SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Heb je een iOS (Apple) of Android tablet of telefoon?
Dan kun je onze eigen Radio49 app (Apple/iOS/Android) gratis downloaden via iTunes of de Google Play
Store.
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor Apple/iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
[ Bericht 2% gewijzigd door MadMaster op 02-04-2018 21:45:42 ]
Diaan zegt: Ja.quote:Op maandag 2 april 2018 21:38 schreef MadMaster het volgende:
Moet die Efteling oproep nog in de OP blijven staan?
Wat had je getypt?quote:Op maandag 2 april 2018 21:38 schreef MadMaster het volgende:
En waarom staat mijn eigen TT er nu niet?
Ik vind de plek op peaceman z'n lijst beterquote:Op maandag 2 april 2018 21:38 schreef MTheBassman het volgende:
Dat dit zo hoog staat in de top 2000Ik vind het zo bijzonder nou ook weer niet.
Daarom? Maar misschien kan hij er ook wel uit en zetten we hem er over een tijdje weer in.quote:
Als je nog aanmeldingen verwacht, dan lijkt het me prima om 'm te laten staan.quote:Op maandag 2 april 2018 21:40 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Daarom? Maar misschien kan hij er ook wel uit en zetten we hem er over een tijdje weer in.
quote:
Daar ben ik het wel mee eensquote:Op maandag 2 april 2018 21:39 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik vind de plek op peaceman z'n lijst beter
Volgens mij heeft nog niet iedereen gereageerd. Maar gooi hem er voor nu maar uit. Dan plaatsen we hem wel weer over een maand ofzo als reminder.quote:Op maandag 2 april 2018 21:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je nog aanmeldingen verwacht, dan lijkt het me prima om 'm te laten staan.
Geen idee wie wel/niet gereageerd heeft, vandaar mijn vraag.
Als iedereen al gereageerd heeft, dan kan 'ie er volgens mij wel uit...
Ik dacht eigenlijk dat je gezegd had dat je vandaag helemaal niet zou draaien.quote:Op maandag 2 april 2018 21:42 schreef peaceman het volgende:
[..]![]()
En vandaag gaat deze meneer niet meer uren verlengen, dus idd niet heel veel langer dan 20 minuten zal het zijn.
Prima, dan valt het waarschijnlijk ook weer wat meer op.quote:Op maandag 2 april 2018 21:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft nog niet iedereen gereageerd. Maar gooi hem er voor nu maar uit. Dan plaatsen we hem wel weer over een maand ofzo als reminder.
Jaquote:Op maandag 2 april 2018 21:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je gezegd had dat je vandaag helemaal niet zou draaien.
quote:Op maandag 2 april 2018 21:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je gezegd had dat je vandaag helemaal niet zou draaien.
quote:Op maandag 2 april 2018 21:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Prima, dan valt het waarschijnlijk ook weer wat meer op.
Nu kent iedereen hier het wel...
Je bent in de ban van de lijstquote:
Hij moest toch wat... ik ben Netflix aan het kijken, Lennon en Twan waren op de iPad een spel aan het doen.quote:
Ja dat klopt wel een beetje.. en het is nog best een eindquote:Op maandag 2 april 2018 21:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Je bent in de ban van de lijst![]()
Je hoort mij niet klagen hoor.
quote:Op maandag 2 april 2018 21:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hij moest toch wat... ik ben Netflix aan het kijken, Lennon en Twan waren op de iPad een spel aan het doen.
Gelijk heb je. Het is niet alsof je te weinig hebt gedraaidquote:Op maandag 2 april 2018 21:42 schreef peaceman het volgende:
[..]![]()
En vandaag gaat deze meneer niet meer uren verlengen, dus idd niet heel veel langer dan 20 minuten zal het zijn.
quote:Op maandag 2 april 2018 21:51 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Het is niet alsof je te weinig hebt gedraaid
Hoeveel uur nog te gaan?quote:Op maandag 2 april 2018 21:54 schreef peaceman het volgende:
Hier alvast de playlist van iets meer dan twee uur uitzending:
756 Barry Ryan - Eloise
755 Fugees - Killing Me Softly With His Song
754 Olive - You are not alone
753 Chickenpox - Pretty face
752 David Bowie - My death
751 Animals - We gotta get out of this place
750 Di-rect - Hold on
749 Living Colour - This is the life
748 Don Henley - New York minute
747 Ph.D - I won't let you down
746 Sleepy Sun - Sandstorm Woman
745 Melissa Etheridge - Like the way I do
744 Extreme - Peacemaker die
743 Hollies - Bus stop
742 Live - Lakini's Juice
741 Lynyrd Skynyrd - Freebird
740 Prince - Purple rain
739 R.E.M. - World leader pretend
738 Stiltskin - Inside
737 Ray LaMontagne - Homecoming
Geen idee. Ik zoek ze per uitzending op. Maar nog heel wat in elk geval. En dan moet je eigenlijk niet teveel van dit soort uurtjes hebben. Dat houdt wel op...quote:
Ah, zometeen even Melissa Etheridge draaien.quote:Op maandag 2 april 2018 21:54 schreef peaceman het volgende:
Hier alvast de playlist van iets meer dan twee uur uitzending:
756 Barry Ryan - Eloise
755 Fugees - Killing Me Softly With His Song
754 Olive - You are not alone
753 Chickenpox - Pretty face
752 David Bowie - My death
751 Animals - We gotta get out of this place
750 Di-rect - Hold on
749 Living Colour - This is the life
748 Don Henley - New York minute
747 Ph.D - I won't let you down
746 Sleepy Sun - Sandstorm Woman
745 Melissa Etheridge - Like the way I do
744 Extreme - Peacemaker die
743 Hollies - Bus stop
742 Live - Lakini's Juice
741 Lynyrd Skynyrd - Freebird
740 Prince - Purple rain
739 R.E.M. - World leader pretend
738 Stiltskin - Inside
737 Ray LaMontagne - Homecoming
ik snap je associatie. Daarom vind ik het waarschijnlijk ook mooi.quote:Op maandag 2 april 2018 21:55 schreef DJ11 het volgende:
Mooi lijstje weerEn dit nummer had zomaar van Radiohead kunnen zijn
Wat ik wel kan zien is dat we nu 20 uur hebben gehad.quote:
Thanks! Latersquote:Op maandag 2 april 2018 21:58 schreef Bos81 het volgende:
Goede muziek weer Peaceman. Tot de volgende keer. Ik ga ook weg. Hond uitlaten en dan![]()
quote:Op maandag 2 april 2018 21:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wat ik wel kan zien is dat we nu 20 uur hebben gehad.
Mooi stemmig nummer, inderdaadquote:Op maandag 2 april 2018 21:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik snap je associatie. Daarom vind ik het waarschijnlijk ook mooi.
732 * gem. 3,5 minuten = ongeveer 43 uur.quote:Op maandag 2 april 2018 21:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zoek ze per uitzending op. Maar nog heel wat in elk geval. En dan moet je eigenlijk niet teveel van dit soort uurtjes hebben. Dat houdt wel op...
Ik denk dat je met die gemiddelde tijd veel te laag zit.quote:Op maandag 2 april 2018 22:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
732 * gem. 3,5 minuten = ongeveer 43 uur.
Succes!
Ik heb de gemiddelde tijd van een reguliere song gepakt.quote:Op maandag 2 april 2018 22:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik denk dat je met die gemiddelde tijd veel te laag zit.
Tja als je naar deze twee uurtjes kijkt... 120 minuten/20= 6 minuten.quote:Op maandag 2 april 2018 22:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb de gemiddelde tijd van een reguliere song gepakt.
Als je echter het hele Pink Floyd oeuvre gaat draaien, dan red je het inderdaad niet...
Dan maar wat heel oud spul er in stoppen, die zijn vaak net even langer dan 2 minuten...quote:Op maandag 2 april 2018 22:05 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja als je naar deze twee uurtjes kijkt... 120 minuten/20= 6 minuten.
Ze zullen niet allemaal zo erg zijn als dit, maar ik weet wel dat er nog best wat 6min+ers gaan komen.
De lijst wordt natuurlijk niet gemanipuleerd he?! Tis geen Radio 2.quote:Op maandag 2 april 2018 22:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dan maar wat heel oud spul er in stoppen, die zijn vaak net even langer dan 2 minuten...
Gemiddeld haal je ongeveer 13 songs per uur.
Nee, deze lijst is zeker niet zo subjectief...quote:Op maandag 2 april 2018 22:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
De lijst wordt natuurlijk niet gemanipuleerd he?! Tis geen Radio 2.
Dus je gaat Echoes niet om 4 uur 's nachts draaien?quote:Op maandag 2 april 2018 22:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
De lijst wordt natuurlijk niet gemanipuleerd he?! Tis geen Radio 2.
Laters Peacequote:Op maandag 2 april 2018 22:08 schreef peaceman het volgende:
En nu ga ik lekker op de bank zitten.
Fijne avond nog mensen
Goedemorgen Melting.quote:
Inderdaad. Onrustig geslapen vannacht.quote:Op dinsdag 3 april 2018 06:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting.
Zo, dat is weer even wennen om weer vroeg op te staan. Wat 1 extra vrije dag al niet kan doen.
heb je een leuke Pasen gehad?quote:Op dinsdag 3 april 2018 10:08 schreef just me het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik niet wakker ga worden vandaag, voor vanmiddag maar een golfafspraak gemaakt.
ja hoor, gisteren gezellig met de hele familie bij elkaar geweestquote:
quote:
Hoop stront van Jo'anna 34quote:
Zo maar eens golfen en hopen dat dat niet shit gaatquote:
Tong buiten je mond houden en laten drogen...quote:Op dinsdag 3 april 2018 15:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb vanmiddag keihard op mijn tong gebeten. Nu zit er een wond die af en toe weer een beetje gaat bloeden. Bij het spoelen ging ik zowat van mijn stokje. Nu maar rustig op de bank hangen en hopen dat ik straks wat kan eten.
Pleister erop plakkenquote:Op dinsdag 3 april 2018 15:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb vanmiddag keihard op mijn tong gebeten. Nu zit er een wond die af en toe weer een beetje gaat bloeden. Bij het spoelen ging ik zowat van mijn stokje. Nu maar rustig op de bank hangen en hopen dat ik straks wat kan eten.
Afknippen en dichtschroeienquote:
Ja het viel ineens stil, toen een seconde of 2 Papercut en toen kwam dit nummer er aan.quote:Op dinsdag 3 april 2018 16:32 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Hier was het stil, buiten de vogels om
quote:Op dinsdag 3 april 2018 16:45 schreef MadMaster het volgende:
Ik spam op elke pagina van 50 posts even door:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:07 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
19:00 - 20:00 Dj Broertje's bazenplaten
Ja das ook de enige reden wAarom je wat terugkrijgt. Blij maken ze je met een dode mus. Geld terug? Dan is er wel een ander die het inpikt.quote:Op dinsdag 3 april 2018 16:19 schreef Rafeiro het volgende:
Pfff duur maandje weer, zie net de eerste rekening voor het eigen risico, dat is dus alweer op.
Gemeentebelastingen en nog wat meuk ook maar meteen betaald. Belastingteruggave is wel handig, maar niet leuk om zo op te maken.
quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja das ook de enige reden wAarom je wat terugkrijgt. Blij maken ze je met een dode mus. Geld terug? Dan is er wel een ander die het inpikt.
Wel lekker dat ik er nu in een keer vanaf ben. Stuk beter dan afgelopen jaren toen moest ik toeslagen terugbetalen. Nu heb ik nog recht op een paar honderd euro extra toeslagen.quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja das ook de enige reden wAarom je wat terugkrijgt. Blij maken ze je met een dode mus. Geld terug? Dan is er wel een ander die het inpikt.
En we duimen voor een goede uitslagquote:Op dinsdag 3 april 2018 18:20 schreef Rafeiro het volgende:
Maar vanavond ga ik lekker aan de zuip.
Morgenochtend spannende uitslag, dus maar een stevig slaapmutsje consumeren
Verstandig, nee, maar prettig, ik denk het wel
Zal dus niet te veel posten, haha. Maar zal vast af en toe wel even langskomen en de stream staat aan.
Weet niet wat je hebt morgen maar succes/sterkte ermee!quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:20 schreef Rafeiro het volgende:
Maar vanavond ga ik lekker aan de zuip.
Morgenochtend spannende uitslag, dus maar een stevig slaapmutsje consumeren
Verstandig, nee, maar prettig, ik denk het wel
Zal dus niet te veel posten, haha. Maar zal vast af en toe wel even langskomen en de stream staat aan.
maakt het nog uit of het warm of koud is? Hoop dat het snel beter gaatquote:Op dinsdag 3 april 2018 18:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
nou dat idd
Zo, avondeten overleefd zonder ongelukken, maar wel met wat traantjes
nee, het eten komt niet bij de wond in de buurt, maar kauwbewegingen doen wel pijn. Heel charmant met mijn mond halfopen gekauwdquote:Op dinsdag 3 april 2018 18:30 schreef just me het volgende:
[..]
maakt het nog uit of het warm of koud is? Hoop dat het snel beter gaat
Dat klinkt als eten/drinken na een bezoek aan de kaakchirurgquote:Op dinsdag 3 april 2018 18:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
nee, het eten komt niet bij de wond in de buurt, maar kauwbewegingen doen wel pijn. Heel charmant met mijn mond halfopen gekauwd
Dat is een medicijn, dat je niet meer in bad hoeft.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:02 schreef Rafeiro het volgende:
Ja hallo, ik slik al genoeg, geen zin in bad medicine
quote:
Ik zag gisteren live beelden van de Scorpions in de Ziggodome voorbij komen.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:03 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat is een medicijn, dat je niet meer in bad hoeft.
Jij snapt hetquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:05 schreef Melting het volgende:
Bowie mag natuurlijk niet ontbreken bij Broertje.
quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zag gisteren live beelden van de Scorpions in de Ziggodome voorbij komen.
Een beter medicijn tegen Krautrock kan je niet hebben...
Aanwezig!
quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:11 schreef Melting het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat dit beter klinkt dan die herrie van afgelopen weekend, Broertje.
Ik hou wel van herriemuziekquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:11 schreef Melting het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat dit beter klinkt dan die herrie van afgelopen weekend, Broertje.
Gert en Hermien - Alle duiven op de damquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:17 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
mochten er verzoekjes zijn gooi ze in de DM
Volgens mij heb ik iets gemistquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:18 schreef ToT het volgende:
Maarre.....ff mededeling tussendoor!
Aangezien in Mei er een ooievaar in de tuin komt te staan, hebben we uitgezocht wat er nodig is zodat ik ouderlijke rechten over mini-ToT kan krijgen.
Papieren tekenen, andere papieren regelen en aanleveren enz.
Geregistreerd partnerschap is wat makkelijker en sowieso ook handiger met de belastingen enzo.
Maar ja.....we hebben allebei wel zoiets dat het gewoon niet zo lekker bekt om steeds over "mijn partner" / "mijn vriend(in)" te hebben, dus hebben we besloten om in Mei een ander papiertje te gaan tekenen; de huwelijksakte!
We zouden er graag een groot feest van gemaakt willen hebben waarbij we veel mensen van de radio zouden uitnodigen naast andere vrienden en familie, maar qua financiën moeten we het gewoon echt rustig aan doen, dus blijft het gewoon bij de huwelijksakte ondertekenen op een moment dat het gratis kan op het gemeentehuis.Eventueel een dinertje naderhand met z'n tweetjes, maar verder geen feest of zo.
![]()
(Mijn familie komt overigens ook niet, omdat het puur een formaliteit betreft van een paar minuten of zo.)
Van harte! Vier het zoals je wiltquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:18 schreef ToT het volgende:
Aangezien in Mei er een ooievaar in de tuin komt te staan, hebben we uitgezocht wat er nodig is zodat ik ouderlijke rechten over mini-ToT kan krijgen.
Geregistreerd partnerschap is wat makkelijker en sowieso ook handiger met de belastingen enzo.
Maar ja.....we hebben allebei wel zoiets dat het gewoon niet zo lekker bekt om steeds over "mijn partner" / "mijn vriend(in)" te hebben, dus hebben we besloten om in Mei een ander papiertje te gaan tekenen; de huwelijksakte!
We zouden er graag een groot feest van gemaakt willen hebben waarbij we veel mensen van de radio zouden uitnodigen naast andere vrienden en familie, maar qua financiën moeten we het gewoon echt rustig aan doen, dus blijft het gewoon bij de huwelijksakte ondertekenen op een moment dat het gratis kan op het gemeentehuis.Eventueel een dinertje naderhand met z'n tweetjes, maar verder geen feest of zo.
![]()
(Mijn familie komt overigens ook niet, omdat het puur een formaliteit betreft van een paar minuten of zo.)
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:18 schreef ToT het volgende:
![]()
Gefeliciteerd en fax maar een portie Adobo toequote:Op dinsdag 3 april 2018 19:18 schreef ToT het volgende:
![]()
de kalender van ToT is stukquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:22 schreef Rafeiro het volgende:
Damn in mei al, ik dacht dat het eitje nog veel verser was
Juridisch is het in 9 van de 10 gevallen gelijkwaardig, maar net omtrent kinderen niet.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Wij hebben het twee keer gratis gedaan en vanaf het geregistreerd partnerschap was Symph gewoon 'mijn man', niks geneuzel van 'partner'. Juist omdat we het goed geregeld wilden hebben ivm aankoop van het huis zijn we voor het partnerschap gegaan om het ruim een jaar later om te laten zetten in een huwelijk.
Bedorven ei inmiddels, bedoel je?quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:22 schreef Rafeiro het volgende:
Damn in mei al, ik dacht dat het eitje nog veel verser was
quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:19 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik iets gemist
praat me ff bij
quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:21 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Van harte! Vier het zoals je wilt
Sowieso ben ik hier niet lang genoeg geweest om mezelf aangesproken te voelen
quote:
quote:
Thanks!quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gefeliciteerd en fax maar een portie Adobo toe
Hehehe thx man!quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:26 schreef Rafeiro het volgende:
Oh en Theo Thee uiteraard nogmaals van harte gefeliciteerd.
Nee ik had alleen nog een langere broedse periode verwachtquote:
Haha okee dan!quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh en ook het gratis moment werd nog best feestelijk hoor, ambtenaar hield toespraakje en de getuigen moesten tekenen, ik was blij dat we er wel een klein feestje van hebben gemaakt met een gebakje achteraf enzo met z'n tienen.
quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:25 schreef ToT het volgende:
[..]Och ja!
Ik woon tegenwoordig samen met een bloedmooie en superlieve Filipijnse schone en we krijgen binnenkort een baby!![]()
[ afbeelding ]
En we gaan dus binnenkort trouwen!
jawelquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:24 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Juridisch is het in 9 van de 10 gevallen gelijkwaardig, maar net omtrent kinderen niet.
De kleine wordt in september geboren!quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:27 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Nee ik had alleen nog een langere broedse periode verwacht
quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh en ook het gratis moment werd nog best feestelijk hoor, ambtenaar hield toespraakje en de getuigen moesten tekenen, ik was blij dat we er wel een klein feestje van hebben gemaakt met een gebakje achteraf enzo met z'n tienen.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:18 schreef ToT het volgende:
Aangezien in Mei september er een ooievaar in de tuin komt te staan, hebben we uitgezocht wat er nodig is zodat ik ouderlijke rechten over mini-ToT kan krijgen.
![]()
Neen, er zit een verschil. Geloof dat dat vooral met de achternaam te maken heeft.quote:
Je was gratis aan het werk?quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:28 schreef Rafeiro het volgende:
Toen mijn moeder trouwde met haar huidige man was ik aan het werk (ook gratis) 's avonds wel gruwelijk veel gevroten bij een BBQ
Thx!quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:30 schreef cafca het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Enne....dat feest komt nog wel een keer
quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:31 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Grrr, punctuatie... Die trouwden ook gratis
Die achternamen boeien niet meer.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:30 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Neen, er zit een verschil. Geloof dat dat vooral met de achternaam te maken heeft.
Heb het niet helemaal paraat, maar daar zit een verschil.
Ik heb het nagevraagd; ook bij een geregistreerd partnerschap mag het kind de naam van de vader krijgen en ik geloof dat de vrouw ook de naam van de man mocht hebben, maar omdat we het gewoon zeker wilden hebben, doen we het zo.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:30 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Neen, er zit een verschil. Geloof dat dat vooral met de achternaam te maken heeft.
Heb het niet helemaal paraat, maar daar zit een verschil.
Ik uiteraard.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:32 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Was Vout zo scherp of deed u dat zelf
je mag vanalles kiezen, maar zodra je voor kind nr 1 een achternaam hebt gekozen krijgen alle volgende kinderen ook die achternaamquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb het nagevraagd; ook bij een geregistreerd partnerschap mag het kind de naam van de vader krijgen en ik geloof dat de vrouw ook de naam van de man mocht hebben, maar omdat we het gewoon zeker wilden hebben, doen we het zo.
Voor mijn vriendin is het met sollicitaties ook makkelijker dat ze haar brieven niet met haar Afrikaanse achternaam ondertekent!
Dan was het iets in geval met overlijden van een van de ouders. Ergens zit een verschil. Huwelijk is ergens nog steeds sterker dan geregistreerd partnerschap.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb het nagevraagd; ook bij een geregistreerd partnerschap mag het kind de naam van de vader krijgen en ik geloof dat de vrouw ook de naam van de man mocht hebben, maar omdat we het gewoon zeker wilden hebben, doen we het zo.
Voor mijn vriendin is het met sollicitaties ook makkelijker dat ze haar brieven niet met haar Afrikaanse achternaam ondertekent!
nee hoor.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
je mag vanalles kiezen, maar zodra je voor kind nr 1 een achternaam hebt gekozen krijgen alle volgende kinderen ook die achternaam
Die was het dan dus.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:37 schreef just me het volgende:
Mijn dochter is hoogzwanger getrouwd met haar (engels)man. Had ermee te maken welke rechten hij zou hebben mocht haar iets overkomen.
Niet getrouwd had hij minder rechten.
Als je trouwt, zijn een hoop dingen automatisch geregeld, die je anders allemaal los moet regelen. Daardoor is trouwen vaak wel het makkelijkst.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:37 schreef just me het volgende:
Mijn dochter is hoogzwanger getrouwd met haar (engels)man. Had ermee te maken welke rechten hij zou hebben mocht haar iets overkomen.
Niet getrouwd had hij minder rechten.
Is al zeker 10 jaar zo.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:39 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
oh? Is dat dan heel recent veranderd?
Bijna, je moet nog een paar documenten aanleveren waar nog wat kosten aan verbonden zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:34 schreef cafca het volgende:
En wat betreft de kinderen: als je ze erkent, heb je toch automatisch ouderlijke macht? Heeft volgens mij niks met trouwen te maken.
geen idee mijn neefje heeft andere achternaam dan mijn neef.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:39 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
oh? Is dat dan heel recent veranderd?
quote:Ouders die getrouwd zijn of geregistreerde partners
Man en vrouw
Bent u als man en vrouw getrouwd of hebt u een geregistreerd partnerschap? Dan krijgt uw kind automatisch de achternaam van de vader.
Hmm dan heb ik wellicht wat gemist, maar volgens mij is dit niet volledig.quote:Ouders die niet getrouwd zijn en geen geregistreerde partners
Bent u niet getrouwd of geen geregistreerde partners? Dan krijgt uw kind automatisch de achternaam van de moeder.
En je neef is niet de vader?quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:44 schreef tailfox het volgende:
[..]
geen idee mijn neefje heeft andere achternaam dan mijn neef.
een van de moeder en een van de vader.
Al is volgens mij die vader uitbeeld gegaan net voor geboortequote:Op dinsdag 3 april 2018 19:44 schreef tailfox het volgende:
[..]
geen idee mijn neefje heeft andere achternaam dan mijn neef.
een van de moeder en een van de vader.
ben je klaar met je studerenquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:53 schreef MTheBassman het volgende:
Ik kende alleen de cover van de Red Hot Chili Peppers
Dit zeker.quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:54 schreef MadMaster het volgende:
De tijd vliegt.
Lekkere muziekjes, broeder!
dank dankquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:54 schreef MadMaster het volgende:
De tijd vliegt.
Lekkere muziekjes, broeder!
Ik heb het belangrijkste een paar keer doorgelezen en ik heb het gevoel dat ik de stof goed doorhebquote:
dan mag je nog blijven luisterenquote:Op dinsdag 3 april 2018 19:56 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik heb het belangrijkste een paar keer doorgelezen en ik heb het gevoel dat ik de stof goed doorheb
Tentamen is pas om 2 uur 's middags dus desnoods lees ik het nog door morgenquote:
quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:59 schreef Rafeiro het volgende:
Ach ja, Ik ben even "beetje" in de stress vandaag.
Leg het vandaag niet uit, al weet de Godmother het wel.
Als ik morgen weer kalm ben laat ik het beknopt wel even weten.
Is goed man, take your time!quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:59 schreef Rafeiro het volgende:
Heeft ze weer gedreigd ja?quote:Op dinsdag 3 april 2018 19:59 schreef Rafeiro het volgende:
quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:00 schreef Melting het volgende:
Dank voor de lekker muziek, Broertje.... je zou vaker moeten draaien.
moet ik een lang teruglopenquote:
quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:03 schreef Symphonic het volgende:
[..]
er staat een pasrd zonder kop in de gang
quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:03 schreef Symphonic het volgende:
[..]
er staat een pasrd zonder kop in de gang
Hoi Diaan.... je hebt een uur lekkere muziek van Broertje gemist.quote:
Ik was Netflix aan het kijkenquote:Op dinsdag 3 april 2018 20:05 schreef Melting het volgende:
[..]
Hoi Diaan.... je hebt een uur lekkere muziek van Broertje gemist.
wat ben je nu aan het kijken?quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik was Netflix aan het kijkenNu eigenlijk ook nog... Nog 2 afleveringen en dan is het seizoen klaar.
Ik ben weer aan een nieuwe serie toequote:Op dinsdag 3 april 2018 20:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Shadowhunters. Maar ik luister nu ook muziek mee
Shadowhunters is echt vet! Moet wel het derde seizoen kijken binnenkort, die is net uitgekomen op Netflix toch?quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Shadowhunters. Maar ik luister nu ook muziek mee
Laat ik nou een week geleden naar de kapper geweest zijnquote:
Deception is nog heel nieuw, maar ook wel leuk.quote:
Wat ben ik blij dat ik af en toe wat tijd over hebquote:Op dinsdag 3 april 2018 20:12 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Deception is nog heel nieuw, maar ook wel leuk.
Gaat over "een" goochelaar die met de FBI moet gaan samenwerken.
zal volgende keer eens kijkenquote:
Ja, klopt! Elke week een nieuwe aflevering. Maar ik ben bijna klaar met seizoen 2 nu.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:11 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Shadowhunters is echt vet! Moet wel het derde seizoen kijken binnenkort, die is net uitgekomen op Netflix toch?
Ik heb nog tijd te veel, haha.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:12 schreef just me het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik af en toe wat tijd over heb
Gecondoleerd....quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:14 schreef peaceman het volgende:
Het ziet er naar uit dat mijn good old Ipod (first generation) het begeven heeft.![]()
Goede avond desondanks!
Dank je.quote:
Ik heb eventueel nog wel een iRiver voor je...quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:16 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dank je.
Als iemand nog iemand weet met een 30GB Ipod... ik hou me aanbevolen.
Ben benieuwd wat je van het einde vindtquote:Op dinsdag 3 april 2018 20:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja, klopt! Elke week een nieuwe aflevering. Maar ik ben bijna klaar met seizoen 2 nu.
Ik heb enorm genoten van Call the Midwifequote:
Black Sailsquote:Op dinsdag 3 april 2018 20:17 schreef just me het volgende:
[..]
Ik heb enorm genoten van Call the Midwife
ik heb het liefst series waar je niet een week op moet wachten tot het volgende deel
quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb eventueel nog wel een iRiver voor je...
Ik weet wat er gaat gebeuren. Ik heb de boeken al allemaal gelezen.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:17 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je van het einde vindt
Ken ik niet. Is dat wat?quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb eventueel nog wel een iRiver voor je...
Hoeveel GB is die?quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet kapot te krijgen, heb er zelfs concerten mee opgenomen...
wij kijken Call the Midwife regelmatig, vanmiddag weer een aflevering gezien op BBC first. Geweldige kleding en decors ookquote:Op dinsdag 3 april 2018 20:17 schreef just me het volgende:
[..]
ik heb het liefst series waar je niet een week op moet wachten tot het volgende deel
Oh ja, die zijn er ook nogquote:Op dinsdag 3 april 2018 20:19 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik weet wat er gaat gebeuren. Ik heb de boeken al allemaal gelezen.
Dat is ook een mooie serie. Outlander is ook mooi! Of The Originals. Daar komt binnenkort ook weer een nieuw seizoen van.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:17 schreef just me het volgende:
[..]
Oh dan zou dat wel mooi uitkomen.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik dacht ook 30Gb.
Zal straks even kijken.
Heb er 3...
Ja en mooier/spannender dan de tv-serie.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:20 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Oh ja, die zijn er ook nog
Dan nog, veel kijkplezier nog!
Heb je zelf geen laarzen?quote:
Hij kwam net uit voor de iPod en werd daarom wat ondergesneeuwd.quote:
Heeft geen haast. Ik doe nog een laatste poging bij mijn oude vertrouwde Ipod die me wel vaker gered heeft: batterij leeg laten lopen en dan weer opladen. Maar ik vrees met grote vreze.quote:Op dinsdag 3 april 2018 20:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hij kwam net uit voor de iPod en werd daarom wat ondergesneeuwd.
Moet wel even zoeken in de electronica hoek...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |