daarna normaliseerde het en reed Verstappen weg bij Ricciardo.quote:Op maandag 30 april 2018 22:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In het begin van de race hadden beiden problemen met de batterij, waardoor de Renaults voorbij kwamen
Uiteindelijk haalde Ric hem toch wl in en mocht plots als eerste de pit in.quote:Op maandag 30 april 2018 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal, de Renaults hadden betere banden op dat moment (ultrasoft). Die kwamen beter op temperatuur dan de supersoft. Verstappen gebruikte al zijn energie om Sainz af te houden, daarna gebruikte Ricciardo al zijn energie om Verstappen (onsuccesvol) in te halen. Daarna normaliseerde het en reed Verstappen weg bij Ricciardo.
Banden speelt inderdaad ook mee, maar beiden klaagden over de batterij.quote:Op maandag 30 april 2018 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal, de Renaults hadden betere banden op dat moment (ultrasoft). Die kwamen beter op temperatuur dan de supersoft. Verstappen gebruikte al zijn energie om Sainz af te houden, daarna gebruikte Ricciardo al zijn energie om Verstappen (onsuccesvol) in te halen. Daarna normaliseerde het en reed Verstappen weg bij Ricciardo.
Dat klopt. Hun pace was gewoon vergelijkbaar. De suggestie dat Verstappen Ricciardo voorbij had moeten laten gaan is dan ook onzin.quote:Op maandag 30 april 2018 22:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uiteindelijk haalde Ric hem toch wl in en mocht plots als eerste de pit in.
Max rijdt dan 3,5 seconde sneller in de laatste ronde voor n zijn inlap en komt voor Ric weer de baan op
Dat klopt, die laadde niet snel genoeg op naar hun zin. Maar ja, daar kunnen ze niet zoveel aan doen.quote:Op maandag 30 april 2018 22:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Banden speelt inderdaad ook mee, maar beiden klaagden over de batterij.
Inderdaad. Dat kun je echt vergeten bij Max en Daniel gaat het ook niet zo maar doen.quote:Op maandag 30 april 2018 22:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Hun pace was gewoon vergelijkbaar. De suggestie dat Verstappen Ricciardo voorbij had moeten laten gaan is dan ook onzin.
Dat klinkt idd als dom... Wel apart dat ze dat niet hebben kunnen analyseren :/ wat je zegt, daar hadden ze tijd genoeg voor gehad.quote:Op maandag 30 april 2018 22:12 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Tamelijk dom lijkt mij omdat Vettel en anderen duidelijk niet mee konden komen na hun stop, veroorzaakt door het lastig bandenwarmen verhaal. Red bull stopte zo laat, dat hadden ze eenvoudig kunnen analyseren. Maar ja, het team was te hard bezig met het managen van de rijders waarschijnlijk.. ahum
Nee hoor, ze waren druk bezig met opnaaien van hun coureursquote:Op maandag 30 april 2018 22:31 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat klinkt idd als dom... Wel apart dat ze dat niet hebben kunnen analyseren :/ wat je zegt, daar hadden ze tijd genoeg voor gehad.
Helaas krijg je geen punten voor vermaak als team. Maar Redbull is steeds in beeld geweest en zorgen voor spanning. Jammer dat het dan misgaat met nog 12 ronden te gaan.quote:Op maandag 30 april 2018 22:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee hoor, ze waren druk bezig met opnaaien van hun coureurs
Versnellingsbak zit daar.quote:Op maandag 30 april 2018 23:33 schreef G3rtonimo84 het volgende:
Ik zat ff te kijken nog, nadat Ricciardo achterop reed..wat was eigenlijk de reden dat Max na die tik niet meer verder kon?
Achterwielophanging stuk of wat anders?
twitter:VerstappenNL twitterde op maandag 30-04-2018 om 23:05:56 https://t.co/qPUP5Sbxbe NEWS: Max after Baku: 'Daniel and I may have to be a little less eager' https://t.co/a4NwPoQSmr reageer retweet
Tenzij je voor een Australische merk werkt dat de term al sinds de beginjaren van deze eeuw toepast.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 00:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Meer nieuws: F1 heeft het woord Shoey geclaimd. T-shirt met Shoey mag je niet zonder toestemming van F1 uitbrengen.
https://sportnieuws.nl/fo(...)inke-flappen-vangen/
Ja, hoor. Hun race pace is good. Er zijn verschillen per circuit. Baku is niet zo heel geschikt voor ze.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is?
Really? Jij hebt Ricciardo niet de hele top zien inhalen?quote:De winst in China was puur geluk.
Dat was nooit gelukt als ze niet als enige van de topteams met een gratis stop vanwege de safetycar naar ultras waren gegaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 02:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Really? Jij hebt Ricciardo niet de hele top zien inhalen?
Ze gingen van mediums naar softs.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 09:32 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat was nooit gelukt als ze niet als enige van de topteams met een gratis stop vanwege de safetycar naar ultras waren gegaan.
Toch apart dat ze het er doorheen drukken terwijl de meerderheid van de teams tegen is?quote:F1-bazen stemmen voor regelwijzigingen om inhalen te verbeteren
De F1 Commission heeft maandag voor een aantal veranderingen gestemd in het aerodynamische pakket voor 2019 om het inhalen in F1 te verbeteren, ondanks de oppositie van een aantal teams.
Een voorstel om de endplates op voorvleugels te wijzigen zodat wagens elkaar beter kunnen volgen werd aangenomen, net als het plaatsen van een grotere hoofdplaat van de achtervleugel waardoor een sterker DRS-effect ontstaat. Een extra voorstel aangaande de bargeboards heeft het niet gered.
De stemming vond maandag plaats op de laatste dag dat technische reglementen gewijzigd konden worden zonder dat de teams unaniem moesten zijn. Onder de regels van de F1 Commission hoeven slechts vier van de tien teams voor te stemmen om een voorstel aan te nemen als andere stakeholders zoals de FIA, F1, promotors en sponsoren achter de veranderingen staan. In Baku suggereerden verschillende teambazen dat er niet genoeg steun zou zijn voor een geslaagde stemming aangezien alleen Williams in het publiek haar steun uitsprak.
Hoewel er geen officile bevestiging is, hebben zes teams tegen de plannen gestemd. Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso en Haas stemden tegen terwijl Williams, Mercedes, Force India en Sauber voor hebben gestemd. De stemming van de F1 Commission moet nog goedgekeurd worden door het FIA World Motor Sport Council voordat de maatregelen daadwerkelijk in de reglementen voor 2019 opgenomen worden. Hoewel dit normaal gesproken een formaliteit moet zijn, is het onduidelijk of Ferrari haar veto kan gebruiken om dergelijke veranderingen te blokkeren. Om een veto uit te spreken moet Ferrari aantonen dat het tegen de veranderingen stemmen niet in eigen belang gebeurd is.
De veranderingen aan vleugels was een direct antwoord op het gebrek aan inhaalacties tijdens de Australische Grand Prix waardoor de FIA en Liberty Media besloten te kijken naar verbeteringen voor 2019. Op basis van enkele conclusies uit de research voor de reglementen voor 2021 kon al een aantal maatregelen opgesteld worden. In Bahrein kwamen de technische mensen van de verschillende Formule 1-teams bijeen, maar zij kwamen niet tot een besluit.
Om de deadline van 30 april te halen voor de wijzigingen in de reglementen, hebben teams ook eigen research gedaan waarvan de uitkomsten gedeeld werden met de FIA. Het volledige rapport, inclusief resultaten van de teams, werd vrijdag in Baku rondgestuurd. Het vormde de basis waar de teams op konden stemmen. Het extra pakket rond de bargeboards werd pas later toegevoegd en was geen onderdeel van de CFD-onderzoeken van de teams. Het is een mogelijke verklaring voor het feit dat daar niet voor gestemd is.
https://nl.motorsport.com/all/article/?id=1032400
Een zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:38 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom laat men nou gewoon niet eens de regels met rust nu het eindelijk weer een beetje goed is? Bahrein liet zien dat er helemaal geen verandering nodig is. Zucht.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
We weten helemaal nog niet of de regels nu goed zijn.
Buiten dat denk ik dat de F1 auto's sowieso een shitload te veel aan Aerodynamische downforce hebben.
Gewoon een plank als voorvleugel en een plank als achtervleugel. Klaar. Heb je heel dat DRS ook niet meer nodig. Probleem opgelost.
En V10 twin turbo hybrid motorenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
We weten helemaal nog niet of de regels nu goed zijn.
Buiten dat denk ik dat de F1 auto's sowieso een shitload te veel aan Aerodynamische downforce hebben.
Gewoon een plank als voorvleugel en een plank als achtervleugel. Klaar. Heb je heel dat DRS ook niet meer nodig. Probleem opgelost.
Fixed; geen dankquote:
Of een supercharger & turbo combi.quote:
Zegt namelijk niet zoveelquote:Simplified front wing, with a larger span, and low outwash potential
Er zijn 14 stakeholders, dus 8 voor stemmen zijn er nodig voor een meerderheid. Aangezien iedere stakeholder die geen team is voorstemt zijn er dus vier teams nodig voor een meerderheid.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toch apart dat ze het er doorheen drukken terwijl de meerderheid van de teams tegen is?
Drie van de vier teams die voor stemmen hebben Mercedes motoren. Je perkt de invloed van aero in.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 11:52 schreef truthortruth het volgende:
Vergis ik me of zijn die regelwijzingen nadelig voor RB die het juist van zijn Aerodynamica moet hebben?
Het is niet zo dat er berhaupt geen aero meer is. Iedere sukkel kan een voorvleugel ontwerpen, maar er is meer dan datquote:Op dinsdag 1 mei 2018 11:52 schreef truthortruth het volgende:
Vergis ik me of zijn die regelwijzingen nadelig voor RB die het juist van zijn Aerodynamica moet hebben?
Het tijdperk met de mooiste auto'squote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:32 schreef SnowOokami het volgende:
Plaatje van Scrabs:
[ afbeelding ]
dus toch een beetje 2004 vleugels:
[ afbeelding ]
En natuurlijk 24 jaar en 1 dag geleden dat Roland Ratzenberger het leven liet.quote:
quote:Hamilton wil opheldering FIA over rijgedrag Vettel na herstart in Baku
Foto: ProShots
Gepubliceerd: 01 mei 2018 11:39
Laatste update: 01 mei 2018 11:54
Lewis Hamilton vindt dat door de FIA kritisch moet worden gekeken naar het rijgedrag van concurrent Sebastian Vettel bij de eerste herstart in de Grand Prix van Azerbeidzjan van zondag.
De Ferrari-coureur reed aan de leiding, maar besloot pas aan het einde van het rechte stuk vol gas te geven, vermoedelijk om te voorkomen dat hij direct op snelheid geklopt zou worden.
"Het is volgens de regels niet toegestaan dat je afwisselend optrekt, afremt, optrekt en weer afremt als de safetycar van de baan is", zegt Hamilton, die op dat moment achter Vettel reed en de race uiteindelijk wel won, dinsdag tegen Autosport.
"Je mag de coureur achter je niet voor de gek houden. Als de regel er niet was geweest, zou iedereen dat namelijk doen. Je mag wat heen en weer sturen, maar niet steeds gas geven en dan weer remmen."
Volgens de Mercedes-rijder is het niet de eerste keer dit seizoen dat Vettel op een dergelijke manier rijdt na een herstart. "In Australi deed hij hetzelfde en kwam het bijna tot een botsing. Bij iedere herstart waarbij ik zelf aan kop reed, heb ik de regels nageleefd."
Whiting
Hamilton, net als Vettel viervoudig wereldkampioen, wil in gesprek met wedstrijdleider Charlie Whiting. "Want ik snap het gewoon niet helemaal. Voor zover ik weet, heeft Charlie het incident bij de stewards neergelegd, maar zij hebben er niets aan gedaan", aldus de Brit.
"Daardoor gaat het nu een standaard worden. Iedereen die aan de leiding gaat bij een safetycar kan dan blijven gasgeven en weer remmen zonder ervoor bestraft te worden. Dat werkt door naar de Formule 2, 3 en 4."
Whiting vond inderdaad dat Vettel geen blaam treft. "Hij had gewoon de regie. Het is aan de leider om te bepalen wanneer er weer voluit gereden wordt, in tegenstelling tot een aantal andere raceklasses, waar een zogenaamde versnellingszone geldt", zei hij na de race.
Hamilton werd op het podium in Baku geflankeerd door Vettels teamgenoot Kimi Raikkonen en de verrassende nummer drie Sergio Perez van Force India. Vettel eindigde de race als vierde.
De vijfde Grand Prix van het seizoen wordt over een kleine twee weken in Spanje verreden.
Ja nu nog bijtanken weer toestaan en die achterkant inkortenquote:
Terechte klacht idd, vond het ook vreemd. Duidelijkheid hierover lijkt me belangrijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:25 schreef Crazy-M het volgende:
Terechte klacht Hamilton of niet?
https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
[..]
Volgens weltschmerz mag je in zulke gevallen gewoon even wheelbangen om je tegenstander tot de orde te roepen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Terechte klacht idd, vond het ook vreemd. Duidelijkheid hierover lijkt me belangrijk.
Mwah Hammie is af en toe net zo smerig... zoals expres ophouden in de pitstraat enzo. Bovendien blijft hij als hij zelf in die situatie zit vaak lang extreem langzaam rijden. Beetje pot verwijt ketel als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:25 schreef Crazy-M het volgende:
Terechte klacht Hamilton of niet?
https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
[..]
neuh. Als Charlie het niks vindt moet Hammie niet zo miepenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:25 schreef Crazy-M het volgende:
Terechte klacht Hamilton of niet?
https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
[..]
Ze deden het vorig jaar niet elke race (zelfs maar een stuk of 4 geloof ik). Dus wellicht komt dit nog wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:24 schreef maan_man het volgende:
Misschien is dit wel eens voorbij gekomen, maar dan heb ik het gemist. Vorig seizoen verscheen op het YouTube-kanaal beelden van de drivers briefing. Op YouTube vind ik geen beelden meer. Zijn ze hier na 1 jaar mee gestopt, zijn deze beelden nu ergens anders te vinden of komt dit straks misschien bij hun betaalde dienst?
Inhalen is alleen maar lastiger geworden, je kan de auto voor je nauwelijks naderen. Dus lijkt me dat dit soort regels juist extra aangemoedigd moeten worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:38 schreef Fir3fly het volgende:
Weer zo'n fijne over the top knee-jerk reactie. Waarom laat men nou gewoon niet eens de regels met rust nu het eindelijk weer een beetje goed is? Bahrein liet zien dat er helemaal geen verandering nodig is. Zucht.
En super hyperboost (vanaf 23:24):quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Inhalen is alleen maar lastiger geworden, je kan de auto voor je nauwelijks naderen. Dus lijkt me dat dit soort regels juist extra aangemoedigd moeten worden.
Nu nog ground effect erbij, en dan kan je die competitie vervalsende drs er ook uit gooien.
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:49 schreef Nattekat het volgende:
Dat niemand hier is gevallen over het nog beter maken van DRS...
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
Nu nog ground effect erbij, en dan kan je die competitie vervalsende drs er ook uit gooien.
Ze kunnen misschien ook gewoon weer wat meer techniek toe gaan laten, zoals actieve suspension en traction control.quote:
Ja, ik snap ook niet helemaal waarom active suspension niet mag. Dacht dat het de koningsklasse moest zijn en qua techniek vooruitstrevend moest blijven.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ze kunnen misschien ook gewoon weer wat meer techniek toe gaan laten, zoals actieve suspension en traction control.
Zoals ik het las wilde ze het toch nog erger maken, en inhalen met DRS nog makkelijker? Dan heb je dus zonder van die Max acties totaal geen kans meer je plek te verdedigen. Snap dan echt niet hoe ze zoiets kunnen verantwoorden aan zichzelf.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen verwijzing naar het beter worden daarvan.
Dit is onzin.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Inhalen is alleen maar lastiger geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |