Gewoon op de binnenwegen beetje lostrekken...je weet gewoon dat ze staan langs de weg dan wel 60 weggetjes..quote:Op woensdag 18 april 2018 16:29 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb 1x mazzel gehad dat ik zelf bochtje rechtdoor ging en een graanveld omploegde ipv hard op mn gezicht te gaan en 1x met kutweer op 2 wielen achter een auto door gegleden die me geen voorrang gaf, hartslag 180 maar verder alles heel
Anderzijds heeft een maatje van me nu een dwarslaesie en een andere heeft bijna een vrachtwagen gekopt, dus ik hoop dat mijn engeltje er nog zit.
Al ooit je rijbewijs kwijt geraakt dan? Dat zie ik mezelf echt nog wel eens overkomen.
Een groot feest. Je gaat zitten en het voelt gelijk vertrouwd. Vanwege drukte niet echt de kans gehad om echt eens flink los te trekken maar je voelt gelijk dattie precies doet wat jij wil. En in trackmode is het helemaal feest. Vergelijken met de 1290 is als Conor McGregor VS Sem Schiltquote:
Die quickshifter etc kan me allemaal gestolen worden.. hoe vergelijkt het blok met de 690?quote:Op woensdag 18 april 2018 17:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Een groot feest. Je gaat zitten en het voelt gelijk vertrouwd. Vanwege drukte niet echt de kans gehad om echt eens flink los te trekken maar je voelt gelijk dattie precies doet wat jij wil. En in trackmode is het helemaal feest. Vergelijken met de 1290 is als Conor McGregor VS Sem Schilt
Keertje toen ik al lang stil stond en een flesje water uit m'n rugzak had gehaald kwam er een onopvallende skoda superb, bleek dat ze me op 48 te snel hadden geklokt en dat ze blij waren dat ze me gevonden hadden want ze waren me kwijt en konden me niet bijhouden. Verder regelmatig weggereden als ik merkte dat 't rijbewijs in gevaar kwam, altijd mee weggekomen.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:29 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Heb 1x mazzel gehad dat ik zelf bochtje rechtdoor ging en een graanveld omploegde ipv hard op mn gezicht te gaan en 1x met kutweer op 2 wielen achter een auto door gegleden die me geen voorrang gaf, hartslag 180 maar verder alles heel
Anderzijds heeft een maatje van me nu een dwarslaesie en een andere heeft bijna een vrachtwagen gekopt, dus ik hoop dat mijn engeltje er nog zit.
Al ooit je rijbewijs kwijt geraakt dan? Dat zie ik mezelf echt nog wel eens overkomen.
Beter man...quote:Op woensdag 18 april 2018 22:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Keertje toen ik al lang stil stond en een flesje water uit m'n rugzak had gehaald kwam er een onopvallende skoda superb, bleek dat ze me op 48 te snel hadden geklokt en dat ze blij waren dat ze me gevonden hadden want ze waren me kwijt en konden me niet bijhouden. Verder regelmatig weggereden als ik merkte dat 't rijbewijs in gevaar kwam, altijd mee weggekomen.
Die ene keer was het dichtst dat ik erbij in de buurt kwam, samen met artikel 5 voor kneedown die ze achteraf hebben moeten inslikken. Ze reden toen aan de andere kant van de weg in een onopvallende auto, en hebben gewacht tot ik weer voorbij kwam (we reden er altijd rondjes). Sprong ineens zo'n agente op de weg.. schrok me de tyfus.
Laatste 5 of 6 jaar geen gekke dingen meer meegemaakt wat dat betreft. Zoek het ook niet meer op nu.
Ik vond het een enorme kutfiets. Ding geeft totaal geen vertrouwen op het achterwiel. Mijn gare Bandit uit '95 heeft een betere wegligging.quote:Op woensdag 18 april 2018 17:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Een groot feest. Je gaat zitten en het voelt gelijk vertrouwd. Vanwege drukte niet echt de kans gehad om echt eens flink los te trekken maar je voelt gelijk dattie precies doet wat jij wil. En in trackmode is het helemaal feest. Vergelijken met de 1290 is als Conor McGregor VS Sem Schilt
Denk dat je spijt krijgt van de 390...quote:Op woensdag 18 april 2018 22:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vond het een enorme kutfiets. Ding geeft totaal geen vertrouwen op het achterwiel. Mijn gare Bandit uit '95 heeft een betere wegligging.
Dit in tegenstelling tot de 1090 Adventure, die plakt heerlijk aan de weg
In juni voor ronde 2. De Duke 390 en de Super Adventure 1290S.
Ja hard rechtdoor boeit me ook niet zo. Laatst nog een mooie gelegenheid gepakt om even 230 te blazen, een vrachtwagen besloot 4 anderen in te halen op een lang stuk zonder opritten, dus naar voren gefilterd en toen had ik ruim baanquote:Op woensdag 18 april 2018 17:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gewoon op de binnenwegen beetje lostrekken...je weet gewoon dat ze staan langs de weg dan wel 60 weggetjes..
Het is gewoon lekker als je die paardenstal ff openzet
Spijt van een proefritje zal ik niet zo snel hebben lijkt me.quote:Op woensdag 18 april 2018 23:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Denk dat je spijt krijgt van de 390...
Waarom?quote:Op woensdag 18 april 2018 23:07 schreef Geerd het volgende:
[..]
Denk dat je spijt krijgt van de 390...
Heerlijk blok, natuurlijk niet vergelijkbaar met de 690 1-pitter. Maar jaagt heel makkelijk door z'n toeren, zonder overduidelijke dip. Een een bak meer vermogen, 2 keer knipperen met je ogen en je zit op de 150 bij wijze van spreken. Maar het voelt wat braver dan de 690. Wel leuke plopjes uit de uitlaat .quote:Op woensdag 18 april 2018 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die quickshifter etc kan me allemaal gestolen worden.. hoe vergelijkt het blok met de 690?
Zou er graag een keer een proefritje op maken maar ben al lang blij als ik een keer de tijd vind om op m'n eigen apparaten te stappen.
Totaal niet herkenbaar. Dat zat bij mij juist gelijk goed, vooral omdat we in het begin flink door moesten jagen om de groep bij te halen die zonder ons vertrokken was .quote:Op woensdag 18 april 2018 22:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vond het een enorme kutfiets. Ding geeft totaal geen vertrouwen op het achterwiel. Mijn gare Bandit uit '95 heeft een betere wegligging.
Dit in tegenstelling tot de 1090 Adventure, die plakt heerlijk aan de weg
In juni voor ronde 2. De Duke 390 en de Super Adventure 1290S.
Reportage ligt voor ontwikkeling in Leeuwarden bij het CJIB.quote:Op donderdag 19 april 2018 09:48 schreef mitchelll0181 het volgende:
Waar zijn die foto’s van de meeting dan....
quote:Op donderdag 19 april 2018 09:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Reportage ligt voor ontwikkeling in Leeuwarden bij het CJIB.
Beter dat ze eerst m'n centen overmakenquote:Op donderdag 19 april 2018 09:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Reportage ligt voor ontwikkeling in Leeuwarden bij het CJIB.
Gratz!quote:
Beetje een brommer...pak dan de 690quote:Op donderdag 19 april 2018 06:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Waarom?
Want daar ben ik naar aan het kijken.
Feli's ouwe!quote:
het moet laag en licht zijn..quote:
Aah okquote:Op donderdag 19 april 2018 17:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
het moet laag en licht zijn..
Maar ze moet idd sowieso effe passen en evt proefrijden..
Die Alp gaat weg omdat dat ding heeeeelemaal to the bone verlaagd inclusief verlaagd zadel te hoog is.. en dus, moeten we effe op zoek naar iets wat niet zo heel hoog is en een beetje hanteerbaar voor kleine Anne. een 690 gaat hem dus niet worden denk ikquote:
Dat zou mooi zijn jaquote:Op donderdag 19 april 2018 18:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die Alp gaat weg omdat dat ding heeeeelemaal to the bone verlaagd inclusief verlaagd zadel te hoog is.. en dus, moeten we effe op zoek naar iets wat niet zo heel hoog is en een beetje hanteerbaar voor kleine Anne. een 690 gaat hem dus niet worden denk ik
Misschien kunnen we een 690 blok in een 390 proppen
Alsnog gefeliciteerd!quote:
Met wd40 krijg je het er wel afquote:Op donderdag 19 april 2018 18:31 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Alsnog gefeliciteerd!
Vandaag de olie weer wat bijgevuld, banden op spanning gebracht en de ketting gesmeerd. Nu krijg ik de zwarte meuk niet meer van m'n handen en heb ik retrospectief spijt van het feit dat ik m'n velgen nooit schoonmaak. Ik moet eigenlijk of beter gaan poetsen, of ook hier garagezeep gaan bewaren.
Bij d'n Kruidtvadt koopie een bak van die chirurgenhandschoentjes voor en euro of 7.. aantrekken, viesmaken en wegtieven.. en dat 100 keer ofzo voor een prikkie.quote:Op donderdag 19 april 2018 18:31 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Alsnog gefeliciteerd!
Vandaag de olie weer wat bijgevuld, banden op spanning gebracht en de ketting gesmeerd. Nu krijg ik de zwarte meuk niet meer van m'n handen en heb ik retrospectief spijt van het feit dat ik m'n velgen nooit schoonmaak. Ik moet eigenlijk of beter gaan poetsen, of ook hier garagezeep gaan bewaren.
Ik ga toch niet met handschoentjes aan de olie bijvullen zeg. Ik koop wel gewoon een extra pot garagezeep voor hier, naast die bij m'n ouders.quote:Op donderdag 19 april 2018 19:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij d'n Kruidtvadt koopie een bak van die chirurgenhandschoentjes voor en euro of 7.. aantrekken, viesmaken en wegtieven.. en dat 100 keer ofzo voor een prikkie.
Of zoek een vent en laat hem het doen.
Kweenie, ik gebruik ze vaak zat. Niet om olie te peilen, maar wel met verf en spuitwerk en lijmen.. lekker makkelijk.. van garagezeep drogen je handen nogal uit.quote:Op donderdag 19 april 2018 19:12 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik ga toch niet met handschoentjes aan de olie bijvullen zeg. Ik koop wel gewoon een extra pot garagezeep voor hier, naast die bij m'n ouders.
bij de action veel goedkoperderquote:Op donderdag 19 april 2018 19:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij d'n Kruidtvadt koopie een bak van die chirurgenhandschoentjes voor en euro of 7.. aantrekken, viesmaken en wegtieven.. en dat 100 keer ofzo voor een prikkie.
Of zoek een vent en laat hem het doen.
Goein tip voor de volgende doosquote:
30 kW op 153 kg. Lijkt mij best lachen hoor. Als je een SD rijdt zal het inderdaad niks zijn maar da's meteen de reden dat ik die niet zou willenquote:
voor iemand die ietwat onzeker is op een motor is zo'n licht, wendbaar en niet te snel fietsie precies goed.quote:Op vrijdag 20 april 2018 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
30 kW op 153 kg. Lijkt mij best lachen hoor. Als je een SD rijdt zal het inderdaad niks zijn maar da's meteen de reden dat ik die niet zou willen
Waren bij die demo dag ook een hoop van die white knights in strak leren pakken die zich openlijk afvroegen waarom KTM toch zoveel <1000 cc fietsen had meegenomen want dat was toch wel leuk voor een keertje maar niemand koopt dat toch
De 790 schijnt overigens even hoog te zijn als de 390, maar goed het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik niet echt positief ben over de 790.
Da's een typisch Nederlands (westers?) iets. Alles onder de 1000 cc wordt vrijwel overal aangeduid als kleine/licht/zwakkere fiets. Of je nu een motorblad leest of een joeptoep kanaal bekijkt. Geen 1000cc en >100pk? Dan hebben ze het al gauw over een "kleine motor die desondanks toch best aardig rijdt in vergelijking met zijn grote broers".quote:Op vrijdag 20 april 2018 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waren bij die demo dag ook een hoop van die white knights in strak leren pakken die zich openlijk afvroegen waarom KTM toch zoveel <1000 cc fietsen had meegenomen want dat was toch wel leuk voor een keertje maar niemand koopt dat toch
als je niks anders kan dan hard rechtuit rijden heb je idd wel 1000+cc nodig .quote:Op vrijdag 20 april 2018 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
30 kW op 153 kg. Lijkt mij best lachen hoor. Als je een SD rijdt zal het inderdaad niks zijn maar da's meteen de reden dat ik die niet zou willen
Waren bij die demo dag ook een hoop van die white knights in strak leren pakken die zich openlijk afvroegen waarom KTM toch zoveel <1000 cc fietsen had meegenomen want dat was toch wel leuk voor een keertje maar niemand koopt dat toch
De 790 schijnt overigens even hoog te zijn als de 390, maar goed het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik niet echt positief ben over de 790.
Pics !quote:Op vrijdag 20 april 2018 11:36 schreef Sounddragon het volgende:
Woah, die knakkers aan de overkant van het kanaal zijn nog snel ook; vanmiddag komt de grote doos al binnen
Volgens de site is de 390 -830 en de 790-825mm... transalp 843 mmquote:Op vrijdag 20 april 2018 00:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
30 kW op 153 kg. Lijkt mij best lachen hoor. Als je een SD rijdt zal het inderdaad niks zijn maar da's meteen de reden dat ik die niet zou willen
Waren bij die demo dag ook een hoop van die white knights in strak leren pakken die zich openlijk afvroegen waarom KTM toch zoveel <1000 cc fietsen had meegenomen want dat was toch wel leuk voor een keertje maar niemand koopt dat toch
De 790 schijnt overigens even hoog te zijn als de 390, maar goed het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik niet echt positief ben over de 790.
Telt niet !quote:Op vrijdag 20 april 2018 13:11 schreef Maegrim het volgende:
ik heb geen 1000+cc motor meer
wel 999.8cc
Alsof dat uitmaakt in de stad wie de meeste cc's heeftquote:Op vrijdag 20 april 2018 08:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
voor iemand die ietwat onzeker is op een motor is zo'n licht, wendbaar en niet te snel fietsie precies goed.
Ooit een VX800 gereden als leenfiets..toen wist ik er komt een keer een dikke twinquote:Op vrijdag 20 april 2018 13:23 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Alsof dat uitmaakt in de stad wie de meeste cc's heeft
Plus sowieso alles met een 4-cyl
cc's zijn koppel he. Juist dat is wel lekker in de stad. Wie de meeste pk's heeft is irrelevant. Maar het meest belangrijk blijft nog wel wie de beste motorbeheersing heeft.quote:Op vrijdag 20 april 2018 13:23 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Alsof dat uitmaakt in de stad wie de meeste cc's heeft
Plus sowieso alles met een 4-cyl
Met een 500cc heb je al genoeg koppel voor de stad imhoquote:Op vrijdag 20 april 2018 14:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
cc's zijn koppel he. Juist dat is wel lekker in de stad. Wie de meeste pk's heeft is irrelevant. Maar het meest belangrijk blijft nog wel wie de beste motorbeheersing heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |