Nee, je loopt er alleen een keer of twintig naar te hinten in dit topic.quote:Op maandag 9 april 2018 22:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd peenvogel. Jij maak het er van. Ik heb gezegd dat het me niet zou verbazen.
Je liep hierboven nog te verkondigen dat de huidige leiders, in tegenstelling tot hun voorgangers aan het begin van de 20e eeuw, niet rationeel zijn.quote:Op maandag 9 april 2018 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand hier heeft rechtstreeks toegang tot het gebied. Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat het volstrekt onlogisch zou zijn als Assad dit zou doen, met de overwinning min of meer in zijn zak alles op het spel zetten om een klein en tijdelijk tactisch voordeel te behalen...
Het zou zijn als een voetbalteam in een wedstrijd met 11-1 voorstaat en in de laatste 5 minuten opeens massaal het team van de tegenpartij gaat omverschoppen, waardoor ze alleen nog maar gediskwalificeerd kunnen worden. Niet logisch.
Jij vindt het niet nodig dat die mogelijkheid onderzocht wordt? Jij ziet liever meteen bommen vallen?quote:Op maandag 9 april 2018 23:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je loopt er alleen een keer of twintig naar te hinten in dit topic.
De Amerikanen bleken het eerder toch ook weleens verkeerd te hebben? Bijvoorbeeld met de WMD in Irak.quote:Op maandag 9 april 2018 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
Geloof niet alles wat je in de media te zien en te horen krijgt. Hier, heb je een obscure weblog en een handje vol youtubefilmpjes, en wat daarin staat is wel waar.
En daarom dus misschien juist wel een berekende optie....quote:Op maandag 9 april 2018 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand hier heeft rechtstreeks toegang tot het gebied. Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat het volstrekt onlogisch zou zijn als Assad dit zou doen, met de overwinning min of meer in zijn zak alles op het spel zetten om een klein en tijdelijk tactisch voordeel te behalen...
Het zou zijn als een voetbalteam in een wedstrijd met 11-1 voorstaat en in de laatste 5 minuten opeens massaal het team van de tegenpartij gaat omverschoppen, waardoor ze alleen nog maar gediskwalificeerd kunnen worden. Niet logisch.
Als hij zo onstrategisch dacht had hij nooit zolang president van Syrië kunnen blijven. Misschien is hij niet aardig, maar hij is zeker niet dom.quote:Op maandag 9 april 2018 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je liep hierboven nog te verkondigen dat de huidige leiders, in tegenstelling tot hun voorgangers aan het begin van de 20e eeuw, niet rationeel zijn.
Misschien is Assad gewoon een behoorlijk nare vent die deze kwestie niet zo rationeel benadert.
Misschien zijn er mensen die bewijzen willen zien. Dat we geregeerd worden door bewezen leugenaars, zou je al genoeg wantrouwen moeten geven.quote:Op maandag 9 april 2018 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je liep hierboven nog te verkondigen dat de huidige leiders, in tegenstelling tot hun voorgangers aan het begin van de 20e eeuw, niet rationeel zijn.
Misschien is Assad gewoon een behoorlijk nare vent die deze kwestie niet zo rationeel benadert.
De man is een warlord die vaker chemische wapens heeft gebruikt. Het is dus niet alsof dat nou compleet uit de lucht komt vallen.quote:Op maandag 9 april 2018 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als hij zo onstrategisch dacht had hij nooit zolang president van Syrië kunnen blijven. Misschien is hij niet aardig, maar hij is zeker niet dom.
Z'n vader deed het beter.quote:Op maandag 9 april 2018 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als hij zo onstrategisch dacht had hij nooit zolang president van Syrië kunnen blijven. Misschien is hij niet aardig, maar hij is zeker niet dom.
Dat zal hij toen toch in zijn voordeel gedaan hebben, niet om zijn eigen ondergang te bewerkstelligen. Het voordeel van die wapens, zelfs tactisch gezien, is heel beperkt. It doesn't make sense.quote:Op maandag 9 april 2018 23:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De man is een warlord die vaker chemische wapens heeft gebruikt. Het is dus niet alsof dat nou compleet uit de lucht komt vallen.
Echt hé... en dat figuur smijt dan continu met naampjes als Willempie en Sjors.quote:Op maandag 9 april 2018 23:10 schreef Halcon het volgende:
Dus omdat 'ie het al eerder heeft gedaan, heeft 'ie dat nu een meteen gedaan? En op basis van deze redenatie moeten er bommen gegooid worden.
Toch liever iets meer bewijs eigenlijk. Om maar even op dezelfde manier te redeneren. De vorige avontuurtjes liepen ook allemaal niet zo goed af en er bleek ook nog weleens wat gelogen te zijn voor eigen "bestwil".
