Ik ken je bouwkundige situatie helemaal niet, maar zou 2 x 70 mm rond en dan de balk in de schuur gedeeltelijk weghalen (en ondersteunen) een mogelijkheid zijn geweest? Dan had je geen rechthoekige buis en geen uitspringing in die keukenplafond.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:03 schreef junkiexp het volgende:
Ja dat is een heel gedoe, die buizen zijn nou eenmaal een grote diameter helaas.

Ik heb aan zoiets gedacht, maar het hart van de buis komt precies uit op de dakplaat.quote:Op maandag 8 oktober 2018 10:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ken je bouwkundige situatie helemaal niet, maar zou 2 x 70 mm rond en dan de balk in de schuur gedeeltelijk weghalen (en ondersteunen) een mogelijkheid zijn geweest? Dan had je geen rechthoekige buis en geen uitspringing in die keukenplafond.

Da's inderdaad een "bottleneck".quote:Op maandag 8 oktober 2018 11:59 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb aan zoiets gedacht, maar het hart van de buis komt precies uit op de dakplaat.

Hoe zit het met spray, kleinere stukjes/hoekjes, kozijnen, etc?quote:Op maandag 8 oktober 2018 00:18 schreef junkiexp het volgende:
[...]
De woonkamer is een soort van af, plafond strak wit en de muren een soort van bruin grijs.
Gespoten met dit apparaat:
[ afbeelding ]
Heb ik samen met mijn vader gekocht want die is ook aan het verbouwen.
Het mooie van dit apparaat is dat je een slang in de latex emmer monteert en de latex hiermee wordt aangezogen.
De spuitlans is dus best wel licht.
[...]

), idem voor telefoon (blauwe kabel, hier moet ik nog een mooie aansluitdoos voor vinden, ik gebruik de telefoonlijn verder niet overigens)
 ), idem voor telefoon (blauwe kabel, hier moet ik nog een mooie aansluitdoos voor vinden, ik gebruik de telefoonlijn verder niet overigens)

pracht werk weer.
 pracht werk weer.   

Dank, dank!quote:Op maandag 5 november 2018 17:22 schreef Gieliovd het volgende:
Autist
Goed bezig manpracht werk weer.
Kunnen ze nog wat van leren hier in Sri Lanka.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met deze duurzame woning gesteld is !quote:Op maandag 26 november 2018 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
Ja wat denk jij, ik ga een maand weg en geen updates? Hoe staat het ermee?

Welk nut heeft dat ding als ouderwets je ramen open kunnen behalve dan energieverspilling. Daar gaat je duurzaamheid.quote:Op maandag 8 oktober 2018 07:19 schreef Erik het volgende:
Centrale afzuiging moet ik hier ook nog gaan regelen. Is er een reden waarom je er geen WTW unit neerhangt?

quote:Op maandag 26 november 2018 09:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met deze duurzame woning gesteld is !
Ja heel druk, maar dan met de zaakquote:Op maandag 26 november 2018 07:59 schreef Gieliovd het volgende:
Ja wat denk jij, ik ga een maand weg en geen updates? Hoe staat het ermee?

, maar zonde om wat anders op te hangen want hij werk prima.
, maar zonde om wat anders op te hangen want hij werk prima. 

:
 : 

Het is een beste investering, maar een oven vind ik nog wel het meest belangrijke in de keuken.quote:Op zondag 30 december 2018 20:36 schreef monsterd. het volgende:
Fijne oven in de keuken zo te zien. De kleur op de muren maakt het wel een rustig geheel! Welke kleur is dat?

Fraaie keuken, krijg ook weer zin!quote:Op zondag 30 december 2018 20:48 schreef junkiexp het volgende:
Het is een beste investering, maar een oven vind ik nog wel het meest belangrijke in de keuken.
Ik weet het niet precies, ik kan morgen foto maken van het stickertje met de kleurcode als je wilt?
We hebben deze kleur op de gehele benedenverdieping, rustig maar toch niet zo saai als wit.

Ik heb een Remeha ketel, wat bedoel je met "tweaken"? Overigens dacht ik dat NEfit ook niet verkeerd is qua kwaliteit en rendement.quote:Op zondag 30 december 2018 17:37 schreef junkiexp het volgende:
Ketel is recent, 2015.
Wel een Nefit, maar zonde om wat anders op te hangen want hij werk prima.
Maar ik had liever een Remeha gehad, die zijn veel beter te tweaken

zitten er wel gaatjes in die ondervloer? Of ligt daar geen vloerverwarming?quote:Op donderdag 6 december 2018 22:12 schreef junkiexp het volgende:
[..]
[..]
Ja heel druk, maar dan met de zaak

We zijn de keuken aan het opbouwen, van het weekend een update!

Bedankt, keukens zijn altijd leuk omdat je snel iets aan het zicht brengtquote:

Qua kwaliteit en rendement maakt het niet veel verschil.quote:Op
zondag 30 december 2018 20:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb een Remeha ketel, wat bedoel je met "tweaken"? Overigens dacht ik dat NEfit ook niet verkeerd is qua kwaliteit en rendement.

Geen gaatjes, maar wel speciaal geschikt voor vloerverarming:quote:Op zondag 30 december 2018 21:03 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
zitten er wel gaatjes in die ondervloer? Of ligt daar geen vloerverwarming?

Oh op zo'n manier. Ik had hiervoor een Fasto, had een merkeigen thermostaat en was een onding om te programmeren, moest er bijna een loupe bij hebben. Wat dat betreft zijn die Honeywells voor modulerende ketels, een stuk aantrekkelijker.quote:Op zondag 30 december 2018 21:16 schreef junkiexp het volgende:
Als je een I-sense hebt kun je in het installateursmenu hiervan heel veel instellingen aanpassen.
Dat kan bij Nefit maar beperkt.
Nefit is sowieso altijd heel eigenwijs geweest, sinds dit toestel hebben ze eindelijke opentherm (Proline NXT) maar daarvoor altijd hun eigen EMS protocol voor communicatie met de ketel.
Dan ben je eigenlijk verplicht om een Nefit thermostaat te nemen tenzij je aan/uit wil stoken.

Klopt inderdaad, sommige waren of zijn echt rampen dingen.quote:Op zondag 30 december 2018 21:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Oh op zo'n manier. Ik had hiervoor een Fasto, had een merkeigen thermostaat en was een onding om te programmeren, moest er bijna een loupe bij hebben. Wat dat betreft zijn die Honeywells voor modulerende ketels, een stuk aantrekkelijker.

Ik zie jullie oven nu, en die lijkt heel erg op de oven die ik heb gekocht en nu in de keuken zit, en ik heb een volledige off-topic vraag over dat ding, kan ik die bij jou neerleggen?quote:Op zondag 6 januari 2019 18:06 schreef junkiexp het volgende:
Keuken is zo goed als klaar op wat afwerkingspuntjes na zoals de plint (die in backorder staat) en de deurtjes stellen.
Dat wil ik doen als het blad er definitief op ligt, wellicht moeten er nog wat pootjes worden bijgesteld en dan kan je weer helemaal opnieuw beginnen.
En zulk leuk werk is het niet, althans dat vind ik
Werkblad gaan we volgende week bestellen en laten we op maat maken, hoekblad met een rechte naad, uitsparing voor de inductieplaat ingefreesde spoelbak en 2 kraangaten, 1 voor de kraan en 1 voor een inbouw zeepdispenser.
Werkblad wordt gelamineerd hout met vierkante afwerking, 3,8 cm dik en zonder waterkering.
We twijfelen nog tussen deze 2:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
We hebben ook weer een composiet werkblad overwogen zoals in de vorige keuken, ontzettend mooi maar wel heel lastig echt netjes te houden.
Daarnaast ook 2x zo duur dus we hebben besloten om het niet meer te doen.
Past ook niet heel lekker in ons budget en dan moet ik op andere zaken weer concessies gaan doen.
Omdat ik in de keuken niet echt verder kan momenteel maar verder gegaan aan het toilet.
Het frame stond al helemaal gesteld en is ook al aangesloten.
Boven het deurkozijn zat een groot bovenlicht met van dat matglas erin:
[ afbeelding ]
Hier is het glas er inmiddels al uit.
Wij vonden dit niet mooi en je kan er een houten plaat oid in monteren maar echt wordt het nooit.
Dus ik heb de kozijnstijlen boven de deur afgezaagd, en het kozijn eruit gesloopt.
Daarna dichtgezet met ytong blokken:
[ afbeelding ]
Gelijk de resterende Fix en Finish voor het verlijmen van de blokken maar op de blokken gesmeerd.
Ik moet dit later qua dikte nog gelijk trekken met de muur ernaast.
Van de week laat ik een watervast verlijmde multiplex plaat zagen voor de achterwand van het toilet en dan kan ik die gaan monteren.
Dan moeten we gaan beslissen wat we precies willen, we twijfelen tussen glad stucwerk met buitenlatex erop of tegels.
To be continued.....

Ja hoor, alleen ik moet het boekje nog uit het plastic halen (want manquote:Op zondag 6 januari 2019 19:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zie jullie oven nu, en die lijkt heel erg op de oven die ik heb gekocht en nu in de keuken zit, en ik heb een volledige off-topic vraag over dat ding, kan ik die bij jou neerleggen?
 ) dus ik weet niet of ik je kan helpen
 ) dus ik weet niet of ik je kan helpen 
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |