Egaline of cement dun aanmakenquote:Op woensdag 25 april 2018 21:11 schreef z80 het volgende:
De keukenvloer gaat er dus niet uit. Net 1 tegel er uit gesloopt, deze was reeds gebroken.
Er zat nog net een randje oude tegel van de eetkamer onder. De rest zand, beton en waarschijnlijk met beton afgesmeerd isolatie materiaal om een waterleiding.
Vrijdag de rest van de gebroken rij er uit en eens kijken hoe de zooi netjes op te vullen voordat de nieuwe tegels er in kunnen.
Zo iemand gun ik het ook van harte. Maar wat ik moest doen, lobby’en voor een directeur want z’n vriendjes hadden ook een lintje. Alleen maar gewerkt, nooit sociaal (wat toch wel in de regels staat) maar dan toch krijgen.quote:Op woensdag 25 april 2018 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn tante kreeg een paar jaar geleden en lintje. Mijn oma was zo trotsWas echt leuk. Ik vind het zelf niet boeiend maar tante is onwijs koningshuisgezind en zo iemand met 25 vrijwillligersdingen en 40 jaar op een basisschool in het dorp gewerkt enzo.
Het heeft nul met het koningshuis te maken. Het heeft te maken met mensen die zich buiten hun gewone werk om inzetten voor onze maatschappij waardering geven.quote:Op woensdag 25 april 2018 22:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik ooit zo'n ding zou krijgen.
In het hypothetische geval dat dat wel zo is zou ik hem met liefde weigeren. En de mensen die je voordragen kennen je meestal redelijk. Ze kennen me dan hopelijk ook goed genoeg omdat ik schijt heb aan het koningshuis.
Raar. Stom ook. Net als die bekende Nederlanders.quote:Op woensdag 25 april 2018 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
lobby’en voor een directeur want z’n vriendjes hadden ook een lintje. Alleen maar gewerkt, nooit sociaal (wat toch wel in de regels staat) maar dan toch krijgen.
Da’s de officiele richtlijn, de praktijk, zeker voor de zakenwereld is heel anders. Daar maken ze van de meest rare zaken “maatschappelijke bijdrage”quote:Op woensdag 25 april 2018 22:11 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Het heeft nul met het koningshuis te maken. Het heeft te maken met mensen die zich buiten hun gewone werk om inzetten voor onze maatschappij waardering geven.
Dat zal wel alleen voor lid zijnquote:Op woensdag 25 april 2018 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo iemand gun ik het ook van harte. Maar wat ik moest doen, lobby’en voor een directeur want z’n vriendjes hadden ook een lintje. Alleen maar gewerkt, nooit sociaal (wat toch wel in de regels staat) maar dan toch krijgen.
Ach en de koning heeft er zelf niets over te zeggen, daar is een speciale afdeling voor
Alleen de naam al. En 'het heeft Willy behaagd'quote:Op woensdag 25 april 2018 22:11 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Het heeft nul met het koningshuis te maken.
commandeur kan je pas worden als je na een eerder lintje extra "goed" bent geweestquote:Op woensdag 25 april 2018 22:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zal wel alleen voor lid zijn
Die mensen worden direct ridder of Commandeur
Wat is "gehuld"?quote:Op woensdag 25 april 2018 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Alleen de naam al. En 'het heeft Willy behaagd'
Je moet blijkbaar ook nog gehuld betalen als je zo'n ding krijgt en als je dood bent moeten de nabestaanden hem terug geven. Poeh hè, wat een waardering.
Wat moet je betalen?quote:Op woensdag 25 april 2018 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je moet blijkbaar ook nog geld betalen als je zo'n ding krijgt
Ligt er aan wat je wordt. Een lid betaalt ¤252 voor het lint. En nog es ¤50 als je zo'n speldje wil.quote:
Ik weet het niet zeker, misschien de extra versierselen? Volgens mij krijg je de versierselen die uitgereikt worden van de gemeente en kan je de kleine (dagelijkse) draag versierselen bestellen (bij maar 1 juwelier in Den Haag)quote:
Ik kan me er niks bij voorstellen.quote:Op woensdag 25 april 2018 22:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je wordt. Een lid betaalt ¤252 voor het lint. En nog es ¤50 als je zo'n speldje wil.
Alleen als je extra versierselen wilt hebben.quote:Op woensdag 25 april 2018 22:54 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik kan me er niks bij voorstellen.
Maar voor de duidelijkheid, mijn vader is officier in de orde van bladiebla.
Mij boeit het niet veel, maar hij was er uiteindelijk wel blij mee cq trots op, toen hij dat kreeg. En het was ook wel "terecht".
Ik kan me niet voorstellen dat hij er ooit een cent voor heeft moeten betalen.
Dat wij zijn lintje weer in moeten leveren na zij dood weet ik wel. En vind ik ook geen issue.
Ja ik dacht dat je die Nexus bedoeldequote:
Volgens mij zwerft die van mijn opa ook nog ergens in de familie rond.quote:Op woensdag 25 april 2018 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga mooi dat lintje van mijn tante pas inleveren als ze er om vragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |