Randstad is 0,5s eerder de norm.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 20:57 schreef 75020 het volgende:
[..]
Vind ik niet. Zie het zo vaak gebeuren dat er geremd moet worden en er bijna kop staart botsing plaats vindt omdat iemand een ander z'n remweg (2 seconden) ontneemt....
Oneens, 2 seconde is als het in een klap echt stil staat alsnog niet flex remmen.... Je wilt niet vol op de rem hoeven staan dan schrik je je dood. Bij 2 seconde afstand een volle break test is alsnog schrikken, sterker nog, let 2 tellen niet op en je hebt een hele flinke botsing.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 21:10 schreef Nattekat het volgende:
2s remweg is ook redelijk overdreven. Dat is er van uit gaan dat je voorganger harder remt dan een F1-wagen.
Tsjah, met 2 sec tussenruimte peren meer mensen 'm er tussen denk ik. Wat bedoeld is als veiligheidsmarge wordt vaak gezien als ruimte over laten voor een ander.quote:Op maandag 7 mei 2018 23:05 schreef 75020 het volgende:
Vanmorgen vroeg op de A9 richting Alkmaar. Ik rij met mijn busje op de linkerbaan achter een rij auto's, een paar vrachtwagens inhalend die op de rechterbaan rijden. Achter de vrachtwagens rijdt een gebaksdoos op wielen, ik dacht een Aygo ofzo, die continu richting aangeeft omdat ie naar links wilde om in te halen.
Ik heb geleerd dat je dat pas mag doen als je de gelegenheid hebt om naar links te gaan, maar goed.
Nadat mijn voorganger hem net was gepasseerd flikkert die eikel zijn gebaksdoos naar links waardoor hij mijn 2 seconden tussenruimte die ik altijd probeer aan te houden reduceert naar nog geen halve seconde.
Waarschijnlijk was ik in zijn ogen een foute bumperklever want toen hij weer rechts reed en ik hem voorbij ging kreeg ik de welbekende middelvinger van hem.
Soms vraag ik me toch echt af wat in de bolletjes van sommige mensen omgaat.
Als het zooitje plotsklaps stil staat ben jij echt wel blij met je 2s hoor, zeker als je vanaf 130 komt. Dat geeft jou namelijk ook de ruimte om op je achterligger te letten.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 21:10 schreef Nattekat het volgende:
2s remweg is ook redelijk overdreven. Dat is er van uit gaan dat je voorganger harder remt dan een F1-wagen.
Protip: Je ziet die knipper aan staan en hij zit er dicht op. Dan kan je er donder op zeggen dat hij naar links zal komen, trap dat gat dan alvast dicht voordat je voorligger hem voorbij is. Dan heb je er zelf geen last van. Sommige zullen het egoïstisch vinden, maar het is hierin een stukje zelfbescherming. Dat ie je nog geen braketest gaf... Flikken ze ook wel eens.quote:Op maandag 7 mei 2018 23:05 schreef 75020 het volgende:
Vanmorgen vroeg op de A9 richting Alkmaar. Ik rij met mijn busje op de linkerbaan achter een rij auto's, een paar vrachtwagens inhalend die op de rechterbaan rijden. Achter de vrachtwagens rijdt een gebaksdoos op wielen, ik dacht een Aygo ofzo, die continu richting aangeeft omdat ie naar links wilde om in te halen.
Ik heb geleerd dat je dat pas mag doen als je de gelegenheid hebt om naar links te gaan, maar goed.
Nadat mijn voorganger hem net was gepasseerd flikkert die eikel zijn gebaksdoos naar links waardoor hij mijn 2 seconden tussenruimte die ik altijd probeer aan te houden reduceert naar nog geen halve seconde.
Waarschijnlijk was ik in zijn ogen een foute bumperklever want toen hij weer rechts reed en ik hem voorbij ging kreeg ik de welbekende middelvinger van hem.
Soms vraag ik me toch echt af wat in de bolletjes van sommige mensen omgaat.
Als je voorganger achterop een andere wagen klapt remt ie inderdaad veel harder dan een f1 wagen.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 21:10 schreef Nattekat het volgende:
2s remweg is ook redelijk overdreven. Dat is er van uit gaan dat je voorganger harder remt dan een F1-wagen.
Dan zat zowel de voorganger als jijzelf totaal niet op het verkeer te letten.quote:Op woensdag 9 mei 2018 07:30 schreef JF_ het volgende:
[..]
Als je voorganger achterop een andere wagen klapt remt ie inderdaad veel harder dan een f1 wagen.
Dat idd. Als je zef achter zo'n vrachtwagen zit wil je ook dat ze je er even tussen laten. Laat gewoon even een gaatje vallen, laat de ander er tussen. Hoe moeilijk kan het zijn, en je bent welgeteld 1,5 seconde later thuis.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:39 schreef jeroen25 het volgende:
Of je laat even gas los om hem er tussen te laten.
Niet iedereen rijdt in een vrachtwagen met overzicht... Het verkeer kan redelijk abrupt stilstaan zonder dat je dat kunt zien aankomen.quote:Op woensdag 9 mei 2018 10:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan zat zowel de voorganger als jijzelf totaal niet op het verkeer te letten.
Heb ook een keer zo'n grapjas gehad die dacht voor eigen rechter te spelen door op de middenstreep te gaan rijden. Links was een soort groenstrook met vrij hoge stoep. 500 meter voor de samenvoeging.quote:Op woensdag 9 mei 2018 20:34 schreef Najieto het volgende:
Vanmiddag een knap staaltje verkeershuftersgedrag gezien. Het was file rijden op de a27 naar Meerkerk. Het gaat van 3 naar 2. Ik rij op de linkerbaan ter hoogte van het bordje ritsen vanaf hier. Diegene die achter mij rijdt laat een gaatje vallen om te willen gaan ritsen, schiet er ineens tussen mij en hem een auto die gelijk stil gaat staan om de ritsers te blokkeren. Aso.
Afgelopen nacht was er ook iemand die dacht dat de snelweg een geschikte plek was om te fietsen. Misschien stond het toch niet goed genoeg aangegeven. Hopelijk is het voor andere mensen een les.quote:Op vrijdag 11 mei 2018 14:42 schreef Qarrad het volgende:
Oh nog een mooie trouwens afgelopen dinsdag bij Muiden: ik draai de oprit naar de snelweg op, zie ik ineens iets heel fanatiek hard voor me uit...fietsen.
Was dus een of andere lijpo met een fietshelm. Ik ging er dus al voorzichtig op af, ging hij ook nog eens keren opeens.
En dan nog naar mij gebaren van "ja weet ik het?" Echt heel gek, maar ik fiets nooit ineens onverwacht op een snelweg, staat best goed aangegeven eigenlijk.
quote:Op zaterdag 21 april 2018 10:21 schreef DevFreak het volgende:Ik heb hetzelfde gehad vorige week zaterdag. Motorrijder wilde invoegen maar was simpelweg geen ruimte voor. Bij het eerstvolgende stoplicht slaat hij mijn spiegel kapot waardoor ik schrik en uitwijk naar links. Ik tik hem aan en hij valt. Hij had helmcamera en de agenten die ter plaatse zijn geweest hebben het filmpje bekeken. Ze zeiden dat de actie van de motorrijder niet kon maar dat ik dan maar op de rem moest staan en moest stoppen om de politie te bellen. Schrikreactie heb je toch niet in de hand? Ik heb schadeformulier ingevuld maar ben benieuwd wat de verzekeraar zegt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oordeel zelf
Ik ben echt zo blij met mijn dashcam, he... Ik was zo verbaasd ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen of doen.
maar zoals ook in de beschrijving staat: ze heeft mijn spiegel er niet letterlijk vanaf geslagen maar hij staat nu wel uit de kom en ik krijg hem niet meer goed op ooghoogte. moet er zo nog even naar kijken, misschien kan ik hem fixen.
Ik denk wel dat ik er mee naar de politie ga. Zal de mavrouw met het kenteken MV-HT-32 leren.
Is toch van de zotte dat mensen zich dit in hum hoofd halen?
Ach,soms is de ruimte er gewoon niet voor of soms zie je de motorrijder gewoon te laat omdat ze in je dode hoek blijven hangen,merk het genoeg..Zelf zo'n situatie gelukkig nog niet meegemaakt maar zie soms dat een motorrijder in het midden achter me blijft hangen en kan hem alleen zien aan zijn schaduw (geen achterruit,werkbus) Het meppen van spiegels is gewoon triest mits je je normaal gedraagt als bestuurder. Naar mijn weten hoor je jezelf zichtbaar te maken als motorrijder zodat een automobilist daarop kan anticiperen.quote:Op zondag 13 mei 2018 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe kan het dat er geen ruimte is om een motorrijder in te laten voegen? Stond er een stuk chinese muur of wat?
Natuurlijk is 't een hufter dat 'ie je spiegel kapot slaat, maar eh, natuurlijk is ook zo'n schrikreactie fout. Als ik schrik van een claxon en daardoor per ongeluk een fietser omver rijd, ben ik in dat ongeval ook gewoon schuldig. Het maakt niet uit waarom je deed wat je deed - jij week uit en tikte een motorrijder omver. Dát ongeval, met die schade, is dus jouw schuld. De kapotte spiegel is de schuld van de motorrijder, want ook daar maakt het niet uit waarom hij deed wat hij deed.quote:Op zondag 13 mei 2018 09:03 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gehad vorige week zaterdag. Motorrijder wilde invoegen maar was simpelweg geen ruimte voor. Bij het eerstvolgende stoplicht slaat hij mijn spiegel kapot waardoor ik schrik en uitwijk naar links. Ik tik hem aan en hij valt. Hij had helmcamera en de agenten die ter plaatse zijn geweest hebben het filmpje bekeken. Ze zeiden dat de actie van de motorrijder niet kon maar dat ik dan maar op de rem moest staan en moest stoppen om de politie te bellen. Schrikreactie heb je toch niet in de hand? Ik heb schadeformulier ingevuld maar ben benieuwd wat de verzekeraar zegt.
Is toch van de zotte dat mensen zich dit in hum hoofd halen?
Was nogal druk op de weg en iedereen reed bumper op bumper 80. Motorrijder kwam met +/- 100 aanrijden en wilde hem er tussendrukken. Dat lukte dus niet.quote:Op zondag 13 mei 2018 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe kan het dat er geen ruimte is om een motorrijder in te laten voegen? Stond er een stuk chinese muur of wat?
Die ruimte kun je altijd maken, maar dan moet je hem/haar inderdaad wél zien.quote:Op zondag 13 mei 2018 11:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Ach,soms is de ruimte er gewoon niet voor of soms zie je de motorrijder gewoon te laat omdat ze in je dode hoek blijven hangen,merk het genoeg..Zelf zo'n situatie gelukkig nog niet meegemaakt maar zie soms dat een motorrijder in het midden achter me blijft hangen en kan hem alleen zien aan zijn schaduw (geen achterruit,werkbus) Het meppen van spiegels is gewoon triest mits je je normaal gedraagt als bestuurder. Naar mijn weten hoor je jezelf zichtbaar te maken als motorrijder zodat een automobilist daarop kan anticiperen.
Dus met jouw redenatie ben ik ook fout als men een stoeptegel door mijn voorruit gooit en ik daardoor schrik en op een andere auto knal?quote:Op zondag 13 mei 2018 11:47 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Natuurlijk is 't een hufter dat 'ie je spiegel kapot slaat, maar eh, natuurlijk is ook zo'n schrikreactie fout. Als ik schrik van een claxon en daardoor per ongeluk een fietser omver rijd, ben ik in dat ongeval ook gewoon schuldig. Het maakt niet uit waarom je deed wat je deed - jij week uit en tikte een motorrijder omver. Dát ongeval, met die schade, is dus jouw schuld. De kapotte spiegel is de schuld van de motorrijder, want ook daar maakt het niet uit waarom hij deed wat hij deed.
Nah, als je door een klap op je spiegel zooooo vreselijk schrikt dat je je stuur meer dan een halve slag draait waardoor je hem raakt, heb je wel serieuze motorieke problemen hoor.. ik snap best dat je hem een tikkie geeft uit woede/verontwaardiging, maar realiseer je wel even dat vallen met een motorfiets, zeker in een situatie waar daar geen ruimte voor is, kan leiden tot héél serieus letsel, wat dan weer minstens zo buitenproportioneel is als het slopen van een spiegel, want dat kost alleen geld, en daar kom je niet levenslang van in een rolstoel terecht..quote:Op zondag 13 mei 2018 12:03 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Dus met jouw redenatie ben ik ook fout als men een stoeptegel door mijn voorruit gooit en ik daardoor schrik en op een andere auto knal?
Ik vind dat de motorrijder een schrikreactie uitlokt door de spiegel kapot te slaan. Is toch logisch dat je dan schrikt? Wie verwacht dat nou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |