abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:12:07 #151
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_179323399
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:08 schreef summer2bird het volgende:
Een vraagje.
Ik ben superlui en heb de AH moestuintjes zodra het ontkiemt was met potje en al in de grond gezet.
Groeien de wortels door zo'n potje heen?
Zijn van die ontkiem potjes, soort van karton? Iig die bij de moestuintjes inbegrepen zaten.
Die potjes vallen vanzelf uit elkaar. Ik zou wel uitkijken dat plantjes niet te dicht bij elkaar staan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179323460
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Die potjes vallen vanzelf uit elkaar. Ik zou wel uitkijken dat plantjes niet te dicht bij elkaar staan.
Oh, gewoon een centimeter of 5 aangehouden.


Ik ben er zo een die een beetje aanmoddert en in het najaar uitroept waarom alles mislukt of vervormd is

:')
Twiddel
pi_179323478
Maar hey, hoe krijg je anders knobbel wortels *O*
Twiddel
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:17:13 #154
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_179323496
Jawel maar bedoel anders krijg je op een gegeven moment zo'n fiasco als met mijn komkommers :') _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 22 mei 2018 @ 16:57:34 #155
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179324346
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 13:05 schreef Fripsel het volgende:
Voor mijn woeker beeld. Red ik het met 2/3x per zomer afsteken met de schop om het in de perken te houden? Want dat zou ik 0,0 probleem vinden.

Ik ben eigenwijs. :') Misschien graaf ik wel een emmer in.
Lijkt me niet want ze groeien onder de grond met afsteken steek je dan dus de ondergrondse pennen af die vervolgens vrolijk verder groeien omdat ze zelf wortels hebben. Dan moet je ze dus allemaal gaan uitgraven, mis je er 1 of 2 of 3....... en dat hoeft maar om een klein stukje van een centimeter te gaan.

Je snapt denk ik wel wat ik bedoel.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179325460
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Jawel maar bedoel anders krijg je op een gegeven moment zo'n fiasco als met mijn komkommers :') _O-
Do tell.
Twiddel
  dinsdag 22 mei 2018 @ 18:12:47 #157
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_179325698
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 17:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Do tell.
Even paar berichten terug daar staat het haha een is nu morsdood de ander wil wel maar weet niet of hij het gaat redden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179326068
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 18:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Even paar berichten terug daar staat het haha een is nu morsdood de ander wil wel maar weet niet of hij het gaat redden.
Oh haha ik lees het.
Twiddel
  dinsdag 22 mei 2018 @ 23:38:11 #159
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179330812
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 21:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
De eerste aardbeien beginnen te komen

[ afbeelding ]
knap dat ze op zn kop groeien. :P

quote:
Dit spul heb ik vandaag ingezaaid.
[ afbeelding ]
Mogen meer water hebben. ;)

quote:
Zo had ik de komkommers neergezet dus x2
[ afbeelding ]
Had? Heb je ze al weg gegooid? Deze hebben duidelijk last van de warmte en kunnen niet genoeg vocht omhoog krijgen, water verdampt sneller uit hun bladeren dan de wortels omhoog kunnen krijgen. In de volle schaduw zetten en veel water geven, 2 of 3x per dag met deze temperaturen. In zo een kleine pot zullen ze met regelmaat slap gaan hangen. En je zal flink moeten bij mesten wil je resultaat halen.

quote:
Mijn cherry tomaatjes zijn er twee en ernaast staat een paprika plantje wat nog een plekje zocht.

[ afbeelding ]

En nog wat paprika plantjes. De paprika plantjes zijn een experiment met zaadjes uit een paprika van de supermarkt haha.
[ afbeelding ]
De paprika en tomaten planten moeten minstens in een pot zo groot als je komkommers. Per stuk. Al gaf ik net al aan dat die eigenlijk ook te klein zijn.
In zo een "balkon" bakje hebben ze veeeel te weinig grond. Die planten kunnen 3 meter lang worden!

Zoals je nu zaden getest hebt van de paprika kan je dat ook doen met pepers, tomaat, courgette, aubergine ed. Maar ook avocado pitten, mango pitten en alle andere soorten pitten die je anders toch weg gooit.

Ik bewaar en droog dat soort zaden en of pitten altijd om ze op te sturen voor seeds for food. Beter doel dan dat ze in de kliko eindigen en het is een kleine moeite.

[ Bericht 10% gewijzigd door Outpost76 op 23-05-2018 00:10:02 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179331305
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 23:38 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

knap dat ze op zn kop groeien. :P

[..]

Mogen meer water hebben. ;)

[..]

Had? Heb je ze al weg gegooid? Deze hebben duidelijk last van de warmte en kunnen niet genoeg vocht omhoog krijgen, verdampt sneller uit hun bladeren dan dat de wortels omhoog kunnen krijgen. In de schaduw zetten en veel water geven, 2 of 3x per dag met deze temperaturen.

[..]

De paprika en tomaten planten moeten minstens in een pot zo groot als je komkommers. Per stuk.
In zo een "balkon" bakje hebben ze veeeel te weinig grond. Die planten kunnen 3 meter lang worden!

Zoals je nu zaden getest hebt van de paprika kan je dat ook doen met pepers, tomaat, courgette, aubergine ed. Maar ook avocado pitten, mango pitten en alle andere soorten pitten die je anders toch weg gooit.

Ik bewaar en droog dat soort zaden altijd om ze op te sturen voor seeds for food. Beter doel dan dat ze in de kliko eindigen en het is een kleine moeite.

Hm vreemd ik Ie d'r aardbeien wel normaal.

Die ingezaaide hadden nog geen water gehad ;) na de foto water gegeven en bakje op de vensterbank gezet.

De komkommers hadden vooral last van het overplanten. Eentje staat er nu weer aardig oké bij. De ander is echt kei kapot. En had ze inderdaad verplaatst naar de schaduw zodat het water niet nog snelle zou verdampen.

Mijn tomaat gaf de vorige keer echt kei veel vruchten op deze manier. Ik heb nu ook geen plek voor andere bakken meer. Ik woon op een tijdelijke locatie waar ik blij mag zijn dat ik deze ruimte al mag gebruiken in de tuin want naast dit heb ik ook nog een grote zaaibak staan voor de sla, een grote bak voor straks prei enzo. (Bak is 1,20m hoog) ik heb nog 2 olijven in een grote pot, sinaasappelplantje l, citroen plantje en vijg in potten en 3 palmen in potten :+ mijn ruimte is op. Volgend jaar als ik weer een eigen huis heb krijgt alles wel een eigen bak of ik ga het in de grond zetten. Maar vooralsnog is het nog ploeteren in de oververhitte woningmarkt van Eindhoven :X Ik had eerlijk gezegd niet in de planning dat ik hier nu nog zou wonen haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 mei 2018 @ 00:15:40 #161
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179331322
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:15 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Oh, gewoon een centimeter of 5 aangehouden.

Ik ben er zo een die een beetje aanmoddert en in het najaar uitroept waarom alles mislukt of vervormd is

:')
Wat heb je gezaaid zoal?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  woensdag 23 mei 2018 @ 00:25:46 #162
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179331388
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hm vreemd ik Ie d'r aardbeien wel normaal.

zo zie ik ze.
quote:
Die ingezaaide hadden nog geen water gehad ;) na de foto water gegeven en bakje op de vensterbank gezet.

De komkommers hadden vooral last van het overplanten. Eentje staat er nu weer aardig oké bij. De ander is echt kei kapot. En had ze inderdaad verplaatst naar de schaduw zodat het water niet nog snelle zou verdampen.
Top ^O^
quote:
Mijn tomaat gaf de vorige keer echt kei veel vruchten op deze manier. Ik heb nu ook geen plek voor andere bakken meer. Ik woon op een tijdelijke locatie waar ik blij mag zijn dat ik deze ruimte al mag gebruiken in de tuin want naast dit heb ik ook nog een grote zaaibak staan voor de sla, een grote bak voor straks prei enzo. (Bak is 1,20m hoog) ik heb nog 2 olijven in een grote pot, sinaasappelplantje l, citroen plantje en vijg in potten en 3 palmen in potten :+ mijn ruimte is op. Volgend jaar als ik weer een eigen huis heb krijgt alles wel een eigen bak of ik ga het in de grond zetten. Maar vooralsnog is het nog ploeteren in de oververhitte woningmarkt van Eindhoven :X Ik had eerlijk gezegd niet in de planning dat ik hier nu nog zou wonen haha.
Als het voor jouw eerder suc6 vol was, dan ben ik de laatste die gaat vertellen dat het anders moet. Gezien je situatie is het al tof dat je tomaten het zo goed doen. Ik hoop dat je paprika's het ook zo goed doen maar uit eigen ervaring zijn die veel moeilijker dan een tomaat.

Voor mij persoonlijk, gaaf dat je al die boompjes hebt in potten. Ik ben geen bomen knuffelaar maar hou wel van bomen. Ik heb er zelf ook meerdere in pot en als bonsai. O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Outpost76 op 23-05-2018 00:59:09 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179336438
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 00:25 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
zo zie ik ze.

[..]

Top ^O^

[..]

Als het voor jouw eerder suc6 vol was, dan ben ik de laatste die gaat vertellen dat het anders moet. Gezien je situatie is het al tof dat je tomaten het zo goed doen. Ik hoop dat je paprika's het ook zo goed doen maar uit eigen ervaring zijn die veel moeilijker dan een tomaat.

Voor mij persoonlijk, gaaf dat je al die boompjes hebt in potten. Ik ben geen bomen knuffelaar maar hou wel van bomen. Ik heb er zelf ook meerdere in pot en als bonsai. O+
Dat is echt raar. Bij mij staat de foto echt andersom.. Het is hocuspocus of je hebt je beeldscherm ondersteboven staan ;) Ik heb echt geen idee hoe het komt.

Die paprika's zijn ook maar een experiment. Ooit als ik rijk ben en genoeg grond heb wil ik een kleine kas voor dat soort dingen. Nog even sparen.. Even :')

Ik hou echt van groen om mij heen. Het huis was we verkocht hebben was een nieuwbouwwoning. Die hebben over het algemeen al niet zulke ruime tuinen en wij hadden ook nog eens een aanbouw er aan gezet. Dus we hadden enkel plek voor wat borders zodat we ook nog een terras hadden. Dus heb maar veel potten neergezet zodat het alsnog lekker groen zou zijn :D

Bonsai is wel heel tof. Is het een echte?
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 mei 2018 @ 17:16:36 #164
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179340968
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dat is echt raar. Bij mij staat de foto echt andersom.. Het is hocuspocus of je hebt je beeldscherm ondersteboven staan ;) Ik heb echt geen idee hoe het komt.
Ik ook niet.
quote:
Die paprika's zijn ook maar een experiment. Ooit als ik rijk ben en genoeg grond heb wil ik een kleine kas voor dat soort dingen. Nog even sparen.. Even :')
Tja dat "even" ken ik. :P
quote:
Ik hou echt van groen om mij heen. Het huis was we verkocht hebben was een nieuwbouwwoning. Die hebben over het algemeen al niet zulke ruime tuinen en wij hadden ook nog eens een aanbouw er aan gezet. Dus we hadden enkel plek voor wat borders zodat we ook nog een terras hadden. Dus heb maar veel potten neergezet zodat het alsnog lekker groen zou zijn :D
Heb ik ook gedaan met mijn betonnen balkon.
quote:
Bonsai is wel heel tof. Is het een echte?
Bonsai betekend boom in pot. Dat kan dus elke soort boom zijn. Zo kan je ze maken van Wilgen, Kastanje, of struiken zoals Boeren Jasmijn, Aalbes of andere soorten bessen enz enz enz

Zo heb ik 3 Kronkel Wilgen, een Boeren Jasmijn, een Moerbei, een Kastanje, een Berk, 2 Esdoorns zaailingen, een Japanse Esdoorn 2 eik zaailingen en nog 2 waar ik de naam niet van weet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Outpost76 op 23-05-2018 19:46:37 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  woensdag 23 mei 2018 @ 18:48:36 #165
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_179342492
Ben wel benieuwd naar een foto van je bonsai.
  woensdag 23 mei 2018 @ 18:53:24 #166
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179342565
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 18:48 schreef Mubassie het volgende:
Ben wel benieuwd naar een foto van je bonsai.
Het stelt niet veel voor hoor. Gewoon bomen in een schaal of pot die ik regelmatig snoei om ze klein te houden. Maar ik zal er zo wel even wat maken. ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  woensdag 23 mei 2018 @ 19:45:26 #167
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179343305
Speciaal voor Mubassie en omdat t offtopic is in een spoiler. Voor de duidelijkheid het is mei en ze zijn mede daardoor nog niet allemaal vol in het blad. De ene boom gaat sneller dan de andere.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179343439
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:45 schreef Outpost76 het volgende:
Speciaal voor Mubassie en omdat t offtopic is in een spoiler. Voor de duidelijkheid het is mei en ze zijn mede daardoor nog niet allemaal vol in het blad. De ene boom gaat sneller dan de andere.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat dit prima in de winter ook?

Ik zou heel graag een fruitboompje willen.. maar aan de andere kant. Ik heb geen idee hoeveel jaren ik hier woon. Dat kan maar 2 jaar zijn, maar ook 10. Kan ik dan niet een leuke abrikozenboom of perzik in de speciekuip die ik heb planten? Dan zou je je wel ongeluk tillen met verhuizen.. maar ach.
  woensdag 23 mei 2018 @ 20:04:53 #169
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_179343677
Dankje :)
Die Japanse esdoorn vind ik erg mooi
  woensdag 23 mei 2018 @ 22:21:55 #170
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179345886
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:53 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Gaat dit prima in de winter ook?

Ik zou heel graag een fruitboompje willen.. maar aan de andere kant. Ik heb geen idee hoeveel jaren ik hier woon. Dat kan maar 2 jaar zijn, maar ook 10. Kan ik dan niet een leuke abrikozenboom of perzik in de speciekuip die ik heb planten? Dan zou je je wel ongeluk tillen met verhuizen.. maar ach.
Dit gaat prima in de winter. Alle bomen die ik heb, groeien hier ook in de natuur en zijn dus winter hard. Op de Japanse Esdoorn na maar die groeit van nature ook op plaatsen waar het vriest in Japan. Daarbij zijn bv de Japanse Esdoorn, de moerbei, de Berk al meer dan 10 jaar oud, hebben dus inmiddels ook genoeg winters mee gemaakt en zoals je ziet doen ze het goed.

Ik heb bewust gekozen voor winterhard omdat ik geen plek of optie heb om ze in de winter elders onder te brengen.

Als je dat in een specie kuip wil doen raad ik je aan om een hogere pot te kopen met een groot diameter, Loofbomen gaan over het algemeen erg diep met hun wortels en dan is een specie kuip in mijn mening niet diep genoeg. Daarbij, wil je echt vruchten er aan krijgen moet de boom wel genoeg ruimte hebben voor zijn wortels. Een boom is onder de grond 2x zo groot als boven de grond. Als je ze dan zo beperkt al ik doe bij sommige dan zullen ze nooit vruchten geven. Soms een enkele maar dat is niet waar jij zo een boom voor wil. Daarnaast zal je flink moeten bij voeren en je moeten verdiepen in wat de bewuste boom eist qua voeding.

Tips voor als je besluit dit te doen (mbt het vullen van de pot en wat voor grond ed.) weet je me te bereiken.

En mbt het verhuizen, leen ergens een steekwagen en het is een stuk makkelijker. :Y ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:04 schreef Mubassie het volgende:
Dankje :)
Die Japanse esdoorn vind ik erg mooi
Geen dank, kleine moeite. ^O^

Dank je, ben ook erg blij met hem of haar, al geeft ie me wel kopzorgen want ieder jaar zit er wel weer 1 of andere plaag op. Erg gevoelig voor luis en dan in alle vormen... Schild, rode, zwarte of groene luis.... :|W

Ik zal over een tijdje wel een update doen over bv de Boeren Jasmijn want die zit dit jaar zo vol in de knoppen dat dat een pracht plaatje gaat worden over een paar weken. :9

[ Bericht 6% gewijzigd door Outpost76 op 23-05-2018 22:28:31 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179346042
Ik had ook een Japanse esdoorn zo een die van kleur veranderde hoe ouder het blad werd. Zo mooi O+ Maar die heeft de 3 verhuizingen in korte tijd niet overleefd :{
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 mei 2018 @ 22:32:51 #172
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179346088
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik had ook een Japanse esdoorn zo een die van kleur veranderde hoe ouder het blad werd. Zo mooi O+ Maar die heeft de 3 verhuizingen in korte tijd niet overleefd :{
Zonde... Deze veranderd van fris groen naar groen en in de herfst naar geel en rood.

Een nieuwe hoeft niet duur te zijn... ;)
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179346190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:32 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Zonde... Deze veranderd van fris groen naar groen en in de herfst naar geel en rood.

Een nieuwe hoeft niet duur te zijn... ;)
Mja ga weer planten kopen als we weer een huis hebben gekocht.

Maar ik vind trouwens die Japanse esdoorn boompjes nog best aan de prijs.

-----

Om maar even ontopic iets te posten. Als een laatste redding om die ene komkommer nog te redden heb ik hem kort gesnoeid zodat hij van minder water hoeft te voorzien. Denk niet dat het gaat werken maargoed dan heb ik plek om een tomaat van mijn schoonmoeder te adopteren.. Die is iets te fanatiek geweest met zaaien :')
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 mei 2018 @ 22:46:02 #174
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179346349
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja ga weer planten kopen als we weer een huis hebben gekocht.

Maar ik vind trouwens die Japanse esdoorn boompjes nog best aan de prijs.

-----

Om maar even ontopic iets te posten. Als een laatste redding om die ene komkommer nog te redden heb ik hem kort gesnoeid zodat hij van minder water hoeft te voorzien. Denk niet dat het gaat werken maargoed dan heb ik plek om een tomaat van mijn schoonmoeder te adopteren.. Die is iets te fanatiek geweest met zaaien :')
Ligt aan hun leeftijd.

hmzz... ik weet niet of dat nou wel zo een goed idee was maar goed tijd zal het leren....
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179346436
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:46 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ligt aan hun leeftijd.

hmzz... ik weet niet of dat nou wel zo een goed idee was maar goed tijd zal het leren....
Hij was toch al dood. Die andere doet het weer prima trouwens. Wel wat beschadigd blad uitgehaald.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 mei 2018 @ 23:05:42 #176
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179346644
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hij was toch al dood. Die andere doet het weer prima trouwens. Wel wat beschadigd blad uitgehaald.
Ow, ik dacht dat het om je laatste ging...
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179346742
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:05 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ow, ik dacht dat het om je laatste ging...
Nee nee die is momenteel nog zo'n 1,30 hoog haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 23 mei 2018 @ 23:44:46 #178
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179347179
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee nee die is momenteel nog zo'n 1,30 hoog haha.
Top! ^O^ Hopen dat hij\zij een metertje of 3+ gaat worden.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179347294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:44 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Top! ^O^ Hopen dat hij\zij een metertje of 3+ gaat worden.
Ik denk dat het een haar is. Alleen maar vrouwtjes bloemen O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 24-05-2018 00:16:09 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 24 mei 2018 @ 00:14:36 #180
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179347549
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik denk dat het een haar is. Alleen maar vrouwtjes bloemen O-)
Ik denk een "het". Vrouwtjes en mannetjes bloemen net als de augurk, na verwant familie lid. :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Outpost76 op 24-05-2018 00:20:03 (wijziging gezien en aangepast in de quote. ;)) ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179347571
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:14 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik denk een "het". Vrouwtjes en mannetjes bloemen net als de augurk, na verwant familie lid. :+
Het moest haar zijn sorry ik sliep al half. Deze heeft echt alleen vrouwtjes bloemen. Is een hybride ras.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 24 mei 2018 @ 00:18:51 #182
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179347584
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 00:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Het moest haar zijn sorry ik sliep al half. Deze heeft echt alleen vrouwtjes bloemen. Is een hybride ras.
Ik zag het.

Wat houd dat in? Dat ze zich zelf bevrucht en zaden maakt?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179350083
Dat ze zichzelf juist niet bevrucht. Bevruchte komkommers zijn smerig bitter.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_179355684
Damn kleine lichtgroene rupsjes op mijn aardbeien plantjes. Wat kan ik daar tegen doen?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:10:59 #185
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179356157
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 07:02 schreef Vanyel het volgende:
Dat ze zichzelf juist niet bevrucht. Bevruchte komkommers zijn smerig bitter.
ok... dat wist ik niet. Weer wat geleerd. thx! ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Damn kleine lichtgroene rupsjes op mijn aardbeien plantjes. Wat kan ik daar tegen doen?
Zo veel mogelijk er af plukken en afslachten. (onder je schoen ofzo) Dan naar de winkel om een baaltje shag te kopen en daar thee van zetten. Zodra het is afgekoeld zeven, in een spuitbus doen en er overheen spuiten, ook goed onder de bladeren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kan je ook gebruiken tegen luis. Ik weet niet hoeveel er tegenwoordig in een baaltje shag zit maar ik denk niet dat je alles in 1x hoeft te gebruiken. Het is een beetje testen en uitproberen.
Ik gebruik koffiefilters voor het zeven, je wil niet dat er iets in blijft zitten waardoor je spuitbus verstopt gaat zitten.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179356196
Ik heb er al zeker 10 afgeplukt en in een bak vol onkruid gegooid...

Maar dan ga ik voor het eerst in 4,5 jaar weer rookwaren halen.

Even kijken wat goedkoop is. _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:39:42 #187
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179356598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb er al zeker 10 afgeplukt en in een bak vol onkruid gegooid...

Maar dan ga ik voor het eerst in 4,5 jaar weer rookwaren halen.

Even kijken wat goedkoop is. _O-
Je kan ze beter doodmaken anders worden het vlinders die vervolgens weer eitjes gaan leggen en je nog meer rupsen krijgt......
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179356649
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:39 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Je kan ze beter doodmaken anders worden het vlinders die vervolgens weer eitjes gaan leggen en je nog meer rupsen krijgt......
Er is al een tekort aan vlinders enzo. Ik kan ze niet dood maken hoor :@
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:44:34 #189
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179356666
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Er is al een tekort aan vlinders enzo. Ik kan ze niet dood maken hoor :@
bijen ja maar vlinders zijn gewoon ondingen.... :@
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179356722
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:44 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

bijen ja maar vlinders zijn gewoon ondingen.... :@
Oh echt. Ik vind ze mooi _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:49:12 #191
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179356747
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh echt. Ik vind ze mooi _O-
Er zijn wel mooie tussen ja maar ik hou er niet van dat hun kindertjes mijn planten op eten.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179356786
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:49 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Er zijn wel mooie tussen ja maar ik hou er niet van dat hun kindertjes mijn planten op eten.
Haha ja lastig hé. Ze zaten ook echt alleen in mijn aardbeien trouwens
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:56:05 #193
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179356848
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ja lastig hé. Ze zaten ook echt alleen in mijn aardbeien trouwens
1 vlinder legt eitjes onder op een blad en pas als het voedsel voor de rupsen op is gaan ze verder zoeken of als het te druk word.

Het kan trouwens ook een mot soort of nachtvlinder zijn geweest.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179357159
Na wat onderzoek denk ik de bladwesp.. :{ Maar ik ben echt zo week van hart hé.. Moet ik die beestjes echt doormaken :')
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:25:03 #195
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179362654
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Na wat onderzoek denk ik de bladwesp.. :{ Maar ik ben echt zo week van hart hé.. Moet ik die beestjes echt doormaken :')
Moet je zelf weten. Als ze popen komen er vanzelf nog meer en meer...
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179363500
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:25 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Moet je zelf weten. Als ze popen komen er vanzelf nog meer en meer...
Heb de rest uitgezet in een gemeente bosje :')

Ga iedere dag controleren. Voor nu lijk ik ze te hebben.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179366022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:44 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

bijen ja maar vlinders zijn gewoon ondingen.... :@
het zijn geen ondingen, die kindertjes zijn weer belangrijk voedsel voor vogels
pi_179366600
Kan ze de volgende keer ook gewoon op de schutting leggen. Misschien vreten de vogels ze dan wel op
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 24 mei 2018 @ 23:18:05 #199
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_179367317
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb de rest uitgezet in een gemeente bosje :')

Ga iedere dag controleren. Voor nu lijk ik ze te hebben.
Dat kan uiteraard ook, ik maak ze af of gooi ze van mn balkon.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het zijn geen ondingen, die kindertjes zijn weer belangrijk voedsel voor vogels
Dat is waar maar die komen niet op mijn balkon en dan krijgen mijn planten toch de voorkeur.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Kan ze de volgende keer ook gewoon op de schutting leggen. Misschien vreten de vogels ze dan wel op
Of op het dak van je schuur als je die hebt.... minder kans dat ze er weer van af komen en aan andere plantjes gaan eten.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_179367533
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 23:18 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dat is waar maar die komen niet op mijn balkon en dan krijgen mijn planten toch de voorkeur.
l
door vlinders dood te maken kunnen ze ook nergens anders voor vogelvoedsel zorgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')