Same. Ik houd sowieso niet zo van harde geluiden, ik heb op de motor ook echt altijd oordopjes in. Dan ga ik het toch niet nog harder makenquote:Op zaterdag 14 april 2018 18:34 schreef Geerd het volgende:
Heb de killer er nog niet uitgehad, vind hard genoeg zo..
Idd sws altijd oordopjesquote:Op zaterdag 14 april 2018 18:51 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Same. Ik houd sowieso niet zo van harde geluiden, ik heb op de motor ook echt altijd oordopjes in. Dan ga ik het toch niet nog harder maken
Met zo een steeltje eraan...dat zijn kut dingen wordt vrij pijnlijk na een tijdje, mijn ervaring...quote:Op zaterdag 14 april 2018 19:04 schreef Elegy het volgende:
Ik moet maar eens otoplastieken laten aanmeten. Ik heb nu Alpine Motosafe en een systeemhelm. Dat gaat op zich goed maar ik wil eigenlijk een integraalhelm en die zitten een stuk strakker. e Alpines steken net een beetje uit dus dat wordt anders heel erg frotten vrees ik.
Otoplastieken. Ik vind ze heerlijk.quote:Op zaterdag 14 april 2018 19:04 schreef Elegy het volgende:
Ik moet maar eens otoplastieken laten aanmeten. Ik heb nu Alpine Motosafe en een systeemhelm. Dat gaat op zich goed maar ik wil eigenlijk een integraalhelm en die zitten een stuk strakker. e Alpines steken net een beetje uit dus dat wordt anders heel erg frotten vrees ik.
Die zitten er dus niet eens in. Ik heb wel custom uitlaten, althans ik heb de originele erbij gekregen en er zitten nu Termignonies op. Daar staat dan wel Ducati (en Termignonie) op dus als ik dan eens gezeik krijg kan ik nog altijd doen alsof ik van niets weet.quote:Op zaterdag 14 april 2018 20:08 schreef Sounddragon het volgende:
Eerste klussie aan de AT: killer amputeren
Ik heb ook oto's; 2 paar zelfs; eentje voor het werk met aanpak en touwtje, en één setje zonder aanpak voor de motor.
Goeie soundtrack maar niet overdreven hard ofzoquote:Op zondag 15 april 2018 00:37 schreef fathank het volgende:
Als iets kut is dan is het wel continu met die teringherrie aan je kop rondrijden.
Dan kun je net zo goed zonder doppies rijden, wordt je tenminste nog deauf van fatsoenlijk geluidquote:
Da's de grap met een 2 cilinder, die krijsen niet zo. Ik ga effe rijden zo zonder killer, kijken of ik het niet té vind.. Volgens mij reed ik op die andere ook zonder. Met de killer erin rijdt 'ie minder lekker en ik hou van lekker low rev dikke klappen trekken.. Die Leo klinkt echt gruwelijk vetquote:Op zondag 15 april 2018 01:26 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Goeie soundtrack maar niet overdreven hard ofzo
als iedereen incl de eventuele meekomers en misschientjes ongeveer 12?quote:Op zondag 15 april 2018 08:44 schreef DW457 het volgende:
Ik heb best zin in de rit van straks. Iemand n idee hoeveel mensen er komen?
Klinkt goed. Hoofdweg 1 Capelle, toch?quote:Op zondag 15 april 2018 08:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als iedereen incl de eventuele meekomers en misschientjes ongeveer 12?
Jupquote:
Je kunt ze nog wel inhalenquote:Op zondag 15 april 2018 11:47 schreef Jimbo het volgende:
oh was er een rit hier in de buurt..net gemist jammer
Precies, en als je wat polizei ziet, zorgen dat ze niet zo goed in je auspuffs kunnen gluren en je een beetje inhouden. Of asociaal snel filteren en wegwezen voordat ze zich kunnen bedenkenquote:Op zondag 15 april 2018 02:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's de grap met een 2 cilinder, die krijsen niet zo.
Rond die tijd stond ik in het zonnetje, nu ist hier ook grijs.quote:
Zoiets idd; effe doodschakelen en rustig an met het gasquote:Op zondag 15 april 2018 14:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Precies, en als je wat polizei ziet, zorgen dat ze niet zo goed in je auspuffs kunnen gluren en je een beetje inhouden. Of asociaal snel filteren en wegwezen voordat ze zich kunnen bedenken
Zonder klinkt alsof het een veel zwaardere motor is. Ik hoor niet per se meer decibellen volgens mij.quote:Op zondag 15 april 2018 02:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's de grap met een 2 cilinder, die krijsen niet zo. Ik ga effe rijden zo zonder killer, kijken of ik het niet té vind.. Volgens mij reed ik op die andere ook zonder. Met de killer erin rijdt 'ie minder lekker en ik hou van lekker low rev dikke klappen trekken.. Die Leo klinkt echt gruwelijk vet
Roep maar wat lekkerste klinkt
Mijn vorige AT, Soundjuuuhh
Ook ik ben weer thuis. Dit was mijn eerste groepsrit en ik heb me prima vermaakt. Thx iedereen!quote:Op zondag 15 april 2018 17:03 schreef Salatrel het volgende:
En weer thuis. Opkomst viel niet tegen en de hele rit droog gehouden. Op weg naar huis wel paar druppels maar dat was alweer droog toen ik thuis aankwam
Daarover gesproken..quote:Op zondag 15 april 2018 17:21 schreef Maegrim het volgende:
De hele rit uitgereden zonder de ANWB erbij te hoeven halen
Lekker in het profiel ook 🤔quote:Op zondag 15 april 2018 17:42 schreef Tankiej het volgende:
Ook weer thuis! Op de terugweg ook wat druppen gehad, kan het nauwelijks regen noemen. Was een lekkere dag om te rijden!
[..]
Daarover gesproken..
Laatste paar kilometer, van snelweg laatste stukje naar huis, reed het opeens niet zo lekker meer. Thuis even de motor geïnspecteerd; spijker in m'n achterband, zat nog 1,4 bar in..
Gelukkig wel thuis, maar nu eens kijken hoe op te lossen. Heb geen spul om het gat op te vullen zodra ik dat ding eruit haal. Ik heb hem nu eerst weer even opgepompt, om te kijken hoeveel er over +/- een uur nog in zit.
Dichtstbijzijnde motorzaak is +/- 15 min rijden, dus wellicht haal ik die wel als hij niet heel snel leeg loopt. Nu nog hopen dat ik er ergens komende week tijd voor heb.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 april 2018 17:42 schreef Tankiej het volgende:
Ook weer thuis! Op de terugweg ook wat druppen gehad, kan het nauwelijks regen noemen. Was een lekkere dag om te rijden!
[..]
Daarover gesproken..
Laatste paar kilometer, van snelweg laatste stukje naar huis, reed het opeens niet zo lekker meer. Thuis even de motor geïnspecteerd; spijker in m'n achterband, zat nog 1,4 bar in..
Gelukkig wel thuis, maar nu eens kijken hoe op te lossen. Heb geen spul om het gat op te vullen zodra ik dat ding eruit haal. Ik heb hem nu eerst weer even opgepompt, om te kijken hoeveel er over +/- een uur nog in zit.
Dichtstbijzijnde motorzaak is +/- 15 min rijden, dus wellicht haal ik die wel als hij niet heel snel leeg loopt. Nu nog hopen dat ik er ergens komende week tijd voor heb.
[ afbeelding ]
Dat is jammer... Hoop dat je hem makkelijk kan laten repareren.quote:Op zondag 15 april 2018 17:42 schreef Tankiej het volgende:
Ook weer thuis! Op de terugweg ook wat druppen gehad, kan het nauwelijks regen noemen. Was een lekkere dag om te rijden!
[..]
Daarover gesproken..
Laatste paar kilometer, van snelweg laatste stukje naar huis, reed het opeens niet zo lekker meer. Thuis even de motor geïnspecteerd; spijker in m'n achterband, zat nog 1,4 bar in..
Gelukkig wel thuis, maar nu eens kijken hoe op te lossen. Heb geen spul om het gat op te vullen zodra ik dat ding eruit haal. Ik heb hem nu eerst weer even opgepompt, om te kijken hoeveel er over +/- een uur nog in zit.
Dichtstbijzijnde motorzaak is +/- 15 min rijden, dus wellicht haal ik die wel als hij niet heel snel leeg loopt. Nu nog hopen dat ik er ergens komende week tijd voor heb.
[ afbeelding ]
Verbeeld ik mij het nu, of heb jij dit soort dingen wel vaker gehad na een ritje? Evengoed balenquote:Op zondag 15 april 2018 17:42 schreef Tankiej het volgende:
Ook weer thuis! Op de terugweg ook wat druppen gehad, kan het nauwelijks regen noemen. Was een lekkere dag om te rijden!
[..]
Daarover gesproken..
Laatste paar kilometer, van snelweg laatste stukje naar huis, reed het opeens niet zo lekker meer. Thuis even de motor geïnspecteerd; spijker in m'n achterband, zat nog 1,4 bar in..
Gelukkig wel thuis, maar nu eens kijken hoe op te lossen. Heb geen spul om het gat op te vullen zodra ik dat ding eruit haal. Ik heb hem nu eerst weer even opgepompt, om te kijken hoeveel er over +/- een uur nog in zit.
Dichtstbijzijnde motorzaak is +/- 15 min rijden, dus wellicht haal ik die wel als hij niet heel snel leeg loopt. Nu nog hopen dat ik er ergens komende week tijd voor heb.
[ afbeelding ]
Hallow??quote:Op zondag 15 april 2018 14:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Zitten hier nog caferace bouwers. Of scrsmmblers bratbike of zelf bouwprojecten?
Ik denk dat je het je verbeeld, ik heb volgens mij nog niet eerder problemen gehad na een ritje. Sowieso is dit de eerste lekke band met m'n motorquote:Op zondag 15 april 2018 18:56 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Verbeeld ik mij het nu, of heb jij dit soort dingen wel vaker gehad na een ritje? Evengoed balen
Nou, in het echie klinkt hij nóg lekker en vetter, maar hij maakt ook echt wel meer herrie. Hij klinkt zonder killer idd heel lekker laag, dat maakt ook dat echt iedereen in een straal van 200 meter kijkt als je effe wél aan het gas gaat hangenquote:Op zondag 15 april 2018 15:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zonder klinkt alsof het een veel zwaardere motor is. Ik hoor niet per se meer decibellen volgens mij.
Allemansvriend CBR?quote:Op zondag 15 april 2018 17:26 schreef Dudeweiser het volgende:
[ afbeelding ]
nieuw motortje gekocht Wat een heerlijk ding is dit zeg
O, dan zal t wel aan mij liggenquote:Op zondag 15 april 2018 19:30 schreef Tankiej het volgende:
Na ruim een uur was er 0,3 bar uit, dus het gaat niet heel hard. Dan moet +/- 15 min rijden ook nog net wel lukken. Morgen maar eens bellen of ze einde van de middag ruimte in de agenda hebben bij m'n garage
[..]
Ik denk dat je het je verbeeld, ik heb volgens mij nog niet eerder problemen gehad na een ritje. Sowieso is dit de eerste lekke band met m'n motor
quote:
Ja ben nu aan het sleutelen in mijn werkplaats.quote:Op zondag 15 april 2018 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jij wel dus? En dan geen foto's posten
Soes GSX-F misschien?quote:
Mijn pa is in zijn garage een custom 900SS aan het beunen, tot voorbeeld dient deze foto:quote:Op zondag 15 april 2018 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ben nu aan het sleutelen in mijn werkplaats.
Maareh momenteel weinig fotos omdat ik krukas revisie doe.
Maareh ik dacht misschien soort genoten. De creatieve ubermens, ideenmakers en het cool tot hele nieuwe levels mensen te spreken.
Allemansvriend GSX 650F met een leuk uitlaatje en weinig kilometers dus ik ben er erg blij meequote:
nee, ik ben scheel, telefoon-user en te lui om in te zoomenquote:Op zondag 15 april 2018 20:22 schreef Elegy het volgende:
[..]
Soes GSX-F misschien?
Of mis ik nu een inside joke?
Lekker allround bakkie om mee rond te scheurenquote:Op zondag 15 april 2018 22:01 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Allemansvriend GSX 650F met een leuk uitlaatje en weinig kilometers dus ik ben er erg blij mee
kuip weg, achterspatbord amputeren, voorspatbord in de kliko, noppen eronder en klaar.quote:Op zondag 15 april 2018 20:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mijn pa is in zijn garage een custom 900SS aan het beunen, tot voorbeeld dient deze foto:
[ afbeelding ]
Komt alleen wel een heel bijzonder 600SS blok in.
mijn werkplaats is te klein voor dikke projecten, daarbij kan ik niet lassen, dus het blijft sowieso bij bolt-on dingetjes.. Ben ook niet zo thuis in het oudere spul om eerlijk te zijn. Een 25 jaar oude AT is mij oud zat.quote:Op zondag 15 april 2018 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ben nu aan het sleutelen in mijn werkplaats.
Maareh momenteel weinig fotos omdat ik krukas revisie doe.
Maareh ik dacht misschien soort genoten. De creatieve ubermens, ideenmakers en het cool tot hele nieuwe levels mensen te spreken.
Leuke fiets man !quote:Op zondag 15 april 2018 17:26 schreef Dudeweiser het volgende:
[ afbeelding ]
nieuw motortje gekocht Wat een heerlijk ding is dit zeg
Hij lijkt op Eendje. Plezier ermee!quote:Op zondag 15 april 2018 17:26 schreef Dudeweiser het volgende:
[ afbeelding ]
nieuw motortje gekocht Wat een heerlijk ding is dit zeg
Wut? Welk jaar dan?quote:Op zondag 15 april 2018 22:01 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
Allemansvriend GSX 650F met een leuk uitlaatje en weinig kilometers dus ik ben er erg blij mee
quote:
Bedankt Moet er nog steeds aan wennen dat er nu wel mensen naar je omkijken, vooral kinderen vinden het allemaal geweldigquote:
2011. Lijkt ie zoveel op een CBR dan?quote:
Beter gewoon thuis paar emmers water shampoo klaarquote:Op maandag 16 april 2018 15:14 schreef Xaryna het volgende:
Je plaatje doet 't niet.
Ff een stom vraagje Als ik mijn motor wil schoonmaken, en ik heb geen tuinslang oid, moet ik dan kettingspray meenemen naar zo'n wasbox of blijft dat er wel op zitten?
als je het voorspatbord effe een andere kleur spuit als het kontje en een beetje creatief doet met een schapenvachie en wat andere rare troep is het een prima ratbike projectquote:Op maandag 16 april 2018 14:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wut? Welk jaar dan?
Wist niet dat die dingen een trellis frame hadden. Wel een leuk ding, veel plezier ermee
Ik hoop momenteel vooral snel de GSX af te kunnen maken. Toch nog een aardige lijst kwam ik gister achter. Voorrem komt niet goed op druk, hangt nog van alles los, teller moet er nog op, nieuwe pakking in de oilpan en ik was er toch echt van overtuigd dat hij een nieuwe koppelingshendel had al, maar schijnbaar had ik die op de Bandit gezet en dus gemold toen ik daarmee op mijn bek ging. Nieuwe bestellen.
[ afbeelding ]
En dat duurt allemaal zodanig lang dat ik inmiddels weer voldoende inspiratie heb om hem opnieuw over te spuiten en te verbouwen Ik wil het zadel inkorten naar monoseat, en dan het kontje naar voren
Nu lijkt het net of de motor zelf alvast een halve meter naar voren is gereden terwijl tank en zadel zijn blijven staan.
Er zit zo veel modder in het blok en overal Daar kom ik met de spons niet bijquote:Op maandag 16 april 2018 16:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Beter gewoon thuis paar emmers water shampoo klaar
Whehequote:Op maandag 16 april 2018 17:27 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Er zit zo veel modder in het blok en overal Daar kom ik met de spons niet bij
quote:Op maandag 16 april 2018 16:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als je het voorspatbord effe een andere kleur spuit als het kontje en een beetje creatief doet met een schapenvachie en wat andere rare troep is het een prima ratbike project
Waar denk je nou dat ze regen voor hebben uitgevonden?quote:Op maandag 16 april 2018 17:27 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Er zit zo veel modder in het blok en overal Daar kom ik met de spons niet bij
Ik wou 'm eigenlijk gewoon 1x goed wassen en dan een nieuwe laag opbouwen voor de komende winterquote:Op maandag 16 april 2018 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waar denk je nou dat ze regen voor hebben uitgevonden?
Brommer-was-dag
goed wassen doe je niet met een hoge drukspuitquote:Op maandag 16 april 2018 18:31 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik wou 'm eigenlijk gewoon 1x goed wassen en dan een nieuwe laag opbouwen voor de komende winter
Ook niet door met emmertjes water te gooien...quote:Op maandag 16 april 2018 18:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
goed wassen doe je niet met een hoge drukspuit
Hij heeft wel gelijk, ding is echt graflelijkquote:
Elke motor wordt lelijk als je de elektra aan de buitenkant hangt en de tank kaal schuurtquote:Op maandag 16 april 2018 18:47 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk, ding is echt graflelijk
Ja vandaar ratbike tochquote:Op maandag 16 april 2018 18:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Elke motor wordt lelijk als je de elektra aan de buitenkant hangt en de tank kaal schuurt
Of natuurlijk gewoon even elektra wegwerken, kontje afmaken en spuiten. WIP projecten zijn nou eenmaal niet zo mooi.quote:Op maandag 16 april 2018 18:55 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja vandaar ratbike toch
Ik ga zaterdag met pijn in mn hart definitief de lak van mn auto vernagelen omdat er roest onder zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Nu de winter eraf wassen, lekker zomertje rijden, en ergens in het najaar als de temperaturen gaan zakken weer mooi schoon maken, WD40 douche, uit laten lekken en niks meer aan doen tot het voorjaarquote:Op maandag 16 april 2018 18:31 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik wou 'm eigenlijk gewoon 1x goed wassen en dan een nieuwe laag opbouwen voor de komende winter
quote:Op maandag 16 april 2018 18:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Of natuurlijk gewoon even elektra wegwerken, kontje afmaken en spuiten. WIP projecten zijn nou eenmaal niet zo mooi.
Deze dient als inspiratie:Die is wel vet Maar heb je dat blok al uit elkaar getrokken dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
Ik was hem altijd met de hoge drukspuitquote:Op maandag 16 april 2018 18:31 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik wou 'm eigenlijk gewoon 1x goed wassen en dan een nieuwe laag opbouwen voor de komende winter
En alle elektra !!!quote:Op dinsdag 17 april 2018 00:31 schreef Maegrim het volgende:
vooral niet vergeten de wiellagers en dashboard goed schoon te spuiten
Ik ga niet alles met de hoge drukspuit bij langs. Daarnaast maak ik hem altijd handmatig droog en laat hem dan staan voordat ik hem start of iets. Er komt in elk geval niet meer water dan wanneer ik een emmer met sop er overheen knal.quote:Op dinsdag 17 april 2018 00:31 schreef Maegrim het volgende:
vooral niet vergeten de wiellagers en dashboard goed schoon te spuiten
en de ketting, die wordt dan mooi skoon jong!quote:
ikke wel, en ik spuit er ook de motor mee af, maar ik weet wel wat je wel- en wat je beter niet af kunt spuiten.quote:Op dinsdag 17 april 2018 09:08 schreef fathank het volgende:
Ik spuit m'n mountainbike al niet af met de hogedrukspuit, laat staan de brommer. Sterker nog, ik heb niet eens een hogedrukspuit .
Van die MTB'ers die na elke rit hun fiets met de hogedrukspuit te lijf gaan en dan elk jaar hun bottom bracket kunnen vervangen, en maar roepen dat ze zo hard fietsen dat ze alles kapot trappen.quote:Op dinsdag 17 april 2018 09:08 schreef fathank het volgende:
Ik spuit m'n mountainbike al niet af met de hogedrukspuit, laat staan de brommer. Sterker nog, ik heb niet eens een hogedrukspuit .
quote:Op dinsdag 17 april 2018 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Van die MTB'ers die na elke rit hun fiets met de hogedrukspuit te lijf gaan en dan elk jaar hun bottom bracket kunnen vervangen, en maar roepen dat ze zo hard fietsen dat ze alles kapot trappen.
Zo herkenbaar.quote:Op dinsdag 17 april 2018 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Van die MTB'ers die na elke rit hun fiets met de hogedrukspuit te lijf gaan en dan elk jaar hun bottom bracket kunnen vervangen, en maar roepen dat ze zo hard fietsen dat ze alles kapot trappen.
kont steun?quote:Op dinsdag 17 april 2018 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Van die MTB'ers die na elke rit hun fiets met de hogedrukspuit te lijf gaan en dan elk jaar hun bottom bracket kunnen vervangen, en maar roepen dat ze zo hard fietsen dat ze alles kapot trappen.
keertje proberen op je hand, dan weet je meteen wat een goede afstand is 😜😋quote:Op dinsdag 17 april 2018 12:10 schreef BlackLining het volgende:
Het kan ook gerust als je wat afstand houdt. Wordt altijd een hele paniek omheen gezaaid, is nogal overdreven. Je moet alleen natuurlijk niet van 20cm afstand op een lager richten.
Zoals een velgquote:Op dinsdag 17 april 2018 07:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en de ketting, die wordt dan mooi skoon jong!
Als je niet weet wat je doet, moet je met je tengels van een hogedrukspuit afblijven. Je kunt idd best veel slopen zonder al te veel moeite.
Ja 1e x was met oriplaathouder, nu met de verkorte dacht zal nu wel goed gaanquote:
quote:
Hhahaha ja kutktm's. Herkenbaar probleem.quote:
Wacht. Je hebt een 1290 en je trekt je iets aan van doorgetrokken strepen en vrachtwagens?quote:Op dinsdag 17 april 2018 15:13 schreef Geerd het volgende:
Merk je toch wel dat die in Duitsland wat beter tot zijn recht komt...ipv 80 achter een vrachtwagen hangen met een doorgetrokken streep...
Kun je tenminste beetje doorjakkeren over die 100 wegen heerlijk man
Sja ik heb iets te vaak die bekeuring gehad...ik wacht altijd wel even tot ik er weer af kan binnendoor weggetjequote:Op dinsdag 17 april 2018 15:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wacht. Je hebt een 1290 en je trekt je iets aan van doorgetrokken strepen en vrachtwagens?
Hier gaat iets ernstig fout.
Leuke fiets !!quote:Op dinsdag 17 april 2018 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
Zo blijft 'ie bij mij tenminste zitten:
[ afbeelding ]
Jammer....leuk speelgoed denk nog leuker dan de 1290.quote:Op dinsdag 17 april 2018 15:37 schreef Isdatzo het volgende:
Zeker.. 't is de eerste motor waar ik na een jaar nog niet op uitgekeken was. Heb 'm nu al een jaar of 4.
Alleen de laatste 2 jaar te weinig tijd om 'm fatsoenlijk uit te laten .
d'r staat nog een terugroepactie open, of je de originele bandjes ff terug wil brengenquote:Op dinsdag 17 april 2018 15:17 schreef Isdatzo het volgende:
Zo blijft 'ie bij mij tenminste zitten:
[ afbeelding ]
Dat is niet het originele bandje hoor . Had er net een nieuwe opgelegd voordat ik er een weekje mee ging gassen in de Vogezen. Aan het eind van de week kon er weer een nieuwe op .quote:Op dinsdag 17 april 2018 16:05 schreef Maegrim het volgende:
[..]
d'r staat nog een terugroepactie open, of je de originele bandjes ff terug wil brengen
Bewust geen 1290 gehaald omdat ik me dan weer zo ga gedragen als op de R1 / RSV1000. Daarom ook nooit op zo'n ding gestapt want dan ben ik bang dat er de volgende week er 1 in de schuur staat .quote:Op dinsdag 17 april 2018 15:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jammer....leuk speelgoed denk nog leuker dan de 1290.
johquote:Op dinsdag 17 april 2018 16:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is niet het originele bandje hoor
Ja daarom wou ik ook een 2 cilinder lekker beetje roppen in zijn 2/3 veel koppel onderin ipv al dik boven de invorderingsgrens in zijn 2 met een 4 pitterquote:Op dinsdag 17 april 2018 16:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bewust geen 1290 gehaald omdat ik me dan weer zo ga gedragen als op de R1 / RSV1000. Daarom ook nooit op zo'n ding gestapt want dan ben ik bang dat er de volgende week er 1 in de schuur staat .
Op de 690 beleef je het meeste plezier onder de 120km/h .
Dat lukt je met die superduke ook wel hoorquote:Op dinsdag 17 april 2018 16:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja daarom wou ik ook een 2 cilinder lekker beetje roppen in zijn 2/3 veel koppel onderin ipv al dik boven de invorderingsgrens in zijn 2 met een 4 pitter
Ja dat wel natuurlijk maar je snapt het welquote:Op dinsdag 17 april 2018 16:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat lukt je met die superduke ook wel hoor
Haha, je hebt even op de RDW-site zitten gluren hè .quote:
Veel bekeuringen ?quote:Op dinsdag 17 april 2018 16:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bewust geen 1290 gehaald omdat ik me dan weer zo ga gedragen als op de R1 / RSV1000. Daarom ook nooit op zo'n ding gestapt want dan ben ik bang dat er de volgende week er 1 in de schuur staat .
Op de 690 beleef je het meeste plezier onder de 120km/h .
Tering...quote:Op dinsdag 17 april 2018 17:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ja nogal wat bekeuringen verzameld. Zonde van 't geld, kan je een mooie motor van kopen .
Maar 't ging ook een paar keer bijna fout: met je knie op 't asfalt een auto inhalen en er dan achter komen dat er nog een tegemoetkomend busje is.. uiteindelijk precies ertussendoor gestuurd. Bijna-highsider met knie aan de grond en 190 op de teller. Vol gas op de snelweg, gooit een vrachtwagen hem ineens naar links. In de Ardennen een auto die uit een oprit komt dat je moet gokken of je voor- of achterlangs gaat schieten omdat je nooit meer op tijd stil kan staan. R1 met een lowsider doormidden gereden tegen een lantaarnpaal, ik zelf er net langs. Gelukkig stopte de bus op tijd die over het heuveltje kwam. Nouja, kan nog wel ff doorgaan.
De druppel kwam toen ik de motor van m'n maatje af moest tillen toen 'ie zichzelf tussen een betonblok en een auto geparkeerd had. 't Bloed stroomde uit de helm, dacht dat die jongen dood was. Zoiets vergeet je nooit meer.
Uiteindelijk is het redelijk goed gekomen na revalidatie (nu nog problemen met z'n evenwicht).
Joa daarom haal ik ook niet in waar het niet mag etc..je weet gewoon 20 x gaat het goed en de volgende keer sta je aan de kant...quote:Op dinsdag 17 april 2018 17:13 schreef Isdatzo het volgende:
Ben nu wel wat wijzer en voorzichtiger geworden. Op de openbare weg houd ik nog wel van een beetje gas geven, maar alleen op plekken waar de risico's (en de situatie) te overzien is.
Het echte racen doe ik op het circuit.
Naah tegenwoordig noteren ze gewoon kenteken..quote:Op dinsdag 17 april 2018 17:41 schreef Isdatzo het volgende:
Als je niet stopt krijg je ook geen bekeuring.. moet je ze wel voorblijven natuurlijk. Maar die bekeuringen maken me niet zo heel veel uit, 't is meer dat ik het liefst nog in 1 stuk thuis kom zeg maar.
Moeten ze 't wel kunnen lezen. Regelmatig goed mee weggekomen .quote:Op dinsdag 17 april 2018 17:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Naah tegenwoordig noteren ze gewoon kenteken..
EMG uitnodiging krijg je dan wel thuis gestuurd...
Niet dat het mij nooit zal overkomen kijk je ritstatistieken na hoogste snelheid ...
Tering knalde je dan 300+ weg met die r1?quote:Op dinsdag 17 april 2018 18:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Moeten ze 't wel kunnen lezen. Regelmatig goed mee weggekomen .
En een extra voordeel is dat ze je geen EMG kunnen aansmeren of je rijbewijs kunnen afpakken wanneer ze niet kunnen bewijzen dat jij op de motor zat. Je krijgt dan wel een boete als kentekenhouder, maar niet als bestuurder.
Dan moet je toch een verklaring invullen, met de gegevens van de bestuurder?? En als je die niet geeft wentelen ze het alsnog op jou af toch?quote:Op dinsdag 17 april 2018 18:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Moeten ze 't wel kunnen lezen. Regelmatig goed mee weggekomen .
En een extra voordeel is dat ze je geen EMG kunnen aansmeren of je rijbewijs kunnen afpakken wanneer ze niet kunnen bewijzen dat jij op de motor zat. Je krijgt dan wel een boete als kentekenhouder, maar niet als bestuurder.
Gewoon een goede fiets kopenquote:Op dinsdag 17 april 2018 09:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Van die MTB'ers die na elke rit hun fiets met de hogedrukspuit te lijf gaan en dan elk jaar hun bottom bracket kunnen vervangen, en maar roepen dat ze zo hard fietsen dat ze alles kapot trappen.
Erg gaaf, zat laatst ook al naar zo iets te kijken.quote:Op zondag 15 april 2018 20:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mijn pa is in zijn garage een custom 900SS aan het beunen, tot voorbeeld dient deze foto:
[ afbeelding ]
Komt alleen wel een heel bijzonder 600SS blok in.
Denk het wel.. maar ik doe gewoon mee !!quote:Op dinsdag 17 april 2018 22:38 schreef Salatrel het volgende:
de afdeling sterke verhalen is ook weer eens komen kijken zie ik. is dat niet gewoon het originele account van Atak?
Isdatzo? Ik krijg ook steeds meer die indruk jaquote:Op dinsdag 17 april 2018 22:38 schreef Salatrel het volgende:
de afdeling sterke verhalen is ook weer eens komen kijken zie ik. is dat niet gewoon het originele account van Atak?
Met de KTM ook wel eens gedaan.. dat leverde een paar jaar later deze reactie op op MF: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/27985382#27985382quote:Op dinsdag 17 april 2018 19:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Tering knalde je dan 300+ weg met die r1?
Geloof hem wel.......quote:Op dinsdag 17 april 2018 23:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Isdatzo? Ik krijg ook steeds meer die indruk ja
Ja klopt keer oefenen misschien..nu is het meestal als schrik/automatisch gas los en doorschakelen terwijl je net op 5/7k toeren zit.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:24 schreef Isdatzo het volgende:
Wheelies moet je gewoon opbouwen, steeds iets hoger... tot aan je balanspunt.
En wanneer je eroverheen bent weet je precies waar 'ie zit . Daarom voetje bij de achterrem, als je te ver gaat kan je makkelijk corrigeren.
Heb je quickshifter omhoog en omlaag? Ik heb proefgereden op de 1290 maar die had alleen een quickshifter omhoog. De 790 had hem beide kanten op. Omlaag was wel ff wennen.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:14 schreef Geerd het volgende:
Die quickshifter is ook wel gaaf..als je dan ook nog launchcontrol erbij hebt..
Ik durf hem nu al niet in zijn 2 vol open te trekken dus laat maar.
Qs kreeg ik omdat paar weken kwijt, compensatie.
Hopjes zijn leuk maar ekte wheelies ik weet niet hoe dat moet en kan ik ook niet.
In zijn 4 kwam die gister nog van de grond
Gelukkig kun je er ook heerlijk mee tukkelen
Eigenlijk veel teveel vermogen voor mijn kunde dat bleek maar weer in de Ardennen maja
Zo gave fiets gewoon zo soepel..als je dan van een 20+ jarige fiets komt naar dit tering...echt van dus zo kan motorrijden ook
Geen id eigenlijk gebruik hem alleen omhoog en dat voelt al onnatuurlijk..wel leuk speelgoedquote:Op woensdag 18 april 2018 15:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je quickshifter omhoog en omlaag? Ik heb proefgereden op de 1290 maar die had alleen een quickshifter omhoog. De 790 had hem beide kanten op. Omlaag was wel ff wennen.
Hoe was die 790?quote:Op woensdag 18 april 2018 15:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je quickshifter omhoog en omlaag? Ik heb proefgereden op de 1290 maar die had alleen een quickshifter omhoog. De 790 had hem beide kanten op. Omlaag was wel ff wennen.
Heb 1x mazzel gehad dat ik zelf bochtje rechtdoor ging en een graanveld omploegde ipv hard op mn gezicht te gaan en 1x met kutweer op 2 wielen achter een auto door gegleden die me geen voorrang gaf, hartslag 180 maar verder alles heelquote:Op dinsdag 17 april 2018 17:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ja nogal wat bekeuringen verzameld. Zonde van 't geld, kan je een mooie motor van kopen .
Maar 't ging ook een paar keer bijna fout: met je knie op 't asfalt een auto inhalen en er dan achter komen dat er nog een tegemoetkomend busje is.. uiteindelijk precies ertussendoor gestuurd. Bijna-highsider met knie aan de grond en 190 op de teller. Vol gas op de snelweg, gooit een vrachtwagen hem ineens naar links. In de Ardennen een auto die uit een oprit komt dat je moet gokken of je voor- of achterlangs gaat schieten omdat je nooit meer op tijd stil kan staan. R1 met een lowsider doormidden gereden tegen een lantaarnpaal, ik zelf er net langs. Gelukkig stopte de bus op tijd die over het heuveltje kwam. Nouja, kan nog wel ff doorgaan.
De druppel kwam toen ik de motor van m'n maatje af moest tillen toen 'ie zichzelf tussen een betonblok en een auto geparkeerd had. 't Bloed stroomde uit de helm, dacht dat die jongen dood was. Zoiets vergeet je nooit meer.
Uiteindelijk is het redelijk goed gekomen na revalidatie (nu nog problemen met z'n evenwicht).
Gewoon op de binnenwegen beetje lostrekken...je weet gewoon dat ze staan langs de weg dan wel 60 weggetjes..quote:Op woensdag 18 april 2018 16:29 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb 1x mazzel gehad dat ik zelf bochtje rechtdoor ging en een graanveld omploegde ipv hard op mn gezicht te gaan en 1x met kutweer op 2 wielen achter een auto door gegleden die me geen voorrang gaf, hartslag 180 maar verder alles heel
Anderzijds heeft een maatje van me nu een dwarslaesie en een andere heeft bijna een vrachtwagen gekopt, dus ik hoop dat mijn engeltje er nog zit.
Al ooit je rijbewijs kwijt geraakt dan? Dat zie ik mezelf echt nog wel eens overkomen.
Een groot feest. Je gaat zitten en het voelt gelijk vertrouwd. Vanwege drukte niet echt de kans gehad om echt eens flink los te trekken maar je voelt gelijk dattie precies doet wat jij wil. En in trackmode is het helemaal feest. Vergelijken met de 1290 is als Conor McGregor VS Sem Schiltquote:
Die quickshifter etc kan me allemaal gestolen worden.. hoe vergelijkt het blok met de 690?quote:Op woensdag 18 april 2018 17:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Een groot feest. Je gaat zitten en het voelt gelijk vertrouwd. Vanwege drukte niet echt de kans gehad om echt eens flink los te trekken maar je voelt gelijk dattie precies doet wat jij wil. En in trackmode is het helemaal feest. Vergelijken met de 1290 is als Conor McGregor VS Sem Schilt
Keertje toen ik al lang stil stond en een flesje water uit m'n rugzak had gehaald kwam er een onopvallende skoda superb, bleek dat ze me op 48 te snel hadden geklokt en dat ze blij waren dat ze me gevonden hadden want ze waren me kwijt en konden me niet bijhouden. Verder regelmatig weggereden als ik merkte dat 't rijbewijs in gevaar kwam, altijd mee weggekomen.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:29 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb 1x mazzel gehad dat ik zelf bochtje rechtdoor ging en een graanveld omploegde ipv hard op mn gezicht te gaan en 1x met kutweer op 2 wielen achter een auto door gegleden die me geen voorrang gaf, hartslag 180 maar verder alles heel
Anderzijds heeft een maatje van me nu een dwarslaesie en een andere heeft bijna een vrachtwagen gekopt, dus ik hoop dat mijn engeltje er nog zit.
Al ooit je rijbewijs kwijt geraakt dan? Dat zie ik mezelf echt nog wel eens overkomen.
Beter man...quote:Op woensdag 18 april 2018 22:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Keertje toen ik al lang stil stond en een flesje water uit m'n rugzak had gehaald kwam er een onopvallende skoda superb, bleek dat ze me op 48 te snel hadden geklokt en dat ze blij waren dat ze me gevonden hadden want ze waren me kwijt en konden me niet bijhouden. Verder regelmatig weggereden als ik merkte dat 't rijbewijs in gevaar kwam, altijd mee weggekomen.
Die ene keer was het dichtst dat ik erbij in de buurt kwam, samen met artikel 5 voor kneedown die ze achteraf hebben moeten inslikken. Ze reden toen aan de andere kant van de weg in een onopvallende auto, en hebben gewacht tot ik weer voorbij kwam (we reden er altijd rondjes). Sprong ineens zo'n agente op de weg.. schrok me de tyfus.
Laatste 5 of 6 jaar geen gekke dingen meer meegemaakt wat dat betreft. Zoek het ook niet meer op nu.
Ik vond het een enorme kutfiets. Ding geeft totaal geen vertrouwen op het achterwiel. Mijn gare Bandit uit '95 heeft een betere wegligging.quote:Op woensdag 18 april 2018 17:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Een groot feest. Je gaat zitten en het voelt gelijk vertrouwd. Vanwege drukte niet echt de kans gehad om echt eens flink los te trekken maar je voelt gelijk dattie precies doet wat jij wil. En in trackmode is het helemaal feest. Vergelijken met de 1290 is als Conor McGregor VS Sem Schilt
Denk dat je spijt krijgt van de 390...quote:Op woensdag 18 april 2018 22:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vond het een enorme kutfiets. Ding geeft totaal geen vertrouwen op het achterwiel. Mijn gare Bandit uit '95 heeft een betere wegligging.
Dit in tegenstelling tot de 1090 Adventure, die plakt heerlijk aan de weg
In juni voor ronde 2. De Duke 390 en de Super Adventure 1290S.
Ja hard rechtdoor boeit me ook niet zo. Laatst nog een mooie gelegenheid gepakt om even 230 te blazen, een vrachtwagen besloot 4 anderen in te halen op een lang stuk zonder opritten, dus naar voren gefilterd en toen had ik ruim baanquote:Op woensdag 18 april 2018 17:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gewoon op de binnenwegen beetje lostrekken...je weet gewoon dat ze staan langs de weg dan wel 60 weggetjes..
Het is gewoon lekker als je die paardenstal ff openzet
Spijt van een proefritje zal ik niet zo snel hebben lijkt me.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Denk dat je spijt krijgt van de 390...
Waarom?quote:Op woensdag 18 april 2018 23:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Denk dat je spijt krijgt van de 390...
Heerlijk blok, natuurlijk niet vergelijkbaar met de 690 1-pitter. Maar jaagt heel makkelijk door z'n toeren, zonder overduidelijke dip. Een een bak meer vermogen, 2 keer knipperen met je ogen en je zit op de 150 bij wijze van spreken. Maar het voelt wat braver dan de 690. Wel leuke plopjes uit de uitlaat .quote:Op woensdag 18 april 2018 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die quickshifter etc kan me allemaal gestolen worden.. hoe vergelijkt het blok met de 690?
Zou er graag een keer een proefritje op maken maar ben al lang blij als ik een keer de tijd vind om op m'n eigen apparaten te stappen.
Totaal niet herkenbaar. Dat zat bij mij juist gelijk goed, vooral omdat we in het begin flink door moesten jagen om de groep bij te halen die zonder ons vertrokken was .quote:Op woensdag 18 april 2018 22:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vond het een enorme kutfiets. Ding geeft totaal geen vertrouwen op het achterwiel. Mijn gare Bandit uit '95 heeft een betere wegligging.
Dit in tegenstelling tot de 1090 Adventure, die plakt heerlijk aan de weg
In juni voor ronde 2. De Duke 390 en de Super Adventure 1290S.
Reportage ligt voor ontwikkeling in Leeuwarden bij het CJIB.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:48 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waar zijn die foto’s van de meeting dan....
quote:Op donderdag 19 april 2018 09:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Reportage ligt voor ontwikkeling in Leeuwarden bij het CJIB.
Beter dat ze eerst m'n centen overmakenquote:Op donderdag 19 april 2018 09:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Reportage ligt voor ontwikkeling in Leeuwarden bij het CJIB.
Gratz!quote:
Beetje een brommer...pak dan de 690quote:Op donderdag 19 april 2018 06:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom?
Want daar ben ik naar aan het kijken.
Feli's ouwe!quote:
het moet laag en licht zijn..quote:
Aah okquote:Op donderdag 19 april 2018 17:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
het moet laag en licht zijn..
Maar ze moet idd sowieso effe passen en evt proefrijden..
Die Alp gaat weg omdat dat ding heeeeelemaal to the bone verlaagd inclusief verlaagd zadel te hoog is.. en dus, moeten we effe op zoek naar iets wat niet zo heel hoog is en een beetje hanteerbaar voor kleine Anne. een 690 gaat hem dus niet worden denk ikquote:
Dat zou mooi zijn jaquote:Op donderdag 19 april 2018 18:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die Alp gaat weg omdat dat ding heeeeelemaal to the bone verlaagd inclusief verlaagd zadel te hoog is.. en dus, moeten we effe op zoek naar iets wat niet zo heel hoog is en een beetje hanteerbaar voor kleine Anne. een 690 gaat hem dus niet worden denk ik
Misschien kunnen we een 690 blok in een 390 proppen
Alsnog gefeliciteerd!quote:
Met wd40 krijg je het er wel afquote:Op donderdag 19 april 2018 18:31 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Alsnog gefeliciteerd!
Vandaag de olie weer wat bijgevuld, banden op spanning gebracht en de ketting gesmeerd. Nu krijg ik de zwarte meuk niet meer van m'n handen en heb ik retrospectief spijt van het feit dat ik m'n velgen nooit schoonmaak. Ik moet eigenlijk of beter gaan poetsen, of ook hier garagezeep gaan bewaren.
Bij d'n Kruidtvadt koopie een bak van die chirurgenhandschoentjes voor en euro of 7.. aantrekken, viesmaken en wegtieven.. en dat 100 keer ofzo voor een prikkie.quote:Op donderdag 19 april 2018 18:31 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Alsnog gefeliciteerd!
Vandaag de olie weer wat bijgevuld, banden op spanning gebracht en de ketting gesmeerd. Nu krijg ik de zwarte meuk niet meer van m'n handen en heb ik retrospectief spijt van het feit dat ik m'n velgen nooit schoonmaak. Ik moet eigenlijk of beter gaan poetsen, of ook hier garagezeep gaan bewaren.
Ik ga toch niet met handschoentjes aan de olie bijvullen zeg. Ik koop wel gewoon een extra pot garagezeep voor hier, naast die bij m'n ouders.quote:Op donderdag 19 april 2018 19:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij d'n Kruidtvadt koopie een bak van die chirurgenhandschoentjes voor en euro of 7.. aantrekken, viesmaken en wegtieven.. en dat 100 keer ofzo voor een prikkie.
Of zoek een vent en laat hem het doen.
Kweenie, ik gebruik ze vaak zat. Niet om olie te peilen, maar wel met verf en spuitwerk en lijmen.. lekker makkelijk.. van garagezeep drogen je handen nogal uit.quote:Op donderdag 19 april 2018 19:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ga toch niet met handschoentjes aan de olie bijvullen zeg. Ik koop wel gewoon een extra pot garagezeep voor hier, naast die bij m'n ouders.
bij de action veel goedkoperderquote:Op donderdag 19 april 2018 19:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij d'n Kruidtvadt koopie een bak van die chirurgenhandschoentjes voor en euro of 7.. aantrekken, viesmaken en wegtieven.. en dat 100 keer ofzo voor een prikkie.
Of zoek een vent en laat hem het doen.
Goein tip voor de volgende doosquote:
30 kW op 153 kg. Lijkt mij best lachen hoor. Als je een SD rijdt zal het inderdaad niks zijn maar da's meteen de reden dat ik die niet zou willenquote:
voor iemand die ietwat onzeker is op een motor is zo'n licht, wendbaar en niet te snel fietsie precies goed.quote:Op vrijdag 20 april 2018 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
30 kW op 153 kg. Lijkt mij best lachen hoor. Als je een SD rijdt zal het inderdaad niks zijn maar da's meteen de reden dat ik die niet zou willen
Waren bij die demo dag ook een hoop van die white knights in strak leren pakken die zich openlijk afvroegen waarom KTM toch zoveel <1000 cc fietsen had meegenomen want dat was toch wel leuk voor een keertje maar niemand koopt dat toch
De 790 schijnt overigens even hoog te zijn als de 390, maar goed het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik niet echt positief ben over de 790.
Da's een typisch Nederlands (westers?) iets. Alles onder de 1000 cc wordt vrijwel overal aangeduid als kleine/licht/zwakkere fiets. Of je nu een motorblad leest of een joeptoep kanaal bekijkt. Geen 1000cc en >100pk? Dan hebben ze het al gauw over een "kleine motor die desondanks toch best aardig rijdt in vergelijking met zijn grote broers".quote:Op vrijdag 20 april 2018 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waren bij die demo dag ook een hoop van die white knights in strak leren pakken die zich openlijk afvroegen waarom KTM toch zoveel <1000 cc fietsen had meegenomen want dat was toch wel leuk voor een keertje maar niemand koopt dat toch
als je niks anders kan dan hard rechtuit rijden heb je idd wel 1000+cc nodig .quote:Op vrijdag 20 april 2018 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
30 kW op 153 kg. Lijkt mij best lachen hoor. Als je een SD rijdt zal het inderdaad niks zijn maar da's meteen de reden dat ik die niet zou willen
Waren bij die demo dag ook een hoop van die white knights in strak leren pakken die zich openlijk afvroegen waarom KTM toch zoveel <1000 cc fietsen had meegenomen want dat was toch wel leuk voor een keertje maar niemand koopt dat toch
De 790 schijnt overigens even hoog te zijn als de 390, maar goed het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik niet echt positief ben over de 790.
Pics !quote:Op vrijdag 20 april 2018 11:36 schreef Sounddragon het volgende:
Woah, die knakkers aan de overkant van het kanaal zijn nog snel ook; vanmiddag komt de grote doos al binnen
Volgens de site is de 390 -830 en de 790-825mm... transalp 843 mmquote:Op vrijdag 20 april 2018 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
30 kW op 153 kg. Lijkt mij best lachen hoor. Als je een SD rijdt zal het inderdaad niks zijn maar da's meteen de reden dat ik die niet zou willen
Waren bij die demo dag ook een hoop van die white knights in strak leren pakken die zich openlijk afvroegen waarom KTM toch zoveel <1000 cc fietsen had meegenomen want dat was toch wel leuk voor een keertje maar niemand koopt dat toch
De 790 schijnt overigens even hoog te zijn als de 390, maar goed het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik niet echt positief ben over de 790.
Telt niet !quote:Op vrijdag 20 april 2018 13:11 schreef Maegrim het volgende:
ik heb geen 1000+cc motor meer
wel 999.8cc
Alsof dat uitmaakt in de stad wie de meeste cc's heeftquote:Op vrijdag 20 april 2018 08:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
voor iemand die ietwat onzeker is op een motor is zo'n licht, wendbaar en niet te snel fietsie precies goed.
Ooit een VX800 gereden als leenfiets..toen wist ik er komt een keer een dikke twinquote:Op vrijdag 20 april 2018 13:23 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Alsof dat uitmaakt in de stad wie de meeste cc's heeft
Plus sowieso alles met een 4-cyl
cc's zijn koppel he. Juist dat is wel lekker in de stad. Wie de meeste pk's heeft is irrelevant. Maar het meest belangrijk blijft nog wel wie de beste motorbeheersing heeft.quote:Op vrijdag 20 april 2018 13:23 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Alsof dat uitmaakt in de stad wie de meeste cc's heeft
Plus sowieso alles met een 4-cyl
Met een 500cc heb je al genoeg koppel voor de stad imhoquote:Op vrijdag 20 april 2018 14:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
cc's zijn koppel he. Juist dat is wel lekker in de stad. Wie de meeste pk's heeft is irrelevant. Maar het meest belangrijk blijft nog wel wie de beste motorbeheersing heeft.
2taktquote:Op vrijdag 20 april 2018 15:37 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Met een 500cc heb je al genoeg koppel voor de stad imho
Heerlijk met die oliewalm en dat barre geluid jaquote:
quote:
895 voor de XT660Zquote:Op vrijdag 20 april 2018 13:11 schreef Geerd het volgende:
[..]
Volgens de site is de 390 -830 en de 790-825mm... transalp 843 mm
Zodan dat wordt lekker knutselen !!!quote:Op vrijdag 20 april 2018 16:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En vanaf de andere kant vd aardbol;
[ afbeelding ]
Roxies
In het zwart, want de fatbar is titanium.
Nog hoger lekker hoor...vond dit al wel een mooie hoogte !quote:
Erg nice!quote:Op vrijdag 20 april 2018 16:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En vanaf de andere kant vd aardbol;
[ afbeelding ]
Roxies
In het zwart, want de fatbar is titanium.
mjah, moet in een dagje kunnen, die Hyperpro dozen zijn het meeste werk. Eigenlijk moet ik daarmee beginnen, dan meteen de nieuwe balhoofdset erin, stuurplaat weer netjes maken, standaard stroppen moet ik even kijken, misschien maak ik het hele zooitje wel zwart als dat een beetje netjes te doen is. Dan risers erop, fatbar erin en alles overbouwen, en dan moet ik meten voor de (Hel) remleidingen, die laat ik op maat maken, heb ik meteen staalomvlochten en in de goede kleuren.quote:
Klinkt goed !quote:Op vrijdag 20 april 2018 17:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mjah, moet in een dagje kunnen, die Hyperpro dozen zijn het meeste werk. Eigenlijk moet ik daarmee beginnen, dan meteen de nieuwe balhoofdset erin, stuurplaat weer netjes maken, standaard stroppen moet ik even kijken, misschien maak ik het hele zooitje wel zwart als dat een beetje netjes te doen is. Dan risers erop, fatbar erin en alles overbouwen, en dan moet ik meten voor de (Hel) remleidingen, die laat ik op maat maken, heb ik meteen staalomvlochten en in de goede kleuren.
Zijn geloof ik 38 items totaal, alleen was ik wat aantallen vergeten aan te passen, dus ik heb 1 klapspiegel, en 1 bougie pitjes haal ik wel lokaal bij, en die klapspiegel ga ik eerst even mee testrijden, wellicht laat ik er dan nog wel eentje komen, ik heb nog wel een wishlist daar, en ook nog wel items die er echt (een keer) gaan komen dus dat kan altijd nog.
Kan er misschien wel een projecttopic van maken
voorvork wordt een complete overhaul, ik heb alles, glijbussen, keerringen, geleiders, O-ringen, oliekeerringen, stofdoppen en uiteraard de progset. Voor de monoshock alleen de veer.quote:Op vrijdag 20 april 2018 17:38 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Erg nice!
K&N en hyperpro heb ik ook beide, dat doet al behoorlijk wat
die zijn er, hebben ze ook bij RR, gewoon spiegel met een RAM-ball, lange connector en een ballmount op je stuur.. 60Gbp/st. Tooooooo much.quote:Op vrijdag 20 april 2018 17:43 schreef KneusTeun het volgende:
Vraag me bij die spiegels altijd af of na wat klappen die dingen wel mooi blijven zitten, dan wil je eigenlijk net zo'n systeem als bij een RAM mount.
Niks mooier dan een jankende 2takt. Toeren janken als een jekkoquote:Op vrijdag 20 april 2018 16:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heerlijk met die oliewalm en dat barre geluid ja
Wat mij betreft mogen die dingen worden verbannen naar crosbanen Het rijdt wel vet ja maar ik kan me weinig dingen bedenken die ik meer tokkie vind dan een tweetaktquote:Op vrijdag 20 april 2018 19:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Niks mooier dan een jankende 2takt. Toeren janken als een jekko
Volgens mij rijden ze daar ook het meestquote:Op vrijdag 20 april 2018 21:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen die dingen worden verbannen naar crosbanen Het rijdt wel vet ja maar ik kan me weinig dingen bedenken die ik meer tokkie vind dan een tweetakt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
quote:Op vrijdag 20 april 2018 23:14 schreef BlackLining het volgende:
* Geerd mag morgen elektricien gaan spelensterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zwaai naar dieren.
En dan zo'n powerband die er ineens in knalt.quote:Op vrijdag 20 april 2018 19:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Niks mooier dan een jankende 2takt. Toeren janken als een jekko
quote:Op vrijdag 20 april 2018 23:14 schreef BlackLining het volgende:
* Sounddragon mag morgen elektricien gaan spelenverkeerde stekkertjes passen vaak niet, en als je hebt onthouden hoe bij liep (fotootjes maken tijdens demontage), kun je een hoop uitpuzzelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ja, helaas weet ik niet hoe het liepquote:Op vrijdag 20 april 2018 23:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
verkeerde stekkertjes passen vaak niet, en als je hebt onthouden hoe bij liep (fotootjes maken tijdens demontage), kun je een hoop uitpuzzelen.
dat klinkt hoopgevend.. Multmetertje, doos viltstiften en veel plezierquote:Op vrijdag 20 april 2018 23:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, helaas weet ik niet hoe het liep
Heb hem zo gekocht. Sterker nog, ik ben hier al twee dagen bezig met fatsoeneren. Automotive draad en stekkertjes in plaats van huishoudsnoer en kroonsteentjes. Het is een grote bende zo. Nou is de spanningsregelaar van de GSX550 enorm ruk en die is vervangen wat op zich fijn is, maar hoe precies snap ik niet.
Het enige wiring diagram wat ik heb kunnen vinden is overigens zwart-wit
De wet werkt zo dat alles wat niet verboden is, mag. Voor motoren mag het omdat je A. in een filesituatie wel rechts in mag halen en het B. niet verboden is om een voertuig op dezelfde rijstrook in te halen.quote:Op zaterdag 21 april 2018 12:15 schreef Shittieboy het volgende:
Kort vraagje, vaak zie ik motorrijders bij files en stoplichten naar de voorkant van de wachtende rij rijden, hiervan weet ik dat dit legaal is.
Mijn vraag is of ik dit bij stoplichten of files als brommerrijder (gele plaat) ook mag doen?
haal gewoon een andere kap man, geen porum dit..quote:Op zaterdag 21 april 2018 17:36 schreef Amoeba het volgende:
Nou wilde ook nog een stukkie rijden vandaag maar die kutbak zat weer goed tegen zoals gewoonlijk. Begon al met vooraf schoonmaken, blijkt een ventiel van een band niet goed te zitten, dus die moet er ook af. Ben je toch weer een half uur mee bezig..
Verder raammechaniek helemaal naar de klote dus op de slοop bij Piet in Helliemond nog een andere kunnen scoren altijd leuk
Dan het ergste, die roestplekken.
[ afbeelding ]
Gewoon een dik gat in de motorkap maargoed even dichtplamuren, skuren en vast in de hammerite. Nog eens uitzoeken waar ik wat lak op kleur kan laten maken
[ afbeelding ]
Einde dagboek
fact, of zou je dat graag willen?quote:Op zaterdag 21 april 2018 14:59 schreef Qunix het volgende:
Net als bij de anti file stoplichten op opritten van snelwegen in de randstad, je mag gewoon door rood rijden vanwege het bord eronder waarbij exclusief "auto" wordt vermeld.
Andere kap moet ik toch ook spuiten? Deze metallic lak is niet standaard, origineel was ie roodquote:Op zaterdag 21 april 2018 17:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
haal gewoon een andere kap man, geen porum dit..
En dit is een motortopic.. Hebben we er niet veel van, keep it clean please.
Hey.quote:Op zaterdag 21 april 2018 12:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De wet werkt zo dat alles wat niet verboden is, mag. Voor motoren mag het omdat je A. in een filesituatie wel rechts in mag halen en het B. niet verboden is om een voertuig op dezelfde rijstrook in te halen.
Ik kan me niet voorstellen dat dat voor brommers anders is. Anders zou ik het even aan Nero vragen. Die heeft immers jaren lang brommer gereden.
Moet toch ergens de Duc mee ophalen als die weer eens kapot isquote:
Waarom kiezen? Gewoon allebeiquote:Op zaterdag 21 april 2018 19:04 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Moet toch ergens de Duc mee ophalen als die weer eens kapot is
Speaking of, heb met hemelvaart een tripje Vogezen gepland óf begin juli 3 dagen Lux. Keuzes ..
nou, als je dit al acceptabel vindt, zal een andere kleur kap er weinig afbreuk aan doen, als hij maar hard is.. En de spuiter kan gewoon de huidige kleur kopieren mocht je er geld aan kwijt willen. Een kap spuiten met een knikkerbussie zou ik maar eens mooi niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 21 april 2018 18:13 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Andere kap moet ik toch ook spuiten? Deze metallic lak is niet standaard, origineel was ie rood
Is dat een motor?quote:Op zaterdag 21 april 2018 17:36 schreef Amoeba het volgende:
Nou wilde ook nog een stukkie rijden vandaag maar die kutbak zat weer goed tegen zoals gewoonlijk. Begon al met vooraf schoonmaken, blijkt een ventiel van een band niet goed te zitten, dus die moet er ook af. Ben je toch weer een half uur mee bezig..
Verder raammechaniek helemaal naar de klote dus op de slοop bij Piet in Helliemond nog een andere kunnen scoren altijd leuk
Dan het ergste, die roestplekken.
[ afbeelding ]
Gewoon een dik gat in de motorkap maargoed even dichtplamuren, skuren en vast in de hammerite. Nog eens uitzoeken waar ik wat lak op kleur kan laten maken
[ afbeelding ]
Einde dagboek
Zit al op 1640 dit jaarquote:Op zaterdag 21 april 2018 20:26 schreef Salatrel het volgende:
En weer 180km erbij op de triple.... en een bbq als afsluiter
1400 hier, gaat lekkerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Maegrim op 21-04-2018 22:59:01 ]
quote:Op zaterdag 21 april 2018 22:51 schreef Maegrim het volgende:
kon mooi de nieuwe motor mapping op de ktm een paar uur testen of het beviel inderdaadHu grappig! En verschil?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zwaai naar dieren.
Ik snap niet wat je nou wil eigenlijk. Een nieuwe motorkap is echt niet 1,2,3 geregeld en moet dan bovendien nog gespoten worden. Andere nette oplossing is dit ding repareren (lassen dus), dat kan altijd nog?quote:Op zaterdag 21 april 2018 19:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nou, als je dit al acceptabel vindt, zal een andere kleur kap er weinig afbreuk aan doen, als hij maar hard is.. En de spuiter kan gewoon de huidige kleur kopieren mocht je er geld aan kwijt willen. Een kap spuiten met een knikkerbussie zou ik maar eens mooi niet aan beginnen.
Mad?quote:Op zondag 22 april 2018 00:12 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je nou wil eigenlijk. Een nieuwe motorkap is echt niet 1,2,3 geregeld en moet dan bovendien nog gespoten worden. Andere nette oplossing is dit ding repareren (lassen dus), dat kan altijd nog?
Maar zal ik erover ophouden? Kunnen we mooi pochen over hoeveel km's we op onze motor gereden hebben, dat is namelijk wel ontopic.
Laatst die discussie over dat dit topic altijd dezelfde type posts bevat en dan van ons favoriete modteam dat vingertje dat mijn post niet helemaal ontopic is.quote:
Proost!quote:Op zondag 22 april 2018 00:24 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Laatst die discussie over dat dit topic altijd dezelfde type posts bevat en dan van ons favoriete modteam dat vingertje dat mijn post niet helemaal ontopic is.
Ik ben alleen mad dat de gastheer net Heineken voorschotelde
Told youquote:Op zondag 22 april 2018 00:24 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Laatst die discussie over dat dit topic altijd dezelfde type posts bevat en dan van ons favoriete modteam dat vingertje dat mijn post niet helemaal ontopic is.
Ik ben alleen mad dat de gastheer net Heineken voorschotelde
Heb helaas hetzelfde probleem. Eerlijk gezegd heb ik ze ook niet vastgelijmd bij montage, dus misschien is dat het probleem.quote:Op zondag 22 april 2018 08:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Om dan toch weer een beetje on-topic te gaan (don't poke the bear ) : Als ik mijn handvat verwarming gebruik, dan gaat mijn handvat losser zitten (Oxford). Iemand die daar een tip voor heeft?
2K lijm ja, werkte perfect bij mijquote:
strippen en opnieuw trekken geen optie? Soms is dat minder werk als alles weer recht gaan zitten breien.quote:Op zondag 22 april 2018 10:13 schreef BlackLining het volgende:
Nou, gisteren alle elektra van de GSX aangepakt Wanne bende zeg..
Ook stukken dat er bijvoorbeeld een groene draad ergens een isolatiehuls in gaat, en ergens onder de wirwar van isolatietape is dat dan gesoldeerd aan drie blauwe en twee oranje die aan de andere kant dan verschijnen. Zoekt u zelf maar uit waar dat vervolgens heen gaat En alles vast met van die losse bullet connectors, man man man.. Of gewoon letterlijk aan elkaar geknoopt en ducttape er overheen, kan ook joh
Ook weer even een offtopic post in vermomming dan,quote:Op zondag 22 april 2018 08:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wel bekend fenomeen bij Mercedes (gok dat het een Mercedes is), die roest.
Zou er inderdaad gewoon een nieuwe kap op dien ipv spuiten.
Om dan toch weer een beetje on-topic te gaan (don't poke the bear ) : Als ik mijn handvat verwarming gebruik, dan gaat mijn handvat losser zitten (Oxford). Iemand die daar een tip voor heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw getint vizier gekochtFervent tegenstander van het korps lasergamers.
quote:Op zondag 22 april 2018 12:27 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ook weer even een offtopic post in vermomming dan,ZIt bij mij zo een klap scherm in....ik weet niet ik vind het niet fijn, net of je niet alles ziet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw getint vizier gekochtIk zwaai naar dieren.
Ik heb daar een perfecte oplossing voor, maar die ego van mij zegt dat je dat maar effe zelf uit moet vogelenquote:Op zondag 22 april 2018 08:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Told you
Beetje belachelijk dat er gelijk al gehuild werd over 1 post die off topic is terwijl jij 99,9% altijd on-topic bent. Maar goed, die ego van hem trek ik sowieso niet zo goed.
Wel bekend fenomeen bij Mercedes (gok dat het een Mercedes is), die roest.
Zou er inderdaad gewoon een nieuwe kap op dien ipv spuiten.
Om dan toch weer een beetje on-topic te gaan (don't poke the bear ) : Als ik mijn handvat verwarming gebruik, dan gaat mijn handvat losser zitten (Oxford). Iemand die daar een tip voor heeft?
Heb ik ook maar mn vizier was weer eens kapotquote:Op zondag 22 april 2018 14:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
ZIt bij mij zo een klap scherm in....ik weet niet ik vind het niet fijn, net of je niet alles ziet.
Goh ik dacht laat ik eens kijken welke hjc ik heb je gelooft het niet de is17quote:Op zondag 22 april 2018 14:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb ik ook maar mn vizier was weer eens kapot
Sluiting breekt steeds af van dat ding, verder is die IS17 echt relaxt maar die visor clip kan ik niet heel houden.
Sarasi heeft toch ook die is17? Geen last van bovenstaande?
Heb dat ding nou 2 jaar en net aan mn 4de vizier begonnenquote:Op zondag 22 april 2018 14:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
Goh ik dacht laat ik eens kijken welke hjc ik heb je gelooft het niet de is17
Vaag gebruik je wel netjes dat lipje dan ?quote:Op zondag 22 april 2018 14:47 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb dat ding nou 2 jaar en net aan mn 4de vizier begonnen
Laatste tijd klik ik 'm niet eens meer dicht om die sluiting heel te houden, breekt die toch af als ik 'm gewoon omhoog duw
Ik probeer dat lipje zo min mogelijk te gebruiken eigenlijk. Ik zet 'm meestal op een kiertje en dan gewoon vinger eronder en omhoog drukkenquote:Op zondag 22 april 2018 14:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Vaag gebruik je wel netjes dat lipje dan ?
MIjne is nu 4 jaar..dit jaar nog even mee rijden..binnenvoering wordt wat slechter door steeds uit te halen om te wassen maar verder..en stukje losser gaan zitten maarja dat houd je toch
Druk hem altijd netjes tot de aanslag zegmaar en dan klik...of ram je hem in een keer dichtquote:Op zondag 22 april 2018 15:00 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik probeer dat lipje zo min mogelijk te gebruiken eigenlijk. Ik zet 'm meestal op een kiertje en dan gewoon vinger eronder en omhoog drukken
Maar ik doe echt te vaak vizier open/dicht wisselen, liefste rijd ik altijd met vizier open maar insecten, rijwind, etc.
Zal er toch nog voorzichtiger mee moeten zijn dan denk ik
Must idd, op de motor rijden met je vizier open zonder bril is een soort van russische roulettequote:Op zondag 22 april 2018 15:31 schreef Geerd het volgende:
ja (zonne)bril heb je dan wel nodig als je met open vizier rijdt..
sow, dat filtertje is niet goed manquote:Op zondag 22 april 2018 15:41 schreef Isdatzo het volgende:
Gvd, eindelijk. Gister en vanochtend de hele dag bezig geweest om die KTM lekker te laten lopen maar het is gelukt hoor. Klote injectie-systemen altijd. Als 't ergens misgaat is het altijd gezeik en moet de laptop eraan. In september vorig jaar prima rijdend weggezet, nu ineens allemaal gezeik. Dacht te weinig brandstof, bougie ook spierwit. Toen 't brandstoffilter maar bij de pomp bekeken, was 1 groot drama:
[ afbeelding ]
Maar vervangen hielp niet veel, toen maar eens aan de laptop gehangen.
Uiteindelijk zelf maar een beetje de mappings aangepast, met 5% meer injector pulsbreedte over de hele range (zowel F als L) is het probleem opgelost.
Daarna nog ff goed misdragen, heerlijk .
dit zou ik ook wel willen doen, met mijn Hondaatje ging dat sowieso niet, met de Suzuki iets beter. Ik ben er alleen wel achtergekomen dat alles richting je ogen wordt gemikt met deze ruit dus maar eens gaan shoppen voor een ander ruitjequote:Op zondag 22 april 2018 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
Een vizier mag natuurlijk nooit stuk gaan door gebruik imo.. Ik rijd meestal met vizier open met een goed aansluitende Oakley op. Gaat alleen dicht op de snelweg (soms) en als het regent. Ik houd niet van dat claustrofobische.. Lekker frisse lucht, als ik achter een ruit wil zitten pak ik de auto wel.
Filter is 3000km oud. Je zou 't niet zeggen hè . Heb 't goed bekeken, zit geen metaal in.quote:Op zondag 22 april 2018 15:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sow, dat filtertje is niet goed man
Je zou bijna zeggen dat dat ijzerslijpsel is nav de kleur
Ja, redelijk. Zit een knopje onder het zadel daarmee kan je switchen tussen 3 mappings.quote:Kun je die mappings zo makkelijk zelf aanpassen bij een KTM?
ja, het moet óf op schouderhoogte je lichaam raken, óf helemaal over je hoofd heen. Als de luchtstroom je helm raakt dan krijg je ook dat irritante gebulder op de snelweg.. Ik heb ruiten op de AT gehad waar je helemaal leip van werd op de snelweg, en als ik dan ging staan was het in verhouding denk ik zomaar 5-6Db stiller terwijl ik dan pal in de rijwind stond.quote:Op zondag 22 april 2018 15:56 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
dit zou ik ook wel willen doen, met mijn Hondaatje ging dat sowieso niet, met de Suzuki iets beter. Ik ben er alleen wel achtergekomen dat alles richting je ogen wordt gemikt met deze ruit dus maar eens gaan shoppen voor een ander ruitje
sjeezus, wat voor meuk tank je dan? is je tank wel schoon van binnen?quote:Op zondag 22 april 2018 16:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Filter is 3000km oud. Je zou 't niet zeggen hè . Heb 't goed bekeken, zit geen metaal in.
[..]
Ja, redelijk. Zit een knopje onder het zadel daarmee kan je switchen tussen 3 mappings.
Had de mapping die het meest past bij mijn setup (lomp groot open luchtfilter, open pijp, geen lambdasensor, alle milieumeuk eraf gesloopt zoals secondary air injection, etc) erop zitten, maar was toch niet helemaal goed. Heb toen die mapping aangepast met 3, 5 en 7% extra injectie pulsbreedte erbij en die weggeschreven onder de 3 mappings die je kan selecteren met het schakelaartje. Afhankelijk van het toerental en gaskleppositie bepaalt hij of hij een F (pulsbreedte op basis van druk in het inlaatspruitstuk icm rpm en gasklepstand) of L (pulsbreedte op basis van atmosferische druk, rpm en gasklepstand) mapping pakt. Waar de overgang tussen F en L zit kan je ook instellen, en de F en L mappings zijn afzonderlijk te configureren. Ik heb nu overal (dus zowel F als L) dezelfde aanpassingen gemaakt. Je kan ook spelen met ontstekingstijdstip etc.. 't is best wel uitgebreid.
Tussen 3% en 5% een groot verschil, vooral onderin pakt hij veel beter op. Tussen 5 en 7 merkte ik niks, dus staat nu op 5%. Betekent dus dat de mapping die ik had (al de meest 'rijke' die je kan krijgen) alsnog behoorlijk te arm was.
Het probleem was dat hij bij vol gas precies bij 5k toeren ging stotteren. Daaronder en daarboven geen probleem. Niet vol gas: ook geen probleem. Nu lijkt het opgelost (ritje van 70km gemaakt).
Ik heb een jaar lang een IS-17 gehad en dit probleem herken ik totaal niet. Nu een FG-ST (zelfde mechaniek) en die doet 't ook al twee jaar dikke prima zonder problemen. Ik denk dat je gewoon te lomp bent.quote:Op zondag 22 april 2018 14:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb ik ook maar mn vizier was weer eens kapot
Sluiting breekt steeds af van dat ding, verder is die IS17 echt relaxt maar die visor clip kan ik niet heel houden.
Sarasi heeft toch ook die is17? Geen last van bovenstaande?
Zaten 2000km gas geven in de Vogezen bij, de rest gewoon reguliere pompen in NL.quote:Op zondag 22 april 2018 16:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sjeezus, wat voor meuk tank je dan?
Ja, ook meteen bekeken toen ik dat filter zag . Was even bang dat 'ie misschien niet zo goed tegen die ethanol kan die ze er tegenwoordig bij gooien. Maatje van mij heeft een 990 uit 2011 en daarvan was de coating aan het oplossen door de ethanol in Frankrijk. Bij mij was niks geks te zien. Je mag ook verwachten van zo'n jonge fiets dat 'ie er wel tegen kan.quote:is je tank wel schoon van binnen?
Jazeker, erg prettig. Alleen als ik moest kiezen dan toch liever een mooie carburateur.quote:Ik dacht eigenlijk dat je je mapping aanpaste via de laptop; ik weet idd dat je dingen kunt aanpassen bij een KTM, vandaar de vraag
Edit: niet goed gelezen.. Je programmeert die 3 standen dus zelf via de laptop.. Das wel nice
Moest die coating dealer af al niet verwijdert zijn ?quote:Op zondag 22 april 2018 17:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zaten 2000km gas geven in de Vogezen bij, de rest gewoon reguliere pompen in NL.
[..]
Ja, ook meteen bekeken toen ik dat filter zag . Was even bang dat 'ie misschien niet zo goed tegen die ethanol kan die ze er tegenwoordig bij gooien. Maatje van mij heeft een 990 uit 2011 en daarvan was de coating aan het oplossen door de ethanol in Frankrijk. Bij mij was niks geks te zien. Je mag ook verwachten van zo'n jonge fiets dat 'ie er wel tegen kan.
[..]
Jazeker, erg prettig. Alleen als ik moest kiezen dan toch liever een mooie carburateur.
in Nederland zit al jaren tot max 5% ethanol in gewone euro95quote:Op zondag 22 april 2018 17:52 schreef Amoeba het volgende:
Daarom tank ik dus alleen 98 in het buitenland
misschien kómt het wel door die E10 zooi.. Ze hebben niet overal dezelfde definitie van 'zuiver' ik heb geloof ik nog nooit een brandstoffilter van een benzine motor gezien wat zó ranzig wasquote:Op zondag 22 april 2018 17:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zaten 2000km gas geven in de Vogezen bij, de rest gewoon reguliere pompen in NL.
[..]
Ja, ook meteen bekeken toen ik dat filter zag . Was even bang dat 'ie misschien niet zo goed tegen die ethanol kan die ze er tegenwoordig bij gooien. Maatje van mij heeft een 990 uit 2011 en daarvan was de coating aan het oplossen door de ethanol in Frankrijk. Bij mij was niks geks te zien. Je mag ook verwachten van zo'n jonge fiets dat 'ie er wel tegen kan.
[..]
Jazeker, erg prettig. Alleen als ik moest kiezen dan toch liever een mooie carburateur.
Ik ben wat dat betreft zo blij met dat uitschuifbare zonneviziertje in mijn helm, geen gezeik meer met zonnebrillen.quote:Op zondag 22 april 2018 15:18 schreef Sounddragon het volgende:
Een vizier mag natuurlijk nooit stuk gaan door gebruik imo.. Ik rijd meestal met vizier open met een goed aansluitende Oakley op. Gaat alleen dicht op de snelweg (soms) en als het regent. Ik houd niet van dat claustrofobische.. Lekker frisse lucht, als ik achter een ruit wil zitten pak ik de auto wel.
in mijn Shoei heb ik het niet, in de HJC wel; gebruik hem nooit. Altijd een bril; dat vind ik veel comfortabeler en het sluit beter af ook. Enige nadeel is dat je een bril niet snel even af kunt doen als je een tunnel in rijdt ofzo, zo'n screen wel, die schuif je zo weer wegquote:Op zondag 22 april 2018 21:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ben wat dat betreft zo blij met dat uitschuifbare zonneviziertje in mijn helm, geen gezeik meer met zonnebrillen.
Ik vind 't heerlijk inderdaad, zo'n geïntegreerd zonneviziertje.quote:Op zondag 22 april 2018 21:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik ben wat dat betreft zo blij met dat uitschuifbare zonneviziertje in mijn helm, geen gezeik meer met zonnebrillen.
Vooral met veel losse wolken is het handig, als je er eenmaal aan gewend bent denk je er niet eens bij na. Alhoewel ik buiten de bebouwde kom eigenlijk standaar met vizier dicht of op een gleuf rijdt, scheelt flink wat lawaai en er zit toch al voldoende ventilatie in de helm.quote:Op zondag 22 april 2018 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in mijn Shoei heb ik het niet, in de HJC wel; gebruik hem nooit. Altijd een bril; dat vind ik veel comfortabeler en het sluit beter af ook. Enige nadeel is dat je een bril niet snel even af kunt doen als je een tunnel in rijdt ofzo, zo'n screen wel, die schuif je zo weer weg
quote:Op zondag 22 april 2018 12:27 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ook weer even een offtopic post in vermomming dan,Why? Ik heb zelf ook die 17 van HJC. Dat binnenste vizier werkt prima als je het mij vraagt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw getint vizier gekocht
Daarnaast gaat die van mij al een tijdje mee, en ik doe hem ook altijd netjes dicht met de klep (en open). Gebruik hem alleen niet vaak want de camera zit ervoorDie van mij waren dus wel vastgelijmd... Het is net alsof het weer loslaat door de hitte. Percentage maakt niet uit trouwens.quote:Op zondag 22 april 2018 08:38 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Heb helaas hetzelfde probleem. Eerlijk gezegd heb ik ze ook niet vastgelijmd bij montage, dus misschien is dat het probleem.
Bloedirritant want ik kan de koppeling dan niet meer goed intrekken tot ik hem terug gedraaid hebYouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Het is getint, niet donker, donker. Beetje grijzig. En ik heb dus gewoon een helder vizier, moet dan alleen even die sluiting overzettenquote:Op zondag 22 april 2018 23:15 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Why? Ik heb zelf ook die 17 van HJC. Dat binnenste vizier werkt prima als je het mij vraagt.
Daarnaast gaat die van mij al een tijdje mee, en ik doe hem ook altijd netjes dicht met de klep (en open). Gebruik hem alleen niet vaak want de camera zit ervoor
[..]
Die van mij waren dus wel vastgelijmd... Het is net alsof het weer loslaat door de hitte. Percentage maakt niet uit trouwens.
Bloedirritant want ik kan de koppeling dan niet meer goed intrekken tot ik hem terug gedraaid heb
Ik heb trouwens zo'n jas van die REVIT sample sale besteld vandaag, even over getwijfeld aangezien ik niet echt een bijpassende broek kon vinden maar toch thanks voor de tipquote:Op zondag 22 april 2018 21:46 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik vind 't heerlijk inderdaad, zo'n geïntegreerd zonneviziertje.
Nice! Hopelijk bevalt ie.quote:Op zondag 22 april 2018 23:45 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb trouwens zo'n jas van die REVIT sample sale besteld vandaag, even over getwijfeld aangezien ik niet echt een bijpassende broek kon vinden maar toch thanks voor de tip
Ik ook niet .quote:Op zondag 22 april 2018 20:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
misschien kómt het wel door die E10 zooi.. Ze hebben niet overal dezelfde definitie van 'zuiver' ik heb geloof ik nog nooit een brandstoffilter van een benzine motor gezien wat zó ranzig was
Als 't goed loopt wel ja. Maar het is een soort black box waarvan je niet weet wat er nou allemaal precies gebeurt. Als de boel bij een carb niet lekker loopt dan kom je er altijd wel uit.quote:Waarom liever een carb? Injectie is toch lekker makkelijk? Loopt altijd hetzelfde, meet en regelt alles zelf enzo.. Niet geweldig?
Aan de binnenkant van te tank? Hoop 't niet.. maar je mag wel verwachten dat hij tegen ethanol kan, dat wordt ondertussen al een tijd toegevoegd aan benzine.quote:Op zondag 22 april 2018 17:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Moest die coating dealer af al niet verwijdert zijn ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |