Probeer de volgende keer eens een sorbetquote:Op maandag 14 april 2025 20:20 schreef golfer het volgende:
Vandaag, gewoon omdat het kan, Italiaans mango-ijs gemaakt in de ijsmachine volgens dit recept., maar dan allemaal lactosevrij.
[ link | afbeelding ]
Ik heb er dit keer bewust voor gekozen om de melk-roomversie te maken en niet de sorbetversie van dezelfde site.quote:Op maandag 14 april 2025 20:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Probeer de volgende keer eens een sorbet
https://alleitaliaanse.nl/ijs-maken/sorbetijs#mango-sorbetijs
Dit recept is met water, ik maak sorbet zelf altijd alleen met fruit en suiker, de smaak is dan zo ongelofelijk intens (mits je goed fruit hebt) dat daar geen prijzenwinnende ijssalon bij in de buurt komt. Ik kan niet wachten tot de Lambada aardbeien weer seizoen hebben.
Okayquote:Op maandag 14 april 2025 21:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb er dit keer bewust voor gekozen om de melk-roomversie te maken en niet de sorbetversie van dezelfde site.
Ik had toen ik de Allerhande in mijn handen had eerst niet door dat die foto bij een recept hoorde. Heb zitten zoeken welk merk het was want zag er echt lekker uitquote:Op maandag 28 juli 2025 14:38 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag ben ik bezig om chocolade-gelato met olijfolie volgens een recept uit de Allerhande te maken.
Alleen gebruik ik lactosevrije volle melk en lactosevrije slagroom.
Post later wel het resultaat.
Het resultaat:quote:Op maandag 28 juli 2025 14:38 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag ben ik bezig om chocolade-gelato met olijfolie volgens een recept uit de Allerhande te maken.
Alleen gebruik ik lactosevrije volle melk en lactosevrije slagroom.
Post later wel het resultaat.
Nutriscore E ook echt, phehehequote:Op maandag 28 juli 2025 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Het resultaat:
[ link | afbeelding ]
Heel erg lekker met de hele goede olijfolie die we uit Griekenland hadden meegenomen.
Goed gelukt dit keer:quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:44 schreef golfer het volgende:
Ben ook bezig met sorbetijs te maken. Dit keer mango sorbetijs.
Het had hier op het menu moeten staan ware het niet dat de machine kapot aankwam.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Goed gelukt dit keer:
[ link | afbeelding ]
Jammer. Wanneer komt de nieuwe vervanger?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Het had hier op het menu moeten staan ware het niet dat de machine kapot aankwam.
Die vraag staat uit. Heb het voor elkaar gekregen dat ze 'm wel komen halen en ik heb gevraagd of het omgeruild kan worden, dat zou mij het beste uitkomen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Jammer. Wanneer komt de nieuwe vervanger?
Was het rul of ziet het er maar zo uit?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 20:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Goed gelukt dit keer:
[ link | afbeelding ]
Nee was niet rul. Ik heb het een beetje met zeezout bestrooid bij het opdienen, dat is misschien wat jij ziet.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Was het rul of ziet het er maar zo uit?
Nee, het is eerder de kleurverzadiging, sorbet bij mij wordt minder intens van kleur na een tijd draaien door de opslag van lucht in de massa. Het mondgevoel is dan ook net als van roomijs, terwijl het geen room of andere zuivel/vetten bevat.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee was niet rul. Ik heb het een beetje met zeezout bestrooid bij het opdienen, dat is misschien wat jij ziet.
De smaak wordt door het beetje zout veel intenser.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |