SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(bron: NOS)quote:Waylon gaat Nederland op het Songfestival vertegenwoordigen met het nummer Outlaw in em.
De 37-jarige zanger maakte het nummer bekend in De Wereld Draait Door. De afgelopen dagen speelde hij vijf nummers in het televisieprogramma, de keuze viel op het tweede liedje. De zanger heeft het nummer zelf uitgekozen, na overleg met zijn team. "Je zit met een man of 7 of 8 aan tafel en iedereen heeft een mening. Ik luister naar iedereen die iets te zeggen heeft, maar uiteindelijk maak je je eigen kaarten op", zei de zanger in het programma.
Het is een hernieuwde kennismaking met wie ik daadwerkelijk ben.
Waylon
Het liedje is in Nashville door de zanger zelf geschreven. "Het is een hernieuwde kennismaking met wie ik daadwerkelijk ben", zei Waylon. "Met dit liedje kun je eerste of laatste worden, maar je kan in ieder geval zeggen dat je je nek hebt uitgestoken."
Het nummer is hem op het lijf geschreven, vindt songfestivalkenner Cornald Maas. "Het heeft een heel duidelijk verhaal."
Luister de 5 nummers van Waylon hier terug:
#1 Back Together
#2 Outlaw In Em
#3 The World Can Wait
#4 That's How She Goes
#5 Thanks But No ThanksIT'S GREYSIE IT'S PARTY
Nouja het dondert gestaag naar beneden ja...quote:Op woensdag 18 april 2018 10:03 schreef Greys het volgende:
Ik zie tweets over Nederland dat omlaag dondert in de odds. Is dat zo?
Denk toch wel dat dat een beetje komt door de vele reviews enzo die country allemaal niks vinden. Dan ga je de kansen toch minder hoog inschatten hoe meer mensen dat zeggen en dus wordt er minder op gewed.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:05 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Nouja het dondert gestaag naar beneden ja...
Ook de odds voor een top 10 of top 5 plaats zakken, dus als je een wedje wilt leggen wordt je winst wel steeds groter. Als we dat straks nou met z'n allen doen dan stijgen we vanzelf weerquote:Op woensdag 18 april 2018 10:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Denk toch wel dat dat een beetje komt door de vele reviews enzo die country allemaal niks vinden. Dan ga je de kansen toch minder hoog inschatten hoe meer mensen dat zeggen en dus wordt er minder op gewed.
quote:
of gewoon kansloos volgens de bookies.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:11 schreef ato het volgende:
Maar dan worden wij toch steeds meer underdog? Of outsider?
Ja erg he, dat had ik al jaren niet zo..quote:Op woensdag 18 april 2018 10:11 schreef ijs_beer het volgende:
[..]![]()
![]()
ik vind je oprechte frustratie wel tof ato.
Jaja maak mijn frustraties maar erger Ijsbeer.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:12 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
of gewoon kansloos volgens de bookies.
KEEP FAITH IN THE WENKBRAUW.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:12 schreef Kyran het volgende:
Gaat het nou weer over oddsOdds van Waylon zijn gelijk het zijn anderen die stijgen en dalen.
En dat is mijn frustratie, Nederland was samen met israel de beste.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:13 schreef Em31 het volgende:
Ik snap ook niet waarom we na EiC ineens zijn gaan zakken, het was niet alsof het optreden zo vreselijk was.Blijkbaar werd er meer verwacht.
Ik vond het buitengewoon ongelukkig gepland. Ik had voor Waylon niet de topartiesten gezet, maar San Marino of zo. Steekt ‘ie een stuk beter bij af. Na Netta en Saara verwacht je een echte knaller, dat viel echt ff tegen. Zeker omdat Saara ook nog eens zo’n megalange intro kreeg...quote:Op woensdag 18 april 2018 10:13 schreef Em31 het volgende:
Ik snap ook niet waarom we na EiC ineens zijn gaan zakken, het was niet alsof het optreden zo vreselijk was.Blijkbaar werd er meer verwacht.
Als er een labiel is ben ik het wel.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
KEEP FAITH IN THE WENKBRAUW.
[ afbeelding ]
ik denk dat we nu op het punt in het eurovisiejaar zijn gekomen dat we allemaal een beetje labiel worden als het om de NL kansen gaat. Is elk jaar zo.
quote:Op woensdag 18 april 2018 10:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik denk dat we nu op het punt in het eurovisiejaar zijn gekomen dat we allemaal een beetje labiel worden als het om de NL kansen gaat. Is elk jaar zo.
Hahaha ergens is het ook wel grappig ja, deze reacties ineens sinds gisteren.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat gifje is in een negatieve uitleg symbolisch voor onze kansen.quote:
quote:Op woensdag 18 april 2018 10:18 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat gifje is in een negatieve uitleg symbolisch voor onze kansen.![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 april 2018 10:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hahaha ergens is het ook wel grappig ja, deze reacties ineens sinds gisteren.![]()
HET KOMT GOEDof niet
[ afbeelding ]
Hallo. Finale gaat echt wel lukken hoor. Je kan het ook te zwartgallig maken hoor. Komaan zeg. Heb je gezien wat voor "rommel" er verder in deze halve finale zit?quote:Op woensdag 18 april 2018 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb er eerlijk gezegd al een tijdje een slecht gevoel over. Wilde de sfeer hier niet bederven dus heb mijn mond maar gehouden, maarre... het halen van de finale is zeker geen formaliteit, dat zal echt al hard werken worden.
Ik zeg niet dat het niet gaat lukken, ik zeg dat het hard werken gaat worden. Maar dat doet ‘ie heus welquote:Op woensdag 18 april 2018 10:22 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Hallo. Finale gaat echt wel lukken hoor. Je kan het ook te zwartgallig maken hoor. Komaan zeg.
Hoeveel dagen is het nog?quote:Op woensdag 18 april 2018 10:15 schreef ijs_beer het volgende:
Maar he, we moeten toch ergens de 50 topics voor het eurovisie begint mee halen.
I feel ya.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb er eerlijk gezegd al een tijdje een slecht gevoel over. Wilde de sfeer hier niet bederven dus heb mijn mond maar gehouden, maarre... het halen van de finale is zeker geen formaliteit, dat zal echt al hard werken worden.
Ik keep the faith enzoquote:Op woensdag 18 april 2018 10:14 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik snap er ook echt helemaal niks van.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:15 schreef ato het volgende:
[..]
En dat is mijn frustratie, Nederland was samen met israel de beste.
En dat zakken in de polls, frustreert mij enorm.
Omdat anderen live ook gewoon goed waren denk ik. Finland klonk of er een cd op stond.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik snap er ook echt helemaal niks van.![]()
Ik had echt gehoopt dat na het EIC optreden iedereen die nog dacht dat hij live misschien door de mand zou vallen (die niet geloofden dat DWDD etc. al live waren) toch nog om gingen.
Hoe kan hij nou verdomme zákken na het optreden van zaterdag?
Door de volgorde van optredens. Ze hadden gewoon San Marino ervoor moeten doen, dan had je gezien hoe goed hij is, en Zweden, dan had je gezien hoe authentiek hij is. Ik vond dat op de avond zelf al mehhhquote:Op woensdag 18 april 2018 10:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik snap er ook echt helemaal niks van.![]()
Ik had echt gehoopt dat na het EIC optreden iedereen die nog dacht dat hij live misschien door de mand zou vallen (die niet geloofden dat DWDD etc. al live waren) toch nog om gingen.
Hoe kan hij nou verdomme zákken na het optreden van zaterdag?
Helemaal eens. Behalve met het laatste. Ik had het toch ietssssje beter/hoger/positiever verwachtquote:Op woensdag 18 april 2018 10:28 schreef Kyran het volgende:
Wel erg mooi hoe dit allemaal werkt hoor.
Toen het net bekend was dat Waylon met Outlaw ging was iedereen het over eens dat het een love it or hate it nummer was en dat dat juist goed was.
Vergeet niet dat je NIET tegen kan stemmen, alleen maar voor een nummer.
Vergeet ook niet dat de fans die polls en blogs hebben het bijna nooit goed hebben. Dit is echt maar een heel klein, maar meest luidruchtige groep als het op televoting aankomt.
Dat Waylon het niet moest hebben van de gay votes of standaard ESF gekkies was toch al duidelijk vanaf het begin? Dit nummer moet het hebben van mensen die vooral naar de (halve) finales kijken en verder het ESF niet volgen zoals wij dat hier doen. Die gaan tijdens een halve finale of finale voor de TV zitten met een kopje thee en als er iets goed voorbij komt stemmen ze. Juist dan valt Waylon op tussen alle andere matige meuk.
Er is niks veranderd. Dat de blogs en polls negatief zouden zijn was al en een feit en dat Nederland niet in de top 10 van de oddmakers zou zitten had ik ook wel verwacht.
quote:Op woensdag 18 april 2018 10:27 schreef Greys het volgende:
'He dóes have a bit of an air, just like Douwe Bob. But maybe that's just something Dutch. A little cold.'
Hahaahahquote:Op woensdag 18 april 2018 10:28 schreef lashatumbai het volgende:
Het leven van een songfestivalfan!THE DRAMAAA
[ afbeelding ]
Ik denk juist doordat er dit jaar echt niks over te zeggen valt Waylon in de top 5 gaat komen.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens. Behalve met het laatste. Ik had het toch ietssssje beter/hoger/positiever verwacht
Maar het zegt idd nog heel weinig. Ben gewoon oprecht bang dat dit (itt Calm After The Storm dat vrij neutraal was) misschien te véél country is voor een groot deel. Het is dit jaar lastiger in te schatten dan anders. Het gaat nu voor m'n gevoel lang niet alleen om kwaliteit maar ook om smaak, meer dan andere jaren. Doet helemaal niks af aan dat ik het helemaal het einde vind zelf.
Ja kan ook.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:34 schreef Pisces29 het volgende:
En ik denk niet dat het lied (voor mensen) te country is, maar te jaren '90 rock.
In de jaren 90 was rock wel grootste en meest verkopende genrequote:Op woensdag 18 april 2018 10:34 schreef Pisces29 het volgende:
En ik denk niet dat het lied (voor mensen) te country is, maar te jaren '90 rock.
Maar wat voor mijn gevoel oa dertien in een dozijn nummers zijn (Australië, Finland, Griekenland) staan alledrie boven ons in de odds. En nee dat zegt niks, maar wel iets over Eurovisiesmaak misschien. Ik hou het iig in m'n achterhoofd. En hoop dat ik héél erg mis zit met m'n angst/gevoel!quote:Op woensdag 18 april 2018 10:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk juist doordat er dit jaar echt niks over te zeggen valt Waylon in de top 5 gaat komen.
Er zijn zoveel 13 in een dozijn nummers en zoveel nummers die je bijna 1 op 1 kan ruilen qua stijl dat ze allemaal punten gaan afpakken van elkaar.
Hongarije, Nederland en Estland zijn uniek.
Tsjechië, Australië en Finland vissen bijvoorbeeld allemaal in het zelfde vijvertje. Israel hoort hier ook nog wel bij, alleen krijgt die de gay votes er nog bij.
Oostenrijk, Zwisterland, Frankrijk, Spanje, België zijn landen met kwaliteit, maar gaan ook stemmen jatten van elkaar.
Wie, behalve misschien Hongarije, gaat stemmen afpakken van Nederland?
oh wauw. Mooie foto.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:39 schreef Zen90 het volgende:
Zooooo goedemorgen
https://instagram.com/p/BhswHN3B1wY/
Maar dat is toch logisch te verklaren?quote:Op woensdag 18 april 2018 10:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar wat voor mijn gevoel oa dertien in een dozijn nummers zijn (Australië, Finland, Griekenland) staan alledrie boven ons in de odds. En nee dat zegt niks, maar wel iets over Eurovisiesmaak misschien. Ik hou het iig in m'n achterhoofd. En hoop dat ik héél erg mis zit met m'n angst/gevoel!
Ik hou zielsveel van rock, maar eerlijk is eerlijk, het is wel een tikkie vergane gewone Bon Jovi hoorquote:Op woensdag 18 april 2018 10:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
In de jaren 90 was rock wel grootste en meest verkopende genreDe vraag is of er genoeg mensen naar ESF kijken die in de jaren 70/80 zijn geboren en dus tijdens de jaren 90 ook naar rock luisterden
Ik denk van wel, maar al die lui zitten niet op fora te posten of polls te maken
OH, ook nog een mooi voorbeeld van mij dan.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:45 schreef Greys het volgende:
Oh even nog ter nuance.. Bij m'n grote favoriet Salvador vorig jaar was ik ook bang dat het niet bepaald ieders kop thee zou zijn hoor. En dat kwam goed. Dus..
Ja zo wil ik hem zienquote:Op woensdag 18 april 2018 10:39 schreef Zen90 het volgende:
Zooooo goedemorgen
https://instagram.com/p/BhswHN3B1wY/
Je bedoelt dat Outlaw vergane Bon Jovi is of de rock zelf? Snap je even nietquote:Op woensdag 18 april 2018 10:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik hou zielsveel van rock, maar eerlijk is eerlijk, het is wel een tikkie vergane gewone Bon Jovi hoor
We gaan het gewoon zien. We hebben een toffe en goeie inzending en halen we gaan finale, dan niet. Zegt me niet zoveel, als in, ik voel me niet aangevallen dat men thuis en de jury wat anders kiest
Het eerste.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Outlaw vergane Bon Jovi is of de rock zelf? Snap je even niet
Nul aanval he, ik wil juist iedereen graag snappen want dat kletst leuker, maar je was en bent zo trots op de inzending en dan toch vergane glorie Bon Jovi?quote:Op woensdag 18 april 2018 10:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik hou zielsveel van rock, maar eerlijk is eerlijk, het is wel een tikkie vergane gewone Bon Jovi hoor
We gaan het gewoon zien. We hebben een toffe en goeie inzending en halen we gaan finale, dan niet. Zegt me niet zoveel, als in, ik voel me niet aangevallen dat men thuis en de jury wat anders kiest
Vergeet Hongarije niet.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:42 schreef ijs_beer het volgende:
Zou het kunnen dat, mochten ze beide in de finale komen, dat Albanië en Nederland elkaar in de weg gaan zitten? Beide goede songs met rockinvloeden, erg goede vocalisten en een goede kop er op?
Ik heb het over de kwaliteit van het liedje. We sturen rock, hij durft het, dus ja dan ben ik blij na dat gegiebel van die 3 van afgelopen jaar. En trots ook.quote:Op woensdag 18 april 2018 10:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Nul aanval he, ik wil juist iedereen graag snappen want dat kletst leuker, maar je was en bent zo trots op de inzending en dan toch vergane glorie Bon Jovi?Of ondanks dat?
Ik bedoel hoezo zo enthousiast toen het gekozen werd als je het eigenlijk vergane glorie vind? Snap het niet
Nou ja dat bij elkaar maakt het gewoon geweldig. Knappe man, goeie artiest, tof genre, gedurfd. Dik trots ben ik danquote:Op woensdag 18 april 2018 10:51 schreef Greys het volgende:
Het podium gaat er wel echt awesome uitzien hoorOndanks geen led echt mogelijkheden genoeg om een top act neer te zetten!
Ohhh ik dacht oprecht dat jij hoopte dat van de vijf het deze zou worden toen! Dat je daarom zo juichte toen het het werdquote:Op woensdag 18 april 2018 10:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb het over de kwaliteit van het liedje. We sturen rock, hij durft het, dus ja dan ben ik blij na dat gegiebel van die 3 van afgelopen jaar. En trots ook.Het is gewoon een goeie artiest, ik vond die 5 optredens gewoon top!
Maar zijn andere liedjes waren veel beter imo en dit liedje is niet gewèldig dat de hele wereld er mee wegloopt zeg maar. Goeie artiest, geweldig genre, prima liedje. Maar niet De Hoofdprijs of beste thing ever voor een rock- of countryliefhebber.
Ik was super blij, nooit gezegd dat dit het beste lied ooit is, ik roep al vanaf het begin dat het met veel moeite een tiende in de finale wordt.
Eensquote:Op woensdag 18 april 2018 10:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nou ja dat bij elkaar maakt het gewoon geweldig. Knappe man, goeie artiest, tof genre, gedurfd. Dik trots ben ik dan
Is niet verkeerd! Denk niet dat Salvador het van stemmende tieners moest hebben...quote:Op woensdag 18 april 2018 11:01 schreef Momo... het volgende:
Denk dat we het inderdaad meer moeten hebben van de oude rockers qua stemmen inderdaad. Jaren 70 tm 90 was rock wel echt mainstream. Albanië en Roemenië vissen wel in dezelfde vijver. Roemenië verwacht ik weinig van, en die mensen die daar op gaan stemmen, stemmen er waarschijnlijk op omdat het Roemenië is. Albanië vind ik ook heel goed, maar die komt misschien niet die semi door. Wat ik zelf echt jammer zou vinden! Hongarije is denk ik meer voor de jongere kijkers (onder de 40), die van het hevigere spul houden.
Ik had die link idd nog niet gelegd, maar ik snap het wel.quote:Op woensdag 18 april 2018 09:19 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb bij Bulgarije dat het refrein mij precies doet denken aan Fantasy van Earth Wind and Fire. Hoort volgens mij ook niemand anders.
Ja hoe het ook afloopt, we hoeven ons iig geen seconde te schamen straksquote:Op woensdag 18 april 2018 11:01 schreef Pisces29 het volgende:
Bij Douwe dacht ik live nog "wow, dit is wel kraakhelder wat hij doet", ik was echt even trots en er stil van, had het niet zo goed verwacht.
Ik verwacht van Waylon ook dat ik dik zit te glunderen![]()
En er komt weer een +1 bij ons rijtje van leuke inzendingen van de laatste jaren, dat vind ik leuk.
Jaa dat is ook zo en dan hopelijk ook nog met een fantastische staging/lichtshow.quote:Op woensdag 18 april 2018 11:01 schreef Zen90 het volgende:
Weten jullie nog wat je op maandag 5 maart zo tegen de klok van 20:00 dacht toen je die eerste gitaarrif hoorde?
Ik dacht: Woooowwww wat is dit
99% van de 200 miljoen kijkers hoort het lied straks op 10 mei voor het eerst he. Denk ik dan
Misschien zeggen mensen ook wel "het is niet eens mijn lievelings qua genre, maar wat een gewaagde inzending, toffe kerel, mooie stem, OGENquote:Op woensdag 18 april 2018 11:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik had die link idd nog niet gelegd, maar ik snap het wel.
Al is het wel een veel minder energieke Fantasy.![]()
Maar goed, terug naar Waylon en hoe hij gaat winnen.
quote:Op woensdag 18 april 2018 11:08 schreef Greys het volgende:
Jongens ik ben ineens helemaal gerust gesteld over de Eurovoix juryWant lees even wie er bv in Nederland in die jury zitten. Drie personen, waaronder Ralf Mackenbach van het Junior dinges en twee meisjes van het Junior dinges
https://eurovoix.com/2018(...)rom-the-netherlands/
12 points – Sweden – Benjamin Ingrosso – Dance You Offquote:Op woensdag 18 april 2018 11:08 schreef Greys het volgende:
Jongens ik ben ineens helemaal gerust gesteld over de Eurovoix juryWant lees even wie er bv in Nederland in die jury zitten. Drie personen, waaronder Ralf Mackenbach van het Junior dinges en twee meisjes van het Junior dinges
Lach maar Greys haha, voor dat je het weet zitten ze in de echte jury Avrotros kennendequote:Op woensdag 18 april 2018 11:08 schreef Greys het volgende:
Oh god ja. En in andere landen ookquote:Op woensdag 18 april 2018 11:10 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Lach maar Greys haha, voor dat je het weet zitten ze in de echte jury Avrotros kennende
Ja die 12 en 10 punten zijn vast puur gebaseerd op nummer- en zangkwaliteitenquote:
Je moet ook gewoon helemaal niet op andere fora kijken. Fok is all you need!quote:Op woensdag 18 april 2018 10:39 schreef ijs_beer het volgende:
Ik dacht eventjes op de internationale fora te kijken wat het sentiment is over Waylon. Maar een aanzienlijk deel is gekaapt door die labiele malloot die hier niet meer mag komen.Nee dat helpt mee.
quote:Op woensdag 18 april 2018 11:08 schreef Greys het volgende:
wtfquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |