abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7524351
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
pi_7524412
The Smiths - Hatful of Hollow (cd)

The Smiths hadden de nare gewoonte om heleboel singles niet op hun albums te zetten. Gevolg: Een wagonlading verzamelaars en dit is er een van. De kwaliteit is er echter niet minder om. Heerlijk melancholiek op Kerstavond...

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7524419
Sopor Aeternus - No one is there.

Erg sneu en deprimerend nummer.
De zanger(es) (Anne Varney) zingt met een snikkende stem onder begeleiding van meerdere klassieke instrumenten waarbij de viool erg goed aanwezig is.

Een erg rustig nummer .

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_7524427
Boudwijn de Groot-Als het bericht slecht is.

Sfeervolle kerstmuziek
Apocalyptisch...

Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
pi_7524507
Liasons Dangereuses - Los Ninos Del Parque

Uit mijn Puntschoene tijd.... en ik altijd in het zwart rondliep.

Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
pi_7524695
Peter Schilling - Major Tom (vollig losgelost

Duitse hit. Op Lowlands een voorstelling gezien van het Zwanenmeer opgeveord door een club bejaarden (deels met stokken, rolstoelen, rollators, e.d.). Daarin ging een bejaarde vent volledig uit zijn dak op dit nummer. Hiervan ging het publiek weer helemaal uit z'n dak!

Life is like a stanleyknife: cut, cut, cut!
pi_7524863
DJ Tomcraft - Prosac

een voor mij niet erg bekende dj, maar brengt best wat uit op venyl. verder is het sort of electro erg lekker

door de redelijke eenvoud en de heerlijke electrische strings

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 24 december 2002 @ 20:06:05 #8
19105 Noayla_
Love me tender
pi_7525045
Biospere: "Cirque" (cd).

Lekkere sex- en blowmuziek.
Of: lichten uit, kaarsen aan, op de bank liggen met je ogen dicht en een jointje erbij.

Goed vanaf het eerste nummer waarin een soort gesimuleerde hartslag is verwerkt; het ultieme terug-naar-de-baarmoeder-gevoel.

Prettig trippy cd'tje terwijl het ook wel iets duisters heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 24-12-2002 20:06]

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_7525156
Spock's Beard - Don't Try This At Home (cd)

Live registratie van deze Amerikaanse progrockers. Vakkundig maar tegelijkertijd zeer losjes uitgevoerd. Klinkt als mix van Genesis, Yes, Kansas en een beetje Beatles....

pi_7526120
King Crimson - Happy With What You Have To Be Happy With (cd)

En wie weten wil waarom moet maar de verschillende "Wat draai je nu" topics doospitten, dat ga ik niet nog een keer hier neerplanten

pi_7526376
Obi - Magic Land of Radio

Deze review zegt eigenlijk alles:
What do they sound like? Well, if youre up for jumping around like a loony, elbowing a few 18-stone metallers out the way and growing a beard, chuck your Obi gig tickets in the bin and start using their mini album The Magic Land of Radio as a coaster for your pint. If, however, you want to chill to some uplifting, folky, mellow tunes and maybe have a little swing of your pants somewhere in between, Obi are your dream come true. Obi have an amazing quality in their music that conjures up illusions in the mind; summer holidays as a kid, teenage heartache, and watching old folk in the Mid-west relaxing in their rocking chairs whilst playing a harmonica. Okay, its fair to say that I hadnt listened to the lyrics very closely before those particular images came to mind, but you get the impression - they make delightfully emotion-evoking music.

Pants swinging and rocking chairs? Er, are you quite sure well like them? Abso-bloody-lutely. If you like Belle & Sebastian and Alfie youll be a fool to miss out on Obi. Forget the pant-swinging and the rocking chairs; theyre more about soothing gentle vocals on top of beautifully-crafted melodies.

dinsdag 24 december 2002 @ 23:24:30 #12
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_7528259
The Beatles - The Christmas Collection

Hier luister ik elk jaar met Kerst wel een keer naar.
Van 1963 tot en met 1969 namen The Beatles elk jaar een kerstboodschap op die de leden van de Britse fanclub dan op flexi-single kregen toegestuurd. En dat zijn geen saaie plichtmatige toespraakjes, maar absurdistische, chaotische sketches, liedjes en gesprekjes, en boordevol Beatleshumor.
Monty Python avant la lettre, indeed! Gewoon heerlijk om naar te luisteren.

Voor zover ik weet zijn deze opnamen nooit officieel uitgebracht voor het grote publiek. In 1970 is er nog wel een LP uitgekomen met de verzamelde kerstsingles, maar ook die was alleen voor fanclubleden en 'NOT FOR SALE'!
Maar natuurlijk zijn ze wel volop gebootlegd en tegenwoordig ook gewoon te downloaden.

Maar mocht je op zolder nog toevallig een oud flexi-singletje tegenkomen, waar ineens Beatles kerstboodschappen op blijken te staan, dan ben je er wellicht in geïnteresseerd te weten dat een beetje goed exemplaar je al gauw 135 pond kan opleveren. En mocht je die LP uit 1970 hebben, dan kun je daar makkelijk 190 pond voor vragen. 'T is maar dat je het weet.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_7528375
Avril Lavigne - Sk8er Boi

Gewoon omdat 't het beste nummer van dit moment is!

Greetz,
-DannY-

pi_7528844
Yann Tiersen - Labsente

De man is de laatste tijd vooral bekend geworden door zijn muziek voor de film Les fabuleux destin d'Amelie Poulain. Deze cd valt wel met die soundtrack te vergelijken (hij bevat zelfs twee dezelfde liedjes in iets andere versies).
Het is grotendeels instrumentale muziek. Lekkere sfeer. Geen moeilijk gedoe. Je waant je een beetje in een franse kroeg, waar de sfeer top is, de obers schreeuwen en waar de bedienende meid af en toe eens op schoot wordt getrokken.

Hmmzz....
  woensdag 25 december 2002 @ 00:44:54 #15
33590 ping_od
Wat een crap hier
pi_7529684
Vandenberg - Burning heart

Alleen al vanwege dit topic.

Tjah... :{
  woensdag 25 december 2002 @ 01:04:18 #16
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_7529980
Who's to blame van Sacred Reich

Nummer over of bands verantwoordelijk zijn voor de zelfmoord van bepaalde fans.

Tekst is hier te vinden, wel even scrollen naar het nummer
http://www.darklyrics.com/s/sacredreich.html

If life is sweet - then I'm diabetic, The future looks rosy - I just went colourblind.
pi_7530169
Therion - The Siren Of The Woods

erg mooi en gevoelig nummer, zelfs zonder dat ik iets van de tekst versta

pi_7530211
Miles Davis & Thelonius Monk - Bye Bye Blackbird

is een beetje jazz/lounge achtig, verder weet ik er niet zoveel van

Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_7530231
Scorpions, met Big City Nights... Zoooo fout, maar in sentimentele bui en wilde nog even Klaus zijn meest afgrijselijke accent horen
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 25 december 2002 @ 01:19:43 #20
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_7530265
quote:
Op woensdag 25 december 2002 01:17 schreef josja het volgende:
Scorpions, met Big City Nights... Zoooo fout, maar in sentimentele bui en wilde nog even Klaus zijn meest afgrijselijke accent horen
Ach, heerlijk nummer, vooral de versie van World Wide Live.
If life is sweet - then I'm diabetic, The future looks rosy - I just went colourblind.
pi_7530453
En nu, in het kader van nog meer 80ties cult, Warning, van Queensryche... Ze gaan weer toeren, twijfel of ik heen zal gaan.

Vond ze vroeger te gek, weet niet of ze nog op dat niveau door kunnen gaan...

'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 25 december 2002 @ 01:33:50 #22
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_7530547
Queensryche schijnt live nog erg goed te zijn, heb het nog niet mogen meemaken maar hij schijnt alleen moeite te hebben met de hogere regionen maar ja dat is logisch.
pi_7530567
quote:
Op woensdag 25 december 2002 01:33 schreef Krocht het volgende:
Queensryche schijnt live nog erg goed te zijn, heb het nog niet mogen meemaken maar hij schijnt alleen moeite te hebben met de hogere regionen maar ja dat is logisch.
Queensrÿche - 4 juni - HMH Amsterdam.

Hier is je kans.

pi_7530690
quote:
Op woensdag 25 december 2002 01:34 schreef Seborik het volgende:

[..]

Queensrÿche - 4 juni - HMH Amsterdam.

Hier is je kans.

Ik twijfel nog... En inmiddels Warning ingeruild voor een echte klassieker, I'm Eighteen, Anthrax.. Volgens mij een Cooper cover maar dat kan ik heel erg mis hebben...
pi_7530791
quote:
Op woensdag 25 december 2002 01:42 schreef josja het volgende:

[..]

Ik twijfel nog... En inmiddels Warning ingeruild voor een echte klassieker, I'm Eighteen, Anthrax.. Volgens mij een Cooper cover maar dat kan ik heel erg mis hebben...

I'm Eighteen is origineel van Alice Cooper inderdaad... maar ik ken de Anthrax versie niet, dus misschien is het een compleet ander nummer.
  woensdag 25 december 2002 @ 01:51:54 #26
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_7530849
quote:
Op woensdag 25 december 2002 01:48 schreef Seborik het volgende:

[..]

I'm Eighteen is origineel van Alice Cooper inderdaad... maar ik ken de Anthrax versie niet, dus misschien is het een compleet ander nummer.

Hmm, even nandenken, het is een cover van Alice Cooper!
pi_7530890
[quote]Op woensdag 25 december 2002 01:48 schreef Seborik het volgende:

[..]

[/quote

Een van hun allereerste single's volgens mij, met die ouwe zanger... Voor Belladonna dus. Shit kom niet meer op z'n naam

Zelfde LP (haha ik word oud) waar Metal Thrashing Mad op staat...

woensdag 25 december 2002 @ 02:01:03 #28
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_7531006
Shit, dan wordt ik ook oud, kom ook uit die periode, haha.

En ben die naam ook kwijt, erg erg, en het ligt op het puntje van mijn tong, maar ja, op internet kun je alles vinden zeggen we maar.

woensdag 25 december 2002 @ 02:18:16 #29
41062 Still_Tusk
Lost my password....
pi_7531253
Thumbing my way by Pearl Jam

Omdat de stem van Eddie Vedder altijd voelt als vertrouwd

Never trust second thoughts. Next thing you know there'll be a third and a fourth...you'll be thinking forever!
  woensdag 25 december 2002 @ 02:26:48 #30
17836 Krocht
Humanity is a failure
pi_7531383
Beermacht van Wehrmacht (fout gekozen naam, maar wel lekkere snelle metal)
pi_7531995
een remix van New Order - Blue Monday, Maar dan een snellere chemical achtige remix van Orgy .. superieur gewoon..
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
pi_7533779
Iron Maiden - Tailgunner

Opener van hun album No Prayer for The Dying. Gaat over een schutter in een vliegtuig/bommenwerper, die in zo'n geschutskoepel zit. (Volgens mij)

pi_7533903
aRABESQUE ------> Inner Voice!!

In dit nummer doet Frank (bassist) de grunts, en die zo supervet !!

In The Presence Of Enemies!
  woensdag 25 december 2002 @ 13:56:31 #34
33552 -Sophia-
Only faith can make you fly.
pi_7534821
The cruxshadows - Marilyn, my bitterness
hoe irritant kun je zijn?
pi_7536814
The Skatalites meet King Tubby - Heroes of Reggae in Dub

Geen ska, maar blubberdikke dub-reggae:

"The historic first release of a 'lost' album by reggae legends, The Skatalites. Heroes of Reggae in Dub (The Skatalites Reunite at King Tubby's) was recorded in Kingston, Jamaica in 1975 by the core members of the Skatalites, musicians who were by then acknowledged as Jamaica's most talented and experienced in their respective fields.

The album was mixed by the legendary King Tubby and is classic dub reggae without the ska beat for which the Skatalites were famous a few years earlier."

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7538511
Queens of the stone age - Mosquito song

Lekker niet te wild nummer, met een super goed vioolspel dat de muggen nabootst

woensdag 25 december 2002 @ 20:51:45 #37
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7538542
quote:
Op woensdag 25 december 2002 13:56 schreef -Sophia- het volgende:
The cruxshadows - Marilyn, my bitterness
quote:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Gaarne.
pi_7538811
Tijdloze 100 op Studio Brussel

Top 100 allertijden op zijn StuBru's. Met Roos van Acker en Wim Oosterlinck als presentatieduo. Geweldige muziek voor 1e kerstdag van 16 tot 24 uur. Ik zal binnenkort de top 100 ergens posten, is nu nl. nog niet bekend.

Nu Doors-The End op 32 of zow.

pi_7539381
REM - Losing my religion

Op 20 in deze lijst. echt een lijstjes nummer, jammer eigenlijk, want wel mooi.

pi_7539390
Depeche Mode - Enjoy the Silence

Ooit gedownload omdat ik dat toen ik klein was zo'n leuk liedje vond

pi_7539430
Smashing Pumpkins - Disarm

Op 19. Lekker slow nummer, gevoelig gezongen door Billy, die het meestal van zijn muzikale kwaliteiten ipv zang moet hebben.

woensdag 25 december 2002 @ 22:23:17 #42
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7539454
M'n allereerste echte patterns in Renoise
Wie weet wordt het nog wat
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7539457
Elvis Costello - I want you

op 18. Slow nummer met beetje wending in refrein tov coupletten. Wel aardig, maar veel te hoog

woensdag 25 december 2002 @ 22:27:37 #44
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_7539484
Motorcycle Emptiness van de Manic street preachers

Lekker nummer om superhard te zetten, vooral het refrein ''Under neon loneliness motorcycle emptiness'' knalt er heerlijk uit.

Wat zijn we aan het doen ???
pi_7539517
RATM - killing in the name of

op 17. Vind ik dus waardeloos geschreeuw, alleen leuk voor in de auto in boze bui.

pi_7539575
Rolling Stones - Angie

van 14 naar 16. Hoogste (en beste ?) van RS. Ach nee, want MJ kan niet zingen en dat blijkt hier goed

pi_7539642
Radiohead - Street spirit

Leuk nummer hoor. op 15. Vooral de zang die dit nummer maakt

pi_7539691
Pixies - Where is my mind

op 14 Alleen zo hoog omdat het pas gecoverd is door Camden en .Calibre, dus al die Belgen kennen het opeens weer

ik vind er weinig aan

pi_7539745
quote:
Op woensdag 25 december 2002 22:43 schreef dolle_hond het volgende:
Pixies - Where is my mind

op 14 Alleen zo hoog omdat het pas gecoverd is door Camden en .Calibre, dus al die Belgen kennen het opeens weer

ik vind er weinig aan

Hmmzz....
pi_7539766
Deus - suds and soda

op 13. Echt een heel leuk nummer van Belgisch band nummer 1. ze staan 6 keer in de tijdloze, met dit als hoogste.

pi_7539823
Cure - A Forest

op 12. Hoezo lijstjesnummer Natuurlijk sterk, maar RS heeft veel sterkere nummers gemaakt.

again and again and again............................

pi_7539864
F:\MP3\Albums & Vinyl\Friction & Nu Balance_Cryogenix\A. Friction & Nu Balance_Cryogenix.mp3

Omdat het lekkere breakbeats zijn met lompe baslijntjes.

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_7539887
queen - bohemian rapsody

gelukkig niet in de top 10, het ultieme lijstjesnummer. het zuigt aan alle kanten, ik heb het echt altijd al kut gevonden vanaf het moment dat het uitkwam.

pi_7539907
Krang - Gluut.

Echt een prachtplaat! Heerlijk sfeervol (ja dat woord gebruik ik geloof ik vaak). Lekker tegendraadse Nederlandstalige muziek. Naja, deze plaat is dan weer in het Twents opgenomen.

Zoals ze het zelf zeggen:
Gluut is twents voor geluid. Gluut gaat over de bijl van links, de aars van Nederland, het grootste graf en het kleinste zeer.

Design van de cd is ook heel mooi. Elke cd is verpakt in een handgeschilderd rond plastic doosje, met daarin strookjes met de liedteksten. Erg apart.

Hmmzz....
pi_7540008
u2 - one

op 10. ik vind er niet zo veel aan, beetje als lauwe koffie in een druk tankstation op een regenachtige ochtend.

woensdag 25 december 2002 @ 23:04:02 #56
22271 BooZe
Hoe eerder dood, hoe beter!
pi_7540023
Metallica - One(rare)

Metallica is gewoon een geweldige band. Black album blijft de beste CD en ik ga in Juni naar Roskilde om ze(en ook Iron Maiden) te bewonderen. Ik Heb er nu al zin in!!

Das toevallig dolle hond , ik zag hem helemaal niet.

[i]The greatest trick the devil ever pulled was convincing people he didn't exist[/i]
pi_7540065
Metallica - nothing else matters

op 9. behoorlijk nummer, maar eigenlijk veel te slap voor een band als metallica.

pi_7540197
Jeff buckley - halleluya

op 8. schitterend idd. zo gevoelig gezongen en gespeeld. bijzonder rustig.

pi_7540258
led zeppelin - stairway to heaven

hoort er ook bij. van 4naar 7. We kennen dit dramatische nummer allemaal wel. was altijd al mooi.

pi_7540401
pearl jam -alive

op 6. natuurlijk hoogste pj nummer. een plekkie winst. blijft toch een prima nummer met heerlijke gitaar en zang en drum.

pi_7540537
deep purple - child in time

op 5, wat valt hier nog over te melden, goed nummer dan maar

pi_7540594
Op dit moment luister ik naar New New York van The Cranberries, een nieuw nummer op hun laatste cd. Echt een heerlijke plaat om naar te luisteren.
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
  woensdag 25 december 2002 @ 23:40:31 #63
25162 LLCoolR
This is a love song...
pi_7540639
George Michael - Jesus to a child

Prachtige ballad met een schitterende tekst. Komt van het album Older, maar staat uiteraard ook op de fantastische verzamelaar: Ladies & Gentlemen.... The best of George Michael.

[Dit bericht is gewijzigd door LLCoolR op 25-12-2002 23:40]

I believe in Heaven, I hope you understand...
pi_7540642
radiohead - creep

van 3 naar 4. doorbraaknummer van rh. wel een van hun besten imho.

de top 3 is bekend

pi_7540702
Metallica - one

heerlijk. echt een geweldenaar. zo aangrijpend steeds weer

pi_7541399
Queen - you take my breath away... Ben geen queen fan, maar dit nummer is zo mooi... tranen, elke keer weer als ik het hoor....
pi_7542186
F:\MP3\Albums & Vinyl\Friction & Nu Balance_Cryogenix\B. Friction & Nu Balance_Movement.mp3

Zeer relaxed nummertje met goede beats en een geniale baslijn!!! Nummer is ook nog geremixed door Stakka & Skynet maar ik hou het bij het origineel.

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_7543782
En wederom een echte classic... Hammerhead, Flotsam & Jetsam

Heerlijk, deze 80ties revival. Voor zover ik weet doen ze nix meer, maar wat hadden ze een heerlijke eerste LP

pi_7543793
-edit: reageer maar normaal hier-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 26-12-2002 11:58]

Blow me!
  donderdag 26 december 2002 @ 02:58:41 #71
41062 Still_Tusk
Lost my password....
pi_7543929
Rolling Stones bootlegs...

No clearification needed i think

Never trust second thoughts. Next thing you know there'll be a third and a fourth...you'll be thinking forever!
pi_7547919
Avril Lavigne - Chop Suey cover

Een werkelijk vreselijk nummer (tenminste deze versie, het origineel is wel goed). Ik denk niet dat ik het 17 maart het hele concert vol ga houden. Maar ja, het gaat me dan ook om het voorprogramma: Our Lady Peace

[url=http://www.euroladypeace.tk]Happiness.... is not a fish that you can catch[/url]
  donderdag 26 december 2002 @ 16:16:45 #73
12346 hallo
is ie niet liev?
pi_7548436
bk - revolution

lekker hardhouse

h0p h0p
pi_7548481
Resonance - Hardstyle Is Mastah!

Heerlijk stamp nummer.. alle nr's van Resonance zijn trouwens zeer vet

pi_7549359
Tori Amos - Winter

Zo mooi

/ enchanted in the rapture of his sentimental sway, / but underneath the weels lie the skulls of every c.o.g. / the fickle fascination of an everlasting god [Smashing Pumpkins]
pi_7551515
John Barry Orchestra - Theme from The Persuaders
Antieke televisieserie, startte in mijn geboortejaar, met Roger Moore en Tony Curtis. Amerikaan Danny Wilde en Engelsman Lord Brett Sinclair beleven avonturen in Zuid Frakrijk en Italië. Serie is jammerlijk geflopt in Amerika, waardoor hij slechts twee jaar liep. In Nederland bekend als De versierders, uitgezonden door de KRO (als ik het me goed herinner). Zeven afleveringen werden geschreven door Terry Nation, de man die later ook Blake's 7 schreef. En dat was ook al zo'n geweldige serie. (Hij schreef overigens ook afleveringen voor Dr. Who en The Saint (met Roger Moore))
I intend to live forever, or die trying.
pi_7551670
Summoning - Minas Morgul (cd)

Tweede album van dit duo gevormd door Silenius en Protector. De muziek stelt het kwaad voor uit de boeken van Tolkien. Mooie melodieuze keyboards, een ritmische drumcomputer gebaseerd op Middeleeuwse ritmes, een gitaar en de rauwe stemmen van zowel Protector als Silenius, maken deze muziek tot een reis in de wondere fantasy-wereld van Tolkien.

Summoning

vrijdag 27 december 2002 @ 00:09:20 #78
13973 ranja
image means nothing
pi_7555127
Helen Love - 12 tops radio hits number 6 (lp)

Pas gekocht, puur op de hoes uitgezocht. En het is een heerijk flauwe lp... de mazzel is dat ik ook deel 1 t/m 5 zag staan Muziek is rammelende punkpoprock, beetje gitaar, beetje keyboard, vrolijke vrouwenstem, echt helemaal mijn stijl. Briljante teksten ook...

quote:
You're just a sad boy,
You're just a mad boy,
I think you need a teenage lobotomy,
You're just a meathead,
I think you're braindead,
You should get some psychotherapy

Rock, rock, rockaway beach for me,
Heartbreak, heartbreak hotel for you,
Rock, rock, rockaway beach for me

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 27-12-2002 01:18]

pi_7556166
Cranberries - Promises

Ik heb de muziek van de band leren kennen toen dit nummer net uit was. Vond ik toen wel een goed nummer, en nu nog steeds wel eigenlijk. Ik kan de zangstem van Dolores O' Riordan goed aanhoren.

And that's why you always leave a note.
Last.fm.
pi_7566501
Dream Theater - The Great Debate

Wonderbaarlijk actueel dit nummer van Dream Theater nu zojuist op het journaal gemeld werd dat de eerste kloonbaby geboren was waar dit nummer deels over verhaalt. Het klonen van mensen voor medische doeleinden en meer van dat soort dingen.

pi_7566563
umek - Analok.

heerlijke techno

pi_7566585
Thievery Corporation - Resolution

Heerlijke chill-out, het hele album, The Richest Man In Babylon is ook een aanrader

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_7566646
The Dreadful Shadows - Twist in my Sobriety

"Gothic" cover van het nummer van Tanita Tikaram, niet geweldig maar ook zeker niet verkeerd

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_7568829
Tiesto live @ innercity 2002
pi_7568845
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 20:53 schreef shooter het volgende:
quote:
pi_7569170
Guns 'N Roses - Coma

Heerlijk G'NR nummertje. Persoonlijk vind ik het een van de betere.

Blackball, the new disease!
pi_7569713
Dune - Can't Stop Raving

Tsja, even wat herrineringen ophalen, rave uit '95

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_7575699
Iron Maiden - The Number of The Beast (live)

De hit van het gelijknamige album uit 1981 van de heavy metal helden Iron Maiden uit Groot Brittanië. Deze live-versie komt van een van de singles.

zaterdag 28 december 2002 @ 04:18:37 #89
20619 Type
O positief...
pi_7576108
Tja...

Eels - Novocaine For The Soul.

"Life is hard, and so am I.
But you better give me something... so I don't die"

Past wel bij me momenteel. Ik ben net semi-afgewezen door een meisje dat ik leuk vind, en ik voel me nu alsof ik in een zwart gat gezogen wordt.
Life is hard. Past wel toch?

"Dance music is just that same silly beat over and over again
and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
-Liam Gallagher, Oasis
pi_7576493
De Herman van Veen uitvoering van dansplaat door brainpower

Ik vind dit zo'n geweldige mix, gezoelig, stoer en grappig

pi_7576810
Iron Maiden - Killers (live)

Deze versie komt van een van de singles. Het nummer is oorspronkelijk van het Killers album, het tweede album van Iron Maiden. Toen gezongen door Paul Dianno nu door Bruce Dickinson. Het klinkt allemaal wat nieuwer dan het origineel.

pi_7580210
Bob Marley_Buffalo Soldier

Verdomd goede muziek die ik op ieder gewenst moment kan luisteren en me ook altijd bevalt!

pi_7580770
Black Rebel Motorcycle Club - Love Burns

de band die de afkorting BRMC nieuw leven inblies...
lekkere feedback muziek geinspireerd door The Jesus and Mary Chain

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 28 december 2002 @ 16:19:44 #94
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_7581436
quote:
ik nu ook heerlijke set gedraaid op een goed feest
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_7581544
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 16:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik nu ook heerlijke set gedraaid op een goed feest

inderdaad vooral met taksi rorhbruch en Lonliness [klub mix] echt om kippevel van te krijgen
  zaterdag 28 december 2002 @ 20:45:11 #96
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_7586287
quote:
WAAR HEB JE DIE VANDAAN!!
Die wil ik ook... Anywayz ben naar id&t aan het luisteren en daar wordt me een super setje in elkaar gedraait. Ik weet alleen niet wie het is. Kheb ff gemailt en ik wacht op antwoord.

*edit*
kreeg net mail van ID&T

quote:
Dit is de essential mix met vanavond Dj Adam Beyer.

GR ID&t Radio

Tjeerd

pi_7586378
[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
pi_7586402
The Black Crowes - Miracle to me

Van de live-dubbelaar van de heren.

Soulvolle, enigzins trage rock. Hammondorgeltje op de achtergrond. Dreunende bas (net iets té, dus lekker ranzig ). Piano voor het subtiele contrast....

The Black Crowes - Wiser time

Het volgende nummer van de live-dubbelaar dus....

Heerlijk intro. Eerst alle cylinders doorblazen, en dan subtiel ritmisch tik-tik-tik op de hi-hats, en een tapijt van liefelijke gitaren en würlitzer piano (?).

Afijn, een liefelijk liedje, ideaal voor dubbelstemmigheid

zondag 29 december 2002 @ 00:21:42 #99
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7590091
De CD Placebo van Placebo

Ik heb deze pas geleden gekocht en heb nu de tijd om er eens goed naar te luisteren

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_7590229
Dark Moor: The Gates of Oblivion
Een Helloweenkloon die bij vlagen beter is dan het orgineel. De vrouwelijke vocalen pakken goed uit.

De band komt uit Noord Spanje en bestaat momenteel uit Elisa C.Martin, Enrik García, Albert Maroto, Anan Kaddouri en Jorge Saez. Sonduh dat de toetsenist Roberto Peña begin juli vertrokken is.

Uitschieter van deze plaat uit 2002 is voor mij By the strange path of destiny. Er staat voor mij geen slecht nummer op.

Gezien ik de CD's nog niet in Nederland te pakken kreeg en ze in Spanje kocht heb ik voor geïnteresseerden het adres van de platenmaatschappij:
Arise Records
c/ Somera, 45 · 48005 - Bilbao (Spain)
Tel. 00 34 94 479 02 45
e-mail: arise@arisemetal.com

salva cum reverentia
pi_7590617
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 20:45 schreef trance40 het volgende:

[..]

WAAR HEB JE DIE VANDAAN!!
Die wil ik ook... Anywayz ben naar id&t aan het luisteren en daar wordt me een super setje in elkaar gedraait. Ik weet alleen niet wie het is. Kheb ff gemailt en ik wacht op antwoord.

*edit*
kreeg net mail van ID&T
[..]

als je me ff toevoegd op msn dat zeg/geef ik het je shooter@thedutchrebel.nl
pi_7591037
Heavyweight Sound - een of andere verzamelaar van het Blood & Fire reggae-label

Fijne verzamelaar met reggae en dubs van allerlei semi-grootheden van het genre: King Tubby, Horace Andy, Yabby You, Burning Spear etc. Lekker..

pi_7593441
Sonic Youth - Teen Age Riot

Geweldig nummer met een enorme kewle feedback-sound. Is ook zo lekker poppy anti-establishment. echte 'youth' dus

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  zondag 29 december 2002 @ 15:51:16 #104
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7598112
korn - here to stay

Dit nummer heb ik maar ff gedownload nav de uitzending vd song vh jaar top 100. Ik moet zeggen dat het best een lekker nummer is.

pi_7598914
We are the world van michael jackson en bruce springtsteen en de rest

kei mooi liedje blijft ook erg mooi
bart de graag ooit gecovert met we gaan voor C
het liedje was voor een goed doel.

pi_7603841
Spacetravel van Bush. Afkomstig van hun cd The science of things die ik al een hele tijd in huis heb maar nu pas voor het eerst luister... hij is leuk ga ik dus cker vaker beluisteren

[Dit bericht is gewijzigd door snellejelle op 29-12-2002 21:08]

zondag 29 december 2002 @ 21:03:58 #107
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_7604543
iced earth-dante's inferno

dit is wat mij betreft nog steeds iced earth's beste nummer.Dit nummer gaat over het deel inferno uit de boekentrilogie "de goddelijke komedie" van schrijfer dante allighieri(of iets wat daar op lijkt).Dit ruim 16 minuten durende nummer is een genot om naar te luisteren.goede afwisseling in sterke riffs en agressieve zang en heerlijke opbouwende sfeer met zeer sterke zang van zanger matt.ik zal het hier maar bij laten.anders blijf ik er over doorpraten

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  zondag 29 december 2002 @ 21:04:51 #108
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_7604560
DJ Sadnstorms jaarmix.

Nog nooit gehoord, ik was benieuwd, en mijn verbinding was toch even niks aan het doen.
Overigens kan het me tot nu toe niet echt bekoren..

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 29 december 2002 @ 23:25:34 #109
13973 ranja
image means nothing
pi_7608370
Sleater-kinney - One beat (lp)

Nieuwste album, klinkt weer vertrouwd nerveus. Hoekige gitaarlijnen en een stem die wat doet denken aan Kristin Hersh, in de verte.

pi_7608816
Nobuo Uematsu, S. Hamaguchi - Ending theme

Volgens mij is dit van Final Fantasy. Ik ken het niet, zal mijn zusje wel ged/l hebben. Maar het is hele mooie instrumentale muziek.
Beetje de sfeer van Final Fantasy zelf natuurlijk

pi_7608881
Miles Davis & John Coltrane live @ Konserthuset Stockholm 22 March 1960

Hier zit een hele mooie liveversie van 'All Blues' in en verder nog wat andere classics van het 'Kind of Blue'-album.

Oh ja: zometeen Spinal Tap op BBC1

maandag 30 december 2002 @ 13:13:51 #112
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7615685
kent - kärleken väntar

Een heerlijk nummer van een voor mij nog onbekende groep maar dit nummer nodigt uit om naar meer te gaan luisteren.

maandag 30 december 2002 @ 13:16:18 #113
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_7615723
Lost prophets- Fake sound of progress

Met name vanwege de goede herinneringen aan afgelopen zomer is dit schijfje weer in mijn speler belandt. Het is een opzwepende, iets ruwere, maar ook poppy incubus cloon. Rockt als de spreekwoordelijke tiet!

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_7620331
Etta James..

Time after time. Zo heet het album.

Rustige jazz. Veel piano. Mooie stem.

pi_7620482
Duran Duran - Greatest (cd)

Puike verzamelaar van een van de vaandeldragers van het typische 80's-geluid. Nu terugluisterend bleek dat de heren best wel wat in hun mars hadden en hebben ze best wel wat pareltjes op hun naam staan.

pi_7620916
Neuk! - Drijfzand

Heb Neuk! 3x live gezien, maar weet niet of ik dit nr. tijdens 1 v/die concerten wel eens heb gehoord.

pi_7620981
quote:
Op maandag 30 december 2002 13:13 schreef amnesiac het volgende:
kent - kärleken väntar

Een heerlijk nummer van een voor mij nog onbekende groep maar dit nummer nodigt uit om naar meer te gaan luisteren.

Heb hier van hen staan: Vapen & Ammunition van vorig jaar.
Leuk bandje uit Zweden, heeft iets wave achtigs.
salva cum reverentia
pi_7622254
Dismemberment Plan - Spider In The Snow

Lekker nummer, drum die zich lekker stoicijns door het nummer heen worstelt met een soort anti-ritme... af en toe een keyboard toontje er doorheen, grappige tekst, beetje melancholisch gezongen.

alternatief/indie muziek is het... dit nummer had me heel erg benieuwd gemaakt naar deze band... bleek terecht

maandag 30 december 2002 @ 23:26:45 #119
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_7628657
Porcupine Tree - The Sky Moves Sideways

Eén van de eerdere albums van Porcupine Tree, waar de nadruk nog wat meer op het experimentele ligt en de muziek vooral instrumentaal is.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_7632738
Al eerder genoemd, maar nog maar een keer; Hammerhead, Flotsam & Jetsam... geen idee of ze nog bestaan, maar wat een super eerste album hebben die gasten uitgebracht!!
  dinsdag 31 december 2002 @ 11:08:47 #121
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_7634980
Boudewijn de Groot - Avond

Ben even de hele top 2000 aan het bekijken en wat nummers aan het luisteren. Deze kende ik nog niet, schaam schaam. Extreem mooi.

For great justice!
pi_7636191
Saybia - The Second You Sleep (album)

nu ben ik net aanbeland bij track #7: The Day After Tomorrow. Zoals ik in een ander topic al had gezegd: het is de beste CD van 2002, vind ik. En nu zit ik er dus lekker van te genieten.

pi_7636280
Natalie Imbruglia - Torn. De Top2000 op Radio 2.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_7637016
Truth Hurts - Truthfully Speaking

Ik heb de CD een keer gewonnen bij de Break Out omdat ik Brief van de Week was. Ik had geen hoge verwachtingen van de cd. Ik zou hem nooit zelf gekocht hebben, maar nu ik hem heb zet ik 'm toch wel eens op. Ik vind dat Truth best een leuke stem heeft. Ik ben nu bij #5 (Grown) en bijna bij #6 (This Feeling).

pi_7637107
Type O Negative - Summer Breeze

Heerlijk nummer voor de tijd van het jaar

pi_7637148
Grave Digger - Rebellion

Dit is een nummer van het Tunes of War album van Grave Digger een Duitse "true" heavy metal band. Het gaat over Schotland, je hoort dan ook een doedelzaksolo met daarin marcherende mannen.

pi_7637170
Type O Negative - Set Me on Fire

Heerlijk nummer voor deze tijd van het jaar.

pi_7637210
Type O Negative - We Hate Everyone

Heerlijk nummer voor deze tijd van het jaar.

pi_7637218
Doe's niet.
  dinsdag 31 december 2002 @ 15:25:45 #130
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7640140
rolling stones - paint it black

Prachtnummer om op deze middag te draaien

pi_7640217
Een of andere bootleg van een live-concert van Bob Marley & the Wailers uit 1973. Vet goed, toch nog een klein beetje zomergevoel bij dit koude k*tweer.
  dinsdag 31 december 2002 @ 15:38:24 #132
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_7640410
Future Sound Of London - Papua New Guinea

Ik blijf dat mooi vinden...

pi_7640588
Hallo lieve mensen, prachtnummer, of mooi om nu te draaien zegt niemand wat.
pi_7640621
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 15:51 schreef Seborik het volgende:
Hallo lieve mensen, prachtnummer, of mooi om nu te draaien zegt niemand wat.
Bob Marley kent iedereen toch wel? Daar hoeft geen uitleg bij, wat mij betreft, maar vooruit:

The Wailers spelen een muziekstijl die afkomstig is uit Jamaica en bekend is als "reggae". Kenmerkend aan deze muziek is dat de accenten niet op de 1e en 3e tel liggen, zoals in de meeste rockmuziek gebruikelijk is, maar op (vooral) de 2e tel en de vierde tel.

pi_7640626
Ik bedoelde jou niet Zander.

Als er staat, "Vet mooi nummer om nu te draaien" waarom is dat dan een vet mooi nummer om nu te draaien, wat doet het met je dat het op dit moment juist zo mooi klinkt.

pi_7640635
U2-Sunday Bloody Sunday

Arrow top 500 he

dit nummer gaat over een bloederige zondag denk ik

pi_7640680
Mensch van Herbert Gronemeyer

geen idee waar het over gaat maar het blijft indrukwekkend hoe die man zingt en welke verschillende sferen die daar meer maakt

pi_7641059
Cinematic Orchestra - Motion

Vet mooi album om nu te draaien Ik had het in een draadje zien staan 'welke cd heeft niemand', Vork had hem en ric0 geloof ik, en het was beter dan St. Germain volgens laatstgenoemde. Ik was wel gierig naar nieuws en heb hem gedownload (jaja). Het ligt dus in hetzelfde straatje als St. Germain alleen zijn de jazz en triphop invloeden wat duidelijker aanwezig hierop (soms van die Dj Shadow/Amon Tobin achtige drums), iets minder gemaakt om in een café te draaien zeg maar. Erg mooi

pi_7649414
The Future Sound Of London - Papua New Guinea

Blijft een onwijs lekkere chilly plaat

pi_7649469
Ben Liebrand - GRANDMIX 2002

Werd gisteren uitgezonden bij Radio 538.
En heb de 3 uur durende GRANDMIX opgenomen met de PC.
1.72 GB is het wav. bestandje

En vannavond is de YEARMIX 2002 van ID&T aan de beurt

pi_7650752
The Pontiac Brothers - Aint't what i call home

Van de cd 'Johnson'.

Kruising tussen The Replacements en Social Distortion

Beroerde zang, and we don't give a ****
De bassist weet geen maat te houden, so what?
Een gitarist die op z'n kop lijkt te spelen, terwijl 'ie toch echt gewoon met twee voeten op de grond staat, who cares?
Wanneer vervangt de drummer z'n vellen eens, groundhog's day....

Maar dit zooitje rockt als een tierelier.

Nooit van gehoord, al 10 jaar opgeheven, dank u uitverkoopbakken van Da Capo

pi_7651028
Dennis Brown - Some Like It Hot
.. some like it hot, some like it cold ..
er zijn ongetwijfeld mensen die only happy zijn als t regent, maar geef mij maar een zomers zonnetje.. zucht..
It takes 43 muscles to frown and 17 to smile, but it doesn't take any to just sit there with a dumb look on your face.
pi_7651457
Grandmaster flash & Melle Mel- The Message..

Een van de grootste hiphopklassiekers ooit gemaakt. Toen hiphop nog puur en fresh was, en waarschijnlijk de eerste rap die echt ergens over ging, in de zin van maatschappijkritisch.. Daarvoor was het toch vooral to-the hiphop-doo-wop b-boys fly girls, let's party blablabla

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_7673449
De soundtrack van The Lord of the Rings: The Two Towers van Howard Shore.

Mooie filmmuziek om lekker een avondje te lummelen. Past precies bij de setting van de film. Echt een mooi stukje werk. Toch mooi zo'n symfonie-orkest.

Luctor et emergo (voor de ongeletterden: Ik worstel en kom boven)
Que sera sera
Niet up to date fotoboek!
pi_7681604
Alanis Morissette - Under Rug Swept

Nu ben ik bij de track So Unsexy. Ik vind het nog steeds een leuk album wat ik eigenlijk te lang niet meer heb gedraaid. Vandaar dat hij nu wel opstaat.

vrijdag 3 januari 2003 @ 11:21:49 #146
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_7681798
Ik moet eigenlijk studeren. het hier dat het giet in Belgie. Ik zet mijn liedjes aan op random en Leonard cohen zet in met "in my secret life". Het past echt perfect. Een stem die zo triestig klinkt maar toch enorm veel warmte verbergt. Een echte winterplaat.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 11:52:16 #147
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_7682379
Starflyer 59 - The Sheriff (demo)

http://www.starflyer59.net/SF59-thesheriff.mp3

Deze Amerikaanse band (invloeden : surf/britpop) is op dit moment bezig met het opnemen van hun zevende album, en ze zijn zo aardig om een journal van de opnames bij te houden op internet. En daar vond ik een paar dagen geleden dus ook bovenstaand mp3'tje

pi_7682975
Eminem - The Eminem Show

Nu de track Superman. Ik hoor 't nu allemaal weer en ik vind dat hij terecht bij mijn favoriete cd's van 2002 rijtje staat.

pi_7697957
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower

Jimi blijft gewoon een held.
Altijd lekker om te luisteren.

Ik was laatst naar een tributetour van Jimi Hendrix in het Patronaat met als gastoptreden Kirsten .
Was leuk .

pi_7698876
Manowar - Courage

GEweldig nummer.. enorm veel passie erin

pi_7700278
Ralph McTell - Streets of London

Hoorde het gisteren op tv en dach meteen, die naam moet ik onthouden...
Bleek dat mijn zusje het al eerder had ged/l, maar toen had ik het nog niet gehoord.
Echt een heel mooi nummer (gitaar in de hand en wegdromen)
, weet niet meer van wie het origineel is.

pi_7701202
Art of Noise - Dreaming in colour (album 'The seduction of Claude Debussy')

Is dit album is een mix van klassiek, rap en technofunk Het is gewoon niet te omschrijven, maar o-zo lekker!
Dreaming in colour heeft een lekkere diepe bas die je tot in je lijf voelt en een lekker techno drumpartijtje. De vrouwelijke vocals maken het helemaal compleet. Deze cd is écht een aanrader! Uiteraard moet je wel van electronische beats houden, maar het bijzondere van deze cd zit 'm gewoon in de mix van die verschillende muziekstylen.

Ruim 2 jaar geleden gedownload, maar sinds afgelopen week via de music store besteld en gekocht voor 16 euro ((En dat te bedenken dat toen ik er 2 jaar geleden om vroeg bij een andere zaak ze 84 piek vroegen voor deze import-CD). Ook daar waren ze lyrisch!

pi_7701830
Miss Sarajevo van U2

Met een stuk Pavarotti erdoorheen. Geweldige combinatie van stemmen, samen met de muziek (vooral violen) op de achtergrond!

pi_7703595
Air - Moon Safari

Eindelijk gekocht, heerlijk cd'tje

pi_7715813
Er is niks lekkerder dan dikke harde drum&bass als je net thuis komt van uitgaan:
)EIB( / Spider
pi_7717446
Dale Hawkins - Suzie Q. Een oude Rock 'n' Roll verzamelcd van mn vader

Ow...afgelopen...volgende nummer is Tutti Frutti van Little Richard

"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_7717916
Sheryl Crow - Sweet child o' mine

Beetje countryachtige versie van het origineel van Guns 'N Roses. Past perfect bij de dwarrelende sneeuw buiten!

pi_7717975
Fun Lovin' Criminals - Scooby snacks

Volgens Mediaplayer van Bloodhoundgang, maar dat heeft ' ie toch flink mis. Relaxt nummer, al gaat eigenlijk mijn voorkeur uit naar de 2 meter-versie hiervan. Die klinkt wat donkerder (in de zin van duister). Er zit ook een stoere clip bij dit nummer: soort mini misdaadfilmpje (allemaal misverstanden natuurlijk).

pi_7720385
Ik erger me momenteel aan de CD Exciter van Depeche Mode en baal dat ik dit wanproduct aangeschaft heb. Ik vrees dat deze cd ooki niet binnenkomt na vaker draaien, maar wie weet...

De mannen maakten vroeger echt betere muziek.

salva cum reverentia
  zondag 5 januari 2003 @ 17:26:29 #160
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_7722041
Boudewijn de Groot - Een meisje van zestien

Mooie oude liedjes doen het altijd goed bij mij. En een beetje voorbereiding omdat ik volgende maand ga kijken of de oude meester het nog heeft.

For great justice!
  zondag 5 januari 2003 @ 17:29:36 #161
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7722091
rage against the machine - bombtrack

Een oudje alweer maar het blijft een prachtig nummer

zondag 5 januari 2003 @ 19:30:11 #162
35011 SmashBro
Echt lief.
pi_7724073
Michelle Branch & Santana - The game of love

*zucht* .

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand op de wereld is die niet verliefd op haar is. Ze is leuk, mooi, heeft gevoel voor humor en maakt geweldige muziek. Michelle, ik ben voor eeuwig de jouwe.

Oh, en Santana tokkelt er ook lekker op los. . Prachtig mooi nummer.

Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
  zondag 5 januari 2003 @ 21:40:23 #163
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_7726807
heheheh ben ff terug in de tijd gegaan ff ouwe lekkere nummers an et luisteren

Party Animals - Atomic

en hierna komt tomaz vs filterheadz - sunshine (de kenners weten wel welk nummer ik bedoel)

pi_7726901
High Contrast_Mermaid Scar

Lekkere relaxerende beats met chillerende tunes, word er lekker moe van, en dat is ook de bedoeling want ik moet morgen om 0600 uur werken!

pi_7727426
Ministry - Unsung

Nummer van de nieuwe cd van Ministry Animositisomina, duidelijk (weer) een groeiplaat van deze industrial helden in het begin vond ik er erg weinig aan, maar naarmate je hem vaker luistert word die beter en beter..kan haast niet wachten tot 24 februari Paradiso

maandag 6 januari 2003 @ 01:12:59 #166
43120 THE_ANGRY_BRIGADE
No gods, no masters.
pi_7731315
Exploited - Porno Slut.

Tja, een van de punkbands die altijd true is gebleven.
Geweldige, cleane punk met het schotse accent van Watty.

Punks Not Dead!

De Exploited collectie volledig krijgen is nog steeds een van mijn missies.

THE FUTURE BELONGS TO THE FREE SPIRIT OF THE OUTLAW! [br] Nothing could be more tragic, and more ridiculous, than to live out a whole life in reach of heaven without ever stretching out your arms.
pi_7732078
Saybia - 7 Demons

Als ik eindelijk weer eens zo'n schaars topbandje ontdek, kan ik de muziek wekenlang blijven draaien...

maandag 6 januari 2003 @ 13:45:52 #168
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7736517
Front Line Assembly - Providence

Een meesterlijk nummer, prachtig opgebouwd en uitgewerkt. Enigma of Delerium aandoende muziek, wat niet gek is aangezien de mensen achter FLA ook Delerium hebben opgericht.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_7738179
ik luister nu spinvis echt super geinig voor een keertje niet voor altijd... is nederlands

smalfilm heet het nummer

verbeter de wereld... begin met je school...
  maandag 6 januari 2003 @ 16:14:52 #170
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_7739750
Alan Parsons Project - Old and Wise

Bijzonder mooie klassieker. Lekker rustig, heerlijk tussendoortje.

For great justice!
  maandag 6 januari 2003 @ 16:19:56 #171
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_7739898
Backyard Babies - Pet Cemetary

Cover van de Ramones op een wat rockerige manier gespeeld. Iets minder punky.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_7746541
Metallica - Whiskey In The Jar

Lekker ruig nummertje, 't is een cover maar wel erg goed gitaarwerk.

Blackball, the new disease!
  maandag 6 januari 2003 @ 23:44:13 #173
43600 bremmie
Live The Dream...
pi_7750652
Soulfly/feat Fred Durst - Bleed

lekker scheurnummer.
twee zangers, twee keer zoveel gekwaak, twee keer zoveel herrie.
heerlijk toch?
en nu....

End of April - Divided
Band uit de buurt van roermond.
lekker punky/metal achtig nummer.

The dream, make it real.. So that you can say.. That you lived your way for real.. Don't give up on your needs and all your fantasies.. (Face Tomorrow-Live The Dream)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 januari 2003 @ 00:01:39 #174
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_7751165
Paul Dianno - Living In America

cover van James Brown (toch?). ietwat hardere versie, van de man die voor altijd herinnerd zal worden als de 1e zanger van Iron Maiden. Z'n stem klinkt in ieder geval nog redelijk hetzelfde.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_7751713
Electric Six - Danger.

Aanrader! Download hem nu!! Die clip is echt meesterlijk. Ik heb hem alleen nog op Mtv gezien maar hij is echt top.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_7753176
Bad Religion - You.

Geweldig punknummer eigenlijk... al een tijdje niet meer gehoord, maar hij blijft leuk.

dinsdag 7 januari 2003 @ 15:23:44 #177
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7756925
The Cure - Just like heaven

Wat een lief liedje is dit toch

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:25:14 #178
9613 Seborik
I, Voyager
pi_7756956
Led Zeppelin - Immigrant Song

Het openingsnummer van het album III van deze rocklegendes, opgenomen in 1970.

pi_7757583
-edit: ga weg-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 07-01-2003 15:58]

Ahahahaahahah!
  dinsdag 7 januari 2003 @ 15:52:57 #180
38973 Pimp_Daddy
HUHEEEE, IK HAAT JULLIE !!!
pi_7757596
-edit: pornolinks mogen niet en zeker niet in muziek-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 07-01-2003 15:57]

dinsdag 7 januari 2003 @ 15:53:18 #181
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7757604
Ikon - Fall apart

Een geweldige cover van het origineel van Death in June. Een neo-folk nummer in een new-wave jasje gestoken, erg dansbaar en lekker klinkend

dinsdag 7 januari 2003 @ 15:53:47 #182
38973 Pimp_Daddy
HUHEEEE, IK HAAT JULLIE !!!
pi_7757613
-edit: pornolinks mogen niet en zeker niet in muziek-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 07-01-2003 15:57]

pi_7757689
Muse - Newborn

Lekker goede muziek, veel verschillende "stijlen" en instrumenten door elkaar. Voor iedereen wel leuk denk ik

dinsdag 7 januari 2003 @ 16:02:29 #184
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7757826
New Order - True faith (full version)

Lekker nummertje, beetje poppy, maar da's niet erg. Van de Retro boxset

dinsdag 7 januari 2003 @ 16:29:40 #185
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_7758378
System of a down - aerials

echt heel erg mooi nummer

het viel me eerlijk gezegd vandaag pas op hoe mooi ik dat nummer vond

misschien heeft het er iets mee te maken dat de vader van een vriendin van me overleden is vandaag, wie weet?

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  dinsdag 7 januari 2003 @ 16:33:17 #186
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7758445
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 16:29 schreef maple-leaf het volgende:
System of a down - aerials

echt heel erg mooi nummer

het viel me eerlijk gezegd vandaag pas op hoe mooi ik dat nummer vond

misschien heeft het er iets mee te maken dat de vader van een vriendin van me overleden is vandaag, wie weet?

Speciaal voor Maple Leaf

The Cure - Pictures of you

dinsdag 7 januari 2003 @ 17:08:02 #187
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_7759087
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 16:33 schreef Elegy het volgende:

[..]

Speciaal voor Maple Leaf

The Cure - Pictures of you

thank u

het is wel erg confronterend dit nummer, moet nu aan mijn overleden moeder denken

dank je voor de tip

dinsdag 7 januari 2003 @ 17:14:54 #188
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7759199
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 17:08 schreef maple-leaf het volgende:

[..]

thank u

het is wel erg confronterend dit nummer, moet nu aan mijn overleden moeder denken

dank je voor de tip

Ohw, sorry

Maar dan zijn er nog de volgende nummers:

Sarah McLachlan - Angel
Keith Caputo - Why (cover van Annie Lennox)
en
Anathema - One last goodbye

Niet erg vrolijk, maar wel erg mooi

Np:
Paradise Lost - Ordinary days

dinsdag 7 januari 2003 @ 18:54:42 #189
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_7761017
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 17:14 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ohw, sorry

Maar dan zijn er nog de volgende nummers:

Sarah McLachlan - Angel
Keith Caputo - Why (cover van Annie Lennox)
en
Anathema - One last goodbye

Niet erg vrolijk, maar wel erg mooi

Np:
Paradise Lost - Ordinary days

thnxs ik zal ze zeker opschrijven en gaan beluisteren
  dinsdag 7 januari 2003 @ 18:57:56 #190
20619 Type
O positief...
pi_7761092
Lemon Jelly - Space Walk

Een vreemde, maar toch passende combi van rustig pianospel en de stem van Neil Armstrong. Voeg hier een rustige beat aan toe, en je hebt een rustig loungenummer dat klinkt als twinkelende sterretjes die in je kamer ronddansen... Heerleyckheid...

"Dance music is just that same silly beat over and over again
and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
-Liam Gallagher, Oasis
  dinsdag 7 januari 2003 @ 20:15:09 #191
8742 Kelly
Watch the stars
pi_7762956
"Poor Leno" van Royksopp

een mooi nummer, beetje zielige, trieste clip erbij en zeker ook een lieve tekst..."where you'll be, I'll find you"
een nummer wat ik dagen achter elkaar zou kunnen draaien

If you can keep your head in this confusion, you just don't understand the situation
  woensdag 8 januari 2003 @ 10:21:15 #192
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7772357
quote:
thnxs ik zal ze zeker opschrijven en gaan beluisteren
Alsje

Annie Lennox - Whiter shade of pale

Cover van Procul Harem. Deze versie berzorgt mij nog meer kippenvel dan het origineel. Krijg er een beetje mistroostige gedachtes bij

Prachtig nummer!

pi_7772460
Dreamscape - Don't take care

Vette progmetal

<<Hier kan uw advertentie staan>>
  woensdag 8 januari 2003 @ 13:34:01 #194
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7775707
Ikon - Black roses

Enigzins lijkend op Sisters of Mercy, maar dan met een minder dominante stem. Erg goed, tot nu toe heb ik alleen nog maar "In the shadow of the angel" maar ik ga er zeker meer van aanschaffen

woensdag 8 januari 2003 @ 21:18:59 #195
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7786184
white stripes - fell in love with a girl

Heerlijk rockend nummer van the white stripes

pi_7796890
Nevermore - The Heart Collector

Van het album A Dead Heart in Dead World, Beetje donkere Rock om jezelf lekker op te vrolijken.

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_7797031
Een "oud" setje van DJ Cross op Trance Energy 2001. Als ik het zo weer eens hoor is hij best wel een ondergewaarde DJ en verdient hij meer aandacht. Maar dat is mijn mening
  donderdag 9 januari 2003 @ 14:37:37 #198
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7797708
Dulce Liquido - Disolucion

Een side project van één van de leden van Hocico, en dat is best te merken. Lijkt sterk op Hocico's "Untold blasphemies"

pi_7798139
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 14:18 schreef Beaker het volgende:

3 fm, Phill Collins

Dit is nieuwe stijl, je moet iets over dat liedje vertellen!
pi_7798745
Een oud setje van Tiesto op Energy 2000.....een van zijn betere sets in mijn toch niet geringe liveset verzameling!

pi_7799472
Money For Nothing van de Dire Straits

Heerlijke intro, dan de bass die opkomt en dan dat rifje SUBLIEM!!!!

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_7799702
Sergent Garcia, deja me tu vida

Wat een lekker nummer is dat zeg, ik versta er alleen geen ruk van want het is in het spaans, maar het klinkt echt lekker, beetje hiphop/reggae/latijns-amerikaanse mix.

De aardappel, vriend of vijand??
  donderdag 9 januari 2003 @ 20:36:43 #203
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7804413
LAMB - Cotton wool

Ik krijg altijd prettige assocaties bij dit nummer omdat ik het eens grijs gedraaid heb op een busreis naar Parijs op de minidisc. Bepaalde stukjes veroorzaken automatisch een zonnetje in je hoofd. Het is vrolijke triphop, volgens mij.

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 10 januari 2003 @ 13:47:36 #204
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_7819054
Howard Jones - What is love

Ook zo'n icoon uit de jaren 80 alternatief met de nodige pareltjes op zijn naam, zoals deze. Vooral het door elkaar mixen van zijn stem aan het einde is heel mooi.

vrijdag 10 januari 2003 @ 15:27:45 #205
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_7820861
MORRISSEY Everyday is like sunday

toch heel fijn om het weer eens te horen. heerlijk slepend melodie.

vrijdag 10 januari 2003 @ 21:11:27 #206
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7827955
marilyn manson - tainted love

Een nummer wat goed gecovered is door Marilyn Manson, echt heerlijk om te luisteren

pi_7833226
Fields of The Nephilim - From Gehenna to Here (cd)

Dit is een soort van compilatie album van hun eerste twee ep's, die nog uit zijn gebracht voor het debuut Dawnrazor.
Er staat onder andere de twee versies van laura op, Trees Come Down, Return to Gehenna, Power, The Tower.

zaterdag 11 januari 2003 @ 11:21:08 #208
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7835991
white stripes - dead leaves and the dirty ground

Mooi rockend nummer

pi_7836491
Marillion - Clutching At Straws (cd)

Het einde van het Fish-tijdperk. Hoewel niet een echt concept-album loopt er wel een rode draad door het album, nl. over het afglijden in een wereld van drank en drugs, over Fish zelf dus.
Geloof mensen die zeggen dat Misplaced Childhood het beste album is niet, dit is het beste uit de tijd met Fish (later werd Marillion natuurlijk veel beter maar dat is een ander verhaal ).

zaterdag 11 januari 2003 @ 12:13:15 #210
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_7836516
Pet Shop Boys - The theatre

Ik blijf dit gewoon het beste PSB nummer ooit vinden, het is gewoon van een ander niveau dan de rest van hun muziek. Subliem!

For great justice!
pi_7837146
Fish - Vigil In A Wilderness Of Mirrors (cd)

Na de breuk met Marillion maakte Fish dit briljante album. Goede teksten en goede songs en Fish op het hoogtepunt van z'n vocale capaciteit. Na dit album scoorde Fish nooit meer een album van constante kwaliteit, helaas.

zaterdag 11 januari 2003 @ 13:30:43 #212
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_7837363
Iron Maiden - Iron Maiden (cd)

hun eerste lp dus, met de magistrale zang van Paul er nog op. Alleen al de opening van de lp is zo goed dat mijn hart sneller gaat slaan. Diverse geweldige nummers er op, zonder dat er nou echt een flink uit springt.

pi_7837909
Atheist - Unquestionable presence (hele CD)

Deathmetal met wat vage fusion/jazz invloeden, niet echt vergelijkbaar met andere bands, behalve Cynic uit dezelfde periode (1993).

pi_7837927
Ron Sexsmith / Don't Ask Why
Een kennis uit Canada wees me op Ron Sexsmith en zei dat 'Blue Boy' toch wel z'n beste LP is tot nu toe (z'n nieuwe daarbuiten gelaten). Niet lang daarna gekocht dus en jah, dit is echt steengoeie muziek!
  zaterdag 11 januari 2003 @ 14:33:53 #215
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7838050
Ik heb de radio aan. Het geweldige More than a feeling van Boston is er op! PRACHTIG!!!!!!!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_7838106
Blaze -Silicon Messiah

Na even tijdelijk zanger van Iron Maiden te zijn geweest richt Blaze Bailey een eigen ban op. De leden van Maiden zijn de kwaadsten niet dus ze spelen de eerste single voor de concerten van hun Brave New World tour.
Het is een leuk liedje waarbij de wat rauwe stem van Blaze goed tot zijn recht komt (in tegenstelling tot de muziek van Maiden... een paar uitzonderingen daargelaten). Textueel is het lied (het gehele album overigens) wat cyberpunk-achtig.
Wat fijn dat het nog goedgekomen is met de man die ik verafschuwde omdat hij geen Bruce Dickinson was.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_7846022
Gang Starr met Mass Appeal.

Een van mijn favoriete hiphop nummers allertijden. Een superrelaxte beat en dan de monotone, maar zeer strakke flow van Guru. Een heerlijk nummer om s'avonds mee te ontspannen

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zaterdag 11 januari 2003 @ 23:28:54 #218
13420 ZanderZ
GTA-VC:NL Teamleider
pi_7846337
Hee, die kende ik niet van Gangstarr. Ik hoorde ook eigenlijk pas van het eerst van Gangstarr toen ik zag dat 8-Ball uit GTA3 in die groep zat

Ik luister nu een Ska versie van het James Bond thema

Help me alsjeblieft hier: [url]http://forum.fok.nl/showtopic.php/122721[/url]
pi_7846446
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 23:28 schreef ZanderZ het volgende:
Hee, die kende ik niet van Gangstarr.
Zeker ff Downloaden (of Hard To Earn kopen, geweldige plaat )

Op dit moment is 't trouwens Souls Of Mischief - '93 'Till Infinity. Een Jazzy Hiphop nummer met een lekkere beat, van een van de vele vergeten hiphop grootheden

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zaterdag 11 januari 2003 @ 23:50:12 #220
13420 ZanderZ
GTA-VC:NL Teamleider
pi_7846763
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 23:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Zeker ff Downloaden (of Hard To Earn kopen, geweldige plaat )

Joah, wel een goed nummer
Luister nu naar "Zenith vs. Avex - I'm Your DeeJay [Progressive Remix]"
Help me alsjeblieft hier: [url]http://forum.fok.nl/showtopic.php/122721[/url]
pi_7847387
Big Noyd - Usual Suspects (Strech Armstrong Remix)

Nummer van de EP Episodes of a Hustla. Eigenlijk het enige goede nummer op de cd. Beetje (erg) Mobb Deep achtig, maar blijf lekker

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 12 januari 2003 @ 03:46:01 #222
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_7850556
Sting - Little Wing

Nummer kende ik al van The Corrs en volgens een dj op de radio die deze prachtige versie van Sting had gedraaid is het origineel van Jimi Hendrix.

The Internets, I needs it..
  zondag 12 januari 2003 @ 11:29:55 #223
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_7851789
Paradise Lost-As i die

Uit de tijd dat PL nog PL was na Draconian Times zijn ze heel erg achteruit gegaan.

Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
pi_7853395
Please Forgive Me van Bryan Adams, blijft gewoon een prachtige ballad uit 1994 en ik vind het nummer veel beter dan Everything I Do. De videoclip heb ik ook en das ook leuk met die hond .
  zondag 12 januari 2003 @ 14:47:24 #225
37774 carmencarmen
Jet Black New Year
pi_7854443
Osdorp Posse - Hulp met eigen gevaar

Vet nummer, rake tekst. Ik moet er wel altijd een beetje bij zuchten, aangezien de tekst zo herkenbaar is, zij het vanaf de andere kant. Zeg maar.

ten seconds left
until midnight
nine chances to drown ourselves
in black hair dye
  zondag 12 januari 2003 @ 14:50:04 #226
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7854500
muse - hyper music live @ pinkpop 2003

Heerlijk om dat nog eens terug te zien en te horen, maar jammer dat ik er toen op Pinkpop niet bij was

zondag 12 januari 2003 @ 16:20:27 #227
22259 Fogerty
slapende account
pi_7856341
Ik heb ooit eens voor mijn verjaardag Got it made van Brassy gekregen, en die is na een of twee keer draaien in de kast verdwenen. Nu herontdekt, toch wel lekker
Hieperdepiep hoera!
  zondag 12 januari 2003 @ 16:41:37 #228
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_7856742
tq - byebye baby

gaat beetje over het onbegrip als iemand dood is.. zn vriendin is doodgeschoten.. hij verteld hoe hij haar ontmoette en het hele verhaal.. als ik het hoor denk ik altijd aan de mensen die ikzelf heb verloren.. vandaag sentimentele bui

I can't believe it - these niggas done shot my baby
The only thing that make me go crazy
Somebody gonna feel my 380
My my baby won't live to see it
It's gonna be murder - I guarantee it
You already had it comin' boy fo steppin' to me
But y'all shouldn't have fucked with my baby

pi_7856892
Craig Mack - Wooden Horse

Een heerlijk hiphop nummer. Een Sample van Frank Sinatra met een lekkere beat en en hele relaxte flow. Heerlijk voor op de zondagmiddag

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_7858050
quote:
Op zondag 12 januari 2003 14:50 schreef amnesiac het volgende:
muse - hyper music live @ pinkpop 2003

Heerlijk om dat nog eens terug te zien en te horen, maar jammer dat ik er toen op Pinkpop niet bij was

w00t! jij komt uit de toekomst?

daarnet zat ik ernstig te hoppen op
Ed Rush & Optical / Wormhole
Strak nummer.

pi_7863163
LTJ Bukem / Moodswings
van Producers 01, de beste singles van LTJ.
Zo maken ze 'em niet meer.
pi_7863290
Elvis Costello - Watching the detectives

Nice girls not one with a defect,
cellophane shrink-wrapped, so correct.
Red dogs under illegal legs.
She looks so good that he gets down and begs.
She is watching the detectives.
"ooh, he's so cute!"
She is watching the detectives
when they shoot, shoot, shoot, shoot.
They beat him up until the teardrops start,
but he can't be wounded 'cause he's got no heart.
Long shot of that jumping sign,
Invisible shivers running down my spine.
Cut to baby taking off her clothes.
Close-up of the sign that says,"We never close"
You snatch tune, you a match a cigarette,
She pulls the eyes out with a face like a magnet.
I don't know how much more of this I can take.
She's filing her nails while they're dragging the lake.
...chorus ...
You think you're alone until you realize you're in it.
Now fear is here to stay. Love is here for a visit.
They call it instant justice when it's past the legal limit.
Someone's scratching at the window. I wonder who is it?
The detectives come to check if you belong to the parents
who are ready to hear the worst about their daughter's disappearance.
Though it nearly took a miracle to get you to stay,
it only took my little fingers to blow you away.
Just like watching the detectives.
Don't get cute!"
It's just like watching the detectives.
I get so angry when the teardrops start,
but he can't be wounded 'cause he's got no heart.
Watching the detectives.
It's just like watching the detectives.

pi_7867101
Anne Clark - Sleeper in Metropolis

Altijd van die mooie nummers met mooie teksten.

pi_7867106
Gewoon ff een lekker vrolijk nummer, helemaal voor "zo laat" ..

Superman Lovers > Starlight

pi_7868671
(Na een stuk of zeven hele normale, goede nummers......)

' Een klein indiaantje, een dikke vette bolle. Hij speelt met z'n tomahawk, en slaat zich op z'n kloot-zak. Oww dat doet pijn.

Een klein indiaantje, een dikke vette bolle. Hij speelt met z'n spul, en slaat zich op zijn dikke lul. Oww dat doet pijn.'

Daarna: 'Ik heb ook zo'n broek met van die zakken aan de zijkant'.

En dan krijgen we volgens het hoesje ook nog dingen als de ' Kletsproatpolonaise', 'Het bejaardenlied' en 'Je bent mijn maatje tot aan het gaatje' .

Ik heb nu een bandje opstaan, carnaval 2000 opgenomen, en blijkbaar was ik toen in een uitzonderlijke carnavalsstemming.

(Postinggirl snelt nu snel naar de casetterecorder om het ding door te spoelen.)

pi_7869838
Matrix / Temperament
Een van de beste tracks van z'n Sleepwalk LP. Harde, knisperscherpe, funky drum'n'bass van 't broertje van Optical.
  maandag 13 januari 2003 @ 12:44:19 #237
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_7871285
origin - origin
superbrute, strakke, vette, harde, snelle death metal
Echt een meesterlijke cd, geen rustpunten, alleen maar doorbeuken; van het begin tot het eind (hele cd is maar 40 minuten ofzo ).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  maandag 13 januari 2003 @ 13:27:43 #238
6290 Dr_Crouton
pi_7872030
Goldbug - Whole Lotta Love

Hoorde net het origineel van Led Zeppelin bij 3FM en ik moest gelijk aan de versie van Goldbug denken, dus gelijk maar even snel nog keihard opgezet.

Is toch mooier dan die van Led... (Yeah, so shoot me.)

pi_7874427
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:27 schreef Dr_Crouton het volgende:
Is toch mooier dan die van Led... (Yeah, so shoot me.)
* theeboon shoots
  maandag 13 januari 2003 @ 20:28:23 #240
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7879713
liam lynch - my united states of whatever

Het gaat nergens over en daarom is het een heerlijk nummer

maandag 13 januari 2003 @ 20:52:59 #241
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_7880145
Toten Hosen - Auf dem kreuzzug zum Gluck (dubbel-lp)

Wat een mooi album was het, het plezier spat van het eerste tot het laatste nummer uit de groeven.
Natuurlijk veel goede nummers, maar de nummers die ze met heel ander arrangement hebben opgenomen zijn vooral heel leuk (bv. Liebesspieler als Country nummer)

pi_7884038
Steel Pulse - Handsworth Revoltution

Bij toeval 'ondekt'

Britse rasta's met een militante boodschap. Superstoer! Volgens Allmusic één van Bob Marley's favoriete bands.

“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_7884454
Ed Rush & Optical / Pacman (Ram Trilogy Remix)
Eigenlijk wel een van de beste tracks van vorig jaar. Steengoed.

Iig de beste bassline Woohoo...

pi_7884500
Rolling Stones - Forty Licks (verzamel-cd)

Het zoveelste verzamelalbum van de Rolling Stones dat vorig jaar uitkwam met daarop enkelen van hun beste nummers waaronder Angie, She's A Rainbow, Mother's Little Helper, Anybody Seen My Baby.

Rolling Stones - 40 Licks (2Cd's)

dinsdag 14 januari 2003 @ 01:57:22 #245
6290 Dr_Crouton
pi_7885872
quote:
Op maandag 13 januari 2003 13:27 schreef Dr_Crouton het volgende:
Goldbug - Whole Lotta Love
Het wordt nooit gedraaid op de radio en wat hoor ik vanavond bij En Dit Is Claudia op 3FM? Thanx!

Nu Madonna - Die Another Day (Dirty Vegas Main Mix)
Omdat ik het nummer steeds beter vind worden (komt vast door de film) en deze mix wel lekker vind klinken.

pi_7886155
Amon Duul II - Dance of the Lemmings (1971)

Bizarre dubbel-lp van deze Duitse psychedelische cult-band. Muzikaal gezien gaat het alle kanten op: lange nummers waarin knetterende fuzz-gitaarsolos en gierende orgels worden afgewisseld met Indiase ragas, 'chants' of random noise en de luisteraar continue op het verkeerde been wordt gezet. Zo af en toe wordt er ook nog gezongen, helaas wel in Engels met een modderdik Duits accent maar dat mag de pret niet drukken.

pi_7886281
BWV 28: Gottlob! Nun geht das Jahr zu Ende.

Ja, liedjes van Bach zijn meestal wel leuk, maar dit liedje spreekt mij zeer aan vanwege de frivole zangcapriolen.

[Dit bericht is gewijzigd door Wolfje op 14-01-2003 02:58]

pi_7886311
d:\- jeroen\my music\Camden\1 - Miscellaneous\10 - That's Just Me.mp3

Lekker rustig, en op 1 of andere manier toch opbeurend, nummer. Gewoon random door Winamp gekozen. Maar dat lijkt goed te werken, ik ben nog niet echt geschrokken van z'n keuzes.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 januari 2003 @ 15:56:37 #249
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_7892932
Onvervalste Thrashmetal dit keer:

Sacred Reich - The American Way

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:28:26 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7893655
Ozzy Osbourne - Walk on water

Ik keek volgens mij eergisteren de film Beavis & Butthead do America op BBC en daar kwam dit nummer in voor. Erg ok, dus meteen gekazaad. En Ozzy is natuurlijk weer helemaal terug na z'n reallifesoap.

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:31:06 #251
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_7893713
Stone Sour - Get inside
Heel erg vet nummer, ik hoorde het vandeweek bij 'on the roxx', en ik heb het gelijk gedownload. Het is agressieve muziek, metal, maar met een vette groove erin.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 14 januari 2003 @ 16:50:59 #252
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_7894153
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:31 schreef BOKA het volgende:
Stone Sour - Get inside
Heel erg vet nummer, ik hoorde het vandeweek bij 'on the roxx', en ik heb het gelijk gedownload. Het is agressieve muziek, metal, maar met een vette groove erin.
Is dat niet die band met die twee leden van Slipknot?

Bij mij draait momenteel Dream Theater - Six Degrees Of Inner Turbulance.
Prachtige dubbelcd met stuk voor stuk fantastische en uitbundige nummers. Vooral het tweede schijfje staat vol met theatrale uitbarstingen. Smullen.

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
pi_7894197
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:50 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Is dat niet die band met die twee leden van Slipknot?

Bij mij draait momenteel Dream Theater - Six Degrees Of Inner Turbulance.
Prachtige dubbelcd met stuk voor stuk fantastische en uitbundige nummers. Vooral het tweede schijfje staat vol met theatrale uitbarstingen. Smullen.

inderdaad er mooie plaat, heb ff nix aan staan, soms beetje rust is ook goed
pi_7898598
Rush - Different Stages Live (cd2)

Live album van deze oervaders van de progmetal. Intelligente songs, fantastische techniek en een zanger met een wel heel strakke broek...
Het is bijna niet te geloven dat ze maar met z'n drieen zijn, zo vol klinkt de muziek. Al 30 jaar "hors categorie"!

pi_7900130
King Crimson - Level Five (cd)

King Crimson live anno 2001. En dat is: soundscapes, snoeiharde riffs, zwaar electronische percussie, ritmes waar je hoofd van gaat duizelen en natuurlijk "spider fingers' op gitaar...

pi_7900204
Butthole Surfers - Who was in my room last night

"Must have been a body there/
I'd swear I felt some flesh"
Says it all..

Leven is perziksgewijs
pi_7911398
The Faint - the Conductor.

Nog niet zo lang geleden ontdekt, lekker in het gehoor liggende indie-rock, gemixed met lo-fi. Licht punk-achtige teksten .

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')