SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(bron: NOS)quote:Waylon gaat Nederland op het Songfestival vertegenwoordigen met het nummer Outlaw in em.
De 37-jarige zanger maakte het nummer bekend in De Wereld Draait Door. De afgelopen dagen speelde hij vijf nummers in het televisieprogramma, de keuze viel op het tweede liedje. De zanger heeft het nummer zelf uitgekozen, na overleg met zijn team. "Je zit met een man of 7 of 8 aan tafel en iedereen heeft een mening. Ik luister naar iedereen die iets te zeggen heeft, maar uiteindelijk maak je je eigen kaarten op", zei de zanger in het programma.
Het is een hernieuwde kennismaking met wie ik daadwerkelijk ben.
Waylon
Het liedje is in Nashville door de zanger zelf geschreven. "Het is een hernieuwde kennismaking met wie ik daadwerkelijk ben", zei Waylon. "Met dit liedje kun je eerste of laatste worden, maar je kan in ieder geval zeggen dat je je nek hebt uitgestoken."
Het nummer is hem op het lijf geschreven, vindt songfestivalkenner Cornald Maas. "Het heeft een heel duidelijk verhaal."
Luister de 5 nummers van Waylon hier terug:
#1 Back Together
#2 Outlaw In Em
#3 The World Can Wait
#4 That's How She Goes
#5 Thanks But No Thanks
Het lied is wel heel erg afhankelijk van z'n stem en zo veel mensen hebben last van de airco in een vliegtuig. Geen idee of ie echt met de auto is hoor maar zou het best snappen als ie het risico daarmee wil vermijden.quote:Op vrijdag 27 april 2018 21:44 schreef Guanabana het volgende:
Ik zou het nogal omslachtig vinden, kost best veel tijd en moeite, en dat terwijl je er met het vliegtuig in 3 uur fris en fruitig kunt zijn.
Maarja, als hij het leuk vindt om te roadtrippen.... (maar hoe leuk zijn die Franse/Spaanse wegen vraag ik me af).
Ik zou 20 uur rijden en dan gebroken aankomen (ook al overnacht je, kost gewoon tijd e energie die je nuttiger kunt besteden imo) afwegen tegenover wellicht misschien een beetje last krijgen van de airco van een vlucht van 3 uurtjes, en het dan wel wetenquote:Op vrijdag 27 april 2018 21:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Het lied is wel heel erg afhankelijk van z'n stem en zo veel mensen hebben last van de airco in een vliegtuig. Geen idee of ie echt met de auto is hoor maar zou het best snappen als ie het risico daarmee wil vermijden.En als ie vandaag vertrokken is en pas dinsdag hoeft te repeteren kan ie echt super relaxed rijden en overnachten onderweg.
Opzich gaat het ons ook niet echt aan maarja dit zijn de dagen voor het songfestival.quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zou 20 uur rijden en dan gebroken aankomen (ook al overnacht je, kost gewoon tijd e energie die je nuttiger kunt besteden imo) afwegen tegenover wellicht misschien een beetje last krijgen van de airco van een vlucht van 3 uurtjes, en het dan wel weten
Maar goed, ik ben Waylon niet
We zullen het zien wat hij heeft gedaan.
Maar als dat beetje airco ervoor kan zorgen dat je als een schorre kraai staat te repeteren dan.. dan..quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zou 20 uur rijden en dan gebroken aankomen (ook al overnacht je, kost gewoon tijd e energie die je nuttiger kunt besteden imo) afwegen tegenover wellicht misschien een beetje last krijgen van de airco van een vlucht van 3 uurtjes, en het dan wel weten
Maar goed, ik ben Waylon niet
We zullen het zien wat hij heeft gedaan.
Ik wist wel dat ik een echte outlaw wasquote:Op vrijdag 27 april 2018 22:20 schreef Dave het volgende:
Misschien met de trein, als een echte outlaw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waylon, kom je woorden na en doe het!! Ik wil zo graag positieve reacties van met name de hatersquote:Op vrijdag 27 april 2018 22:35 schreef Zen90 het volgende:
Hier zei hij dat over die camper. Klinkt best serieus eigenlijk.
https://www.show.nl/top-nieuws/2018/waylon-wil-kilos-kwijt/
Zoooo nieuwsgierig naar de staging, zeker na het zien van dit interview weer.
Bijnaquote:
Goed nieuws voor de hate-love nummersquote:Eurovision 2018: EBU unveils slightly tweaked method to calculate jury scores
Another year, another rule change! At this rate, it feels like not a contest goes past without a fresh rule revision. The newest amendment concerns the manner in which the jury score is calculated. But it’s slightly complicated, so sit back and warm up your brains.
Juries at modern Eurovision
First, some background.
Eurovision juries have always been a divisive subject within the fan community. But regardless of whether you love to hate them or hate to love them, they make up half of the total vote. In other words: they’re important!
When the juries were re-introduced during the 2008 semi-final, they only had the power to send a tenth “wildcard” song to the semi-final, while the other nine qualifiers were chosen by the public.
One year later, when the contest headed to Moscow, half of the grand final result was determined by juries.
Since then, the way in which the jury score is calculated has undergone a number of changes. Most notably, before 2013, every juror only ranked their individual top ten favourite acts. However, from Malmö onwards, juries ranked all participating songs — i.e. from their favourite to least favourite. Of course, in 2016 the voting system underwent yet another revamp. But that impacted more on the power of the televote rather than how juries operated.
The big disadvantage with the post-2013 ranking is that one juror could potentially drag a country’s result down or lift it up. For instance, Juror X might really, really dislike an entry and rank it 26th out of 26 in the final. However, all of his colleagues might adore it and rank it highly. But thanks to Juror X, that entry could potentially get no points at all from the panel. Today’s new rule change seeks to address this problem.
The power of an extreme individual opinion reduced
Now for the hard part.
Previously, the jury point were calculated by combining each juror’s rankings. No extra weight was given to songs that scored highly. Under the new system, each ranking will have a predetermined value.
The EBU’s so-called “linear weight model” is out and the “exponential weight model” is in.
The graph below shows the value of each rank, i.e. how much each juror’s 1st place, 2nd place, etc is worth when calculating the overall jury score from a country.
The difficult math explained
In practice, this means that when a juror ranks a song first, the song will get twelve points from that juror.
The juror’s second place will receive a little less than twelve points. This process continues until the 26th ranked song, which receives one point from that juror.
To calculate the points of a jury, the ten entries with the highest sum of points will be awarded a country’s 1 to 8, 10 and 12 points. But what’s the revolutionary change exactly?
Instead of a linear model, the songs will be evaluated in an exponential model (*cries in maths*).
This means that the predetermined value of the first ranked, the second ranked and the third ranked song will generally be higher than the values of the fourth ranked song and below. Next to that the first ten songs will also have a generally higher value than the eleventh song and below. This is the reason why the graph above looks like a nice ski slope and not a straight line.
The advantages of the new system
One of the biggest advantage of this new system is that the system will make it less likely that one juror influences the overall ranking of the jury too much. This is because the difference between the value of 12 and 1 is smaller than the difference between a first rank and a 26th rank.
Next to that, the EBU wants to achieve a more coherent top 10 feel by spreading the values from 12, 10, 8 towards 1 instead of ranking the songs from first until twenty-sixth place.
The EBU has also confirmed that the jury members for this year’s contest will be announced on Monday April 30 at noon CEST. The 215 music professionals from 43 countries will make up 50% of the points, while the televoters will decide the other half.
If you’re eager to learn more about how exactly the new system will work in practice, the ESC Insight team has created a number of simulations based on the available jury scores from previous contests.
Are you happy with the rule change? Let us know in the comments below. WiWi
EBU gunt Nederland winstquote:Op vrijdag 27 april 2018 22:42 schreef Momo... het volgende:
[..]
Goed nieuws voor de hate-love nummers
Daar zijn we hier niet alll te streng in hoor. Zolang het gezellig blijft is veel goed.quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Owh snert, dit is niet de SC![]()
Excuus!
Heen niet idd. Terug wel.quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:52 schreef Peter het volgende:
Waylon ging in 2014 ook niet met Ilse mee vliegen toch?
Beterschapquote:Op vrijdag 27 april 2018 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wil ik ook een keer een jaar meehyperen, ben ik weer ziek, zwak en beroerdTweede keer deze maand
Beterschap! Het hyperen duurt echter nog wel even hoor.quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wil ik ook een keer een jaar meehyperen, ben ik weer ziek, zwak en beroerdTweede keer deze maand
Ja, precies dit heb ik inderdaad ook, dat ik gewoon nú (voordat het überhaupt al echt begonnen is) me al zit op te winden over dat het bijna is afgelopen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik baalde vanmiddag even dat het bijna alweer afgelopen is![]()
quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:11 schreef Aoibhin het volgende:
Ik krijg weer flashbacks naar vorig jaar toen Greys zich enorm zat op te winden over of Salvador niet zou kouvatten in het vliegtuig naar Kiev, en we enorm in spanning zaten toen hij maar niet op de rode loper verscheen.
Waar dan?quote:If you’re eager to learn more about how exactly the new system will work in practice, the ESC Insight team has created a number of simulations based on the available jury scores from previous contests.
Maar echt he, ik ben excited en verdrietig tegelijk maar het Zwarte Gat van vorig jaar ging uiteindelijk best snel voorbij omdat we hier maar door bleven gaan.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, precies dit heb ik inderdaad ook, dat ik gewoon nú (voordat het überhaupt al echt begonnen is) me al zit op te winden over dat het bijna is afgelopen.
Precies, kan ik me ook heeel erg aan irriteren...quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:36 schreef Greys het volgende:
Ik mag van mezelf niet meer op YouTube kijken want ik zat me net heel erg op te winden over een Belg daar die zit te krijsen dat Nederland met iets komt dat al duizend keer gedaan is en België tenminste origineel is en dit niks met Nederland te maken heeft (echo's en James Bond wel met België?) en dat we beter kunnen gaan zingen over onze gezamenlijke marihuana verslaving.
Ik weet niet waar we al die Belgische haat aan verdiend hebben maar..![]()
quote:
Denk daar vast over na dan! Misschien kunnen we het de komende maanden met sublimale boodschappen aan Cornald doorspelen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:37 schreef Cyan9 het volgende:
Als verzoekje voor volgend jaar wil ik graag een artiest waarover ik kan mee hyperen. Heb alleen geen idee wie dat zou moeten zijn.
Sharon den Adelquote:Op vrijdag 27 april 2018 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Denk daar vast over na dan! Misschien kunnen we het de komende maanden met sublimale boodschappen aan Cornald doorspelen.
Floor Jansenquote:Op vrijdag 27 april 2018 23:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sharon den Adel
Floor Jansen
Dan zie je in ieder geval een uber hyper Kyran
Het is bij Belgen ook gewoonte om tijdens veldrijd-wedstrijden flesjes gevuld met urine naar Nederlandse concurrenten te gooien dus die irrationele haat zit er een beetje ingebakken denk ik.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:36 schreef Greys het volgende:
Ik mag van mezelf niet meer op YouTube kijken want ik zat me net heel erg op te winden over een Belg daar die zit te krijsen dat Nederland met iets komt dat al duizend keer gedaan is en België tenminste origineel is en dit niks met Nederland te maken heeft (echo's en James Bond wel met België?) en dat we beter kunnen gaan zingen over onze gezamenlijke marihuana verslaving.
Ik weet niet waar we al die Belgische haat aan verdiend hebben maar..![]()
Na dit jaar (met mezelf gek maken omdat ik het Waylon en zijn lied gun) heb ik daar eigenlijk ook wel weer behoefte aan. Het was zó heerlijk kijken vorig jaar omdat OG3NE en hun nummer me niet interesseerden. Is eigenlijk best fijn kijken op die manier, om de spannende jaren af te wisselen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:43 schreef Guanabana het volgende:
Ik wil een artiest waar ik meer onverschillig over ben. Mag zelfs best slecht en kut zijn, is ook wel weer eens leuk.
Ik ben er lang op tegen geweest maar eigenlijk ben ik best wel benieuwd, Maan 2019. Het hangt natuurlijk van het nummer af maar ik denk dat ze volgend jaar voor de Wiwi's van deze wereld is wat Jessica Mauboi nu voor ze is.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:44 schreef Guanabana het volgende:
Als ik me voorstel dat bijvoorbeeld Maan zou gaan.... zou ik heel saai vinden.
Ja denk ook niet per se dat ze ongeschikt is, maar omdat ik haar meh vind is het hele voor-hyperen al niet aan de orde.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ben er lang op tegen geweest maar eigenlijk ben ik best wel benieuwd, Maan 2019. Het hangt natuurlijk van het nummer af maar ik denk dat ze de volgend jaar voor de Wiwi's van deze wereld is wat Jessica Mauboi nu is.
Serieus? Waarom dan?quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:45 schreef Cee het volgende:
[..]
Het is bij Belgen ook gewoonte om tijdens veldrijd-wedstrijden flesjes gevuld met urine naar Nederlandse concurrenten te gooien dus die irrationele haat zit er een beetje ingebakken denk ik.
Calimero effect wat wij een beetje met Duitsers hebbenquote:Op vrijdag 27 april 2018 23:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Serieus? Waarom dan?
En wij maar lief doen over de Belgische inzendingenDie kunnen er ook niks aan doen natuurlijk..
Maar ik zag toen ie daar op tv was ook echt van die 'LEAVE BELGIUM TELEVISION WITH YOUR DUTCH ASS' tweets enzo. Wat een sneuheid.
Als het nummer prima is lukt het me best om te hyperen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:47 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja denk ook niet per se dat ze ongeschikt is, maar omdat ik haar meh vind is het hele voor-hyperen al niet aan de orde.
Het kutte is dan dat als ze met een generiek dertien in dozijn nummertje hoger eindigt dat we dan dus voor eeuwig geen risico meer gaan nemen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik ben er lang op tegen geweest maar eigenlijk ben ik best wel benieuwd, Maan 2019. Het hangt natuurlijk van het nummer af maar ik denk dat ze volgend jaar voor de Wiwi's van deze wereld is wat Jessica Mauboi nu voor ze is.
Geen idee. Territoriaal gedrag, misschien? Het is niet voor niks dat hun nationaal monument een urinerend mannetje met een minileuter is.quote:
Ik zie ons anders ook nooit haten op Duitse deelnemersquote:Op vrijdag 27 april 2018 23:49 schreef Momo... het volgende:
[..]
Calimero effect wat wij een beetje met Duitsers hebben
quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Geen idee. Territoriaal gedrag, misschien? Het is niet voor niks dat hun nationaal monument een urinerend mannetje met een minileuter is.
Haha, true true.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:44 schreef Momo... het volgende:
[..]
Floor Jansen![]()
Die zou nu allebei Estland en Hongarije kunnen zingen
Door dit filmpje heb ik echt nooit meer vertrouwen in 'vakjury's'quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:55 schreef Jason22 het volgende:
Benieuwd of we nog dit soort beelden krijgen te zien dit jaar:
Ja dat dus. Veelal door types die nog nooit dr eigen land zijn geweest.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:49 schreef Momo... het volgende:
[..]
Calimero effect wat wij een beetje met Duitsers hebben
Laatste tijd zijn we meer een deel van Scandinavië gewordenquote:Op zaterdag 28 april 2018 00:10 schreef Cee het volgende:
Volgens mij maakt het ook niet uit wat we sturen, van buurlanden moeten we het de laatste jaren niet echt hebben.
Prima wat mij betreftquote:Op zaterdag 28 april 2018 00:11 schreef Momo... het volgende:
[..]
Laatste tijd zijn we meer een deel van Scandinavië geworden
quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:52 schreef Cee het volgende:
[..]
Geen idee. Territoriaal gedrag, misschien? Het is niet voor niks dat hun nationaal monument een urinerend mannetje met een minileuter is.
Wat triest.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Serieus? Waarom dan?
En wij maar lief doen over de Belgische inzendingenDie kunnen er ook niks aan doen natuurlijk..
Maar ik zag toen ie daar op tv was ook echt van die 'LEAVE BELGIUM TELEVISION WITH YOUR DUTCH ASS' tweets enzo. Wat een sneuheid.
Beterschap mede George Michael fan!quote:Op vrijdag 27 april 2018 22:52 schreef Peter het volgende:
Waylon ging in 2014 ook niet met Ilse mee vliegen toch?
Heeft echt 0 met het land te maken (soms zou ik willen dat we hier in de media minder debiel losgeslagen doen) maar meer met het onderlinge competitieverband waar velen klaarblijkelijk minder goed/sportief mee om kunnen gaan daar.quote:Op zaterdag 28 april 2018 07:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat triest.
Ach het valt ook niet mee om in het preutse België te wonen
Ik ken dan privé echt veel Belgen die van alles over Nederland vinden. Want we zijn te open, te direct, te lomp, teveel drugs, alles komt voorbij. Altijd negatief. En we zijn ook direct. Ik noem ze dan weer autisten.quote:Op zaterdag 28 april 2018 09:16 schreef Cee het volgende:
[..]
Heeft echt 0 met het land te maken (soms zou ik willen dat we hier in de media minder debiel losgeslagen doen) maar meer met het onderlinge competitieverband waar velen klaarblijkelijk minder goed/sportief mee om kunnen gaan daar.
Daar kan ik me ook wel in vinden. Ik ben er alleen van overtuigd dat Sharon niet gaat willen.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sharon den Adel
Floor Jansen
Dan zie je in ieder geval een uber hyper Kyran
Dat klopt, mits je medestanders hebt. Als iedereen een nummer super vindt, en jij niet, dan werkt het toch minder fijn. OGENE was tenminste nog gezamenlijke ontevredenheid.quote:Op vrijdag 27 april 2018 23:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Na dit jaar (met mezelf gek maken omdat ik het Waylon en zijn lied gun) heb ik daar eigenlijk ook wel weer behoefte aan. Het was zó heerlijk kijken vorig jaar omdat OG3NE en hun nummer me niet interesseerden. Is eigenlijk best fijn kijken op die manier, om de spannende jaren af te wisselen.
Die is of al lang lekker met z'n vriendinnetje in Lissabon aan het struinen inmiddels, of relaxed onderweg erheen.quote:
Bij oddchecker staat hij nog steeds 15e.quote:Op zaterdag 28 april 2018 11:06 schreef Majkool het volgende:
Odds gaan nu wel even de goede kant op, waarschijnlijk alleen maar door die voorspelling van EwanZie je hoe weinig er soms nodig is
Hoe laat je de Belgen een nog grotere hekel aan NL krijgenquote:Op zaterdag 28 april 2018 11:15 schreef ato het volgende:
Bert van radio 2 is nu iemand aan het bellen in België om stemmen te werven.
Gaat niet goed. Iedereen hangt op
![]()
![]()
Beste zangeres van Nederland in mijn ogenquote:
Waar maak jij je zorgen over schat?quote:Op zaterdag 28 april 2018 11:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Die is of al lang lekker met z'n vriendinnetje in Lissabon aan het struinen inmiddels, of relaxed onderweg erheen.
Ik maak me altijd overal zorgen om maar hierover echt totaal niet![]()
Hahaha ja.quote:Op zaterdag 28 april 2018 11:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe laat je de Belgen een nog grotere hekel aan NL krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |