Ze zorgden samen wel voor een spannende race inderdaad.quote:Op maandag 30 april 2018 12:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik zie het alleen liever bij andere teams.
Dan is het genieten. Gisteren stond ik tot het uitvallen strak van spanning
Er waren inderdaad maar 2 racers gisterenquote:Op maandag 30 april 2018 12:27 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ze zorgden samen wel voor een spannende race inderdaad.
Ik zit anders niet te wachten op een Nederlandse Bottas.quote:Op maandag 30 april 2018 12:44 schreef Smoofie het volgende:
Max moet nu wel wat minder naïef zijn en toch wat rustiger aan doen tho.
Dat is meteen weer een extreem.quote:Op maandag 30 april 2018 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zit anders niet te wachten op een Nederlandse Bottas.
Dat is een goede verliezer, Max een slechte.quote:Op maandag 30 april 2018 12:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zit anders niet te wachten op een Nederlandse Bottas.
Hij deed rustig, en toen had hij Daniel in z'n kofferbakquote:Op maandag 30 april 2018 12:44 schreef Smoofie het volgende:
Max moet nu wel wat minder naïef zijn en toch wat rustiger aan doen tho.
Beide reprimande.quote:Op maandag 30 april 2018 13:00 schreef XL het volgende:
Hebben de race stewards al een uitspraak over het akkefietje?
Wat niet kan volgens hun eigen regels eigenlijk:quote:
Falersquote:Unless it is clear to the stewards that a driver was wholly or predominantly to blame for an incident no penalty will be imposed.
Dat is het probleem voor degene die achter rijdt en niet voor degene die voorop rijdt.quote:Op maandag 30 april 2018 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
zodra je op snelheid voor een F1 auto rijd, heeft diegene achter je geen downforce, dus geen grip op de voorbanden en kan hij of zij niet remmen.
Max krijgt een oranje vlag achter z'n auto, net als kinderen op een driewieler.quote:Op maandag 30 april 2018 13:00 schreef XL het volgende:
Hebben de race stewards al een uitspraak over het akkefietje?
Die kun je dan ook uitleggen dat Ric te dicht op Max zat op dat moment. Als hij geen downforce wilde verliezen, had hij daar niet moeten zitten.quote:Op maandag 30 april 2018 13:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
uit de uitleg van SkyF1 begrijp ik dat Max het grootste aandeel heeft. zodra je op snelheid voor een F1 auto rijd, heeft diegene achter je geen downforce, dus geen grip op de voorbanden en kan hij of zij niet remmen.
dan zou je diegene nog kunnen verwijten niet op tijd te hebben uitgeweken maar dan heb je nog de vraag of Max dan ook had gewisseld van richting. ik denk zomaar dat Ric gedacht had dat Max wel terug zou gaan.
Jamaar die uitspraak hadden ze helemaal niet kunnen doen volgens hun eigen regels. Volgens de regels hadden ze dit moeten betitelen als een race-incident. Wat ze nu gedaan hebben kan niet eens.quote:Op maandag 30 april 2018 13:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Gelukkig hebben een officiële uitspraak. Allebei schuldig.
quote:Op maandag 30 april 2018 13:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is het probleem voor degene die achter rijdt en niet voor degene die voorop rijdt.
Mja, daar kan ik ze niet voor aanklagen en RBR vindt het blijkbaar ook prima.quote:Op maandag 30 april 2018 13:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar die uitspraak hadden ze helemaal niet kunnen doen volgens hun eigen regels. Volgens de regels hadden ze dit moeten betitelen als een race-incident. Wat ze nu gedaan hebben kan niet eens.
Juist, maar goed Connelly.quote:Op maandag 30 april 2018 13:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jamaar die uitspraak hadden ze helemaal niet kunnen doen volgens hun eigen regels. Volgens de regels hadden ze dit moeten betitelen als een race-incident. Wat ze nu gedaan hebben kan niet eens.
Het was niet Grosjean die de schuld bij Ericsson legde (maar zijn engineer). Foutje van Olav.quote:Op maandag 30 april 2018 13:14 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Mja, daar kan ik ze niet voor aanklagen en RBR vindt het blijkbaar ook prima.
Enige wat ik kan is enorm balen dat het is gebeurt. In de eerste plaats omdat ik enorm RBR fan ben en ze de punten had gegund. In de tweede plaats omdat alle sneue trolls en onwetenden nu weer brandstof hebben om Max af te branden. Dat terwijl dit een race-incident is en Grosjean bijvoorbeeld letterlijk zelf de muur opzocht en daarvoor LeClerq Ericsson de schuld wilde geven Als mensen dan willen klagen over domme acties...
Oh, had ik niet door. Maar vond het vooral mooi dat Ericsson op dat moment niet eens in de buurt was. LeClerq zat er achter.quote:Op maandag 30 april 2018 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het was niet Grosjean die de schuld bij Ericsson legde (maar zijn engineer).
Precies. Dan valt die reprimande nog mee natuurlijk. Ongetwijfeld dat hij direct Max de schuld wilde geven.quote:
Olav was toen ook veel te enthousiast om stokbrood af te zeiken.quote:Op maandag 30 april 2018 13:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Oh, had ik niet door. Maar vond het vooral mooi dat Ericsson op dat moment niet eens in de buurt was. LeClerq zat er achter.
Die is uiteindelijk 6de geworden (ipv Grosjean). Ericsson reed toen 15de of zo.quote:Op maandag 30 april 2018 13:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Olav was toen ook veel te enthousiast om stokbrood af te zeiken.
En was het LeClerq achter Grosjean!? Haha dat had niemand door
Nou nou nouquote:Op maandag 30 april 2018 13:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Dan valt die reprimande nog mee natuurlijk. Ongetwijfeld dat hij direct Max de schuld wilde geven.
Ik hoorde net dat alleen Max de reprimande heeft gekregen, staat in de F1 announcement.quote:Op maandag 30 april 2018 13:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Die kun je dan ook uitleggen dat Ric te dicht op Max zat op dat moment. Als hij geen downforce wilde verliezen, had hij daar niet moeten zitten.
En zo blijven we in cirkels bewegen. Gelukkig hebben een officiële uitspraak. Allebei schuldig.
Oh? Linkje?quote:Op maandag 30 april 2018 13:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik hoorde net dat alleen Max de reprimande heeft gekregen, staat in de F1 announcement.
nee allebeiquote:Op maandag 30 april 2018 13:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik hoorde net dat alleen Max de reprimande heeft gekregen, staat in de F1 announcement.
Klopt RIC zat er te dicht op, dan wordt je ook extra naar de auto voor je toe gezogen.quote:Op maandag 30 april 2018 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat ik me afvraag: zaten ze wel in de braking zone? Op de onboard van Ricciardo is goed te zien dat het pas misging toen Verstappen ging remmen. De regels over twee keer van lijn veranderen slaan op de braking zone, en volgens mij waren ze nog niet aan het remmen toen Max heen en weer ging. Al heb ik geen telemetrie gezien.
Dan had Max ook nog eens minder kans gehad om hem terug te pakken.quote:Op maandag 30 april 2018 13:40 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Klopt RIC zat er te dicht op, dan wordt je ook extra naar de auto voor je toe gezogen.
RIC had iets meer geduld moeten hebben, hij kon gewoon wachten tot de laatste paar rondes en dan de aanval doen. Voor de pits kwam die er wel goed langs, nu wilde die zo graag binnendoor proberen....
Vind ik ook, maar misschien was het wel een overstuur correctie, dat weten we ook niet.quote:Op maandag 30 april 2018 13:41 schreef wawowiewa het volgende:
Enigste fout van verstappen was die wheelbang actie, daar gaf die RIC wel echt te weinig ruimte
Daar had het team al in moeten grijpen. Maar goed achteraf makkelijk zeggen natuurlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 13:41 schreef wawowiewa het volgende:
Enigste fout van verstappen was die wheelbang actie, daar gaf die RIC wel echt te weinig ruimte
Er zijn inderdaad twee reports van de stewards, een voor Ricciardo en een voor Verstappen.quote:
Ook gewoon 2xquote:Op maandag 30 april 2018 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
Gasly Magnussen, de beelden:
https://www.formula1.com/(...)rous-azerbaijan.html
Die HAAS vibreerde gewoon te veel wat een bagger auto.quote:Op maandag 30 april 2018 14:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ook gewoon 2x
Je ziet hem in de spiegel kijken, dus hij weet dat hij er zit. Levensgevaarlijk.
Als hij hem niet gezien had, was het wel heel toevallig dat hij 2x naar buiten stuurt op het moment dat Gasly er naast zit.quote:Op maandag 30 april 2018 14:33 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die HAAS vibreerde gewoon te veel wat een bagger auto.
Niet zozeer rustiger als wel slimmer en realistischer.quote:Op maandag 30 april 2018 12:44 schreef Smoofie het volgende:
Max moet nu wel wat minder naïef zijn en toch wat rustiger aan doen tho.
WTF! OMG zo rijden ze als je F1 online speelt lol xDquote:Op maandag 30 april 2018 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
Gasly Magnussen, de beelden:
https://www.formula1.com/(...)rous-azerbaijan.html
Ja maar dit kan toch niet ?quote:Op maandag 30 april 2018 14:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ook gewoon 2x
Je ziet hem in de spiegel kijken, dus hij weet dat hij er zit. Levensgevaarlijk.
In de stad ga je geen 300+quote:Op maandag 30 april 2018 15:04 schreef ondeugend het volgende:
Aan de andere kant....
Wanneer ik auto rij in een matig drukke stad dan kom ik 10 Magnussens tegen. Op fiets,in auto's lopend, in de bus.
Beetje relativeren ja!
misschien denken die 10 wel dat jij juist Magnussen bent.quote:Op maandag 30 april 2018 15:04 schreef ondeugend het volgende:
Aan de andere kant....
Wanneer ik auto rij in een matig drukke stad dan kom ik 10 Magnussens tegen. Op fiets,in auto's lopend, in de bus.
Natuurlijk nietquote:Op maandag 30 april 2018 15:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
misschien denken die 10 wel dat jij juist Magnussen bent.
http://en.mclarenf-1.com/quote:Op maandag 30 april 2018 15:26 schreef Justevo het volgende:
Er is zo'n website waar je na de race coureurs met elkaar kan vergelijken, alle rondetijden met grafieken etc. Heeft iemand die link?
Valt me nog mee.quote:Op maandag 30 april 2018 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
Gasly Magnussen, de beelden:
https://www.formula1.com/(...)rous-azerbaijan.html
Kijk eens naar hoe die spiegels bij KMag trillen, daar zie je toch helemaal niks door.quote:Op maandag 30 april 2018 15:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Valt me nog mee.
Grappig is wel dat Ricciardo bijna hetzelfde deed tegen Verstappen.
Waarom stuurt hij dan wel 2x bewust in?quote:Op maandag 30 april 2018 15:53 schreef Karstman het volgende:
[..]
Kijk eens naar hoe die spiegels bij KMag trillen, daar zie je toch helemaal niks door.
Als deze ja maar dat heb je niet in de hand. Ik kan me ook de nodige leuke races in Monaco herinneren maar ook de nodige slaapverwekkende.quote:Op maandag 30 april 2018 16:03 schreef Crazy-M het volgende:
Wat mij betreft: Meer straatraces zoals deze
Dit is dus niet waar. Die regel geld gewoon op het hele circuit.quote:Op maandag 30 april 2018 13:23 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De regels over twee keer van lijn veranderen slaan op de braking zone
Klopt! Er zijn, volgens mij, sinds het afschaffen van de 'Verstappen regel' geen aparte regels voor de braking zone meer.quote:Op maandag 30 april 2018 16:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar. Die regel geld gewoon op het hele circuit.
Het was even zoeken (uiteindelijk in Appendix L van de International Sporting Code), maar je hebt gelijk.quote:Op maandag 30 april 2018 16:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt! Er zijn, volgens mij, sinds het afschaffen van de 'Verstappen regel' geen aparte regels voor de braking zone meer.
Soms verwart men die regels blijkbaar wel eens.
Of gewoon dit artikel lezen:quote:Op maandag 30 april 2018 17:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het was even zoeken (uiteindelijk in Appendix L van de International Sporting Code), maar je hebt gelijk.
Ik zoek graag naar de originele bron.quote:Op maandag 30 april 2018 17:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of gewoon dit artikel lezen:
https://www.motorsport.co(...)-for-f1-2017-884973/
Ik was vrij kritisch op de acties van VER de afgelopen races en initieel dacht ik ook dat dit duidelijk de fout was van VER. Na een paar herhalingen heb ik toch mijn mening herzien. Het is van beiden niet handig. De analyse op Sky behandelde dat ook prima. Maar dit is nou eenmaal wel wat je krijgt als je coureurs aan elkaar gewaagd zijn en je laat ze vrij racen. Net als bij FI is het heerlijk voor de neutrale toeschouwer, maar als team moet je je toch afvragen of dit nou zo verstandig is. Als RB en Renault nog goede stappen weten te maken dan zouden ze in mijn ogen best kunnen meestrijden om de constructeurstitel, maar dit soort acties kosten je gewoon heel veel onnodige punten.quote:Op maandag 30 april 2018 16:48 schreef zoem het volgende:
Het valt me op dat op veel buitenlandse social media en discussiefora men heel stellig overtuigd is van Max als dé boosdoener. Allemaal slap onderbouwd met de meeste vergezochte argumenten die je maar kan bedenken. En dat alleen maar omdat hij de laatste paar races een negatieve karma heeft opgebouwd. Pure onzin natuurlijk. Het anti-max kamp is net zo blind als wij met onze oranje bril. Objectiviteit is links én rechts ver te zoeken. De komende dagen lees ik met een boog om al die onzin heen. Hopelijk brengt Spanje over 2 weken daar eindelijk positieve verandering in.
Max heeft nu gewoon een aantal goede races nodig zonder incidentenquote:Op maandag 30 april 2018 17:49 schreef zoem het volgende:
Het is vooral de pavlov-reactie van "Max is erbij betrokken dus hij zal het wel weer gedaan hebben" die ik hekel. Zowel Max, Ric als de teamleiding hebben er schuld aan. Als één van de drie ingegrepen had was er waarschijnlijk niets voorgevallen. Maar dat is achteraf natuurlijk.
Renault.quote:Op maandag 30 april 2018 17:50 schreef THEFXR het volgende:
Ik vroeg me af, met wat voor Motoren RB volgend jaar gaat rijden aangezien dit voor 15 Mei moet zijn bekend gemaakt.
Honda zeker? Een motorenleverancier die geen eigen team in F1 heeft is wel sowieso het beste voor RBRquote:Op maandag 30 april 2018 17:50 schreef THEFXR het volgende:
Ik vroeg me af, met wat voor Motoren RB volgend jaar gaat rijden aangezien dit voor 15 Mei moet zijn bekend gemaakt.
Absoluutquote:Op maandag 30 april 2018 17:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Max heeft nu gewoon een aantal goede races nodig zonder incidenten
Gek genoeg zijn de buitenlandse media en discussiefora daar helemaal blind voor. Daar wordt zwart-wit afgereageerd op Max. De divebombs van RIC zijn erg risicovol. Zie vorige race met Bottas.quote:Op maandag 30 april 2018 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Wat mij betreft deed Verstappen niets verkeerd. Ricciardo probeert de dummy te verkopen maar Verstappen trapt er gewoon niet in. 100% Ricciardo's schuld. Het was slechts een kwestie van tijd voordat zijn domme divebombs een ongeluk zouden opleveren.
die zijn nog niet up to date, dus dat zou een enorme gok zijnquote:Op maandag 30 april 2018 17:51 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Honda zeker? Een motorenleverancier die geen eigen team in F1 heeft is wel sowieso het beste voor RBR
Verstappen verdedigde de hele race gewoon de binnenkant omdat hij weet dat Ricciardo gewoon anders de binnenkant in duikt en er een crash volgt. Dat ging goed tot de crash.quote:Op maandag 30 april 2018 17:54 schreef zoem het volgende:
[..]
Absoluut
[..]
Gek genoeg zijn de buitenlandse media en discussiefora daar helemaal blind voor. Daar wordt zwart-wit afgereageerd op Max. De divebombs van RIC zijn erg risicovol. Zie vorige race met Bottas.
nou ja, blijkbaar wel als je er zo vanaf geschoven wordtquote:Op maandag 30 april 2018 13:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is het probleem voor degene die achter rijdt en niet voor degene die voorop rijdt.
Daarom zei ik al; met die divebombs neemt hij risico's met de auto van de voorligger als inzet.quote:Op maandag 30 april 2018 18:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nou ja, blijkbaar wel als je er zo vanaf geschoven wordt
De leveranciers moeten op 15 mei bij de FIA aangeven aan wie ze gaan leveren, maar er kan daarna nog van afgeweken worden, zoals Toro Rosso en McLaren vorig jaar lieten zien.quote:Op maandag 30 april 2018 17:50 schreef THEFXR het volgende:
Ik vroeg me af, met wat voor Motoren RB volgend jaar gaat rijden aangezien dit voor 15 Mei moet zijn bekend gemaakt.
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.quote:Op maandag 30 april 2018 17:54 schreef zoem het volgende:
Gek genoeg zijn de buitenlandse media en discussiefora daar helemaal blind voor. Daar wordt zwart-wit afgereageerd op Max. De divebombs van RIC zijn erg risicovol. Zie vorige race met Bottas.
Het is niet alsof de mensen die op dergelijke platformen reageren heel erg objectief en genuanceerd zijn natuurlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.
Just saying.
Dat is foutief. Net zoals jij hebben haters het vrijwel altijd fout.quote:Op maandag 30 april 2018 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.
Just saying.
Zekerquote:Op maandag 30 april 2018 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.
Just saying.
Of de regels kennen.quote:Op maandag 30 april 2018 19:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet alsof de mensen die op dergelijke platformen reageren heel erg objectief en genuanceerd zijn natuurlijk.
Nou ja, dat doen de stewards ook niet .quote:
Ik zie geen reden om aan te nemen dat Ricciardo de bocht zou ‘missen’, maar misschien zie ik iets over het hoofd.quote:Op maandag 30 april 2018 19:10 schreef trein2000 het volgende:
Ricciardo had die bocht toch nooit meer gehaald? Als Verstappen gewoon had ingestuurd in die bocht dan had ricciardo hem in de zijkant geboord.
Het is niet alsof Verstappen aan de kant moet als ricciardo er aan komt.
Verstappen was al aan het remmen voor de bocht ten tijde van de boem. Ricciardo niet, en hij ging nog harder ook.quote:Op maandag 30 april 2018 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zie geen reden om aan te nemen dat Ricciardo de bocht zou ‘missen’, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ricciardo doet dit toch regelmatig en ik kan mij van de laatste paar jaar geen geval herinneren waar het mislukte
zou data dat niet hebben uitgewezen met als gevolg een straf voor Ricciardo?quote:Op maandag 30 april 2018 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen was al aan het remmen voor de bocht ten tijde van de boem. Ricciardo niet, en hij ging nog harder ook.
Context: de grootste Verstappenhater was steward en de beslissing slaat objectief nergens op.quote:Op maandag 30 april 2018 19:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zou data dat niet hebben uitgewezen met als gevolg een straf voor Ricciardo?
Hebben ze net die pagina aangepast ofzo? Ik zie die regel niet meer staanquote:Op maandag 30 april 2018 10:00 schreef Geralt het volgende:
More than one change of direction to defend a position is not permitted. If a driver has moved off the racing line while defending their position, they may move back but must ensure there is at least one car’s width between their own car and the edge of the track.
Een klassieke argumentum ad populum Supporters van beide kanten zijn zeer biased, dus de groepsgrootte is dan logischerwijs geen bruikbare graadmeter meer.quote:Op maandag 30 april 2018 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.
Just saying.
De rest van de wereld? Ja joh....quote:Op maandag 30 april 2018 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als de verstappenfans het allemaal heel prima vinden en de rest van de wereld niet, dan is de kans groter dat de rest van de wereld gelijk heeft dan de verstappenfans.
Just saying.
Ik had vanmorgen hetzelfde.quote:Op maandag 30 april 2018 19:38 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hebben ze net die pagina aangepast ofzo? Ik zie die regel niet meer staan
In Appendix L. Pagina 24quote:Op maandag 30 april 2018 19:38 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hebben ze net die pagina aangepast ofzo? Ik zie die regel niet meer staan
Connolly beslist niet in zijn eentjequote:Op maandag 30 april 2018 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Context: de grootste Verstappenhater was steward en de beslissing slaat objectief nergens op.
quote:Op maandag 30 april 2018 19:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In Appendix L. Pagina 24
https://www.fia.com/file/66613/download/12831?token=-BWJjhY3
Misschien dat Geralt volgende keer het hele addendum kan posten ipv alleen wat hem bevaltquote:b) Overtaking, according to the circumstances, may be carried out
on either the right or the left.
A driver may not deliberately leave the track without justifiable
reason.
More than one change of direction to defend a position is not
permitted.
Any driver moving back towards the racing line, having earlier
defended his position off-line, should leave at least one car
width between his own car and the edge of the track on the
approach to the corner.
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or
any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Any driver who appears guilty of any of the above offences will
be reported to the Stewards.
Verstappen liet te weinig ruimte na zijn beweging terug en Ricciardo was te laat met zijn actie, wat hij ook zelf heeft toegegeven. Gevolg: beide een waarschuwing.quote:Op maandag 30 april 2018 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Context: de grootste Verstappenhater was steward en de beslissing slaat objectief nergens op.
Wel of geen crash maakt niks uit. De FIA zou wegvliegende dingen moeten monitoren. Dit stukje kan door de wind of een andere auto naar achteren zijn gevoerd na de crash van RIC en Max of gewoon van een andere wagen zijn gevlogen. Vooral daar bij de start/finish zou het extra in de gaten gehouden moeten worden.quote:Op zondag 29 april 2018 20:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar Bottas zijn lekke band opliep, was volgens mij geen crash oid geweest. Dus daar kan de wedstrijdleiding niet veel aan doen imo
Dat zeg ik al tijden.quote:Op maandag 30 april 2018 19:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Connolly beslist niet in zijn eentje
Alleen doet dat vetgedrukte deel hier niet ter zake want dat was niet het geval.quote:Op maandag 30 april 2018 20:00 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
[..]
Misschien dat Geralt volgende keer het hele addendum kan posten ipv alleen wat hem bevalt
True... Ricciardo was te laat voor een move die niet meer kon werken.quote:Op maandag 30 april 2018 20:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen doet dat vetgedrukte deel hier niet ter zake want dat was niet het geval.
Dat was eerder de reden van de straf van Magnussen.
USA vorig jaar met Bottas twee keer, Barcelona met Vettel die nog maar net kon uitwijken, Rosberg Hongarije 2016... genoeg voorbeelden.quote:Op maandag 30 april 2018 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ricciardo doet dit toch regelmatig en ik kan mij van de laatste paar jaar geen geval herinneren waar het mislukte
Dat is zwarte vlag waardig gedrag, levensgevaarlijk.quote:Op maandag 30 april 2018 20:13 schreef Gezicht het volgende:
Tering jantje ik zie dit net pas voor het eerst voorbij komen
https://www.instagram.com/p/BiM8IfuBzOC/?taken-by=f1
En dan durven mensen nog te zeggen dat Verstappen gevaarlijk rijdt
Niet zo overdrijven dramaqueen.quote:Op maandag 30 april 2018 20:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat is zwarte vlag waardig gedrag, levensgevaarlijk.
beter hadden ze de strategie gesplitst.quote:Op maandag 30 april 2018 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Red Bull had discussed clash prospect before the race
https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032120/
Ik zie toch liever teamorders dan nutteloze battles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op maandag 30 april 2018 20:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Uitleg over de man met snor die elke week bij Rondo zit.Gaat bij de publieke omroep al jaaaaaaaren zo hoor. Wie heeft er dan ook zin om in zo'n studio naar dat domme gelul te zitten luisteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Ligt ook een beetje aan het circuit gok ik. Lange rechte stukken en/of hoog snelheids circuits zullen ze niet kunnen winnen, tenzij er een mazzeltje voorbij komt.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is?
De winst in China was puur geluk. Maar op race pace, die op de vrijdag zo goed lijkt, leggen ze het echt af!
Ik denk dat dat voor elk circuit geldt dit jaar.quote:Op maandag 30 april 2018 20:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan het circuit gok ik. Lange rechte stukken en/of hoog snelheids circuits zullen ze niet kunnen winnen, tenzij er een mazzeltje voorbij komt.
Komt dit jaar ook nog bij dat ze elkaar niet teveel tegen moeten komenquote:Op maandag 30 april 2018 20:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor elk circuit geldt dit jaar.
Natuurlijk niet, maar zoals het argument naar voren werd gebracht, dat is niet echt overtuigend.quote:Op maandag 30 april 2018 19:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is niet alsof de mensen die op dergelijke platformen reageren heel erg objectief en genuanceerd zijn natuurlijk.
Kan het ook zijn dat Renault aan een ander team gaat leveren? ik bedoel dus, dat het niet beperkt blijft tussen renault of Honda?quote:Op maandag 30 april 2018 18:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De leveranciers moeten op 15 mei bij de FIA aangeven aan wie ze gaan leveren, maar er kan daarna nog van afgeweken worden, zoals Toro Rosso en McLaren vorig jaar lieten zien.
Die datum is er alleen maar om er voor te zorgen dat alle teams een motor hebben voor het jaar erop om problemen zoals in 2015 met Red Bull Racing te voorkomen.
Dus zelfs als Renault 15 mei bekend maakt aan RBR te leveren hoeft dat volgend jaar nog niet zo te zijn.
RBR heeft al aangegeven pas in de zomer een beslissing te maken.
https://www.formule1.nl/n(...)-motor-en-ricciardo/
Mensen die het niet met je eens zijn haters noemen is ook een beetje afgezaagd.quote:Op maandag 30 april 2018 19:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is foutief. Net zoals jij hebben haters het vrijwel altijd fout.
Ziggo en verstappen hebben een commerciële overeenkomt, dus daar zal het nooit objectief worden. iedereen vreet uit dezelfde ruif, daarzoquote:Op maandag 30 april 2018 20:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Max gaat z'n pa achterna. De appel 🍎 valt niet ver van de Boom 🌴
Hij heeft het in ieder geval niet van een vreemde.
Nu bij Ziggo peptalk zal hij het hele incident weglachen. Hoe voel je je dan als je bij RBR werkt
Ik verzon het niet, die rest van de wereld. Ik reageer er alleen maar op.quote:Op maandag 30 april 2018 19:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
De rest van de wereld? Ja joh....
Op fora heb je tal van fanboys van 1 bepaalde coureur, als een concurent van die coureur iets discutabels doet, grijpen ze dat masaal aan om die cuncurent aan te pakken. Daarbij is weinig objectiviteit.
Niemand?quote:Op maandag 30 april 2018 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
Heeft iemand trouwens die onboard van Verstappen's inhaalactie op Ricciardo? Die was erg fijn trouwens. Geeft nog maar weer eens aan dat er niets mis is met zijn 'racecraft'.
Verslaggever die Rici-ardo zegt en Blekemolen die zegt dat er nu teamorders komen. Kan het niet serieus nemen.quote:Op maandag 30 april 2018 21:25 schreef VEM2012 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-een-beetje-intomen
Welke? Die in lap 6 of die latere waarbij RIC max voorbij komt , ze wielbumpen en dan weer terug pakt?quote:
Die eerste.quote:Op maandag 30 april 2018 21:35 schreef CrashO het volgende:
[..]
Welke? Die in lap 6 of die latere waarbij RIC max voorbij komt , ze wielbumpen en dan weer terug pakt?
Thanks, maar heb je de onboard ook?quote:
Die inhaalactie is niet onboard uitgezonden op de normale TV voor zover ik weet.quote:
Volgens mij bij Davidson's analyse.quote:Op maandag 30 april 2018 21:40 schreef CrashO het volgende:
[..]
Die inhaalactie is niet onboard uitgezonden op de normale TV voor zover ik weet.
En dat speciale onboard-only kanaal heb ik niet
Bleekemolen zegt naar mijn idee niets verkeerd. hij lijkt objectief en legt het in ieder geval tot in detail uit.quote:Op maandag 30 april 2018 21:30 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Verslaggever die Rici-ardo zegt en Blekemolen die zegt dat er nu teamorders komen. Kan het niet serieus nemen.
Jep, dank u.quote:
In het begin van de race hadden beiden problemen met de batterij, waardoor de Renaults voorbij kwamen, maar later in de race was de racepace imho wel in orde. Verstappen en Ricciardo waren bijvoorbeeld sneller dan Hamilton. Beiden reden toen ook een keer de snelste raceronde, die later weer verbeterd werd door Bottas.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is?
De winst in China was puur geluk. Maar op race pace, die op de vrijdag zo goed lijkt, leggen ze het echt af!
Uit hetzelfde artikel:quote:Op maandag 30 april 2018 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
Red Bull had discussed clash prospect before the race
https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032120/
Ik zie toch liever teamorders dan nutteloze battles.
Tamelijk dom lijkt mij omdat Vettel en anderen duidelijk niet mee konden komen na hun stop, veroorzaakt door het lastig bandenwarmen verhaal. Red bull stopte zo laat, dat hadden ze eenvoudig kunnen analyseren. Maar ja, het team was te hard bezig met het managen van de rijders waarschijnlijk.. ahumquote:Horner also confirmed that the team hadn't expected Verstappen to jump ahead of Ricciardo at the pitstops, an outcome that led to the crash as it left the Australia behind on tyres that had got up to temperature faster.
Hier bewwegt RIC ook naar rechts tijdens het remmen. Max kon dit blijkbaar voorspellen em zorgt dat hij beide opties heeft tot het laatste moment.quote:
Ik denk het niet. Toro Rosso blijft bij Honda en Red Bull kiest voor Renault of Honda. Andere veranderingen zie ik niet.quote:Op maandag 30 april 2018 20:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Kan het ook zijn dat Renault aan een ander team gaat leveren? ik bedoel dus, dat het niet beperkt blijft tussen renault of Honda?
Niet helemaal, de Renaults hadden betere banden op dat moment (ultrasoft). Die kwamen beter op temperatuur dan de supersoft. Verstappen gebruikte al zijn energie om Sainz af te houden, daarna gebruikte Ricciardo al zijn energie om Verstappen (onsuccesvol) in te halen. Daarna normaliseerde het en reed Verstappen weg bij Ricciardo.quote:Op maandag 30 april 2018 22:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In het begin van de race hadden beiden problemen met de batterij, waardoor de Renaults voorbij kwamen
Uiteindelijk haalde Ric hem toch wél in en mocht plots als eerste de pit in.quote:Op maandag 30 april 2018 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal, de Renaults hadden betere banden op dat moment (ultrasoft). Die kwamen beter op temperatuur dan de supersoft. Verstappen gebruikte al zijn energie om Sainz af te houden, daarna gebruikte Ricciardo al zijn energie om Verstappen (onsuccesvol) in te halen. Daarna normaliseerde het en reed Verstappen weg bij Ricciardo.
Banden speelt inderdaad ook mee, maar beiden klaagden over de batterij.quote:Op maandag 30 april 2018 22:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet helemaal, de Renaults hadden betere banden op dat moment (ultrasoft). Die kwamen beter op temperatuur dan de supersoft. Verstappen gebruikte al zijn energie om Sainz af te houden, daarna gebruikte Ricciardo al zijn energie om Verstappen (onsuccesvol) in te halen. Daarna normaliseerde het en reed Verstappen weg bij Ricciardo.
Dat klopt. Hun pace was gewoon vergelijkbaar. De suggestie dat Verstappen Ricciardo voorbij had moeten laten gaan is dan ook onzin.quote:Op maandag 30 april 2018 22:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Uiteindelijk haalde Ric hem toch wél in en mocht plots als eerste de pit in.
Max rijdt dan 3,5 seconde sneller in de laatste ronde voor én zijn inlap en komt voor Ric weer de baan op
Dat klopt, die laadde niet snel genoeg op naar hun zin. Maar ja, daar kunnen ze niet zoveel aan doen.quote:Op maandag 30 april 2018 22:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Banden speelt inderdaad ook mee, maar beiden klaagden over de batterij.
Inderdaad. Dat kun je echt vergeten bij Max en Daniel gaat het ook niet zo maar doen.quote:Op maandag 30 april 2018 22:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Hun pace was gewoon vergelijkbaar. De suggestie dat Verstappen Ricciardo voorbij had moeten laten gaan is dan ook onzin.
Dat klinkt idd als dom... Wel apart dat ze dat niet hebben kunnen analyseren :/ wat je zegt, daar hadden ze tijd genoeg voor gehad.quote:Op maandag 30 april 2018 22:12 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Tamelijk dom lijkt mij omdat Vettel en anderen duidelijk niet mee konden komen na hun stop, veroorzaakt door het lastig bandenwarmen verhaal. Red bull stopte zo laat, dat hadden ze eenvoudig kunnen analyseren. Maar ja, het team was te hard bezig met het managen van de rijders waarschijnlijk.. ahum
Nee hoor, ze waren druk bezig met opnaaien van hun coureursquote:Op maandag 30 april 2018 22:31 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat klinkt idd als dom... Wel apart dat ze dat niet hebben kunnen analyseren :/ wat je zegt, daar hadden ze tijd genoeg voor gehad.
Helaas krijg je geen punten voor vermaak als team. Maar Redbull is steeds in beeld geweest en zorgen voor spanning. Jammer dat het dan misgaat met nog 12 ronden te gaan.quote:Op maandag 30 april 2018 22:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee hoor, ze waren druk bezig met opnaaien van hun coureurs
Versnellingsbak zit daar.quote:Op maandag 30 april 2018 23:33 schreef G3rtonimo84 het volgende:
Ik zat ff te kijken nog, nadat Ricciardo achterop reed..wat was eigenlijk de reden dat Max na die tik niet meer verder kon?
Achterwielophanging stuk of wat anders?
twitter:VerstappenNL twitterde op maandag 30-04-2018 om 23:05:56 https://t.co/qPUP5Sbxbe NEWS: Max after Baku: 'Daniel and I may have to be a little less eager' https://t.co/a4NwPoQSmr reageer retweet
Tenzij je voor een Australische merk werkt dat de term al sinds de beginjaren van deze eeuw toepast.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 00:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
Meer nieuws: F1 heeft het woord Shoey geclaimd. T-shirt met Shoey mag je niet zonder toestemming van F1 uitbrengen.
https://sportnieuws.nl/fo(...)inke-flappen-vangen/
Ja, hoor. Hun race pace is good. Er zijn verschillen per circuit. Baku is niet zo heel geschikt voor ze.quote:Op maandag 30 april 2018 20:25 schreef nils7 het volgende:
Wie heeft er het idee dat die Red Bull echt zo goed is?
Really? Jij hebt Ricciardo niet de hele top zien inhalen?quote:De winst in China was puur geluk.
Dat was nooit gelukt als ze niet als enige van de topteams met een gratis stop vanwege de safetycar naar ultras waren gegaan.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 02:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Really? Jij hebt Ricciardo niet de hele top zien inhalen?
Ze gingen van mediums naar softs.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 09:32 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat was nooit gelukt als ze niet als enige van de topteams met een gratis stop vanwege de safetycar naar ultras waren gegaan.
Toch apart dat ze het er doorheen drukken terwijl de meerderheid van de teams tegen is?quote:F1-bazen stemmen voor regelwijzigingen om inhalen te verbeteren
De F1 Commission heeft maandag voor een aantal veranderingen gestemd in het aerodynamische pakket voor 2019 om het inhalen in F1 te verbeteren, ondanks de oppositie van een aantal teams.
Een voorstel om de endplates op voorvleugels te wijzigen zodat wagens elkaar beter kunnen volgen werd aangenomen, net als het plaatsen van een grotere hoofdplaat van de achtervleugel waardoor een sterker DRS-effect ontstaat. Een extra voorstel aangaande de bargeboards heeft het niet gered.
De stemming vond maandag plaats op de laatste dag dat technische reglementen gewijzigd konden worden zonder dat de teams unaniem moesten zijn. Onder de regels van de F1 Commission hoeven slechts vier van de tien teams voor te stemmen om een voorstel aan te nemen als andere stakeholders zoals de FIA, F1, promotors en sponsoren achter de veranderingen staan. In Baku suggereerden verschillende teambazen dat er niet genoeg steun zou zijn voor een geslaagde stemming aangezien alleen Williams in het publiek haar steun uitsprak.
Hoewel er geen officiële bevestiging is, hebben zes teams tegen de plannen gestemd. Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso en Haas stemden tegen terwijl Williams, Mercedes, Force India en Sauber voor hebben gestemd. De stemming van de F1 Commission moet nog goedgekeurd worden door het FIA World Motor Sport Council voordat de maatregelen daadwerkelijk in de reglementen voor 2019 opgenomen worden. Hoewel dit normaal gesproken een formaliteit moet zijn, is het onduidelijk of Ferrari haar veto kan gebruiken om dergelijke veranderingen te blokkeren. Om een veto uit te spreken moet Ferrari aantonen dat het tegen de veranderingen stemmen niet in eigen belang gebeurd is.
De veranderingen aan vleugels was een direct antwoord op het gebrek aan inhaalacties tijdens de Australische Grand Prix waardoor de FIA en Liberty Media besloten te kijken naar verbeteringen voor 2019. Op basis van enkele conclusies uit de research voor de reglementen voor 2021 kon al een aantal maatregelen opgesteld worden. In Bahrein kwamen de technische mensen van de verschillende Formule 1-teams bijeen, maar zij kwamen niet tot een besluit.
Om de deadline van 30 april te halen voor de wijzigingen in de reglementen, hebben teams ook eigen research gedaan waarvan de uitkomsten gedeeld werden met de FIA. Het volledige rapport, inclusief resultaten van de teams, werd vrijdag in Baku rondgestuurd. Het vormde de basis waar de teams op konden stemmen. Het extra pakket rond de bargeboards werd pas later toegevoegd en was geen onderdeel van de CFD-onderzoeken van de teams. Het is een mogelijke verklaring voor het feit dat daar niet voor gestemd is.
https://nl.motorsport.com/all/article/?id=1032400
Een zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:38 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom laat men nou gewoon niet eens de regels met rust nu het eindelijk weer een beetje goed is? Bahrein liet zien dat er helemaal geen verandering nodig is. Zucht.
Bedankt Hans.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
We weten helemaal nog niet of de regels nu goed zijn.
Buiten dat denk ik dat de F1 auto's sowieso een shitload te veel aan Aerodynamische downforce hebben.
Gewoon een plank als voorvleugel en een plank als achtervleugel. Klaar. Heb je heel dat DRS ook niet meer nodig. Probleem opgelost.
En V10 twin turbo hybrid motorenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
We weten helemaal nog niet of de regels nu goed zijn.
Buiten dat denk ik dat de F1 auto's sowieso een shitload te veel aan Aerodynamische downforce hebben.
Gewoon een plank als voorvleugel en een plank als achtervleugel. Klaar. Heb je heel dat DRS ook niet meer nodig. Probleem opgelost.
Fixed; geen dankquote:
Of een supercharger & turbo combi.quote:
Zegt namelijk niet zoveelquote:Simplified front wing, with a larger span, and low outwash potential
Er zijn 14 stakeholders, dus 8 voor stemmen zijn er nodig voor een meerderheid. Aangezien iedere stakeholder die geen team is voorstemt zijn er dus vier teams nodig voor een meerderheid.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toch apart dat ze het er doorheen drukken terwijl de meerderheid van de teams tegen is?
Drie van de vier teams die voor stemmen hebben Mercedes motoren. Je perkt de invloed van aero in.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 11:52 schreef truthortruth het volgende:
Vergis ik me of zijn die regelwijzingen nadelig voor RB die het juist van zijn Aerodynamica moet hebben?
Het is niet zo dat er überhaupt geen aero meer is. Iedere sukkel kan een voorvleugel ontwerpen, maar er is meer dan datquote:Op dinsdag 1 mei 2018 11:52 schreef truthortruth het volgende:
Vergis ik me of zijn die regelwijzingen nadelig voor RB die het juist van zijn Aerodynamica moet hebben?
Het tijdperk met de mooiste auto'squote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:32 schreef SnowOokami het volgende:
Plaatje van Scrabs:
[ afbeelding ]
dus toch een beetje 2004 vleugels:
[ afbeelding ]
En natuurlijk 24 jaar en 1 dag geleden dat Roland Ratzenberger het leven liet.quote:
quote:Hamilton wil opheldering FIA over rijgedrag Vettel na herstart in Baku
Foto: ProShots
Gepubliceerd: 01 mei 2018 11:39
Laatste update: 01 mei 2018 11:54
Lewis Hamilton vindt dat door de FIA kritisch moet worden gekeken naar het rijgedrag van concurrent Sebastian Vettel bij de eerste herstart in de Grand Prix van Azerbeidzjan van zondag.
De Ferrari-coureur reed aan de leiding, maar besloot pas aan het einde van het rechte stuk vol gas te geven, vermoedelijk om te voorkomen dat hij direct op snelheid geklopt zou worden.
"Het is volgens de regels niet toegestaan dat je afwisselend optrekt, afremt, optrekt en weer afremt als de safetycar van de baan is", zegt Hamilton, die op dat moment achter Vettel reed en de race uiteindelijk wel won, dinsdag tegen Autosport.
"Je mag de coureur achter je niet voor de gek houden. Als de regel er niet was geweest, zou iedereen dat namelijk doen. Je mag wat heen en weer sturen, maar niet steeds gas geven en dan weer remmen."
Volgens de Mercedes-rijder is het niet de eerste keer dit seizoen dat Vettel op een dergelijke manier rijdt na een herstart. "In Australië deed hij hetzelfde en kwam het bijna tot een botsing. Bij iedere herstart waarbij ik zelf aan kop reed, heb ik de regels nageleefd."
Whiting
Hamilton, net als Vettel viervoudig wereldkampioen, wil in gesprek met wedstrijdleider Charlie Whiting. "Want ik snap het gewoon niet helemaal. Voor zover ik weet, heeft Charlie het incident bij de stewards neergelegd, maar zij hebben er niets aan gedaan", aldus de Brit.
"Daardoor gaat het nu een standaard worden. Iedereen die aan de leiding gaat bij een safetycar kan dan blijven gasgeven en weer remmen zonder ervoor bestraft te worden. Dat werkt door naar de Formule 2, 3 en 4."
Whiting vond inderdaad dat Vettel geen blaam treft. "Hij had gewoon de regie. Het is aan de leider om te bepalen wanneer er weer voluit gereden wordt, in tegenstelling tot een aantal andere raceklasses, waar een zogenaamde versnellingszone geldt", zei hij na de race.
Hamilton werd op het podium in Baku geflankeerd door Vettels teamgenoot Kimi Raikkonen en de verrassende nummer drie Sergio Perez van Force India. Vettel eindigde de race als vierde.
De vijfde Grand Prix van het seizoen wordt over een kleine twee weken in Spanje verreden.
Ja nu nog bijtanken weer toestaan en die achterkant inkortenquote:
Terechte klacht idd, vond het ook vreemd. Duidelijkheid hierover lijkt me belangrijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:25 schreef Crazy-M het volgende:
Terechte klacht Hamilton of niet?
https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
[..]
Volgens weltschmerz mag je in zulke gevallen gewoon even wheelbangen om je tegenstander tot de orde te roepen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Terechte klacht idd, vond het ook vreemd. Duidelijkheid hierover lijkt me belangrijk.
Mwah Hammie is af en toe net zo smerig... zoals expres ophouden in de pitstraat enzo. Bovendien blijft hij als hij zelf in die situatie zit vaak lang extreem langzaam rijden. Beetje pot verwijt ketel als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:25 schreef Crazy-M het volgende:
Terechte klacht Hamilton of niet?
https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
[..]
neuh. Als Charlie het niks vindt moet Hammie niet zo miepenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:25 schreef Crazy-M het volgende:
Terechte klacht Hamilton of niet?
https://www.nu.nl/formule(...)erstart-in-baku.html
[..]
Ze deden het vorig jaar niet elke race (zelfs maar een stuk of 4 geloof ik). Dus wellicht komt dit nog wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 19:24 schreef maan_man het volgende:
Misschien is dit wel eens voorbij gekomen, maar dan heb ik het gemist. Vorig seizoen verscheen op het YouTube-kanaal beelden van de drivers briefing. Op YouTube vind ik geen beelden meer. Zijn ze hier na 1 jaar mee gestopt, zijn deze beelden nu ergens anders te vinden of komt dit straks misschien bij hun betaalde dienst?
Inhalen is alleen maar lastiger geworden, je kan de auto voor je nauwelijks naderen. Dus lijkt me dat dit soort regels juist extra aangemoedigd moeten worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:38 schreef Fir3fly het volgende:
Weer zo'n fijne over the top knee-jerk reactie. Waarom laat men nou gewoon niet eens de regels met rust nu het eindelijk weer een beetje goed is? Bahrein liet zien dat er helemaal geen verandering nodig is. Zucht.
En super hyperboost (vanaf 23:24):quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Inhalen is alleen maar lastiger geworden, je kan de auto voor je nauwelijks naderen. Dus lijkt me dat dit soort regels juist extra aangemoedigd moeten worden.
Nu nog ground effect erbij, en dan kan je die competitie vervalsende drs er ook uit gooien.
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:49 schreef Nattekat het volgende:
Dat niemand hier is gevallen over het nog beter maken van DRS...
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
Nu nog ground effect erbij, en dan kan je die competitie vervalsende drs er ook uit gooien.
Ze kunnen misschien ook gewoon weer wat meer techniek toe gaan laten, zoals actieve suspension en traction control.quote:
Ja, ik snap ook niet helemaal waarom active suspension niet mag. Dacht dat het de koningsklasse moest zijn en qua techniek vooruitstrevend moest blijven.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ze kunnen misschien ook gewoon weer wat meer techniek toe gaan laten, zoals actieve suspension en traction control.
Zoals ik het las wilde ze het toch nog erger maken, en inhalen met DRS nog makkelijker? Dan heb je dus zonder van die Max acties totaal geen kans meer je plek te verdedigen. Snap dan echt niet hoe ze zoiets kunnen verantwoorden aan zichzelf.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen verwijzing naar het beter worden daarvan.
Dit is onzin.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:43 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Inhalen is alleen maar lastiger geworden
Waarom zou je? DRS is prima.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ook als je alle DRS acties weg streept?
Waarom denk je dat active suspension iets niet aan kan wat passive suspension wel aan kan? Omdat men minder afhankelijk gaat zijn van aero door active?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:50 schreef Fer het volgende:
Het probleem met actieve vering is dat je aero erdoor flink effectiever wordt. Echter als door een hobbel oid wat de vering niet handelen toch loskomt, de downforce gelijk weg is en iemand keihard eraf vliegt.
Maar van mij mogen die stomme brede voorvleugels ook wel verdwijnen hoor. Ze zijn lelijk, ja kan niet inhalen en ze zijn er vrij snel afgereden.
Het is altijd aero. Alleen kun je door active suspensoin meer gebruik maken aero aan de onderkant i.p.v. van de bovenkant.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom denk je dat active suspension iets niet aan kan wat passive suspension wel aan kan? Omdat men minder afhankelijk gaat zijn van aero door active?
Die auto's hadden toch traction control enzo?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:14 schreef zoem het volgende:
Uit den ouden doosch:
Het lijkt wel of die Ferrari op rails staat. Machtig veel grip. Rond 4.35 gewoon kneiterhard een haakse bocht in
Gewoon niet loskomen van de grond dan he active suspension is relatief gezien best oud... ze kunnen vast wel een leuke combi verzinnen in de F1.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is altijd aero. Alleen kun je door active suspensoin meer gebruik maken aero aan de onderkant i.p.v. van de bovenkant.
Aero aan de bovenkant stopt met werken als je achter een andere auto rijdt. Aan de onderkant is de werken weg zodra je loskomt van de grond.
Jup, in 2001 nog wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die auto's hadden toch traction control enzo?
Nog nooit leuk gevonden, simpel, kut stemmen, kut geluidseffecten en veel te traag en langdradig.quote:
Triest wat nu.nl nu doet.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:04 schreef SnowOokami het volgende:
Bekritiseerde Magnussen zegt dat hij bereid is achter stuur te sterven
https://www.nu.nl/formule(...)r-stuur-sterven.html
tijd om hem permanent te bannen.
Elke nieuws site presenteert het toch zo sensationeel mogelijk? Je moet die berichten en headers van Jonathan Noble eens lezenquote:Op woensdag 2 mei 2018 14:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Triest wat nu.nl nu doet.
Magnussen heeft deze uitspraak gedaan voor deze race en dit incident. Met dat filmpje krijgt zijn uitspraak veel meer waarden.
En ik denk dat veel coureurs zoiets kunnen zeggen, want ze nemen een flink risico om te racen in een ‘open auto’
Mja, juist als je zoiets zegt en je laat daarna dat soort acties zien, dan mag dat best belicht worden.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Triest wat nu.nl nu doet.
Magnussen heeft deze uitspraak gedaan voor deze race en dit incident. Met dat filmpje krijgt zijn uitspraak veel meer waarden.
En ik denk dat veel coureurs zoiets kunnen zeggen, want ze nemen een flink risico om te racen in een ‘open auto’
Das waar en het is ook nu.nl maar. “Siert” ze dat ze een korte reactie van Magnussen quotenquote:Op woensdag 2 mei 2018 14:35 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Elke nieuws site presenteert het toch zo sensationeel mogelijk? Je moet die berichten en headers van Jonathan Noble eens lezen
Inclusief deze mythe weer .quote:"Daniel was clearly quicker than Max, they should have made a call and said you go past him.
Als je roept dat RIC duidelijk sneller was in die race of zelfs maar op dat moment heb je er überhaupt niet zoveel van begrepen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 17:44 schreef SnowOokami het volgende:
mijn god... ik dacht dat het over was:
Baku crash suggests Red Bull favours Verstappen
https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032693/
Deze reactie vond ik wel toepasselijk:quote:Op woensdag 2 mei 2018 17:51 schreef Fir3fly het volgende:
Het is ongelooflijk, de enige reden dat ze zo konden vechten was juist omdat ze zo gelijk opgingen qua pace... Het anti-Verstappen sentiment begint echt cult-vormen aan te nemen.
Het zal ook wel helpen dat er ook een Ricciardo-cult bestaat die nog altijd teert op 2014 .
Ach er zijn er wel meer, zie ook Davidson's analyse. Maar het mag niet baten, Verstappen moet en zal hangen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 17:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Deze reactie vond ik wel toepasselijk:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Ik vraag me sowieso af of de actie van RIC überhaupt wel goed had kunnen aflopen ook al had VER daar meer ruimte gelaten.quote:Op woensdag 2 mei 2018 17:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Deze reactie vond ik wel toepasselijk:
[ afbeelding ]
Nee hij was veel te laat. Normaal gesproken krijgt degene die achterop rijdt altijd de schuld, maar in dit geval is het duidelijk waarom dat niet zo is.quote:Op woensdag 2 mei 2018 17:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vraag me sowieso af of de actie van RIC überhaupt wel goed had kunnen aflopen ook al had VER daar meer ruimte gelaten.
Wel grappig, want op de Nederlands site word ie aanbeden.quote:Op woensdag 2 mei 2018 17:44 schreef SnowOokami het volgende:
mijn god... ik dacht dat het over was:
Baku crash suggests Red Bull favours Verstappen
https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032693/
Wat een bericht zeg.quote:Op woensdag 2 mei 2018 17:44 schreef SnowOokami het volgende:
mijn god... ik dacht dat het over was:
Baku crash suggests Red Bull favours Verstappen
https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032693/
Andere 'redactie' ook denk ik? En sowieso zal die op een iets andere doelgroep gericht zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:26 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wel grappig, want op de Nederlands site word ie aanbeden.
Daar gebruiken ze zelfs wat Jack Plooij vind van de Red Bull als nieuws artikel
Mee eens iddquote:Op woensdag 2 mei 2018 17:53 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Deze reactie vond ik wel toepasselijk:
[ afbeelding ]
Goedkoop scoren heet dat.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat een bericht zeg.
Eerst:
The teammates were eliminated from the Baku race in spectacular fashion when Ricciardo rear-ended Verstappen at Turn 1 after a fraught race-long fight.
En dan:
"If I was [Red Bull team boss] Christian Horner I would have probably handled the situation a little bit better," says Gow
Je bent CH niet, en dat heeft een reden. Achteraf is het ook heel mooi wonen. Doei
Wat een non-bericht van mensen die niet in het nieuws komen.
Ik vind het lastig om te beoordelen. Hier lijkt er genoeg ruimte te zijn, maar vanuit de onboard die in het filmpje erboven te zien is, lijkt dat er (net) niet te zijn.quote:Op woensdag 2 mei 2018 18:13 schreef zoem het volgende:
Meh ik ben er niet door overtuigd. Het weaven van Max wordt heel erg overdreven. Max stuurt alleen lichtjes terug naar de binnenzijde. Er was nog ruimte voor RIC om rechtdoor te schieten, maar hij liet zijn auto terug achter Max glijden en remde toen pas. RIC maakt hier wel een inschattingsfout.
Moet je maar eens in slowmo 0.17 tot 0.19 kijken.
Er staat niets geks en dat er nog steeds over gesproken wordt is normaal, want weinig anders om over te gaan kakelen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 17:44 schreef SnowOokami het volgende:
mijn god... ik dacht dat het over was:
Baku crash suggests Red Bull favours Verstappen
https://www.motorsport.co(...)-verstappen-1032693/
Wat er gek is aan wat er staat kun je boven je post uitgebreid lezen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er staat niets geks en dat er nog steeds over gesproken wordt is normaal, want weinig anders om over te gaan kakelen.
Kun je misschien eens proberen om argumenten te geven? *knip*quote:
Titel is wel anders op de Nederlandse sitequote:Op woensdag 2 mei 2018 18:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Andere 'redactie' ook denk ik? En sowieso zal die op een iets andere doelgroep gericht zijn.
Vanuit de cockpit lijkt alles veel sneller en dichterbij, waardoor je een vertekend beeld krijgt over de werkelijke situatie. Een helikopterperspectief geeft betrouwbaardere informatie over zijdelingse bewegingen dan een stuurtje dat heftig beweegt. Zodoende kom ik niet verder dan 50/50 schuld.quote:Op woensdag 2 mei 2018 19:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om te beoordelen. Hier lijkt er genoeg ruimte te zijn, maar vanuit de onboard die in het filmpje erboven te zien is, lijkt dat er (net) niet te zijn.
Deze was ook zonder oranje bril:quote:Op woensdag 2 mei 2018 20:28 schreef zoem het volgende:
[..]
Vanuit de cockpit lijkt alles veel sneller en dichterbij, waardoor je een vertekend beeld krijgt over de werkelijke situatie. Een helikopterperspectief geeft betrouwbaardere informatie over zijdelingse bewegingen dan een stuurtje dat heftig beweegt. Zodoende kom ik niet verder dan 50/50 schuld.
Het anti-kamp lijkt echter alles uit te willen vergroten om Max zo veel mogelijk schuld in de schoenen te schuiven. Ik durf te wedden dat wanneer Max achterin Ric zou hebben gereden Max ook schuldig zou zijn bevonden door diezelfde groep. En daarbovenop durf ik nog wel een wedje te leggen dat wanneer Ric doorschietend in de flank van Max zou hebben gereden, Max zogenaamd geen ruimte zou hebben gelaten en wederom de schuldige is.
De analysevideo hierboven komt heel geloofwaardig over, omdat het er zo gelikt uitziet met een overtuigend klinkende stem en zogenaamde real world examples. Dat wil echter niet zeggen dat het een correcte weergave bevat van het incident tussen Max en Ric. Je ziet wat je erin wil zien. En dit probeer ik echt te zeggen zonder oranje bril.
Het zou bepaald niet de eerste keer zijn dat zo’n teamorder gegeven wordt.quote:Op woensdag 2 mei 2018 19:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat er gek is aan wat er staat kun je boven je post uitgebreid lezen.
Wellicht had RB VER eerst naar binnen kunnen halen om RIC wat meer ademruimte te geven, maar stellen dat ze teamorders hadden moeten geven omdat RIC veel sneller is wel een behoorlijk brevet van onvermogen.
Hoe is dat relevant voor hetgeen ik schrijf?quote:Op woensdag 2 mei 2018 20:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zou bepaald niet de eerste keer zijn dat zo’n teamorder gegeven wordt.
quote:Op donderdag 3 mei 2018 05:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Formule 1 wil in 2019 naar Miami
En toen had Jack gewoon gelijk
Iedereen maar zeiken op Jacky....quote:Op donderdag 3 mei 2018 05:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Formule 1 wil in 2019 naar Miami
En toen had Jack gewoon gelijk
In zoverre dat er wasrschijnlijk een Grand Prix in Miami gaat komen. Azerbeidzjan ontkent namelijk dat de spullen al verkocht zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2018 05:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Formule 1 wil in 2019 naar Miami
En toen had Jack gewoon gelijk
quote:However, Baku's promoter has denied he discussed selling the race's pit and paddock infrastructure to Miami organisers.
Jack is en blijft gewoon de meest vreselijke persoon die bij de F1 voor Ziggo werkt Kamphues kun je nog enigszins langs heen kijken omdat ook Doornbos en Coronel aanwezig zijn.quote:
Ik vind die “Allo Allo!”-act met Mol niet te doenquote:Op donderdag 3 mei 2018 11:20 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Jack is en blijft gewoon de meest vreselijke persoon die bij de F1 voor Ziggo werkt Kamphues kun je nog enigszins langs heen kijken omdat ook Doornbos en Coronel aanwezig zijn.
Zouden ze hier ook moeten doen.quote:Op donderdag 3 mei 2018 17:20 schreef SnowOokami het volgende:
Lol... F1technical heeft net een eigen thread aan Max vs Daniel toegekend omdat het maar door bleef gaan
https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=27256
leuk , zal toch wel wennen zijn die rijdende chicanesquote:Op donderdag 3 mei 2018 18:21 schreef Fir3fly het volgende:
Beetje offtopic, maar Alonso in de Toyota op Spa .
https://streamable.com/zwd3x
Thanks, daar werd de volgende video gepost, de crash van Bruno Senna met Schumacher. Lijkt veel op de crash van Verstappen met Ricciardoquote:Op donderdag 3 mei 2018 17:20 schreef SnowOokami het volgende:
Lol... F1technical heeft net een eigen thread aan Max vs Daniel toegekend omdat het maar door bleef gaan
https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=27256
quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Thanks, daar werd de volgende video gepost, de crash van Bruno Senna met Schumacher. Lijkt veel op de crash van Verstappen met Ricciardo
http://www.dailymotion.com/video/x3elxre
Precies hetzelfde inderdaad.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Thanks, daar werd de volgende video gepost, de crash van Bruno Senna met Schumacher. Lijkt veel op de crash van Verstappen met Ricciardo
http://www.dailymotion.com/video/x3elxre
3x raden wie er straf kreegquote:Op donderdag 3 mei 2018 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Thanks, daar werd de volgende video gepost, de crash van Bruno Senna met Schumacher. Lijkt veel op de crash van Verstappen met Ricciardo
http://www.dailymotion.com/video/x3elxre
Omdat Verstappen?quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies hetzelfde inderdaad.
Maar goed, de reden dat Ricciardo niet bestraft is lijkt me duidelijk.
Jep, en Connelly.quote:
Ik heb lang geleden met veel aandacht het reddittopic “Connolly haat Verstappen” gelezen. In eerste instantie leek het heel duidelijk, maar uiteindelijk zie je dat die connolly sowieso veel straffen uitdeelt en niet alleen aan Verstappen. En laten we eerlijk zijn, Verstappen knokt een stuk meer op de baan dan de rest van het veld en hij is bereid om heel ver te gaan.quote:
Naja wat er na de Japanse GP in 2016 gebeurde was toch hoogst eigenaardig.quote:Op donderdag 3 mei 2018 21:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb lang geleden met veel aandacht het reddittopic “Connolly haat Verstappen” gelezen. In eerste instantie leek het heel duidelijk, maar uiteindelijk zie je dat die connolly sowieso veel straffen uitdeelt en niet alleen aan Verstappen. En laten we eerlijk zijn, Verstappen knokt een stuk meer op de baan dan de rest van het veld en hij is bereid om heel ver te gaan.
En al zou het zo zijn, dan moet er nog een “jurylid” tegen Verstappen zijn. Connolly beslist niks in zijn eentje. Beetje vermoeiend om continu naar hem te wijzen. Ik geloof er niet in, ik laat me graag (!) overtuigen, maar dan moet er wel meer komen dan alleen de tekst “Ja Connolly”.
eens.quote:Op donderdag 3 mei 2018 21:20 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Naja wat er na de Japanse GP in 2016 gebeurde was toch hoogst eigenaardig.
Je ziet hem genieten.quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:03 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou het circuit van Miami moeten gaan worden
Ook vrij kort. Kilometertje of 4 als ik nameet.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Niet een heel uitdagende baan zo te zien.
Formula E naar Miami confirmed.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:03 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou het circuit van Miami moeten gaan worden
Ferrari international assistencequote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:03 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou het circuit van Miami moeten gaan worden
Hij sprak wat realistische woorden over Max Verstappen. Dat hij niet van zijn fouten lijkt te leren bijvoorbeeld.quote:
saai circuit lijkt het. Niet uitdagend in bochtenquote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:03 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou het circuit van Miami moeten gaan worden
Een bewussie. Weinig downforce zodat elkaar volgen makkelijker moet zijn, lange rechte stukken om net zulke extreme slipstreams te generen als Baku.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 10:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
saai circuit lijkt het. Niet uitdagend in bochten
Wat een afschuwelijke baan, hoe lang zijn die 2 rechte stukken wel niet. Typisch Formule E circuit, en inhalen op rechte stukken is overratedquote:Op vrijdag 4 mei 2018 20:03 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou het circuit van Miami moeten gaan worden
Rond de 1100 meter voor de korte, 1200 voor die anderequote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat een afschuwelijke baan, hoe lang zijn die 2 rechte stukken wel niet.
Dat vraag ik me af .quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:41 schreef truthortruth het volgende:
Om nog maar even door te gaan Het meest onderbelichtte in de hele discussie vind ik nog wel dat een crash onvermijdelijk was. Had Max niet bewogen (even terecht of onterecht weg laten), dan was er nog steeds een crash geweest, het jammere voor Max is dat het dan wel volledig op conto van Ric was gekomen.
Was waarschijnlijk een Bottas 2.0 actie geweest, maar dan had Verstappen hem weer gepakt omdat ie de apex gigantisch gemist zou hebben.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 13:41 schreef truthortruth het volgende:
Om nog maar even door te gaan Het meest onderbelichtte in de hele discussie vind ik nog wel dat een crash onvermijdelijk was. Had Max niet bewogen (even terecht of onterecht weg laten), dan was er nog steeds een crash geweest, het jammere voor Max is dat het dan wel volledig op conto van Ric was gekomen.
Sterker nog, het is voor een gedeelte letterlijk het parcours geweest van de formule equote:Op zaterdag 5 mei 2018 12:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat een afschuwelijke baan, hoe lang zijn die 2 rechte stukken wel niet. Typisch Formule E circuit, en inhalen op rechte stukken is overrated
Zijn er serieus mensen zo dom om te denken dat Ricciardo sneller was?quote:Op zaterdag 5 mei 2018 15:29 schreef Monolith het volgende:
Als we het dan toch weer over dat incident moeten hebben, Helmut Marko wil het ook nog wel even uitleggen voor degenen die riepen dat ze teamorders hadden moeten uitvaardigen om de veel snellere RIC erlangs te laten:
https://racingnews365.nl/(...)ngrijpen-in-baku/amp
De meerderheid denk ik. Zelfs mensen die claimen er verstand van te hebben.quote:Op zaterdag 5 mei 2018 16:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn er serieus mensen zo dom om te denken dat Ricciardo sneller was?
No shit..quote:Op zaterdag 5 mei 2018 17:09 schreef sasquatsch het volgende:
Ricciardo was op dat moment alleen naar sneller omdat Verstappen net uit de pits kwam en zijn banden nog niet op temperatuur waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |