abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209834766
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 22:01 schreef Molo het volgende:

[..]
Hoe ziet dat ijs eruit? En hoe smaakt het in vergelijking met standaard gemaakt ijs?
Hierbij de foto's (ze vallen helaas wat donker uit)

Deze foto's zijn als de pot net uit de vriezer komt, je moet of de pot eerst een minuut of 10 op het aanrecht laten staan om te ontdooien, of je houd het voor 1 min onder de warme kraan zodat de buitenrand smelt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de eerste spin op de "Ice cream" setting
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voordat het ijs weer terug in de machine ging heb ik een lepeltje lacto vrije melk toegevoegd (zelfde melk als waar het ijs van gemaakt is), 2de spin was op de setting "Lite ice cream"
SPOILER
De smaak in vergelijking met normaal ijs is gewoon top, je moet een beetje spelen met recepten, bijv voor de chocolade smaak die ik nu had merkte ik dat ik te weinig cacao toegevoegd had, dus dit neem ik mee voor de volgende keer, maar de structuur is gewoon echt top!
  maandag 10 juli 2023 @ 14:54:01 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209840031
Vandaag in de herhaling: citroen roomijs volgens dit recept. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 10 juli 2023 @ 14:58:00 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209840114
quote:
18s.gif Op maandag 10 juli 2023 08:59 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]

Deze foto's zijn als de pot net uit de vriezer komt, je moet of de pot eerst een minuut of 10 op het aanrecht laten staan om te ontdooien, of je houd het voor 1 min onder de warme kraan zodat de buitenrand smelt
SPOILER
SPOILER
voordat het ijs weer terug in de machine ging heb ik een lepeltje lacto vrije melk toegevoegd (zelfde melk als waar het ijs van gemaakt is), 2de spin was op de setting "Lite ice cream"
SPOILER
De smaak in vergelijking met normaal ijs is gewoon top, je moet een beetje spelen met recepten, bijv voor de chocolade smaak die ik nu had merkte ik dat ik te weinig cacao toegevoegd had, dus dit neem ik mee voor de volgende keer, maar de structuur is gewoon echt top!
Dank voor de beschrijving en foto's!
Leuk om de transformatie van harde klomp tot zacht glad ijs te zien. Ziet er lekker uit!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209840552
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 14:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Dank voor de beschrijving en foto's!
Leuk om de transformatie van harde klomp tot zacht glad ijs te zien. Ziet er lekker uit!
ja dat is echt geweldig aan dit ding vind ik persoonlijk, je maakt een pot in 5 min klaar, laat het een dag in de vriezer staan, dan een paar min door de machine en klaar.
Enige is wel bij veel pints merk je dat er een bult ontstaat omdat het van buiten naar binnen vriest, als dit zo is moet je die met een lepel of mes weg halen (verpulveren) en dan is het good to go.
Je loopt anders het risico dat het blad schuin erin komt en je pint sloopt (nog niet gebeurd gelukkig maar dit zijn de instructies vandaar dat ik het vermeld)
  Vis een optie? maandag 10 juli 2023 @ 15:26:53 #155
70532 loveli
N
pi_209840599
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:49 schreef DrSauvignon het volgende:
omdat het eigenlijk meer een blender is hoef je minder op de verhoudingen van je ingrediënten te letten tov een ijsmachine. Het werkt precies andersom - je vriest de beker in met je ingrediënten en hij hakselt het tot ijs.

Ik heb geen ruimte voor een ijsmachine waar ik een vrieselement in de vriezer moet laten. Dit was een compacte oplossing.

Ik vind het iig ideaal - ik gooi er een eiwitshake in en wat fruit en er komt lekker ijs uit. Soms moet ik een beetje voch toevoegen en dan op respin drukken maar het is wel prima ijs. Enige nadeel is het geluid - hij klinkt een minuut lang als een opstijgende helicopter
Interessante ijsmachine, maar duur en overal uitverkocht. Vandaar de vraag.. als je een bekertje shake invriest en de inhoud vervolgens in een blender gooit, krijg je dan met meer knoeien iets met vergelijkbare consistentie of doet de ninja iets extra?
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 10 juli 2023 @ 15:40:35 #156
70532 loveli
N
pi_209840826
(Dat was een verkapte "ik ben te lui om shake in te vriezen en te blenderen" post)
crap in = crap out
pi_209848011
als je het gewoon normaal in een blender gooit hou je de ijskristallen dat is iets dat de ninja weg haalt en er een goede roomijs van maakt
pi_209848031
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
SPOILER
Dit recept een beetje aangepast nu.

300 ml lactose vrije 1,5% melk
50 gram vanilla proteïne poeder
35 druppels vloeibare sucraloos
15 gram cacoa poeder
5 ml vanilla extract

Staat op dit moment in de vriezer
pi_209860420
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 07:53 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
Dit recept een beetje aangepast nu.

300 ml lactose vrije 1,5% melk
50 gram vanilla proteïne poeder
35 druppels vloeibare sucraloos
15 gram cacoa poeder
5 ml vanilla extract

Staat op dit moment in de vriezer
Dit recept is echt top!
chocolade ijs is binnen, nu binnenkort met aardbei en blauwe bessen werken.
Gelukkig is dit ijs redelijk gezond anders pas ik dadelijk niet meer door de deur met al deze en toekomstige expirimenten *O*
  Moderator woensdag 12 juli 2023 @ 09:06:35 #160
5428 crew  miss_sly
pi_209860624
quote:
18s.gif Op woensdag 12 juli 2023 08:40 schreef Sharuun01 het volgende:

[..]
Dit recept is echt top!
chocolade ijs is binnen, nu binnenkort met aardbei en blauwe bessen werken.
Gelukkig is dit ijs redelijk gezond anders pas ik dadelijk niet meer door de deur met al deze en toekomstige expirimenten *O*
Welk proteïne poeder gebruik je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209862132
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
SPOILER
ik doe meestal vocht toevoegen en respin ipv light ice cream en dat werkt ook prima. ben er nog niet helemaal achter wat het verschil is.

Gister de beker met bosbessenkwark in de creami gegooid en die was echt heel lekker
pi_209862405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2023 11:11 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]
ik doe meestal vocht toevoegen en respin ipv light ice cream en dat werkt ook prima. ben er nog niet helemaal achter wat het verschil is.

Gister de beker met bosbessenkwark in de creami gegooid en die was echt heel lekker
Ik voeg inderdaad ook een klein scheutje van dezelfde melk toe na de eerste spin.
De "lite ice cream" setting is net wat zachter, zoals ijs dat al even staat waar de buitenrand van gesmolten is maar dan is het hele ijs zo :9~
normale "Ice cream" setting is iets vaster naar mijn mening. maar dat is een beetje spelen met de settings
pi_209872248
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juli 2023 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Welk proteïne poeder gebruik je?
pi_209872356
Er staan weer 2 nieuwe recepten in de vriezer, na het succes met de chocolade ben ik nu overgegaan op fruit.
Zal morgen foto's toevoegen van de pints voordat ze in de vriezer gingen

Aardbeien ijs:
200 gram aardbeien
200 ml lacto free melk
25 druppels Sucraloos
50 gram Proteïne poeder
SPOILER: Macro's Aardbeienijs

Blauwe bessen ijs:
200 gram Blauwe bessen
150 ml lacto free melk
25 druppels Sucraloos
50 gram Proteïne poeder

SPOILER: Macro's Blauwebessenijs

[ Bericht 6% gewijzigd door Sharuun01 op 13-07-2023 11:57:38 ]
pi_209965148
Kleine update wat betreft ijs.
de basis voor fruit ijs lijkt redelijk hetzelfde over te komen en allemaal goed te smaken.
200 gram fruit
150 ml lacto free halfvolle melk (1,5% vet)
25 druppels sucraloos
50 gram proteïne poeder.

Gisteren Pindakaas Banaan ijs gegeten (was erg lekker)
150 gram banaan
150 ml lacto free halfvolle melk (1,5% vet)
25 druppels sucraloos
50 gram proteïne poeder.
15 gram pb2 (pindakaas poeder)
SPOILER
Ben nu Pure Protein Whey Isolate aan het proberen van Personal Protein.
Dit is een neutrale proteïne poeder waar geen smaak aanzit, dit spul klomt nogal makkelijk dus voorzichtig toevoegen als je aan het blenden bent, maar het voordeel van Personal Protein zijn de flavor shots, als deze combinatie werkt dan zou het betekenen dat je in 1 keer 20+ smaken hebt die je kan maken zonder het recept aan te hoeven passen, en ook redelijk aparte smaken kan maken.

SPOILER
Heb de smaken banaan en aardbei in huis, dus hier ben ik mee aan het testen, voordeel is ook dat ik deze kan vergelijken met de fruitvarianten.

Recept dat ik hiervoor aanhoud is
300 ml lacto free halfvolle melk (1,5% vet)
50 gram Pure Protein Whey Isolate
5 ml flavor shot
pi_210117934
Ijsmachine besteld. Eindelijk de knoop doorgehakt (domo).

Vrouw iets minder blij, die vind dat ik al te veel ijs eet en vreest voor alleen maar meer.

Denk dat ik eerst met aardbeien ijs of sorbet begin.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:17:20 #167
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210118791
Erg goed artikel over ijs maken, beetje technisch, maar wordt goed uitgelegd,
- Droge stof vs Water
- Opslag (lucht in je ijs)
- Verschillen tussen vet en suikers in je droge stof

https://vakbladijs.nl/art(...)bij-een-goede-ijsmix
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:50:12 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213603841
Na ruim een jaar haal ik onze machine weer eens tevoorschijn en ga ik vandaag blauwe bessen en basilicum-ijs maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 18 mei 2024 @ 12:19:32 #169
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213604122
Ik maak vanavond aardbeiensorbet.
pi_213605531
Ik ook al lang niks meer mee gedaan. @golfer jij had wel eens limoncello ijs gemaakt toch?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 14:52:49 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213605618
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 14:39 schreef anndb het volgende:
Ik ook al lang niks meer mee gedaan. @:Golfer jij had wel eens limoncello ijs gemaakt toch?
Yups. Zie hier: golfer in CUL / IJsmachine
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zaterdag 18 mei 2024 @ 16:08:29 #172
5428 crew  miss_sly
pi_213606349
Ik heb nu chocoladeijs in de ijsmachine zitten, op verzoek van logeetjes. De vorige keer was deze erg goed in de smaak gevallen.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 16:31:05 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213606734
quote:
88s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:50 schreef golfer het volgende:
Na ruim een jaar haal ik onze machine weer eens tevoorschijn en ga ik vandaag blauwe bessen en basilicum-ijs maken.
Gelukt:
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zaterdag 18 mei 2024 @ 16:43:14 #174
5428 crew  miss_sly
pi_213606930
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:31 schreef golfer het volgende:

[..]
Gelukt:
[ link | afbeelding ]
Lekker kleurtje O+

Al geproefd?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 16:44:42 #175
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213606948
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:43 schreef miss_sly het volgende:

Lekker kleurtje O+

Al geproefd?
Uiteraard. Klein lepeltje. Smaakt echt naar blauwe bessen en basilicum.
Poef.....gone! ©golfer
pi_213607050
Als ik morgen tijd heb ga ik die limoncello proberen, heb hier nog een fles liggen die maar niet op gaat dus dan maar ijs van maken.
  maandag 14 april 2025 @ 20:20:16 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217371005
Vandaag, gewoon omdat het kan, Italiaans mango-ijs gemaakt in de ijsmachine volgens dit recept., maar dan allemaal lactosevrij.

:9

[ Bericht 3% gewijzigd door golfer op 14-04-2025 20:26:02 ]
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 14 april 2025 @ 20:57:25 #178
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217371365
quote:
88s.gif Op maandag 14 april 2025 20:20 schreef golfer het volgende:
Vandaag, gewoon omdat het kan, Italiaans mango-ijs gemaakt in de ijsmachine volgens dit recept., maar dan allemaal lactosevrij.
[ link | afbeelding ]
:9
Probeer de volgende keer eens een sorbet
https://alleitaliaanse.nl/ijs-maken/sorbetijs#mango-sorbetijs
Dit recept is met water, ik maak sorbet zelf altijd alleen met fruit en suiker, de smaak is dan zo ongelofelijk intens (mits je goed fruit hebt) dat daar geen prijzenwinnende ijssalon bij in de buurt komt. Ik kan niet wachten tot de Lambada aardbeien weer seizoen hebben.
  maandag 14 april 2025 @ 21:33:55 #179
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217371686
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 20:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Probeer de volgende keer eens een sorbet
https://alleitaliaanse.nl/ijs-maken/sorbetijs#mango-sorbetijs
Dit recept is met water, ik maak sorbet zelf altijd alleen met fruit en suiker, de smaak is dan zo ongelofelijk intens (mits je goed fruit hebt) dat daar geen prijzenwinnende ijssalon bij in de buurt komt. Ik kan niet wachten tot de Lambada aardbeien weer seizoen hebben.
Ik heb er dit keer bewust voor gekozen om de melk-roomversie te maken en niet de sorbetversie van dezelfde site.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 14 april 2025 @ 21:35:45 #180
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217371700
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2025 21:33 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik heb er dit keer bewust voor gekozen om de melk-roomversie te maken en niet de sorbetversie van dezelfde site.
Okay
Ik promoot graag sorbet omdat iedereen altijd meent dat ijs met room moet zijn.
pi_217371707
Even volgen dit :)
  maandag 28 juli 2025 @ 14:38:30 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218352783
Vanmiddag ben ik bezig om chocolade-gelato met olijfolie volgens een recept uit de Allerhande te maken.
Alleen gebruik ik lactosevrije volle melk en lactosevrije slagroom.

Post later wel het resultaat.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 28 juli 2025 @ 16:58:13 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218353849
quote:
88s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:38 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag ben ik bezig om chocolade-gelato met olijfolie volgens een recept uit de Allerhande te maken.

Ik had toen ik de Allerhande in mijn handen had eerst niet door dat die foto bij een recept hoorde. Heb zitten zoeken welk merk het was want zag er echt lekker uit :D

Benieuwd of het ook zo lekker smaakt!
  maandag 28 juli 2025 @ 20:28:02 #184
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218355983
quote:
88s.gif Op maandag 28 juli 2025 14:38 schreef golfer het volgende:

Het resultaat:

Heel erg lekker met de hele goede olijfolie die we uit Griekenland hadden meegenomen. :9
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 28 juli 2025 @ 20:29:51 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218356003
quote:
88s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:28 schreef golfer het volgende:

[..]
Het resultaat:
[ link | afbeelding ]

Heel erg lekker met de hele goede olijfolie die we uit Griekenland hadden meegenomen. :9
Nutriscore E ook echt, phehehe
Ja, het is roomijs, duhhh

Hey maar uh, klinkt goed, mooie foto ook
  dinsdag 29 juli 2025 @ 21:14:02 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218365428
Vanavond weer Sorbet gemaakt, merk dat het geen Lambada's zijn, maar supermarktbeien. Lekker, maar niet geweldig.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:44:13 #187
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218425263
Ben ook bezig met sorbetijs te maken. Dit keer mango sorbetijs. :9
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:11:17 #188
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218427535
quote:
88s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 14:44 schreef golfer het volgende:
Ben ook bezig met sorbetijs te maken. Dit keer mango sorbetijs. :9
Goed gelukt dit keer:
Poef.....gone! ©golfer
pi_218427544
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:11 schreef golfer het volgende:

[..]
Goed gelukt dit keer:
[ link | afbeelding ]
Het had hier op het menu moeten staan ware het niet dat de machine kapot aankwam. :'(
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:15:35 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218427586
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:

Het had hier op het menu moeten staan ware het niet dat de machine kapot aankwam. :'(
Jammer. Wanneer komt de nieuwe vervanger?
Poef.....gone! ©golfer
pi_218427660
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:15 schreef golfer het volgende:

[..]
Jammer. Wanneer komt de nieuwe vervanger?
Die vraag staat uit. Heb het voor elkaar gekregen dat ze 'm wel komen halen en ik heb gevraagd of het omgeruild kan worden, dat zou mij het beste uitkomen.
De mango heb ik maar zo opgegeten, ook erg lekker. :D
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 augustus 2025 @ 12:29:27 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218432087
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:11 schreef golfer het volgende:

[..]
Goed gelukt dit keer:
[ link | afbeelding ]
Was het rul of ziet het er maar zo uit?
  woensdag 6 augustus 2025 @ 12:52:56 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218432312
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Was het rul of ziet het er maar zo uit?
Nee was niet rul. Ik heb het een beetje met zeezout bestrooid bij het opdienen, dat is misschien wat jij ziet.
De smaak wordt door het beetje zout veel intenser. :Y)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 augustus 2025 @ 13:35:30 #194
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218432665
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:52 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee was niet rul. Ik heb het een beetje met zeezout bestrooid bij het opdienen, dat is misschien wat jij ziet.
De smaak wordt door het beetje zout veel intenser. :Y)
Nee, het is eerder de kleurverzadiging, sorbet bij mij wordt minder intens van kleur na een tijd draaien door de opslag van lucht in de massa. Het mondgevoel is dan ook net als van roomijs, terwijl het geen room of andere zuivel/vetten bevat.
  maandag 11 augustus 2025 @ 15:27:17 #195
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218477009

Heeft iemand nou al eens zo'n ding aangeschaft?
Voor die ene keer in het jaar dag ik slushies wil zou ik bijna dit ding willen kopen.
Maar moet ie constant aanstaan? hoe werkt zo iets? is het makkelijk schoonmaken?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')