Ik vraag me ook nog altijd af welk plan er ligt voor Syrië na Assad. Als dat net zo geweldig is als de plannen voor Irak en Libië dan misschien maar beter er voor passen.
Toen had hij er ook geen baat bij. Het wekte immers de toon van het westen.quote:Op maandag 9 april 2018 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal hij toen toch in zijn voordeel gedaan hebben, niet om zijn eigen ondergang te bewerkstelligen. Het voordeel van die wapens, zelfs tactisch gezien, is heel beperkt. It doesn't make sense.
Helaas gaat het niemand om de waarheid maar om de eigen politieke agenda. En 'geloven' ze wat hen het beste uitkomt.quote:Op maandag 9 april 2018 23:14 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik geloof er in ieder geval niet in dat Assad er achter zit, een wanhoopspoging van rebellen acht ik waarschijnlijker maar dat moet vooralsnog bewezen worden.
Ik pleit persoonlijk dan ook nergens voor het gooien van bommen. Ik verzet mij alleen tegen de aanname dat dictator en erkend mensenrechtenschender Assad onschuldig moet zijn. Daar geloof ik niet in.quote:Op maandag 9 april 2018 23:10 schreef Halcon het volgende:
Dus omdat 'ie het al eerder heeft gedaan, heeft 'ie dat nu een meteen gedaan? En op basis van deze redenatie moeten er bommen gegooid worden.
Toch liever iets meer bewijs eigenlijk. Om maar even op dezelfde manier te redeneren. De vorige avontuurtjes liepen ook allemaal niet zo goed af en er bleek ook nog weleens wat gelogen te zijn voor eigen "bestwil".
Ik vraag me ook nog altijd af welk plan er ligt voor Syrië na Assad. Als dat net zo geweldig is als de plannen voor Irak en Libië dan misschien maar beter er voor passen.
Ik spreek hem ook niet bij voorbaat vrij. Ik vind het enkel onlogisch en die andere 25 psychopaten die de wereldmacht in handen hebben vertrouw ik net zo goed niet.quote:Op maandag 9 april 2018 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik pleit persoonlijk dan ook nergens voor het gooien van bommen. Ik verzet mij alleen tegen de aanname dat dictator en erkend mensenrechtenschender Assad onschuldig moet zijn. Daar geloof ik niet in.
Ik ook niet. Maar dat hij, concluderend op basis van die paar plaatjes en filmpje, nu weer chemische meuk heeft gegooid, gaat me ook te ver.quote:Op maandag 9 april 2018 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik pleit persoonlijk dan ook nergens voor het gooien van bommen. Ik verzet mij alleen tegen de aanname dat dictator en erkend mensenrechtenschender Assad onschuldig moet zijn. Daar geloof ik niet in.
Zelfs al zou dat zo zijn, nou en? In een andere cultuur, met de chaos van oorlog maakt men vaak totaal andere afwegingen dan hier achter je bureaustoel. Daarbuiten is het allang hard bewijs gepresenteerd dat er door syrische legereenheden chemische wapens zijn gebruikt. Het is niet zo dat men alleen maar uitgaat van wat Trump zegt. Het is gewoon gebaseerd op het wetenschappelijk bewijs dat al voorhanden is. Heel leuk allemaal dat het niet logisch lijkt, maar bewijs is bewijs.quote:Op maandag 9 april 2018 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal hij toen toch in zijn voordeel gedaan hebben, niet om zijn eigen ondergang te bewerkstelligen. Het voordeel van die wapens, zelfs tactisch gezien, is heel beperkt. It doesn't make sense.
deep statequote:Op maandag 9 april 2018 23:28 schreef Volkorenbrood het volgende:
Maar Trump was toch tegen oorlog enzo?
Maar even los van de vraag wie het heeft gedaan. Is al bewezen dat er nu weer chemische bommen zijn gegooid op onschuldige burgers?quote:Op maandag 9 april 2018 23:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Zelfs al zou dat zo zijn, nou en? In een andere cultuur, met de chaos van oorlog maakt men vaak totaal andere afwegingen dan hier achter je bureaustoel. Daarbuiten is het allang hard bewijs gepresenteerd dat er door syrische legereenheden chemische wapens zijn gebruikt. Het is niet zo dat men alleen maar uitgaat van wat Trump zegt. Het is gewoon gebaseerd op het wetenschappelijk bewijs dat al voorhanden is. Heel leuk allemaal dat het niet logisch lijkt, maar bewijs is bewijs.
Dat betekent niet automatisch dat hij deze aanval ook heeft uitgevoerd, maar de aanname dat hij onschuldig moet zijn is zeer vreemd en irrationeel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |