Veel van mijn informatie heb ik uit gesprekken met locals en Russische reizigers. Die staan natuurlijk niet online. De reis die ik zou doen zou zijn vlak voordat de pleuris in Zuid-Ossetië uitbrak, dus voorjaar 2008. In 2006 ben ik door de Noord-Kaukasus gefietst, Pjatigorsk was daarbij het zuidelijkste gedeelte dat ik veilig achtte voor een solo fietser veilig achtte. Onderweg bleek Karatsjaj-Tsjerkessië op het randje te liggen qua veiligheid.quote:Op donderdag 26 april 2018 09:42 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dankje voor de tip, wanneer was dat ongeveer? Zal me er nog even in verder in verdiepen, heb je misschien wat concrete websites voor me, waar je veel informatie vandaan hebt? Kan via Google al wel een aantal nieuwsberichten vinden.
Goed om in gedachte te houden en voorzichtig te zijn, dankje voor het benoemen.quote:Op donderdag 26 april 2018 10:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Veel van mijn informatie heb ik uit gesprekken met locals en Russische reizigers. Die staan natuurlijk niet online. De reis die ik zou doen zou zijn vlak voordat de pleuris in Zuid-Ossetië uitbrak, dus voorjaar 2008. In 2006 ben ik door de Noord-Kaukasus gefietst, Pjatigorsk was daarbij het zuidelijkste gedeelte dat ik veilig achtte voor een solo fietser veilig achtte. Onderweg bleek Karatsjaj-Tsjerkessië op het randje te liggen qua veiligheid.
Stond bij ons ook op het lijstje op eventueel te bezoeken dit jaar, maar de vele kans op regen trekt ons persoonlijk niet zo heel ergquote:Op donderdag 26 april 2018 11:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij gaan dit jaar gewoon naar Schotland. Vooral Isle of skye. Ben nu op maps allemaal punten aan het invoeren die ons wel wat lijken.
Juniquote:Op donderdag 26 april 2018 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Stond bij ons ook op het lijstje op eventueel te bezoeken dit jaar, maar de vele kans op regen trekt ons persoonlijk niet zo heel ergMaar besloten om dan naar Londen, of Tenerife te gaan dit jaar. Nog even kijken.
Welk jaargetijde ga jij?
Mooi plaatje.quote:Op donderdag 26 april 2018 11:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Na het overlijden van Avicii maar eens in de archieven gedoken en ik vond nog wat moois
[ afbeelding ]
Zelf een hekel aan regen op vakantiesquote:Op donderdag 26 april 2018 11:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Junien agh regen. Dat zien we dan wel weer. Heb een regenpak, paraplu en een regenhoes voor om mijn rugzak. Komt vast goed
Dat land is zo mooi
Het moet er een keer van komen. Eerste keer Schotland 1 avondje wat regen gehad verder prachtig weer, vakantie Ierland alleen maar zon gehad, Edinburgh de rest van Europa lag plat vanwege sneeuw en daar hadden we prachtig zonnig winterweer.quote:Op donderdag 26 april 2018 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelf een hekel aan regen op vakantiesVeel plezier met de voorpret
Thanks! Dacht ik ook welquote:
Wat is je 'vakantiebeleving'quote:Op donderdag 26 april 2018 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand die toevallig een goed statief kan aanraden? Momenteel hebben we alleen zo'n kleine gorillapod. Was handig om mee te nemen en simpel in gebruik. Tegenwoordig willen we wel wat meer...(meer hoogte voornamelijk, zodat we niet meer een muurtje oid nodig hebben), maar geen idee waar ik op moet letten eigenlijk. Zal voornamelijk gebruikt worden op vakanties, dus hoeft geen super uitgebreid model te zijnMaar wil ook niet dat hij simpel omvalt of zo. En makkelijk in elkaar te zetten is.
Vooral stedentrips. Wel veel lopen, maar ook niet echt urenlang hiken in de bergen of zoquote:Op donderdag 26 april 2018 13:16 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat is je 'vakantiebeleving'Die is vrij bepalend voor wat je als een bruikbaar statief kunt definiëren.
Je kunt een überstevige aluminium geweldenaar kopen die erg hoog kan en berestabiel is. Als je vakantie vooral bestaat uit wandelen (of zoals het in correct Nederlands heet hiken) is zo'n ding weggegooid geld omdat ie toch niet mee gaat. In die gevallen ben je meer geholpen met een statief met een zo laag mogelijk gewicht.
Ga ik eens naar kijken, thanks!quote:Op donderdag 26 april 2018 13:50 schreef Ener-G het volgende:
Mefoto roadtrip
De Mefoto Backpacker kan ook nog:
Klinkt als voorkeur geven aan draagbaarheid/gewicht.quote:Op donderdag 26 april 2018 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vooral stedentrips. Wel veel lopen, maar ook niet echt urenlang hiken in de bergen of zoZal 'm ook niet bepaald bij elke foto gebruiken; misschien 5 foto's per stad...max.
Draagbaarheid is zeker het belangrijkst ja. Zal vanavond nog maar eens rondkijken. Nog tips voor modellen?quote:Op donderdag 26 april 2018 19:02 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Klinkt als voorkeur geven aan draagbaarheid/gewicht.
Bezuinig niet teveel op een statief, zo'n ding kan decennia mee en veroudert eigenlijk niet. Koop je iets te goedkoop, dan heb je een statief dat je altijd wel een reden geeft om hem maar thuis te laten.
Dit is zeer on foto topic. Ik zie liever natuurfoto's uit een georgisch nationaal park van je dan dat ik op een gegeven moment een repo van je tegenkom over je leven in Tsjetsjeense gevangenschap.quote:Op donderdag 26 april 2018 11:12 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Goed om in gedachte te houden en voorzichtig te zijn, dankje voor het benoemen.![]()
Heb nu op verschillende fora, waaronder Tripadvisor, een paar ervaringen gelezen van vorig jaar en afgelopen winter. Zeker rond Gudauri, waar sinds een paar jaar nu een zeer populair skiresort staat, moet het veilig zijn. Voor de zekerheid ben ik ook op zoek gegaan naar wat reisgenoten om daar dan niet helemaal alleen rond te toeren. Ik kan naderhand nog wel even een update geven.
Nu weer on-foto-topic.
Haha true, ik zal na afloop nog wel een verslagje doen!quote:Op donderdag 26 april 2018 20:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dit is zeer on foto topic. Ik zie liever natuurfoto's uit een georgisch nationaal park van je dan dat ik op een gegeven moment een repo van je tegenkom over je leven in Tsjetsjeense gevangenschap.
Ben ook niet bepaald een fan van SC's. Teveel mensen die random door elkaar heen lullen en vaak humor waar ik niks van snap. Hier wat rustiger, dus dan is het zowaar acceptabel. Plus FOT mod, dus dan moet je bijna welquote:Op vrijdag 27 april 2018 10:03 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Haha true, ik zal na afloop nog wel een verslagje doen!
Dit is overigens de eerste slowchat waar ik in zit - gewoon uit gewenning dat ik on topic wilde blijven denk ik, haha.
Vanavond uit eten en de nieuwe marvel film. Verder geen plannen dit weekend. Reisje Londen boeken alleen. Gaan begin Juni.quote:Op vrijdag 27 april 2018 11:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik hou ook niet zo van SC's te kliekerigmaar hier ooit eens in komen rollen en blijven hangen
![]()
Ik wilde vanavond naar een band toe waar een vriend van ons zanger bij is. Maar ik heb keelpijn dus weet nog niet zeker of ik ga.
Jij?
quote:Op maandag 30 april 2018 14:00 schreef Merlijn het volgende:
Zo... ook de laatste keer dat ik foto's maak van kinderen voor een speciale gelegenheid. 200 foto's geschoten, 50 uitgefilterd en nabewerkt. 500km heen en weer gekacheld: "Ja, ik vind de foto's tegenvallen... ze lacht zo nep."
Sowieso, particulieren.quote:Op maandag 30 april 2018 14:00 schreef Merlijn het volgende:
Zo... ook de laatste keer dat ik foto's maak van kinderen voor een speciale gelegenheid. 200 foto's geschoten, 50 uitgefilterd en nabewerkt. 500km heen en weer gekacheld: "Ja, ik vind de foto's tegenvallen... ze lacht zo nep."
Serieus.. Ik kan niet zeggen dat ik mijn communie foto's zo spontaan vind.quote:Op maandag 30 april 2018 14:00 schreef Merlijn het volgende:
"Ja... een moeder kijkt toch anders naar de foto's als een fotograaf"...quote:Op maandag 30 april 2018 14:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Serieus.. Ik kan niet zeggen dat ik mijn communie foto's zo spontaan vind.
Trouwfoto's zijn wat dat betreft al beter maar daar zijn er toch ook veel geposeerd van.. Zucht
Ja en weet je wat het ook is sommige mensen zijn nooit tevreden. Ik had me wat betreft onze bruiloft geen fijnere fotograaf kunnen wensen dan die we nu hadden. Hij had veel geduld, luisterde naar wat we zelf wilde, Ik heb hem heel de ceremonie niet gezien en toch heeft hij alle foto's.quote:Op maandag 30 april 2018 15:11 schreef Merlijn het volgende:
[..]
"Ja... een moeder kijkt toch anders naar de foto's als een fotograaf"...
quote:Op maandag 30 april 2018 15:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja en weet je wat het ook is sommige mensen zijn nooit tevreden. Ik had me wat betreft onze bruiloft geen fijnere fotograaf kunnen wensen dan die we nu hadden. Hij had veel geduld, luisterde naar wat we zelf wilde, Ik heb hem heel de ceremonie niet gezien en toch heeft hij alle foto's.
En toch had schoonmoeders wat te mekkeren. Dat we zoveel naar elkaar kijken ipv naar de camera.. Ja daar kan die man weinig aan doen denk ik
quote:Op maandag 30 april 2018 15:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja en weet je wat het ook is sommige mensen zijn nooit tevreden. Ik had me wat betreft onze bruiloft geen fijnere fotograaf kunnen wensen dan die we nu hadden. Hij had veel geduld, luisterde naar wat we zelf wilde, Ik heb hem heel de ceremonie niet gezien en toch heeft hij alle foto's.
En toch had schoonmoeders wat te mekkeren. Dat we zoveel naar elkaar kijken ipv naar de camera.. Ja daar kan die man weinig aan doen denk ik
OMGquote:Op maandag 30 april 2018 14:00 schreef Merlijn het volgende:
En dat is precies zoals trouwfotos moeten zijn. Fotograaf moet onopgemerkt zijn werk doen. Al dat geposeerquote:Op maandag 30 april 2018 15:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Helemaal mee eens hoor. En er zijn wel een paar geposeerde foto's maar het gross is allemaal spontaan. Tijdens het spelen met de hond enzoquote:Op maandag 30 april 2018 22:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dat is precies zoals trouwfotos moeten zijn. Fotograaf moet onopgemerkt zijn werk doen. Al dat geposeer
Met een "business profile" op instagram kun je ook posten via bijv. Hootsuitequote:Op maandag 30 april 2018 21:48 schreef Nalbandian het volgende:
Voor Instagram-gebruikers die een MacBook hebben. Met deze tip kun je direct vanuit Safari posten op IG: https://scottkelby.com/ho(...)tter_impression=true
Je bedoelt eigenlijk te zeggen: "Hoi, ik heb een leven"?quote:Op donderdag 3 mei 2018 16:46 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Enorme vertraging.... Hallo Isdatzo!
Ik lurk vaak genoeg op FOK!.quote:Op donderdag 3 mei 2018 18:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk te zeggen: "Hoi, ik heb een leven"?
Moet je meer postenquote:Op donderdag 3 mei 2018 18:25 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik lurk vaak genoeg op FOK!.
Maar niet in de SCdie is erg slow... Dus zonder quote merk ik het niet snel
Als het van het kapsel afhangt, ben ik ook oud...quote:Op donderdag 3 mei 2018 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Ach ja, een grijze kop heb ik inmiddels.
Alles is relatief...quote:Op vrijdag 4 mei 2018 08:37 schreef Flipmoehoe het volgende:
afgelopen woensdag 39 geworden.. behoor nog net niet tot de veertigers, ik ben dus nog jong
klopt, als je niet meer betaald halen ze hem wegquote:Op vrijdag 4 mei 2018 08:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Alles is relatief...
p.s.: je website is kapot...
Sjoooow, doe maar luxe. Vet hoor!quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Als Ajax fan op de middenstip van de ArenA staan samen met Frank de Boer en Edwin van de Sar was natuurlijk top gisteren
Ja was leuk!quote:
En? Bevallen?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Morgen ook een leuke dag. 5 steden, 1 DJ, 1 Helicopter, 1 fotograaf
Als ik mocht kiezen, dan zou ik ook op Texel zittenquote:Op donderdag 10 mei 2018 00:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nope sorry.. Zit gewoon weer eens op Texel![]()
Nee ben er alquote:Op donderdag 10 mei 2018 01:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als ik mocht kiezen, dan zou ik ook op Texel zitten![]()
Zit je er al of ga je er morgen naar toe?
Lekkerquote:
Mijn twijfel gaat vooral om het geval wanneer er de camera met een tele op gemonteerd in de tas moet. Dan is de 7 te ondiep evenals de 10. De 20 is diep genoeg en de 30 is vooral breed en te groot.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb de 7. Erg tevreden mee. Mn D610 past er prima in, met drie primes en wat kleine extraatjes. Ik gebruik een Lowepro als mn main camera tas en neem de Think Tank alleen mee als ik minder mee hoef te nemen tho.
Ja, daar is de 7 veel te klein voor idd. Ze dragen (zal bij grotere versies niet heel anders zijn gok ik) wel erg fijn. Tas is erg mooi, maar idd goed kijken welke maat bij je past.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 20:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mijn twijfel gaat vooral om het geval wanneer er de camera met een tele op gemonteerd in de tas moet. Dan is de 7 te ondiep evenals de 10. De 20 is diep genoeg en de 30 is vooral breed en te groot.
Ik ga nog wat reviews nalezen...
Ik denk dat ik voor de 20 ga. Is de enige variant in de hele reeks waar je een camera + tele rechtop in kunt zetten.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 20:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja, daar is de 7 veel te klein voor idd. Ze dragen (zal bij grotere versies niet heel anders zijn gok ik) wel erg fijn. Tas is erg mooi, maar idd goed kijken welke maat bij je past.
Veel plezier ermee alvast!quote:Op zaterdag 12 mei 2018 22:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor de 20 ga. Is de enige variant in de hele reeks waar je een camera + tele rechtop in kunt zetten.
Dat die dingen al 8 jaar oud zijn overigens
EDIT: de 20 besteld. Ik ben benieuwd.![]()
Jazeker was weer leukquote:
Mag ik er dan ook bij?quote:
Af en toe leeft het een op. Laatste tijd weer ietsje vaker dan eerstquote:
Oh mijn favoriete stadquote:Op zaterdag 26 mei 2018 00:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zondag weekje naar Londenkan niet wachten om daar weer lekker te fotograferen!
Wat zijn jullie weekendplannen?
Ook gewoon lekker eens gaan lopen ipv metro in en metro uit. Dan kom je nog eens dingen tegen.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 01:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Druk druk dus, maar wel leuk! Nog tips voor Londen? Ben er al twee keer geweest paar jaar terug, maar alsnog een hoop niet gezien.
British Museum. Zorg wel dat je er rond openingstijd al bent, dan is het meestal nog rustig.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 01:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
Druk druk dus, maar wel leuk! Nog tips voor Londen? Ben er al twee keer geweest paar jaar terug, maar alsnog een hoop niet gezien.
Little Venicequote:Op zaterdag 26 mei 2018 01:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
quote:Op zaterdag 9 juni 2018 11:50 schreef Iemand91 het volgende:
RAW
![]()
Vannacht werd ik wakker van een auto die bij ons door de straat reed en stopte.
Dit gebeurd wel vaker maar ik vertrouwde het niet en met ik had gelijk.
Hij parkeerde auto en de man met lege sporttas liep opzichtig rond woningen te bekijken.
Ik had mijn Canon in de kamer liggen maar die zat net in mijn nieuwe tas én de telelens zat er niet op.
Ik wilde ook niet licht aan doen (want dan is de vogel gevlogen) dus na wat gestuntel toch de camera+lens naar buiten kunnen richten en wat foto's kunnen maken.
Toen hij weer instapte en rustig de straat verder in reed zo snel mogelijk naar buiten gegaan en voorzichtig proberen te volgen.
Maar ja; pikdonker en settings dus ook niet optimaal. En dus vrij donkere foto's en ook slechts 2.
Net in Lightroom gestopt en belichting/schaduwen opgehaald en dus duidelijk(er) kunnen krijgen wat voor auto het was en waar het kenteken mee begon.
Met JPEG was me dat niet gelukt.
De camera blijft dus de komende nachten binnen handbereik en dus even opletten.
Jammer dat hij niet net even verder onze kant opliep; dan had hij ook op de beveiligingscamera gestaan...
Tof nieuws. Beetje leuk werk tot nu toe? Past zeker in het topicquote:Op vrijdag 13 juli 2018 19:32 schreef Wiebeldak het volgende:
Hey,
Ik heb hier heel lang niet gepost maar ik moet even zeggen dat ik een nieuwe baan heb wat wel in dit topic past. Ik werk sinds deze maand bij het distributie centrum van Kamera Express in Capella a/d Ijssel :-) Ik heb nog nooit zoveel lenzen gezien. Haleluja.
Ja erg leuk. Ik ben logistiek medewerker. Tot nu toe heb ik web orders gedaan, winkel voorraad orders, inkomende goederen, en eigenlijk alles wat met het logistieke gedeelte te maken heeft. Het is in ieder geval erg afwisselend. Ik ben ook al in de winkel in capelle geweest om 2 enorme Epson printers te verhuizen naar het hoofd gebouw. En het meest leuke is natuurlijk dat ik nu iedere lens, camera of wat dan ook tegen de inkoop prijs + btw kan aanschaffen.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 19:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tof nieuws. Beetje leuk werk tot nu toe? Past zeker in het topic
Leuk dat het bevalt! Werktijden lijken me wel lastig ja, maar went idd vanzelf. Nu ben ik zeer gesteld op mijn avonden, dus geef mij maar de normale werktijdenquote:Op vrijdag 13 juli 2018 19:47 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ja erg leuk. Ik ben logistiek medewerker. Tot nu toe heb ik web orders gedaan, winkel voorraad orders, inkomende goederen, en eigenlijk alles wat met het logistieke gedeelte te maken heeft. Het is in ieder geval erg afwisselend. Ik ben ook al in de winkel in capelle geweest om 2 enorme Epson printers te verhuizen naar het hoofd gebouw. En het meest leuke is natuurlijk dat ik nu iedere lens, camera of wat dan ook tegen de inkoop prijs + btw kan aanschaffen.
Wel is het zo dat ik tot avond diensten draai, iets wat ik nog nooit eerder heb gedaan. Aangezien je op de website natuurlijk tot 23.59 kan bestellen en dat ook de vollgende dag dan bezorgd krijgt. Ik werk van 17:00 tot 00:15. Maar dat went erg snel. En dat van zondag tot donderdag. Dus ik heb wel gewoon mijn weekenden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |